Slot: ''Als trainer heb je bijna nooit gelijk als je niet wint''

Slot: ''Als trainer heb je bijna nooit gelijk als je niet wint''

De kritiek op Feyenoord is de laatste weken niet mals te noemen. Na het puntenverlies tegen Fortuna Sittard en het slechte resultaat tegen Sturm Graz in de Europa League ontvangt de ploeg van Arne Slot de nodige aanmerkingen. De trainer is het ermee eens dat hij bezig is aan een aantal lastige maanden in dienst van de Rotterdamse club.

''De afgelopen vier maanden zijn veel moeilijker geweest dan de twaalf ervoor'', vertelt Slot in gesprek met RTV Rijnmond. De trainer ziet zijn ploeg nog geen constant niveau halen. ''Met als gevolg dat we nu op een positie staan waarop we vorig jaar geen een keer hebben gestaan. Het resultaat tegen Sturm Graz is een uitvloeisel van de afgelopen vier maanden. Dit is een veel lastigere periode dan dat het vorig jaar was, dat is helder.''

''Je weet dat als een trainer gaat verliezen of gelijkspelen elke analist of journalist gaat denken dat je misschien een andere opstelling moet maken. Het is ook het meest makkelijke voor een journalist of analist om het daarop te gooien. Dat de opstelling niet klopt of dat de wissels niet kloppen, dat mag ook. Dat is het leuke aan voetbal: ze geven hun mening over datgene wat ze zien. Er zijn veel meningen, maar als trainer heb je bijna nooit gelijk als je niet wint.''

Vertrouwen in Slot
Voormalig hoofd jeugdopleiding Damien Hertog ziet het allemaal niet zo negatief. De komende weken kan Feyenoord gewoon alle doelstellingen nog behalen. ''Het is gewoon een hele goede trainer die gericht aan het werk is. Slot gaat dit Feyenoord ook weer aan het voetballen krijgen. Het duurt inderdaad wat langer. Het wordt donderdag een hete avond en het zou mooi zijn als ze doorgaan in Europa. Dan krijg je nog drie wedstrijden in de competitie en dan kan je de eerste seizoenhelft prima afsluiten en heb je je doelstellingen behaald. We moeten positief kijken naar de komende periode.''

Lees meer over
Arne Slot
Plaats reactie
666

Maarten262626 +1185

Slot is een eindbaas. We zijn rechtstreeks geplaatst voor de laatste 16 en als we de aankomende 2 wedstrijden winnen staan we 2de. Compleet nieuw elftal opgebouwd.

04-11-2022 15:42

Hem110949 +176

Slot is een goede trainer , hij heeft een complete nieuwe selectie gekregen en moet ook de tijd krijgen wat gaat met vallen en opstaan. Komt goed met het clubie.

02-11-2022 10:03

Legionist +1790

Als een kwart van de kansen in doelpunten werden omgezet stonden we nu overal bovenaan.

01-11-2022 20:51

FC Apendrecht.nl +29789

Slot de beste trainer van deze eeuw?? Geef mij Koeman maar. De wederopstanding van Feyenoord, zonder budget.

01-11-2022 17:58

dockersstand5314 +3269

Je zou toch stenen willen gooien door de ruiten van de diebielen die de druk opvoeren op de trainer ! 🧱🤦‍♂️

Begin seizoen zou iedereen tekenen voor de positie waar in we nu zitten !

Begin november sta je gedeeld 2e nog zat kans op overinteren in europa !

En het klootjes volk wilt weer koppen zien rollen ongkend deze figuren 🤮

01-11-2022 16:25

4pp4czjkn9 +703

Ik heb juist geen verwachtingen. Daarom zeg ik ook dat het niet veel meer gaat worden met deze aankopen.

01-11-2022 15:56

pdevriesvanoyen +27

Dat is niet alleen als je trainer bent, je moet gewoon slimmer spelen b.v niet je spelers op iedere bal hun energie laten verspelen dan komt je aan het einde te kort ,je Zou kunnen afjagen als je tegenstander over de middellijn komt dan heb je gelijk de ruimte achter de tegenstander. Dan komt je spits die je nu kapot maakt doordat die geen ballen van de zijkant krijgt meer in het spel .

01-11-2022 12:48

rijnvogels1 +1602

Ik hoop dat Slot de mensen opsteld die we donderdag zeker nodig als voor de rust niets presteren in de rust wisselen en net 5 minuten voor eind en beginnen met een voorhoede die de ballen op het hoofd van de spits kan leggen dus Giminez en aan de buiten kanten gewoon Walemark en Paxcio beginnen

01-11-2022 12:01

Diffa85 +11197

Dat is zeker waar. Je maakt dit seizoen ook best wel “vreemde” keuzes moet ik zeggen..

01-11-2022 11:35

Evanola +4708

Speltechnisch speelt hij wel het leukste voetbal en hoe hij zich presenteert is erg goed. Als hij de tijd krijgt om met deze groep te gaan bouwen dan pakt hij ook prijzen, ben ik van overtuigd.
Vind het wel te vroeg om hem de beste Feyenoordtrainer van deze eeuw te noemen gezien de Uefacup van Van Marwijk, de prijzen die Gio heeft gepakt en vergeet ook Koeman niet die Feyenoord uit het moeras heeft getrokken in zijn periode en de fundamenten voor de prijzen van Gio heeft gelegd.

01-11-2022 10:53

FRodney12 +953

Als de komende wedstrijden in de eredivisie "gewoon" gewonnen worden en je gaat door in Europa (welke plek maakt nu even niet uit) dan heb je het uiteindelijk gewoon hartstikke goed gedaan. Aan het begin van het seizoen met alle veranderingen tekenden we ervoor om bij de winterstop nog mee te doen om de titel en Europees te overwinteren.

Dat het de afgelopen weken nog aardig goed is gegaan vertekend het beeld van de werkelijke situatie. Dat is gewoon 7 basisspelers vertrokken en 11+ nieuwe spelers erbij. Dat heeft gewoon tijd nodig om op zijn plek te vallen.

#SlotWeTrust

01-11-2022 10:39

stephen_becks +551

Er is wel degelijk een speelstijl te zien, het probleem zit m in het feit dat bepaalde spelers niet 90 min kunnen leveren en daarnaast ook te wisselvallig zijn. Dit is een trainer niet aan te rekenen. Ik had de mensen hier wel eens willen horen als hij een vaste 11 had en 3x verloren had. #Slotout want hij had meer moeten wisselen? De beste man is dag in dag uit met de heren bezig, de man heeft een hele duidelijke visie welke helaas er nog niet uit komt in dit team. Teveel spelers die van ver komen, zowel qua land als qua voetbal intensiteit. Dit heeft simpelweg tijd nodig! Relax, ontspan. Als iemand in staat zou moeten zijn de 'sleutel' te vinden is dat 'Slot'. Hopelijk een 6 erbij en dat de flanken gaan renderen. De potentie is er absoluut.

01-11-2022 09:02

VamosSini +3609

Gewoon 2-0 winnen donderdag dan is er niks aan de hand.

01-11-2022 08:51

jack.f +5029

Gewoon ja hoor

01-11-2022 09:14

PScts +3587

Veel vertrouwen in Slot, daar niet van, maar mijns inziens had Slot al veel eerder een vaste basiself moeten vast prikken en die een paar weken laten staan. Nu omdat je bijna elke week de halve basiself wisselt, kunnen spelers niet aan elkaar en niet aan de tactiek wennen en dat creëert onrust en weinig vertrouwen in zo'n ploeg. Spelers hebben behoefte aan wat vastigheid. Vooral achterin moet je niet teveel wisselen, want verdedigers moeten blindelings kunnen vertrouwen op hun collega's en dat is lastig als er elke week een ander persoon naast je staat. Trauner is achterin de enige die elke week op dezelfde plek staat. Dan staat Pedersen rechtsback, dan weer Geertruida. Dan staat Hancko centraal, dan weer Rasmussen, dan staat Hancko linksback en dan weer Lopez. Dat werkt niet.

01-11-2022 08:43

Boss63 +1415

Onze Trauner kan prima spelen met Pedersen of Geert aan de ene kant en Hancko of Rasmussen aan de andere kant. De wisselingen komen niet omdat het perfect loopt.
Trauner is een professional en traint met al deze gasten. Kortom doorgaan en voor er meer inschoppen dan je achter (via een standaard situatie) tegen krijgt.

01-11-2022 10:31

PScts +3587

'De wisselingen komen niet omdat het perfect loopt.'

Kip en ei verhaal. Mijns inziens loopt het nog altijd niet omdat er teveel wisselingen zijn. We zitten al op 1/3 van de competitie en ik heb nog steeds geen idee wat nou Slots plan is met deze selectie.

01-11-2022 10:39

RLFEY +579

Ik vind slot een hele goede trainer, maar hij maakt dit seizoen wel een paar fouten die je bij een topclub meteen aangerekend worden en flink ook. Zoals naujoks inbrengen terwijl je 1-1 staat tegen fortuna en dilrosun tegen sturm een hele wedstrijd laten staan. Ik vertrouw er wel op dat hij zijn redenen daarvoor heeft maar dan is er verkeerd ingekocht lijkt me, geef bullaude bijvoorbeeld dan de kans in plaats van naujoks.

01-11-2022 08:43

FrNiels2017 +156350

Verkeerd ingekocht lijkt me aannemelijk

01-11-2022 16:22

Copr +1701

Mensen met commentaar op Slot zijn blijkbaar vergeten hoe het bij hun voorgangers was.
Die wedstrijden waren vaak niet om aan te gluren.
Nu wordt er dan weliswaar niet iedere wedstrijd gewonnen maar dat lag eerder aan de afwerking. Kansen worden er genoeg gecreëerd.

01-11-2022 08:37

petje +10670

De cross pass is er niet meer
Buitenspelers die naar binnen trekken om de spits kansloos te maken.
Felle duels zijn er niet
Terug spelen op bilow is weer gemeengoed .
Er is n wandelaar opt middenveld waar je niets aan hebt.
Er is gekocht om te kopen,kwantiteit ipv kwaliteit en de tijd begon te tikken omdat Arnesen zijn werk niet meer mocht en kon doen
Kloese ging ineens inkopen
Allerlei spelers,vooral jong
Kwantiteit dus ipv kwaliteit
Dat zien we allemaal, voetballen is niet moeilijk maar een bal niet kunnen spelen over 5 m
Is zeer verontrustend
We gaan Feyenoord NIET afvallen,dat doen we niet maar de kritiek is terecht.

01-11-2022 08:19

AmazingStroopwafel +299

Je doet net alsof te Kloese slechter heeft ingekocht dan Frank.
Hier ook een lijstje van Frank A. :
Uros Spajic
Mark Diemers
Christian Conteh
João Teixeira
Lucas Pratto
Oğuzhan Özyakup
Francesco Antonucci
Róbert Boženík, die hem deed denken aan Robert Lewandowski.

02-11-2022 02:28

doellijntechnologie +9504

Ik vraag me echt af waar al die “in slot we trust” mensen dan in vertrouwen. Wil je vertrouwen hebben in een trainer moet je wel patronen en een speelstijl herkennen.

Zien jullie de afgelopen maanden een duidelijke speelstijl terug, die zelfs in mindere fases of bij verloren potten aangehouden wordt?

Slot moet de tijd krijgen, maar dan moet er wel een speelstijl ontstaan(zeker na 1/3 van het voetbaljaar), anders slaat dat vertrouwen nergens op.

01-11-2022 08:04

Copr +1701

Ik zie zeker wel een herkenbare speelstijl. Alleen dat is niet 90 minuten vol te houden. Ook is nog niet iedere speler hiervoor geschikt dat heeft gewoon tijd nodig.

01-11-2022 08:39

Technicus +18708

Waar we in vertrouwen? Misschien omdat Slot heeft aangetoond een hele goede trainer te zijn? Jezus man er wordt net gedaan alsof we 8e in de competitie staan. Dat het wisselvallig is met zoveel jonge nieuwe spelers die allemaal een stap omhoog hebben gemaakt is niet meer dan logisch en was volledig te verwachten. Geduld is kennelijk niet de beste eigenschap van een gedeelte van het legioen.

01-11-2022 12:01

FRlegend +17020

Tja Slot vind ik een geweldenaar maar een aantal zaken maakt hij het zichzelf lastig. Zijn akkefietjes met Arnesen en uiteindelijk het wegsturen van Arnesen vind ik een smet op dit seizoen. Net als het feit dat hij geen lijn trekt bij Kokcu zijn zwakke knietjes met betrekking tot die armband. Je bent aanvoerder van de club of niet, gedraag je er dan naar. Geen persoonlijke voorkeursbehandeling.

Speltechnisch is het probleem dat er na 4 maanden nog steeds geen constante basis is. Niet aantrekken van een 6 is blunder van de club. Slot zou daar wel omheen moeten kunnen werken. Veel puntverlies is gebrek aan scherpte geweest zoals bij corners en vrije trappen. Tegen Graz ook weer laatste minuten verneukt. Dat is trainbaar (conditie) en dat zou na 4 maanden toch ook op orde moeten zijn.

01-11-2022 08:02

Technicus +18708

Haha nou is het vertrek van arnesen ook al de schuld van Slot?

01-11-2022 11:59

FRlegend +17020

Het is toch algemeen bekend dat Slot en Arnesen niet op één lijn zaten?

01-11-2022 20:16

Technicus +18708

Nou nee hoor

01-11-2022 21:36

KireH +18949

Snap niet zo goed waarom er geen kritiek op een trainer mag zijn. Iedereen ziet toch dat het vertoonde spel af en toe bagger is. Maar ook met kritiek dient een trainer (en zijn staf) professioneel om te gaan. Het is nooit alleen maar hosanna, nergens. Slot heeft tot nu toe de wind behoorlijk mee gehad en nu loopt hij tegen de wind in. Is voor hem ook een andere ervaring nu.

01-11-2022 08:01

Kevindiks12 +539

Slot is de grote leider. Hij kan interessanter lullen dan menig feyenoord fan en iedereen neemt het als zoete koek.

01-11-2022 08:04

Technicus +18708

Er is werkelijk niemand die zegt niemand er geen kritiek mag zijn?

01-11-2022 11:58

svds +33452

In november nog steeds geen enkele lijn in het spel te ontdekken dan doe he het gewoon niet goed als trainer hij is verantwoordelijk voor de speelstyle, de wissels, tactische keuzes en dat is gewoon slecht tot nu toe, dus ophouden met zeiken en een keer zorgen dat je met een vaste 11 gaat spelen zodat er vastigheid kan komen.

01-11-2022 08:00

doellijntechnologie +9504

En hij is verantwoordelijk voor de motivatie en inzet van het elftal.

01-11-2022 08:05

Technicus +18708

Hahaha alsof er geen inzet is, wat een simpel gelul altijd. Zodra er puntverlies wordt geleden moeten ze altijd harder werken en meer inzet tonen, simpeler wordt het niet.

01-11-2022 11:57

Technicus +18708

Hij zeikt helemaal nergens over maar geeft gewoon antwoord op een vraag.

01-11-2022 11:56

BullaudeKaas +18084

Arne moet niet zo zeiken, verliezen kan. Maar het is nu november en er zit nog steeds lijn in, noch weet hij zelf wat zijn vaste basisteam is. Dar kan je hem wel aanrekenen.

01-11-2022 07:18

PG70 +1616

Donderdag er op klappen, niks is onmogelijk

01-11-2022 06:53

petertje73 +238850

Als je wint heb je vrienden, rijen dik, echte vrienden....

01-11-2022 06:21

Janjaapie010 +3066

Donderdag verliezen en seizoen zit erop. Besef ff mensen

01-11-2022 06:07

TalkOfSBeek +4000

Dan al? Dacht dat we in januari nog voor de beker moesten en tegen Ajax spelen? Of is dat alweer het nieuwe seizoen.

Ik snap het allemaal ook niet meer.

01-11-2022 07:38

PutdekselGooier +10950

Ajax uit is standaard 0 punten.

01-11-2022 07:45

TalkOfSBeek +4000

Ahhh oke. Dan beginnen we met 0 uit 1. Nog 33 wedstrijden te gaan.

01-11-2022 08:56

doellijntechnologie +9504

Beker en 3de is prima

01-11-2022 07:54

Janjaapie010 +3066

Right….. slappe lul

01-11-2022 08:36

Peanut +16336

We missen een goede 6!

01-11-2022 05:56

Fries77 +1319

Na AZ uit was her lek boven, nu is het weer drama. De media roept maar wat.

Anderhalf jaar geleden ging de vlag nog uit toen de play offs werden gewonnen, en kijk nu eens. Donderdag Lazio pakken, daarna 9 uit 3 halen in de competitie en in de winterstop een nummer 6 halen. Feyenoord is goed bezig en Slot is daar voor een groot deel verantwoordelijk voor.

01-11-2022 05:44

Peanut +16336

Is het in het algemeen niet bekend dat de media altijd maar wat roept?

01-11-2022 05:54

SanFR1908 +9564

Raar daf dje ali opeens basis zette en dat niemand eenaar vroeg. Ali valt soms nieteens in. Zal bet dan echt zijn omdat die thuis tegen Sturm goed was?

31-10-2022 23:40

FR010FRDAM +43128

Of misschien omdat de rest van de rechtsbuitens ook niks lieten zien en Ali vaak verdedigend nog wel taakbewust is. Verder was hij misschien de beste op de training

01-11-2022 05:52

Kevindiks12 +539

Ali opstellen kan echt niet meer, als je een verdedigende rechtsbuiten wil kan je net zo goed geertruida er neer zetten

01-11-2022 07:58

Degekstuh +5303

Ali ben jij dat? Is goed genederlandst allemaal

01-11-2022 05:53

Struukangeren +8084

Hartog lult mooi. Maar ken hij t ook ff invullen als die dingen níét gaan gebeuren

31-10-2022 23:36

WillemWeetAlles +4325

Ik denk niet dat het winnen van alle 34 competitiewedstrijden, alle bekerwedstrijden en Europa League wedstrijden op voorhand tot de verwachtingen behoorde.

En dus is er niets veranderd. Doen we het in de competitie qua punten/positie best goed. Ook al staat de eindstand soms (Heerenveen, Fortuna, Sturm Graz) haaks op de statistieken. En valt het kwartje dan net even verkeerd.

Je bent tegen de echte concurrenten geen van alle wedstrijden kansloos geweest. Integendeel. Maar dat is ook voetbal: het is soms oneerlijk, onverwacht, onredelijk, onmenselijk, onverteerbaar, onverwacht, onvergeeflijk.

Dat maakt die keren op de Coolsingel wel mooi ONVERGETELIJK.

31-10-2022 23:25

Struukangeren +8084

Dit is dus het hele probleem.

Te snel tevreden zijn. Onze concurentie uit Eindhoven en Amsterdam zijn nooit tevreden. Willen altijd beter, meer, groter etc. Dát kenmerkt een topclub; en niet die goedpraterij van jou. Conclusie; door dit soort reacties wordt alleen maar meer weergegeven dat we geen topclub meer zijn en nog erger; dit ook niet meer lijken te worden. Lekker met de provinciaaltjes strijden op P3 tm P7. Schande

31-10-2022 23:39

WillemWeetAlles +4325

Ik ben helemaal niet tevreden. Maar het heeft ook geen enkele zin om onrealistische verwachtingen te hebben. En dan enorm teleurgesteld te zijn als de verwachtingen niet waargemaakt worden. Elk jaar weer.
En een topclub word je niet door alleen maar beter, groter etc te willen zijn dan je op dit moment bent. Dat willen alle clubs in de KKD en de hoge amateurs ook.
Ik vind nog steeds dat wij groter zijn dan de clubs die jij noemt. Niet in prijzen. Niet in omzet. Dat is allemaal te koop. Wat Feyenoord heeft, is niet te koop.

31-10-2022 23:56

Chitown-Rivera +15069

Ik vind dat jullie allebei goede punten hebben

01-11-2022 04:24

Struukangeren +8084

Ik denk een middenweg tussen beide conclusies hetgeen is waar op directieniveau naar gewerkt moet worden. Mijn inziens wél altijd om beter te worden en te blijven. Stilstand is achteruitgang…

01-11-2022 07:11

petertje73 +238850

Mooi verwoord!

01-11-2022 06:22

Kevindiks12 +539

Ik zie niet dat slot de ploeg nog aan het ballen krijgt dit seizoen. Ligt waarschijnlijk meer aan de spelers dan slot. Enige wat ik hem aanreken is dat ie jan kebab opstelt ipv Patrick

31-10-2022 23:19

SuperGuidetti1. +72752

Omdat die "jan kebab " gewoon een prima combinatie kan zijn met gimenez, net als Walemark overigens

31-10-2022 23:24

Pavelichenco +2535

Behalve dat beide nooit met Gimenez spelen. Danilo staat er altijd. En Patrick is de enige die fatsoenlijke voorzetten kan geven. De rest van de vleugelspelers trekt alleen maar naar binnen en die ene voorzet die ze per wedstrijd wel geven beland bij de cornervlag aan de andere kant.

01-11-2022 00:21

GloriousJustice +1599

Komt omdat onze zeester Patrick niet weet wat meeverdedigen is

31-10-2022 23:25

FR010FRDAM +43128

Juist, iedereen hier kijkt naar die 2 aardige voorzetjes, maar voor de rest deed Walemark alles fout. Schoten de tweede ring in, niet verdedigen, slap in de duels, stomme schwalbe

01-11-2022 05:54

PScts +3587

Vergeet ook niet dat zo ongeveer de enige uitgespeelde kans van Graz kwam uit het niet meelopen van Walemark met zijn man bij een spelhervatting. Stond erbij en keek ernaar. Dat gedroom mag je echt niet overkomen op dit niveau.

01-11-2022 07:25

Kevindiks12 +539

Slot is de enige trainer die liever heeft dat zijn rechtsbuiten meeverdedigd dan dat die heeft dat zijn rechtsbuiten een man passeert, een goed schot of een goede voorzet heeft.

01-11-2022 07:54

doellijntechnologie +9504

Dus hij doe net zoveel fout als Ali, maar geeft in ieder geval nog 2 goeie voorzetten.
En dat in een kwart van de speeltijd.

Als Slot dan zo’n fantastische trainer is hoe kan het dan zijn dat hij na 10 maanden nog steeds niet aan een getalenteerde, jonge rechtsbuiten krijgt uitgelegd wat zijn taken zijn.

01-11-2022 07:58

GloriousJustice +1599

Nee Ali verdedigd gewoon mee hoor. Maar helemaal mee eens, ik dacht dat Walemark na de eerste paar wedstrijden gewoon basis bleef, leer je het meest van. Maar toen knikkerde Slot hem er ineens uit.

02-11-2022 10:56

jonaathn +14726

Fuck niet met Slot

31-10-2022 23:16

Willem10 +11981

Slot verdient onvoorwaardelijke steun van elke Feyenoorder. Die man brengt ons zoveel goeds. Perfect? Nee, natuurlijk niet, maar wie wel?

31-10-2022 23:04

julian010fr +3670

dick advocaat

31-10-2022 23:45

Willem10 +11981

😂😂😂😂😂😂😂

01-11-2022 06:54

doellijntechnologie +9504

Jij volgt Feyenoord ook pas 1,5 jaar?

01-11-2022 08:00

Willem10 +11981

Wie bedoel je?

01-11-2022 19:02

gtotho95 +490

Slot maak ons kampioen en je mag een avondje op m'n vrouw!

31-10-2022 23:03

johaantje +119

Dat staat genoteerd!

31-10-2022 23:28

SuperGuidetti1. +72752

Tenzij je zegt dat je een zaadpot speelde

31-10-2022 23:03

edgar +73

Start eens met een vaste opstelling obv logische keuzes

Welke keuzes je ook maakt, je speelt dan eens een keertje op mekaar in

Wie is je LB
Wie is je RB
Wie is je 6
Wie is je 10
Wie is je Lv en Rv
Wie is je spits

31-10-2022 23:00

taco_mundo +53013

Wie is je vader
Wie is je moeder

Het is nu tijd voor muzuuk

31-10-2022 23:19

KireH +18949

Wie is de Mol?

01-11-2022 07:53

AccountNietVerwijderenSvp +1460

Er zijn nog redelijk wat zaken aan te wijzen die beter afgehandeld kunnen worden door de technische staf.
⚬ Onbalans op het middenveld. Met Wieffer of Karim op hun 'natuurlijke' 6 positie kan je de balans terugvinden waardoor niet iedere tegenstander telkens kan doorwandelen.
⚬ Gebrek aan concurrentiestrijd door verscheidene uitverkorenen. Offer Timber of Kokcu op en laat ze tegen elkaar strijden voor een basisplek op 8, die ontlopen elkaar toch niet zoveel? Bijlow mag ook maar ongestoord blijven staan. Uiteindelijk stond Marciano vorig seizoen grotendeels op doel waarmee de UECL finale werd bereikt, niet Bijlow- die overigens wel achteraf de grootste blunder beging in de finale toen hij onder de bal door dook die recht op hem af kwam. Szymanski/Bullaude/Dilrosun CAM, Idrissi/Paixao/Dilrosun LW, Walemark/Jahanbakhsh RW, Geertruida/Pedersen RB, ...
⚬ Geen vertrouwen geven aan nieuwe spelers. Er zijn (miljoenen) aankopen die nog geen 1 keer vertrouwen middels een basisplek hebben gehad: Paixao, Bullaude, Wieffer...
⚬ Spelers worden verkeerd gebruikt. Lopez heeft de beste voorzet vanaf de achterlijn maar komt sinds de blessure van Idrissi niet meer in stelling. Gimenez maakt RvP-achtige loopacties maar wordt nog vaker dan RvP destijds genegeerd en mag in z'n handen knijpen als 'ie een pass of voorzet krijgt aangespeeld, laat staan op maat. Timber maakt onder druk gekke dribbelacties vlak buiten de eigen 16, Pedersen kan enkel sprinten zonder eindresultaat en is verdedigend zwak (helaas met regelmaat de zwakste schakel van het elftal). Je ziet ook constant spelers met schoten die ver naast gaan of recht op de keeper af.
⚬ Geen "Slot spel": hoog druk zetten wordt hooguit door 1 of 2 spelers tegelijk uitgevoerd, daarna is er geen aansluiting meer.
⚬ Het spel draait grotendeels blijkbaar om de verkoop van Kokcu, die daardoor alle dode spelmomenten (incl. doeltrappen!) mag opeisen en begint te ruziën als iemand anders het doet (zie voorbeeld van Gimenez die met een tweede penalty z'n eerste hattrick had kunnen scoren, nadat hij de eerste feilloos had genomen). Ook zijn er spelers in het team die de vrije trappen en corners beter en/of efficiënter kunnen nemen.
⚬ Weinig variatie in het vrije spel en dode spelmomenten. Tegenstander uitspelen middels een 1-2tje, bal vanaf de wingbacks hoog voor geven in de ruimte op een sprintende vleugelspeler, gevaarlijk(!) op doel schieten vanuit de 2e lijn om de achterste linie om zo de achterste linie van de tegenstander uit te lokken om uit te stappen, vroege voorzetten, hoge voorzetten naar 1e en 2e paal, vrije trappen die altijd recht op doel gaan etc. Het huidige 'trechtervoetbal' is te voorspelbaar en mede daardoor ineffectief.
⚬ Gebrek aan zelfreflectie. Obv interviews kan je stellen dat spelers niet doorhebben en/of krijgen te horen dat ze een wanprestatie leveren en er wordt vastgehouden aan spelers die al meermaals door de mand zijn gevallen.
⚬ Eigenbelang voor teambelang: het maakt echt geen reet uit wie er scoort of een assist of "keypass" geeft, als je samen aan het eind van de pot maar meer doelpunten hebt gemaakt dan de tegenstander.

Vorig seizoen lieten Slot en co. het team bij vlagen goed voetbal spelen én wisten ze regelmatig resultaten te behalen, dat laatste met name in de UECL. Hopelijk krijgen ze de boel weer asap op de rit en als ze niet te eigenwijs zijn kunnen ze altijd nog door de comments op FR12 scrollen om (zo nu en dan) goede opbouwende kritieken te vinden waar ze mee uit de voeten kunnen.

31-10-2022 22:57

el_capitano +13918

Bij het opperen van Marciano op doel ECHT gestopt met lezen.

Man man man...

31-10-2022 23:13

AccountNietVerwijderenSvp +1460

Dat staat er niet, alleen dat Bijlow onvoorwaardelijk wordt opgesteld (dus geen concurrentie voelt) en dat Marciano het merendeel heeft gekeept tot aan de finale vorig seizoen.

01-11-2022 01:20

FR010FRDAM +43128

Bijlow keept de laatste weken gewoon goed. En een duidelijke nummer 1 is geen enkel probleem. Denk je dat Neuer ooit concurrentie voelt?

01-11-2022 05:55

PutdekselGooier +10950

Marciano of Michael Aerts, lastige keuze. Mulder zou het in ieder geval winnen van deze twee.

01-11-2022 08:00

De blonde pijl +2741

Jeetje heb je dat allemaal op je mobieltje gedaan? Goed hoor, chappeau. Hoop dat Slot de tijd heeft om het te lezen.

01-11-2022 00:06

AccountNietVerwijderenSvp +1460

Op de PC, met een gemiddelde van 360 karakters per min (81+ woorden per min) is dat iets meer dan 5 min typen :p Slot hoeft het van mij ook niet perse te lezen hoor al is het in principe een kleine moeite. Estimated reading time: 2 minutes, 48 seconds. Contains 563 words

01-11-2022 01:19

De blonde pijl +2741

Haha, mooi bericht in een tijd waar weinig aandacht de boventoon voert!

01-11-2022 08:55

Diffa85 +11197

Waar je zin in hebt zeg..

01-11-2022 00:14

OkkerseHansweert +1700

Goed uitgelegd, ik ben het wel met je eens.
In een ideale en constante wereld zouden alle punten die je benoemd hebt tot resultaat moeten leiden.
Helaas hebben we te maken met een vorm van de dag, neem een Dilrosun, deze jongen heeft geen flauw idee op het moment waar hij moet lopen en wat er verwacht wordt.
Niemand helpt elkaar inderdaad door vieze meters te maken om een gat te trekken etc....
Hoe slecht moet een Walemark zijn op de training dat je Ali zo lang laat staan...om over Wieffer maar te zwijgen.
Een Danilo die de voorkeur krijgt boven Gimenez, Danilo krijgt hoge ballen van een Walemark, en als Gimenez speelt komt alles naar binnen, het is echt de omgekeerde wereld.
Hopelijk gaan we donderdag een goede reactie zien op het vertoonde spel van de laatste 2 weken, anders zie ik het zwaar in dit seizoen...

01-11-2022 08:22

mellie +7538

Laten we slot niet in de steek laten kameraden. Dat heeft hij vorig jaar ook niet bij ons gedaan, dat verdient hij niet! Als wij als legioen achter hem blijven staan dan weet ik zeker dat het weer goed komt!!!

31-10-2022 22:48

robin_superfeyenoord +1816

Feyenoord staat altijd weer op na zoon dip dus we gaan donderdag gewoon winnen! En worden dan gewoon eerste in de poule

31-10-2022 22:22

ron12 +1466

In Slot we trust, of we tegen Lazio winnen of niet!

31-10-2022 22:15

thomasvd +200

Laten we za allemaal met onze telefoon schijnen naar het mooie spandoek wat er weer gemaakt wordt laat de kuip weer op haar grondvesten trillen maak er een geweldige avond van kameraden hand in hand!

31-10-2022 22:11

CPP +3511

Wat een stelling van Slot zeg. I als schilder heb je nooit goed gewerkt als de verf bladdert, als dokter niet als je patiënt overlijdt en als stratenmaker heb je slecht gewerkt als er gaten in de weg zitten. Als je als trainer verliest van ploegen die kwalitatief gewoon minder zijn heb je inderdaad een wanprestatie geleverd en geen gelijk.

31-10-2022 22:11

tanya_lasagna +1603

Ik snap wat je zegt, maar ik weet niet of je vergelijkingen helemaal opgaan.

31-10-2022 22:19

Marcel.v37 +2719

Het kan ook aan de kwasten liggen.

31-10-2022 22:38

edgar +73

Had je andere moeten kopen

31-10-2022 23:01

Rijn.1 +2155

Wat een bizar domme vergelijkingen zeg 😂

31-10-2022 23:19

Technicus +18708

Wanprestatie? Haha wat een onzin.

01-11-2022 00:22

Feyput +7719

Als je met goedkope verf moet schilderen dan bladdert de verf. Als je met mindere ziekenhuisspullen je patiënten moet behandelen dan gaan ze dood. Als een tank over je pas gestraatte straatje rijdt, dan vallen er gaten in.
Je hebt veel in eigen hand maar bent toch ook echt afhankelijk van de omstandigheden die je niet altijd zelf kan bepalen.

01-11-2022 05:49

CPP +3511

Juist jouw opmerking versterkt mijn stelling. Ten opzichte van Midtjylland, Graz, Fortuna en NEC (ploegen waar niet van werd gewonnen) heeft Feyenoord veel duurdere verf en meer en modernere apparatuur. Bovendien is de schilder grotendeels verantwoordelijk voor het aankopen van de juiste kwasten en verf.

01-11-2022 09:03

KeyFey +3076

Ja, als je zoveel nieuwe spelers moet kopen omdat je eindelijk de nodige finaciën binnenhaalt, dan heb je een tussenjaar. Het is nu eenmaal zo. Al die ongeduldigen die zeggen dat het nu toch wel moet draaien snappen er niet zoveel van. dit is echt een rigoreus ander team.
P.S. ik baal ook hoor maar we moeten gewoon geduld hebben.

31-10-2022 21:56

f-e-ij-e-n-o-o-r-d +11027

Tis niet zo moeilijk hoor:

Bijlow

Geert Trauner Hancko Lopez

Szymanski Wieffer Kocku

Wallemark Gimenez Alireza


En deze 11 gewoon even laten staan!

Danilo na 70 min brengen! Spitsen ontlopen elkaar niet veel.

31-10-2022 21:53

Rotterdammer +11230

Lopez Wale en Ali gaan het niet redden.

31-10-2022 22:10

edgar +73

Jij vindt Ali wel een goeie ja
De rest volg ik je

31-10-2022 23:02

kingtoto +4639

In de voetbalwereld kan je reputatie sneller veranderen dan waar dan ook. Slot was vorig jaar een topper die onze club voor de rest van zijn leven moest leiden en is nu een zak stront die zo snel mogelijk bij het afval gezet moet worden. Gelukkig is Slot daar niet snel van onder de indruk en blijft hij realistische interviews geven. Dat het nu wat minder gaat is zeker maar ik vind dat onze trainert bewezen heeft (vorig jaar maar ook bij AZ al) dat hij een lange termijn visie nastreeft. Als club hebben we de afgelopen decennia te vaak vastgehouden aan direct resultaat of eruit. Ik ben blij dat Slot aan het roer staat en ook in deze mindere periode heeft hij wat mij betreft credits genoeg. Het team is jong en ik denk dat deze man daar het maximale uit kan halen. Als dat deze weken niet lukt dan lukt het de tweede seizoenshelft maar een beetje vertrouwen in onze kale leider kan geen kwaad. Schreeuw ze door deze fase heen kameraden!

31-10-2022 21:38

Sjaak.v95 +1506

Helemaal mee eens. Negativiteit is altijd het makkelijkst. Wees positief, het komt goed!

31-10-2022 22:32

FRSieb +87896

Als je wint heb je vrienden
Rijen dik, echte vrienden

31-10-2022 21:26

jaivi62 +7690

Krijg meer en meer het vermoeden dat slot sommige spelers opgedrongen heeft gekregen. Kan me niet voorstellen dat hij alle aankopen heeft goed gekeurd.
Dat zou veel verklaren. Dan heeft te kloese erg slecht Ingekocht .

31-10-2022 21:14

Feyenoord1 +102602

Een trainer hoort ook niet alles goed of af te keuren daar is de scouting voor

31-10-2022 21:17

jaivi62 +7690

Maar er wordt toch met de trainer gecommuniceerd? Niet ............dan is dat een slechte zaak

31-10-2022 21:18

Arneblijft +5816

Nou nou… na alle lof ineens slecht ingekocht?
Er staat gewoon een team met veel nieuwe spelers. Wacht maar tot die een jaar verder zijn! Het heeft gewoon tijd nodig. Vorig jaar hebben we in het begin ook veel geluk gehad (denk allen al aan fc Drita) en dan gaat het makkelijker lopen

31-10-2022 21:27

FR-JJN +12867

En buitencategorie met Sini en Ty.
Daarbij viel het dubbeltje toen dankzij dessers oa, onze kant op. Ook toen hebben we hemeltergend slechte wedstrijden gespeeld.
Het feit dat een 21 jarige speler aanvoerder is, zegt in mijn ogen veel over hoe groot de puzzel momenteel voor Slot is.

31-10-2022 21:32

jaivi62 +7690

Ik hoop het kameraad.
Het moet goed gaan met onze club.

31-10-2022 21:33

FTIDJ +2075

Dit waren op papier allemaal goeie aankopen op Wieffer en Idrissi na. Ze hebben alleen niet de drive en / of conditie om het spel van Slot 90 minuten vol te houden.
Dessers was ook geen geweldenaar maar je mist nu wel gewoon zo'n type die ook in slechte wedstrijden de punten over te streep trekt in blessuretijd. Toen viel het kwartje vaak onze kant op en dan had het er nu allemaal een stuk rooskleuriger uitgezien.

31-10-2022 22:07

1908forever +18248

Allemaal leuk en aardig dat hij zo positief is.
Maar als je in de tweede helft zo wordt weggespeeld door een matige ploeg als Graz dan doe je toch iets niet goed.
Dit soort wedstrijden blijven toch bij je hangen als fan.
Kijk maar naar Trencin of Wolfsberger.
Het is toch typisch dat er niemand is bij onze club die denkt tot hier en niet verder en dan het team op sleeptouw neemt.
Ze konden die bal niet eens drie keer naar elkaar overspelen.
Dat heeft echt alleen met mentaliteit te maken.
Dat is toch het minste wat wij supporters kunnen eisen of niet soms?
En dat moet een trainer erin slijpen.
Hij is daar verantwoordelijk voor en niemand anders.

31-10-2022 21:13

tanya_lasagna +1603

Wil je dan weer een coach die zo negatief is over zijn eigen materiaal als Advocaat? Ik denk dat Slot ook heeft gebaald van die tweede helft, maar ben blij dat hij het nog positief inziet.

31-10-2022 22:27

ery66 +1970

Ik keek naar midtylland, omdat ik ze op mijn lijst heb staan. Het blijft jammer dat we tegen zo'n slecht team 2x niet hebben kunnen winnen

31-10-2022 21:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties