''Feyenoord heeft weinig spelers van Champions League niveau''

De laatste competitiewedstrijd van het kalenderjaar is met een overtuiging omgezet in een overwinning. In het jaar van een nieuw kampioenschap werd als afsluiter Heracles Almelo aan de zegekar gebonden. In de Eredivisie lijkt een scenario denkbaar voor Feyenoord waarin de Rotterdammers zonder daadwerkelijke concurrenten de wedstrijden worden afgewerkt. Toch was dit tegen de Almeloërs niet te merken.

In Dit was het Weekend vertelt Karim El Ahmadi hoe hij de Rotterdammers heeft zien spelen. ''Feyenoord maakte echt een gretige indruk. Ik heb hele mooie aanvallen gezien. Stengs maakt het grootste verschil in wedstrijden waar het moeilijk is om er doorheen te komen, niet in de grote wedstrijden. Hij maakt een heel goed seizoen door. Feyenoord speelt beter dan vorig seizoen met hem er bij.''

De analytici gaan verder over de aanvallende middenvelder, overgekomen van OGC Nice, die de afgelopen weken minder in vorm leek. ''Zo’n grote aankoop, die haal je toch niet voor dit soort wedstrijden. Je haalt hem juist voor die grote wedstrijden'', aldus Perez. ''Feyenoord heeft weinig spelers van Champions League niveau. Ik denk dat je ze straks in de Europa League veel beter kan beoordelen. Vorige week tegen Volendam kom je in kleine ruimtes en komen ze er zonder hem bijna niet door heen'', voegt El Ahmadi toe.

De grote kwaliteit van Feyenoord zit volgende Perez niet in één of twee spelers. ''Het komt door het collectief dat ze zo goed zijn. Ze hebben individueel gezien geen spelers van Champions League niveau, behalve Hartman.'' El Ahmadi beredeneert desondanks dat ze zich ontwikkeld hebben ten opzichte van de vorige jaargang. ''Ik vind ze voetballend wel beter dan vorig seizoen. Ze hadden toen dezelfde problemen aan de zijkanten als nu. Ze hebben de pech dat PSV het zo goed doet, maar ze worden zeker tweede.''

Zonder grote sterren komt Perez toch superlatieven tekort. ''Ik geniet met grote regelmaat van Feyenoord dit seizoen, voetballend en tactisch. Ook in de Champions League waar je maar zes punten hebt gehaald, wat eigenlijk te laag was. Dat wijd ik aan de Lazio wedstrijd, dat was de nekslag. Ze hebben ook wel moeilijke periodes gehad, maar ik heb genoten van ze. Tegen PSV zag je dat zij net iets minder individuele kwaliteit hebben.''

Lees meer over
El Ahmadi Calvin Stengs Quilindschy Hartman Luka Ivanušec
Plaats reactie
666

Ricardo.S80 +172

Perez altijd wat te zegen over feyenoord dat die ze bek houd want zelf kon die helemaal niks met ze faking kut kop

19-12-2023 10:45

Sjeep +16024

Smerige van basten....thuis tegen celtic hadden we geluk. Flikker op ellendige smous

19-12-2023 10:34

Sjeep +16024

Het net is vierkant

19-12-2023 10:33

Legionist +1780

Normaal sta je met zoveel punten bovenaan. PSV alleen nog beter. Dat maakt Feyenoord niet slecht. Nu Utrecht over de knie en kesrt vieren!

18-12-2023 18:25

Aranburu +239

En zo leg uit!

18-12-2023 19:09

standyourground1908 +775

Ik denk dat het vooral een krachtdingetje op het middenveld is. Op dat vlak leg je het europees/cl af.

18-12-2023 12:42

Kaasiejj +1768

De creativiteit en durf is te laag op een spleitende paas is te laag.
De spleitende pasen die Kokcu wel gaf is de toevoer die je nu mist (om dan maar even niet oven de buitenspelers te spreken).

18-12-2023 13:06

erwinn +28

Aldus iemand die daar maar sporadisch op dat niveau gevoetbalt heeft

18-12-2023 12:23

Hanegem +4335

Wordt hier zo moe van !!!! Al die betweters Pfff

18-12-2023 12:19

Richard1967 +753

Dat kunnen ze wel zeggen maar we hebben niet onder gedaan.
Ja we moeten allemaal top zijn maar als ze dat zijn kunnen we aardig meedoen.
Morgen lullen ze weer anders daarom zijn ze ook geen trainer geworden

18-12-2023 11:43

ElPanzeFr +21034

We wisten sws al dat wij geen spelers van Champions League kunnen HALEN, hoogstens opleiden. Natuurlijk is het jammer dat we niet verder zijn gekomen, maar we kunnen niet al verwachten om op dat niveau te zitten

18-12-2023 11:30

DaveGooij4 +7099

Lazio en athletico uit moeten winnen speelde ze helemaal zoek. Dan lulde ze nu anders. Maar vleugelspelers moeten betere voor konen zo snel mogelijk.

18-12-2023 11:29

keepertje +525

6 weken geleden zeiden ze nog als ze zo voetballen kunnen ze de CL winnen en nu is het weer kut. Enige wat ik doe os genieten van hoe ze willen spelen en vaak hoe goed ze spelen. En ik kan wel zeggen dat dit Feyenoord het beste voetbal speelt wat ik gezien heb. Dat is best lang want ik heb Cruijf nog zien spelen in een Feyenoord shirt.

18-12-2023 11:24

you_never_walk_alone +8553

Hij zegt niets vreemd... in de CL verschil maken hebben we er zelfs maar 2, Hartman en Hancko, Bijlow en Wiefer kunnen mee maar maken niet het verschil

18-12-2023 10:42

Kaloe +9430

Perez haalt 010 en 020 door elkaar , gezien zijn vroege dementie nemen we hem dit uiteraard niet kwalijk .

18-12-2023 10:28

JozefCruz +1776

Bijlow, Hancko, Hartman, Wieffer zijn allemaal spelers die in de champions league hebben laten zien dat niveau prima aan te kunnen.

18-12-2023 09:54

Djk1 +5696

Stengs was in de CL onze beste speler, Paixao deed het behalve die laatste 2 wedstrijden ook uitstekend. Zerrouki heeft daar ook een paar geweldige wedstrijden gespeeld. Timber ook ruim voldoende.

18-12-2023 10:38

Danishweirdo +3573

Ik ben het er niet mee eens, er staan spelers in die international zijn bij hun land, Giménez, Luka, Lingr, Ali, Ueda, Lopez, Zerouki, Hancko en wel daar meekomen maar niet geschikt voor de Champions League? Wat een onzin, ze missen net wat slimmigheidjes en de vorm deze laatste 2 wedstrijden anders waren ze gewoon door en dan was alles hosanna geweest.

18-12-2023 09:45

Benijofar +2430

De vleugels zijn voor de Nederlandse competitie en de conference league goed genoeg maar om ver te komen in de Europa League en zeker voor een succesje in de CL ligt daar echt het grootste probleem.
Ook Stengs moet een niveautje bij schakelen op dat niveau, de andere spelers zijn prima.

18-12-2023 09:39

misterv +1336

Daar klinkt het gemiddelde salaris toch ook op, en misschien volgens de centenboekjes nog te laag vergeleken met de concurrenten uit Europa, dus zijn we goed bezig kameraden.

18-12-2023 09:29

Kieboom +39339

De vleugels zijn tot nu toe gewoon het probleem

18-12-2023 09:20

OJ84 +2715

Het doet soms pijn. Maar dit seizoen is er een team simpelweg wat beter. Vol richten op plek 2 nu om die miljoenen binnen te halen en spelers verder te laten ontwikkelen in CL. Wellicht leuk resultaat in EL en beker om het seizoen wat glans te geven.

We mogen trots zijn op hoe het nu gaat, kijkende en vergelijkend met paar jaar geleden. We zijn de goede weg ingeslagen maar zijn nog lang niet klaar. Pot van gister was ook gewoon genieten. 90 minuten lang pure dominantie.

18-12-2023 09:19

schiedammer +920

Vorig seizoen heeft het qua arbitrage juist vreselijk TEGEN GEZETEN, sukkels

18-12-2023 09:14

Edwinvz +1137

De club uit Eindhoven heeft gewoon iets meer champions league niveau spelers. Dat is ook geen schande. Maar Hartman is niet de enige speler met dat niveau

18-12-2023 09:13

Sekou4president2 +2131

Hancko ook man.

18-12-2023 23:49

Edwinvz +1137

Hancko ook inderdaad

19-12-2023 03:33

David.W +9464

Nee als of jij perez van Champions League niveau was ? Nee niet bepaald.
Bij dit huidige Feyenoord kan ik er zeker 5 op noemen die het wel zijn

18-12-2023 09:08

FrnickFr +6513

Dat heeft hij ook nergens gezegd.

18-12-2023 11:17

SCRSCR +4217

Als je alle wedstrijden bekijkt was Feyenoord, op Atlético thuis, in alle wedstrijden vaak gewoon de betere. Dat is iets positiefs. Er zijn nog twee dingen die echt beter moeten. Ten eerste het aantal tegengoals dat valt uit standaardsituaties en/of voorzetten en het gevaar van onze buitenspelers. Al zag je dat het voor Ivanusec vandaag al een stuk makkelijker voetballen was nu Hartman vaak buitenom kwam. Slot kan in de winterstop een voorbereiding draaien met het hele elftal en we hebben vorig jaar gezien wat voor geoliede machine er dan na de winter kan staan. Waarschijnlijk niet genoeg voor de titel, maar wel voor plek 2 en ver komen in Europa

18-12-2023 09:08

mellie +7518

Wil ik aan toevoegen. Onze spelhervattingen en voorzetten

18-12-2023 09:18

KeithMoon +5136

En corners en baldrukken bij schot op doel

18-12-2023 10:14

hermboy +188

Hahaha, eerst heeft Feyenoord prachtige spelers met rendement enzv. Nu zijn niet waardig genoeg voor de CL hahaha

18-12-2023 08:56

Brambino +20181

Hancko, Hartman en Wieffer zijn Champions League niveau. Timber zit er tegenaan.

18-12-2023 08:52

David.W +9464

Timber hoort er zeker bij net als Santiago

18-12-2023 09:07

Tootski +944

Ach waan van de dag. Probleem is dat we erg matige buitenspelers hebben. Ivanusec begon erg goed maar is nu uit vorm en mist helaas snelheid.
We hebben gewoon geen buitenspeler die een mannetje links en rechtsom kan passeren en snelheid heeft plus ook nog eens een aardige voorzet kan geven. Alles wat bijvoorbeeld Sini wel had.
Elke buitenspeler die we hebben mist 1 of meerdere van deze vereisten.

18-12-2023 08:42

Brambino +20181

Idrissi had dat wel

18-12-2023 08:49

AntonioSanting +16512

Vond Wieffer in de Champions leage ook zeer indrukwekkend

18-12-2023 08:38

Alchemist +12313

Als hij een 3 sterren gerecht ziet noemt hij het een rotzooi, als hij een berg kak op een bord ziet lebbert hij het gretig af.

Perez zijn analyses zijn nou eenmaal niet van 6e klasse amateur niveau...

18-12-2023 08:35

frenk11 +2818

Niet?..of juist wel

18-12-2023 08:49

Alchemist +12313

Nee, 8ste klasse bestaat ook nog.

18-12-2023 08:50

frenk11 +2818

Ooo wist ik niet eens, dan ben ik echt oud.

18-12-2023 09:12

mellie +7518

Perez is een goeie analiticus

18-12-2023 09:20

n6hwpp96nt +374

Eerst was alles hosanna en nu hebben we niemand meer van Champions League niveau. Rot toch op. We hebben alle wedstrijden uitgezonderd Atletico Madrid thuis gedomineerd en gewoon pech gehad. Feyenoord is ondanks 10 punten achterstand op PSV gewoon de beste ploeg van Nederland en potentiële Europese top.

18-12-2023 08:31

lerenbalmetveter +2775

Ondanks 10 punten minder dan Psv de beste ploeg van Nederland ?
Beetje tegenstrijdig dit.
Psv is dit seizoen helaas moeilijk te kloppen en dus de beste voorlopig.
Waarheid is hard af en toe.

18-12-2023 10:04

hoekieuitzoekie +21629

Onze buitenspelers zijn van Conference League niveau. En de rechtsback ook. Daar heb je eigenlijk het hele probleem in 3 posities. De rest speelde fantastisch mee op CL niveau.

18-12-2023 08:21

Alchemist +12313

Tuurlijk jongen. Dit noem je de waan van de dag.
Geert was vorig seizoen en daarvoor 1 van de beste van het team. Nu ff een flinke dip, maar komt goed.

18-12-2023 08:32

hoekieuitzoekie +21629

Is het een dip? Vond hem tot vorig seizoen altijd heel twijfelachtig en toen zaten er ook zo veel "schoonheidsfoutjes" in. Vorig jaar was hij daar eindelijk vanaf en speelde hij top. Maar dit seizoen is dat lakse weer helemaal terug.

Wat is dan waan van de dag? 1 seizoen top maar de overige seizoenen eigenlijk zoals de laatste weken. Dan ben ik bang dat de waarheid hem in de overige seizoenen zit.

18-12-2023 08:34

Alchemist +12313

Hij had idd weleens een schoonheidsfoutje. In het conference seizoen had hij dat al veel minder en was die al heel goed. Vorig seizoen was het er vanaf.

Als het bij jou geen waan van de dag is heb je hem veel langer onderschat. In potentie gewoon een topspeler.

18-12-2023 08:37

hoekieuitzoekie +21629

Maar hoe kan hij nou in potentie een topspeler zijn als hij het op dat niveau nooit laat zien? Hij is inmiddels "al" 23. Hij laat het in alle grote wedstrijden afweten dit seizoen. Door hem verliezen we bij Lazio. Hij maakt een eigen goal tegen Atletico. Hij verkloot het tegen PSV met zijn pirouetje. Hij laat zich veelvuldig wegzetten tegen fucking Ugalde tegen Twente. Hij was zwak bij het NL elftal. En ook gisteren grossierde hij weer in ongelofelijk dom balverlies, om daarna iedereen om zich heen boos aan te kijken. Een slechte fase kan. Maar dit gaat wel erg ver hoor.

18-12-2023 09:01

Alchemist +12313

Hij laat het nooit zien?
Ik vind dat hij het heel vaak laat zien en de laatste tijd wat minder. En domme fouten maakt hij veel de laatste tijd.

18-12-2023 09:10

010ert +19563

Hartman, Hancko, Geert (in vorm), Timber (in potentie). Gimenez grote twijfel bij mij

18-12-2023 08:19

010ert +19563

Nee te lage handelingssnelheid

18-12-2023 09:48

BoereJong +3546

Geen Champions league niveau maar we hebben wel te weinig punten gehaald in de Champions League?

18-12-2023 08:13

HeusRuudHeus +384

Niet zoeken naar logica waar deze niet te vinden is.

18-12-2023 08:18

hetmannetje +18558

Perez is een neus en moet zijn behk houden. Kon er zelf ook geen reet van.

18-12-2023 08:12

ruudger +8389

Natuurlijk presteren Ueda en Ivanusec momenteel onderverwachting, maar ik kan me niet voorstellen dat dit hun niveau is. Ik maak me meer zorgen over Paixao. Snap nog steeds niet waarom Feyenoord voor hem is gegaan ipv Gnonto, de toen 18 jarige A-international van Italië.

18-12-2023 08:10

hoekieuitzoekie +21629

Dat is altijd achteraf gelul. Heb je nu eenmaal met jonge spelers, je weet nooit precies hoe ze zich ontwikkelen.

18-12-2023 08:23

frjvs +1389

Die gozer woont en werkt hier al 10 jaar maar kan nog geen volzin normaal uitspreken. Pas dan zal ik ook maar proberen hem serieus te nemen. Net als die Pannenkoek bij Ziggo. Zodra Ajax verliest gaat ‘ie beelden uit de formule 1 of een doelpunt van de Franse nummer 18 laten zien. Wat een zielig Amsterdams kliekje.

18-12-2023 08:03

goldendick +7004

Tja Als we een elftal vol met chcampions league spelers hadden was onze selectie 800 miljoen waard wat wil je hier nou mee zeggen

18-12-2023 08:00

Sleepie +11862

Hancko is ook CL niveau. Timber begint daar ook naartoe te groeien. Santi heeft ook die potentie. Geertruida zit nu in een vormdip maar hij kan het CL niveau normaal gesproken ook aan. Wieffer heeft het ook in zich. Al die genoemde spelers zijn bovendien nog relatief jong.

18-12-2023 07:56

feyenoordpjk +2087

Ja Geertruida joh

18-12-2023 08:27

Kick010 +17111

Volgend jaar winnen we de cup met grote oren

18-12-2023 07:55

CW010 +1792

Altijd dat gelul over ‘champions league niveau’
Bedoel je Europese top? Nee, dat niet.
Maar celtic, lens, braga, union Berlin, psv, rode ster, young boys en Antwerp hebben toch ook weinig spelers van champions league niveau? Die speelden allemaal in de champions league

18-12-2023 07:45

Brandonnfk +11673

Jajoh dom gelul.

18-12-2023 07:56

aadvb +1722

Pffff, die waait met alles mee

18-12-2023 07:43

foreverfey +26453

Wieffer was gister echt goed!

18-12-2023 07:35

Reinaldo16 +20576

Buurtvader heb gelijk, stengs kan tegen kleinere clubs uitstekend voetballen en krijgt de tijd om zijn creativiteit te tonen, in de cl lukt dat hem niet

18-12-2023 07:31

ibmebudh +3206

Onzin, was uit bij Atletico bijv erg goed. Bovendien is hij juist (ook) goed in de kleine ruimte, hoe vaak heeft ie al wel niet (langs de zijlijn) daar een geweldige actie of voortbeweging gehad waarmee hij zichzelf vrijspeelde uit de drukte.

18-12-2023 07:53

demtah +1059

We kunnen allemaal Perez af gaan zeiken maar hij heeft wel gelijk. Santi, Hancko en Hartman zijn de enige spelers die ik écht CL waardig vind. Timber en Geertruida zitten daar dicht tegenaan. De rest gewoon niet.

18-12-2023 07:30

Linksbuiten010 +1276

ik denk dat je wiever vergeet je kunt gelijk zien als wiefer niet speelt he .

18-12-2023 07:35

demtah +1059

Wieffer is degelijk maar geen CL niveau. Dat tempo beent hij, vooral aan de bal, totaal niet bij. Hij is goed maar geen Kokcu/Aursnes niveau

18-12-2023 08:55

luc86 +3606

Wieffer heeft elke CL wedstrijd het juiste niveau gehad in tegenstelling tot Hancko en Santi bv.

18-12-2023 08:12

Wieckbud +2217

Wat is CL niveau? Het gaat er om dat je 4/5 extreem goede spelers in je team hebt staan die het verschil maken.
En dan lijkt de rest vanzelf beter.
Belangrijkste is dan dat ze altijd scherp en superfit zijn.

18-12-2023 07:30

Grote_Kont +1364

Nog niet zo lang geleden was het volgens beide heren 180° anders. Nu is het wel duidelijk dat je betere vleugelspelers moet hebben en Stengs het aflegt op fysiek, handelingssnelheid en mentaliteit in de CL. Gisteren Santi nauwelijks gezien; loopt dan een beetje te balen en te sleuren en verliest bijna al z'n fysieke duels van een degradatiekandidaat. Tja...
Hancko, Wieffer, Hartman, Bijlow, Geert en Santi (laatste 2 wel wat uit vorm) zijn klasse. Ivanusec komt er weer aan.

18-12-2023 07:26

Willem.H +15449

Wat een bulsit verkoopt die El Amhadi zeg. Doet hij vaker en vaker. Hancko, Wiefer, Timber, Stengs, Gimenez, Geertruida, Hartman, Bijlow, en elke wedstrijd de betere zijn. Behalve thuis tegen Atletico.

18-12-2023 07:23

Arneblijft +5747

Aan het begin vh seizoen was iedereen lovend en vol verwachting. Tijdens grote wedstrijden was iedereen lovend… en nu zijn de jongens niet vh niveau.
Waren verschillende wedstrijden net wel in ons voordeel uitgevallen dan was het een en al Hosanna.
Houd toch op Perez

18-12-2023 07:19

FeyeWoude +1826

Werd er niets over Wieffer gezegd??

18-12-2023 07:13

Max.W +1411

Stel we hadden geluk gehad in de champions league won je van atletico en van celtic, dan zou je door zijn geweest en dan had hij gezegd dat ze super goed zijn

18-12-2023 07:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties