Danilo: ''Het is makkelijk om met hem samen te spelen''

Danilo: ''Het is makkelijk om met hem samen te spelen''

Danilo is na afloop van de wedstrijd tegen sc Heerenveen blij met de samenwerking met Santiago Gimenez. De Braziliaan kwam als invaller binnen de lijnen en kon niet veel later beslissend zijn door een belangrijke assist af te leveren op de 21-jarige Mexicaan.

''In dit soort wedstrijden moet je karakter tonen en dat hebben we gedaan. We bleven negentig minuten strijden'', begint Danilo in gesprek met Feyenoord TV. De Braziliaan had de taak om de tweede helft dicht in de buurt van Gimenez te spelen. ''Door het verloop van de wedstrijd vroeg de trainer mij om als een nummer tien samen te spelen met Santiago Gimenez.''

''Daar hebben we vaker over gesproken'', vervolgt de 23-jarige Braziliaan. ''We kunnen elkaar op het veld aanvullen en dan zie je dat er ook een connectie tussen ons ontstaat. Het is makkelijk om met hem samen te spelen, want hij is altijd in de buurt voor de combinatie. Altijd zoeken naar de juiste positie en die had ik ook zodat ik hem kon laten scoren.''

Het doelpunt van Gimenez in de tweede helft tegen sc Heerenveen vierden de twee dan ook samen. '' We zijn allebei zeer gelovige personen. We praten hier altijd over, dus dit moment is mooi om te laten zien hoe sterk de kracht van God is en dat Hij altijd bij ons is. Zowel op slechte als goede momenten. We houden vertrouwen in Hem en dan is het mooi om dit samen te vieren.''

Lees meer over
Danilo Pereira da Silva Santiago Gimenez
Plaats reactie
666

HAaN75 +6993

Ik zie liever danilo op 10 ipv dilro

03-03-2023 15:51

Woeke +8593

Ik vind het respect waarmee hier over de trainer wordt gesproken iedere keer toch weer bijzonder hoor.

02-03-2023 21:39

Fworldcup1970 +11225

Als Feyenoord per se moet scoren en Slot wat meer risico durft te nemen, is Danilo een prima optie op de 10-positie. De aansluiting met de spits is makkelijker, je speelt dan eigenlijk met een 9 en een 9,5. Ze vullen elkaar ook goed aan.

02-03-2023 20:58

Immers Flex +2482

De heer clapte gister ook mee. Ongekend

02-03-2023 20:57

Feyenoord4Ever +3265

4-4-2 man ook met Symanski en Dilrosun aanvallend en Wieffer en Kokcu erachter

02-03-2023 19:02

Derk-Willem +402

Kan Arne gewoon een keer proberen. Kon wel eens goed uitpakken.

02-03-2023 19:22

AadvandeNaad +21255

Doe mij Szymanski maar op 10

02-03-2023 17:27

Maasovich +3610

Nog even geduld

02-03-2023 18:16

Rotterdammer +11200

4-4-2 probleem met buitenspelers opgelost.

02-03-2023 17:19

Theo.A21 +1319

De Heer zelf ontbreekt nog in het elftal, ik zou hem als kapstok gebruiken.

02-03-2023 16:32

Spijksupporter +6521

Hoe onrespectvol.
Moet toch op een voetstuk?

02-03-2023 16:37

Chamo +1883

Onrespectvol?

02-03-2023 17:05

Spijksupporter +6521

Kapstok.

Trouwens: een geintje.

02-03-2023 17:45

EensFeyAltijdFey +131423

Volgens mij zit de Heer op de bank bij ons onder de schuilnaam Slot.

02-03-2023 17:48

djahdjahcity +10684

Dus Danilo geeft een geniaal passje op Santi (iets wat Dilrosun sinds hij op 10 staat nog niet is gelukt) die gewoon op de juiste plek staat en toch staat het hier vol hoe geweldig Santi wel niet was gister hahahahahah

02-03-2023 16:15

lexiooo +9192

wel niet was.....

02-03-2023 16:24

Chitown-Rivera +15023

Santi is ook geweldig. Waarschijnlijk daarom

02-03-2023 18:09

Raftel +6726

Goed ingevallen van Danilo. Hij is geen eerste spits van het niveau dat we moeten nastreven, maar als schaduwspits of in een systeem met 2 spitsen kan hij denk ik vaker zijn waarde hebben dit seizoen. Sowieso is variatie altijd goed om de tegenstanders op meerdere manieren te bestrijden. Zeker Europees kan dat nodig zijn.

02-03-2023 15:56

Rene1981 +1468

Eens, als spits van feyenoord krijg je vaak weinig ruimte en kom je in fysieke duels terecht.
Dit is een zwak punt van Danilo.
Je ziet dat hij best wel een fijne techniek heeft dus als hij iets minder in die duels komt, dan komt hij beter tot zijn recht.
Maar goed dit was maar een minuut of 20, maar zeker het proberen waard

03-03-2023 06:52

luc86 +3606

Liever Danilo als 10 dan Dilrosun..

02-03-2023 15:56

Elinkwijk +1890

Is het proberen zeker waard.

02-03-2023 16:08

DutchBeauty +881

Zeker, ala weghorst 😂

02-03-2023 16:34

AMG +938

dit kan en wordt misschien wel het Koningskoppeltje van de ED

02-03-2023 15:37

No-one-likes-us +11045

2 gelovige mensen daar kunnen ze in Spakenburg nog wat van leren met hun We spelen niet op zondag

02-03-2023 15:32

mellie +7518

Ja duuhhhh had ik ook gezegt

02-03-2023 15:32

JS-FR1 +16942

Linssen achter Dessers werkte ook

02-03-2023 14:54

rikkie12 +9255

Maar als zij dan zo gelovig zijn, waarom mogen ze dan wel op zondag voetballen en Spakenburg niet??

God is een racist!!!

02-03-2023 14:47

taco_mundo +50539

Probeer het nogmaals

02-03-2023 15:31

mellie +7518

Zo zie je maar dat geloof een verzonnen iets is

02-03-2023 15:33

RoodWitMaastricht +9935

Moet toch een dilemma soms zijn voor God. Spelers van beide opponenten roepen zijn hulp in, wie moet hij dan belonen.. ? 🤷🏻‍♂️

02-03-2023 14:38

Bobiku +8538

Volgens mij bidt ook niemand voor resultaat. Vaak meer voor gezondheid

02-03-2023 14:57

RoodWitMaastricht +9935

Dus als Gimenez scoort en hij valt biddend neer, is dat voor een goede gezondheid? 🤔

02-03-2023 17:40

Kuytblessure +10402

Diegene die het hardst bid natuurlijk:

https://www.youtube.com/watch?v=16r98zeAaoU

02-03-2023 15:30

Kwintsheul +14462

Ook doen tegen Ajax op 19 maart.

02-03-2023 14:37

Warface +3198

zal wat zijn dat we met Danillo uitkomen als tien.. rent zich rot, heeft een oke techniek en daarbij met het overzicht zoals gister zeker van waarde..!

ik zeg probeer het nog maar een keer dit weekend!

02-03-2023 14:18

Engelbert Bakker +16330

Hij kan niet echt goed voetballen wat je op 10 wel goed moet beheersen.

02-03-2023 14:35

chrizzywizzy +21070

Was voor Til geen groot probleem.

02-03-2023 14:37

LauweKroket12 +353

Was voor til ook een probleem hoor. Z’n doelpunten maakten een hoop goed.

02-03-2023 15:19

Raftel +6726

Guusje is dan ook zeker geen maatstaf. Een non-voetballer pur sang. Het is dan ook bizar dat Slot hem er weer zo graag bij wilde hebben dit seizoen. Maar ja, die ziet het in pure middelmaat als Idrissi en Jahanbakhs ook erg zitten, dus zo heel verrassend is het misschien toch niet.

02-03-2023 15:58

Qwertykeyboar +4101

Ik was aangenaam verrast dat hij zo'n goeie paas gaf. Hij wist dus al dat die bal daar naartoe moest voordat hij de bal kreeg. Een gemiddelde spits zou proberen zelf te schieten in de 16

02-03-2023 14:16

FR_Barendrecht12 +3040

Maar hij is geen gemiddelde spits. Hij heeft zoveel kansen verprutst door dit te proberen naar Dilrosun of Jahanbakhsh. Hij heeft mijns inziens de beste kwaliteiten om een schaduwspits te zijn. Een echte afmaker is het niet, maar 1x tikken in de combinatie beheerst ie als de beste. Daarom is het denk ik een goed duo.

02-03-2023 14:35

Gerdekaleklets +10836

Christ! Hoe kan je nou zo gelovig zijn. Snap ik helemaal niets van. Het doet (in deze vorm) gelukkig niemand kwaad, maar voor mij is er geen verschil met iemand die een samenlevingscontract met zijn fluitketel wil afsluiten.

02-03-2023 14:00

Kwintsheul +14462

Dat heb ik altijd bij mensen die in de evolutie geloven.
Je weet wel, dat geloof dat begint met :

"Er was eens een oerknal en niemand weet waar die vandaan kwam. Heden ten dage nog steeds niet. Eerst was er helemaal niets en toen was er opeens zo maar een oerknal."

02-03-2023 14:46

Bobiku +8538

Ja. Ik ben ook niet gelovig, maar die 'wetenschap' slaat inderdaad ook nergens op. Mensen geloven daar wel en in niet in iets wat ze bovennatuurlijk achten, maar... uit het niets een oerknal, dat is ook al bovennatuurlijk. De wereld is per definitie bovennatuurlijk. Geloven in een God vind ik nog meer hout snijden

02-03-2023 15:02

taco_mundo +50539

Tel daarbij op dat onze referentiekaders, wat goed en slecht betreft, berusten op het oordeel van God. Anders zouden het maar lege woorden zijn.

02-03-2023 15:37

Jopiehiele +2069

😂😂😂

02-03-2023 15:38

Spijksupporter +6521

De oerknal was de eerste : no pyro, no party.

02-03-2023 16:40

OuweZeikstraal +0

Er is zeer veel bewijs die duidt op een oerknal maar uiteraard nog niet onomstotelijk. De wetenschap zegt ook niet: wij weten dit. De wetenschap zegt: dit is de meest logische theorie op basis van wat we nu weten.

Voor god is er geen enkel bewijs.

02-03-2023 17:58

babbelbox +254

Dat heb tijd geleden al een keer gezegd in de kuip waarom laat je niet samen voetballen zit veel voetbal in

02-03-2023 13:55

Qwertykeyboar +4101

En niemand in de Kuip die iets met je suggestie deed? Schande

02-03-2023 14:12

jack98 +46424

Mooi om de verbondenheid tussen Santiago en Danilo op meerdere vlakken te zien! Danilo kan het zaterdag weer laten zien tegen Groningen!

02-03-2023 13:54

Genius +6979

Arne Slot is toch God?

02-03-2023 13:52

Wesley Pol +7734

God is a DJ ,in een Feyenoord shirt!

02-03-2023 13:51

Frankster +20777

Ben altijd wel blij dat God de kant van Feyenoord lijkt te kiezen

02-03-2023 13:37

Copr +1697

Volgens mij sliep die als kind al in een Feyenoord Pyama.

02-03-2023 13:42

juliandicks +629

Cor Pot held😁

02-03-2023 13:34

staybehind4ever +4934

Respect voor die twee dat ze openlijk uitkomen voor hun geloof. Kunnen hier in Ned. een partij refo's nog een voorbeeld aan nemen.

02-03-2023 13:33

DQuitz +2286

Als refo zijnde hoeft dat niet, zie je wel aan die koppen

02-03-2023 13:49

CoMulder +16625

Hahaha, wel erg doorzichtig van Danilo om hiermee aan te geven dat hij hoort te spelen.

02-03-2023 13:28

lapjevlees +27197

Een van de paar die wat kleur aan de wedstrijd bracht.

02-03-2023 13:26

Rendiertje +14025

Kan mij het nou schelen of je kracht haalt uit een of andere God, zolang we aan het eind van de rit de treble hebben mag je iedereen aanbidden en maagdelijk bloed offeren.

02-03-2023 13:17

Bassie666 +4746

Niks mis met maagdelijk bloed offeren. Doe ik regelmatig 😉

02-03-2023 13:23

Copr +1697

Jij bent donateur bij de bloedbank?

02-03-2023 13:43

Bassie666 +4746

Eerder een profiteur dan donateur 😉

02-03-2023 14:54

Bulldog010 +6691

Danilo veel betere tien dan Dilrosun

02-03-2023 13:13

Gerdekaleklets +10836

Eens. Zelfs als Arne ontkent dat hij op 10 speelde.

02-03-2023 14:02

ynwa_010 +1617

Voortaan Danilo op 10 en Santi spits

02-03-2023 13:11

Genius +6979

En wie brengen we dan als 'breekijzer' extra spits na 60/70 minuten?

02-03-2023 13:53

Gerdekaleklets +10836

Azarkan (volgend jaar)

02-03-2023 14:02

Peacock +1836

Zo, da's weer eens een ander breekijzer dan De Os.

02-03-2023 14:57

mfr23 +6116

Weet nog dat iemand dit hier opperde en ik hem bijval gaf, maar we werden weggehoond. Kijk nu eens.

02-03-2023 13:07

juliandicks +629

Ene Cor Pot?

02-03-2023 13:34

switzer +10936

Nee, ik denk het niet.

02-03-2023 13:52

Huubazijn +1111

Er is maar 1 God en dat is Slot

02-03-2023 13:06

Reinbo +17546

Rare geloofgekkies, zou ik willen zeggen. Maar sinds de halve selectie de Heer aanroept winnen we wel steeds....

02-03-2023 13:05

Hennie +573

als God al die jongens beter laat spelen verdient die wel een levenslang contract ondertussen

02-03-2023 13:00

Joeri010 +4139

Ik geloof ook in Arne God

02-03-2023 12:59

mrp_hlm +2752

Feyenoord is mijn geloof!

02-03-2023 12:56

FRalways +3800

Mooi gedaan van de twee spitsen, maar laten we nu niet meteen roepen dat Danilo op 10 moet.
Dit was een mooie oplossing voor de laatste 25 minuten, maar niet vanaf de start.

02-03-2023 12:53

RVF +12344

Szymanski is er bijna weer

02-03-2023 13:01

Brambino +20181

Hehe, eindelijk iemand die dat inziet. Danilo is geen 10 en gaat dat ook niet worden. Niet de skills voor. Leuk zo einde wedstrijd om erbij te gooien maar niet vanaf de start.

02-03-2023 13:03

Technicus +18706

Helemaal eens.

02-03-2023 13:08

frmo +3885

Nee dildosun is een echte 10 hahaha hou toch op!!
Zie liever Danilo dan dilrosun!!

02-03-2023 13:16

feyenoordos +11758

God haat Heerenveen

02-03-2023 12:51

leonardonl +21754

Ik vind dat geloof in God in sport altijd zo mooi.
Alsof het een soort kruistocht tegen de ongelovigen is.

Waarom zou God het ons meer gunnen dan een ander?

PS: ik snap dat wij de mooiste club zijn enzo

02-03-2023 12:49

JKTB +21052

God brengt ons de titel

02-03-2023 12:47

Sjeep +16024

Grappig dat ene criticus hier, een week of 2 geleden riep dat Danilo geen zin meer had om bij onze mooie club te spelen.....en zie dit eens

02-03-2023 12:46

ramsteijn +4881

Ze doen het samen als team, karakter tonen en nooit opgeven. Daarom is dit team moeilijk te verslaan, en zo win je ook wedstrijden die niet zo goed zijn.

02-03-2023 13:01

Technicus +18706

Juist, als je ziet hoe spelers terug sprinten bij balverlies om de bal weer af te pakken of de counter eruit te halen. Werkelijk niemand verzaakt, dat is echt de sleutel tot ons succes hoe matig het spel soms ook is. Lang leve Arne God.

02-03-2023 13:10

Technicus +18706

Wat je ook van Danilo vindt, tis in ieder geval geen luie Braziliaan. Werkt zich echt helemaal de pleuris.

02-03-2023 12:46

ramsteijn +4881

Goed gezien.

02-03-2023 13:01

Sinister +12967

Misschien een keer 442 proberen. Want onze vleugelspelers zijn toch tering slecht terwijl die in 433 heel belangrijk zijn voor creativiteit. We missen toch al een 10 op het moment.

Kan Danilo veel aanjagen en energie in het spel stoppen en kan Gimenez zich meer focussen op het scoren.

Om Danilo op 10 te zetten lijkt me dan weet niet echt super. Het is maar net hoe je het wilt zien natuurlijk (shadowspits), maar ik vind Danilo nou niet echt een fluwelen techniek. De bal schiet vaker van zijn voet dan andersom en is vaak onrustig met mensen om hem heen

02-03-2023 12:45

Sjeep +16024

Wat bedoel je met andersom? Dat de voet van z'n bal schiet?

02-03-2023 12:47

JKTB +21052

Stop maar bij je eerste zin.... een ander systeem proberen in deze fase van de competitie zou absurd zijn. Doe dat maar begin volgend seizoen tijdens oefenwedstrijdjes.

02-03-2023 12:48

Brambino +20181

Zou wat zijn ja, compleet ander systeem gaan spelen nadat je bovenaan staat, de halve finale beker staat en bij de laatste 16 van Europa. Dat is idd echt genoeg aanleiding om het eens lekker op een andere boeg te gooien….

02-03-2023 13:07

Technicus +18706

Hahaha echt hè.

02-03-2023 13:11

Sinister +12967

Laten we dan hopen dat de lijn zich doorzet. Ik ben er nog niet helemaal gerust op want iedere vleugelspeler is erg matig.

Overigens zal Szymanski hopelijk snel terugkomen en dat scheelt een slok op de borrel op de 10 positie. Maar Danilo kan er geen reet van met een voetbal.

02-03-2023 13:31

ramsteijn +4881

Nou zou ik graag Manhoef in dit elftal erbij willen hebben .

02-03-2023 13:02

avondrood +40128

Gimenez heeft zich de hele pot gek gelopen.........knap dat je dan op het eind nog scherp bent.

02-03-2023 12:45

RVF +12344

Zo zie je maar dat hij nog steeds stappen maakt in zijn fitheid

02-03-2023 13:02

Brambino +20181

Mwa dat viel wel mee. Was niet echt heel erg fanatiek aan het drukzetten

02-03-2023 13:07

porto1908fr +10462

Niet echt afjagen maar veel belangrijker was dat hij de looplijnen dichte.

02-03-2023 13:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties