Ochtendjournaal: Ook Van Persie prefereert resultaat boven de uitvoering

Ochtendjournaal: Ook Van Persie prefereert resultaat boven de uitvoering

Feyenoord won zaterdag met 0-1 van AZ, ondanks dat de Rotterdammers geen overtuigende statistieken aflegden. De ploeg van Robin van Persie had een stuk minder balbezit dan de tegenstander en schoot zelfs niet één keer op doel - de enige treffer was een eigen doelpunt. Dat feit werd maandag door het Algemeen Dagblad nog eens aangehaald.

"Daar zat hij dan, Robin van Persie, een dag nadat hij in De Kuip had uitgelegd dat 'een geniepige 1-0 gevoelsmatig minder aanvoelt dan een 5-4'", begon de krant. "En geniepig, dat vonden ze bij AZ de nipte zege van Feyenoord wel. Feyenoord schoot niet eenmaal tussen de palen, al probeerde Van Persie dat na afloop te nuanceren door de afgekeurde treffer van Julian Carranza te benoemen."

"AZ had in eigen stadion 62% balbezit gehad. Zoals FC Groningen (52%), Go Ahead Eagles (52%) en FC Twente (54%) in de duels ook al vaker de bal hadden dan Feyenoord", somde de krant op. "De Rotterdammers hoeven blijkbaar niet te domineren om de volle buit te pakken, want in al die wedstrijden pakte Feyenoord wel de drie punten."

Resultaat boven uitvoering

Wat dat zegt over de trainer Van Persie? "Hij werd als jeugdtrainer en voor zijn start bij Heerenveen door aanbidders neergezet als de meest aanvallende trainer die er maar te vinden was. Maar de Rotterdammer laat in zijn eerste weken bij Feyenoord zien dat ook hij het resultaat prefereert boven de uitvoering. En waarom ook niet? Het gat met PSV is opeens weer overbrugbaar en Feyenoord stapelt de punten op."

Twee afgekeurde goals

Ook De Telegraaf viel op dat Feyenoord nauwelijks kansen creëerde. "Maar de gasten toonden wel aan nét iets liever te willen winnen. Tot tweemaal toe werd een Rotterdamse treffer door de VAR afgekeurd. Ayase Ueda had vlak voor zijn assist op Anis Hadj-Moussa centimeters buitenspel gestaan en Carranza zou voor zijn goal Bruno Martins Indi een zwieper hebben gegeven. Het was een duwtje waar in de grote competities never nooit voor wordt gefloten."

Lees meer over
Robin van Persie AZ
Plaats reactie
666

Feyenoord4ever1908 +71438

Oh Robin van Persie

09-04-2025 12:03

JDJ +18312

Dat gevoel van echt willen winnen ontbrak onder Priske in de eredivisie.

08-04-2025 10:41

Stoppel +3645

Ach, mooi winnen is ook gebeurd. Tegen Twente had Twente 52% balbezit, maar die 48 % van van ons was uitmuntend goed. Daar hoor ik niemand over!

07-04-2025 18:26

fer67 +528

Om dat Twente bijzonder slecht speelde en open huis hield .

08-04-2025 15:20

Jigsaw +10146

René Hake heeft genoeg ervaring, om te weten dat de punten nu het belangrijkst zijn…
Dat attractieve en aanvallende voetbal, kun je inslijpen in de voorbereiding en volgend seizoen…

07-04-2025 13:28

Kesi77 +13714

3 gehaktballen besteld op een bedje van mayonaise

07-04-2025 11:41

Bossche Bol +7452

Vind ik toch altijd nog het lekkerst met mosterd.

07-04-2025 12:40

fer67 +528

En een bommetje

08-04-2025 15:21

Mo.M +520

Die snavels gaan, als het een beetje mee zit al drie wedstrijden voor het einde, met de schaal aan de haal. Die laten zelden sprankelend voetbal zien. Hier en daar een uitzondering daar gelaten. Maar wie kan dat wat verrotten daar in dat 020 als ze straks met zijn allen op het museumplein staan? Liever kampioen worden met Mourinho voetbal dan elke keer punten morsen met koppig vasthouden aan een bepaalde filosofie die niet gelijk de gewenste resultaten oplevert. Liever lelijk winnen dan mooi verliezen.

07-04-2025 11:17

Kesi77 +13714

Wat is je punt? Het is hier geen 020 site

07-04-2025 11:41

Mo.M +520

Mijn punt is dat resultaat heilig is. Liever lelijk winnen dan mooi verliezen.

07-04-2025 11:51

tatonka_tatonka +1029

In dit stadium is dat ook nodig. Alles voor CL voetbal. Daar moet filosofie even voor wijken.
Volgend seizoen, als Van Persie hopelijk zijn benodigde spelers heeft, zal er zeker aanvallend gespeeld worden.

07-04-2025 12:23

fer67 +528

Nee zeker niet maar hij zegt niets verkeerds . Leer er van wat hij zegt . En verder blanlabla

08-04-2025 15:23

Kampioen2025 +5701

drie wedstrijden in 6 dagen tijd en negen man in de ziekenboeg. Snap wel dat sommigen een beetje moe zijn.

07-04-2025 10:58

DeLaatsteZet +7540

CL halen is nu het belangrijkste, mooi voetbal doen we volgend seizoen wel weer.

07-04-2025 10:49

taco_mundo +54355

Wishful thinking.
Het plan is achterhaald

07-04-2025 10:49

ElPanzeFr +21977

Bullshit van die nul schoten op goal. Gewoon twee goals afgekeurd waarvan zeker 1 daarvan onterecht

07-04-2025 10:40

taco_mundo +54355

Dus feiten zijn bullshit?
Los van die afgekeurde goals ( ze zijn bij ons voor minder afgekeurd) moet er ook op doel geschoten worden. Er werd simpelweg te weinig gecreëerd en we waren slecht in balbezit.

07-04-2025 10:49

ElPanzeFr +21977

Nee, er zijn féitelijk gewoon schoten gelost. Alleen kiezen we er voor om die niet mee te tellen blijkbaar.

En eens met je laatste zin, zeker in balbezit waren we ondermaats. Echt nog genoeg werk aan de winkel

07-04-2025 10:53

taco_mundo +54355

Is niet wat hij roept.
Hij zegt zelf voor attractief en aanvallend voetbal te staan.

07-04-2025 10:29

Telecaster +2912

René mastermind, Robin uithangbord

07-04-2025 10:20

Feyenoorder1400 +1004

Denk inderdaad zelf ook dat René hake een grote rol speelt

07-04-2025 10:27

Kaasiejj +1869

Wat is er anders tussen het voetbal wat hij met O19 liet zien en Feyenoord 1?

07-04-2025 10:33

schippertje +3368

Tegen az telde maar 1 ding, de overwinning omdat je daarmee een concurrent op grote achterstand zet
Twente en utrecht deden het daarna nog dunnetjes over en dus hebben we een geweldig weekend achter de rug.
En dat zonder op doel te schieten😉💪😂😂

07-04-2025 10:14

paulus56 +261890

telegraaf positiever dan het ad maar dat zijn we gewend

07-04-2025 10:07

mark_de_heer +429

3 punten waren in deze wedstrijd meer dan welkom

07-04-2025 10:06

Ove1970Kindva11 +13

Veelal korter dekken door de backs en het middenveld bij het druk zetten. Meer direct spel van de middenvelders en de spits en je komt weer aan het voetballen. Resultaten zijn prima, maar weer afdwingen zou prettig zijn.

07-04-2025 09:57

jack98 +47667

Je hebt ook wel de spelers en tegenstander nodig om aanvallend te kunnen spelen en helaas lukt dat niet altijd.

Goed dat we de nul hielden en wonnen, dat is ook erg belangrijk!

07-04-2025 09:51

A010 +1045

De spelers hebben we wel, maar de uitvoering was slordig/slecht!

07-04-2025 10:50

TerAar1908 +16126

Het ochtendjournaal met Diewertje blok, ohnee Loretta Schrijver, ehhh Harmen Siezen...
Nou ja laat ook maar, het ochtendjournaal!

07-04-2025 09:48

DeKuipforever +202342

Dat Robin van Persie met Feyenoord minder extreem aanvallend speelt heeft natuurlijk vooral te maken met een man als Rene Hake die wat pragmatischer is en waar Robin blijkbaar goed naar luistert (en het feit dat we veel afwezigen hebben zal ook invloed hebben)...

07-04-2025 09:44

taco_mundo +54355

Het is gewoon een hoop gelul achteraf van ze.
Ze gaan daar het veld op met het idee dat ze AZ gaan domineren.
Het plan mislukt gewoon steeds, dan kunnen ze lullen dat het pragmatisch is.... maar daar trapt alleen een imbeciel in.

07-04-2025 10:47

fer67 +528

Zo als jij ,schelden is onmacht van woord keuze gebrek . Verzin is iets anders blijk basr heeft u de oplosding.

08-04-2025 15:46

taco_mundo +54355

U trapt er dus in? Ik zou nog even de spelcorrectie aan laten staan, dat leest makkelijker voor iedereen.

08-04-2025 16:52

Mexicano +6525

Bij feyenoord heeft het met kwaliteit te maken met name in de spits en op het middenveld , feyenoord kiest niet voor die speelwijze maar wordt er toe gedwongen.

07-04-2025 09:44

fer67 +528

Dat lijkt mij sterk groningen en Go A head dat ging goed . Feijenoord gaf hier zelf de gelegenheid toe . Het snelle voetbal on op houdelijk in iedere wedstrijd is een opgave en een pre voor aanvallend voetbal. Conditie is hoofd factor een. Daar in kunje de ook de tegenstander flink van de wijs brengen . De bal van uit de keeper moet snel gespeeld worden ,maar dan moeten de spelers wel bewegen. Over de volle breete van links naar rechts spelen dan naar het middenveld van daar naar buiten en weer de andere kant op over de breete passing en sneldheid in beslissingen is wel belngrijk om aanvallend te blijven voetballen . De tegen stander mag niet op adem komen zo als ik gezien hebt tegen groningen en GoAH . Dus blijven phusen totje een reeeie voorsprong hebt opgebouwd van drie doelpunten. Kom dan zelf evn op adem en dan verder tot einde wedstrijd wel met het zelfde tempo. Juist door slechte passingen kost dat veel energie om weer te herstellen . Dan zie je ook daar niet goef opgetraind word , tuurlijk trainen ze maar op halve maatregelen. Moussa moet meer pasdin geven gaat hij het zelf doen wat ook mag moet hij de kans hebben om te schietten en niet te lang blijven wachten . De aanval breek je daar mee af dat duurt veel te lang e raakt de bal kwijt of achter en de aanvallers staan voor joker . Dus Hake en Robin laat de jongens hun fouten zien op video scherm dat is duidelijker in beeld te brengen. Er zijn tal van voorbeelden om ook blessures tegen te gaan en dat is niet door trappen bij contontratie met spelen van de bal of benen voeten enkels ook daar mag wat van gezegd worden .

08-04-2025 16:10

VeteraanBanaan +189

"Prefereert resultaat boven uitvoering". Als de gewenste uitvoering bestond uit een slot op de deur met gevaarlijke omschakelingen, dan was én de uitvoering perfect én hebben we resultaat.

07-04-2025 09:43

fer67 +528

Ja begrijpelijk ?

08-04-2025 16:13

Peterk +35279

De Telegraaf met Valentijntje? Die eerst al zijn energie heeft gestoken om die Italiaanse trainer bij "zijn" club de laan uitgestuurd te krijgen, ziet dat dit mislukt is, en nu ineens zijn pijlen op RvP heeft gericht.

Elke trainer, ongeacht van welke club, wil graag winnen. Sterker, MOET winnen want zodra dat te weinig gebeurd komt hij ter discussie te staan zoals recent de eerder de hemel in geprezen Peter Bosz. En gebeurd dat met leuk, attractief voetbal dan is dat mee genomen.

RvP had Zaterdag ook liever een overtuigende zege gepakt met fraai voetbal. Maar iedereen, zelfs de "kenners", weten dat het een illusie is dat dit elke wedstrijd gebeurd. En Zaterdag was daar een schoolvoorbeeld van.

Maar om nu vergaande conclusies te trekken van een RvP die het roer om gegooid zou hebben is onzin. Net zoals je dat niet had moeten doen na die fraaie zege bij Twente waarbij het smullen was.

Voorlopig zie ik een Feyenoord dat in een mum van tijd de 3e plek heeft gepakt met zelfs een redelijke marge t.o.v. concurrent Utrecht. Gewoon een prima resultaat tot nu toe. Een paar weken geleden zag het hier helemaal nog niet naar uit.

RvP krijgt te maken met iets waar elke beginnende trainer mee te maken krijgt. Dat de media na een voorspoedig begin hun pen in het azijn gaan dopen. Ook RvP is niet foutloos. Maar dat was Slot ook niet en dat is niemand. Dus ook RvP mag je soms kritisch benaderen maar de commentaren na Zaterdag zijn zwaar overtrokken. Aan RvP de taak hiermee om te leren gaan. Dat is overigens iets dat je moet leren. Slot was daar een meester in, Bosz niet want die laat zich uit de tent lokken en die Italiaan van die club uit Amsterdam is in staat al die "kenners" het bos in te sturen met nietszeggende antwoorden als zijn club zoals gisteren weer eens met de nodige mazzel de punten pakt....

Als krant had je ook als kop kunnen afdrukken: Feyenoord prima op koers voor plek drie.
Het is maar waarvoor je kiest.....

07-04-2025 09:42

fer67 +528

Feijenoord ligt ook niet in goede aarde in het noorden van het land. Ze volgen elkaar achter kont en neus als schapen . Van enige eerlijkheid is geen spraken dat zit zit er ingebakken al van af 1970 ik vind zelf dat het zeer kwaadaardige mensen zijn die doen of zij zo aarfig zijn en rechtvaardig. Wanneer de club door hun geld heen is komen er andere dingen om de hoek kijken . Wat nog makkelijker word door verkeerde beeld vorming te geven via de Var. Schijtrechters zijn bang voor hun plaatsje voor mij personelijk is dat nu wel duidelijk bij twijfel word het zo gedraaid in het voordeel van ajax het is eigenlijk nog nooit anders geweest ook voor de Var technik . Een duidelijk boorbeeld en er zijn er meer in het geval ajax. De uitbal van Blind destijds werd niet teruggedraaid waar wel een doelpunt uit kwam . Az feijenoord buitenspel doelpunt wat geen buitenspel was werd afgekeurd wanneer zulke dingen gebeuren bij ajax zijn het goed gekeurde doelpunten . De Var is en zijn partijdige mensen .

08-04-2025 16:46

fl0epert +569

Kan mij eigenlijk geen zak schelen. De sportman in mij is meer tevreden met 3 punten dan met oogstrelend spel. Allebei samen is natuurlijk het ultieme doel, maar voor nu heb ik de voorkeur aan de 3 punten. En die lijkt Feyenoord toch langzaamaan goed te beheersen.

07-04-2025 09:24

FFL +11071

Gezeur allemaal.
Aantrekkelijk aanvallend voetbal wil iedereen, maar even 'gechargeerd gezegd' : Iedereen wint óók liever de komende 6 wedstrijden in een zaadwedstrijd met 1-0 om vervolgens 2e te worden dan in een 'zinderende' wedstrijd 6x 3-3 gelijk te spelen of 4-5 te verliezen en 4e te worden.

07-04-2025 09:19

oelewapper +245

Zinderende wedstrijden zijn mooi voor de neutrale toeschouwers.

07-04-2025 09:50

FFL +11071

Precies!

07-04-2025 11:03

Benjiracoon +2495

Voor de EL: beste dat Lyon, bodo, Frankfurt en atl bilbao doorgaat. Gunstiger voor Feyenoord, om toch CL ticket te hebben. Maar club Brugge moet wel direct voor CL spelen en niet in de vCL

07-04-2025 09:16

zdzd1908 +17548

Of we nou voorronde of niet spelen, halen CL poulefase toch wel. We zijn sowieso een geplaatst team dus krijgen geen topclubs als tegenstander.

07-04-2025 09:17

Benjiracoon +2495

Klinkt zo makkelijk , dat we toch de poulefase halen. Maar ik hoop het

07-04-2025 09:19

Mexicano +6525

Wat is een topclub , een club als eintracht Frankfurt winnen wij op dit moment echt niet van , wij ,zijn ook geen Europese topclub .

07-04-2025 10:16

zdzd1908 +17548

Klinkt idd makkelijk haha maar positief blijven

07-04-2025 10:18

elgardinero1993 +8377

Vergeet Benfica niet, die moeten kampioen worden.

07-04-2025 09:40

Benjiracoon +2495

Sporting mag ook wel kampioen worden toch?

07-04-2025 13:12

elgardinero1993 +8377

Ik dacht Benfica kampioen worden. Omdat daar alleen nummer 1 rechtstreeks CL in gaat. Genk is voorlopig ook best een taaie, gister ook weer 1-2 gewonnen.

07-04-2025 14:31

theo_de_tokkie +13436

Hopelijk vooral de dikke!

https://nos.nl/artikel/2562653-vn-waarschuwt-korten-op-ontwikkelingshulp-kan-leiden-tot-meer-moedersterfte

07-04-2025 09:14

HarryH +1901

Goedemorgen Kameraden,
Statistieken, nummers ipv posities, VAR-maatregelen.... Deze oude zak is niet tegen verandering, maar waar is het oer Feyenoord geluid van: "Kein geloel, fussbal spielen" gebleven.

07-04-2025 09:13

HarryH +1901

Vrees van wel.

07-04-2025 09:14

6Paul +19988

Bijna 34 jaar geleden

07-04-2025 09:16

Ronny +4658

Hoop blote bassies hier.

07-04-2025 09:11

theo_de_tokkie +13436

gilette quatro tussen de tanden.

07-04-2025 09:13

6Paul +19988

Blijf het bijzonder vinden. 2 doelpunten afgekeurd maar geen schot op doel. We hadden net zo goed met 3-0 winst naar Rotterdam terug kunnen gaan

07-04-2025 09:11

flying_dutchman +227770

Die van Carranza was gewoon geldig. Had minimaal 0-2 moeten zijn.

07-04-2025 09:12

schippertje +3368

En als die 2 goals waren goedgekeurd hadden we ineens wel op doel geschoten en had ueda een goeie wedstrijd gespeeld en carranza een koele afmaker gebleken.
Zo kortzichtig kan het mediawereldje zijn😉

07-04-2025 10:23

Timberman +102615

Wij allemaal

07-04-2025 09:09

6Paul +19988

Mogge Timberman

07-04-2025 09:09

Timberman +102615

Morguhh 6Paul🙋‍♂️🙋‍♂️

07-04-2025 09:10

6Paul +19988

🙋‍♂️

07-04-2025 09:11

flying_dutchman +227770

Mogge Timbervato

07-04-2025 09:11

Michel010 +324983

vet varken

07-04-2025 09:12

6Paul +19988

Lekker op de bbq

07-04-2025 09:13

flying_dutchman +227770

Do the Wall Street shuffle
Hear the money rustle
Watch the greenbacks tumble
Feel the Sterling crumble

07-04-2025 09:08

Cologne +51168

Schijten in mn eigen tijd toch minder

07-04-2025 09:07

Timberman +102615

Klopt betaald poepen beter.

07-04-2025 09:09

johndebever +17852

De hand van Hake is zichtbaar, trapt hij Van Persie op de rem.

07-04-2025 09:06

Cologne +51168

Tot nu toe een goede mix

07-04-2025 09:07

flying_dutchman +227770

Ik vond het overleg ook heel mooi om te zien. Van Persie leert echt wel veel van Hake.

07-04-2025 09:11

6Paul +19988

খগঘ

07-04-2025 09:05

ReturnoftheMac +28898

Eens , denk ik

07-04-2025 09:52

meneerAkie +11246

Ja.

Punten zijn belangrijker dan data

07-04-2025 09:05

AfstandsSchot +9756

Niet domineren en punten pakken is heel wat beter dan het Priskegelul na weer verlies of gelijkspel dat "we toch zo heerlijk veel balbezit hadden".

Jasses, wat kon ik slecht tegen die datablabla.

07-04-2025 09:05

6Paul +19988

Het begint bij het verdedigen

07-04-2025 09:03

flying_dutchman +227770

Tja, het is heel vaak andersom geweest. We hebben nou eenmaal veel geleerd in de Champions League en daar pluk je nu de vruchten van.

07-04-2025 09:03

Cologne +51168

Mogguh held maat

07-04-2025 09:04

flying_dutchman +227770

Mogge Eau de vato maat

07-04-2025 09:04

S.A.F +5654

Nadat wij dit seizoen eerst volop pech hadden met alle blessures, VAR-beslissingen en ander gedoe, mag het ook wel eens meezitten.

Maar die VAR zaterdag weer, niet normaal. Ieder contact lijkt in de slow-mo een overtreding, maar volgens mij hebben deze pennenlikkers vd arbitrage zelf nooit gevoetbald.

Wat een brave eikels.

07-04-2025 09:03

FFL +11071

Klopt. Manschot had zich nooit mogen laten overrulen door de VAR bij die goal van Carranza
Anderszins mazzel je dat de VAR Manschot niet naar het scherm haalt voor die schop van Zerrouki, want dan geeft 'ie gegarandeerd rood en dan moet ik het nog maar eens zien

07-04-2025 09:25

Pelleboog1908 +44092

Mogge helden,

Net aangekomen op werk, stipt negen uur.
Nu op de plee om te schijten; de eerste actie van de dag. Voelt nu alsof ik 1-0 voor sta.

Werkse vandaag.

07-04-2025 09:03

theo_de_tokkie +13436

goede morgen strijders.

07-04-2025 09:02

Reinbo +17756

100% goal afgekeurd

07-04-2025 09:01

theo_de_tokkie +13436

Ik verdenk de knvb/scheidsdinges van competitievervalsing.

07-04-2025 09:03

Cologne +51168

Hahahahhaha net de fiets van SuugLit gestolen terwijl hij er nog op zat

07-04-2025 09:01

SuugLit +29450

Waarom haalde je nou m’n zadel er af?

07-04-2025 09:03

Cologne +51168

Ik ben zadelsnuffelaar

07-04-2025 09:03

DeLange15 +7090

Twee gestolen goals van Carranza ik blijf t zeggen

07-04-2025 09:00

J_Bijlow +4052

3 wedstrijden in 6 dagen. Moeten we dan 3x vol gas geven en weer allemaal geblesseerd raken?

07-04-2025 08:59

Cologne +51168

Alleen zo krijgen ze ons eronder

07-04-2025 09:01

Sneekshit +10597

Op dit moment telt alleen resultaat wil je 3e worden. Volgend seizoen werken we wel weer aan de uitvoering.

07-04-2025 08:59

HwangKing +2498

Als die Italiaan lelijk wint van een top 6 ploeg dan is het allemaal geweldig volgens de media en slim ddoordacht😂. Wij mogen alleen mooi winnen terwijl de neuzen daar gewoon verloren.

07-04-2025 08:59

Mexicano +6525

Die winnen weer 2 x van psv

07-04-2025 10:18

JDN1987 +23603

Tja iedereen doet t en het werkt. Je kunt nog zo mooi aanvallend voetbal spelen of domineren maar als je gelijk speelt of verliest zijn mensen toch boos en kijken echt dan niet naar dat je leuk speelt. 3 punten dan is men te vreden lelijk voetbal vergeet men snel. ajax is ook afschuwelijk maar men is blij in die arena

07-04-2025 08:58

HwangKing +2498

Men is blij maar die supporters kan je nooit meer serieus nemen die hebben voor eeuwig hun identiteit weg gegooid waar ze zogenaamd voor stonden met mooi en aanvallend voetbal 😂 die hoef ik ook nooit meer te horen

07-04-2025 09:01

maaartijn +15829

Die actie van Carranza was geeneens een duwtje, maar een arm tegen de rug.

Zulke totale onzin. Maar je weet dat áls ze de beelden stil gaan zetten, dat de goal gaat worden afgekeurd. De VAR durft in zo’n situatie niet de beslissing te nemen dat er niets aan de hand is.

07-04-2025 08:58

SuppoostCrooswijk +40268

De scheidsrechter bedoel je in je laatste zin.

07-04-2025 08:59

maaartijn +15829

De VAR in eerste instantie. De scheidsrechter in tweede.

07-04-2025 09:08

Cologne +51168

Ik ga als blanke ff fietsen stelen. Verwacht niemand

07-04-2025 08:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties