''Ervoor gekozen om het Project 10 nog even door te zetten''

''Ervoor gekozen om het Project 10 nog even door te zetten''

Quinten Timber moet zich van trainer Arne Slot voorlopig focussen op de nummer tien positie. De 22-jarige middenvelder heeft te maken met stevige concurrentie van Mats Wieffer, Ramiz Zerrouki en nu ook met de nieuwe aanwinst Calvin Stengs. Timber moest tegen SL Benfica zelfs genoegen nemen met een plek op de bank.

Slot sprak onlangs uitgebreid met Timber over zijn plek in het elftal en waarin de middenvelder zich moet ontwikkelen als nummer tien. ''Ik heb bij hem zijn verbeterpunten op die positie aangegeven en wat ik vind dat hij daar goed doet. Hetzelfde bij de nummer 6- en nummer 8-posities. Quinten vindt dat hij op beide plekken goed uit de voeten kan, dus we hebben ervoor gekozen om het Project 10 nog even door te zetten. Vanuit de ontwikkeling die hij en hopelijk het team doormaakt, zullen we bepalen of we daarmee verder gaan.''

Timber vindt het geen probleem om als nummer tien te spelen. ''Goed, zeker, maar ik ben daar sowieso niet heel lastig in. Ik vind alle posities op het middenveld leuk, ik wil gewoon zo veel mogelijk spelen en belangrijk zijn voor het team. Ik wil mezelf weer onomstreden maken, daar werk ik hard voor.'' Timber weet waarin hij zich de komende maanden moet ontwikkelen bij Feyenoord. ''Mijn rendement kan omhoog, dat bedoel ik ook met belangrijk zijn voor het team. Echt beslissend zijn in goals, maar ook in passes en dribbels. Daar ben ik heel sterk in, maar dat moet ik nog vaker laten zien.''

Dat Mats Wieffer nu uitblinkt op zijn plek is voor Timber niet lastig om te zien. ''Nee, totaal niet eigenlijk. Mats doet het heel erg goed, maar dat heeft niets met mij te maken, snap je? Mensen leggen snel die link met mij, omdat hij op mijn positie speelde, maar dat hoort erbij. ik was gewoon heel blij voor Mats en het team dat ze het goed deden. Daar heb ik nooit moeite mee gehad, vroeger ook niet. Vaak ben ik ook bevriend met spelers op mijn positie. Bij een topclub als Feyenoord hoort concurrentie, dat maakt je beter, part of the job.''

Lees meer over
Quinten Timber
Plaats reactie
666

paul_bak +2

Als hij nou eens de indruk zo geven dat hij hard wil werken.... Van mij part doettie alsof... Zou iig al beter overkomen dan dat Amsterdamse bluf loopje en dat labbekakkerige meeverdedigen.

03-08-2023 12:29

Rus82 +289

Zijn overzicht moet beter. Voor de rest is het een prima speler.

03-08-2023 11:27

Fworldcup1970 +11239

'Echt beslissend zijn in goals, maar ook in passes en dribbels. Daar ben ik heel sterk in.' Zelfvertrouwen is goed, maar om nou van jezelf te zeggen dat je daar heel sterk in bent, terwijl je het bij Feyenoord weinig hebt laten zien, dat gaat wel ver.

03-08-2023 01:16

Snoek1974 +1827

Weet nog steeds niet wat nou zijn beste positie is , heeft van alles wat en mist ook voor elke positie op het middenveld bepaalde dingen .

Zijn aankoopbedrag is ook een ding omdat Wieffer van 3 ton m voorbij is en daar moet de trainer ook niet naar kijken , als Zechiel straks beter blijkt te zijn dan Zerrouki dan moet je echt Zechiel opstellen ( is een voorbeeld , zeg niet dat die beter is) .

02-08-2023 20:13

guykroudikorsou +8179

Ik heb helemaal geen problemen met ex-ajaxieden die bij ons komen spelen (Simon Tahamata, Robbie Witsche, Kenneth Vermeer, Danilo) of spelers van ons die daar gaan spelen (Berghuis (mag van mij trouwens best terug komen), Arnold Scholten), maar bij twee krijg ik wel een hele slechte vibe: (Cruijf (o.a. Ruud Gullit was in dat seizoen beter en belangrijker zonder Cruijf waren we toen ook wel kampioen geworden) en Quinten Timber.

02-08-2023 18:49

Snoek1974 +1827

We waren echt geen kampioen geworden zonder Cruijf , wat was die man nog goed op zijn 37ste . Waar heb je een hekel aan bij Timber ? heb zeker geen hekel maar hij zal stappen moeten maken anders is het niks meer dan een wisselspeler

02-08-2023 20:15

Pascal .K +2130

Inderdaad hij zal moeten vechten voor zijn plek. Ben blij dat we eindelijk deze luxe meemaken. Heb seizoenen mee gemaakt was je blij dat er iemand op de bank zat.

Dit hoort nu eenmaal bij een topclub. Geen rendement Dit jaar volgende seizoen weer door selecteren. Ja jammer van zijn transfergeld. Maar als je leuk meedoet in cl. Dan verkoop je ook de reserves voor goed geld

02-08-2023 20:28

Feyekees +1228

Bij Berghuis gestopt met serieus nemen. Onruststoker met regelmatig kortsluiting in de bovenkamer. Nee, na zijn vertrek zijn we gelukkig echt de goede kant op gegaan.

03-08-2023 09:47

goldendick +7088

Je merkt aan alles bij hem dat hij vooral zichzelf erg goed vindt. Misschien stom maar vind hem niet bij Feyenoord passen

02-08-2023 18:26

Richard_BM +3034

Het is te hopen dat hij zich kan ontwikkelen op 1 positie. Van alles een beetje kunnen hebben we ook niet zoveel aan. Maar heb vertrouwen in Slot, hopelijk heeft Timber dezelfde mentale kracht als Kokcu om de knop om te zetten

02-08-2023 17:48

Flinkevleugel +3224

Als hij mislukt bij Feyenoord kan hij altijd nog met dikke winst worden doorverkocht. In de voetsporen van Sofyan Amrabat, of misschien gelijk naar Arsenal, herenigd met zijn broer.

02-08-2023 16:56

panache +7872

Wegwezen met deze lapzwans

02-08-2023 16:14

KeyFey +3076

GA JE MOND SPOELEN, dat zijn geen teksten voor een Feyenoordspeler!!!

02-08-2023 17:10

Traunerthebeast +345

Kan ik ook een min like geven ?

02-08-2023 18:49

hetmannetje +18562

Moordende concurrentie voor Timber. Maar laten we hem aub niet afschrijven, en in ieder geval dit seizoen nog afwachten. Hopelijk laat hij ons allemaal varbazen.

02-08-2023 16:13

AvL +9065

Geef hem nou nog een kans allemaal joh. Die kerel heeft echt wel talent, maar is lang geblesseerd geweest en heeft verder vooral nog in een niet-ingespeeld elftal gespeeld. Ik geloof echt wel dat hij met meer ritme een rol kan spelen op het middenveld, al is het maar als multi-functionele backup. Fijne speler hoor, om erbij te hebben!

02-08-2023 15:46

goldendick +7088

Naja we hebben wel geluk gehad met Wieffer vorig seizoen, hij is inderdaad even genlesseerd geweest maar voor 8 miljoen toch een redelijk matige aankoop

02-08-2023 18:30

AvL +9065

Zeker mazzel gehad met Wieffer en ik vind ook niet dat hij voorkeur moet krijgen boven Wieffer. Maar dat maakt hem nog geen nutteloze speler. En spelers afrekenen op de aankoopprijs begrijp ik sowieso niet. Daarop moeten beleidsbepalers worden afgerekend, niet de spelers.

02-08-2023 19:15

Paulus98 +148969

Mag wel keihard gaan werken dan.

02-08-2023 14:54

totSlot +1005

Tegengeluid durven de meeste hier niet meer te geven. Is een half jaar geblesseerd geweest en moest weer minuten maken in een top fitte selectie. Op basis van iemand te beoordelen terwijl de persoon geblesseerd of half fit is, vind ik ietwat te makkelijk. Als hij weer zijn wedstrijdhardheid heeft, gaat hij echt wel de stappen maken onder Slot. De beste vent is nog jong zat en het is wel heel handig om een speler te hebben die multi-inzetbaar is.

02-08-2023 14:43

Strandje +1677

Eens. Timber gaat er echt wel komen.

02-08-2023 15:08

Poldrenostra +25

Zelfoverschatting. "Passes en dribbels. Daar ben ik sterk in". Een bal aannemen en er dan maar mee gaan dribbelen omdat je het spelinzicht niet hebt waar je de bal kwijt had gekund om het spel te versnellen is nou niet echt een kracht. Bovendien is het vaak proberen vooruit te dribbelen, maar je man er niet uit weten te dribbelen, dus maar weer terugdraaien en afgeven aan iemand naast je of achter je. Passen is om dezelfde reden ook geen kracht van hem. Met een sterk spelinzicht en goede pass was hij uberhoupt minder vaak aan weinig effectieve dribbels begonnen. Fysiek wel sterk, kan in bepaalde wedstrijden nodig zijn. Maar meer dan bankzitter zit er niet in vrees ik.

02-08-2023 14:31

Santiscoortwel +1767

We hebben er weer een pessimist of beter gezegd azijnzeikert bij. Persoonlijk kies ik er liever voor om spelers aan te moedigen van mijn eigen club, maar alsnog welkom!

02-08-2023 14:52

jozef72 +2469

Absoluut mee eens

02-08-2023 15:53

goldendick +7088

Het is toch de bedoeling dat je kan discussieren hier? Denk niet dat de spelers jouw aanmoedigingen hier lezen

02-08-2023 18:32

FeyRot010 +23208

Eens met observaties re sterke punten

02-08-2023 16:17

fey82 +2773

Hij zou een maand met zijn broer stiekem een maandje kunnen ruilen.
Kijken wat het oplevert

02-08-2023 13:31

Djim +8199

Is Arsenal al getipt?

02-08-2023 13:17

Jaapiiee +735

Sinds die misser tegen PSV kan ik hem niet meer serieus nemen. Ruilen voor die Timber van Arsenal graag.

De groetuh. Ik ben gewoon Gijs!!! Kom maar, naar Rotterdam.

02-08-2023 13:15

LordNelom +2182

Qua potentie MOET het goed komen

02-08-2023 13:15

Thekingg +2899

Deze jongen is rechtsback echt een topper

02-08-2023 13:14

Don.C +5341

Rechtstreeks back naar de domme stad

02-08-2023 14:27

AMG +948

hoop dat het kwartje is gevallen en nu zullen we het zien, voor zoveel geld gehaald en desondanks zijn blessures te weinig laten zien en gelden, Hoop doet Leven S6

02-08-2023 13:12

RayR1989 +691

Zo is dat en ook echt een kans geven!

02-08-2023 13:45

korsakov +93148

Hij is nog jong. Volgens mij nog voldoende ruimte om zich te ontwikkelen. Toch prima om een veelzijdige speler bij de selectie te hebben.

02-08-2023 12:59

patrickbmx +2209

Ja eens, wat meer rust en niet zo rap de aanval kiezen gaat hem helpen denk ik

02-08-2023 14:03

Raftel +6738

Bankspeler.

02-08-2023 12:59

Belanda +2962

Ook die zullen we nodig hebben

02-08-2023 13:23

Raftel +6738

Zeker. Maar ze mogen wel wat minder gekost hebben dan bijna 8 miljoen.

02-08-2023 17:02

Belanda +2962

Als je goede backup wilt hebben, zou ik niet voor de goedkoopste optie gaan

02-08-2023 17:09

Raftel +6738

Of hij een goede back-up is moet nog maar blijken. Jij en ik weten beide dat Timber natuurlijk niet als back-up is gehaald voor dat geld. Hoe je het wendt of keert blijft 8 miljoen veel geld voor Feyenoord, en dat wordt alleen betaald voor absolute versterkingen/basismateriaal. Hetzelfde geldt voor jongens als Zerrouki.

02-08-2023 17:13

Belanda +2962

Je kan momenteel geen halve krachten op de bank hebben, anders wordt zowel de titel prolongatie als de CL een grote teleurstelling

02-08-2023 17:17

Raftel +6738

Eens. Mijn hele punt is echter dat Timber in mijn ogen juist een halve kracht is.

02-08-2023 17:20

Dick.K +473

Laat hij nou eerst proberen een wedstrijd uit te spelen ,en wat meer te scoren, voor nu alleen een bank speler.

02-08-2023 12:43

cluepon +3832

Dat is toch precies waar het hele artikel over gaat? Vanwaar dan deze zure reactie?

02-08-2023 12:53

patrickbmx +2209

Das tegenwoordig normaal. Zeiken loont he

02-08-2023 14:03

Peter.P39 +1879

Hoe kan hij nou een wedstrijd uitspelen als hij een bankspeler is?

02-08-2023 12:57

Doeidoei +39637

Ja, met zijn scorende vermogen hoort hij zeker op 10!

*kuch"

Ik denk dat er serieus rekening mee moet houden dat hij op de bank mag plaatsnemen.

02-08-2023 12:38

cluepon +3832

Daar gaat het hele artikel toch ongeveer over? Dat hij zich moet verbeteren en dat hij die concurrentiestrijd aangaat? Lijkt me alleen maar positief.

02-08-2023 12:54

Doeidoei +39637

Ik wens hem veel succes iig.

02-08-2023 12:57

cluepon +3832

Ik ook. Hij klinkt alsof hij er zijn best voor gaat doen, wat meer kan je vragen van een speler.

02-08-2023 12:58

Doeidoei +39637

Zijn shirt.

02-08-2023 13:00

Feijenoord +5495

Timber zou nu nog steeds de beste speler van Utrecht zijn. Helaas heeft hij zich nog niet verder omtwikkeld tot 1 van de beste spelers van Feyenoord.

02-08-2023 12:31

Vateau +3257

Bij Utrecht was het gewoon een klote speler om tegen te moeten spelen.. Hoop dat ie die vibe door kan trekken naar onze club. Er zat genoeg gif in die gozer.

02-08-2023 12:49

Belanda +2962

Zo is het maar net. Vergeet niet dat we met Sinisterra hetzelfde hebben meegemaakt.

02-08-2023 13:24

Km010 +5183

Goede reactie q! Knallen gewoon

02-08-2023 12:26

Frank.P43 +3056

Miskoop verlies pakken en verkopen voor 4mljoen aan az ofzo

02-08-2023 12:18

FRRMS +26121

Wordt gewoon de beste rechtsback die we hebben

op het middenveld kom je toch te kort.

02-08-2023 12:15

fey82 +2773

Hij op rechtsback?

02-08-2023 13:32

FRRMS +26121

vGaal zag hem als de rechtsback van oranje

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1048019/quinten-timber-droomrechtsback-van-gaal-hij-kon-als-rechtsback-naar-ajax.html

02-08-2023 13:44

fey82 +2773

Hmm zal hij het daar niet juist beter doen dan Pedersen

02-08-2023 18:48

Hangmat +1290

Stoppen met Project 10. Focussen op 8 en als dat niet lukt is het gewoon een miskoop

02-08-2023 12:14

gienker +240

Project bank voor Timber

02-08-2023 12:13

FeyRot010 +23208

Heeft zn uitstraling niet mee en vind m niet geschikt voor nummer 10. Mist het inzicht.

02-08-2023 12:11

rockn_roll +8234

Je haalt Stengs toch voor die 10 positie, zeker als je Ivanusec nog haalt voor linksbuiten? En Q is toch natuurlijk veel meer een 8? Raar verhaal dit van Arne, tenzij hij hem al naar een zijspoor/ uitgang wil gaan duwen wat het meest voor de hand ligt

02-08-2023 12:10

Feyenoord1 +102602

Of je gebruikt ff je hersenen en bedenkt dat Bullaude weg gaat dus Timber de back up van Stengs of Ivanusec wordt op 10

02-08-2023 12:11

rockn_roll +8234

Timber is toch helemaal geen 10 pik? Welke hersenen gebruik jij precies?

02-08-2023 12:14

cluepon +3832

In dit geval die van Slot, lijkt me.

02-08-2023 12:55

Rotterdam1983 +5762

Timber is echt een fijne kerel.Iemand die weet waar hij zelf in moet verbeteren maar ook accepteert zonder te ouwehoeren als hij er naast staat.Kunnen een hoop spelers bij clubs een voorbeeld aannemen

02-08-2023 12:09

Jguz +662

Als hij alle 100% kansen die hij kreeg had binnengeschoten, was hij nu al onbetwiste basisspeler. Rendement dus het toverwoord.

02-08-2023 12:06

Bjorn1980 +6080

Wanneer je als speler geen scorend vermogen hebt en niet kan schieten, ben je niet geschikt voor de nummer 10 positie

02-08-2023 12:02

Sjaak Sekeris +217

En dan hebben we vd Belt ook nog voor nummer 10, met Stengs

02-08-2023 12:00

Feyenoord1 +102602

Van de belt is een 6 of 8

02-08-2023 12:11

Sjaak Sekeris +217

Vd Belt is ook een 10.
Hij speelt ook vaak centraal.
Dat is zijn klasse en veelzijdigheid. Ik denk dat hij eerder gaat slagen dan Timber.

02-08-2023 13:19

taco_mundo +52878

Ik hoop van harte dat Timber opeens goed begint te spelen... maar heb het gevoel dat het een miskoop is , dat slot dat ook vindt en dat hij nu toch ietwat geforceerd een plek voor hem zoekt.

Project 10 klinkt belachelijk en lijkt haast gedoemd om te falen.. aangezien Quinten vrijwel geen kwaliteiten heeft om op 10 te spelen.( loopvermogen ziet Slot wel graag op 10)

02-08-2023 11:54

John.V93 +621

Rendement moet zeker omhoog dus werk aan de winkel meneertje timber

02-08-2023 11:54

ElleFR1406 +37009

Hopelijk komt hij dit seizoen beter uit de voeten 💪🏼

02-08-2023 11:49

WickedUnitedFC +1912

Waarom die negativiteit rond Quinten Timber?

Als destijds de Feyenoord leiding iets neer begrip had getoond voor de lastige situatie waarin de familie Timber verkeerde, hadden de gebroeders never nooit de overstap gemaakt.

Dit wordt voor Quinten Timber het tweede seizoen bij Feyenoord en laten we na dit seizoen pas met een (be)oordeel komen.

02-08-2023 11:48

yosmell +4178

Hoop dat z’n houding/uitstraling ook past bij wat hij zegt. Want een (h)echt team ben je alleen inclusief sterk gemotiveerde en betrokken bankzitters

02-08-2023 11:32

GVA +523

Timber vindt het wel allemaal best, hij heeft niet die instelling dat hij iedereen wil opvreten op het middenveld. Hij oogt naar mijn mening vaak laconiek op het veld, het zou denk ik goed zijn als hij door Jordan Kroon onder handen word genomen (House of Champions) en keihard werkt aan zijn intensiteit oftewel veel meer vuile meters kan maken!!!
🔴⚪️⚫️😎💪🏻

02-08-2023 11:31

timvincken29 +552

Weet iemand waar en hoelaat de persconferentie met Arne Slot te zien is?

02-08-2023 11:30

Ewajakokcu +2188

Verschil is zerrouki loopt er net , en timber al een tijdje , zegt genoeg ! Karim
El ahmadi zelfde , kokcu zelfde verhaal heb ze voeten laten spreken en iedereen ze mond gesnoerd , als Marokkaan kan je beter na psv gaan of Turk

02-08-2023 11:30

taco_mundo +52878

Wat zeg jij nou allemaal

02-08-2023 11:55

FeyRot010 +23208

Geen touw aan vast te knopen

02-08-2023 12:13

Murlock +9816

Verkopen als dat kan; is gewoon te wisselvallig gebleken.

02-08-2023 11:26

Django +9565

Timber is geen nummer 10. Zal als invaller geen wedstrijden openbreken, forceren, beslissen. Hele slechte stap achteruit voor Feyenoord helaas

02-08-2023 11:24

Mr-T +1995

Hij zal als stand-in voor Wieffer of zerouki prima fungeren. Als 10 komt hij in alles te kort. Als rechtsback schat ik zijn speeltijd het hoogste in

02-08-2023 13:27

Django +9565

Toch bizar vaag dat Slot hem vertelt dat hij zich op de 10 positie moet richten

02-08-2023 13:36

Mr-T +1995

Haha ja idd.

02-08-2023 13:52

hoebahoeba +2153

Denk dat we niet zo 'vast' moeten denken. We hebben zoveel mogelijkheden en zoveel wedstrijden. Velen doen Timber nu al af als miskoop etc. Die gozer kan echt wel ballen alleen had hij vorig jaar Kokcu voor zich en met die twee samen had je teveel dezelfde types. Dat ligt nu anders. Ik denk dat je per wedstrijd moet kijken of een Zerrouki bijvoorbeeld wel nodig is of dat het beter is om met Timber en Wieffer te starten.

02-08-2023 11:21

DQuitz +2302

Ik denk dat hij zich beter kan instellen op een rol als invaller.. Stengs is het lievelingetje van slot en dé creatieve man en Wieffer is gewoon te goed. Maar hij zal zn minuten wel maken

02-08-2023 11:26

RicoFR36 +26648

Timber lekker op de bank. Of tribune.

02-08-2023 11:20

JaapFeyenoord +1355

Nee, jij op de tribune, hij op de bank.

02-08-2023 11:42

RicoFR36 +26648

Ik zit op de tribune inderdaad. Jij thuis op de bank zeker?

02-08-2023 11:50

JaapFeyenoord +1355

Óók op de tribune

02-08-2023 12:45

RicoFR36 +26648

Gvd. Timber is in geen enkel opzicht een nummer 10; heeft niet de handelingssnelheid, heeft niet het overzicht, heeft niet de passing, heeft geen rendement/scorend vermogen, etc.

Rechtsback lijkt de enige positie waar hij van waarde kan zijn.

Zooo zonde van die 7,5 miljoen.

02-08-2023 11:20

Murlock +9816

Geen klassieke 10, maar wel een 10 met loopvermogen zoals Slot dat wil.

02-08-2023 11:26

RicoFR36 +26648

Hij sjokt werkelijk over het veld.

02-08-2023 11:34

FeyRot010 +23208

Is drie klassen minder dan til

02-08-2023 12:39

RicoFR36 +26648

En Til kwam al een paar klassen te kort.

02-08-2023 12:42

Hendrik1953 +98

Met je eens. Zodra Geertruida voor 30 miljoen verkocht is Timber omscholen tot rechtback

04-08-2023 08:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties