''Feyenoord moet rekening houden met een tussenjaar''

''Feyenoord moet rekening houden met een tussenjaar''

Feyenoord heeft de uitwedstrijd tegen PSV niet weten te winnen. De Rotterdammers kregen vier doelpunten te verwerken en dat is vooral te wijten aan de fouten die zijn gemaakt door de ploeg van trainer Arne Slot. Emile Schelvis is duidelijk in zijn oordeel over Feyenoord.

''Feyenoord heeft verdiend verloren en is nog niet klaar voor dit soort ontmoetingen'', concludeert de journalist direct na afloop van de wedstrijd in gesprek met RTV Rijnmond. ''Het is na de uitwedstrijd tegen SS Lazio opnieuw een harde les. Ik denk dat de leiding van Feyenoord misschien wel moet aangeven dat het een tussenjaar gaat worden. Ze hebben vijftien nieuwe spelers.''

Het niet halen van een vervanger van Fredrik Aursnes was volgens Schelvis duidelijk te merken op het veld. Vooral het middenveld had het zwaar tegen PSV. Ramiz Zerrouki werd gezien als het ontbrekende puzzelstukje in het nieuwe Feyenoord. ''Het feit is dat je zo'n speler gewoon mist. Met name in dit soort wedstrijden wordt dat bewezen. Je hebt nu niet iemand die op het middenveld het elftal balans geeft waardoor je meer aan voetballen toekomt.''

De afgelopen dagen werd Feyenoord vooral door de media opgehemeld. Schelvis ging daar al niet in mee. ''Er zijn wel meer analisten die verder hebben gekeken dan de wedstrijden tegen Sturm Graz en Sparta. Natuurlijk gaat het vooral om de grote wedstrijden. Daar gaat het dit jaar in beslist worden. Goed voetballen en hoog druk zetten is allemaal fantastisch in de kleine wedstrijden. Dan is het een genot om naar te kijken, maar in grote wedstrijden worden er andere gingen gevraagd. Daarom denk ik dat Feyenoord rekening moet houden met een tussenjaar.''

Schelvis kon zich ook niet vinden in de wissels van de trainer. ''Slot werd natuurlijk ongeduldig. Hij wilde meer grip op de wedstrijd krijgen. Alireza zat er echt niet in. Idrissi is nog altijd niet helemaal fit en het was een zwaar veld. Paixão vond ik wel een inschattingsfout van Slot. Ik had eerder Dilrosun op de zijkant gezet en Szymanski op tien. Dat had voor mij logischer geweest. Het was duidelijk dat Paixão tekort komt momenteel.''

Plaats reactie
666

Feyenoord1 +102602

Domme mongool KAMPIOEN

19-06-2023 00:40

Wietse +23996

Bij Feyenoord vind ik de definitie van tussenhaar nogal bijzonder: ver komen in de Europa League, strijden om de titel (met een uitwedstrijd overwinning tegen Ajax) en de KNVB beker

21-03-2023 19:44

fr_1993 +78240

Dit soort tussenjaren kan ik best aan wennen.

Eerste nar 26 speelrondes. Nog 8 speelrondes te gaan. Halve finale beker. Kwartfinale Europa League 2023.

21-03-2023 19:43

flip12 +991

Niet zo overdrijven. De eerste 4 voorrondes aand wedstrijden waren ook bagger en kijk hoever we zijn gekomen. Het seizoen is nog lang. Er kan dus nog van alles gebeuren. Zelfs een kampioenschap. Niet gelijk zo in mineur na 1 verloren wedstrijd. Het kwartje had ook de andere kant kunnen opvallen. We deden niet onder voor die lampies.

19-09-2022 16:39

KosingerUSA +1251

Schilt wel dat we weten hoe dat werkt een tussen jaar.

19-09-2022 12:58

LM +7653

Ojee Emile Schelvis…

19-09-2022 11:39

jim010 +62

Hahaha nu krijg je dit weer te horen
Vorig jaar zou ook een tussenjaar worden, Maarja de meningen zullen per week gaan verschillen.

19-09-2022 09:33

FeyenoordJesper +250

Wie hield daar dan geen rekening mee?

19-09-2022 09:24

Aurnespresso +800

2016/2017 was een tussenjaar, toen werden we weer een keer eerste om vervolgens weer een paar jaar 3e te worden

19-09-2022 09:20

corfr1912 +8860

Beste mede supporters, we hebben dus duidelijk een probleem en ik geef Emiel wel gelijk. De koude cijfers zeggen alles. 2 wedstrijden tegen Eagles en Vitesse hebben ons 5 tegendoelpunten opgeleverd en in 2 topwedstrijden 8 tegendoelpunten. Dan mag je wel spreken van een gatenkaas. In de kuip gaat het prima maar uit kan dit niet.

De verguisde Zerroeki was idd de oplossing geweest maar die was niet welkom. Wat mij zorgen baard is dat als er druk komt op de opbouw dan gaat die plots niet goed en onze tegenstanders zien dat ook. Probleem nu is dat veel spelers interland verplichtingen hebben wat inhoud dat we tegen Nec met hetzelfde probleem te maken hebben.

19-09-2022 09:11

mout10051981 +4741

Wat oeverloos gezeik van die Schelvis

19-09-2022 08:37

Metslot +33

Bijlow zag er jammergenoeg 2 keer weer slecht uit hoor?
Bijlow in goede doen pakt punten voor je in dit soort wedstrijden.
Niet voor niets hebben we zo lang geen topper verloren.

19-09-2022 08:34

FRRMS +26121

Je mist een stofzuiger op je middenveld
Maar goed dat wisten we
Dit elftal moet nog naar elkaar toegroeien
Er zit genoeg voetbal in

19-09-2022 01:03

FTIDJ +2075

Wat een bullshit, je had na vandaag gewoon bovenaan moeten staan en dan had iedereen weer de polonaise gelopen incl Schelvis. Seizoen is nog lang en in de kuip wordt het 4-0.

18-09-2022 23:31

Hetvaltnietmee +4830

Jantje huilt, Jantje lacht…
Huilen na Lazio en PSV…
Lachen na Sparta en Sturm Graz…

Slot blijft stoïcijns. Laat me niet lachen, zal hij denken. Progressie daar gaat het om. Prijzen win je in mei!

18-09-2022 23:05

nicholaszen +324

Tussenjaar is niet erg.. dan maar een keertje de 2e plek, en volgend jaar pas gaan voor het hoogste.

18-09-2022 22:53

moonshineses +455

Hoezo tussenjaar omdat je een topper verliest. Was een geweldige voetbal show met fouten oven en weer. Psv net iets meer rust gekregen was dat te zien? Ik vond van niet. Ze mogen wel een gaan nadenken over hoe ze een veld netjes houden want het was wel een aardige waterparade.

18-09-2022 22:53

Peter1326 +135

waarom moeten we altijd zo moeilijk opbouwen na een achterbal. Gewoon die bal geplaatst uittrappen en zorgen dat je de 2e bal wint. Dit heeft al zoveel punten gekost!

18-09-2022 22:47

FRRMS +26121

Dat komt nog wel
Dit is een elftal dat nog niet volldig is ingespeeld de basis staat met een ondergrens die steeds hoger wordt
Nu nog de details

19-09-2022 01:01

FRSpinder +387

1x6=6
2×6=12
3×6=18

Zie veel zessen voorbij komen hierzo, hadden wij die maar

18-09-2022 22:46

Campodefiori +33732

Schelevis houd jij lekker je bek, niks tussen jaar! Wij gaan meedoen en dit soort wedstrijden zitten er tussen! Bekkie dicht dus. Fijne avond

18-09-2022 22:31

corfr1912 +8860

Zielige sleutel. Vrij land waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat.

19-09-2022 09:13

Campodefiori +33732

Daar valt behoorlijk over te twisten tegenwoordig, leef jij onder een steen

20-09-2022 16:25

Armin +8912

Enige wat je Feyenoord kan verwijten is dat er geen goede vervanger op de nummer 6 positie is gehaald. Voor de rest was het vandaag gewoon prima.

2x de nummer 6 proberen te vinden, die verneukt de bal en ze scoren een tegendoelpunt. Los van het feit dat de 2e goal een GIGANTISCHE overtreding was en de laatste uit een onterechte corner. Kut scheids en var hebben ons gewoon genaaid. Om te praten in Kramer zijn termen: goedmakertje van vorig seizoen.

18-09-2022 22:14

Raymond.K +1488

Dit kan gebeuren als je zoveel nieuwe spelers moet in passen . En zeker verdedigend . Ja makkelijk weg gegeven !
Diezelfde gasten gaven vorige week en afgelopen donderdag niks weg .

18-09-2022 22:12

switzer +10980

Ga lekker Sparta of Serie A becommentariëren Schelvis, met je tussenjaar.
Wij komen nog wel dit seizoen.

18-09-2022 21:58

Griekie +1311

waar kom je dan ?

18-09-2022 22:15

Flapstaart +3041

In d'r mond

19-09-2022 08:09

petje +10651

Heeft niets met n tussen jaar te maken
Schelvis heeft wel gelijk overt weggeven vd goals ...tis zo verdomd simpel weggeven

18-09-2022 21:57

010forlife +2982

1x verloren en we praten over een tussenjaar 🤔
Ik had psv wel willen zien als ze tegen arsenal hadden gespeeld, dan was het sws een hele andere wedstrijd.

Maar zonder calimero gedrag, we hadden de controle over de wedstrijd gewoon niet wat we normaal wel hadden en veel momenten die we konden benutten niet kunnen benutten.

Dilrosun was onzichtbaar, timber niet echt gezien.
Gimenez die ingebracht werd, werd niet in het spel betrokken want die blijft veel rond de 16 hangen.

Paixao die een goede invalbeurt kende eerst speelde vandaag wel een waardeloze invalbeurt.

En dan roep je het van je af gewoon dat je verliest van psv, die tacktische beter stond.

Maar ik geloof nog niet in een tussenjaar, daar is de competitie nog te jong voor.

18-09-2022 21:54

gerrit_ +1864

Gimenez vroeg ook om de lange bal, maar men bleef proberen op te bouwen. Dat opbouwen wilde vandaag niet. Paixao schrok duidelijk van het niveau van de tegenstander en gooide er wat braziliaanse cultuur in. Hij moet gwn hard werken en opstaan.

19-09-2022 01:11

010forlife +2982

Daarom dat ik zei dat gimenez niet betrokken werd.

Van Paixao kan ik het nog wel begrijpen, is nog jong. En pas 2e invalbeurt in dienst van Feyenoord, die moet nog goed wennen.

Maar goed we hadden gewoon pech vandaag, van psv verliezen is opzich geen ramp dat kan gebeuren zeker de geschiedenis moest het weer eens van komen, we hebben elk geval strijd geleverd en een mooie pot voetbal gezien.

19-09-2022 01:33

gerrit_ +1864

Het was ook als bevestiging en aanvulling op jouw verhaal. Eens kameraad!

19-09-2022 07:47

corfr1912 +8860

Jij bent echt steken Blind man Psv veel meer schoten kansen corners dus op de zege van Psv wint verdient. Ik ben het wel eens dat als hun in Londen gespeeld hadden het in ons voordeel was geweest.

19-09-2022 09:19

010forlife +2982

Of je hebt niet goed gelezen 😎
Want ik zei in de tekst nog, wij hadden de controle niet over de wedstrijd.

Waarschijnlijk moet jij nog ff koffie drinken 😎

19-09-2022 09:46

corfr1912 +8860

Een spits hoort rondom de 16 te spelen minunkel.

19-09-2022 09:15

010forlife +2982

Nou nou
Ook hier zei ik enkel dat gimenez niet echt betrokken werd in het spel.

Nogmaals neem ff bak koffie, plaats van andere een minkukel te benoemen 😎

19-09-2022 09:48

frtikkieterug +6701

Hahahahahaha

18-09-2022 21:40

rcadamiec +854

Wat een opportunistische bullshit toch altijd. Psv stak boven zichzelf uit vandaag. En toch wonnen ze maar nipt met 4-3 in eigen huis. Waar gaat dit over? We staan 2 punten achter de koploper en hebben 1 van de 2 zwaarste wedstrijden gehad. Niet gek lijkt me…

18-09-2022 21:30

WeWordenKampioen +24598

Zijn gewoon goede stats, daarnaast speelt heel 020 / 040 nog met het wk mee haha.

18-09-2022 21:34

jepe1949 +6716

Bovendien werd er een hoekschop gegeven die geen hoekschop was.
En laat daar ne net het 4e PSV doelpunt uit voortkomen.

18-09-2022 21:59

rcadamiec +854

Juist! En als Dilrosun omvalt ipv tegen Timber aanloopt, wordt de tweede afgefloten. Bij 3-2 winst waren we kampioenskandidaat nummer 1 geweest.

18-09-2022 22:18

shinjibachos +292

Tussenjaar? Gvd Emile ga jij toch lekker zaalvoetballen. Komt goed boys. Staat dicht op elkaar en we zijn nu 3 weken onderweg met deze vaste ploeg en het verschil in punten is er bijna niet. Onze Arne toont juist lef om in minuut 55 een compleet nieuwe voorhoede te wisselen. Er zit genoeg rek in deze ploeg!

18-09-2022 21:29

delacruz +5600

Tyfdonderstraal toch op man.

18-09-2022 21:21

rober +131

Straks 2 maanden winterstop daarna begint het seizoen pas echt!!

18-09-2022 21:13

enge.v +630

Vind tussenlaag onzin, dit team is duidelijk al redelijk ingespeeld. Naar mijn mening mist dit team een 6, hopen dat wieffer snel kan aanhaken. Anders in winterstop direct een 6 halen!

18-09-2022 21:12

Gerard.V +895

Lul-op-poten-Schelvis trakteert ons ook weer eens op verbale diarree

18-09-2022 21:05

EIJK1969 +4282

Geen tussenjaar. Als je psv en Ajax kan kloppen, is het nu wel. En brede selectie. Team al ingespeeld. Alleen tegen topteams kloppen details niet.

18-09-2022 21:03

EIJK1969 +4282

En 3-2 fout scheids. En straks Geertje weer. Wie wint kopduel van hem?

18-09-2022 21:06

fey82 +2772

Gelul man we staan maar 2 punten van nr. 1 hele top 4 maakt nog fouten.

18-09-2022 21:03

Feyenoord4Ever +3268

Hahaha tussenjaar. Waan van de dag. Dus ajax ook een tussenjaar na vandaag?

18-09-2022 20:58

Ronniebetonnie +311

Schelvis geef je bek maar een slinger.
Trots op hoe onze jongens het dien ondanks de nipte nederlaag vandaag.

18-09-2022 20:51

Lupin +3426

Wat een onzin. Goals uit standaard situaties en eigen fouten. Daarnaast is bijna ieder seizoen een tussen jaar.

18-09-2022 20:50

EIJK1969 +4282

Die eerste is puur "het zit mee voor psv". Bylow zat erbij. Ging via binnenkant paal

18-09-2022 21:05

Thomasio +4562

We pakken de beker dit jaar

18-09-2022 20:49

tussenjaar +6203

Haha dat doen we elk seizoen

18-09-2022 20:43

tjabbie +208

Wat een gelul van die Schelvis. Niemand wordt zonder nederlaag kampioen tegen PSV kan je verliezen corner had niet gegeven mogen worden dan had je gelijk gespeeld en een heel ande verhaal. Een brede bank maakt t moeilijk voor Slot te veel keuze ...... denk dat hij niet meer om onze Pool heen kan

18-09-2022 20:41

kvdk91 +2864

Onze pool kwam terug van een blessure. Dilrosun op 10 was slechts een tijdelijke pleister.

19-09-2022 00:11

Chileno13 +5152

Dat was geen hoekschop voor pisvee

18-09-2022 20:40

Anony.M +530

Nee man! Tegen de top3 mag je verliezen. Van de kleintjes
Moet je winnen!

18-09-2022 20:37

Verlosser_Dirk +3574

Van AZ mag je niet verliezen vind ik.

18-09-2022 20:40

Anony.M +530

Zei top 3. Hort Az niet bij

18-09-2022 21:11

tupelo10 +2394

dat is momenteel top 3 :P

18-09-2022 21:13

Moesti-010 +3123

Lullen elk week weer wat anders joh, clowns 🤡

18-09-2022 20:36

leefdebeef +24089

Beetje kort door de bocht dit. Oké vandaag was niet best maar we staan pas 2 punten achter de nr. Q2 dus nog helemaal niks aanvoer hand.

18-09-2022 20:31

Peterk +34789

Schelvis zijn hele loopbaan is een "tussenjaar". Wat een gezets om deze conclusie na deze paar wedstrijden te tellen. Als ik naar de huidige stand op de ranglijst kijk doet Feyenoord gewoon "mee".
En om dan nu al van een tussenjaar te gaan praten is kolder. Alles is nog te winnen. En als het een "flinke vent" was geweest had hij deze conclusie na Sturm Graz in het openbaar moeten brengen. Maar ik heb hem niet gehoord, wie wel?

18-09-2022 20:26

Jamcarterrr +3729

Tussenjaar voor Feyenoord is 5e worden. Als we 3e worden hebben we gewoon gedaan wat van ons verwacht werd.

18-09-2022 20:32

FeyRot +1173

WE worden geeeeekkkkk.

18-09-2022 20:25

WilliSCF +730

Uit terecht bij psv verliezen. Normaalste zaak van de wereld. Ook voor Ajax

18-09-2022 20:23

Aproxis +3749

Ja want je verliest 1 topper in Eindhoven, nipt, van de ploeg die de johan cruijfschaal won van Ajax. We zijn nog een team in opbouw, maar doen gewoon nog mee in europa en de competitie..

18-09-2022 20:20

Moesti-010 +3123

Je verliest door een corner die geen corner was, niets anders.

18-09-2022 20:37

Anton Victorie +1100

Ja, we zijn op momentel overtroefd door PSV. Maar was PSV beter? Denk dat zij iets slimmer zijn om gegaan met onze fouten. Heb geen moment gedacht dat wij zouden verliezen. Pas toen de 4-3 viel kwam er een besef. Je merkte zelfs na de 3-3 dst wij vleugels kregen en zij het zwaarder kregen...

18-09-2022 20:15

kvdk91 +2864

Helaas hadden we geen stabiel veldspel en kwamen ze er vaak doorheen.

Had me de wedstrijd toch anders voorgesteld vooraf.

19-09-2022 00:13

nr22s1 +307

Hij kan beter zn bek houden

18-09-2022 20:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties