''Ik denk dat Trauner gewoon de beste aanvoerder is''

''Ik denk dat Trauner gewoon de beste aanvoerder is''

Orkun Kökcü is de nieuwe aanvoerder van Feyenoord. De middenvelder droeg tegen Go Ahead Eagles de band. Analisten Hans Kraay jr. en Marciano Vink zijn het niet eens met de beslissing van trainer Arne Slot. Oud-voetballer Kraay jr. ziet in Gernot Trauner de ultieme leider van Feyenoord.

''Waar ik echt van sta te kijken is dat Trauner nog steeds bij Feyenoord speelt'', begint Kraay jr. in gesprek met ESPN. ''Ze hebben er zaterdag dan drie tegen gekregen, maar hij was zo ongelofelijk goed: in de lucht, in de tackle, in het kort zitten en als je hem een bal geeft is het opendraaien en vooruit. Ik vind Trauner zo ongelofelijk goed.''

Kökcü is niet de juiste man als aanvoerder, zo denkt Kraay jr. ''Ik ga natuurlijk helemaal nergens over, maar ik vind niet dat Kökcü de juiste aanvoerder is voor Feyenoord. Als aanvoerder moet je de baas in de kleedkamer zijn. Ik denk dat Trauner toch gewoon de beste aanvoerder is. Kökcü heeft zijn handen vol om zelf elke week een 7.5 te spelen.''

''Ik snap wel wat Hans zegt'', vult Vink aan. ''Op het veld gaat het om de natuurlijke rust. Die zie je wel echt bij Trauner en hij maakt ook echt wel zijn foutjes. Nu blijkt dus dat Slot Kökcü aanvoerder heeft gemaakt. Ik zou persoonlijk Trauner gekozen hebben. Je verwacht van je aanvoerder altijd een zeven en niet een drie en een negen. Dan weer drie wedstrijden een vijf. Je wil een stabiel persoon hebben en ik denk dat Trauner dat wel is.''

Lees meer over
Gernot Trauner
Plaats reactie
666

elliott +1841

Hansko is ook een potentiële leider, omdat hij net als Trauner postuur heeft stevig zijn serieus ogend.

06-09-2022 01:29

dutchrulez +355

Juist door Orrie aanvoerder te maken wil Slot hem prikkelen om niet meer te verzaken omdat hij dan verantwoordelijk is. Maar dat is mijn mening over het waarom……..

05-09-2022 19:31

FR-JJN +12867

Niet meer te verzaken? Heb je een seizoen overgeslagen?

05-09-2022 23:25

RemcoFR +26798

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Trauner geen aanvoerder wil zijn. Dan is de keus voor Kökcü duidelijk.

05-09-2022 19:25

Plaswijk +805

Wat een gezemel van Kraay. Slot werkt dagelijks met die spelers en is niet dom, Kraay wel.
Ik snap het wel, die zogenaamde analisten moeten wat zeggen, het geeft niet wat. Dit is het resultaat bij al die mensen.

05-09-2022 18:16

Dre3000 +6195

Zo ken ik Hans niet. Dit zijn pure ouderwetse stokerij praktijken

05-09-2022 17:26

Ger alhier +2485

Vink, de man die toen hij nog voor de neuzen speelde altijd hatelijke opmerkingen over ons had. En zouden we die nu dan serieus moeten nemen? Hij komt uit open riolen stad, en dan heb je altijd een streepje voor bij de MSM!

05-09-2022 16:43

nultien +404

Iemand die met zijn jasje gooit tijdens de wedstrijd neem ik niet serieus!

05-09-2022 16:09

Fey1979 +60

Zou het zo kunnen zijn dat Trauner, de taal nog niet genoeg machtig is om al aanvoerder te zijn? Is wel handig, wil je coachen ed.
Hij heeft er wel echt de leeftijd en rust voor.
En soms heb je papieren leiders en natuurlijke leiders.

05-09-2022 15:44

Da +54

Hoeveel mensen in de selectie spreken nederlands denkie

05-09-2022 16:40

Wazzup +30686

Slot heeft daar het beste gevoel over lijkt mij, misschien wil Trauner helemaal niet op de voorgrond.

05-09-2022 15:04

HAaN75 +7024

Dat weet ik wel zeker

05-09-2022 14:09

rene1952 +1006

Mee eens, straalt rust uit en is van een constant hoog nivo..

05-09-2022 13:52

BennieOpstekers +2481

Kraay heeft wel gelijk, echter probeert Slot Kockcu te prikkelen met het aanvoerdersschap in de hoop dat hij 90min goed kan spelen, niet zijn koppie laat hangen en verantwoordelijkheid neemt. Dat is nl het enige wat mankeert bij Kockcu. Soms pakt zo'n aanvoerderschap goed uit. We zullen zien of Slot dit goed gezien heeft. Slot kennende zit overal een gedachte achter en denkt hij stappen vooruit.

05-09-2022 13:31

timadi +187

Waarom wordt er zo vaak de mening van een bekende gevraagd over tal van zaken? Het zal mij een worst wezen, wat die Kraay ervan vindt.

05-09-2022 13:21

MichaelLumb +996

Bemoei je er niet mee joh

05-09-2022 13:12

Bartje +951

Oostenrijk staat bekend om het voortbrengen van grote leiders

05-09-2022 12:26

JDJ +17950

Feyenoord is wat Kokcu betreft een beetje aan het navelstaren. Wij van autodrop vinden deze autodrop geweldig terwijl er in de werkelijke wereld weinig of geen belangstelling bestaat voor deze specifieke autodrop. Hij heeft wel potentie en dus maken we hem nog belangrijker (vorig jaar met het nummer 10 en dit jaar met de aanvoerdersband) in de verwachting dat hij nog wat stappen en mogelijk nog een megaklapper gaat maken. Ik denk ook zeker dat hij wat gaat opsteken van Szymanski dus wie weet.

05-09-2022 11:34

Schiebroeker +331

Mooi gezegd nu wil ik autodrop

05-09-2022 12:40

rene1952 +1006

Mee eens, ben ook gek op autodrop maar niet op slecht genomen corners en vrije schoppen

05-09-2022 13:54

Juul010 +40

Die vrije trap op Go Ahead afgelopen zaterdag was anders knap mooi

06-09-2022 13:41

rene1952 +1006

Daar heb je gelijk in, voor de andere en corners gewoon die Pool laten nemen

06-09-2022 16:22

wilbert17 +23476

Kokcu een band om zijn arm. Trauner een pleister op zijn neus. Prima toch??

05-09-2022 11:21

jonaathn +14724

Aan Kokcu om stabiel te worden toch? Heeft het anders best aardig gedaan vorig jaar. Tevens is Trauner ook een perfecte tweede aanvoerder!

05-09-2022 11:19

timmiesio010 +797

Een aanvoerder is toch niet perse de leider ik denk dat trauner heel belangrijk is (zou hem ook aanvoerder hebben gemaakt) maar voor orrie een goeie leerschool kijk maar of hij de verantwoording aan kan snap de beweegreden wel van der Arne

05-09-2022 11:13

GeertuidaGoldenboy +1664

Een aanvoerder is juist de leider, anders moet je die band niet omdoen.
Dit betekent niet dat je niet meerdere leiders kan hebben, daarom is Trauner ook 2e aanvoerder.

05-09-2022 11:16

timmiesio010 +797

Weet jij wel hoe een kleedkamer werkt er zijn er toch meer die belangrijk zijn dat snap je toch z

05-09-2022 13:17

GeertuidaGoldenboy +1664

Dat staat er toch ook letterlijk, dat het niet betekend dat er niet meerdere leiders kunnen zijn...
Bij Feyenoord zie ik vooral Kokcu Trauner en Bijlow als leiders

05-09-2022 14:40

luc86 +3610

Ik vind Trauner toch steeds meer grote steekjes laten vallen. Ik snap ook niet echt dat we niet nog een CV gehaald hebben voor backup. Hanco zie ik graag nog een keer op linksachter, speelde aanvallend echt heel goed. Zonde om dat niet te gebruiken.

05-09-2022 11:06

Bati +39531

Geertruida is de back up voor Trauner, geen enkele reden om daar iemand voor te halen

05-09-2022 11:34

luc86 +3610

Dus jij vind Pedersen en Geertruida om et even? Anders is het geen goede backup, want je gaat er op achteruit.

05-09-2022 11:43

Bati +39531

Nee natuurlijk zou je er misschien iets op achteruitgaan, maar je gaat toch niet weer een aankoop doen terwijl je 2 spelers met potentie Pedersen en Benita hebt die daar prima kunnen spelen.
Anders komen die helemaal niet aan de bak.
Ik vind het in ieder geval een logische beslissing en al helemaal gezien het feit dat Trauner bijna nooit een wedstrijd mist, ook bij zijn oude club niet, erg knap trouwens.

05-09-2022 11:57

luc86 +3610

3 spelers voor de rechts back-positie en 1.5 voor LCV is gewoon niet logisch. En zoals ik al zei begint Trauner ook meer fouten te maken en is Geertruida daarbovenop gewoon geen geweldige centrale verdediger. Je moet gewoon een zo sterk mogelijk elftal opstellen. Al ben ik et met je eens dat Pedersen wat vlieguren moet maken, maar dat mag nooit ten koste gaan van de punten. Tot slot blijkt dat Hanco veel meer kan toevoegen in de aanval volgens mij, dus dan heb je eigenlijk nog maar 2 cvs zonder dat je er op achteruit gaat.

05-09-2022 12:07

goldenboy +18294

Luc86 kom maar effkes wisselen

05-09-2022 11:37

luc86 +3610

Weer een fout Trauner...

08-09-2022 21:05

schermutseling +1000

voor een club die de hele tijd predikt om waarde op het veld te creeëren is het niet meer dan logisch om een jonge speler uit eigen jeugd deze functie te geven en hem zodoende leren nog volwassener en belangrijker te worden, toch?!

05-09-2022 10:54

fluub +8788

Feyenoord 1 is geen leerschool. Ben je nog niet volwassen, ben je geen aanvoerder. Rare keuze om Orkun aanvoerder te maken.

05-09-2022 11:00

Evanola +4708

Orkun speelt nu al zo'n 4 jaar in het eerste, wordt ieder seizoen beter en beter, is een international, spreekt Nederlands en is in het veld een van de grote aanjagers. Hele goeie keuze om hem aanvoerder te maken.

05-09-2022 11:07

Snoek1974 +1827

Vind dit ook een logische keuze , opbouw begint zodra Kokcu de bal krijgt , moet wel corners vanaf rechts aan een linkspoot laten ( Walemark of Szymanski) , is idd wel een volgende stap , speelt 4 jaar in het eerste , Hartman komt nu door en die is van zijn generatie . Hoor ook rare argumenten , Kokcu verliest vaak de bal , klopt niet had juist hoogste key passes afgelopen seizoen en vrij secuur qua passing . Trauner is idd heel goed maar speelde tegen Eagles juist 1 van zijn mindere wedstrijden .

05-09-2022 19:55

WillemWeetAlles +4325

Het was weer prima bij de koffiemachine vanochtend…

05-09-2022 10:51

FRBonobo +796

nou slot zou het toch echt wel beter weten dan deze 2 analisten of niet?

05-09-2022 10:36

rockn_roll +8234

Gernot is zo introvert als wat. Wat een dom gelul van Hansie

05-09-2022 10:32

Symex010 +5525

Deze rots heeft geen band nodig om aanvoerder te zijn.

05-09-2022 10:28

Vink852 +11506

Denk dat Trauner juist hele goede tweede aanvoerder is.. beetje type carragher toen Gerrard eerste captain was. Iemand die nooit verzaakte achter in, vaderlijk figuur, echte team speler die dan in in hiërarchie naast de eerste captain staat, maar waarbij de eerste aanvoerder meer de aanvallen kan leiden. Daarnaast ben ik er wel trots op dat Kokcu eerste captain is, maar hij moet wel in die rol groeien

05-09-2022 10:27

leonardonl +21802

Misschien wil onze Gernot liever niet steeds voor de camera staan.
Lekker boeiend dit. Leuk voor Kökcü en wellicht goed voor zijn marktwaarde.

05-09-2022 10:26

Solida +37336

Het zal niet voor niets zijn, maar vindt Trauner ook geschikter.

05-09-2022 10:24

Feyenoord1 +102602

Kan je dat onderbouwen ?

05-09-2022 10:29

Solida +37336

Alleen met persoonlijke voorkeur en onderbuikgevoel, Trauner is meer controleur en leiderfiguur met het betere overzicht dan Kökcü imo. Mss dat Orkun daar nog in gaat groeien, maar voor nu het het minstens te vroeg hem nu al captain te maken.

05-09-2022 11:35

Wouter1993 +4628

Leuk hoor twee vogels die tegen elkaar praten. Vink en Kraaij. Alleen jammer dat ze inhoudelijk ook zo weinig zeggen als 2 vogels.

05-09-2022 10:23

Vink852 +11506

ik schaam me voor mn naamgenoot ja :(

05-09-2022 10:55

oehoe +616

Trauner wil in zijn tijd naast het veld gewoon printers installeren en kabelnetwerken aanleggen, die heeft geen zin om iedereen mentaal te ondersteunen!

05-09-2022 10:22

rockn_roll +8234

En pillen maken en recepten uitschrijven

05-09-2022 10:33

Wouter1993 +4628

Hahaha zeggen ze nou dat Kokcu wisselvallig is en teveel met z'n eigen spel bezig is? De beste Eredivisie middenvelder van het afgelopen seizoen hebben we het over he. Als er iemand heen moeite heeft met het spel van Slot is hij het wel. Die aanvoerdersband staat hem goed en hij loopt als een baas over het veld.

05-09-2022 10:21

FR4everr +84

In de kleedkamer is trauner wellicht gewoon aanvoerder.
Kocku officieel zodat hij meer waard is

05-09-2022 10:21

12345 +14059

In de kleedkamer is Trauner denk ik juist het stille muisje hoe iedereen erbij komt dat Trauner een leider figuur is buiten z'n prestaties om kom ik echt met m'n hoofd niet bij. Die zie ik nou dus echt z'n bek niet open trekken of betrokken zijn.

05-09-2022 10:57

hvdv65 +8381

Wie weet wil Trauner helemaal geen aanvoerder zijn! Kan ook he! Ik neem aan dat Slot hem niet zomaar gepasseerd heeft en dat dit gewoon in overleg gegaan is.

05-09-2022 10:15

glennkwidama +4352

Het is niet per definitie zo, dat je beste speler aanvoerder is, verre van zelfs. Maar los daarvan -ik ben ook een Trauner fan, geloof me- maar bij die 2e goal van Go Ahead heeft hij alleen maar oog voor de bal en niet voor de man, vond ik toch even ietsje minder Hansie....

05-09-2022 10:07

Frdertje +272

Bij de derde goal loopt hij ook niet goed mee, is gewoon te laat. Verder weer prima pot van onze kale kletser.

05-09-2022 10:12

rvp62 +1753

Het gaat ook om de persoonlijke ontwikkeling van Kokcu. En als Trauner de echte leider is, is hij dat ook zonder band.

05-09-2022 10:01

FR-JJN +12867

Ik denk dat Slot het beter weet dan die 2 vreemde vogels bij elkaar

05-09-2022 10:00

Svennuh +9912

vinken en kraaien komen toch vrij veel voor in Nederland. Zo vreemd zijn die dus niet

05-09-2022 10:07

keescf +26359

Trauner heeft er een pleuris hekel aan om interviews af te geven, ik denk dat hij het zelf zo wel prima vindt.

05-09-2022 09:56

ramsteijn +4916

Trauner als aanvoerder zag ik wel zitten. Speeld altijd als een gladiator in de verdediging.

05-09-2022 09:55

rockn_roll +8234

Dat betekent niet dat je aanvoerder wil/ kan zijn. Ken je die van een goede paard en een goede ruiter?

05-09-2022 10:36

C1908 +8193

Kraaij en Vink 2 vogels die elkaar na papegaaien je weet wat ze zeggen 1 zwaluw maakt nog geen zomer wat een uilskuikens ik heb liever 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht we trust in slot die is tenminste niet zo doof als een kwartel. Kocku the captain

05-09-2022 09:54

jack.f +5029

Alles weters zijn het

05-09-2022 09:54

fey1schiedam +3719

Waar bemoeien die eikels zich mee. Trainer beslist en klaar. Hij zal zo z’n redenen hebben.

05-09-2022 09:51

Euro010 +2225

Dat denk ik ook. Maar wanneer Kokcu de aanvoerder is, dat doet wat met je transfer waarde. Dit is een financiële keuze geweest ipv een technische.

05-09-2022 09:50

Feyenoord1 +102602

Absoluut niet
Trauner is een rustige, bescheiden speler die je benen breekt als het moet
Maar is totaal geen leider
Hij trekt ze bek niet open in het veld
En het lijkt me ook geen type die wel ff ze bek open trekt in de kleedkamer

Kokcu is wel zo’n type
Hij is Nederlands wat Slot graag heeft
Daarbij kent hij de speelstijl van Slot door en door
En is het een jongen van de club

Ze financiële waarde gaat daarmee natuurlijk ook omhoog
Maar dat is echt niet de hoofd reden

05-09-2022 10:23

mruigrok +2950

Wel nuttig een Nederlandse aanvoerder als er 8 spelers om je heen geen Nederlands verstaan! Verder ok hoor!

05-09-2022 11:08

Feyenoord1 +102602

Ik bepaal dat toch niet paasei
Slot wilt een Nederlandse aanvoerder
Of twijfel je aan Slot ?

05-09-2022 11:22

Euro010 +2225

Waarom zou Slot een Nederlandse aanvoerder willen? Kwaliteit lijkt mij voor taal te gaan. Ik deel absoluut niet jouw mening over de kwaliteiten van Kokcu qua aanvoerder. Zie jij hem ooit zijn bek open trekken? Nee, wat dat beterft zou je Bijlow als kandidaat moeten hebben, maar begrijp ook wel dat een keeper niet ideaal is. Is Kokcu dan de beste nummer 2? Dat betwijfel ik. Ik zie in Trauner meer een captain dan in Kokcu, maar dat is slechts mijn bescheiden mening

05-09-2022 14:03

Feyenoord1 +102602

Slot heeft merendeels uitgelegt waarom hij een Nederlandse aanvoerder wilt

En Kokcu zie ik zeker wel ze bek opentrekken
En zie hem de heletijd mensen coachen
Als je dat niet ziet moet je ff je ogen open doen en ff op hem letten maat

Trauner is te bescheiden daarvoor en hij is niet Nederlands

05-09-2022 14:47

Bozoinoranje +3034

Niet twijfelen aan Arne

05-09-2022 09:49

Senior +2743

Alles wat Slot doet is goed.
Alles dat Slot zegt is goed.
In Slot we trust.

05-09-2022 09:47

BuitenkantPaal +1398

Kheb toch net eff iets meer vertrouwen je Slot dan in die twee VOGELS

05-09-2022 09:45

Qwertykeyboar +4142

Trauner aanvoerder maken is natuurlijk de 'makkelijke optie'. Maar als je kokcu aanvoerder maakt, dan kan je eruit concluderen dat ze niet alleen kijken naar wat het beste is voor nu, maar wat het beste is voor Feyenoord op langer termijn. En als kokcu erdoor inderdaad extra stappen maakt, dan gaat zijn marktwaarde omhoog en ook het aanzien van de jeugdopleiding van Feyenoord

05-09-2022 09:45

frvlissingen +3692

Ik vind dat Kraaij en Vink gewoon van het scherm verdwijnen.

05-09-2022 09:45

Kalouless +12672

Kan iemand Kraay een dvd van vorig seizoen toesturen? Wat een nonsens. Trauner heeft ook al behoorlijk wat foutjes gemaakt dit seizoen. Als ie dat niet zou doen had ie bij City of Real in de basis gestaan, niet bij ons. Deal with it mafkees.

05-09-2022 09:44

Diffa85 +11180

Bij Almere City.. Zoveel ging er ook weer niet fout hoor..

05-09-2022 09:50

Kalouless +12672

Als Trauner minder foutjes zou maken had ie bij Almere City gespeeld?

05-09-2022 10:26

Diffa85 +11180

Anders had hij bij City of Real gespeeld

05-09-2022 10:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties