''Dan zie ik in Stengs geen meerwaarde voor dit Feyenoord''

''Dan zie ik in Stengs geen meerwaarde voor dit Feyenoord''

De landskampioen wint de eerste twee competitiewedstrijden niet. Dat is uiteraard, hoe teleurstellend ook, onderwerp van gesprek bij de terugblik op het afgelopen Eredivisieweekend. In Dit was het Weekend analyseren Karim El Ahmadi en Kenneth Perez de Rotterdamse derby, die in 2-2 eindigde.

De Deens oud-middenvelder was niet heel negatief over het spel van de bezoekers. ''Het was veel beter in de tweede helft. Maar door de redding van Wellenreuther blijf je op de been, anders is de publieke opinie dat de hele wedstrijd slecht was. Nu kom je terug en kun je nog zeggen dat je hebt gestreden.''

De analist vervolgt zijn visie op de wedstrijd. Perez ziet toch een aantal positieve dingen in het spel van Feyenoord. ''Je kan niet zeggen dat Feyenoord niet wil. Ze willen heel hard werken. De invallers willen er alles aan doen om hun plek te veroveren voor de volgende keer. Ik vond dat ze heel actief waren en kwalitatief goede oplossingen vonden. In de eerste helft vond Feyenoord die oplossingen juist niet.''

Daar is El Ahmadi het deels mee eens. De oud-aanvoerder van de Stadionclub verklaart waarom Feyenoord niet tot kansen kwam. ''Ik vond Feyenoord eigenlijk helemaal niet zo slecht spelen in de eerste helft, maar wel maar tot aan de zestien. De keuzes die daar werden gemaakt, waren slecht. Je ziet ook dat Timber geen nummer 10 is, waar hij vaak de verkeerde bal gaf.''

Bijlow en Wellenreuther
De blessure van eerste doelman Justin Bijlow was een fikse tegenvaller voor hoofdtrainer Arne Slot. Het is, eufemistisch uitgedrukt, niet de eerste keer dat de geboren Rotterdammer geblesseerd is. ''Het kan gebeuren dat je net pech hebt. Het zou kunnen zijn dat de hand nog niet sterk genoeg is geworden. Het was waarschijnlijk een zwak punt. Gezien zijn blessuregevoeligheid was het misschien beter om hem te verkopen in plaats van Geertruida, toen dat nog een optie was'', aldus El Ahmadi.

Ondanks het goede optreden van Wellenreuther praat men over een nieuwe invulling van het keepersbestand. Wellicht dient er nog een keeper te worden toegevoegd aan de selectie. Perez denkt er het zijne van: ''Ik zou helemaal geen nieuwe keeper halen. Vind maar eens een betere keeper dan Wellenreuther. Maar als ze toch iemand willen halen, kun je voor Olij gaan als Sparta niet te veel voor hem vraagt.'' El Ahmadi is ook optimistisch: ''Hij kan wel concurreren met Wellenreuther.''

Sauer en Stengs
Vervolgens praten de heren over het mooiste doelpunt van de middag. Met een ragfijn schot, luisterde Leo Sauer zijn officiële debuut op met een weergaloze goal. ''Hier kunnen heel veel spelers nog wat van leren. Hij schiet hem beheerst met zijn binnenkant, dat is in het zestienmetergebied bijna altijd raak. Hij weet hoe hij moet afronden'', concludeert een lyrische Perez.

Daarmee liet de jongeling een betere indruk achter dan Calvin Stengs, die eerder in de wedstrijd geen potten kon breken. "Als ik kijk naar hoe Slot wil spelen, met intensiteit, dan zie ik in Stengs geen meerwaarde", oordeelt El Ahmadi. "Vooral in het drukzetten vind ik hem niet goed genoeg voor dit Feyenoord. Misschien moet hij nog wedstrijden spelen om te wennen, maar vooral in balverlies is hij niet een speler die hetzelfde kan brengen als Szymanski, een beetje gif erin."

"Stengs kan fantastisch voetballen", haakt Perez in. "Maar voetballer zijn is meer dan alleen dat. Ik denk niet dat hij de karaktervoetballer is die opstaat wanneer het moeilijk gaat. En je zal moeilijke fases gaan kennen, zoals deze valse start. Als ze 3-0, 4-0 voor staan, dan voetbalt hij lekker mee. Maar als het moeilijk gaat, moet je karakter tonen. Dan moet je er staan. Toen hij werd gewisseld, kantelde de wedstrijd. Het een heeft niet per se met het ander te maken, maar ik was wel verbaasd dat Feyenoord zo ver wilde gaan voor Stengs."

Lees meer over
El Ahmadi Lutsharel Geertruida Calvin Stengs Timon Wellenreuther Leo Sauer
Plaats reactie
666

kunstgrashater +8560

Heb er tot nu toe weinig van gezien, maar kan nog komen natuurlijk

21-08-2023 22:47

adfen +2567

Stengs lijkt nu de miskoop van het seizoen, hopelijk laat hij binnenkort zien dat hij van meerwaarde kan zijn.

21-08-2023 20:44

Lebowski +5886

In de winter verkopen aan Marc en Mark

21-08-2023 18:43

FRS1307 +502

Ik heb nog azijn willen kopen vandaag maar alles is uitverkocht. Komt ook voorlopig niet meer binnen

21-08-2023 17:38

SantiagoFR +5591

Voor 8 miljoen en een dickpick mag die naar Mark Overmars en iedereen blij, hebben nog 10 dagen om het af te ronden.

21-08-2023 16:15

marrecos +50095

Mag niet in één transferperiode 2xtransfereren

21-08-2023 16:28

SantiagoFR +5591

Dickpicks ook niet, dat gaat hem niet worden dus.. jammer

21-08-2023 16:45

kcg4cq9vq8 +4810

altijd kiezen voor Leo Sauer. Of Jantje Baks of Stengs moet het dan maar ontgelden.

21-08-2023 16:13

Paulus98 +158110

Hij zal inderdaad meer energie in zijn spel moeten steken.

21-08-2023 15:40

Hlarsson +1690

Wat ik niet kan begrijpen is dat psv gewoon zonder te blikken of te blozen a kwaliteit spelers halen met bijna net zoveel miljoenen als dat wij een zerrouki en een timber of een ueda hebben gehaald.. waarom moet het bij ons altijd zo verrektes lang duren en moeten we maar hopen dat het iets word

21-08-2023 15:25

Aart1947 +178

Geloof mij nou maar er komen geen versterkingen meer bij dit wordt een slecht seizoen

21-08-2023 15:17

SantiagoFR +5591

De dementie slaat toe Aart?

21-08-2023 16:16

fey82 +2810

Iedereen lult over Zerrouki maar heeft nog niets kunnen bewijzen in de competitie.
Ja kut voorbereiding van hem maar dat geldt voor iedereen dus alle nep supporters pls stfu en pas oordelen voor competitie wedstrijden

21-08-2023 15:15

jookito +329

Die Stengs is de personificatie van de Woke cultuur, tjongejonge wat een watje is dat. Ik denk met weemoed terug aan Kokcu, een jongen die knokte voor iedere bal en voor iedere centimeter veld. En ik zie er niet een meer bij ons die de echte knokmentaliteit heeft, en dat gaat onze ondergang worden dit seizoen. Want een beetje voetbaltechniek is nog wel te leren, maar de over mijn lijk mentaliteit die heb je of niet!

21-08-2023 15:02

JohnFR12 +2566

Stengs heb je inderdaad geen reet aan.

21-08-2023 15:58

SantiagoFR +5591

Ueda gelijk in de basis het weekend

21-08-2023 16:19

DoubleSpy +8275

Heb al genoeg van Stengs' kwaliteiten gezien.

Stengs vanaf nu 'rechts-buitenhetveld' a.u.b.

21-08-2023 15:02

ikke 44 +1042

Stengs op de vleugel, alireza op 10. Vind alireza nog het meest in de buurt komen van Szymanski. Qua speelstijl. Of je gaat 4-4-2 spelen met ueda en gimenez

21-08-2023 14:32

wibo +212

Zoals ik al eerder schreef is Stengs geen speler voor Feyenoord. En Zerrouki kunnen we ook missen

21-08-2023 14:28

jacques_troosteloos +2988

Precies wat ik altijd al vond van Stengs. Mooie voetballer, maar mooiloper, geen karakter.

21-08-2023 14:23

Janhoutkamp +147

Stengs zit Keine Swoeng in vind Jan.

21-08-2023 14:19

Expat +153

Ik ben geen trainer of technisch directeur ik houd me bezig met organisaties neerzetten en ideeen bedenken, maar:
-Als je vorig seizoen maar 1 nummer 10 had (Ballaude voldeed volgens Slot niet) en die gaat weg, is het dan niet je eerste vereiste om een nieuwe nummer 10 te halen?
-Is het niet logisch om alle posities minimaal 1x bezet te hebben, voordat je geld uitgeeft aan een 'back-up'?
-Waarom haal je een rechtsbuiten als 10, als hij zelden tot nooit op 10 heeft gespeeld?
-Waarom wil je een linksbuiten halen als 10, als hij vooral linksbuiten speelt?
-Waarom zet je een nummer 8 op 10, als hij niet het overzicht heeft voor de kleine ruimte?
-Als je al een seizoen lang weet dat je 2e nummer 10 niet voldoet, waarom heb je dan niet eerder een 'back-up' nummer 10 gehaald?
-Als je nummer 8 spelverdeler is, waarom haal je dan een 8 die geen spelverdeler is? Zeker als je geen andere spelverdeler hebt?
-Als Jahanbakhsh weg mag, omdat hij geen basisspeler zal zijn dit seizoen, wat zegt het dan over Dilrosun als Jahanbakhsh de voorkeur krijgt in de openingswedstrijd van het seizoen?

Geen kritiek, gewoon vragen die ik heb.

21-08-2023 14:17

fey82 +2810

Mooie vragen, maar kan ze niet beantwoorden

21-08-2023 15:07

klick44 +18184

100% mee eens over stengs. wisten we al natuurlijk. Dure misstap

21-08-2023 13:57

rickpat2869 +42

zuzzukkie heeft totaal geen waarde gehad
strenger heeft helemaal geen waarde
Dus onze topman gaat weg en het hele elftal loopt niks te doen.....

21-08-2023 13:55

Salvatore +451

Het eerste doel is Timber verkopen, helaas pak je verlies hij heeft totaal geen toegevoegde waarde

21-08-2023 13:45

DoubleSpy +8275

Precies, loopt alleen maar in de weg en haalt de snelheid juist UIT de aanval.
Wij zien het allemaal maar helaas Slot niet.

21-08-2023 14:59

Jean +208

DoubleSpy weet het beter dan Slot, die ons vorig jaar kampioen gemaakt heeft, dus ga gauw solliciteren Double

21-08-2023 19:03

fey82 +2810

Timber deed het gister beter dan normaal

21-08-2023 15:08

Salvatore +451

En dan is het nog niet een voldoende

21-08-2023 18:12

SantiagoFR +5591

Doe daar stengs direct bij. en dilrosun en Ali, we moeten door met echte kwaliteit

21-08-2023 16:22

robbie_rev +351

Slot is een toptrainers maar zijn stempel op de aankopen van zekoekie en strengs lijkt mij meer vriendjes politiek wat niet ten goede komt van Feyenoord

21-08-2023 13:29

SantiagoFR +5591

Wat weet Pierre hierover?

21-08-2023 16:22

ElPanzeFr +21974

Misschien toch Stengs op rechtsbuiten zetten

21-08-2023 13:01

kampbos +352

Always staat er iets over slot of tekloese

21-08-2023 12:42

Henk Schouten +8050

Lekker wisselspelertje voor 2.5 milj toch ?

21-08-2023 12:32

jepe1949 +6730

Ik zou het verstandig vinden als Slot Kennerh Perez eens zou bellen om hem te vragen of hij als tijdelijk stand-in aan wil sluiten.

21-08-2023 12:24

Wazzup +30933

Give it time!

21-08-2023 12:18

jonaathn +14830

Stengs en Zerrouki zijn twee risicovolle aankopen. Maar geef ze 1,5 jaar, net als Timber, voordat we echt gaan bitchen. Ook met Dilrosun en Ali is nu duidelijk dat ze wel weg mogen en genoeg kansen hebben gehad.

21-08-2023 12:06

FRRMS +26312

2.5mil per seizoen

21-08-2023 12:02

kampbos +352

Als je klein beetje verstand van voetbal heb , zie je dat stengs en dilrosum te licht en te soft zijn . Voor Feyenoord. 10 miljoen in de vuilnisbak .

21-08-2023 12:00

FRalways +3855

Dus Slot en Te Kloese zijn eigenlijk maar een stel prutsers in jouw ogen en jij weet het eigenlijk gewoon beter.

21-08-2023 12:08

Kaasvanwonderen +805

Nee die ziet niemand! miskoop

21-08-2023 11:41

luc86 +3725

Volgens mij is Dilrosun nog beter op 10 dan Stengs.

21-08-2023 11:31

Pas +6946

Je bedoeld minder slecht 😉

21-08-2023 12:06

luc86 +3725

Ook ja, een 5 is beter dan een 4.

21-08-2023 12:18

SantiagoFR +5591

Voor fc Utrecht ofzo ja

21-08-2023 16:24

keessie +912

Ja joh brand je speler lekker af na 1,5 wedstrijd..
Echt simpel FR12 publiek, en straks lekker juichen voor Stengs, Idrissi en Zerrouki als het een beetje begint te lopen

Blijf ff ver weg uit het stadion aub

21-08-2023 11:22

TGW +6603

Hij zegt toch niks raars? Iedereen kan zien dat een Stengs niet past in het type voetbal dat Slot wilt spelen. Voetballend heeft hij echt wel kwaliteiten, maar hij laat het te weinig zien, en heeft ook geen gif in zijn lijf.
Idrissi en Zerrouki zullen hun waarde nog wel bewijzen, maar je kan niet zeggen dat Zerrouki tot nu toe een goede indruk heeft gemaakt.

21-08-2023 11:27

dickievoormekaar +5713

Zware lulkoek. Slot kent Stengs al van AZ.

21-08-2023 12:18

TGW +6603

En AZ speelde hetzelfde voetbal als wij nu? Dezelfde intensiteit? Ook bij AZ was Stengs regelmatig onzichtbaar. Ik hoop dat ie zich ontwikkelt, maar daar lijkt het mij de speler niet naar.

21-08-2023 13:14

Jdc81 +1728

Timber, Stengs en Zerrouki, Dilrosun, Kasanwirjo zijn op dit moment absoluut geen meerwaarde. Ook v/d Belt en Beelen niet. Deze spelers zijn allemaal wel op voorspraak van Slot gekomen en met het bord op schoot gescout. Ook hebben ze ruim 30 miljoen gekost.

Slot is een meer dan goede trainer, maar een slechte "scout".

21-08-2023 11:21

Romelullukaki +290

Ik zie timber zich nog wel ontwikkelen genoeg potentie

21-08-2023 12:32

SantiagoFR +5591

Toch wel lekker als volgende week Wieffer geblesseerd raakt dat je zerouki achter de hand heb, we moeten groter gaan denken dus laat dat nou maar lekker aan Slot & co over

21-08-2023 16:27

kampbos +352

Stengs is gewoon een miskoop

21-08-2023 11:10

FRalways +3855

Wordt lekker fan van psv KampBosz

21-08-2023 12:10

SantiagoFR +5591

Omdat hij de waarheid spreekt?

21-08-2023 16:28

Deanustulp +1430

Dat riep ik al voordat hij kwam, zelfde met Timber en Zerrouki. Van Geel aankopen

21-08-2023 11:07

Gizmo +1142

Stengs moet gewoon als rechterspits spelen met Nieuwkoop als RB,

21-08-2023 10:47

whasjoewahn +16580

Eens, dat is de enige plek waar hij nog kan renderen

21-08-2023 12:43

RonSon +2606

Hij is ook geen 6 of 8 of 10.Hij is een hangende rechtsbuiten. Dat speelde hij bij AZ ook.

21-08-2023 14:36

SantiagoFR +5591

Het is gewoon geen Feyenoord speler

21-08-2023 16:30

Geert-Jan.v +2620

En de supporters ook niet wat een lambal

21-08-2023 10:47

jack98 +47597

Totdat we een nieuwe nummer 10 hebben én eventueel een nieuwe vleugelaanvaller, is dit de beste opstelling voorin:

Sauer-Giménez-Paixão
Ueda

Ueda is een prima nummer 10/valse spits, werkt keihard, is aanspeelbaar en kan de bal binnenkoppen.
Paixåo kan als rechtsbuiten goede voorzetten geven, naar binnen trekken en uithalen, en kan een man voorbij spelen.
Sauer heeft lef, schiet beheerst en werkt keihard.

Eerste wissels voor vleugelaanvallers zijn Jahanbakhsh als linksbuiten en Minteh als rechtsbuiten.

Vleugelaanvallers kunnen van de flanken wisselen tijdens de wedstrijd.

21-08-2023 10:15

VSNFR +12195

Binnenkoppen? Ja mooi verhaal maar tot nu toe zie ik de meeste kopballen van hem 10 meter over gaan, zoniet recht de lucht in vliegen.... Ok, zal ook aan voorzetten liggen maar straalt geen perfecte timing vanaf.

21-08-2023 10:50

VSNFR +12195

Tel jij ze ff? Niet veel op goal i.i.g. maar je mag me het tegendeel bewijzen. Geef graag toe dat ik fout zit in zulke gevallen.

21-08-2023 11:01

fey82 +2810

Mooi maar dan kies ik Stengs wel boven Jahanbakhsh denk ik in de wissel orde op rechts.

21-08-2023 15:12

SantiagoFR +5591

Dat heb je goed gezien kameraad!

21-08-2023 16:31

FR-Fan1908 +6700

Stengs en Zerrouki blijken tot nu toe geen meerwaarde. Dat je voor Zerrouki de absolute hoofdprijs hebt betaald, met nog maar een eenjarig contact is waanzin.
Dat naast Kökcü ook Szymanski wordt gemist, is duidelijk. Maar Feyenoord heeft er wel alles aan gedaan om hem nog een jaar te huren. Dat de koopoptie niet is gelicht, is alleen maar logisch gezien het feit dat Feyenoord (gelukkig) zijn morele waarde behoudt en geen geld betaalt aan Rusland.

21-08-2023 10:09

ron1872 +8212

het jaartje huur hebben ze ook aan Rusland betaald

21-08-2023 10:11

Hand-in-Hand +1546

Dat Szymanski niet bij Feyenoord speelt heeft alles te maken met het salaris van 2 miljoen, transfersom was niet het grootste probleem.

21-08-2023 10:20

dennis_achterberg +2354

als dat zo was had Stengs ookniet bij feyenoord getekend, want die verdient nog meer dan dat.

21-08-2023 10:34

MaartenTT +20258

Jij kent de contracten?

21-08-2023 10:49

Hand-in-Hand +1546

Stengs verdient geen 2 miljoen, dat verdient niemand in de selectie.

21-08-2023 10:54

luc86 +3725

Stengs dus wel, 2.5.

21-08-2023 11:28

Roytterdam +1853

Feyenoord kon de 10 mil koopoptie niet lichten voordat de transferban met Rusland was afgelopen (was volgens mij pas na 1 Juni) vervolgens kwamen er anderen clubs welke meer geld neer konden/wilden leggen voor de transfersom en salaris

21-08-2023 10:54

Kritisch +22422

Stengs zou alleen op “8” misschien van waarde kunnen wezen. Bij Antwerpen heeft hij de nodige wedstrijden op “8” gespeeld en zeker niet onverdienstelijk.
Op “10” en rechtsbuiten was het ook daar dramatisch.

Maar daarom moet een trainer niet op de stoel van de TD zitten, wat nu bij Feyenoord gaande is.
30 miljoen uitgegeven en alleen Ueda wat misschien wat kan worden, al kan je bij zijn prijs de nodige vraagtekens zetten.

30 miljoen aan aankopen waarvan nu al 20 miljoen verdampt is.
Het is een prestatie van Slot maar of je er trots op kan zijn…

En wat te denken van het salaris budget, die 7 aankopen van Slot strijken geen misselijk salaris op.
Stengs alleen al zit aan 2,5 miljoen.
Is het niet het transferbudget dat straks op is waardoor je geen transfers meer kan doen, is het wel het salarisbudget waardoor er geen ruimte is voor aankopen.

Het is te hopen dat deze maand nog flink wat spelers verkocht worden. Overbodige spelers als Timber, Dilrosun, Kasanwirjo en Jahanbaksh maar ook een Geertruida die nu nog een recordwaarde hanteert.
Dan kan je wellicht nog wat kwaliteit binnenhalen zoals Nino, Bitello en Barco.
Dan wordt het misschien nog wat dit seizoen

21-08-2023 10:08

ron1872 +8212

ze hadden Justin moeten verkopen

21-08-2023 10:12

Kritisch +22422

Dat sowieso maar dat gaat nu niet meer

21-08-2023 10:17

VSNFR +12195

Dat heb ik begin juni inderdaad al gezegd, als je er ooit nog meer dan 7 miljoen had kunnen vangen was dat het moment. Maar gedane zaken nemen geen keer. We zitten nu aan hem vast en vv ook. Geen straf maar we moeten dan 2 eerste keepers hebben en een goede 2e/3e keeper, net boven niveau lamprou. Ik zou dan toch Marsman polsen....

21-08-2023 10:56

Roytterdam +1853

Stengs heeft niet eens het loopvermogen voor de 10 positie, laat staan als 8

21-08-2023 10:55

fey82 +2810

Van het rijtje mag Timber blijven.

21-08-2023 15:17

SantiagoFR +5591

Als jij hem betaald

21-08-2023 16:35

progress +2363

Ja valt me zeker wat tegen ik zie hem wel voor een vleugel plaats goeie techniek goeie voorzet maar verder komt er weinig rendement uit

Eigenlijk best wel veel miskopen de laatste tijd weer

21-08-2023 10:07

hvdv65 +8421

Stengs en Zerrouki. 14 miljoen weggespoeld.

21-08-2023 10:02

Mes-Que-Un-Club +335

Ik denk hetzelfde over Stengs. Geen druk naar voren, meeverdedigen is matig. Hebben een gifkikker nodig daar. Mis Zerrouki wel hoor

21-08-2023 10:02

ron1872 +8212

met stengs en zerrouki hebben we gewoon twee luie middenvelders

21-08-2023 09:58

Roytterdam +1853

Zerrouki is niet lui.

21-08-2023 10:56

gokufan +5498

Diego Lainez

21-08-2023 09:57

WeWordenKampioen +25618

Had gewoon slot verkocht voor 20 miljoen dan hadden we weer middelmaat teruggekocht

21-08-2023 09:56

slot-is-goat +8341

https://www.voetbaldiepte.nl/transferanalyses/1406162_analyse-waarom-calvin-stengs-alles-is-wat-feyenoord-nodig-heeft

Haha

21-08-2023 09:55

gokufan +5498

stephen Appiah

21-08-2023 09:52

WeWordenKampioen +25618

Ivansuck gaat echt niet komen hoor

21-08-2023 09:51

Diffa85 +11569

Hoop het wel. Sta namelijk al 3 weken op Schiphol nu..

21-08-2023 10:19

dennis_achterberg +2354

wat lul je nu man? die zit gewoon naast Gnonto in het vliegtuig.

21-08-2023 10:35

AMG +959

denk dat Stengs dus een schoolvoorbeeld van de Feyenoord Academy kreeg voorgeschoteld, daar sta je dan als speler waar je club miljoenen voor heeft neergeteld, ga je schamen net als Zerrouki, worden als dit op deze manier door gaat het grootste financiële drama van onze club ooit

21-08-2023 09:51

wiet piet +8906

Hoelang bent u al supporter financiël drama bij Feyenoord is 10 × zo erg geweest.

21-08-2023 09:55

Diffa85 +11569

Haha nou idd. Mooi weer supporter misschien?.,

21-08-2023 10:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties