''Dat verwacht ik bij Gimenez en Ueda nog steeds niet''

''Dat verwacht ik bij Gimenez en Ueda nog steeds niet''

Santiago Gimenez heeft opnieuw niet het net weten te vinden voor Feyenoord. De Mexicaan wist daardoor slechts één keer te scoren in de laatste acht wedstrijden. Woensdagavond kreeg Gimenez wel de steun van een uitverkochte Kuip. Met de terugkeer van Ayase Ueda is de vraag voor welke spits trainer Arne Slot de komende wedstrijden moet kiezen. Al weet de Japanner tijdens zijn invalbeurten ook niet het verschil te maken.

''Hij moet het met zo weinig speeltijd doen'', begint Feyenoord-watcher Dennis van Eersel in de Rijnmond Podcast. ''Dan is hij binnen zijn speeltijd ook een aantal keer meer de schaduwspits om Gimenez heen. Ik vind dat je Ueda pas echt kan beoordelen als hij vijf wedstrijden achter elkaar heeft mogen starten, dan kan je een eerlijke balans opmaken. Als je dit doet, zal Ueda ook doelpunten voor Feyenoord gaan maken.''

Journalist Dennis Kranenburg voegt toe: ''Een jaar geleden kwam deze discussie ook met Danilo en Gimenez. Toen waren er ook geluiden: moet je Gimenez niet een keer vijf wedstrijden achter elkaar laten staan? Dat bleek wel te kloppen, terwijl Danilo het niet zo heel slecht deed. Het is ook bijzonder hoe een jaar later deze discussie weer naar voren komt. Dat komt ook omdat Gimenez in een fase zit waarin het niet lekker loopt, terwijl hij wel gewoon op negentien doelpunten staat.''

''Er is wel een verschil in die discussie: Gimenez viel toen in, maar bleef ook scoren'', vertelt Van Eersel. ''Bij Danilo liep het op een gegeven moment minder en dan kun je er niet meer omheen. Je kon erop wachten dat als het stokte bij de eerste spits, dan komt de wissel van de wacht er wel. Dat verwacht ik bij Gimenez en Ueda nog steeds niet. Ik denk dat Gimenez zoveel krediet heeft opgebouwd. Niet alleen bij het publiek, maar ook bij de trainer. Die harde wissel gaat denk ik niet gebeuren.''

Kranenburg verwacht ook niet dat Ueda binnen enkele wedstrijden een basisplaats heeft te pakken. Gimenez is daardoor te belangrijk geweest en ook met het oog op een eventuele zomerse recordtransfer zou dat geen goed signaal zijn naar geïnteresseerde clubs. ''Het zou niet logisch zijn voor de langere termijn. Als je kijkt naar zijn marktwaarde, die de afgelopen maanden flink is gestegen. Als je hem nu als tweede spits zou opstellen, gaat hij deze zomer voor de helft van de prijs weg.''

Het Legioen
Calvin Stengs kan het waarderen dat supporters van Feyenoord woensdagavond Gimenez massaal toezongen gedurende de wedstrijd. ''Dat verdient hij zeker. We moeten niet vergeten hoe belangrijk hij dit seizoen al voor ons is geweest. Iedere voetballer heeft wel eens even dat het niet helemaal lukt. Santi heeft dit keer niet gescoord, maar hij heeft wel heel hard gewerkt. Hij was heel belangrijk voor de manier waarop we druk zetten. Wij zijn blij met zijn bijdrage aan het team.''

Arne Slot moet vasthouden aan Gimenez
Lees meer over
Santiago Gimenez Ayase Ueda
Plaats reactie
666

Schiebroeker +331

dit seizoen vast houden aan gimenez zodat je er een goed bedrag voor krijgt, volgend jaar vol inzetten op ueda

09-02-2024 12:36

fr1985 +6277

Ueda lekker de wedstrijden tegen Roma laten spelen. Gimenez krijgt waarschijnlijk toch weer een rode kaart aangesmeerd

08-02-2024 21:39

NitroxPH +4643

Aangesmeerd of pakt hij gewoon weer een domme rode kaart?

09-02-2024 00:08

fr1985 +6277

Het een of het ander.

09-02-2024 09:21

avondwedstrijd +7094

Een rode kaart krijg je nooit aangesmeerd je doet t altijd zelf

10-02-2024 10:11

Fworldcup1970 +11233

In sommige wedstrijden kan Slot beiden opstellen. En als Ueda gaat scoren tijdens zijn invalbeurten komt er echt wel discussie.

08-02-2024 21:09

Charlene.V +114

Eens 4-4-2 proberen?

08-02-2024 20:21

Bob.S91 +66

Ik vind dat ueda een kans verdiendt

08-02-2024 19:38

yo.m +1308

Als je dat doet is het kapitaalvernietiging

08-02-2024 16:40

kazan +1458

stop eens met dat domme gedoe van fc update eens of oneens

08-02-2024 16:01

FRkoentjeo +6375

Sorry Hans, wist niet dat je boos werd.

08-02-2024 16:06

Jimbojet1990 +3382

Had die zeefuik wel willen zien bij ons… veeeel goedkoper dan ueda en je zag wel duidelijk dat hij iets bracht heb dat bij ueda nog nooit echt gezien en dat dan voor zo’n aardige transfersom

08-02-2024 15:24

Kellsss +6477

We zullen het zien in de halve finale aangezien Santi geschorst is dan.
Santi lijkt ook wel enorm vermoeid. Werkt sowieso hard in de wedstrijd, maar heeft ook veel gespeeld en moeten reizen.
Volgens mij is Fer momenteel in Mexico en een lange afstandsrelatie is ook lastig . Zeker met het tijdsverschil! En ik denk als Fer in Rotterdam is, dat ze hem iedere nacht uit elkaar trekt. Dat is ook vermoeiend haha

08-02-2024 14:51

greenbunny010 +661

Alsof je in een kwartier gelijk verschil kan maken

08-02-2024 13:50

jepe1949 +6716

Ja, dat kan wel.
Als je Messi, CR7 of Haaland bent.

08-02-2024 13:52

DeBuurman +1775

viel me op dat laatste 2 wedstrijden hij na de wissel er zeer vermoeid uitzag. de tering gelopen of niet helemaal fit? Ueda mag het halve finale beker proberen als Santi geschorst is.

08-02-2024 13:48

Spookhoofd +552

Toen Santi inviel voor Danilo scoorde hij geregeld, v dus liet hij het zien in zijn inval beurten... Dat mis ik een beetje bij Ayase momenteel

08-02-2024 13:14

Tonymctony +1324

Valt me op dat als ueda invalt hij weinig goede ballen krijgt.

08-02-2024 18:37

tussenjaar +6203

Santiago Pratto. Man man man wat een voetenwerk

08-02-2024 13:14

OkkerseHansweert +1699

En maar blijven hameren dat Santi niet scoort, vorige week 7 wedstrijden, nu hetzelfde stukje, maar met 8 wedstrijden op rij niet gescoord....
Dat zal allemaal helpen denk ik....vanaf volgende week maakt ie 6 hattricks op rij door deze domme en overbodige informatie....

08-02-2024 12:45

jepe1949 +6716

Santi scoort wel degelijk.
Thuis bij Fer.
En in de Kuip bij het Legioen.
Dat netje weer laten bollen komt vanzelf wel weer.

08-02-2024 13:54

010dragert +4943

Fishnet om d'r kont bolt elke dag

08-02-2024 13:58

jepe1949 +6716

Netjes bliiven kameraad.

08-02-2024 15:05

Barrypapa +15908

Gister was Santi al beter dan afgelopen zondag. Wellicht was de aanvoer ook beter naar voren toe door de opstelling

08-02-2024 12:43

tussenjaar +6203

Minder slecht

08-02-2024 13:13

Barrypapa +15908

Is bij jou het glas half leeg of half vol?

08-02-2024 13:56

Jakkie +9123

Eensch met de stelling. Santi werkt als een paard en dan komt de vorm vanzelf weer terug. Vertouwen is dan ook cruciaal. Mooi hoe de kuip hem altijd blijft steunen.

08-02-2024 12:36

MJ75 +4441

Santi legt er zondag drie in tegen Sparta, staat dan weer bovenaan de topscorerslijst en discussie is gesloten; sterker nog, dan gaan de kenners weer vragen of hij niet naar een buitenlandse topclub zou moeten gaan…
Allemaal niet serieus te nemen; de beste analyse over het spel van feyenoord die ik gisteren hoorde was ve hockeyer bij radio rijnmond…

08-02-2024 12:24

jack98 +46848

Giménez speelde gisteren gewoon prima: hij was volop aanwezig in het drukzetten, aanspeelbaar en had nog enkele kansen.

Zijn bevrijdende goal gaat hij zondag maken tegen de Rotterdamse broeders!

08-02-2024 12:23

tussenjaar +6203

Hij was waardeloos

08-02-2024 13:13

ringostar1 +2653

Wat is er met Santi ??

08-02-2024 12:08

oehoe +616

joh.. als je zelf ooit een beetje balsport hebt gespeeld dan weet je hoe klote het is om halverwege 2e helft het veld op te komen. Voordat je in het spelritme zit gaat het fluitsignaal..

Geef Ueda eens een goede kans: 3 x basisplek

08-02-2024 11:59

N-schutfr +1499

Die krijgt ie......als Santi geblesseerd raakt,langdurig geschorst wordt. Anders moet ie wachten tot volgend seizoen

08-02-2024 12:46

avondwedstrijd +7094

Heerlijk man laatste half uurtje mee doen.
Lekker eerst uitbrakken op t bankie, je komt erin als iedereen al moe is. 30 minuutjes gas geven en daarna de kantine in.

Laat invallen is juist een voordeeel

10-02-2024 10:13

kraai59 +5185

Hij was goed voor de winterstop, en als het slecht is,en dat is het op dit moment ,dan mag dat ook gezegd worden. Hoelang laat je hem dan staan, dat 10 wedstrijden niet scoort of 12? Ueda heeft nog geen serieuze speeltijd gehad. En heeft bewezen bij Japan dat hij scoort.

08-02-2024 11:58

Gozza +124

Dat gezeur over de spitsen. Betrek ze in het spel, gooi er buitenspelers in die wel een balletje willen voorgeven. Al weken moet alles door het midden. Af en toe komt er eens een dwarrel bal van de zijkant, en de kans dat die ballen er in vliegen, is nog best groot. Op het moment dat we vleugels hebben, krijgen jongens als Stengs ook weer meer ruimte en vrijheid. Alles gaat nu door een trechter.

08-02-2024 11:47

Sneekshit +10490

Ik vond Santi gister alweer een stuk frisser ogen dan de potten daarvoor. Was ook meer betrokken in het spel. Wel een domme gele kaart.

08-02-2024 11:34

Willem07 +8470

Gimenez doet de simpele dingen nu juist en gaat straks echt wel weer scoren. Ben zeer tevreden over zijn spel gisteren. Piaxao overigens voor het eerst een paar man voorbij zien dribbelen, dat geeft wel vertrouwen. Overigens wel oerdom om die bal zo op Timber z'n hoofd te schieten terwijl het ook nog eens een pass naar helemaal niks was.

08-02-2024 11:46

realistisch1953 +14112

Niemand is groter dan de club en dat geldt ook voor Gimenez, nu hij zo matig presteert vind ik dat Ueda een basisplaats verdient.

08-02-2024 11:26

Peterk +34772

Een discussie van niks. Voorin is het qua aanvoer gewoon te matig. En als je dan ook nog een back als buitenspeler gaat zetten dan komt er helemaal niets uit. Feyenoord is geworden tot een elftal wat zich aanpast aan de tegenstander....daar zit het echte probleem

08-02-2024 11:00

fr_1993 +78240

Die back scoort wel ff mooi de 2-0 en speelde een heerlijke wedstrijd.

08-02-2024 11:05

Peterk +34772

Jij bent een mooi voorbeeld van de opportunist. De man maakt een goal. Hoera. Wat ik zie is een blind paard die zich kapot rent om overeind te blijvend maar voetballend feitelijk niets toevoegt aan de aanval. Dat verwacht ik ook niet van hem want het is een verdediger. Je moet wel heel erg naïef zijn als je denkt dat je met Nieuwkoop als buitenspeler als elftal door kan groeien naar een hoger niveau. Een tegenstander van een hoger niveau lacht zich rot als het tegen een elftal mag spelen met een speler zonder enige voetballende of creatieve capaciteiten. Slot is dan ook behoorlijk door de mand gevallen. Van een trainer die leuk en attractief voetbal probeerde te spelen tot een trainer die slechts reageert op wat een tegenstander doet. En dat doet gewoon pijn aan de ogen als je Feyenoord met die intentie ziet spelen....

08-02-2024 11:30

fr_1993 +78240

Tip: Alinea's

08-02-2024 11:49

Ton65 +1657

Als ik jou zo hoor, ken ik maar 1 advies geven, ga een andere club supporten!!!

08-02-2024 12:33

Technicus +18707

Probleem zit hem vooral in jouw hoofd

08-02-2024 11:26

Ullyullyully +143

Ueda kan in de halve finale beker meedoen

08-02-2024 10:58

dionline +5748

Ik denk serieus dat die kaart van Santi een bewuste was. Zodat ie niet geschorst zou worden voor een eventuele finale.

08-02-2024 11:17

Technicus +18707

Kaarten worden na kwartfinale kwijtgescholden dus dat zal het niet zijn

08-02-2024 11:26

dionline +5748

dah wistik nie... my bad, dank u voor de info

08-02-2024 15:08

charlaykc +9492

Lastig, ze moeten vaker aangespeeld worden door 't centrum, want onze vleugels worden uitgeschakeld door dubbele dekking. Tempo moet ook flink omhoog.

08-02-2024 10:53

Gerdekaleklets +10924

In ons systeem (zonder bruikbare voorzetten en met corners van Paixao die de eerste paal rollend niet eens halen) is het voor een spits ook moeilijk om te scoren. Ueda krijgt ook geen enkele bal. Eigenlijk is het nog een wonder dat Santi er 19 heeft ingeprikt.

08-02-2024 10:52

thecottagers +1176

Eindelijk iemand die het snapt

08-02-2024 10:53

fr_1993 +78240

Jah.

En daarnaast spelen we nu veel wedstrijden waarin Gimenez echt gelijk vastgezet wordt waardoor je het moet hebben van de spelers om hem heen.

08-02-2024 11:05

Revelatie +1020

4-4-2 gaan spelen

08-02-2024 10:51

ToffeTony +46632

GIMENEZ HELD

08-02-2024 10:51

svds +33429

Lekker makkelijk lullen over Ueda die maximaal 10 of 15 minuten krijgt wat wil je daarin bewijzen. Bij japan altijd goed voor zijn goals, bij Cercle in een minder elftal plus 20 goals gemaakt. Geef hem 3 maanden de kans en hij schiet ze er voor ons ook in. Opvolger Gimenez dus al in huis.

08-02-2024 10:39

BullaudeKaas +17925

Ook Ueda gaat niet de juiste aanvoer krijgen, maar laat hem maar een tijdje staan dan zal het voor iedereen duidelijk worden.

08-02-2024 10:37

MDR010 +1660

Ueda krijg steeds invalbeurten van 10 min.. wat moet je dan laten zien?

08-02-2024 10:34

Jones9899 +10834

Santi deed gisteren in de 1ste helft (op 1 buitenspel momentje na) alles goed, maar tóch moet het in de media weer enkel over het feit dat hij droog staat gaan en niet over het feit dat hij gewoon letterlijk de hele wedstrijd niet één bal op maat aangeleverd kreeg zodra hij in scoringspositie was.

Zonder aanvoer kun je niet scoren, dus ook Santi niet.

08-02-2024 10:30

Gerdekaleklets +10924

Dit is precies de kern.

08-02-2024 10:53

FRoedie +3130

Vasthouden aan Gimenez, anders raakt hij zijn waarde kwijt. Hopelijk krabbelt hij weer op.
We worden toch wel tweede, die beker pakken we ook, kan die mooi met een kampioenschap en de beker een recordtransfer pakken vor ons!

08-02-2024 10:29

Fireblade +170

Aangezien Slot maar geen oplossing heeft voor de flanken, moeten we niet eens met 2 spitsen gaan spelen in een 4-4-2 opstelling

08-02-2024 10:09

Bobnuchterop +310

Gimenez blijft dus puur staan uit financieel oogpunt.
Ook bij Feyenoord draait het alleen maar om de knaken, en gaat dus ook boven het sportieve.
Ueda kun je helemaal niet beoordelen, heeft totaal nog geen kans gehad, en die inval beurtjes van 10 a12 minuutjes zijn gewoon lachwekkend.
De realiteit is dat gimenez, over de periode dat hij basisplaats is, maar een relatief korte periode goed gepresteerd heeft.
Is hij echt zo goed, of is hij toen gewoon een periode boven zichzelf uitgestegen,die vraag mogen en moeten we onszelf toch echt stellen.
Ueda is echt een goede spits, waar nog veel ontwikkeling in zit, maar deze jongen wordt nu geslachtofferd doordat ze gimenez uit financieel oogpunt niet op de bank gaan zetten.

08-02-2024 10:06

fr_1993 +78240

Santi kan ook op rechtsbuiten.

En die twee kunnen ook in een tweespitsensysteem met een hangende Nieuwkoop, Stengs of Paixao die je op willekeurige momenten de wedstrijdtijden gunt.

08-02-2024 09:57

guc75 +10982

Echt een wonder hoe jij aan zo veel likes bent gekomen.

08-02-2024 10:06

fr_1993 +78240

Had je gister maar moeten opletten i.p.v. te kweilen op jouw buurman.

08-02-2024 11:03

fr_1993 +78240

Plus we hebben vijf blessures.

Dat krampachtige 'kan niet' hoort bij iemand uit de jaren '50 van de vorige eeuw. Het is 2024 en we hebben een driedubbele programma.

Live the life.

08-02-2024 11:04

Jakule +2125

Gewoon even op de volgende bekerwedstrijddag een oefenwedstrijdje tegen amateurs inlassen met een Bteam inclusief Gimenez. Kan hij weer even het gevoel van scoren terugkrijgen.

08-02-2024 09:57

S.A.F +5566

Ueda heeft potentie, maar loopt er nog steeds verdwaald bij. Alsof hij het systeem niet snapt, geen looplijnen kent of de communicatie ontbreekt.

Hopelijk kan hij hier nog aan werken met steun van bijv. Van Persie.

08-02-2024 09:55

Bobnuchterop +310

Heel knap dat jij dit kunt beoordelen over die paar speelminuten, en ook nog in een team dat voor geen meter loopt

08-02-2024 10:08

S.A.F +5566

Hij speelt toch al het hele seizoen bij ons, ook toen het wel goed liep? Ook in oefenduels of zelfs volledig bij afwezigheid Gimenez?

Bovendien: Je kunt het zelf ook beoordelen in de minuten dat hij wel speelt. Looplijnen zijn niet goed genoeg en hij is niet vaak aanspeelbaar.

08-02-2024 13:00

wateringer +15987

Die kut media moet lekker ophouden met hier over te schrijven, zo wordt de druk alleen maar groter.
Gimenez moet blijven spelen, alleen op deze manier kan hij het vertrouwen terugwinnen, dat lukt namelijk niet als ie op de bank zit.

08-02-2024 09:51

dierenhulp +91700

Laat Ueda eens vanaf rechts spelen dan

08-02-2024 09:50

Kritisch +22022

Ook in korte invalbeurten moet je toch enige progressie kunnen zien zoals bij Gimenez in zijn invalbeurten of Pepi bij PSV die nog minder minuten dan Ueda heeft gemaakt.

Van mij mag je hem tegen een club als RKC een basisplaats geven maar ik weet vrijwel zeker dat Ueda een zogeheten one season wonder is voor wie een vermogen betaald is op basis van een aardig, niet eens bijzonder goed, seizoen in België.

Het is te hopen dat Rodriguez van de zomer komt want Ueda gaat Gimenez niet doen vergeten

08-02-2024 09:43

Rusa01 +1104

Ik ben het toch niet eens met je. Pak zn balcontacten er maar bij gister. Hij is snel, atletisch, kan goed koppen en loopt kort in de ruimte vrij. Ik denk dat we nog veel plezier aan hem gaan beleven.

08-02-2024 10:06

Bobnuchterop +310

Hahahahahaha, jij begrijpt de Japanners niet.
Geef ueda maar het vertrouwen, en moet je eens zien hoeveel hij gaat scoren.
Die gaat absoluut niet onder doen voor gimenez, die maar een hele korte periode goed gepresteerd heeft

08-02-2024 10:11

guc75 +10982

Beetje simpel om Ueda als een one season wonder te bestempelen. Is ook vaste spits van Japan, heeft er 4 liggen in de Azië Cup. Ook een beetje vertrouwen in de scouting...

08-02-2024 10:12

Kritisch +22022

Hij komt juist niet vanuit de scouting, ook zij hadden hun twijfels.

En die 4 in de Azië cup… met alle respect maar met dat soort tegenstanders zouden jij en ik ook ze ook nog erin schieten

08-02-2024 10:15

FANtasticFR12 +2247

Ik zou Ueda voorlopig in de spits zetten en Santi even in de luwte zetten. Als hij als invaller weer gaat scoren, kan hij weer starten. Santi krijgt momenteel teveel negatieve aandacht in de media, daar moet je hem tegen beschermen.
Santi, die te graag wil, werkt inderdaad hard, maar doet alles veel te geforceerd.
Zijn onnodige gele kaart was daar ook een product van.

08-02-2024 09:42

tvm +1824

Als we dan geen goede buitenspelers hebben ga dan eens met 2 spitsen spelen. En laat een van de mindere goden /buitenspelers eromheen spelen .
Verras eens !

08-02-2024 09:34

lacdegeus +2739

Precies Ueda en Gimenez in de punt 4 2 2 2

08-02-2024 09:39

Warface +3200

ja precies en dan 71 pressie geven..

het is geen fifa

08-02-2024 10:25

lacdegeus +2739

Zo, das lang geleden 31 jaar alweer. Wat was ik verslaafd aan dat spel zeg, weinig studeren alleen tjapen en International soccer spelen, heerlijk.

08-02-2024 14:55

Bulldog010 +6737

Denk dat Santi gewoon een te korte zomervakantie heeft gehad. Jammer dat de eerste potjes zo moeizaam gingen, beste was geweest om Santi wat langer vakantie te geven denk ik

08-02-2024 09:33

Ton.H62 +401

Waar is zijn vriendinnetje? Lijkt een kwestie van liefdesverdriet of heimwee.

08-02-2024 09:50

sterski010 +4817

Hij speelt al kut sinds zijn dino-pak actie, toen was mevrouw Serrano er nog gewoon hoor. Ik denk echt dat hij oververmoeid is.

08-02-2024 10:52

Paulus98 +148157

2 topspitsen.

08-02-2024 09:31

Bobbiebop +2810

Santi struikelt, de laatste wedstrijden, bijna over zijn eigen benen. Die jongen moet van Slot veel vuile meters maken en daardoor ontbreekt het hem aan de finesse die je als spitst nodig hebt. Natuurlijk moet hij druk zetten tussen de twee centrale, maar dan moet je wel een middenvelder opofferen om hem te ontzien, zodat hij ook de pass door het midden niet eruit hoeft te halen.

08-02-2024 09:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties