''Grootste fiasco in de geschiedenis van Feyenoord''

''Grootste fiasco in de geschiedenis van Feyenoord''

Het nieuwe stadion voor Feyenoord gaat er voorlopig niet komen. Bij de Rotterdamse club is iedereen verrast door de koerswijziging van bouwconcern BAM. Grote projecten met te veel risico worden niet meer aangenomen en daarbij kwam ook nog eens een prijsverhoging van 180 miljoen euro om de hoek kijken.

Iwan van Duren volgt de stadiondiscussie al jaren. De journalist van Voetbal International ziet vooral een gebrek aan daadkracht bij Feyenoord. ''Waarom het zo moeilijk is? Er is geen duidelijke leiding. Je moet gewoon 'linksaf of rechtsaf' zeggen. Nu is het uitstel, na uitstel, na uitstel. Feyenoord heeft een leider nodig die 'het is genoeg geweest' zegt.''

''Wat de club het allerslechtste doet, is gewoon transparant zijn. Er zijn allerlei mensen van banken, architectenbureaus en banken bij betrokken. Vandaag ook, maar ze willen niet op cijfers ingaan. Zeg gewoon wat je denkt. Het is veel te ingewikkeld geworden. Feyenoord is een voetbalclub en zit nu tussen haaien uit Amerika, tussen gemeentelijke politiek en een bouwonderneming.''

Dat Feyenoord City er nog altijd niet staat komt voor Van Duren niet als een verrassing. ''Er is zo lang gewaarschuwd voor het hele plan. Er zaten zoveel haken en ogen aan. Iedereen die de krant leest weet natuurlijk ook wel dat de bouwkosten en andere kosten omhoog gaan. BAM had er helemaal geen zin meer in, die willen geen risicovolle projecten meer en hebben het afgestoten. Ik denk dat dat ook wel alles zegt: als een bouwonderneming niet meer verder wil.''

''Er is een puinhoop van gemaakt''
Hoe nu verder? ''Je moet eigenlijk op de nieuwjaarsspeech zeggen van 'oké, dit was het grootste fiasco in de 113-jarige geschiedenis'. Zo eerlijk moet je zijn. Er is een puinhoop van gemaakt. Door een hele colonne van mensen. De gemeente speelt hier een rol in: zeg op een gegeven moment dat het genoeg is geweest. Er is heel veel schade, dit gaat zo niet verder.''

Plaats reactie
666

Riogio +3955

Kunnen we niet Tomas Rzasa of Tomek Iwan inschakelen? Zij hebben vast nog wel wat neven in Polen die het voor een gunstigere prijs willen doen.

13-11-2021 10:25

rodjeknor +5332

Dwaas. 400 miljoen uitgeven van een ander en daar zelf allleen over beslissen: zo werkt het niet. Zeker niet als het ineens 1,5 keer zo duur wordt.

12-11-2021 15:17

wilbert17 +23477

Bel anders ff 113 gast.

12-11-2021 13:52

Kwintsheul +14613

Wat een crap verhaal.
Alsof je als club gewoon even kan zeggen: we gaan nu daar een nieuw stadion bouwen en f*ck de financiële onderbouwing en f*ck de gemeente met haar bestemmingsplan.
Zo werkt het echte leven niet, meneer Iwan van Duren, idioot!

12-11-2021 12:57

detrotsvanrotterdam +8626

Dat was volgens mij de uitschakeling tegen UT Arad in 1970. direct na de winst van de Champions League.

12-11-2021 10:58

Kwintsheul +14613

De CL heette toen nog de Europacup I.
Die 10-0 deed ook wel erg pijn.
En de uitschakeling in de Europacup II in de halve finale tegen Dynamo Tiblishi, terwijl we juist op papier de gunstigste tegenstander hadden geloot. Dat was in 1981. Dat Dynamo won toen overigens wel uiteindelijk ook de cup.

12-11-2021 13:00

1234567890 +173636

Grootste Fiasco zijn de wappies die naar Feyenoord komen met een valse QR

12-11-2021 10:21

Feyenoord1985 +1882

Jij bent zeker 1 van die struisvogels

12-11-2021 10:40

Nuance +1193

Mensen die hun punt niet goed kunnen onderbouwen, blazen de dingen groot op om hun punt te maken (een bekende VI-formule trouwens). Dus nu is het de grootste fiasco in het 113-jarig bestaan...

Het is of bewuste stemmingmakerij, of deze man volgt de club totaal niet.

12-11-2021 09:59

jepe1949 +6718

Als Toon van Bodegom nu eens een eind aan alle gesjoemel en gedoe van de lokale politici, projectontwikkelaars, investeerders en andere gelukzoekers over de rug van Feyenoord wil maken dan moet hij ondubbelzinnig zeggen dat Feyenoord NIET uit de Kuip weggaat maar de KUIP gaat renoveren.
Punt.
Hoe? Dat gaan we wel zien. Komt tijd. Komt raad.
Punt.
Het echte geld kan de club alleen maar in de Champions League maken en nergens anders.
Straks zijn er weer twee plaatsen voor Nederland dus dan is PSV voorlopig DE concurrent.
Aanvullend geld maakt de club dan met betere sponsorovereenkomsten en TV gelden.
Het kan gewoon allemaal in de Kuip als Feyenoord weer een voetbalclub wordt en stopt om de projectontwikkelaar uit te hangen.
Moet je de Kuip alleen wel goed opknappen en dat hoeft niet eens in een keer.
Doe het stap voor stap.
Feyenoord is ooit onder Cor Kieboom groot geworden door als voetbalclub slim te handelen.
Ga dat weer doen maar nu onder Toon van Bodegom of een ander.
Als het Legioen zijn handelen steunt dan gaat dat gewoon lukken.
Daar kunnen lokale politici met kleine manipuleergedachten niets tegen doen.
FEYENOORD? DAT BENT U!
Dat was ooit een gevleugelde uitspraak van Cor Kieboom.
En met dat U bedoelde hij het Legioen.
Ik ben benieuwd of de plaatselijke politiek tegen een beweging die Feyenoord wil redden in wil gaan.
Ik denk van niet.

12-11-2021 09:09

Peterk +34843

Klinkt leuk maar van Bodegem kan niets over de Kuip beslissen omdat hij geen eigenaar is. En met de miljoenen aan tekorten die de Stadion NV op zijn balans heeft staan doet van Bodegem er in mijn ogen heel verstandig aan niet hard uit te spreken dat hij in de Kuip wil blijven. Ook al omdat hij niet weet hoe het Stadion die schuld van 20 milj. richting GS gaat regelen en geen flauw idee heeft of er komende jaren nog wel veilig in de huidige Kuip gespeeld kan worden en wat de e.v.t. kosten zijn om dat wel mogelijk te maken en hoeveel de BVO van deze kosten voor zijn kiezen krijgt.
Hij zou wel gek zijn zich uit te spreken omdat nieuwbouw gewoon nog tot de mogelijkheden behoort als je de gemeenteraad goed beluisterd hebt gisteren. Er is geen enkele reden in dit stadium welke optie dan ook al af te wijzen.

Het is al frappant dat een vertegenwoordiger van het Stadion in de persoon van v. Merwijk in de media schittert door afwezigheid omdat zij net zo'n belangrijke partij zijn in dit proces en je het met elkaar eens moet zijn. Maar ook is duidelijk dat het niet erg botert tussen deze 2 partijen...
En over de politiek heb je als club al helemaal niets te zeggen. Die bepalen hun eigen kaders en maken hun eigen afwegingen. Die hebben gisteren al gezegd e.v.t. nieuwe voorstellen af te wachten en dan pas hun positie gaan bepalen voor e.v.t. financiële of andere steun.


Er gaat ongetwijfeld heel kritisch naar het ontwerp voor de nieuwbouw gekeken worden en als ik om mij heen kijk voor wat voor bedragen elders mooie nieuwe stadions gebouwd worden moet je voor zo'n 400 miljoen een prima stadion kunnen bouwen. En wetende welke financiële ellende de Kuip nu al met zich mee draagt is de keus voor nieuwbouw het meest logische maar in dit stadium is het verstandig van de BVO dat nog niet uit te spreken....

12-11-2021 09:45

jepe1949 +6718

Ik heb je reactie goed tot me genomen in alle vroegte hier.
Er steekt heel veel juiste argumentatie in je reactie.
Alleen.
En daar heb ik het over.
Iedereen heeft een mening over dit item maar niemand beweegt.
Een duidelijker voorbeeld van een gordiaanse knoop kan ik me niet bedenken.
Wat ik mis is het met twee beentjes op de grond blijven en dan eens om je heen kijken.
Ik heb jarenlang wat aandelen in de Kuip gehad en op de aandeelhoudersvergaderingen de persoon van Merwijk voldoende in kunnen schatten.
Mijn conclusie is dat je in dit gedoe het niet van die man moet hebben.
Te weinig niveau.
Laat Toon van Bodegom gewoon als voorzitter v/d RvC zijn poot stijf houden en verder de voetbaltak ontwikkelen.
Dit alles is een krachtenspel.
Als er weer een 2e Champions League plaats vrij komt voor Nederland dan ligt dat ook structureel binnen de mogelijkheden.
Daar zit het grote geld en absoluut niet in het Nieuwe Stadion.
Daarvan zullen de kosten altijd zo hoog zijn dat de revenuen nooit naar de voetbaltak zullen vloeien.
In deze opzet is de voetbaltak als een soort van werknemer ingehuurd om de exploitatie dekkend te krijgen.
Hoe kun je het bedenken.

12-11-2021 10:18

Zwolleloves010 +16

Alles draait om geld in deze wereld. Waarom geen aandelen uitgeven voor ver/nieuwbouw om makkelijker vreemd vermogen op te halen. Het legioen staat bekend als loyaal, clubliefde etcetera.
Als 100.000 supporters elk een 2500 euro aandeel kopen dan heb je 250mln en kan de Kuip verbouwd worden of een nieuw stadion gebouwd worden, want de financiering was al rond. Die club uit 020 is geen eigenaar en huurt die betonbak. Dat laten wij als club en supporters toch niet gebeuren?

12-11-2021 09:06

Tapiaz +28541

Dat het een dikke shitzooi is weten we nu zo langzamerhand wel, zowel financieel als qua daadkracht. Daar kunnen we nog heel lang over doorouwehoeren, maar de belangrijkste vraag is: hoe gaan we verder?! Want linksom of rechtsom: er moet wat gebeuren!!

12-11-2021 09:05

Aros +6892

Dat Leefbaar Rotterdam, bahbah

12-11-2021 07:34

jonaathn +14735

Ben er ziek van.

12-11-2021 01:00

13eer +3825

Die lelijkerd was altijd al anti dus hij zal nu wel in zijn vuistje gniffelen.

12-11-2021 00:41

Dwightx +745

"Het is niet transparant, zeg gewoon wat je denkt, ze willen hier hoe dan ook mee verder". Zoveel tegenstrijdigheden in een zin vind ik knap.

12-11-2021 00:35

Taksi +3957

Betaalt BAM zelf dan eigenlijk nog iets omdat ze de afgesproken prijzen niet na kunnen komen? Of werkt het zo niet?

12-11-2021 00:25

JustInDelft +1745

Niet willen komen

12-11-2021 01:34

mib2001 +4763

Zo werkt het niet, want er zijn geen prijzen afgesproken. Er was geen contract ofzo waar de prijzen in vast stonden, dus waarom zouden zij iets moeten betalen?

12-11-2021 08:59

Peterk +34843

De BAM kost het stopzetten natuurlijk ook geld. Die hadden ook zelf een projectteam wat zich bezig hield met ontwerp en doorberekeningen. Maar die pakken gewoon hun verlies...

12-11-2021 09:49

HeinrichWelling +2470

Het doet me deugd dat ik een stijve heb

12-11-2021 00:16

Hand-in-Hand +1533

Snel naar de vrouw dan, kan ze haar Tarzan ook een keer links laten liggen.

12-11-2021 08:26

Danny 91 +61437

De stadions. 3 weken dicht. Het kabinet is de weg kwijt.

12-11-2021 00:09

Hand-in-Hand +1533

Al een hele lange tijd, kabinet is een lachertje.

12-11-2021 08:27

FactaNonVerba12 +14715

Grootste fiasco zijn de ‘vrienden van Feyenoord’.

12-11-2021 00:03

Van_Geel +18452

''Grootste fiasco in de geschiedenis van Feyenoord''

Talent pools staan wat mij betreft nog wel hoger, toen verkochten we echt onze ziel en toekomst.

11-11-2021 23:46

DerKeijzer +3635

ik ben het bijna faillissement 15 jaar geleden niet vergeten, het lijkt me dat dat het grootste fiasco was...

11-11-2021 23:44

Zuidbewonert +411042

En ik maar denken dat dit item over Eric Gudde ging....

11-11-2021 23:33

Kaloe +9528

En ik maar denken dat het om die hersenloze hoodies ging

11-11-2021 23:35

Zuidbewonert +411042

Denken moet je aan de paarden overlaten, die hebben een groter hoofd.

11-11-2021 23:38

ferdi30 +5233

dus toch.....

https://fd.nl/bedrijfsleven/1419048/rotterdams-stadsbestuur-wil-door-met-feyenoord-city-ondanks-hogere-kosten

11-11-2021 23:32

ferdi30 +5233

WTF !!!!


https://www.veronicainside.nl/nieuws/gemeente-rotterdam-wil-verder-met-feyenoord-city

11-11-2021 23:29

Djim +8210

Het maakt geen ene klote uit wat voor stadion je hebt.
Er mag toch geen publiek meer komen.

Rutte OUT

11-11-2021 23:25

bloed_zweet_tranen +1975

Feyenoord gaat nou eenmaal van bestuurlijke puinhoop naar puinhoop. Pijnlijk maar meestal zo geweest.

11-11-2021 23:21

teauvenoir +78128

Van Duren is een anti-HNS-er van het eerste uur en een demagogische stoker. Doet zich voor als Feyenoordfan maar is het niet.

Onbegrijpelijk dat hij in dit filmpie in de Kuip Feyenoord mag afzeiken. Wegwezen!

11-11-2021 23:15

beppie172 +65799

Van Duuren: VIasco

11-11-2021 23:27

010dragert +4952

Ihattaren naar Feyenoord lees ik haha

11-11-2021 23:14

R2-D2 +10356

Bij het vrouwenelftal misschien

11-11-2021 23:17

Yalmarr010 +1444

Als iemand die gozer weer aan de praat krijgt zou dat zo slecht nog niet zijn

11-11-2021 23:18

beppie172 +65799

Waar lees je dat?

11-11-2021 23:28

010dragert +4952

https://www.veronicainside.nl/nieuws/spoorloze-ihattaren-keert-mogelijk-terug-in-de-eredivisie

12-11-2021 17:40

Bobiku +8562

Waar lees je dat? Hoop het niet

11-11-2021 23:40

010dragert +4952

https://www.veronicainside.nl/nieuws/spoorloze-ihattaren-keert-mogelijk-terug-in-de-eredivisie

12-11-2021 17:40

Bobiku +8562

Thanks voor de link kameraad. Hoop dat het niet waar is. Vind het niet zo'n leuk ventje

12-11-2021 18:04

010dragert +4952

Nee tis een flaplopert, maar kan wel ballen.. Per gespeelde minuut betalen ofzo, aangepast maandcontract

12-11-2021 18:18

Rdamzuid010 +814

zou goud zijn

12-11-2021 14:39

Chileno13 +5158

Welles nietes spelletje

11-11-2021 23:08

Marco van Zutphen +4524

Advocaat beseft netelige situatie Irak: 'Als ze een betere coach vinden...'

Sorry Slot is niet beschikbaar Dick 😂

11-11-2021 22:58

JoeJoe +9208

Wederom niet verloren, het is een kunst om zo vaak gelijk te speen

11-11-2021 23:08

beppie172 +65799

Binnenkort in het Guinness Book of Records.

11-11-2021 23:28

VakjeTT +4702

De gemeente moet nu zelf ook gewoon doorpakken. Willen ze FC wel door laten gaan moeten ze de regie overnemen en financieel bijspringen. In het stadsbelang. Gratis de grond laten pachten bijvoorbeeld en de oude Kuip overkopen voor een flink bedrag. Als de gemeente garant staat heb je ook eerder medefinanciers. En geen risico voor Feyenoord.
Andere opties zie ik niet om FC door te laten gaan. Als de gemeente nu ook een beetje gaat zitten afwachten komt dat FC er nooit. Dan is het enige alternatief een verbouwing zodat we weer 30-40 jaar verder kunnen met de oude Kuip.

11-11-2021 22:52

Peterk +34843

als je de gemeenteraad had beluisterd had je kunnen weten dat dit niet gaat gebeuren. Feyenoord moet een nieuw voorstel indienen en dan gaat de gemeente het beoordelen.,is ook het meest logisch dat Feyenoord kritisch naar zijn eigen ontwerp gaat kijken want voor 400 milj. kan je best een nieuw stadion bouwen.

11-11-2021 23:11

beppie172 +65799

Zit wat in. De raad heeft de kans op een stadion al laten lopen omdat ze de Kuip wilde redden. Maar vervolgens hebben ze er geen cent aan besteed. Geen woorden maar daden, vooral een oproep aan de populisten van Leefbaar.

11-11-2021 23:32

Zeeland +48

Who de fuck is van Duren loopjongen van die Mongool die ooit bij vi heeft gewerkt zeker en nu nog verteld wat hij moet schrijven.

11-11-2021 22:49

Rood-Wit1908 +2620

Rustig aan kameraad. Van Duren is zelfs gewoon fan van dit cluppie

11-11-2021 23:02

j0eyv +948

Laat wat van die slaven uit Qatar invliegen. Die bouwen voor 100 euro per maand. Scheelt ook aanzienlijk.

11-11-2021 22:39

VakjeTT +4702

Ja of een leegstaand stadion uit Zuid-Afrika over laten komen

11-11-2021 22:40

j0eyv +948

Ook een optie! Op de rug van een paar kamelen en rennen maar.

11-11-2021 22:41

beppie172 +65799

Stadions uit Qatar. Zijn over een jaar zo goed als nieuw beschikbaar.

11-11-2021 23:33

Peterk +34843

dan moet je nog wel een kerkhof er naast regelen want er vallen nog al wat slachtoffers...

11-11-2021 22:43

Sodom +2814

Goed idee en laat ze lekker in een grot slapen en gras eten

11-11-2021 22:49

j0eyv +948

Gewoon in een zeecontainer in de haven. Passen er best we 20 in als we wat proppen.

11-11-2021 23:01

poehhee +3983

Morgen release van de Rotterdamse Nikes!
Super gaaf

https://youtu.be/qnPuPyyyXBY

11-11-2021 22:29

1908-1908 +578

Zijn er mensen van banken bij betrokken?

11-11-2021 22:28

VakjeTT +4702

Het niet mee laten doen van een Jong team in de Eerste Divisie doet anders ook wel mee voor een nominatie ‘grootste fissco ooit’….

11-11-2021 22:24

huissie79 +20071

Een zeer goede beslissing geweest.

11-11-2021 22:50

huissie79 +20071

Ik begrijp dat je dat denkt. Echter, als je verder nadenkt over de gevolgen van een team in de kkd, zou je anders praten.
Daarnaast.... van 95% van de spelers van jong teams in de kkd hoor je nooit meer wat. Die andere 5% halen het eerste toch wel.
Deelname in de kkd had alleen maar weggegooid geld geweest, wat zeker in die tijd, absoluut tot problemen had geleid. Denk aan 15 contractspelers meer, geen goede accommodatie en allerlei andere organisatorische kosten.

12-11-2021 09:15

fr--opa +110516

Klopt het gerucht dat Feijenoord Ihattaren wil overnemen? Ik lees dat zojuist namelijk

11-11-2021 22:21

EdKroket +7377

Waar lees je dat opa

11-11-2021 22:23

EdKroket +7377

Goeie bron wel

11-11-2021 22:32

fr--opa +110516

Ik las het op voetbalprimeur.nl, toch wel een grote site..

11-11-2021 22:49

Peterk +34843

gelukkig kloppen geruchten nooit......in zo'n druiloor moet je geen geld en energie steken....

11-11-2021 22:35

detrotsvanrotterdam +8626

Goed stuk zeg!!. Nu weten wat er niet zou hebben gemoeten.. Nu nog effies wat er wel moet gebeuren graag.

11-11-2021 22:18

IJzerenKees +130236

duurt te lang

11-11-2021 22:08

hoekieuitzoekie +21655

Ik word zo moe van die Van Duren. Die probeert vanaf het begin al zelf te scoren over de rug van Feyenoord City. Ik hoopte altijd dat hij met journalistieke stukken gebaseerd op feiten met uitleg zou komen over de situatie rond Feyenoord City, maar hij is vanaf dag 1 alleen maar bezig geweest met selectief nieuws brengen. Je hoopt toch dat een gerenommeerd voetbal platform als VI objectief nieuws kan brengen waar je wijzer van wordt als lezer, in plaats van stukken te lezen waarbij de mening van de journalist al vast staat en hij enkel bezig is om die mening bevestigd te krijgen. Maar dat is denk ik het hele probleem rond de stadionplannen geweest. Er is nooit een partij geweest die volledig objectief de plannen kon overleggen en tegen de lezer kon zeggen: 'oordeel zelf'. Het begon altijd met een mening, en die wordt daarna met selectieve informatie onderbouwd.

11-11-2021 22:06

Peterk +34843

Als van Duren het allemaal zo goed weet en over zoveel kennis beschikt dan had hij deze conclusie een paar maanden geleden al moeten ventileren. Dan toon je aan dat je weet waarover je praat en over de nodige kennis beschikt. Nu baseert hij zijn mening op een genomen besluit van de club wat ik niet erg sterk vindt eigenlijk heel goedkoop.

11-11-2021 22:11

hoekieuitzoekie +21655

In alle eerlijkheid, hij heeft dit plan een jaar geleden ook al afgeschoten. Dus het is niet zo dat hij nu voor het eerst zijn mening hierover ventileert.

Het probleem vond ik alleen dat hij niet kon onderbouwen waarom het plan niet goed was. Hij riep dan dingen als 'Feyenoord noemt zoveel toeschouwers, maar dat gaat ze niet lukken'. 'Feyenoord verwacht zoveel omzet, maar dat is te ambitieus.' Maar nergens waarom dat dan zo is? Waarop baseer je dat een bepaalt toeschouwersaantal niet haalbaar is, of waarom bepaalde inkomsten niet kloppen, of een omzet te optimistisch is. Dat ontbrak er steeds aan. Dus waarom zou ik van Duren dan moeten geloven? Als je dat soort dingen roept dan is het een mening en geen journalistiek.

11-11-2021 22:16

FRKEVV +5192

Het toeschouwers aantal kan je zelf ook invullen toch ? Je had gemiddeld 59.000 mensen nodig, elke wedstrijd. Aangezien we de kuip niet eens elke wedstrijd uitverkopen en de tickets in FC waarschijnlijk duurder zijn, denk ik niet dat er daarom tegen een rkc opeens 17.000 mensen meer komen. Ja misschien het jaar van de opening, om even te koekeloeren, maar niet structureel.
Over de rest ben ik het met je eens, getuigd van weinig journalistiek onderzoek en je zou toch meer verwachten. Zeker v duren had ik wel hoog staan..

11-11-2021 22:42

hoekieuitzoekie +21655

Precies dit soort uitspraken zijn dus nergens op gebaseerd. Toen Koeman aangesteld werd tot aan seizoen 2017/2018 was elke wedstrijd stijf uitverkocht zo'n beetje en kon je niet eens meer losse kaarten krijgen voor een bekerwedstrijd thuis tegen Den Bosch. In die seizoenen had je 65.000 ook elke week uitverkocht.

Hoewel veel Feyenoorders het niet willen toegeven, alles valt en staat met prestaties. Doe je het goed, verkoop je uit, doe je het niet goed, zie je lege stoeltjes.

En kom op. Toen de Kuip gebouwd werd woonden er de helft minder mensen in NL en was het stadion voor 37.000 mensen. Dat was nog vóór de oorlog. Dus waarom zou het nu niet kunnen?

11-11-2021 23:10

Plaswijk +805

Dit is een onzinstuk zoals er wel meer in VI staan. BAM lijdt over verliezen op grote projecten. zij kunnen dat blijkbaar niet aan. Dat zij mede daarom geen stadion willen bouwen kan je Feyenoord niet aan rekenen. Wellicht is er tzt een Duitse firma die het wel kan tegen een redelijke prijs. ze bouwen daar nieuwe stadions bij de vleet.

11-11-2021 21:57

beppie172 +65799

Over een jaar zijn ze klaar in Qatar met stadions bouwen.
Misschien is daar nog een aannemer te vinden. En anders wellicht informeren of er een stadion na het WK verscheept kan worden. Worden daar toch nooit meer gebruikt.

11-11-2021 22:07

VDVD +20385

i Love de KUIP

11-11-2021 21:38

petje +10670

Spiegeltje spiegeltje aan de wand,
Wie heeft de meest hopeloze (club) bestuurders h land???
FEYENOORD...
Wat 'n rampzalig zooitje
Pleuren m'n club in de afgrond

Hopelijk krijgen we ooit iemand die ons uut 't moeras trekt en de kuip laat verbouwen

11-11-2021 21:35

Sander1989 +2398

Want het bestuur kiest voor 180 miljoen extra bouwkosten?

11-11-2021 21:47

beppie172 +65799

Ze kiezen er juist niet voor. Als ze er wel voor hadden gekozen waren ze hopeloos geweest.

11-11-2021 22:11

IJzerenKees +130236

gewoon alle wedstrijden besloten gaan spelen

geen stadion discussie
nooit meer paarden zeik bier en lauwe kroketten
en last but not least dessers scoort er op los

11-11-2021 21:28

PutdekselGooier +10953

Voordat ik het artikel opende wist ik al dat dit over het stadion ging.

11-11-2021 21:20

FREVER +16714

Die Toon van Bodegom is toch echt een misplaatste arrogante galbak zeg. Die zou ik binnen twee seconden onder de tafel praten, wat een aanfluiting. Dat is nou precies het probleem van Feyenoord, dit soort pannenkoeken in de RvC. Vanuit mijn werk en netwerk ken ik al betere leiders dan dit soort smurfen.. Een nieuw stadion absoluut een goed idee, maar dan ook wel met een behoorlijk bestuur!

11-11-2021 21:15

Peterk +34843

ja, de beste stuurlui staan altijd aan de kant en de best trainers zitten altijd op de tribune...Die van Bodegem of welke bestuurder zegt mij geen zak of interesseert mij iets maar vanmorgen heeft hij geen feitelijke onjuistheden verteld. Maar als je het beter kan dan zou ik zeggen meld je aan en laat ons allemaal van jouw kennis genieten.....

11-11-2021 22:27

jazekert54 +1022

Die lul van een van Duren is
UT Arad vergeten

11-11-2021 21:08

beppie172 +65799

HCS, Trencin

11-11-2021 21:21

Heyplaat +1295

Zo laat de voorstander dit eens even goed lezen. Dan kunnen ze niet meer de schuld geven aan de tegenstanders.

11-11-2021 21:08

beppie172 +65799

Inderdaad een ijzersterke analyse met feiten onderbouwd.

linksaf of rechtsaf
het is genoeg geweest
Zeg gewoon wat je denkt.
Ik denk dat dat ook wel alles zegt: als een bouwonderneming niet meer verder wil.

11-11-2021 21:28

like-a-pen +3456

En we hebben onze porties fiasco’s wel gehad dus dit zegt een hoop!

11-11-2021 20:59

maaartijn +15747

Daardoor vraag ik me ook af of dit écht het grootste fiasco is uit de geschiedenis.

11-11-2021 21:01

maaartijn +15747

De opties zijn:

Doorgaan met FC met een nieuwe bouwer (met alle risico’s van dien, want het blijft een duur plan en je zit met allerlei ‘stakeholders’ zoals de gemeente met een eigen agenda).

Één van de renovatie plannen (ook duur, veel risico op verborgen ‘meerkosten’, uiteenlopende meningen over de betrouwbaarheid van de constructie)

Een nieuw nieuwbouw plan dat wat minder ambitieus is (minder toeters en bellen). Bijvoorbeeld 55k toeschouwers, voor een bedrag van iets van 300 (?) miljoen. Waarin goed wordt geluisterd naar de wensen van alle supporters groepen.

Is dat laatste niet mogelijk?

11-11-2021 20:58

beppie172 +65799

Ja, is niet mogelijk. Want een deel wil niet weg uit de Kuip. Dus die wensen kan je niet inwilligen.

11-11-2021 21:07

maaartijn +15747

Dat zijn de ideeën.

11-11-2021 21:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties