"Dan vielen er wel een paar spelers door de mand"

"Dan vielen er wel een paar spelers door de mand"

De uitwedstrijd van Feyenoord tegen AZ was er een met twee gezichten. Bij vlagen waren de Rotterdammers dominant, met name in de tweede helft, maar in de fase voor rust had de ploeg totaal niets in te brengen. Na de wedstrijden werd bij Dit Was Het Weekend besproken welke spelers uitblonken en welke door de mand vielen.

Trauner
Over de grote uitblinker waren analisten Mario Been en Kenneth Perez het eens: Gernot Trauner. "Ik heb op hem zitten letten en hij heeft niks fout gedaan", begon Been. "Ook op het laatst, toen ze gingen forceren en hij in z'n eentje achterin stond, stond hij er gewoon. Hij deed geen domme dingen, maakte geen overtredingen, was goed in zijn duels en bouwde ook goed op. Dat zijn dingen die heel bepalend zijn."

"Ervaring en inzicht", zo verklaarde Perez de betrouwbaarheid van de 29-jarige Oostenrijker. "Het is echt geen bijzondere speler. Je gaat niet speciaal voor Trauner naar het stadion. Maar vandaag viel hij op in de onrust die er was, juist omdat hij zo rustig bleef. Je kon onder deze druk goed zien welke spelers wel een hoge handelingssnelheid hebben, en wie niet. Dan vielen er wel een paar door de mand."

Kökcü
Onder meer Orkun Kökcü, de uitblinker van de laatste weken, viel Perez dit keer tegen. "Mensen hebben hem opgehemeld na zijn vier goals in vijf wedstrijden (vijf uit vier, red.), maar vandaag had hij dertig keer balverlies. Voor zijn ontwikkeling zijn dit de wedstrijden om het te laten zien. In de vorige wedstrijden was hij de regisseur op het middenveld en nam hij goede vrije trappen en corners. Dat deed hij nu ook niet."

Linssen en Til
"Feyenoord heeft veel gewonnen, maar het tandem Bryan Linssen - Guus Til is wel uit vorm", leidde Perez de volgende dissonanten in. "In de kleine ruimte is het altijd al moeilijk voor Til, maar hij wordt nu ook te veel betrokken bij het spel. Hij moet eigenlijk alleen maar vertrekken. Linssen werkt wel keihard, maar er komt bijna niks uit."

Hendrix
Tot slot ging het over Jorrit Hendrix, die de afwezigheid van Fredrik Aursnes volgens Been niet kon opvangen. "Aursnes is voor mij een van de bepalende spelers van dit Feyenoord. Hij haalt zoveel ballen weg op het middenveld. Daar is Hendrix nog niet aan toe", stelde hij.

Perez vroeg zich op zijn beurt af of Toornstra die rol op het middenveld niet beter op zich had kunnen nemen. "Hij is iets zekerder aan de bal. Natuurlijk, Hendrix kreeg veel ballen, maar bijna alles ging breed of terug. Aursnes is de verbindingsspeler en Toornstra zou dat ook wel kunnen zijn."

Lees meer over
Orkun Kökcü Bryan Linssen Guus Til Gernot Trauner Jorrit Hendrix
Plaats reactie
666

jack98 +47508

Toornstra had inderdaad Aursnes's plek moeten overnemen zondag!

01-03-2022 11:22

guykroudikorsou +8297

We hebben dit verloren door een verkeerde tactische aanpak van Slot. Hij had Toornstra op de plek van Aursnes moeten zetten en Pedersen rechtsback ipv Geertruida. Dan was de wedstijd anders gelopen denk ik en hadden we zelfs makkelijk gewonnen. Nu spelden we de hele eerste helft met een soort verkapt vijf-mans middenveld.
(ikzelf zou beginnen met Walemark ipv Alireza en Geertruida ipv Trauner (ik vond (met name) Trauner en Geertruida gisteren de besten op het veld)).

28-02-2022 15:14

Dick.K +473

Til en Linssen poosje naar de bank, triest om te zien als Aurnes niet meedoet het hele elftal weg zakt.

28-02-2022 13:52

guykroudikorsou +8297

Je hebt niemand (ja Dessers maar reken daar maar niet meer op dit seizoen; is sowieso gebelsseerd maar nu ook gekwetst) op de plek van Linssen, of je moet gaan experimenteren met Alireza, Sinisterra of Walemark. En je zou dan Bassett op de plek van Til moeten durven te zetten. De hele selectie zit een beetje raar in elkaar.

28-02-2022 15:19

schotopdepaal +713

Weet je guykroudikorsou je moet nu NIET in paniek raken. Zeker een van de strafschoppen was onterecht. Verder niks aan de hand, AZ heeft so wie so een goede ploeg, won niet voor niks van AJAX. Gewoon zondag doorgaan, waar we waren gebleven. En.......................in SLOT we TRUST !

28-02-2022 15:29

Reintjuh +5333

AZ kan je tegen verliezen. Vind het wel jammer dat Slot bij 1 schorsing 2 wissels doorvoert. Totaal onnodig .En ja , Higler had ook niet een geweldige dag. Clasie trouwen wel. Op naar Grun .

28-02-2022 13:26

whasjoewahn +16580

Veel mensen hebben geen idee hoe belangrijk Aursnes is voor het spel van Feyenoord.

Hij versnelt, vertraagt, speelt ballen met de juiste snelheid en (nog belangrijker) op het het juiste moment in.

Dit geeft de andere middenvelders meer tijd en ruimte

28-02-2022 13:25

ndroock1 +2443

Keiharde confrontatie met onszelf. We liggen nu al uit de beker. In de komende ronde worden we ook de Conference League uitgespeeld ( terwijl de overige NL-clubs die ronde overleven ). En in de competitie worden we vijfde na FC Twente. En dan licht Arnesen alvast de optie in het contract van Slot. Financieel drijven we in een moeras. - Goed bezig mensen. Coolsingel! Tirana!

28-02-2022 13:05

jabra1 +1285

Jij bent wel erg negatief, komop Feyenoord

28-02-2022 14:48

Luck1989 +986

1 keer verliezen bij nota bene az en we kunnen er niks meer van. Erg overdreven allemaal. Feyenoord speelde op die 20 minuten na de penalty gewoon een goede wedstrijd.

28-02-2022 15:01

wilbert17 +23477

Linssen en Til raken geen pepernoot meer. Jens is klaar maar zijn we eeuwig dankbaar voor de vele jaren bij ons. Sini had het niet. Senesi is Mr. Tikkie Terug ( jaap)

28-02-2022 13:01

rensrotterdam +3971

Natuurlijk was Higler verschrikkelijk maar wat heeft Feyenoord nu eigenlijk gepresteerd de afgelopen maanden. Alleen gewonnen van de hele kleintjes en dat soms met moeite. Feyenoord speelt soms wel wat beter maar qua resultaat schieten we er niks mee op. Slot is prima trainer maar ook geen wonderdokter. Feyenoord is gewoon oude wijn in nieuwe zakken, dus die hele hoera stemming is nergens op gebaseerd.

28-02-2022 12:59

Luck1989 +986

Kijk even naar alleen het veldspel van dit seizoen en dat van vorig seizoen. Alle ballen op Bergneus en hopen dat die scoorde. Slot is met zon beetje een hele nieuwe selectie begonnen. Had jij verwacht dat ze al meteen mee zouden doen om de titel? Vorig jaar fucking 5de plaats met zoveel zaadwedstrijden en omdat we nu uit bij Az verliezen kunnen ze er allemaal niks meer van

28-02-2022 15:06

Bjorn1980 +6134

Zolang vele supporters en de trainers staf blij zijn met een Toornstra op rechts en Linssen in de punt, speel je de komende jaren niet mee voor de bovenste plaatsen. We moeten af van zulke belabberde spelers die het alleen van hun harde werken en rennen moeten hebben. Het zelfde geld voor Kokcu en Malacia die zo opgehemeld worden, maar er eigenlijk geen pepernoot van kunnen wanneer de tegenstander gelijkwaardig of beter is.,, dus helemaal niet zo goed zijn als vele denken.

28-02-2022 12:56

dennis-zuid +4237

Ik snap de kritieken op Slot en de spelers niet zo. Als je binnen 20 minuten twee onterechte penals tegen krijgt zal Ronaldo ook slordiger gaan voetballen. Deze nederlaag is volledig te wijten aan Higler

28-02-2022 12:38

sidney +763

Eerste keer dit seizoen dat ik toch wel wat kritiek heb op de keuzes van Slot. Toornstra op 6 leek mij idd een betere keuze. Of iig geen toornstra op rechts. Snap die keuze niet helemaal. Moest Toornstra Wijndal opvangen? Was hij een extra middenvelder? Denk juist dat we daar wat snelheid konden gebruiken, Pedersen op rechtshalf was misschien logischer geweest zowel voor het meeverdedigen als in de omschakeling. Hebben ons wel heel erg aan AZ aangepast..

28-02-2022 12:37

evileyes2021 +135

nouja slot heeft die opstelling gemaakt dus jah....
toornstra pfffff oioioi

28-02-2022 12:36

Tapiaz +28566

Ik vond vooral dat de scheidsrechter door de mand viel..., om te beginnen.

28-02-2022 12:34

langlevelangeleegte +2191

Het gekke is: in augustus had je voor deze stand op de ranglijst getekend, met een Feyenoord in opbouw en de geweldige wedstrijden die met name in Europa zijn gespeeld.

Maar ben er goed ziek van. Slot heeft zeker zijn tekortkomingen. Hendrix op de plek van Aursnes was echt een kapitale fout. En Toornstra op rechtsbuiten heeft echt maar twee/drie wedstrijden gerendeerd.

Hoe lang is Dessers geblesseerd? Want die verdient zo langzamerhand wel een kans als eerste spits. Aan deze Linssen heb je helemaal niks

28-02-2022 12:33

teauvenoir +78404

Voor 99% eens met deze top-analist op 1 dingetje na: Trauner is wél een bijzondere speler.

28-02-2022 12:29

rovo +9415

Het is dat trauner niet mocht keepen bij die penalty's anders had hij ze zeker ook gepakt

28-02-2022 11:57

karkop +6635

Haha, Perez heeft echt de pest aan Kökcü he? 30x balverlies? Hij had 78 passes, waarvan 80% aankwam. 3x van de bal gezet. 18x balverlies dus. Ook teveel, maar het grootste deel daarvan was na de 2e strafschop toen alles in elkaar pleurde.

28-02-2022 11:52

frvlissingen +3727

Spelers afbranden is niet moeilijk. Het was echter een collectief falen na de penalty's. Maar wat wel opvalt is dat de enige corner die niet door Kockcu werd getrapt een doelpunt was. En Hendrikx heeft echt niet het niveau voor een hele wedstrijd. Verder kun je van een scheidsrechter nooit winnen. Twee makkelijk geven penalty's en geen tweede geel, dus rood voor Indy, ja dan laat je wel erg blijken waar je een hekel aan hebt.

28-02-2022 11:47

feyenoordgazza +4012

Til en linssen zijn niet uit vorm dit is het gewoon .
Linssen is geen spits en de tegenstanders kennen hem nu wel .
Til kan denk ik wel beter met een echte spits voorzich

28-02-2022 11:47

Juicher +62579

Trauner geen bijzondere speler haha. Oke Kenneth.

28-02-2022 11:24

Bati +40203

Geen speler voor wie je naar stadion komt, voor welke CV wel.
Wat een droeftoeter deze man

28-02-2022 12:03

maaartijn +15817

Al’s je de eerste 20 minuten van de wedstrijd terugkijkt dan zul je zien dat Kokcu het spel steeds naar voren verplaatste, veel goede passes gaf, het tempo hoog hield en geen balverlies had. Paar goede dribbels ook.

Na de penalties zakte het team even diep in elkaar en ging alles mis. Om dan weer je punt te maken: zie je wel Kokcu kan het niet, vind ik wel treurig.

Toornstra moet altijd in de basis volgens Perez, maar het valt hem nooit op dat Toornstra steevast de speler is met het meeste balverlies.

28-02-2022 11:23

koopa1908 +1588

ik zou graag voor Generaal Gernot naar het stadion komen.

28-02-2022 11:16

Criticus +21944

"Aursnes is voor mij een van de bepalende spelers van dit Feyenoord. Hij haalt zoveel ballen weg op het middenveld.

Aursnes doet wel iets meer dan dat hoor. Aursnes is gewoon de beste middenvelder van de ED.

28-02-2022 11:12

Peacock +1861

Het een sluit het ander niet uit toch? Ik vond bijvoorbeeld Johann Vogel destijds ook de beste middenvelder van de Eredivisie, en dat was ook bepaald geen type Iniesta.

28-02-2022 11:44

Criticus +21944

Vogel kon afpakken en bij de juiste kleur inleveren. Als je ziet hoe Aursnes wegdraait, steekpasses geeft en soms gewoon echt een passeerbeweging eruit kan gooien dan zou je deze vergelijking niet maken. Daarnaast liep er ten tijde van Vogel bij PSV, ene Shinji Ono rond bij Feyenoord. En jij vond Vogel de beste? Koekoek! LMAO!

28-02-2022 11:55

Peacock +1861

Als je begrijpend kon lezen had je begrepen dat ik de voetballers niet vergeleek maar alleen aangaf dat niet een klassieke ‘mooie’ middenvelder hoeft te zijn om de beste te zijn.

28-02-2022 13:28

Peacock +1861

Overigens, ik vond Ono een prachtige voetballer, maar in het jaar dat hij en Vogel de eredivisie verlieten ging Vogel naar het Milan dat het jaar daarop de Champions League won, terwijl Ono rustig in de J-League ging ballen. Koekoek.

28-02-2022 13:37

Criticus +21944

Je vergelijkt niks. Je noemt Johan 'balletjebreed' Vogel de beste middenvelder.

28-02-2022 15:07

Criticus +21944

Ono had in zijn linkerteen meer techniek dan Vogel in heel zijn lichaam, hahahaha! Omdat Vogel naar Milaan ging was ie beter? Of was het juist zo een zuinige voetballer die exact goed in de serie A past. Waar vedette door gaan tot 35+...
Ono was op door de vele reizen voor Japan, Feyenoord en commercie. Echte Feyenoorders weten dat.
Wat ben jij dom zeg, hahahaha!!!
Verander je profielnaam aub in Poepkak!

28-02-2022 15:08

Peacock +1861

Ik snap dat je met een nickname als criticus jezelf waarschijnlijk God’s gift to intellectualism vindt, maar wat je inhoudelijk zegt en je basisschoolniveau beledigingen onderschrijven dat tot dusver niet echt. Maar ik geloof niet dat we deze discussie verder uit gaan diepen, dus dat zal ik dan maar aan de echte Feyenoorders laten.

28-02-2022 16:25

Criticus +21944

Klopt. Een echte Feyenoorder verkiest Vogel nooit boven Ono. Een echte voetballiefhebber ook niet....
Doei Poepkak!

28-02-2022 16:41

slimspelen +4217

De afwezigheid van Dessers en Aurnes was gisteren ook voelbaar. Linssen heeft het gewoon niet, op het moment.

28-02-2022 11:11

Peterk +35208

Linssen heeft het nooit gehad althans het niveau wat een club als Feyenoord nodig heeft. Linssen en Dessers zijn voor het niveau Utrecht of Vitesse. Ze doen hun stinkende best maar meer kunnen deze jongens eenvoudig niet.....

28-02-2022 11:32

KeyFey +3096

Aursnes draait wel open en zoekt de oplossing naar voren, waardoor Kokcu en Till beter worden.
Maar Trauner gisteren was een Gernot om naar te kijken.

28-02-2022 11:11

toxicrain +14983

"Het is echt geen bijzondere speler."

Hij valt misschien niet op, maar wanneer hij niet zou spelen, zou je het merken. Ik vind hem een van de beste verdedigers die ik sinds 2008 in ons shirt heb zien spelen (toen ik Feyenoord bewust ging volgen, voor 2008 was ik nog te jong).

28-02-2022 11:10

010ert +19701

Heeft Kokcu Perez zn vrouw geneukt ofzo? Wat een trieste vent is dat zeg

28-02-2022 11:05

Peterk +35208

Helemaal niet triest maar èèn van de weinige analisten die zijn mening durft te geven ook al gaat het om een speler van de top drie. Want het gros van die analisten durft zich nooit echt uit te spreken en zit er vaak om heen te draaien...Perez zegt tenminste iets in tegenstelling van bijv. Been en anderen die er vaak omheen draaien en bij iedereen in het gevlij willen komen en blijven....

28-02-2022 11:39

karkop +6635

Pleur toch op man, Kökcü afbranden hoort tegenwoordig bij het standaard pakket om analist te worden. Noem er maar 1 die dat niet wekelijks doet. Ik wacht wel.

28-02-2022 11:54

teauvenoir +78404

Wellicht een reden?

28-02-2022 12:31

Reinaldo16 +21112

Ja wel eens, Kokcu echt zwaar tegenvallen, probleem bij hem is dat hij nog ouderwets weg kan zakken, als en jeugdspeler.

Je verwacht inmiddels wel dat hij een basis heeft en haalt, normale ballen gaat spelen even rustig aan doet.

28-02-2022 10:57

toxicrain +14983

Kokcü speelt met Aursnes naast hem wat vrijer, heb ik het idee.

28-02-2022 11:10

Reinaldo16 +21112

ja 100% eens, maar goed een bepaald minimum moet je altijd kunnen halen.

28-02-2022 11:17

karkop +6635

Heeft ook veel met het spel van Slot te maken. Til staat als 10 heel ver naar voren, waardoor het middenveld eigenlijk vooral de 8 (Kökcü) en 6 (Aursnes) is. Je hebt daar echt een stabiele 6 voor nodig die stofzuigert en gelijk omschakeld naar de 8, die dan het spel maakt.

Hendrix kon dit niet, en speelde de ballen breed, terug, of naar de verkeerde kleur. Daardoor ging de opbouw slecht omdat Kökcü de ballen achter de verdediging moest ophalen om op te bouwen, in plaats van halverwege de eigen helft of de middenlijn. Of zelf stofzuigeren, waar hij ook niet vies van is.
Vervolgens was Hendrix ook vaak moeilijk aanspeelbaar, dus moest Kökcü veel teveel meters maken of Malacia toevallig vinden. Daardoor zijn de opties beperkt, en makkelijk te voorspellen voor de tegenstander.

Als Kökcü dat in zijn eentje kon oplossen zou hij een eenmans middenveld zijn. De enige die dat kan is Kante.

28-02-2022 12:00

switzer +11010

Goed betoog.

28-02-2022 13:27

skin +14124

Alireza maar een tijdje de kans geven als spits wellicht.

28-02-2022 10:54

haai79 +10613

Ik heb Perez nog nooit kunnen betrappen op een positief woord over Kokcu en nu kan hij zeggen, zie je nou wel, ik heb het steeds gezegd, hij is zo goed niet. Hij vergeet alleen dat de spelers rondom hem heen echt slecht waren, die jongen kan het toch niet alleen?

28-02-2022 10:48

knoepert +77626

Perez heeft over het algemeen wel een redelijk objectief beeld en snapt wel waar hij het over heeft. Maar als hij over Kokcu begint lijkt het wel of hij een snuif heeft genomen en begint te hyperventileren. Waarom zo focussen op 1 man? Heeft hij zijn zus gepaald of zoiets?

28-02-2022 11:05

Rotterdammer010 +3483

Trauner is gewoon een beest en de beste pure mandekker in de competitie. Vorige week werd die in de zeik genomen door moeder natuur maar bleef daarna ijskoud zijn ding doen. Aan hem zal het nooit liggen iig.

Kokcu was gisteren niet in zijn beste doen maar wie was dat wel buiten Trauner? Plus het feit dat Aursnes niet meedeed waardoor Kokcu toch makkelijker voetbalt. Heel het middenveld lag gisteren gewoon uit elkaar. Maar deze jongen moet het laten zien in zulke potjes om echt je stempel te kunnen drukken op de competitie.

De 3 musketier Til, Linssen en met name Toornstra beginnen gewoon met de week te verzwakken. Nu begrijp ik Slot nog meer waarom die Jensie eruit heeft gezet. Man kan het niet meer belopen. Komt de laatste tijd ook echt dom over in de media, vind ik. Domme, rare grapjes telkens, zelfs na een verliespot. Man pleurt toch op. Het is geen ijsselmeervogels waar je speelt. Linssen mag nu echt banken. Raakt geen pepernoot meer. Al sinds de winterstop niet meer. Tijd dat of Dessers gewoon een paar potjes een eerlijke kans krijgt, of dat Ali in de spits word gezet met Walemark op rechts, wat gewoon een meerwaarde gaat zijn voor je ploeg. We moeten echt af van rotzooi willen we doorgroeien. Volgend seizoen moet de prioroteit echt bij een spits liggen die gewoon kenbaar beter is als Linssen en Dessers. En we hebben een fatsoenlijke linksback nodig die Malacia echt op de hielen kan zitten. Want gozer weet dat hij de enige LB is waardoor die sommige potjes zijn scherpte verliest. Ik zie Slot niet met een Hendriks of Hendrix als lb spelen. Uit verliezen bij az is geen schande maar de manier waarop. Dat is pijnlijk. En hoop dat we die kutjoch higler nooit meer krijgen als scheids.

28-02-2022 10:48

Don Pablo +9051

En dat (mbt Linssen, Til en Toornstra) concludeer je nu pas....?🤔

28-02-2022 10:53

Rotterdammer010 +3483

Hun rendement was wel oke, maar die gasten voegen gewoon niks meer toe nu. Ze lopen anderen in de weg. Beter dat die gehuurd is voor 1 seizoen. Lekker terug naar Spartak einde seizoen. Linssen mag echt banken nu. Koek is definitief op. Einde seizoen samen met Toornstra bedanken voor bewezen diensten en afscheid nemen. Bosje bloemen geven voor het legioen en optieven. Tijd om door te groeien.

28-02-2022 11:06

tomassonlegend +1062

Hoe kan je goed voetballen als je de enige middenvelder bent die de bal wil hebben en vervolgens de rechtsbuiten en spits nooit kan aanspelen. Dan zou Xavi in zijn beste tijd ook balverlies lijden

28-02-2022 10:47

Mat +3588

Linksen en Til speelden vorige week als een krant.
Kokcu moet eens gaan trainen op corners en vrije trappen
Sini was gisteren ook niet zo best.
Hendrix kon gisteren niet omdat hij te weinig speelt/speelde

28-02-2022 10:43

campie010 +3681

Ik ben echt wel een Kokcu fan maar het valt me wel op dat hij tegen betere clubs vaak minder speelt. Maargoed, juist dan is hij ook afhankelijk van zijn medespelers en b.v. een Til is wel heel erg matig en Linzen totaal onacceptabel.

28-02-2022 10:32

Bobrnr +2658

Linzensoep

28-02-2022 10:45

stefanVVVV +154

Met Hendrix naast je is het ook lastiger . Hij moest echt alles zelf doen ballen veroveren , ophalen en het liefst ook voor de goal komen , dat is echt onmogelijk

28-02-2022 10:45

ruudger +8456

Achteraf lullen is altijd makkelijk met al die opmerkingen van wannabe Arne's die nooit met Toornstra op rechts zouden beginnen, want je past je aan AZ aan, je speelt ze in de kaart, angsthazen voetbal, uitgaan van eigen kracht.... als Slot naar jullie zou luisteren stond Bijlow in de spits om de tegenstander te verrassen en door de verwarring die ontstaat winnen we zeker met 4 doelpunten verschil??!!

Slot heeft strijdplan duidelijk toegelicht en het pakte, mede door schandalig slechte optreden Higler (door de media gebagatelliseerd en onder belicht) niet uit zoals vooraf bedacht.

28-02-2022 10:31

Mrunterwijst +10635

Jankbal. Je kunt de scheids niet de schuld geven wanneer een tactiek averechts blijkt te worden. Trek die eierschaal snel van je kop af

28-02-2022 10:42

stefanVVVV +154

We waren 70 minuten de betere ploeg dus de tactiek was niet eens zo slecht . En die penalty’s helpen je niet echt . Maar de 2 helft pakken ze het gewoon weer goed op

28-02-2022 10:47

Rotterdammer010 +3483

2e helft klopte het spelbeeld weer idd. Snel de aansluiting gevonden ook. Alleen jammer dat spelers die het moeten doen, het al weken ook daadwerkelijk NIET doen. Denk hierbij aan een Linssen die hopeloos uit vorm is en aan een Til die tevaak in het spel word betrokken wat niet de bedoeling hoort te zijn omdat die gozer gewoon technisch zeer beperkt is.

28-02-2022 10:59

ruudger +8456

Ik weet niet waar jij op baseert dat ik de scheids de schuld geef wanneer de tactiek averechts werkt, ik geef slechts aan dat er (achteraf) veel commentaar is op strijdplan van Slot. Vaak is dat kortzichtig commentaar en ik vind de rol van de scheids in deze wedstrijd ontegenzeggelijk mede bepalend is geweest voor de uitslag.
Als ik Arne was, was ik niet met Toornstra op rechts begonnen, maar ik begrijp de gedachte van Slot wel. Hij maakt zijn keuzes weloverwogen, er zit een visie achter. En je weet nooit wat er met een ander strijdplan gebeurd zou zijn.

Als jij dat anders ziet, prima maar laat dat stigmatiserende jankbal achterwege.

28-02-2022 11:10

Sinister +13139

Is er ooit een wedstrijd geweest met Toornstra als rechtsbuiten waarin we wel goed hebben gepresteerd? Als aller minste had Pedersen dan erbij moeten staan zodat er tenminste nog iets van dreiging uit zou ontstaan. Gewoon een waardeloze opstelling, klaar. Dat is mede de reden geweest waarom we verloren.

28-02-2022 10:51

Peacock +1861

PSV uit was best een aardige pot.

28-02-2022 11:48

CPP +3534

Beetje onzin. Denk (hoop) dat Slot na goede analyse ook tot die conclusie komt. Gaat mij niet eens zo zeer om het beginnen, maar wel zwaar teleurgesteld dat hij niet veel eerder heeft gewisseld. Hendrix, Til, Linssen en door andere positie Toornstra speelden zeer onder de maat.

28-02-2022 10:54

Aproxis +3758

Had gewoon met geertruida naar 6 moeten schuiven, dat kan hij prima, en dan Pedersen op rechtsback. Had je gewoon met alireza kunnen starten en speelde je eigenlijk maar met 1 andere speler. Nu door de wisselingen zijn de automatismes weg en dan zit je opgescheept met Hendrix die al met een volgescheten onderbroek het veld op komt. Hendrix verdedig je een voorsprong heel misschien mee, maar helpt je niet als je het spel moet maken.

28-02-2022 10:28

Rood-Wit1908 +2635

Kokcu leek minder omdat hij het middenveld in zn eentje was. Til liep er verloren bij en Hendrix speelde verstoppertje.
In dat licht was het eigenlijk nog knap wat hij liet zien

28-02-2022 10:28

nieuwsgekkie +9191

Als hij Perez Kokcu al door de mand vond vallen, dan ben ik wel benieuwd wat hij van favoriet Toornstra vond. Niet zo heel gek dat Kokcu zo veel balverlies heeft geleden als je bedenkt dat we dat laatste tien minuten uitsluitend ballen naar voren hebben gepompt.

28-02-2022 10:25

Peterk +35208

Natuurlijk had Toornstra daar moeten spelen en geen Hendrix. Ronduit zielig en wanbeleid dat Feyenoord een speler van zo'n armetierig niveau haalt. Volkomen overbodige speler want dat niveau heeft een jeugdspeler ook. En kost je dan geen extra geld. Ik moet er niet aan denken dat die jongen straks nog gekocht wordt ook. Als dat gebeurd dan weet je ook hoe de club er voor staat en je geen ambitie moet hebben om naar boven te kijken.

Kokcu speelde niet onaardig maar kan zulke wedstrijden nog niet naar zijn hand zetten. Ik denk dat dit nog teveel gevraagd is.

Achterin draait het om Trauner. Uitstekende speler die de boel achterin bij elkaar houd. Wederom een matige Geertruida gezien die elke wedstrijd de nodige slippertjes maakt maar die om raadselachtige reden de voorkeur krijgt boven Pedersen die door iedereen wel gezien werd als een uitstekende speler die aangenaam verraste met zijn spel. Toen hij er gisteren in kwam acteerde hij direct beter dan Geertruida op die positie.

Aanpassen moet je als Slot doen als je tegen een sterker team moet spelen als bijv. Ajax. Dan is dat nog te rechtvaardigen. Maar tegen een AZ met twee gedumpte ex Feyenoorders als Clasie en BMI is dat natuurlijk ronduit armoedig. Dan start je niet op rechts met een middenvelder maar met een rechter spits waarvan je er 2 tot je beschikking hebt.

Ik verlies niet graag maar als je als Feyenoord zo begint als Slot deed dan is het niet zo vreemd dat je tegen een zeperd aanloopt.
Het is mij te makkelijk alleen naar de scheids te wijzen enkel om je eigen falen recht te praten.

Want laten wij eerlijk zijn: echt fatsoenlijke aanvallen waar uitgespeelde kansen uit kwamen heb ik niet gezien. Het enige was hopen op een goed moment van Sinisterra de enige kwalitatief goede aanvaller die ik gisteren heb zien lopen. Linssen en Til waren om te huilen en op rechts liep niks....

Dit mag Slot in zijn zak steken en doet hij hopelijk wat met deze kritiek. Derde worden met deze selectie is helemaal geen prestatie maar een minimale verplichting die hij heeft gezien je budget en het kwalitatief behoorlijke materiaal dat de club voor hem bij elkaar heeft gebracht.

Want ondanks de nederlaag gisteren kon je zien dat dit individueel aanmerkelijk beter is dan wat AZ heeft lopen. Maar dan moet je wel een trainer hebben die er wat mee doet en durft te voetballen. Als Advocaat dit was overkomen dan was hij terecht hier voor aangepakt. Slot deed gisteren niet voor hem onder ook al probeerde hij recht te lullen wat krom was....

28-02-2022 10:24

alexnultien +6111

Goed verhaal en lekker kort ook!

28-02-2022 10:27

SoplulRevived +2164

"Dit mag Slot in zijn zak steken en doet hij hopelijk wat met deze kritiek" 🤣🤣🤣
Ja Slot gaat hier de hele week wakker van liggen pik!
Dat heb je hem toch maar mooi gezegd! 👍

28-02-2022 10:28

IJzerenKees +133190

wat een lang kut verhaal joh

28-02-2022 10:38

v8tkr6s7vx +1

helemaal mee eens !

28-02-2022 10:49

Nuance +1193

Je neemt jezelf echt heel serieus hè?

28-02-2022 11:22

Peacock +1861

En reken maar dat Frank Arne in zijn volgende beoordelingsgesprek vraagt wat hij met de feedback van Peterk heeft gedaan!

28-02-2022 11:50

frank_friemelfrons +5998

Voor Trauner ga je niet naar het stadion? Die eindbaas is de beste CV van de eredivisie momenteel, hij doet alles zo kalm, rustig en makkelijk, alsof het niets is. Tegelijkertijd wandelt hij verder na een trap in zijn gezicht van een medespeler alsof er een vlieg tegenaan vloog en heeft hij met een briljante en felle tackle na snel reageren op een doorbraak de 3-1 voorkomen net na de 2-1. Hoezo daarvoor ga je niet naar het stadion? Die kerel maakt kunst ipv dat hij voetbalt en is tegelijkertijd een bikkelharde speler. Goed verdedigen is minstens net zoveel een kunst als goed aanvallen en voor Trauner kom ik naar het stadion!

28-02-2022 10:23

Peterk +35208

Ik snap Pereze wel. Voor een creatieve speler ga je naar het stadion. Moulijn in zijn topjaren was zo'n publiekstrekker en Cruyff. Maar je gaat niet voor een verdediger ook al is het in dit geval een goede. Want als Trauner flink aan de bak moet elke wedstrijd en uitblinkt betekent het dat het aanvallend armoedig is.... Vroeger liep Israel daar die nog wel een heel stukje beter was dan Trauner maar het was niet zo dat je speciaal voor Rinus naar de Kuip ging...

28-02-2022 10:45

frank_friemelfrons +5998

Zit wat in, maar ik ben het er toch niet mee eens. Natuurlijk is het leuk om naar een speler te kijken met leuke acties, zoals een Sinisterra (ook al viel doe gisteren een beetje tegen). Maar ik (en ik denk meer mensen met mij) hou denk ik meer van goed voetbal dan van mooie acties, ik geniet er echt enorm van om een speler als Trauner of Aursnes het spel te zien begrijpen en spelen. Ze doen niet heel gekke dingen, maar ze spelen het zo goed dat de rest van het team toekomt aan die leuke acties. Ik vind spelers als hen altijd zwaar ondergewaardeerd

28-02-2022 11:03

Aproxis +3758

Tja Kokcu… maar wat wil je als alle spelers waarmee je moet combineren echt 50 keer slechter zijn in een wedstrijd. Die zekerheid van Aursnes naar hem maakt dat hij vrijer kan voetballen. Als er weinig aanspeelopties zijn voorin, dan ga je vanzelf meer balverlies lijden. Ik kan kokcu in deze wedstrijd niet zo heel veel aanrekenen eigenlijk.

28-02-2022 10:23

remco112 +16288

Gekopieerd van iemand van VZ:

"Feyenoord verliest en meteen wordt er weer gezeken op Kokcu. Het leuke is dat je tegenwoordig gewoon zelf statistieken erbij kunt pakken en dan zie je dat t niet zo slecht is al Perez schetst. Kokcu is drie keer van de bal gezet en 80 procent van zijn 78 passes kwamen aan. Ook had hij na Senesi het meest de bal bij Feyenoord en gaf hij 4 key passes het meest van iedereen. Tuurlijk zeggen statistieken niet alles en was hij slordoger dan normaal zeker in de eerste helft na de penalties, maar Perez overdrijft weer lekker."

Wat die Perez voor hetze voert, snap ik oprecht niet.

28-02-2022 10:21

nieuwsgekkie +9191

Het is inderdaad redelijk opvallend hoe kritisch Kokcu door Perez wordt benaderd in vergelijking met andere spelers.

28-02-2022 10:26

SoplulRevived +2164

Mss is het positief.
Hij verwacht meer van hem omdat hij ook gezien heeft dat er meer inzit?

28-02-2022 10:30

Peacock +1861

Dat denk ik ook wel ja. Beetje hetzelfde als hoe kritisch naar Alireza gekeken wordt gezien zijn verleden en de schoenen die hij moet vullen, terwijl hij feitelijk hetzelfde heeft gekost als bijvoorbeeld een Pedersen of Trauner.

28-02-2022 12:02

S.A.F +5639

Linssen en Til zijn niet goed genoeg voor Feyenoord in de topduels. Leuk voor de mindere tegenstanders, maar niet Feyenoordwaardig. Dan ben je namelijk niet weken-/maandenlang uit vorm.
Kökcü is beter dan de vorige seizoenen, maar komt nog steeds te kort in de topduels. Sterker nog, tot op heden is hij nog nooit man-of-the-match geworden in een topper.
Toornstra kan ook niet meer de voorkeur krijgen in de basis, en toch zeker niet als rechtsbuiten. Met de spelers die er gisteren stonden kom je dan echt creativiteit tekort.

Anticiperen en Linssen, Til, Toornstra doorselecteren voor betere vervangers. Dan hebben we een prima team en maakt een club als AZ zonder Higler nooit een kans.

28-02-2022 10:14

grazianogyan +8310

Dat is altijd makkelijk roepen doorselecteren en betere vervangers halen. De reden dat we Linssen/Til hebben in de selectie is niet uit luxe maar omdat we geen geld hebben. Met ons budget, en voor het geld dat ze gekost hebben, presteren ze uitstekend. Het is wel erg lastig een niveau na te streven als het budget er niet is. Dan moet je echt een hele goede scouting hebben, iets waarin we ons gelukkig wel verbeterd hebben.

28-02-2022 10:23

S.A.F +5639

Heb je helemaal gelijk in. Ik probeer alleen de verbeterpunten te benoemen (en de reden voor soms tegenvallende prestaties). Hopelijk dat er toch weer nieuwe mogelijkheden ontstaan om de selectie op deze plekken te versterken.

28-02-2022 10:39

grazianogyan +8310

Ja daar ben ik het mee eens. Al zal dat nog een hele klus worden. We zullen van de zomer denk veel spelers verkopen voor mooie bedragen wat erg goed is voor de club, maar hoeveel geld we daarvan mogen gebruiken om spelers te kopen zal denk ik nog tegenvallen.

28-02-2022 10:42

WTSGD +18163

Hetze van Perez tegen Kokcu is te genant voor woorden. Hollandse ziekte, nooit je eigen fout durven toe te geven dus dan maar eeuwig je domme mening verdediging

28-02-2022 10:09

Frankster +21251

Was gister niet goed hoor

28-02-2022 10:15

MarioFR +11920

Niet zo goed als de wedstrijden hiervoor maar wel de beste middenvelder qua statistieken van beide ploegen

28-02-2022 10:34

olaf_anthonijs +18

Eens met Perez, kökcu is er nog láng niet. Ook snel geïrriteerd waardoor hij zichzelf en de ploeg benadeelt: niet klaar voor bui land

28-02-2022 10:19

Drie90 +8431

Trauner is voor mij wel degelijk een speler om van te genieten. Hoe hij over 20 meter op een tegenaanval anticipeert en vol overtuiging een harde tackle op de bal inzet is net zo goed onderdeel vh voetbal als een actie van een buitenspeler. En misschien wel moeilijker omdat er geen ruimte is voor fouten of een verkeerde inschatting. Trauner beheerst dit als een absolute topverdediger.

28-02-2022 10:09

nielsheld +215

Vraag me af of de mensen die nu weer zeiken op Kokcu uberhaupt de wedstrijd gekeken hebben

28-02-2022 10:08

olaf_anthonijs +18

Jazeker mn gelet op hem: niet voldoende en er mankeert best wat aan hem, hoogmoedwaanzin door omhoog schrijven

28-02-2022 10:20

MarioFR +11920

Dan heeft u geen verstand van voetbal.. Dat is overigens niet erg hoor

28-02-2022 10:35

johnzel +885

Onzin! AZ thuis gewonnen, uit verloren, in balans. Utrecht krijgen we nog thuis, wordt 3-0 minimaal. PSV al van gewonnen, winnen we thuis ook van. Vitesse thuis pech gehad, uitwedstrijd waren we nog aan het bouwen. En ik zie ons ook ook nog wel winnen van onze grachtengordelvrienden. Stemmingmakerij zoals altijd dus.

28-02-2022 10:05

chrizzywizzy +21407

Ik waardeer je positieve gedachtegang. Mogen meer mensen hebben.

28-02-2022 10:08

Koekert +5485

Tegen Vitesse waren we uit heer en meester, maar net als gisteren ontbreekt het ons aan scorend vernogen tegen een solide verdediging. thuis tegen Vitesse was een gelijkspel een betere afspiegeling geweest.
is idd allemaal scorebordjournalistiek.

28-02-2022 10:09

doellijntechnologie +9507

Het ontbreekt ons ook aan een echte leider. Een Kuyt, eentje die met het mes tussen de tanden het veld op stapt.
Een Graziano die na een idiote wedstrijd (twente) heel de boel kapot schopt omdat hij woest is.
Niet Toornstra die met slappe teksten komt, omdat hij later nog bij epsn wil werken:”ja ik vind het geen penal, maar ik ben geen scheids”.

You have ajax face!!!

28-02-2022 10:15

knoepert +77626

Hier..... een like en terecht met zo'n comment

28-02-2022 10:14

Grover +5308

Ondanks dat Kökçü ook gisteren weer de meest dreigende speler aan Feyenoord zijde was, is het bashen al direct weer begonnen omdat hij er geen bal in schiet.

28-02-2022 10:03

ETSVL +17391

Ik weet niet hoe het met jullie zat gisteren, maar toen ik opstelling zag Toornstra én Hendrix, had ik een heel slecht gevoel. Dat was geen opstelling om te winnen maar eerder proberen niet te verliezen.

28-02-2022 10:00

Don Pablo +9051

En Linssen moet bij dit rijtje, komt ook zwaar tekort tegen de top 6 clubs. Beter Til in de spits en Toornstra 10 en Jantjebaks op rechts

28-02-2022 10:05

NelisHoe +4184

Ik ook. Daarnaast laat je Sinisterra het op voorhand al alleen uitzoeken in de voorhoede.

Ik heb geen idee in welke volgorde ze de opstelling op het bord hebben gezet, maar ik zou hier treurig van worden: Toornstra - Linssen - Hendrix.

Hij had wat mij betreft met een rechtsbuiten en/of Pedersen moeten beginnen.

28-02-2022 10:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties