Feyenoord en MediaMarkt werken sinds dit seizoen volop samen. De grootste elektronica retailer van Europa prijkt in totaal minimaal drie seizoenen op het shirt van de Rotterdamse club. Intern bij de stadionclub heerst tevredenheid nadat eind vorig seizoen de recorddeal werd gesloten. De zoektocht naar een opvolger voor EuroParcs was een intens traject voor de verantwoordelijken.
''Dat zorgde bij ons op kantoor wel even voor een juichmoment'', vertelt manager commerciële zaken Dennis van Keulen in het nieuwe Feyenoord Magazine. Samen met Ruud van der Knaap (Commercieel directeur) en Mohammed Hamdi (International Business Development) werd de deal gesloten. In het contract is ook nog een optie opgenomen om de deal nog eens met twee jaar te verlengen. ''Het voelde een beetje als het winnende doelpunt in de bekerfinale. Zulke successen mag je vieren met elkaar.''
Feyenoord en MediaMarkt spraken voor het eerst in januari van dit jaar, maar die gesprekken gingen niet direct over het hoofdpartnerschap. De intentie was in eerste instantie om tot een akkoord te komen over een zogeheten regulier partnership. ''We kwamen snel tot de ontdekking dat er een sterke link is tussen Feyenoord en MediaMarkt, qua cultuur en no-nonsense mentaliteit'', vertelt Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt, daarover. ''Ons hoofdkantoor zit bovendien in Rotterdam, terwijl we natuurlijk ook het rood, wit en zwart delen. Het was bijna een natural fit.''
Wat MediaMarkt vooral heeft overtuigd om in zee te gaan met Feyenoord, zijn de cijfers die inzichtelijk zijn gemaakt. Aan de hand van data kon de Rotterdamse club laten zien dat de naamsbekendheid van EuroParcs gegroeid is van vier procent naar elf procent. Het is tekenend voor de professionalisering die op en naast het veld de laatste jaren is ingezet. ''Dat soort inzichten gaf ons ook vertrouwen. Naarmate de gesprekken vorderden, raakte ik er steeds meer van overtuigd hoe professioneel alles verloopt bij Feyenoord: niet alleen sportief, maar ook commercieel. De club kan echt meerwaarde creëren voor partners.''
Het is de elektronica retailer niet alleen te doen om naamsbekendheid, maar ook om het imago op te poetsen met de deal met Feyenoord. ''We hebben inderdaad al een hoge naamsbekendheid, maar qua imago hebben we wel nog wat te winnen. Met name in de coronaperiode was MediaMarkt een beetje te veel naar binnen gekeerd. Al voordat Feyenoord ons benaderde, waren we daarom bezig met ons programma om beter uit te dragen waar MediaMarkt voor staat, wat we doen en waarom we de juiste partner zijn voor klanten en leveranciers. In de gesprekken met Feyenoord kwamen we er steeds meer achter dat een samenwerking heel mooi past in dat imago-programma. Feyenoord kan een goede rol spelen om de sympathie voor ons merk terug te brengen.''
Plaats reactie
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties