''Misschien moet je met twee spitsen gaan spelen''

''Misschien moet je met twee spitsen gaan spelen''

Trainer Arne Slot krijgt Feyenoord nog altijd niet aan de praat. Vooral de buitenspelers zijn een probleem aan het worden. Een gebrek aan rendement lijkt de Rotterdammers op te breken. Pierre van Hooijdonk oppert daarom om van systeem te wisselen.

''Alles valt of staat bij Feyenoord bij de vorm van de links- en rechtsbuiten'', ziet de oud-Feyenoorder. ''Misschien moet je met twee spitsen gaan spelen, omdat je verder zo weinig hebt staan. Met Szymanski en Kökçü daarachter en daar weer achter Geertruida en Timber als blok. Ik heb over Ajax ook gezegd voor Napoli-uit dat ze misschien eens met vijf verdedigers moesten gaan spelen en dat is dan vloeken in de kerk. Dit met twee spitsen gaat Slot ook niet doen.''

Van Hooijdonk verwacht dat Feyenoord met Danilo en Santiago Gimenez vaker het net gaat vinden, zo stelt hij in gesprek met ESPN. ''Ik stel mijn doelpunten altijd op. Ik stel de spelers op die doelpunten kunnen maken, want uiteindelijk gaat het daar om.''

Lees meer over
Pierre van Hooijdonk
Plaats reactie
666

AirMax1 +1648

Lastige keuze…
Gimenez wint meer duels, Danilo creëert weer meer kansen. Maar Gimenez is gevaarlijker in de zestien. Daarentegen combineert Danilo makkelijker dan Gimenez

31-10-2022 20:47

rob57 +3035

Dat was Fortuna öok en dat was ook een baggerpartij.

30-10-2022 12:19

Dezwartetulp +76753

Dit komende 3 potten tegen de mindere goden:

Idrissi.......Danilo........Szyman
..........Kokcu.......Timber............
.................Dermane....................
Lopez..Hank..Traun...,Benita
..................Bijlow.........................

30-10-2022 11:52

sven37 +758

Op idrissi na vind ik dit prachtig

31-10-2022 11:05

010forlife +2985

Ja maar welke spelers maken de goals dan.

Op dit moment moet het komen van

Szymanski
Kokcu op een goede dag
En met uitschieter timber

Gimenez niet meegeteld omdat hij nu weer op de bank zit, maar naar mijn weten heeft gimenez meer dan danilo gemaakt.

Maar ik geef toe dat ik niet objectief bent als ik tussen gimenez en danilo oordeel moet vellen. Ben zelf groot fan van gimenez. Daarin kijk ik met een mexicaanse bril plaats van mijn Feyenoord bril 😅

30-10-2022 00:25

Anton Victorie +1100

Volgens mij Danillo iets meer

30-10-2022 06:31

WilliSCF +730

Waarom ben je groot fan van Giminez?

30-10-2022 08:05

010forlife +2985

Omdat ik gimenez een betere speler vindt tegenover danilo.

Jij had stiekem een ander antwoordt verwacht zeker 😅

30-10-2022 08:51

WilliSCF +730

Nee, ik ben vooral benieuwd waarom. Want ik zie het nog niet zo in die Giminez. Aan de bal vooral slecht

30-10-2022 19:19

010forlife +2985

Ieders zo zijn mening toch 😎
Indien je nog een platform zoekt voor gezellige voetbal babbels. Ik heb sindskort discord geopend.

https://discord.gg/S868CMkjvJ

30-10-2022 19:34

sven37 +758

Radio worden

31-10-2022 11:06

010forlife +2985

Hahaha
Zal je vertellen, ik ben bezig met een maatje om een podcast te maken. Maar moet wachten tot hij een goede mic heeft zodat we ook via discord de podcast kunnen opnemen.

Ook soort radio 😅

31-10-2022 13:05

Jaeger +1665

Hij heeft wel gelijk,maar snap niet waar hij op doelt met " ik stel m'n doelpunten altijd op".......waar? Bij je thuis op de playstation?

29-10-2022 23:37

nelisvoorst +885

Helemaal niet zo'n gek idee van pi-air . Danilo en gimenez in de spits en dan een viermansmiddenveld met szymanski dilrosun geertruida en timber

29-10-2022 22:22

Wiet_vot +749

Ipv geertruida, Kokzu neem ik aan . Dan ben ik voor.

30-10-2022 05:05

nelisvoorst +885

Ik denk dat het voor de balans op het middenveld beter is met geertruida te gaan spelen

30-10-2022 06:18

zekspeed +4433

Ben ik het volledig mee eens. 4-3-3 is niet de hollandse school maar de hollandse ziekte.
Feyenoord rendeert alleen met 4-3-3 als het de ruimte krijgt en die ruimte krijgen wij in 3 van de 4 wedstrijden niet. De buitenspelers hebben geen snelheid en diepgang, lopen zich constant vast en trekken alleen maar naar binnen toe. Er wordt nooit een actie buitenom genaakt waardoor de spits nooit in positie komt

29-10-2022 20:55

eeuwigtrouw +3937

Zal uitdaging worden hoe logisch het ook klinkt,na al die tijd kunnen ze een systeem nog niet aan

29-10-2022 19:56

FRJari +4408

Geen gekke gedachte. Danilo is prima in het meevoetballen en Gimenez kan zich richten op het afmaken.

Van de buitenspelers van dit Feyenoord word je kotsmisselijk van hoe slecht ze momenteel presteren

29-10-2022 18:57

Rus82 +289

Europees gezien een goed idee. Maar in de competitie gewoon 433 en hoog druk zetten.

29-10-2022 16:46

Rikscho +1047

Eens met Van Hooijdonk.

29-10-2022 15:19

vakkiew3 +2616

Nog niet eens zo’n gek idee met de huidige selectie

29-10-2022 14:50

Pinky1974 +119

Mee eens wat is er mis met 4-4-2 of 3-5-2

29-10-2022 14:16

Thierry20 +9993

Ik ben altijd wel fan van 5-3-2 met 2 aanvallende backs.

29-10-2022 14:32

Arcturian_ +3171

3-5-2

Bijlow

Geertruida trauner hancko
Timber kokcu
Walemark szymanski dilrosun
Gimenez danilo

Geen enkele back bij ons is goed dusja waarom die positie niet slachtofferen

29-10-2022 13:55

alexnultien +6046

Je word compleet overlopen dan

29-10-2022 13:57

Themas +426

In de Eredivisie is het merendeel van je tegenstanders verdedigend ingesteld, waarbij effectiviteit in de omschakeling de orde van de dag is.

In de Europese competities lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat Feyenoord op die manier het spel gaat bepalen.

Het probleem zit hem wat mij betreft in het middenveld, daar gaat het te vaak mis. Je kan nog zoveel aan je voorhoede en verdediging veranderen, als er half wordt meeverdedigd en geen toevoer is naar voren, dan win je geen wedstrijden.

29-10-2022 16:52

zekspeed +4433

Ja maar onze buitenspelers leveren ook nooit een assist met diepgang en het veld breed houdend. Laat die buitenspelers maar lekker op de bank

29-10-2022 20:59

stamplust +24653

Een systeem spelen dat je niet gewend bent. Kunnen ze elkaar lekker in de weg lopen en geef je de backs van de tegenstander de vrije ruimte om op te komen.

29-10-2022 13:33

ELyrics +1127

Ik Ben nog steeds doodziek van storm glass
Flankspelers leveren niet en dan stel je pedersen niet op !!! Hij is juist degene die er op continu over heen gaat En dan hou je ook diepte in je spel dat was gewoon de key factor en in mijn optiek was hij 1 van de betere afgelopen weken slot is fantastisch maar afgelopen donderdag is ook op jou conto te schrijven
Don't make sense!!!

29-10-2022 13:26

tanne1701 +369

Die pedersen komt wel elke keer over de flank maar een actie heeft ie niet en een goede voorzet al helemaal niet

29-10-2022 13:27

Feyenoord1908frfc +881

Pedersen raakt geen ene pepernoot, die had je meteen aan Southampton moeten verkopen afgelopen zomer.

29-10-2022 13:35

RonnieBaxter1 +227

Niet eens zo’n gek idee, ik zou alleen Dermane als 6 opstellen ipv Geertruida en deze naar de RB ipv Pedersen. Verder je verlies pakken op de miskoop LB en daar Hartman zetten

29-10-2022 13:25

marcianorsd +9298

Zometeen tegen pierre voetballen... ben benieuwd of ik wat ballen kan tegenhouden...

29-10-2022 13:21

petertje73 +238122

Laat de ballen maar vallen!

29-10-2022 15:37

marcianorsd +9298

Hij heb 2 keer gescoord uit een vrije trap maar wel 3-3 geworden

29-10-2022 18:02

petertje73 +238122

Thanks voor de update! Foto's???

29-10-2022 19:24

marcianorsd +9298

Heb zelfs video's

29-10-2022 21:16

petertje73 +238122

Woooooooowwwww, leuk!!!

30-10-2022 16:35

Kralingenfeyenoord +2719

Misschien moet je ze een keer geen vast salaris uitkeren. En alleen op prestatie krijg je een vergoeding. Eens kijken hoeveel we dan nog verliezen.

29-10-2022 13:09

RAWHIDE010 +548

het probleem is daar natuurlijk niet mee opgelost, je hebt totaal geen aanvoer naar de spitspositie niet vanaf de flanken en niet vanuit het middenveld. Kan je wel 2 spitsen opstellen maar het probleem blijft hetzelfde.

29-10-2022 13:06

aartinho +34750

Hou het lekker bij nac, pi-air

29-10-2022 12:47

Matthy +1840

Nou eerlijk dit is toch best een prima opstelling
Die buitenspelers van ons kunnen er weinig van
Danilo-Gimenez
Szymanski-kökcu-wiefer-timber
Lopez-hancko-trauner-geertruida
Bijlow

En dan zou geert ev voor wiefer kunnen en pedersen rb

29-10-2022 12:25

Yorampaar +4087

Bijna eens maar denk dat Hancko-Rasmussen de beste optie is achterin

29-10-2022 15:40

Matthy +1840

Hè snap jij voetbal wel? Trauner is 1 van de beste op het veld

29-10-2022 17:11

Yorampaar +4087

Heb jij de laatste wedstrijden gekeken? Vrij duidelijk dat ik Hancko op linksback bedoel...

29-10-2022 19:21

ligtinslotshanden +3636

Voor het eerst dat ik hem betrap op een idee wat misschien wel zou kunnen slagen. Maar dan moet het middenveld elkaar niet in de weg gaan lopen.

29-10-2022 12:24

ElvisManu +49

We missen de spelers die voor het embleem spelen. Allemaal lamlendig Ipv strijders

29-10-2022 11:56

stamplust +24653

Het ligt niet aan het systeem maar aan de wisselvalligheid van de spelers.

29-10-2022 11:33

GeorgeMartin +2565

Ja 4-4-2 spelen.. die labiele buitenspelers kunnen toch geen fatsoenlijke voorzet geven.
Jahanbakhsh,Wallmark Dilrosum lekker banken en blijven trainen.
De spitsen lekker laten concurreren samen in het veld.

Danillo -Gimenez
Szymanski -Kokcu- Wieffer- Timber
Rasmussen-Hancko-Trauner-Geert

29-10-2022 11:32

FR1908RF +2260

Niet eens zo slechte gedachte.

Wellicht wieffer ipv van geert en geert ipv pedersen.

29-10-2022 11:52

rene1952 +1006

Ja is beter

29-10-2022 12:12

GeorgeMartin +2565

Goeie.. pas m aan.. makkelijk te visualiseren voor Arne alvast

29-10-2022 14:14

GoudvisFR +2062

Eens met deze man

29-10-2022 14:28

Rob.S +156

Ga toch het idee krijgen dat de dementie al is toegeslagen in zijn hoofd. Vreemde man

29-10-2022 11:16

Mrunterwijst +10611

Omdat het met de 433 opstelling zo lekker loopt bedoel je?

29-10-2022 11:25

hans_berkheij +2093

Hij heeft wel gelijk. Het is verstandig én Slot gaat het hoogstwaarschijnlijk niet doen.

29-10-2022 11:27

Marcel.v37 +2718

Held met soms rare uitspraken maar deze vind ik niet zo gek. Onze buitenspelers zijn waardeloos.

29-10-2022 11:28

Marcel.v37 +2718

Geen idee of Paixao goed is. Die hebben we nog niet veel aan het werk gezien toch?

29-10-2022 15:46

Koekert +5466

Misschien moet PiAir zich er volledig buiten houden. Is niet voor niets geen trainer geworden.
Hij doet het voor de liefhebber (behoor ik niet toe) prima met vd Vaart in de Waldorf en Stattler combinatie, verder komt er 80% onzin uit. Ga anders nog talenten a la Kazim scouten, maar ga je hierin niet meten met Slot. Als voetballer was je veruit de betere, maar als trainer is het omgekeerd.

29-10-2022 11:11

wilbert17 +23476

Doet zijn werk gewoon he.

29-10-2022 12:15

Maluka01 +1776

Helemaal geen slecht idee. Danilo en Santi in de spits. onze pool op 10 geen buitenspelers

29-10-2022 11:02

WvH +15381

Ik zou nu de wedstrijden gewoon 4-3-3 blijven spelen. En de 2 maanden winterstop gebruiken om 4-4-2 eens te proberen in wat oefenwedstrijden. Alle buitenspelers zakken door het ijs nu. Dus probeer eens het middenveld in handen te krijgen en dan opkomende backs die voorzetten geven.

29-10-2022 10:27

Ladinsky2021 +6053

Inderdaad nu even vasthouden aan 4-3-3

Tegen Lazio met Walemark, Gimenez en Szymanski en dan Wieffer op 6 voor meer defensieve zekerheid.

In de laatste 3 ED wedstrijden met Walemark, Gimenez en Paixao en Szymanski op 10.

29-10-2022 10:51

Gers +12865

Wieffer is wens denken he

29-10-2022 11:24

Ladinsky2021 +6053

Iedere keer als hij meedeed viel hij mij in positieve zin op. En Geertruida op 6 vind ik ook niet alles. Die zie ik liever op RB.

29-10-2022 11:28

MarksmanFR +855

Gewoon Gimenez erin, Walemark rechtsbuiten. en die Dilorosun (bij gebrek aan beter) linksbuiten.
Geef Gimenez veel voorzetten en dan jaagt hij ze er wel in.

29-10-2022 10:26

FRJosse +1056

Dilrosun uberhaupt niet meer opstellen!

29-10-2022 11:16

rene1952 +1006

En Janbaks ook niet meer!

29-10-2022 12:15

FRalways +3816

Lekker slim Pierre, 4-4-2. Dan hebben we twee spitsen zonder aanvoer !

29-10-2022 10:18

WvH +15381

Hahahaha nu hebben we 1 spits zonder aanvoer. Potato. Potatoe.

29-10-2022 10:25

Dani.D +2252

Szymanski links timber rechts dus heb je genoeg aanvoer

29-10-2022 13:10

FR010FRDAM +43105

Had liever gevoetbald dit weekend. Even die nare nasmaak wegpoetsen. Aan de andere kant heeft Slot extra tijd om na te denken en te trainen

29-10-2022 10:15

Suri +8957

Misschien moet je elf verdedigers opstellen.

29-10-2022 10:09

sykoofox +87517

Misschien is mijn opstelling een idee?

29-10-2022 10:08

Suri +8957

Ja dat is de reden dat je niet in de staf zit...🤣🤣

29-10-2022 10:10

sykoofox +87517

Altijd leuk, iemand die zichzelf grappig vind!

29-10-2022 10:11

charlaykc +9510

Dacht ik ook aan, goed om te experimenteren

29-10-2022 10:00

FR010FRDAM +43105

Ja want het experimenteren werpt vruchten af

29-10-2022 10:14

Fey010_015 +94308

Misschien moeten ze meer lopen zowel aanvallend om meer afspeel mogelijkheden te creëren als verdedigend spreekt voor zich.
Maar als ik af en toe timber terug zie sjokken op ze dooie gemak en neem timber als voorbeeld maar zo zijn er wel meer.
Mis de echte wil om te winnen.

Zie ook aan de speelwijze een heel ander Feyenoord waar is dat echte afjagen met het hele team gebleven bijv? Ja zie Danilo in zijn eentje op de keeper af lopen maar niemand doet mee? Kunnen ze dat niet omdat het fysiek dat niet toelaat of …?

29-10-2022 09:59

hans_berkheij +2093

Denk dat dit ook het interne probleem is. De spelers willen of kunnen de speelstijl van Slot niet uitvoeren. Het niet willen helpt ook niet om het wel te gaan kunnen.

29-10-2022 12:00

FRmikoman +2297

Zo een gek idee is dit eigenlijk niet eens. Ze hebben allebei heel andere looplijnen, Gimenez als diepe spits en Danilo eromheen of als valse 9. Zou best wel eens kunnen dat ze elkaar heel goed aanvullen!

29-10-2022 09:28

WillemWeetAlles +4325

Twee spitsen die half functioneren = 1 functionerende spits???

29-10-2022 09:23

8mvrk5q95f +1457

Beter als geen functionerende spits omdat de vleugelspelers niet functioneren

29-10-2022 09:57

Edwinvz +1141

Ze voldoen allebei nog niet. Maar laten we vooral met ze allebei gaan spelen…
Als je het laatste half uur een doelpunt nodig hebt, begrijp ik dat volkomen. Maar in de basis… en wat doe je dan met al die buitenspelers en het systeem van Slot? Allemaal overboord gooien?

29-10-2022 09:15

feyenoord_Freak +14031

Nou je zegt het zelf als je het laaste half uur een doelpunt nodig hebt .
Nou dat hadden we inderdaad nodig afgelopen donderdag maar nog weigert hij dan op die manier van 2 spitsen te spelen bijvoorbeeld te wisselen.
Dat was dan toch mogelijk geweest dan kan je zeggen ik heb er van alles geprobeerd en eruit gehaald .

29-10-2022 09:58

Edwinvz +1141

Dat ben ik zeker met je eens! Er moet alles aan gedaan worden om 3 punten te pakken. Dat begint ook bij de trainer die dat signaal wilt overbrengen op de ploeg.

Maar starten met 442? Dat vind ik dan weer geen oplossing. Je hebt de hele transferzomer gericht op 433. De jeugd speelt 433. Je traint ook op 433.
Er moeten dan gewoon bepaalde zaken beter.

29-10-2022 10:12

feyenoord_Freak +14031

Dan is nog de vraag is er wel een plan B van manier van spelen als het niet loopt .
Dar probeerde hij wel met 5 verdedigers laaste keer dat ging niet maar als je dat soort dingen nu pas gaat plannen dan ben je best laat begonnen dit seizoen vind ik .
Maar goed zal wel weer te kritisch zijn 😏

29-10-2022 10:39

IJzerenKees +129646

avond spits en ochtend spits

29-10-2022 09:01

fey4life010 +2822

Hahaha ijzeren kees🤣

29-10-2022 09:25

0223-010-osascf12 +244

als ze alleen eens passie strijd en inzet lieten zien, gaat het mijn inziens een stuk makkelijker

29-10-2022 08:29

IJzerenKees +129646

ingewikkelde naam heb jij joh
is dat een wiskundige formule ofzo

29-10-2022 08:34

standyourground1908 +775

Misschien moet je het syteem niet omgooien op het moment dat spelers al gek worden van de wisselingen.

29-10-2022 08:15

Gers +12865

Ach dat roept dan iemand op tv en dan gaat dat weer een eigen leven leiden ....en laat ie ze staan dan moet ie meer wisselen. Er is redelijk ingekocht gegeven de financiele mogelijkgheden en Slot is een prima trainer. Alleen ja het pakt niet helemaal lekker uit nog maar dat kan zeker nog wel komen. Mss moet er in de winterstop nog iemand bij of zou wieffer het aankunnen op 6?

29-10-2022 11:31

SantiagoFR +5540

Paixao, Tabouni, Wieffers, en Ballaude gaan er echt wel komen.
dat zijn voor de toekomst hele goeie spelers geef het wat tijd en laat Slot ze rustig inpassen dit seizoen , hij weet echt wel wat die doet hoor!

29-10-2022 08:13

standyourground1908 +775

Precies. We weten al jaren dat met name zuid amerikaanse spelers aanpassingstijd nodig hebben en gevoelig zijn voor vertrouwen en verbinding. Ga ze dan niet gelijk afschrijven

29-10-2022 08:16

Thijs.B +1744

Het is heel simpel als je met 2 spitsen wilt gaan spelen heb je creativiteit nodig op het middenveld!

Ik zal dan zo spelen:

Giminez Danilo

Szymanski

Timber Kocku

Ausnes: :( wieffer (een kans geven!)

Lopez Pedersen

Hancko Trauner

Bijlow

29-10-2022 07:59

IJzerenKees +129646

is dit een kerst boom systeem haha

29-10-2022 09:02

mout10051981 +4748

Pierre heeft 100% gelijk

29-10-2022 07:36

Gers +12865

Oke dan is het zo

29-10-2022 11:32

Staatje69 +2156

Goede geen voetbalweekend morgen

29-10-2022 07:16

DoubleSpy +8275

---------------------- Danilo --------------- Gimenez --------------
-------------------------------- Szymanski --------------------------
------------- Kökcü -------------------------------- Timber ---------
---------------------------------- Wieffer ----------------------------
Hancko ----------------------------------------------------- Geertje
------------------ Rasmussen ----------- Trauner ------------------
----------------------------------- Bijlow -----------------------------


Met twee spitsen en zonder buitenspelers is dit de sterkst denkbare opstelling.

29-10-2022 05:07

jimdundeegaming +2155

Dat zei ik al weken geleden. Maar ze verklaarde me voor gek

Ander optie is. 532

29-10-2022 06:30

Bumonmygum +8667

Zo, jij bent get!

29-10-2022 07:21

Bobbiebop +2816

Dat is, wat mij betreft, de beste optie. Met Hancko en Pedersen heb je dan twee wingbacks die de zijkanten kunnen bespelen. Rasmussen, Trauner en Geert als slot op de deur. Timber en Kokcu in de verdedigende rol (waarvan er om de beurt een diep kan gaan) en Symanski op tien. Santi als diepe spits en Danilo kan dan het middenveld in komen.

29-10-2022 08:30

jimdundeegaming +2155

Just! Maar we hebben hier teveel figuren. Die geil worden van het 020 spel. En niks anders Dan. 433 willen

29-10-2022 08:58

Futre +3010

Ik zou dit gaan doen:

Bijlow

Timber trauner rasmussen hancko

Geertruida bullaude Kokcu

Szymanski gimenez Taabouni

Met Bullaude heb je iemand die de spits meer ondersteunt en meer in de zestien komt. Met Timber en Szymanski op de flank heb je goed voetbal, terwijl Timber op het middenveld te weinig brengt. Lopez en Hartman zijn helaas te slecht, dus Hancko moet wel naar linksback. Levert met Rasmussen ook een extra kopper op die we hard nodig hebben voor dode spel situaties.
Linksbuiten blijft een probleem. Taabouni ingevuld die best aardige dingen heeft laten zien, maar dat vooral is omdat ik nog steeds wakker lig van de laatste prestaties van Alirezah, Dilrosun Peixao en Walemark. Eigenlijk overtuigt niemand daar.

29-10-2022 04:44

RichardT-07 +1422

Ik vind je creativiteit zo vroeg in de ochtend leuk

29-10-2022 06:26

Futre +3010

Zo creatief is het allemaal ook weer niet. Taabouni staat er vooral om te benadrukken dat die andere vier er niks van bakken.
Timber rechtsback was wat ze bij ajax ook voor ogen hadden, en wat ook interesse van Van Gaal had voor het NL elftal. Bullaude zet ik hier op zijn eigenlijke plek neer, en gaat er vooral om of hij er echt klaar voor is inmiddels.
Voor de rest staat iedereen op een plek waar hij al meerdere wedstrijden gespeeld heeft.

29-10-2022 09:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties