''Een kleine groep lijkt maling te hebben aan de gevolgen''

''Een kleine groep lijkt maling te hebben aan de gevolgen''

Feyenoord heeft een behoorlijke straf ontvangen van de UEFA. De Rotterdammers moeten een flinke boete betalen en mogen geen supporters meenemen naar de eerstvolgende uitwedstrijd in Europa. Tijdens de eerstvolgende thuiswedstrijd in Europa mogen er geen kaarten worden verkocht voor de Noordzijde.

''Heel zuur'', vertelt voorzitter Kees Lau van supportersvereniging FSV De Feijenoorder in het Algemeen Dagblad. ''Als we Barcelona of een Engelse club mochten loten, dan geef ik je wel op een briefje dat er heel veel supporters als ‘doorsnee toerist’ een kaartje zullen proberen te bemachtigen. Nou Camp zit voor de helft vol met toeristen.''

Lau verwacht dat, ondanks de straf, De Kuip gewoon gaat kolken. ''Het is vooral jammer voor de 10.000 tot 15.000 andere supporters die dan niet aan een kaartje kunnen komen. De Kuip zal kolken. Dat geluid komt er echt wel. Ook al blijft een deel leeg, de steun zal niet anders zijn dan bij andere wedstrijden.''

Supporter Rob van Elewout ziet wederom dat een klein groepje zich niet weet te gedragen. De sfeer is verder indrukwekkend te noemen. ''Die vind je nergens anders. Maar een kleine groep lijkt maling te hebben aan de gevolgen en dupeert andere supporters. Dat dit besef er niet lijkt te zijn, vind ik wel zorgwekkend, met name als het zo escaleert als in Graz. Dat is niet de manier om je club te steunen.''

Lees meer over
Feyenoord Europa League
Plaats reactie
666

HansDeNoteboom +89

Lol. Zelfs al wil het bestuur van alles, ze zijn machteloos. 99% van deze sloopzuchtige uit de kluiten gewassen kleuters heeft al jaren een stadionverbod. Wil niet zeggen dat ze in het buitenland niet aan kaarten kunnen komen.

Enige manier om dit aan te pakken is landelijk, net als in GB.

19-11-2022 11:28

bar +3892

Twente reageert zoals het moet
Twente meldt dat de betrokkenen een stadionverbod opgelegd krijgen en de schade op hen wordt verhaald. 'De personen die dit doen moeten bij zichzelf te rade gaan waar ze mee bezig zijn en beseffen dat ze bij elk incident FC Twente grote schade aanrichten. FC Twente wordt hier op geen enkele manier beter van, integendeel. FC Twente overweegt daarom om zelf extra maatregelen te nemen rondom het bezoek aan uitwedstrijden.'

18-11-2022 22:25

BennieOpstekers +2481

Rellen op Mallorca kan ook al niet meer

18-11-2022 19:22

cipolini +13936

Ze weten wie het zijn begrijp ik van leden van de FSV.

18-11-2022 10:01

jack98 +46916

Laten we dan hopen op een voetbalfeest á la Sturm Graz thuis op 16 maart waar er een leuke sfeer was, er goed spel was en er een mooie uitslag werd behaald!

17-11-2022 22:58

JDN1987 +22940

Ik zei het al eerder deze week. Als bestuurder van een voetbal club zou ik er ook niet veel aan durven doen. Dit moet landelijk geregeld worden zoals in Engeland. Want als je je kop boven het riet steekt als verantwoordelijke staan ze zo in je tuin. Zit je thuis met je gezinnetje bij je…. Gewoon crimineel niets meer niets minder

17-11-2022 20:40

switzer +10987

In Engeland staan de Bobbie's als stewards rond het veld. Daar is even wat meer ontzag voor dan voor onze vrijwilligers. Je kunt wat verwachten als je eruit wordt gepikt. De straffen verschillen niet eens zo tussen Nederland en Engeland.

17-11-2022 21:34

JDN1987 +22940

Meldings plicht.

17-11-2022 21:46

lv56 +1750

Daarom heeft een grote investeerder afgehaakt. Zaagselhoofden bedankt.

17-11-2022 22:02

FRANKIEBOY +649

Ik blijf met Nielson spreken: "Waarom Zou Je Dat Doen?"

17-11-2022 20:25

Pascal .K +2130

Joh waar feyenoord is zullen altijd supporters zijn die via een andere manier aan kaarten komen. Dat is altijd al geweest , maar als je aan tonnen aan camera's heb hangen en je kan er dan nog steeds niets mee, wat heb je er dan aan , tuurlijk er gebeurt altijd wel iets maar het is ook heel vaak een reactie op reactie. Praat niks goed maar ben ook jong geweest. En in Oostenrijk was ik er ook en kreeg gelijk een halve liter pepperspray in me bek gespoten terwijl ik gewoon me biertje op stond te zuipen uit verdriet. Dus niet alles en iedereen over 1 kam scheren. De trips in binnenland heb ik al genoeg gezien. Maar ik bedoel maar te zeggen als ik een snottebel uit me neus heb hangen kan heel Europa het zien. Dus zo moeilijk kan het niet zijn volgens mij.

Maar als mensen denken dat bij onze club het ruwe randje ooit zal verdwijnen. Zal ik ze nu ook alvast uit deze droom helpen.

17-11-2022 20:24

FRANKIEBOY +649

Zal ik niet doen, maar sommigen hebben een herseninhoud van niets. Ik wil die lui gewoon doodzwijgen.

17-11-2022 20:27

Pascal .K +2130

Ja maar als de politiek en of de rest er niks mee doet, zou het toch nooit ophouden.

Maar ik ben 50 jaar wil onze club in Europa supporten. Maar hier wordt je dus meegenomen in de kleine groep want ik heb geen kaartje via de officiële route. Slaat nergens op. Als ze willen dat het stopt moeten ze de camera's gaan gebruiken en misschien eens accepteren dat wij toch wel aan kaarten komen. Misschien betere organisatie vooraf. Maar heb net al ergens eerder aangegeven. Ook heel vaak is het reactie op reactie.

Maar we kunnen hier nog jaren over discussiëren. Als de mensen die tonnen verdienen in den haag het al niet kunnen beteugelen wie zijn wij dan

17-11-2022 20:41

SpaceKees +862

Het bestuur heeft nog een half jaar om er iets aan te doen. Daarna spelen we CL en dan heb ik geen zin in een half leeg stadion!

17-11-2022 20:16

lv56 +1750

Als ze zo doorgaan spelen ze volgend jaar helemaal geen CL. Niets met de sportieve resultaten te maken, maar dan hebben ze de club eruit gehaald.

17-11-2022 22:08

Held18 +1702

Lekker bij elkaar thuis kijken en daar de boel slopen.

17-11-2022 20:15

Japio +5686

No pyro no party. Maar dat de wc's in Oostenrijk kapot moeten snap ik nog steeds niet.

17-11-2022 20:13

lv56 +1750

No pyromaan. Wanneer begrijpen jullie het eens. Dit kost je club al tonne

17-11-2022 20:21

lv56 +1750

tonnen....bedoelde ik. Ben zo kwaad dat jullie dit maar niet willen begrijpen dat ik per ongeluk al op plaats reactie tikte. Denk toch eens na. Vuurwerk in het stadion is een boete, buiten stadion niet.

17-11-2022 20:26

SupporterPaul +753

Pyro is nou toch wel een keer afgelopen hoopvol, niet echt origineel toch, wordt tijd voor iets anders, het enige wat echt indruk maakt is zo’n mega spandoek

17-11-2022 22:07

Sandhawk +1598

Wat snap je wel dan ?

18-11-2022 07:27

yfy46yzk2f +1327

Kleine groep zijn grote helden! Geen normen en waarden, leve Feyenoord 1❤️

17-11-2022 19:03

Diffa85 +11199

“Helden” achter hun sjaaltjes en mutsjes..

17-11-2022 19:54

FRANKIEBOY +649

En capuchonnetjes.

17-11-2022 20:28

lv56 +1750

Helden op sokken die geen supporter zijn en de club naar de knoppen helpen. Zoveel schade en de club is binnenkort een paria in de voetbalwereld. Geen sponsor of investeerder heeft nog zin in deze rotzooi.

17-11-2022 20:30

FRJimZ +3023

Dat kleine groepje die het meerendeels verpesten, komen op uitwedstrijden ook gewoon aan een kaartje om rottigheid te trappen. Wat kunnen de doorsnee supporters hier aan doen die wel elke keer trouw gaan? Ik denk dat de samenwerking tussen Politie en clubs uit het buitenland hierop strenger moeten controleren en iedereen zonder seizoenskaart of stadionverbod bij de ingangen weren!

17-11-2022 18:58

kunstgrashater +8536

Ze weten precies waar ze zitten dus

17-11-2022 18:37

Tapiaz +28539

Lieden met capuchons gewoon niet binnen laten.

17-11-2022 18:33

marwas +499

Gewoon geen uitsupporters meer meenemen. Probleem voor het grootste deel opgelost.

17-11-2022 18:31

sidney +763

helaas waar. misschien vanuit feyenoord maar gewoon de keuze maken om komende 2/3 jaar geen fans mee te nemen. Misschien (wss niet) dat de stoere boys zich daarna wat beter gaan gedragen..

17-11-2022 18:35

Schiz015 +286

Maakt geen hol uit. In Nancy toendertijd waren het ook niet echt de mensen die in het uitvak stonden toch?

17-11-2022 18:40

sidney +763

toen wel hoor, dat halve vak werd gesloopt haha. Ik kan me iig geen wedstrijd herinneren waar er problemen waren wanneer er geen uitfans toegelaten werden..

17-11-2022 18:47

RemcoFR +26824

Maar dan zitten ze wel in een ander vak. En wie weet wat er dan gaat gebeuren.

17-11-2022 19:51

sman +1303

Gewoon de geïdentificeerde slopers 3jaar vastzetten, levenslang wereldwijd stadionverbod en financieel aanpakken vr de schade desnoods hun ouders als ze onder de 23 zijn.
Maarach de amoebes zullen ook wel schijt aan hun ouders hebben.

17-11-2022 19:55

sidney +763

welk vak was er onrust bij Lazio en Napoli uit dan?

18-11-2022 12:02

eppo +71798

Definieer het kleinste deel.

17-11-2022 18:43

marwas +499

Het kleinste deel is dat er mensen zonder kaaartje mee gaan, sommigen om rotzooi te trappen. Daar moet de lokale politie zeer hard optreden, daar kan Feyenoord niets aan doen. Koevermans had het ooit over het ruwe randje. Dat is een slappe benaming, het is gewoon tuig van het ergste soort. Keihard aanpakken dus.

17-11-2022 19:14

eppo +71798

Maar dat is toch juist het grootste probleem?

17-11-2022 20:29

Pascal .K +2130

Oww ik ga ook vaak zonder kaart naar Europese wedstrijden. Maar ga niet naar uitwedstrijden in Nederland. Dat heb ik op me 50e wel gezien. Mag ik dus ook maar niet naar Europese wedstrijden omdat ik dan geen punten heb om daar voor in aanmerking te komen.

17-11-2022 20:29

marwas +499

@eppo ik weet niet of je de foto's hebt gezien van de wc's en andere vernielingen in het stadion van Graz, maar dat is gedaan door mensen met een kaartje.

17-11-2022 21:45

eppo +71798

Ja die van de plees heb ik gezien. De andere vernielingen niet.

17-11-2022 22:12

Hij0kent1de0stad +225

Maat, geen uitsupporters? Wtf, dat zijn de leukste tripjes van het jaar! Ze moeten gewoon die debielen aanpakken die alles lopen te slopen en uit te dagen naar de ME enzo. Niemand zit te wachten op die gasten. Maar ik baal als een stekker dat ik niet naar de volgende uit wedstrijd mee mag. Klinkt egoïstisch, maar ik voel me gedupeerd voor iets waar ik geen schuld aan heb. Laat mij lekker m'n Europese tripjes pakken, bier zuipen en feyenoord toezingen

18-11-2022 00:58

JH +43

Nee, Feyenoord heeft er maling aan. Controleurs die in hun broek schijten voor deze kleine groep. Handhaving van nul komma nul. De club kijkt weg en fasciliteert deze mensen alleen maar.

17-11-2022 18:17

Suri +8958

Ze weten wie het zijn , hoe vuurwerk het stadion in komt maar er wordt niet tegen opgetreden.Dit is het gevolg ,tot straks de club nergens meer welkom is ook niet in Europa.

17-11-2022 18:14

1234567890 +173357

Grote groep kleine jongens

17-11-2022 18:03

putdeksel +6539

Is het niet dezelfde supporters vereniging waarvan een bestuurslid een webshop heeft in... jawel rookpotten etc?

Probleem war Feyenoord heeft is het tuig wat ondanks stadion verboden toch het stadion in komt met kaarten van derden.
Tuig wat in NL geen stadion meer in mag is vrij om.te reizen en te rellen.
Tuig waar nog geen chemotherapie voor is uitgevonden.

17-11-2022 17:59

kunstgrashater +8536

Meldingsplicht

17-11-2022 18:29

Elburg +3383

Probleem net als in Engeland aanpakken. Daar zitten alle stoere hoedies gezellig met een kop thee op het politiebureau, en doen ze dit niet zitten ze zo paar maanden vast. En gewoon dubbele controle uitvoeren bij ingang en bij het vak, en geld wat boete steeds kost extra beveiliging inhuren om dat tuig aan te pakken.

17-11-2022 17:15

GroeneZijde +219

Geniaal idee, is nu al 1000x gezegd; geen tijd, geen geld en geen personeel om het uit te voeren

Als je nog meer ideeën hebt horen we het graag

17-11-2022 17:31

Elburg +3383

Als feyenoord dat personeel 1 x zelf betaald in de vorm van particuliere beveiliging is het probleem opgelost en is goedkoper dan die boetes

17-11-2022 17:34

eppo +71798

Hoe duur is een 9mm patroon?

17-11-2022 17:38

Joy +1217

Weinig,maar dan heb je nog iets anders nodig,maar dat besef jij als kleuter nog niet 🤣🤣eppo

17-11-2022 18:07

eppo +71798

Oké toyboy Joy

17-11-2022 18:25

SupporterPaul +753

Precies, en dan iets meer sportschooltypes/kickboksers, let maar op, gebeurt er niets meer

17-11-2022 22:10

Theo52 +124

Feyenoord ondersteunt dat groepje van harte door geen voozieningen te treffen, zodat er geen vuurwerk meer het stadion komt. Ook geen 2e controle bij de trappen die naar het vak gaan van de raddraaiers. Het bestuur van Feyenoord en van de kuip is kennelijk erg trots op deze groep crminelen die iedere keer weer met open armen wordt ontvangen.

17-11-2022 17:08

lv56 +1750

Iedere keer het vak ruimen. Jammer voor u is deze wedstrijd voorbij. Goede en kwaadwillende gewoon eruit zetten. Dat iedere keer herhalen tot ze het snappen. Krijg je ook vanzelf sociale controle voor en door de echte supporters die voor de voetbal komen. En niet voor de klerezooi die iedere keer boetes voor je club opleveren.

17-11-2022 17:33

Michiel Michiel +69

Laat die kleine groep het dan zelf betalen

17-11-2022 17:05

Cor58 +1375

Is het wel een kleine groep? Als dit zo was dan zou je denken dat ze door de grote groep gecorrigeerd worden, niet dus.

17-11-2022 17:05

eppo +71798

Ik denk dat het iets gecompliceerder ligt Cor.

17-11-2022 18:41

SupporterPaul +753

In de Kuip gebeurd weinig, alleen pyros weren en trappen vrij houden, zo ingewikkeld is het niet

17-11-2022 22:12

eppo +71798

Blijkbaar wel.

17-11-2022 22:31

HETNIEUWESTADION +392

Het bestuur van Feyenoord vonden vroeger het normaal wat nu verboden is, nu is het nieuwe bestuur watjes om er iets tegen doen, dus gaat het maar door.

17-11-2022 17:02

JonahMaliit +46

Neerknuppelen

17-11-2022 17:01

Cor58 +1375

Boven zee dumpen

17-11-2022 17:02

Maluka01 +1779

Ach, het enigste om het op te lossen is geen uit zogenaamde supporters meer mee te nemen. Dit duidelijk maken naar de UEFA. Vervolgens als er ramptoeristen toch naar uitwedstrijden gaan, dan heb je bij ongeregeldheden geen verantwoording af te leggen. Bij thuiswedstrijden preventief fouilleren op vuurwerk. Als men dan nog zich misdragen, voor het leven schorsen.

17-11-2022 16:37

Hij0kent1de0stad +225

Wat?! Geen uitsupporters? Waarom is iedereen tegen uitsupporters? Ik wil dolgraag een keer in 't buitenland feyenoord zien spelen tegen een grotere ploeg, maar dat wordt me gewoon niet gegund door de fr12 community. Waarom is iedereen tegen? Niet iedereen is uit op vandalisme. Sterker nog, de meeste niet zelfs. Uitwedstrijden zijn altijd een avontuur opzich. Als gewoon meer leuke supporters meegaan ipv die randdebielen wordt. 't vanzelf beter, IPv alles verbieden

18-11-2022 01:04

Gers +12874

Mogen ze dan wel weer een kaartje kopen voor een ander vak?

17-11-2022 16:31

fr_1993 +78240

Dit kleine groepje heeft niks met de club, laat staan met voetbal, en zou standaard opgeroepen moeten worden zich te melden op een bepaalde plaats en tijdstip of een gegronde reden (werk/ziekte naaste) moeten geven om die afspraak te dodgen.

Die lui hebben niks met onze club en zitten daar om interessant te lijken, maar hollen het imago en de club uit. Weg met die lui en het enige wat werkt is die lui buiten de stadions te houden.

17-11-2022 16:04

ScheleJopie +17616

Joost.V91 grootste toetsenbord held van FR12

17-11-2022 15:59

paulus56 +255294

echt niet dat ben jij
ouwe like hoer

17-11-2022 16:16

ScheleJopie +17616

Zegt de man met meer likes dan reacties 🤣

17-11-2022 16:17

paulus56 +255294

sssst anders weten de anderen het ook

17-11-2022 16:19

paulus56 +255294

hier een like om je kop te houden

17-11-2022 16:19

GerseGer +7259

Rob van Elewout noemt het beestje in ieder geval bij de naam.

17-11-2022 15:39

Paulus98 +148978

Ik denk dat Kees Lau beter zijn mond dicht kan houden.

17-11-2022 15:30

guc75 +10984

je kunt beter zeggen:
"Een grote groep van de directie lijkt maling te hebben aan de gevolgen"

17-11-2022 15:22

theo_de_tokkie +12985

die mannen zijn toch gewoon bij naam bekend. ik snap niet dat er geen aansprakelijkheidstellingen uitvliegen.

17-11-2022 15:26

Gregor +5267

Niks klein groepje, iedereen die erbij was is verantwoordelijk

17-11-2022 15:20

guc75 +10984

Jouw comment komt in de buurt van de prijs voor de domste opmerking van de maand.

17-11-2022 15:23

jabra1 +1276

Waarom schrijf je dat? De andere toeschouwers kunnen toch optreden en zeggen dat ze op moeten rotten met hun vuurwerk, dat is ook een manier om het in de hand te houden, maar er om lachen en juigen helpt het niet te stoppen

17-11-2022 15:41

Bottleneck +3710

Oké Jabra1 gaat het voorbeeld geven en ze vertellen dat ze op moeten rotten

17-11-2022 16:15

Feyenoordereiland +1045

Er is maar één oplossing: een zero tolerance beleid dat sloopsupporters levenslang buitensluit. Zolang dit niet gebeurt blijven investeerders en daarmee de grote(re) successen voor Feyenoord ver weg

17-11-2022 15:11

Andre010 +4640

Het lastige is dat deze specifieke groep (DNZ) mede-verantwoordelijk is voor de sfeeracties en zich inzet om de sfeer te verbeteren, denk aan inbreng nieuwe songs etc.
Het bewustzijn moet neerdalen, alleen ben ik bang dat juist dat niet zal gebeuren.

17-11-2022 15:57

joejoe1979 +8030

Het bewustzijn zal nooit dalen. Daar zorgt dat magische helden poeder wel voor bij deze eencelligen.

17-11-2022 16:03

Andre010 +4640

Daar heb je een goed punt

17-11-2022 16:04

Gers +12874

Ja een goed puntje daar begint het dus mee

17-11-2022 16:34

Maluka01 +1779

Die zogenaamde supporters kunnen beter een overdosis nemen dan ben je er vanaf

17-11-2022 16:42

Andre010 +4640

Overal waar jij gaat...


Steken wij vuurwerk af....

17-11-2022 15:01

lv56 +1750

Zaagselhoofd

17-11-2022 15:13

Paulus98 +148978

Dat is nog netjes gezegd.

17-11-2022 15:31

eppo +71798

Zaagsel is brandbaar.

17-11-2022 15:32

jabra1 +1276

Je moet er een keer 1 in je reet steken , dat helpt ook

17-11-2022 15:42

Andre010 +4640

Wanneer volwassen mensen dit nog serieus nemen ook...

17-11-2022 15:54

RCS +544

No supporters no party....

17-11-2022 14:58

1908forever +18248

Het is gewoon echt doodzonde.
Feyenoord moet het juist hebben van zijn supporters.
De supporters hebben ervoor gezorgd dat onze club zo groot is gebleven.
Wij zijn Feyenoord wij de supporters en niemand anders.
En dan is dit gewoon dramatisch.
Als echte Feyenoord supporter waarvoor deze club alles voor ze betekent is het triest dat er kleine kinderen rondlopen die het nodig vinden het voor een grote groep te verpesten.
We hebben supporters om heel erg trots op te zijn.
En we hebben "supporters" waar we zonder mee kunnen.
Erg triest allemaal

17-11-2022 14:56

DoubleSpy +8275

Eerlijk gezegd vind ik het heel moeilijk en heel dubbel.
Want ik geniet ook enorm van dat heftige vuurwerk vlak voor de wedstrijd. Het is echt imponerend.
De tegenstander denkt echt "Shit, waar zijn we nu in hemelsnaam beland?" dat weet ik zeker.

Ook snap ik niet wat de Uefa er nou voor last van heeft als Europese clubs in hun eigen stadion afsteken van vuurwerk toestaan. Het moet uiteraard niet op het veld gegooid worden. Maar zo lang het op de eigen tribune blijft en alleen vóór de wedstrijd afgestoken wordt, vind ik het prima.

En wat ik niet zeker weet maar misschien 1 van jullie wel:
* Voor welke overtreding krijg je nou welke straf?

Laat Feyenoord of de FSV dat nou eerst eens duidelijk communiceren naar ons.
Dan weten we met zijn allen veel meer waar we nou eigenlijk over praten.
Ik neem althans aan dat Feyenoord een brief heeft gekregen met daarin welke straf voor welke overtreding wordt opgelegd.

17-11-2022 14:55

Andre010 +4640

Het is een fraai gezicht, maar als je elke Europese thuiswedstrijd dit doet, terwijl je weet dat je de club hiermee in diskrediet brengt.. Dan boeit het je niet of ben je niet zo snugger (Niet jij)

17-11-2022 14:58

jabra1 +1276

Als jij niet weet dat het door vuurwerk en andere troep en slopen is , dan zou ik maar weer terug onder je steen kruipen, en zeker als je het ook zo mooi vind, en je clubje toe juigen en schreeuwen zoals in Liverpool zo kan het ook , en is zonder vuurwerk

17-11-2022 15:48

Virdee18 +2495

In graz waren er ineens een paar Polen bij, waar een groepje wat zich de ‘harde kern’ noemt vrienden mee is. Dat heeft elkaar gigantisch op lopen fokken en die zogenaamde stoerdoenerij leidde van kwaad tot erger

17-11-2022 14:44

eppo +71798

Ooooh jaaaa vriendjes met die en die en die haha lijkt wel een scoutingclub

17-11-2022 14:49

Andre010 +4640

Naja, dit was al van tevoren gepland en niet opeens in het uitvak

17-11-2022 14:59

babbelbox +254

Elke keer het zelfde. Ze weten dat ze toch niet gepakt worden. Wordt steeds gekker met die mensen. Dadelijk mogen er geen uitsupporters meer mee heb je dat gezeik ook niet meer.

17-11-2022 14:38

parentscounter +1886

Doe er dan wat aan straks mogen we helemaal niet meer mee doen in Europa

17-11-2022 14:38

Joost.V91 +7263

Het zijn lafaards die zich achter hun toetsenbord verschuilen. Voor dat ze naar bed gaan, s'avonds, moeten ze hun hoody' 's nog even afzetten. Toetsenbord-terrorisme is het. Heeft niets met Feyenoord te maken. Kunnen ze niet naar een wedstrijd verzieken ze de boel wel ergens anders.

17-11-2022 14:19

dennis-zuid +4237

Zaten ze in Graz achter hun toetsenbord dan

17-11-2022 14:24

DoubleSpy +8275

Dacht ik ook direct haha

17-11-2022 14:39

Vedecur +419

Joost, je praat poep

17-11-2022 14:43

feyenoord_Freak +14031

En dan zijn ze er nog trots op ook wat een drama als of het slopen van WC en andere dingen er wat veranderd aan de stand op het scorebord zucht 🙄 🤦🏻

17-11-2022 14:12

charlaykc +9515

Ouderwetse hoolies die niets met voetbal en Feyenoord hebben. Lijkt me duidelijk.

17-11-2022 14:08

Schiebroeker +331

Waarom ga je er gelijk vanuit dat ze niks met Feyenoord hebben? Ik zie dat vaker voorbij komen maar dat is echt onzin

17-11-2022 14:12

sako +155

Als je iets met Feyenoord hebt, dan doe je dit niet. Je dupeert namelijk de club én je mede supporters. Dan heb je dus alleen wat met jezelf en weinig met Feyenoord.

17-11-2022 14:16

paulus56 +255294

je weet niet waar je het over heb een groot verschil met vroeger
beetje bij de les blijven graag

17-11-2022 14:19

Andre010 +4640

Ze doen het "voor" Feyenoord. De trots van de club en de stad, alleen denken ze niet na over de consequenties. Zo jammer

17-11-2022 15:00

joejoe1979 +8030

Hou nou eens op met die onzin dat ze het voor Feyenoord doen.

17-11-2022 16:06

Andre010 +4640

Het is niet mijn overtuiging, maar ik weet wel dat dat hun overtuiging is. Of denk je dat ze dit expres doen omdat ze diep van binnen Feyenoord haten?

17-11-2022 16:24

detrotsvanrotterdam +8625

Een kleine groep? De hele tribune stond in lichterlaaie.

17-11-2022 13:55

paulus56 +255294

we hebben het hier meer over het slopen

17-11-2022 13:56

sako +155

Ja. Mooi. Maar vergeet iedereen even dat vuurwerk buiten de oudejaarsnacht gewoon verboden is in NL??! Ik kan er ook van genieten en t is imposant, maar er zijn echt ook andere manieren om dit te doen.

Ik snap gewoon niet goed hoe mensen hier altijd maar overheen stappen. Je kunt toch ook niet met 20 kalasjnikovs naar binnen lopen en in de lucht gaan schieten??

17-11-2022 14:17

Dennis614 +2355

Zie je t al voor je een Europese avond zonder vuurwerk? 🤣😅

17-11-2022 13:50

loki420 +1123

Vuurwerk is niet echt het probleem, meer dat gesloopt van die debielen

17-11-2022 13:51

Dennis614 +2355

Dat slopen slaat nergens op idd.

17-11-2022 13:53

alsje +8694

Sturm Graz thuis was ook de noordzijde dicht toch? Kwam dat niet ook door vuurwerk en trappen bezetting?

17-11-2022 14:14

sako +155

Vuurwerk ook. Is gewoon verboden bij wet…

17-11-2022 14:18

Bottleneck +3710

Vind t mooi hoor, moet blijven, maar eind jaren negentig zat fantastische Europese wedstrijden meegemaakt met weinig/geen vuurwerk

17-11-2022 13:56

Bottleneck +3710

Ja toch, massaal luidkeels zingen vanaf ver voor de aftrap, striemende fluitconcerten etc

17-11-2022 14:05

Zuiderling +353

Ja hoor. Feyenoord - Sturm Graz misschien? Voor de mensen die denken dat zonder pyro er niet gewonnen wordt: hoeveel werd het toen ook alweer? En waar is dat uiteindelijk goed voor geweest?

17-11-2022 13:59

the-crow +4068

Zie je het al voor je dat jij al die boetes moet gaan betalen.

17-11-2022 14:02

FrArie +36

Ja sfeerloos! Net zoals grote wedstrijden in de beker s'avonds zonder vuurwerk sfeerloos zijn. Dan moet je het hebben van een groot doek zoals tegen Ajax thuis... brrr de gedachte alleen al dat je sfeer maakt met supporters zonder vuurwerk. Het is gewoon gelul dat het nodig is. Is niks meer dan enorm kinderlijk afzetten tegen gezag en kijk is hoe stoer wij zijn. Met die zieligr bivakmutsen op.

17-11-2022 15:25

lv56 +1750

Is 6 ton aan boetes niet genoeg om eens een keer te stoppen. Denk toch eens na

17-11-2022 16:08

onno +16009

Geloofde niet in complottheorieën, maar begin er nu toch aan te twijfelen. Volgens mij zijn het de reptielen die proberen onze club kapot te maken met deze waanzinnige acties. En Kees Lau is stiekem de leider.

17-11-2022 13:44

David.W +9647

En dat kleine groep 'nep' supporters zijn vooral door gesnoven snotneuzen tussen de 15 en 20 jaar die zich weer misdragen. Terwijl hun ouders niet eens weten wat ze uitspoken tijdens een wedstrijd dag.
Mag hopen dat Feyenoord de rand debielen weet te achterhalen of de ouders om daar een dikken rekening op de mat te deponeren.. en een brief er bij met een levenslange stadion verbod als cadeau

17-11-2022 13:39

LarzFR12 +4808

Vuurwerk ja. Vernieling nee.

17-11-2022 13:37

Frits74 +6175

Kan Feyenoord niet gewoon deel van het vuurwerk voorzien? Dan niet van die laffe fonteinen als in de Arena, maar echt indrukwekkend vuurwerk? Als ze helft van de boete als vuurwerk budget gebruiken,dan kan je een mooie show geven!

17-11-2022 13:40

LarzFR12 +4808

Precies. Of vakken aanwijzen in het stadion waar het kan (in bepaalde mate).

Vuurwerk is gewoon sfeer verhogend voor een voetbalwedstrijd.

17-11-2022 13:42

Genius +7053

Vakken aanwijzen?

Vuurwerk mag niet van de Uefa, dan kan Feyenoord wel vakken aanwijzen, boetes blijf je dan krijgen.

17-11-2022 13:45

LarzFR12 +4808

Ik vind toch ook dat de UEFA dit moet veranderen. Feyenoord kan er sws niks aan doen.

17-11-2022 13:53

Andre010 +4640

Beter fouilleren, (meer) vuurwerkhonden om maar wat opties te geven?

17-11-2022 15:07

lv56 +1750

Vuurwerk nee zaagselhoofd. Dit kost je club heel veel geld. Ga met je fakkeltje ergens anders staan

17-11-2022 15:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties