''Het is niet onlogisch wat er nu gebeurt, maar het wel is pijnlijk''

Feyenoord is onderwerp van gesprek in diverse praatprogramma's. In Goedemorgen Eredivisie wordt het vierde gelijkspel in de competitie besproken. De conclusie is ook hier dat trainer Brian Priske niet voldoende geholpen is door algemeen directeur en technisch directeur Dennis te Kloese. Daarnaast helpen de resultaten niet mee om het maximale uit de huidige spelers te halen.

''Feyenoord mist momenteel een stukje zelfvertrouwen. Ook de intensiteit ontbreekt. Je wilt niet te veel vergelijken met vorig jaar, maar dit gebeurde vorig jaar onder Arne echt niet,'' vertelt Bram van Polen, die reageert op beelden waarin te zien is dat Igor Paixão en Jordan Lotomba niet voluit terugsprinten na balverlies. ''Paixão dribbelt bijna terug, dat was op een gegeven moment meerdere keren het geval. Het is best schrijnend om te zien.''

Dick Advocaat heeft nog geen lijn kunnen ontdekken in het spel van Feyenoord. ''Je ziet dat Feyenoord zoekende is. Wat gaan we nu doen? Gaan we vroeg druk zetten of zakken we meer in? Slot heeft het geweldig gedaan, maar had ook betere spelers. Dat moeten we ook zeggen. Uiteindelijk zijn de spelers en de trainer bepalend. Ze haalden de juiste spelers, zoals Slot wilde spelen. Dat ging echt geweldig. Deze trainer is zoekende naar hoe Feyenoord moet gaan spelen. Na drie wedstrijden veranderde hij zijn systeem, dat maakt het ook moeilijker. Hij heeft nog wel wat tijd nodig om zijn stempel te drukken.''

''Ik heb altijd geleerd dat je speelt naar de kwaliteiten van je spelers. Wat voor spelers heb je? De meeste spelers waren er nog in het begin. Dan had je makkelijk hetzelfde systeem kunnen spelen. Vooral het drukzetten door het midden. Priske wilde al gelijk druk zetten via de zijkanten, dus dat was al een wezenlijk verschil in hoe je elftal gaat staan. Dat kan ook succesvol zijn, kijk maar naar Bayer Leverkusen. Elk systeem kan werken, alleen je moet echt kijken naar wat je hebt. Als je een groot deel van de spelers van vorig jaar hebt, dan lijkt het mij dat je begint met hetzelfde systeem. Je bent nu zes weken aan voorbereiding kwijt.''

Feyenoord won eind vorig jaar De Klassieker overtuigend. Van die spelers stonden zaterdagavond alleen Wellenreuther, Hancko, Timber en Paixão in het veld. Gimenez, Stengs en Hartman zijn geblesseerd. Trauner zat op de bank en Geertruida, Minteh en Wieffer hebben een transfer gemaakt. ''Het is echt een groot verschil'', ziet ook Kees Jansma. ''Ik heb het gevolgd op sociale media, er is veel ontevredenheid bij Feyenoord-supporters. Als je dit soort kaliber spelers mist, dan mis je echt iets. Feyenoord is blijkbaar niet in staat om dergelijke kwaliteit terug te kopen. Het is niet onlogisch wat er nu gebeurt, maar het is pijnlijk voor de echte supporters.''

Bijlow of Wellenreuther?

De discussie over wie onder de lat bij Feyenoord moet staan is ook dit seizoen weer actueel. Trainer Brian Priske heeft gekozen voor Timon Wellenreuther. De Duitser maakte in de slotfase tegen NEC een aantal goede reddingen, maar bij het tegendoelpunt klinkt het dat Wellenreuther meer had kunnen doen om een treffer te voorkomen.

''Bijlow is een geweldige keeper, die heb ik meegemaakt. Toen was hij ook vaak geblesseerd. Maar qua kwaliteit, dat is echt ongelofelijk'', vertelt Advocaat. ''Vorig jaar pakte Wellenreuther dit soort ballen. Toen had hij de druk niet, nu zit de druk erop. Die Bijlow is een panter hoor. Ik kan er niet over oordelen nu, maar ik ben een Bijlow-fan.''

Plaats reactie
666

jack.f +5026

Vorige jaar hebben we heel hard gelachen over Ajax, en terecht hoor. Maar nu worden wij weer van alle kanten uit gelachen helaas en wie weet wat ons nog te wachten staat. Priske out.

30-09-2024 09:19

FRHooligun +5612

Paixao en Wellenreuther banken, Bijlow en Ivanusec erin. Onze dwerg Brazilliaan met baby-arm moet eerst maar eens leren over te spelen en stoppen met dat janken bij elke scheet. Wellenreuther heeft ons nu teveel punten gekost, kans niet gegrepen, wisselen. Priske moet harder optreden.

30-09-2024 08:22

Mr-T +1989

Ivanusec komt ook geen speler voorbij. Alles speelt hij terug of breed. De rest ben ik met je eens. Osman op links en Moussa rechts

30-09-2024 16:27

Lawl +394

Wellenreuther gaat niet vrijuit bij de goal. Alweer niet.

Bijlow erin!

30-09-2024 07:40

Ton65 +1650

Goeie morgen vato's

30-09-2024 07:17

Ton65 +1650

Ddick adantivoetbal lult eeer fllink uit zn nek

30-09-2024 07:17

GerseGer +7236

Slot had niet noodzakelijk betere spelers, hij MAAKTE spelers beter. Is wel een behoorlijk verschil.

29-09-2024 20:48

keepertje +525

Ze hadden Ron Jans moeten aanstellen als trainer. Die doet altijd goede dingen alleen Heerenveen was geen succes.

29-09-2024 20:34

Mr-T +1989

In belgie volgens mij ook niet

Potter is nog vrij

30-09-2024 16:30

Wisselspeler +7709

Het grootste probleem lijkt het dat de spelers Slot missen en dat Priske nog niet heeft kunnen overtuigen met zijn teambesprekingen. De spelers denken in het veld dan ook, nou wat zou ik eens doen. Me te pletter rennen en dan verkeerd uitkomen, zoals Slot vorig seizoenen zei om niet te doen en deze trainer wel.. Daar gaat het mis. Voetballers zijn over het algemeen niet de slimste, dus die moet je niet teveel zelf laten denken en goed aansturen. Dat gaat er nu dus gewoon mis.

Dat DtK te weinig kwaliteit heeft ingekocht is een beetje opportunistisch, net als Carranza moet erin ( nog nooit zien spelen, maar zou wel beter moeten zijn etc..) Alsof 1 exta goede speler het spel ineens doet veranderen. Ik mis Zerrouki wel tijdens dit soort potjes, toch een extra slot op de deur.

29-09-2024 20:23

GerseGer +7236

Interessante gedachte inderdaad.

29-09-2024 20:50

fey82 +2747

Milambo is talentvol maar nog niet klaar. Zerrouki moet erin met Hwang en Timber. Nu straft hij Zerrouki te lang maar Wellenreuther blijft staan!!

30-09-2024 01:22

Okki72 +1001

Als je je eens begint met justin op goal, rust, coaching, mee voetballen.etc etc

29-09-2024 19:00

MansoryFR +3299

Zorgen zitten in je voorste linie, geen spelbepaler je as + hele rechterkant dat opgebouwd moet worden. De keepers ontlopen elkaar niet veel. Ook Bijlow heef vaak inkomertjes nodig gehad met gevolg dat hij knoeide. Het is momenteel fair dat Timon de kans krijgt zolang hij maar gaat presteren.

29-09-2024 18:07

radikale +6810

Eigenlijk heb je nog 8 spelers over die vorig jaar over ajaks heen walste! Er zijn er 3 echt weg! Waarvan 2 echt basis waren! Want Mintee was gedurende het seizoen geen zekerheidje! Voor Mintee kan je osman wegstrepen. Je hebt die Koreaan gehaald voor wiefer ( zijn beide kwalitatief goede spelers) is alleen Geertruida niet goed vervangen. Probleem is dat je naast de drie die zijn weg gegaan er ook 3 hebt die basis zijn maar geblesseerd zijn. Dat is te veel . De vervangers daarvan moeten wennen of zijn niet goed genoeg.
Nieuwkoop- Beelen- hancko- Hartman
Timber - stengs- beoem
Osman - Gimenez- paixau

29-09-2024 16:43

MansoryFR +3299

Ik denk ook een Giminez die vanuit alle hoeken en standen scoorde dat maakte ook het verschil. En Geertruida was gewoon uniek in zijn rol met extra bezetting creëren. Met zijn snelheid kon je meer vooruit verdedigen want hij kon meestal op snelheid bijbenen.

29-09-2024 18:10

1970hetjaarvan +7382

Eebs
Er is echter ook wel wat veranderd in die mentaliteit, intensiteit
Dat terugdribbelen en het niet volop door willen gaan om te winnen is echt ver weg

29-09-2024 18:21

FactaNonVerbaX +371

en jullie vergeten Hartman nog.

30-09-2024 09:08

Benjiracoon +2358

Het is niet onlogisch?
Zeg gewoon het is logisch

29-09-2024 16:42

Maakjenietdruk +11670

En dan wordt Lotomba gepresenteerd als een 1-op-1 vervanger van Geertruida. Dan ben je ons aan het voorliegen of je begrijpt er helemaal niets van. In beide gevallen: ongeschikt.
Je had overigens Pedersen al. Die is dus niet minder dan Lotomba, sterker kijk je naar 'data' dan is hij stukken beter.

29-09-2024 16:38

taco_mundo +50553

Hoe meer ik van de zogenaamde kenners hoor, hoe meer ik vertrouwen krijg in Priske.
Nu zijn Van Polen en Advocaat aan de beurt.....

29-09-2024 16:07

Rumble +6660

Nadeel van een zwakke selectie is dat spelers zeker weten dat ze volgende week weer basis staan. Want je hebt geen vervangers.

29-09-2024 15:50

Solida +37024

Je suis Justin (aussi)

29-09-2024 15:03

Jakkie +8977

Gewoon veel strijd leveren en druk erop. Gisteren was met name de 2e helft een slappe hap en Feyenoord onwaardig. We hadden die wedstrijd met gemak kunnen winnen als iedereen keihard werkt zoals er van je verwacht wordt.

29-09-2024 14:20

Fworldcup1970 +11225

Wat je minimaal van een trainer mag verwachten is dat de spelers alles geven, ook bij het terugverdedigen. Als hij dat niet voor elkaar krijgt moet hij weg. Zo snel mogelijk.

29-09-2024 14:12

hallo1987 +890

Priske rot op

29-09-2024 14:10

Solida +37024

Pff u hoor

29-09-2024 15:02

Echte_Fan +24370

Kortom, Slot was de spil waar alles om draaide. Iedereen was zo trots dat er eindelijk beleid was, ik ook. Wat blijkt; er was totaal geen sprake van beleid. Alles blijkt dus gebouwd geweest te zijn op 1 man: Arne Slot.

29-09-2024 13:55

Persia +1844

Ligt gewoon aan kwaliteit van de spelers

29-09-2024 14:26

Mensini +14477

2 jaar gelden toen hij net bij Sparta Praag zat heeft hij eind augustus begin september ook 5x achter gelijkgespeeld voordat het pas echt ging draaien, en werd hij alsnog kampioen!

Nu is het zaak om iiig minimaal 2e te worden... en zorgen dat die ene club geen CL haalt!?

29-09-2024 13:37

DaveGooij4 +7099

Altijd met die ene club bezig zijn best zielig

29-09-2024 16:06

FR-Alkmaar +6791

Nou, Feyenoord is sinds jaren ‘die ene club’ voorbij en ‘die ene club’ is de concurrent waarvan je niet wilt dat díe Feyenoord weer inhaalt.

29-09-2024 16:11

Mensini +14477

Precies, nog 1 a 2 keer zonder CL en ze gaan Anderlecht achterna... en dus meer kansen voor ons!?

29-09-2024 16:23

DaveGooij4 +7099

Te Kloese moet opdonderen met die Pritstift anders zijn we weer bij af. Gelukkig is er geld voor in de winterstop om te versterken voor de nieuwe coach.

29-09-2024 16:24

Mensini +14477

En wie zou die nieuwe coach moeten worden dan??

29-09-2024 16:25

1908Ser +335

Eens! Zo kinderachtig en onvolwassen ook

29-09-2024 16:39

FR-Alkmaar +6791

Ben ik ook zo benieuwd naar. Ik weet het níet..

29-09-2024 17:21

Mensini +14477

Nee, daarom wordt ik zou moe van dat 'priske out' gelul omdat ze dan niet met haalbare alternatieven komen...
Hij heeft pas echt gefaalt als hij uiteindelijk geen CL haalt!?

29-09-2024 17:28

Waakvlam1989 +17369

Bla bla bla, feit is dat het een ongemotiveerd, ongeïnspireerd, mat en tam spelend stelletje is wat Feyenoord onwaardig is. Geen goede vervangers gehaald en een trainer die niet in staat is om met mindere spelers er toch een presterend elftal van te maken. Feyenoord mist een goede technische man, want nu blijkt dat Arne Slot bepaalde wie en wat hij wilde hebben. Ok, ook niet altijd schoten in de roos, maar merendeel wel. Conclusie: een type Robert Eenhoorn is zwaar gewenst in de Kuip.

29-09-2024 13:33

De-Witte-Socrates +6811

Een goede TD? Arnesen, of Max Huiberts

29-09-2024 13:29

Snelterugnaardetop +36025

100% arnesen!

Grootste blunder van Feyenoord allertijden dat ze dtk deze man hebben laten wegpesten

29-09-2024 13:30

Persia +1844

Hij had al aangegeven niet lang meer te willen werken..
Hij was ziek ..
Elk bedrijf neemt dat risico niet

29-09-2024 13:32

Snelterugnaardetop +36025

??????

Kijk de interviews met arnesen ff terug maat

29-09-2024 13:33

ron1872 +8145

arnesen was helemaal niet ziek, dat was een zware leugen van DtK

29-09-2024 13:54

Persia +1844

Hij was nog steeds aan herstellen
En was niet zeker dat hij volledig kon werken .
Hij had al eerder aangegeven dat hij binnenkort wou stoppen .
Elk normaal bedrijf zou het zo doen man .

29-09-2024 14:28

ron1872 +8145

Vandaar dat hij nu bij psv werkzaam is

De werkelijke reden van zijn vertrek is dat DtK (en mogelijk ook Slot) vonden dat Arnesen niet zou passen in de toekomstvisie van Feyenoord, wat in eerste instantie betekende aansluiting zoeken bij psv. Dit hebben beiden in een interview met powerpoint presentatie ook aangegeven.

Zijn knie is toen als reden genoemd, maar iemand kan ook TD zijn vanuit een rolstoel. Als hij maar een PC en een telefoon ter beschikking heeft.

29-09-2024 14:50

Geeltje +5329

Arnesen terug zou betekenen dat enkele op Zuid diep en erg diep door het stof moeten.
Gezien het verleden zal dat wel niet gaan gebeuren.

29-09-2024 13:30

Geeltje +5329

De kar trekken met aantal goede medewerkers is voor elke directeur te doen en je bent een kanjer.

De kar alleen trekken... zie het resultaat momenteel.

29-09-2024 13:28

ron1872 +8145

Heeft hij ook nog een job bij de Uefa

29-09-2024 13:52

CROOSWIJKER +14623

Dat Slot betere spelers had betwijfel ik, ik weet zeker dat Slot met deze selectie meer punten had gehaald.
Onder Slot wisten spelers wat er van hun verwacht wordt nu lopen zo over het veld alsof ze geen idee hebben wat ze moeten doen.

29-09-2024 13:24

Waakvlam1989 +17369

Precies dat. Al had kwaliteit ook wel meegeholpen

29-09-2024 13:34

Boss63 +1407

ook nog niet tegen Dritta, dat kwam iets later, dus even geduld aub

29-09-2024 18:34

Snelterugnaardetop +36025

Voor alle struisvogels die hun ogen maar niet willen openen:

Held Arnesen is 5 sept 2022!! bij Feyenoord vertrokken.

Dat betekent gewoon FEITELIJK dat dit de complete lijst met spelers is die dennis te kloese gehaald heeft. NIET MEER NIET MINDER:

- Udea 8 milj
- zerrouki 9 milj
- Hwang
- ivanusec 8 milj
- stengs 6 milj
- beelen
-lotomba
- nieuwkoop 3 milj
- v d belt 1 milj
- wellenreuter 1 milj
- lamprou
- tsoungui
- lingr 4 milj
- moussa 4 milj
- mitchell 2.5 milj
- nadje .5 milj
- small
- carranza
- haen

En kom nou niet met onzin als "timber wieffer hancko etc" die zijn gewoon onder ARNESEN gekomen!!

Iedereen die dit lijstje geen AMATEUR niveau vindt, terwijl je 100 milj op de rekening hebt staan, is gewoon niet goed wijs..

29-09-2024 13:24

Arcor +175531

Voor alle duidelijkheid die spelers zijn in overleg in mede onder de verantwoordelijkheid van Slot gehaald.

29-09-2024 13:25

Snelterugnaardetop +36025

Wie is er verantwoordelijk voor de transfers? De td of coach???

29-09-2024 13:26

Arcor +175531

Het was een samenspel tussen coach en TD waarbij Slot veel inspraak had.dus minstens ook moreel mede verantwoordelijk is.

29-09-2024 13:28

Arcor +175531

Wat een triest niveau om zo te reageren.

29-09-2024 13:30

kuurie69 +12720

Heb je al gesolliciteerd??

29-09-2024 13:47

P782827 +1

Volgens mij toch ook heel veel spelers op voorspraak van Slot!!!

29-09-2024 13:55

FeyenoordBiarritz +620

Wedstrijd tegen Girona schriftelijk afdoen, 3-0.

29-09-2024 13:23

Arcor +175531

Kijk je toch niet.

29-09-2024 13:26

FeyenoordBiarritz +620

Dat bepaal jij niet, teletubbie.

29-09-2024 13:31

reis010 +1982

Sla dit weekend even alle voetbalprogramma's over

29-09-2024 13:23

glennkwidama +4299

Dat worden nog n hoop voetballoze weekends dan, op naar de meubelboulevard!

29-09-2024 13:26

ron1872 +8145

We hebben nu 6 wedstrijden gespeeld
2 keer gewonnen, 4 keer gelijk
normaal winnen we van al die tegenstanders
we staan nu 8 punten achter op de koploper
de sterkere tegenstanders hebben we nog niet gehad
als we zo doorgaan eindigen we in de middenmoot

Moet er snel hard worden ingegrepen?

29-09-2024 13:22

FeyenoordBiarritz +620

Lul niet man, 6 wed. 4 gelijk, 2 gewonnen.

29-09-2024 13:26

ron1872 +8145

kan je wel lezen FeyenoordBiarritz?

29-09-2024 13:30

mediameubel +7769

Advocaat zegt hier in feite dat Priske een tactische onbenul is. En daar heeft hij helaas gelijk in.

29-09-2024 13:21

linksbek +14150

Advocaat is dan wel een grote kenner hè !

29-09-2024 13:22

glennkwidama +4299

Breek me de bek niet open :-)

29-09-2024 13:23

DealerOnderhouden +5940

Ruit op het middenveld

29-09-2024 13:21

PeetVleet +4699

Te Kloese is die ene maat die nooit zijn pinpas bij zich heeft maar wel in alle zakken verbaasd gaat lopen zoeken.

29-09-2024 13:19

NitroxPH +4623

Priske past gewoon niet bij Feyenoord, hoe eerder dit wordt ingezien hoe beter.

29-09-2024 13:18

jordi85 +6429

Slot had toen hij begon ook geen betere spelers, maar wel een visie. Deze trainer loopt alleen maar achter de feiten aan.

29-09-2024 13:18

Kaloe +9430

We gaan gewoon weer zoals het was door en wachten weer 16 of 17 jaar op n prijs want dit elftal gaat alleen maar slechter en slechter spelen met de B huurlingen .

29-09-2024 13:18

Spektakel +3422

Verschil is wel dat we nu wat knaken op de bank hebben

29-09-2024 13:25

Kaloe +9430

Nou , en wat doen we ermee ? Tombola , Smal , Osman en ga zo maar door . Euro’s door de plee trekken is Kloese briljant in

29-09-2024 14:22

achtertuin +8030

Je bent er qua karakters op achteruit gegaan met het verlies van Orkun, Mats en Luts

29-09-2024 13:18

Geitekaas +42287

Transgenderperiode: van elf kerels naar elftal met juffen...

29-09-2024 13:18

Jaapie22 +3053

Kan de trainer niet ontslagen worden?

29-09-2024 13:18

Geeltje +5329

Nee, niet zonder dat er consequenties aanzitten voor dtk.

29-09-2024 13:21

feyen00rd23 +5221

Grootste verschil met slot is het is los zand ze strijden niet als team voor een resultaat en het geloof is er niet toch de verantwoordelijkheid van priske

29-09-2024 13:18

De-Witte-Socrates +6811

Onze TD/AD verkoopt wel goed, maar koopt minder goed.

29-09-2024 13:17

glennkwidama +4299

Dickiedik; altijd kijkend naar t spelers materiaal en altijd roepen dat er betere spelers bij moeten, bij elke club waar ie zat, altijd dit...Dick: nog 1 keer: een goede trainer maakt spelers beter, die vaardigheid heb ik bij jou nooit kunnen ontdekken...

29-09-2024 13:17

Geeltje +5329

Dat hoeft hij meestal ook niet te doen. Hij is ervoor bij clubs dat het niet slechter gaat.

29-09-2024 13:22

linksbek +14150

Priske krijgt dit vreemdelingen legioen niet meer aan de praat !

29-09-2024 13:17

Michel010 +312862

Franschoek neem je originele ava als je vreewijk ben

29-09-2024 13:16

Skexis +2033

We missen zoveel spelers, maar vergeet niet dat Stengs ook gewoon verkocht werd, dus die had Priske eigenlijk al niet eens gehad.

29-09-2024 13:15

EensFeyAltijdFey +131423

Allesj kumt good

29-09-2024 13:15

Michel010 +312862

Is Franschoek vreewijk? dat geloof ik niet

29-09-2024 13:15

r17 +160

te kloese heeft de transfersperiode onderschat, voorbereiding met tweede plan spelers & wachten tot de last minute AH 30% stickers geplakt waren op transfers.
smal valt vies tegen

hoop op versterking in de winterstop om de rest & volgend seizoen van waarde kunnen zijn.

29-09-2024 13:15

DoubleSpy +8275

Feyenoord, Feyenoord, wat gaan we doen vandaag?

Wij gaan gelijkspelen, alleen met hoeveel is de vraag.

29-09-2024 13:15

Kaloe +9430

En zelfs gelijkspel is al geweldige prestatie .

29-09-2024 13:19

Kwintsheul +14468

Het viel me gisteren uiteindelijk nog mee inderdaad. Dat op zichzelf is al diep triest.

29-09-2024 13:22

Kaloe +9430

Serieus ? Heb je Osman en Igor ook maar 1 goede bal zien voorgeven ?

29-09-2024 14:24

Kaloe +9430

Als als als , hoor ik dit seizoen echt te vaak.

29-09-2024 21:03

roodwitzuid +3651

Gebruik Lotomba als rechtsbuiten

29-09-2024 13:14

BuijssieZuid +46126

Hahahaha what the fuck die is goed.
Die komt helemaal niemand voorbij

29-09-2024 13:15

roodwitzuid +3651

U heeft gelijk, maar bij gebrek aan beter.

29-09-2024 17:05

Eef1908 +217436

Rechts buiten het stadion

29-09-2024 13:15

roodwitzuid +3651

Ja liever wel maar er is verder niemand toch…

29-09-2024 17:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties