"Ivanušec en Minteh zijn van Conference League-niveau"

"Ivanušec en Minteh zijn van Conference League-niveau"

Terwijl de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo zondagmiddag alweer op het programma staat, kan er nog één keer worden teruggeblikt op het optreden van Feyenoord tegen Celtic FC. De Rotterdammers verloren afgelopen woensdag met 2-1, nadat er door het elftal van Arne Slot wederom een matige wedstrijd werd gespeeld. Een aantal spelers vielen in het bijzonder negatief op.

"Teleurstellend en totaal onnodig", reageerde Sjoerd Mousou in de AD Voetbal Podcast op de nederlaag. "Celtic is een modale ploeg in de Champions League en als je dan eindigt met zes punten, is dat te weinig. Op basis van de zes wedstrijden die we gezien hebben, heb je wel te veel laten liggen. Dat je niet doorkomt en net derde wordt in zo’n poule, dat kan. Gezien de financiële verhouding is dat niet eens zo gek, maar een paar punten meer had geen kwaad gekund. Zeker niet als je het vergelijkt met die campagne in 2017 met drie punten, dat was totaal kansloos. Als je deze twee campagnes naast elkaar legt en ziet dat het maar drie punten scheelt, is dat echt teleurstellend."

Tegenvallers
Volgens Mossou hoeft er niet een simpele conclusie getrokken te worden dat de Champions League simpelweg te hoog gegrepen is voor Feyenoord. "Het zit er ook in dat je niet op iedere positie spelers van Champions League-niveau hebt, dat moeten we ook constateren. Ivanušec en Minteh zijn van Conference League-niveau, althans het niveau dat ze nu halen. Dat is gewoon te weinig en daar heb je nu ook weer punten mee laten liggen. Dat is eigenlijk al heel het seizoen een probleem. Feyenoord voetbalt niet zo slecht, maar de kwaliteit op de vleugels houdt niet over. Dan heb je nog een paar individuele gevallen waarin het net niet mee zit."

Beelen
Toch waren er ook positieve punten te noemen in het elftal van Feyenoord. Zo maakte Thomas Beelen zijn debuut in de Champions League, omdat hij Gernot Trauner verving aan de aftrap op Celtic Park. "Dat was een grote meevaller. Hij deed het hartstikke goed en daardoor heb je gewoon een optie erbij voor de komende maanden, dus dat is heel prettig. Hij bleef prima overeind, maar goed, onder de streep blijft wel het gevoel over dat het te weinig was."

Europa League
Nu de winterstop nadert en het Champions League-avontuur voorbij is, kan er rustig gekeken worden naar de toekomst. In februari speelt Feyenoord de tussenronde in de Europa League. "Dat is ook het niveau waarbij dit Feyenoord past en dat is helemaal niets om je voor te schamen. Het is een prima toernooi voor dit team. Afhankelijk van de loting mag je best verwachten dat je een paar rondes verder komt. Je hebt gezien dat Feyenoord echt top moet zijn om van dit soort tegenstanders te winnen of kans te maken. Op het moment dat je dat niet bent, dan is het gewoon niet genoeg en word je afgestraft op de fouten."

Lees meer over
Luka Ivanušec Yankuba Minteh
Plaats reactie
666

frjvs +1389

Ja Kroatisch international. Laat het niet wekelijks zien nee, maar mag hij net als elk ander een seizoentje acclimatiseren? Mossou, de NAC-supporter die per-ongeluk ineens stukjes schrijft in een nog irritantere krant

18-12-2023 08:06

Joepie. +10179

Pfff wit tegen wit wie verzint dit

17-12-2023 14:27

Maradollar +5683

Timber was vorig seizoen ook niet veel maar speelt nu juist de pannen van het dak, mogelijk ook zo’n scenario voor de andere spelers

17-12-2023 14:18

JDJ +17897

Minteh zit in een leertraject en is onderweg een heel grote speler te worden. Ging een beetje zichzelf overschatten maar is duidelijk op de weg terug. Ik zit op het puntje van mijn stoel zodra hij aan de bal komt. Ivanusec kwam binnen in topvorm heeft al laten zien wat hij kan en is (in vorm) een versterking, verademing en een meerwaarde voor Feyenoord. Iedere wedstrijd komt er een paar procent vorm bij bij hem. Is er nog lang niet maar afserveren slaat nergens op.

17-12-2023 13:59

patrickbmx +2209

Als de speler eigendom is, 100%
Dat is hij niet en hij is de blindste speler op rechts dus dan liever een eigen speler.

Wij leiden deze jongen op voor newcastle want we kunnen hem niet betalen. Reis nelson was veel beter om een vergelijking te maken

17-12-2023 14:25

Maarten262626 +1185

Wat een onzin. In de EL zitten ook ploegen met CL niveau. O.a. Liverpool en Leverkussen.

17-12-2023 13:52

TrummekeTweePuntNul +12701

Wat een onzin. Daar wil ik het bij laten.

17-12-2023 14:49

dekenner91 +1220

Sjoerd Moussou is het niveau van de KKD nooit ontsprongen als journalist.

17-12-2023 13:41

Kaloe +9496

Minteh mocht willen van Conference League niveau te zijn , tis meer Efteling attractie . En 6e divisie onder bond divisie Limburg . Zoiets

17-12-2023 12:34

Degekstuh +5275

Ivanušec scoort er binnenkort weer een paar en dan heeft de Europese subtop weer zitten slapen ( sjoerd de clown)

17-12-2023 12:08

johanj34 +3990

Als halverwege het seizoen zo'n Ivanušec nog steeds niet in vorm is zegt alles, godgeklaagd..

17-12-2023 14:05

KrommeZandweg +3346

Voor zn blessure haalde hij een goed niveau, na zn blessure minder.. maar dat komt goed

17-12-2023 14:18

Degekstuh +5275

Precies dit. Hij komt er weer

17-12-2023 14:49

Paixaobeste +5631

Manmanman, die laatste wedstrijd ging nergens over, en nu zeiken over dat we niet gewonnen hebben

17-12-2023 11:44

lion63 +13753

Als je ziet wat er nu nog voor ploegen in de EL zitten en je zegt: "Dan kun je makkelijk een paar rondes verder komen" Dan heb je het ook niet zo goed begrepen volgens mij.

17-12-2023 11:27

Bal-Bal +5064

Kan dus wel. Wij zijn Feyenoord en hebben laten zien dat het kan op KO was je gewoon celtic en lazio de baas.

17-12-2023 11:34

lion63 +13753

Alles kan... maar dan moet je wel wat volwassener voor de dag komen als we tot nu toe hebben laten zien. Het is niet alleen leuk voetbal dat telt....

17-12-2023 13:52

rikkie12 +9256

Wat is eigenlijk “conference Leaque niveau”????

Bedoel je dan het niveau van de winnaar (Roma, West Ham) of dat van de laatste in de poulefase (KL klaksvik, Zrnsjki)?

17-12-2023 11:04

Bal-Bal +5064

Bullshit praat inderdaad. Wat is conference. As roma, marseille, nu aston villa bijvoorbeeld.

17-12-2023 11:35

rikkie12 +9256

Hoezo bullshit?
Ik vraag alleen wanneer je over “niveau” praat. Alsof alle 40 ploegen die in een competitie meedoen van hetzelfde niveau zijn….
Feyenoord was eerst finalist in de Conference League (dus top), daarna kwartfinale EL (subtop) en nu middenmoot CL.
Wat is nou hun “niveau”? Ik zou zeggen Champions Leaugue, want daarin zijn ze gemiddeld.

17-12-2023 11:49

rikkie12 +9256

Oeps. Sorry. Had je reactie verkeerd gelezen… 😉

17-12-2023 12:08

nieuwsgekkie +9046

Sjoerd Mossou valt in de categorie Sinclair Bisschop, Dennis van Eersel en Joep Schreuder. Eigenlijk zwakzinnig en daarom maar sportjournalist geworden.

17-12-2023 11:40

radikale +6842

Kan me nog herinneren dat in de zomer window iedereen maar wat graag wilde dat (Kroatisch international) Ivanusec naar Feyenoord kwam! Hij was voor Zagreb de belangrijkste aanvaller.
Dus Bitte warten zie.

17-12-2023 10:55

kamirano9999 +1321

Sven van beek

17-12-2023 10:28

hoebahoeba +2109

Simpele zielen de vraag te stellen of CL niveau te hoog gegrepen is. Die lampen zit werkelijk alles mee en bij ons zit alles tegen. Scoren hoog in lijstjes qua grote gemiste kansen, schoten op doel etc. Je hebt ook iets geluk nodig en.....misschien moet je ze niet zo makkelijk tegen krijgen. Anyway...als het in een paar wedstrijden wel iets had meegezeten was je met gemak doorgegaan en had je gewonnen van psv en waren we wederom geweldig geweest. Waan van de dag

17-12-2023 10:22

Glenn Lagerwaard +2137

Onderbuik gevoelens.

Psv heeft gewoon een beter team.
1 simpel vb hun flankspelers leveren wel.
En in de breedte zijn ze gewoon wat sterker dan ons.
Niks mis mee , beter ingekocht.

17-12-2023 10:50

jacques_troosteloos +2950

Minteh is wel dreigend maar verliest heel vaak de bal en dan moet je er weer achteraan. Ivanucec valt zwaar tegen. Ik vroeg me af of hij wel meedeed.

17-12-2023 10:17

LARSCF2 +3120

Minteh altijd opstellen! Al gaat het 9 keer mis de 10de keer creert die wat of scoort die. Conference league nivea die wel met minimale tijd een goal scoort tegen celtic.

17-12-2023 09:59

danirotterdam +167

Ivanisec vind ik ook helemaal niks
Maar miss eens op 10 zetten en strengs rechts buiten
Wieffer en timber zijn spelers die de bal veroveren en ivanisec in stelling kunnen brengen om de aanval op te zetten
Hij heb de techniek en het overzicht

17-12-2023 09:51

Josezara11 +936

Is PSV dan wel cl-niveau ? Die zijn met behoorlijk wat mazzel in de ko-fase gekomen . En door Arsenal weggespeeld .

17-12-2023 09:47

FRMause +6153

Voor mij geldt hetzelfde als met het kampioenschap: aan het eind genoeg punten? Terecht kampioen.
CL: genoeg punten gehaald om door te gaan? Dan is het terecht.

17-12-2023 09:51

Jozef4ever +818

Sjoerd zegt op dit moment spelen ze op niveau conference league. Mss dat ze een hoger niveau gaan halen in de toekomst. ( men liefst nabije toekomst). Vind dat niet zo’n gekke uitspraak als je ziet hoe ze nu spelen.

17-12-2023 09:22

progress +2317

Het klopt wel ergens om eerlijk te zijn dat de vleugels niet genoeg brengen maar je hebt het wel over een speler die terugkomt van een blessure en uit het buitenland, moet wel eerlijk zijn dat ie zich tegenover mij nog moet bewijzen.
En Minteh dan die is door alle clubs en geld omhoog geschoten maar Mars de maan is die al voorbij maar is nog wel jong en die is duidelijk door zijn manager niet goed begleid. Of het ooit wat wordt ja op de atletiek baan zeker wel.

17-12-2023 09:18

Sleepie +11911

“Hij moet zich tegenover mij nog bewijzen”
Hahaha

17-12-2023 10:28

vincent3889 +31

Hij moet zich bewijzen tegenover iemand die waaraschijnlijk een 8 urige werk baantje heeft haha. 🤣

17-12-2023 10:43

progress +2317

Maybe Yes maybe no zal je nooit weten

17-12-2023 13:42

Mike7892 +1296

Minteh is ook echt een speler waarvan je je afvraagt of hij wel voetbalschoenen draagt MET noppen eronder, met dat uitglijden elke wedstrijd.

17-12-2023 09:07

LARSCF2 +3120

Hij is te snel voor de nopen. Hij heeft traag gras nodig net zoals balluade

17-12-2023 10:01

RonNeil +4912

Luka gewoon goeie voetballer,
Alleen niet op links,en zolang Minteh speelt(drama) gaat bijna alles over rechts

17-12-2023 09:00

bd +1192

Was al raar dat beelen niet eerder speeltijd kreeg en nieuwkoop of lopez op rechts werden opgesteld

17-12-2023 08:37

LARSCF2 +3120

Lopez op rechts was namelijk een enorm succes.

17-12-2023 10:01

Adriaaantjeeeeeee +25183

Ivanusec zeker niet. Minteh daarintegen

17-12-2023 08:36

Jurk +7082

Pffffff…

17-12-2023 08:33

Houtman +4644

Onzin
Timber was ook helemaal niks werd er vorig jaar gezegd!
Geef deze jongens de tijd!

17-12-2023 07:38

MKF +7836

Op dit moment wordt er gezegd.

17-12-2023 08:23

ron1872 +8153

Met Ivanusec op 10 gaat het wel heel erg druk worden met goede middenvelders

17-12-2023 07:21

Peanut +16298

En doorrrr

17-12-2023 07:17

Flinkevleugel +3222

Sjoerd Mossou is een journalist van KKD-niveau, maar over Minteh heeft deze knaap mogelijk gelijk, hoewel De Kromme wegloopt met onze huurling van de rijkste club ter wereld.

17-12-2023 04:31

Dordrecht2022 +779

Miskoop heb t al gezegd

17-12-2023 03:35

teauvenoir +78084

Minteh kan veel verder komen dan Ivanusec, want is tyfussnel en heeft lak aan alles.

17-12-2023 02:08

renatevandergijp +1513

Daar zijn er nog wel 100000 van

17-12-2023 08:05

dickievoormekaar +5713

Mossou is dan van geen enkel niveau....
Ivanusec speelde juist tegen Celtic verdienstelijk. Dus waarom schrijft hij dit?

17-12-2023 01:56

teauvenoir +78084

Ivanusec was waardeloos. Tandeloze vleugelspits. Rechtsback heeft niets te vrezen gehad.

17-12-2023 02:07

Jampie +261

Jaa hij deed het bij zn oude club ook veel beter op 10, daar begon hij te renderen

17-12-2023 02:15

teauvenoir +78084

Klopt helemaal. Onbegrijpelijk dat ze zo’n speler hebben gehaald voor de flank, als je juist de 1 tegen 1 wilt domineren en onvoorspelbaar wil zijn.

17-12-2023 09:21

01010 +1249

Ironisch dat bijna iedereen inclusief mijzelf hebben gewacht op ivanusec en wij nu wel concluderen dat ook hij niet het gewenste niveau brengt.

17-12-2023 00:49

Kuytblessure +10418

Ik trek mn conclusies over een maand of 9 pas.

17-12-2023 01:01

petje +10641

Idd , die gozert speelt bij Kroatië , kijk naar de laatste jaren hoe die t deden tov dat geweldige Nederland
Misschien wordt die gozert niet goed gebruikt...

17-12-2023 01:35

dickievoormekaar +5713

En... in glasgow liet hij veel zinnigs zien.

17-12-2023 01:57

SEYVEN +14006

Sjoerd niet bepalen. Wie is hij om te kwalificeren

17-12-2023 00:42

Seasider +546

Minteh is gehuurd zonder optie tot koop, dus zonder contract heeft hij geen toekomst bij Feyenoord.
Ivanusec oogt nog niet fit, is voorspelbaar en mist zelfvertrouwen.
Ueda heeft een paar goals nodig in de kuip, en de tandem Gimenez en Ueda moeten ook samen een optie worden voor Slot.
Geertruida baart mij t meest zorgen.
Speelt nonchalant en lijkt aan snelheid te hebben ingeboet.
In niets de power verdediger met voetballend vermogen van vorig seizoen.

17-12-2023 00:13

Clasie12 +2432

We hebben allemaal ivanusec in de voorrondes gezien, daar speelde hij top met veel goals, en hij speelt nu met betere spelers om zich heen. Dus het kan niet dat hij er ineens niks meer van kan. Die blessure heeft er gewoon in gehakt maar dat gaat echt wel weer terugkomen

17-12-2023 00:00

Alex1908 +4658

Minteh, jonge knul moet nog veel leren, snelheid is echt enorm. Ivanusec speelde voorrondes Champions League volgens mij en scoorde er aardig op los. Op dit moment is hij Conference League maar ik hoop dat hij zijn vorm weer gaat pakken.

16-12-2023 23:53

stefan.k +1051

ivanusec is een 10 en geen buitenspeler, zelfs ik zie dat

16-12-2023 23:50

bloed_zweet_tranen +1975

O ja. Net als Senesi dat ook was als ik mij goed herinner...

16-12-2023 23:26

01010 +1249

Ivanu is technisch en balbehendig maar niet explosief. Tevens wil die vaak naar binnen. Een buitenspeler moet explosief zijn en ook acties buitenom hebben. Ivanusec is idd meer een 10 dan buitenspeler

17-12-2023 00:51

FR_Domingo +14864

Ivanusec oogt fysiek een heel stuk zwakker dan in september. Ik hoop het ergens ook want ik denk dat hij echt potentie heeft. Minteh daarentegen is echt een blind renpaard met totaal geen overzicht

16-12-2023 23:25

Traunerworden +13656

Laat hem zn teringmuil houden over onze spelers. Ivanusec conference league niveau.... Hou toch eens op zeg mongool

16-12-2023 23:03

jonathan_van_der_krogt +2324

Dat dus. Krijgt die idioot hier voor betaald? Die analisten en columnisten zijn van die overschatte functies.

16-12-2023 23:14

FREVER +16640

Verschil moet er wezen: Lang, Lozano en Bakayoko vs Ivanusec, Minteh en Paxzooi..

16-12-2023 23:01

kraai59 +5172

Ja idd een mega kwaliteitsverschil. In hun voordeel dat is dan wel weer jammer

16-12-2023 23:21

parentscounter +1886

Valt mee rusttttigggg

16-12-2023 23:00

DeeSanto +617

Opportunisme van de voetbalwereld, het is zwart of het is wit. Er zit niks tussen

16-12-2023 22:48

Peterk +34772

Tsja, je moet altijd wat zoeken als je Sjoerd heet. Nu zijn Ivanusec en Minteh aan de beurt. Kom op beste mensen, zo kan je wel aan de gang blijven. Op elke speler is wel wat op- of aan te merken....

16-12-2023 22:35

jonathan_van_der_krogt +2324

Als die niks te zeggen hebt verdiend die ook niks. Praten is zo overschat.

16-12-2023 23:17

EIJK1969 +4282

Die Mossou snapt het niet of begint dement te worden. Uit informatie en beeld van Ivanusec bij wedstrijden van Kroatië en Zagreb zag je direct dan Ivanusec niet een klassieke buitenomspeler is, maar veel meer naar binnenkomt om de combinatie op te zetten. Op geen enkel you tube filmpje zie je hem op de manier spelen zoals Mossou niet verder kijkend dan zijn neus lang is, wenst. Hij neigt in dit Feyenoord meer naar nummer 10 positie. Je ziet bij spelers bij hem in de buurt dat hij eenvoudig de combinatie aangaat. Dat lukt ook als linksbuiten al een aantal x tegen Celtic. De doorspeelbalken zijn op maat. De combinaties lukte goed tegen het Nederlands elftal en andere wedstrijden voor Kroätie. Land bij eerste 4 wk. Dat Mossou geen Dick van den Polder is en niet zou worden, dat was al snel duidelijk. Maar hij heeft wel meer opmerkingen gemaakt dat ik denk "ben je wel helemaal normaal en bezit je voldoende voetbalinzicht". Nee dus. Van Hanegem gaf ook aan Iva op 10. En Minteh. Grillig. Stelt zichzelf niet op, maar is ook nog maar 19. En spelend in een Feyenoord in vorm. Hij vergeet dat de opstelling tegen Madrid een x uitglijder van Slot was (gelukkig ook eens mens). Dat de echte vorm (Geertruida Santi Paixeio..) ontbreekt en dat ondanks vormdippie door persoonlijke fouten de 2e ronde niet hebben gehaald. Denkt ie wel dat "paradijsvogel" psv de 2e ronde CL overleeft. En dan ook spelers conference leaque? Hij schrijft maar (onzin).

16-12-2023 22:13

Harigekut +802

Lekker kort verwoord…

17-12-2023 11:48

EIJK1969 +4282

Wel mee eens?

17-12-2023 13:43

s85mwrgtbr +1642

Newcastle wilt hem niet voor niets terug

16-12-2023 22:00

FRNelom +3619

Luka word weer top

16-12-2023 21:49

EIJK1969 +4282

Op 10. Hij lukt maar wat

16-12-2023 22:15

Cena +556

Danjuma speelt echt totaaal niet bij Everton. Zou hem proberen te huren in de winter

16-12-2023 21:37

rovo +9334

Minteh is van newcastle die zijn sowieso Conference League-niveau

16-12-2023 21:32

EIJK1969 +4282

En met 18 is Conf Leaque goed niveau.

16-12-2023 22:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties