Ochtendjournaal: Geen sprake meer van luxe op spitspositie bij Feyenoord

Ochtendjournaal: Geen sprake meer van luxe op spitspositie bij Feyenoord

Feyenoord had zondagmiddag in de eigen Kuip veel moeite met de tien man van RKC Waalwijk. Een kopgoal van Mats Wieffer zorgde pas laat in de wedstrijd voor de beslissing. Waar de middenvelder wederom een van de belangrijkste Feyenoorders was, was er op een paar van zijn ploeggenoten juist veel kritiek.

Zo was het Algemeen Dagblad niet erg positief na de zege van Feyenoord. 'Spitsen laten het opnieuw afweten', kopte de krant. "Santiago Gimenez verliet hinkend het veld. Met de gebruikelijke staande ovatie, maar ook zonder de zo vurig nagejaagde treffer. Zoals ook Ayase Ueda zijn naam niet op het scorebord kreeg. Lang was de bezetting van de spitspositie bij Feyenoord er eentje van pure luxe. Daar is geen sprake meer van."

Waar Ueda nog steeds pas 1 treffer maakte in dienst van Feyenoord, maakte topscorer Gimenez er in zijn laatste 11 wedstrijden ook slechts 1. "In de laatste negen wedstrijden maakte alleen Igor Paixão als aanvaller een doelpunten, al scoorde Bart Nieuwkoop tegen AZ toen hij als gelegenheidsaanvaller was opgesteld. Verder werd de ploeg van Slot vaak gered door verdedigers en middenvelders. Ook gisteren tegen RKC, met Wieffer die de trekker overhaalde. Richting AS Roma zal het zelfvertrouwen niet uit de oren spuiten bij de aanvallers van Feyenoord."

Ivanusec komt in vorm
Toch was er tegen RKC wel degelijk een aanvaller die opstond: Luka Ivanusec. De Telegraaf noemde niet de drie punten, maar zijn vorm 'de échte winst' voor Feyenoord. "Dit is weer de Ivanusec van die eerste periode en de Ivanusec die alle fans van de nationale ploeg van Kroatië kennen. Een aanvaller met techniek, inzicht en klasse."

Lees meer over
Santiago Gimenez Luka Ivanušec Ayase Ueda
Plaats reactie
666

lsimon +1248

Gimenez voetbalt meer mee en doet dat op zich best aardig.

Maar als spits moet je eigenlijk gewoon wachten op een paar momenten in de wedstrijd en niet teveel meevoetballen.

19-02-2024 18:52

Alvorens +7279

Wat wil je nou met corners die er nooit niet aankomen maar eerst de hele veld rondgaat wabberen waardoor de spitsen op een eiland komen te staan, en terug moeten zakken' en als zij de verdedigers mee trekken staat iedereen elkaar in de weg en schieten ze blindelings elkaar de hersens af.

19-02-2024 18:41

KeyFey +3096

Dat willen ze graag, zo'n vormcrisis. Er is gewoon niks aan de hand, gewoon elke keer 3 dubbele dekking op onze spitsen. En dat werkt aardig, maar we winnen toch.

19-02-2024 15:36

lacdegeus +2739

Santi is gaan sparen voor in Rome! Ueda is iets te licht maar toch ijzersterk in de lucht en vast aan de bal. Ze hebben gewoon een beetje pech, maar zodra ze knallen dan komt het allemaal goed.

19-02-2024 14:19

Cultheld +4442

Het is gewoon kansberekening. Als de spitsen 20 goede voorzetten krijgen per wedstrijd dan gaan er vanzelf wel n paar in. Dat oeverloos gebrei zie je gewoon iedere keer vastlopen. Het is niet zo moelijk.

19-02-2024 13:38

william_bakker +40

Als die ene bal er gewoon ingaat dan hoor je niemand meer over hem. Komt goed.

19-02-2024 13:38

rene_van_heijningen +311

Ik ga mij pas echt zorgen wanneer er helemaal niet meer gescoord wordt.

19-02-2024 12:04

fr_1993 +78819

Heb een keer het lef Santi uit de 16 meter te laten hollen als er toch standaard twee of drie verdedigers op hem jumpen trek je dan juist de ruimte open.

19-02-2024 11:54

Bossche Bol +7446

Over 3 weken schrijven ze weer dat Feyenoord een luxe probleem heeft in de spitspositie.

19-02-2024 11:52

JDN1987 +23432

Zou cruz het nog kunnen?

19-02-2024 11:40

delacruz +5708

Ik had er gisteren 2 in het netje liggen ;)

19-02-2024 11:53

JDN1987 +23432

Gehakt ballen in airfryer ?

19-02-2024 12:47

Sneekshit +10575

Wat ik vooral storend vind, is dat de media hier helemaal wild van wordt. Oooh de spits scoort niet, we gaan er 20 overdreven stukjes over schrijven.
Het grootste probleem in het elftal zijn de vleugels. Zolang daar te weinig aanvoer weg komt heeft een spits het altijd moeilijk. Als dan constant de media nog eens verteld dat de spits niet levert, gaat het vanzelf in de koppies zitten. Paixao begint weer te leveren. Ivanusec komt eraan. Als die straks op niveau zitten, dan komen de goals voor Santi ook. Maak ik me totaal geen zorgen over.

19-02-2024 11:23

FR_Domingo +14960

Helemaal eens, doordat het aanvalsspel te veel door het midden gaat staan de spits driedubbel gedekt. Het voordeel van dit Feyenoord (de laatste weken dan) is behalve dat jezelf weinig scoort krijg je er ook heel weinig tegen.

19-02-2024 11:39

fr1908-paul- +5626

Ik vond Santi gisteren niet eens zo slecht. Beetje pech met de afronding ook want hij was weer dreigend ook.

Volgens mij had Haaland hetzelfde de afgelopen tijd. Overkomt de beste

19-02-2024 11:50

Peterk +35226

Overdrijven is ook een kunst. Feyenoord heeft 2 goede spitsen die gisteren niet veel fout deden. Ueda een afgekeurde goal en bij Giminez als een mirakel een bal van de lijn weg gekopt. je moet gewoon tevreden zijn dat je zulke jongens hebt lopen want ik loop al langer mee en de lijst van waardeloze spitsen die ik in de Kuip gezien heb is echt oneindig.

En als het AD had opgelet dan had men ook al veel eerder kunnen zien dat Ivanusec een prima speler is maar niet op de juiste plaats staat. Ivanusec op de plaats van Stengs zou al een hele verbetering zijn. Maar Feyenoord heeft op verzoek van Slot flink de knip getrokken voor Stengs en bij Slot ligt het dan gevoelig hem te passeren....

19-02-2024 11:19

ron1872 +8209

Ik blijf het zeggen;

We hebben nu links rechtspoot Ivanusec en op rechts linkspoot Paixao. Die gaan dus niet over de backs heen, maar komen binnendoor. Daar staat je spits helemaal niet.

Zet nou gewoon weer een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links en dan ga je wel mooie voorzetten vanaf de flanken vlak voor de goal krijgen.

Dus Paixao als linksbuiten en Ivanusec op rechtsbuiten.

19-02-2024 11:17

Detrein +734

Paixao is rechtsbenig.

19-02-2024 11:57

FR4LIFE(Dui) +4000

........we willen wedstrijden winnen door goed te zijn

en niet door een slecht spelende tegenstander ..............


.

19-02-2024 11:00

stillewillem +4200

Als die verdediger niet de wedstrijd van zn leven had dan had Santi 2 goals en Ueda 1. Dus zo slecht waren ze ook niet

19-02-2024 10:50

slimspelen +4217

Soms sta je op de goeie plek.

Ik vind het grappig dat mensen dat wel eens kwalificeren als "goed verdedigd".
Goed verdedigen is namelijk er voor zorgen dat een tegenstander niet in de gelegenheid komt om op het doel te schieten, of in een zo'n moeilijk mogelijke positie. zijn poging moet doen.

19-02-2024 10:55

FightingTillTheEnd +2792

Als Gimenez deze zomer vertrekt, dan zal je echt twee spitsen moeten gaan kopen.

Ueda is ook vanuit Belgie een spits die de ballen rond de 16 de ballen erin tikt, maar in het veldspel laat hij het team niet beter voetballen, hij verdiend volgend jaar zeker kansen, maar ik ben er niet zeker van dat Ueda het gaat redden bij Feyenoord.

19-02-2024 10:49

wiet piet +8905

Was gister goed in de bal vasthouden

19-02-2024 12:06

FrBubba +19586

Gimenez vond ik echt niet slecht.
Die ballen gaan er wel weer in.

19-02-2024 10:43

Scollo010 +3818

Was pure pech dat die goal in minuut 5 er niet in ging, prima ingeschoten.

19-02-2024 10:50

Wesley1990 +1065

Bla bla bla!!! Na psv hebben we de meeste goals en minste tegendoelpunten. Ook waren kranten niet blij met onze spitsen. Dit gevoel is wederzijds wanneer ik stukjes lees uit hun krant.


Straks loopt het weer met zowel Gimenez en Ueda en lopen de klagers weer mee in de polonaise alsof er nooit wat gebeurd of gezegd is

19-02-2024 10:40

Sodom +2892

We hebben een media probleem.

19-02-2024 10:39

Dreezy0110 +942

we hebben geen spitsenprobleem, maar een middenveld-probleem..

19-02-2024 10:36

Dreezy0110 +942

fijn dat Luka weer vrij is

19-02-2024 10:34

OnsFeyenoord +12263

Heel eerlijk, ik ben nooit echt een fan van Gimenez geweest. Ook niet toen hij wel scoorde. Ik vind hem als spits te weinig toevoegen. Veel van zijn doelpunten zijn intikkers. Uiteraard, prima als je op de juiste plek staat als spits, helemaal waar. Maar ik verwacht meer van een spits. Neem Graziano Pelle. Die stond, net als Santi, ook vaak op de goede plaats om af te maken. Maar ramde er ook af en toe nog een in de kruising vanuit de tweede lijn. Maakte een mooi kopdoelpunt. En was vooral een vast aanspeelpunt en gaf assists. Graziano was in mijn ogen de complete spits.
Santi slentert regelmatig doelloos over het veld. Valt veel te snel en te vaak op de grond. Middenvelders kunnen de bal zelden aan hem kwijt. Hij heeft een zwak schot. En qua kopkracht vind ik hem ook weinig overtuigend. Ook vind ik dat hij te veel bezig is met randzaken buiten het veld. Met zijn docu, en picknicken in een dinopak.

Ik schrijf hem niet af hoor. Wat niet is kan nog komen. En de buitenspelers (en het totale gebrek aan goede voorzetten) helpen hem ook niet. Maar tot nu heb ik hem altijd een beetje overhyped gevonden.

19-02-2024 10:31

Mexicano +6462

Zo denk ik er ook over

19-02-2024 10:36

patrick010 +3264

gimenez is geen spits die meevoetbalt.
maar de voorzetten van de zijkant zijn wel heel weinig en de ballen die komen zijn veel te simpel te verdedigen

19-02-2024 10:38

Bulldog010 +6917

Gimenez is vooral sterk met de bal in de loop en in de dribbel. We creëren veel te weinig van dat soort momenten voor Santi

19-02-2024 22:01

Ruud.v59 +586

Misschien moeten er wat meer ballen
" voorgegeven " worden? Dat gebrei is allang doorzien door welke tegenstander dan ook...

19-02-2024 10:28

DerKeijzer +3643

Dat kan je wel zeggen jan, is niets meer van over van Santi en Ueda, die ataan hopeloos op het veld

19-02-2024 10:20

gogo9Q +1513

Gimenez scoorde vaak door dat die een goed bal kreeg van de middenvelders. die hem door het midden wisten te vinden.

De laatste tijd zakt die veel terug of gaat die richting de vlanken. Daarnaast durft niemand meer een splijtende pass te geven helaas.

19-02-2024 10:16

Armin +9049

De tegenstanders hebben het ook door. Die spelen veel naar binnen waardoor er weinig ruimte over blijft voor hem.

19-02-2024 10:24

gogo9Q +1513

Klopt, alleen een slimme spits weet zijn directe verdediging wel te bespelen en daar mist hij nog wat inzicht en ervaring.
Daarnaast mis je op het middenveld echt een speler die vooruit inzicht heeft zoals kokcu had.

Wieffer is goed, alleen die leest het spel vooral wanneer we moeten verdedigen .

19-02-2024 10:50

Armin +9049

Ja klopt in zekere zin wel. Maar het is ook een jonge vent he, vergeet dat niet.

Er is nog veel ruimte om te groeien, dat zie je nu al met het aannemen en direct terug kaatsen. Daardoor creeer je weer ruimte, omdat de cv dan uit moet stappen.

19-02-2024 14:22

gogo9Q +1513

ohw ja dat zeker, het is ook niet dat ik hem afschrijf alleen daar moet die wel echt stappen in gaan maken de aankomende wedstrijden want anders gaat een grote club snel doorschakelen naar een andere spits

19-02-2024 17:41

VanKlotelenBurg +4022

Met een steeds beter wordende Paixao, Minteh en Ivanusec is het een kwestie van tijd voor Santi weer in vorm is, dan zijn we niet meer te stoppen

19-02-2024 10:16

kuurie69 +13197

4 4 2 en je word alsnog kampioen

19-02-2024 10:13

walk_on +328

Maak me geen zorgen. Het is wachten tot het moment dat die kansen er wel invliegen.

19-02-2024 10:09

Leggie1 +362

Kritiek is terecht, Gimenez moet gewoon weer gaan scoren en ook beter zijn kansen afwerken zoals panklaar balletje gister begin wedstrijd. En beter positie kiezen. Verder is ook allemaal waar dat hij ook meer aanvoer moet krijgen en bij vlagen prima mee voetbalt. Gaat goed komen maar het zal wel tijd worden inmiddels! Ueda is echt wel een goede spits maar heeft nog bijna niets laten zien. Gelukkig beginnen Ivanusec en Paixiao beiden op stoom te komen want via zijkanten moet ook meer productie (goals en assists) gaan komen. Dan nog Stengs terug naar zijn vorm van begin dit jaar en dan gaan we nog ff knallen deze laatste paar maanden!

19-02-2024 10:09

kuurie69 +13197

Wacht maar met Stengs als de zon weer gaat schijnen.

19-02-2024 10:14

spzm +13469

Zoals alle ploegen tegen ons spelen is er voor een spits ook nauwelijks doorheen te komen. Dan komen doelpunten vaak idd van de komende mensen, middenvelders en verdedigers dus

19-02-2024 10:08

kuurie69 +13197

Geef die ploegen eens ongelijk.

19-02-2024 10:15

fr1985 +6393

Het was allemaal niet best maar we (en de media) moeten het ook niet erger maken dan het is.
Speel deze wedstrijd volgende week over met dezelfde spelers en het staat na 20 minuten 3-0.
We hadden gewoon geen mazzel en natuurlijk weer een keeper tegen die de wedstrijd van zijn leven keept.
Als ze dan met 10 man komen te staan en de reserve keeper óók de wedstrijd van zijn leven speelt weet je dat het erg moeilijk gaat worden.
Het enige dat dan geldt is winnen, en dat hebben ze gedaan. Gauw vergeten.

19-02-2024 10:07

Wazzup +30933

Pfff moe van die negatieve weergave van de media, van de week weer hosanna als Santi er 2 inschiet tegen AS Roma

19-02-2024 10:06

kuurie69 +13197

Waar kan ik tekenen

19-02-2024 10:15

Willem10 +11985

Zolang er gewonnen wordt is het niet scoren van Santi niet zo belangrijk, al snap ik dat doelpunten als zuurstof zijn voor een spits pur sang. Maar zolang anderen de winnende maken maakt t geen rest uit. Het komt heus weer goed met Santi.

19-02-2024 10:03

alexander2010 +381

En anders is hij nog steeds gewoon 50 mil waard

19-02-2024 10:05

de_oude_binnenweg +860

Dat was voor de Panenka.
Denk niet dat er één club is die dat nu nog gaat betalen.

19-02-2024 10:07

Willem10 +11985

Als hij weer op gang komt dan komt er heus wel veel geld binnen. En anders maar volgend jaar.

19-02-2024 11:53

Feyekees +1231

Ach, de bekende emoties rond voetbal;

Als zij wel gescoord hadden is alles weer super en zijn het de beste spitsen die rondlopen op de Nederlandse velden.

Waarschijnlijk scoren nu andere spelers omdat de spitsen veel spelers van de tegenstander bezig houden.

19-02-2024 10:01

Mensini +14667

Is een kwestie van tijd van wel weer...!

19-02-2024 10:01

RuudHeus +509

Het zal allemaal wel, gewoon drie punten en afstand genomen van Twente waardoor de miljoenen van de CL bijna binnen zijn, dat is wat telt; resultaat

19-02-2024 09:55

JefCumps +5420

Juist en in de zomer verder bouwen

19-02-2024 09:59

alexander2010 +381

Prc drie punten is drie punten

19-02-2024 10:04

Feyenoordereiland +1051

Makkelijk gelul van het AD

19-02-2024 09:55

leefdebeef +25947

AD amsterdoms dagblad

19-02-2024 12:03

kkhahsdedhkdh +45135

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom mensen Santi en Ueda op dezelfde hoop gooien. Ja, bij Santi lukt heel weinig de laatste tijd, maar hij staat nog altijd op 19 doelpunten uit 22 wedstrijden en was de topscorer van ons kampioensteam. Heeft gescoord in de EL en CL.

Ondertussen heeft Ueda nog niks laten zien in ons shirt en heeft hij in het verleden alleen wat goals gemaakt tegen ploegen als Myanmar en Zulte Schubbekutteveen en Turnhoutse Boys..

19-02-2024 09:46

WSNBM +2154

Je kunt zeggen wat je wilt, maar zolang ze beiden niet scoren voegt Ueda voetballend wel meer toe dan Santi. Die weet op t moment werkelijk geen bal in de ploeg te houden. Ik vraag me echt af wat er met die gozer gebeurd is, er zit werkelijk 0,0 pit meer in hem lijkt t wel... Je begint haast te vermoeden dat er op privé-vlak iets speelt ofzo

19-02-2024 09:56

kkhahsdedhkdh +45135

Denk dat het gewoon een vormdip is, en dan geforceerd op zoek gaan naar goals. Hij komt ook veel op plekken waar hij helemaal niet moet zijn.

Speculeren over privéproblemen vind ik nooit zo netjes, dat kan snel een eigen leven gaan leiden zoals toen met Haps

19-02-2024 09:58

WSNBM +2154

Klopt, hij zwerft idd af en toe op links of rechtsbuiten rond. Is misschien niet zo netjes idd, maar ik probeer een oorzaak te zoeken haha

19-02-2024 10:04

kkhahsdedhkdh +45135

Als er een externe oorzaak is lijkt het me eerder oververmoeidheid omdat hij eigenlijk al sinds zijn transfer geen fatsoenlijke vakantie heeft gehad, plus heel veel de wereld over reizen. Maar laten we er vanuit gaan dat hij snel weer het net gaat vinden en dan weer los gaat

19-02-2024 10:06

Bobbiebop +2860

Santi werkt ontiegelijk hard, maar daar moet hij het juist niet van hebben. Met slimheid, gezicht naar de goal en de bal in de diepte; dan is hij op zijn best.

19-02-2024 09:38

Alchemist +12653

Ik vind dat spitsengezeur echt overdreven. Heel eerlijk, het probleem blijft echt bij de aanvoer of speelstijl liggen.

Hoe vaak heeft Gimenez in de afgelopen 11 wedstrijden nou echt een bal vóór zijn voeten, richting de goal vd tegenstander gehad?
In zoveel wedstrijden, misschien een paar keer. Waarvan hij er 1 heeft gescoord.

Het is echt altijd met de rug naar de goal en 3 CV’s in je nek. En ook nooit een panklare voorzet op het bolletje ofzo.

19-02-2024 09:30

Woeke +8663

Precies dit.

19-02-2024 09:38

foreverfey +26603

Voor onze spitsen is het ook wel erg lastig. Wij zoeken nooit de vroege voorzet maar breien extreem lang waardoor de ruimte voor hun erg klein is en ze vast staan in de dekking.

19-02-2024 09:28

Geo +3026

Ik heb vertrouwen in Ueda.
Denk dat de rest ook aan zijn manier van spelen moet wennen maar hij doet tenminste niet gek. Die goals gaan straks wel vallen.

19-02-2024 09:23

Feyenoordvrouwtje +2624

Ik heb vertrouwen in het hele team.

19-02-2024 09:28

RidderkerkFeyenoord +2310

Onze spitsen worden niet gezocht. Het spel is te traag. Aan de buitenkanten staan jongens die geen man voorbij gaan, vooral rechts, de achterlijn zoeken en zo verdedigers voor keuzes stellen. Santi kreeg 2 ballen in de eerste 45 minuten. Nee, die jongen loopt continu vrij, is aanspeelbaar en rent zich wezenloos voor niks.

Maar onze kenners doen aan scorebordjournalustiek, vinden dat je dan toch moet of kan scoren. Belachelijk gewoon.

19-02-2024 09:08

fluub +8850

Als die jongen continue vrij loopt is het gek dat hij maar 2 ballen krijgt toch? Jouw inzicht klopt dus niet. Santi staat zelden op de juiste plek en zie je niet continue rennen om vrij te komen. Met een mooi middenveld met Timber en Wieffer krijg je absuluut mooie ballen, maar niet als je er niet staat of onzichtbaar bent. Santi is een luie voetballer met een slecht spelinzicht. Leg je er bij neer. 1 treffer in 11 wedstrijden, zelfs Pratto haalde een hoger gemiddelde en die zat niet eens op voetbal.

19-02-2024 09:13

faajenoort +4809

Wat een onzin. Hij heeft even de vorm niet. Heel normaal, zeker bij jonge voetballers. Door die geweldige redding op de doellijn van die speler van RKC en later één van de doelman heeft hij niet gescoord, maar dat lag zeker niet aan zijn spel.

19-02-2024 09:24

W-1986 +2790

Precies! Daarnaast vind ik Ueda balvaster en zijn goals komen wel. Met Santi moet het alleen van goals komen.

19-02-2024 09:25

Bobby +903

Azijnzeiker

19-02-2024 09:43

Bati +40217

Ik.mis Dessers

19-02-2024 09:08

W-1986 +2790

En ik mis jou!

19-02-2024 09:25

Bati +40217

Dan schatje en nu Ava nemen

19-02-2024 09:58

Joepie. +10207

Ueda zal een gevalletje Aurelio Vidmar worden.

19-02-2024 09:07

senesi1908 +3713

Dat is lang geleden.. Z'n broer speelde geloof ik bij NAC?

19-02-2024 09:11

Guipelle +1793

Ik ben blij met die overwinning. Zo'n wedstrijd zit er altijd tussen dat de bal er gewoon niet in wil. Het is ook veel te druk voor de goal en de spitsen staan volledig ingesloten.
Scoren komt heus wel weer. Gimenez prikt er straks weer een belangrijke in en is dan weer los.
Ueda lijkt me echt meer een counter spits en daar ben ik nog niet van overtuigd. Ook zijn kaatswerk is nog niet op niveau voor het spel wat Feyenoord speelt.

19-02-2024 09:07

Hanegem +4361

Mogguh beste allemaal !
Joh , dat gezeik van die lullo's ? (Sportjounalisten en in het bijzonder GOUKA pfff !)
Ja de wedstrijd verliep idd stroef , maar FEYENOORD had zeker óók vier / vijf keer kunnen scoren, en ja dat gebeurt dan niet en dan wordt het allemaal wat zenuwachtiger en gehaast ! En dan tik die Wieffer uiteindelijk gewoon verdient de 1-0 binnen #jatognitan

19-02-2024 09:06

The-Bridge +9302

Niks aan de hand. Vorm is relatief en kan zo weer terug zijn.

19-02-2024 09:03

OmeChris +3967

Maak het maar over ervaren tekortkomingen van Feyenoord terwijl RKC exceptioneel veel er uit hield.

19-02-2024 09:02

Feydiedje +5202

Ik maak me meer zorgen om Ueda dan om Santi, die gaat straks zijn goals wel weer maken. Ook zie je dat die het nu op een andere manier probeert, hij laat meer balletjes vallen voor andere

19-02-2024 09:02

Hem110949 +177

En hij mist de voorzetten van links en rechts , alles gast door het midden waar alles op een
Hoop staat .en waar ze enorm veel balverlies lijden met hun getik op andere halve meter .Santi krijgt ook geen ballen waar hi iets mee kan . Hopelijk scoort hij weer snel en is hij over het dooie punt heen .Veel
Succes woensdag .

19-02-2024 09:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties