''Slot had zich misschien wel iets te veel aangepast aan AZ''

''Slot had zich misschien wel iets te veel aangepast aan AZ''

Terugblikkend speelde Feyenoord een uur lang minstens redelijk tot goed voetbal, maar de ondermaatse prestatie tijdens het laatste half uur van de eerste helft deed de Rotterdammers uiteindelijk de das om. De twee gemakkelijk gegeven strafschoppen werden mentaal niet 1-2-3 verwerkt.

Feyenoord watcher Sinclair Bischop analyseert de wedstrijd: "Arne Slot had zich misschien wel iets te veel aangepast aan AZ. Van Aursnes wisten we dat hij geschorst was en hem door Hendrix vervangen was oké, maar ook Alireza Jahanbakhsh werd voorin vervangen door Jens Toornstra", aldus Bischop voor de camera van RTV Rijnmond. "Feyenoord begon niet eens zo onaardig in Alkmaar en was beter zonder echte kansen te creëren, maar de eerste de beste actie in de zestien van Feyenoord leverde een penalty op, op het moment dat Hendrix een onnodige, domme overtreding op Dani de Wit maakt. Scheidsrechter Higler wees wel erg gemakkelijk naar de stip en een paar minuten later weer. In die fase leek het eerder 3-0 te worden dan 2-1, met name in de eerste helft werd Feyenoord overklast."

"In de tweede helft zagen we een heel ander Feyenoord en toen Lutsharel Geertruida al heel vroeg in de tweede helft de 2-1 maakte ging iedereen er wel even voor zitten", zo vervolgt Bischop. "De tweede helft was Feyenoord beter, kreeg het ook grote kansen: Guus Til met een kopbal, Gernot Trauner met een kopbal. Uiteindelijk leverde het toch niets op. Feyenoord verliest dus en kan nu eigenlijk alleen nog maar naar onderen kijken, naar AZ. Feyenoord verliest voor de tweede keer in 2022, eerder van Vitesse en nu van AZ. Uiteindelijk een onnodige nederlaag, maar wel een pijnlijke."

Lees meer over
Arne Slot
Plaats reactie
666

Doellat +5433

No guts, no glory

01-03-2022 08:39

ReetjeP +872

Ik begin voorstander te worden van een basis zonder Linssen, het kan gewoon niet meer!

Pedersen en Malacia met Walemark en Sinistera voor zich!

Jahanbaksh in de punt proberen!

Middenveld is goed zolang er niemand ontbreekt.

28-02-2022 20:12

1234567890 +175043

Wat JC zei pas je nooit aan de tegenstander aan ,ga uit van je eigen kracht .Als je zelf aanvalt heb de tegenstander niet de bal

28-02-2022 17:09

charlaykc +9543

Was gewoon beetje pech, team dat in de tweede helft stond was beter. AsssZ is in vorm, goede ploeg. Is geen rare uitslag.... Met wat geluk hadden we deze pot gewonnen.

28-02-2022 15:16

jack98 +47022

In de eerste helft was dit sowieso wel het geval! De tweede helft ging het wel beter!

28-02-2022 14:26

schippertje +3289

Er word nu heel negatief gedaan, maar laten we niet vergeten dat feyenoord de eerste 20 minuten en de hele 2e helft veruit de betere ploeg was.
Als feyenoord er de 2e helft minimaal een gelijkspel uitsleept heeft az niets te zeggen.
Het is dat trauner en til de bal niet goed in de hoek kopten anders was het gewoon 2-2 en misschien wel meer geweest.
Dat feyenoord de laatste 25 minuten van de 1e helft onzeker werd is niet zo gek met zulke scheidsrechterlijke beslissingen.
Dan ga je als ploeg even in de overlevingsfase om even af te tasten wat er wel en niet kan.
Bovendien had martins indi zijn 2e gele kaart moeten hebben voor opzettelijk hands en werd een handsbal in het strafschopgebied van az niet bestraft.
Als je dan even afweegt om welke reden higler de bal op de stip legt aan de andere kant dan was hij overduidelijk aan het marchanderen

28-02-2022 12:50

Jigsaw +10054

Tandem met Toornstra-Geertruida werkt niet net als Jahanbaksh-Pedersen…
Waarom dan Toornstra op rechtsbuiten als je weet dat Geertruida weinig opkomt? We misten de zijkanten…
Jahanbaksh is tenminste nog een buitenspeler, als Sini ook nog z’n dag nie heeft, Hendrix schopt onze kale rots omver en je hebt een scheids die bij alles fluit, waarbij je iemand aait, dan wordt t wel heel erg moeilijk jah…

28-02-2022 12:18

feyenoord0101 +9108

Anders hadden we nu op 3 punten gestaan van de J0den!! Dus is het extra zuur na de nederlaag!!

28-02-2022 12:05

feyenoord0101 +9108

Slot heeft zeker te veel aangepast aan AZ,waarom?? AZ is geen Manchester City!! Je moet altijd van je eigen kracht uitgaan,WIJ ZIJN FEYENOORD!!! Ali moest rechtsbuiten en Pederson rechtsachter en misschien Toornstra op het middenveld,heeft veel loopvermogen en kan dan de gaten dicht lopen!! In de 2de helft kan je dan eventueel Toornstra en Ali wisselen voor Hendrix en Wallemark!!

28-02-2022 12:03

thoe +482

Ongelooflijke zwak van Slot, om Toornstra op te stellen, Ga toch van je eigen kracht uit speelze zoek,
Het enig wat nodig was Karlrson aan banden te leggen. . Pedersen als back, en Geertruida, voor Senesi. Het treste is dat onze 2 doelpuntenmakers, eigenlijk onze zwakste spelers zijn. voetballend komen ze veels tekort, dus waarom onze nieuwste aanwinst er niet vanaf de basis ingezet.
Nee verliezen kan maar weggeven en je zo aanpassen nog maals ongelooflijk.

28-02-2022 11:58

Bati +39653

Hopelijk is dit de laatste keer dat Slot het in zijn hoofd haalt om Toornstra rechtsbuiten neer te zetten.
En please flikker Linssen op de bank

28-02-2022 11:17

Bulldog010 +6781

Wel flink de pest in. UCL wordt belangrijker en belangrijker zo

28-02-2022 11:13

Lambertus +1490

Ik vraag me stilletjes af of Slot eigenlijk wel is ontslagen bij AZ en niet stiekumpjes ergens op de loonlijst staat net als Hilger natuurlijk.

28-02-2022 11:09

Bulldog010 +6781

In de categorie grote onzin

28-02-2022 11:12

feyenoord0101 +9108

?????????????????????????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

28-02-2022 13:43

1234567890 +175043

Ik vraag me stilletjes af wat jij hier op Fr12 doet

28-02-2022 17:10

1234567890 +175043

Bertus heeft zich weer Lam gezopen

28-02-2022 17:11

Castorefr1908 +294

Precies wat ik zei

28-02-2022 11:00

Thierry20 +10000

zij hebben karlsson. wij toornstra. kwaliteitsverschil is bizar

28-02-2022 10:39

Bulldog010 +6781

Wij hebben Wålemark. Alleen nog niet fit...

28-02-2022 11:13

Mrunterwijst +10615

Misschien? Het is een feit dat deze tactiek niet werkte, veel te behoudend, onbegrijpelijke keuze. Wij waren de favoriet, niet AZ.

28-02-2022 10:36

Lambertus +1490

Uit de kleedkamer heb ik vernomen dat Slot overwogen heeft Bijlow op rechtsbuiten te plaatsen.

28-02-2022 10:59

FRJari +4419

Je moet gewoon kappen met opa Jens op rechtsbuiten. Je bent gvd Feyenoord, de nummer 3 van de Eredivisie. Straal dan ook eens een keer uit dat je de topclub bent en niet extra ‘zekerheid’ inbrengt met Jens

28-02-2022 10:14

fr--opa +110658

Toornstra op rechtsvoor, Geertruida op rechtsachter en Hendrix op de plek van Aursnes deden ons de das om...

28-02-2022 09:56

jimdundeegaming +2155

Geertruida speelt iederekeer op het middenveld en doet ze rechtsback taken niet iedere keer doelpunten tegen daaruit

28-02-2022 10:17

fr--opa +110658

Daarom is die keuzes onlogisch geweest.. De tijd is aangebroken dat Marcus weer rechtsachter moet spelen. Geertruida is genoeg geweest

28-02-2022 11:01

Lambertus +1490

Zoiets ziet onze omhooggevallen trainer niet, staat hij na afloop nog voor de camera te lachen ook de onnozelaar.

28-02-2022 11:02

1234567890 +175043

Stop met drinken Lambertus

28-02-2022 17:12

DoubleSpy +8275

Ik denk dat niemand begreep waarom we zonder echte rechtsbuiten speelden. We hebben toch spelers erbij gehaald tijdens de winterstop om op elke positie dubbel bezet te zijn? En we willen toch altijd op de helft van de tegenstander hoog druk zetten? En we hebben nu toch een visie waarbij we ons niet aan de tegenstander aanpassen?

Dan is het onbegrijpelijk als je Pedersen, Alireza en Walemark (al je stootkracht en snelheid aan de rechterflank) niet in de basis zet, temeer omdat je tegen AZ ruimte krijgt. Echt, zowel tegen Ajax als tegen AZ begreep ik niets van de denkwijze van Slot. Hij mag van mij alle hulde hebben voor alle andere wedstrijden. Maar als je in de toppers inderdaad je zo onwijs aanpast aan de tegenstander, dan gooi je naar mijn mening je eigen visie die je overal steeds predikt, te grabbel.

Toornstra op rechtsbuiten moet niet meer dan een noodverband zijn. Een oplossing voor als de rest ziek, geblesseerd of geschorst is, meer niet.

28-02-2022 09:53

Lambertus +1490

Zoiets ziet onze omhooggevallen trainer niet.

28-02-2022 11:03

teauvenoir +78186

Slot is tactisch niet overklast door Janssen, want Feyenoord was over de hele wedstrijd gezien voetballend beter dan AZ, dat ik best pover vond. Maar Slot heeft niet het maximale uit het team gehaald en toch echt dingen beter moeten doen:
Als je al Toornstra hangend op rechts zet ( waarvan ik overigens vind dat je dat nooit moet doen) zet dan Pedersen RB voor de diepgang.
Verder kun je weinig creativiteit verwachten van de as Hendrix-Til-Linssen. Je moet altijd vermijden met zo’n antivoetbal-as te spelen.
Verder moet je veel vroeger in de wedstrijd wisselen als je geforceerd de boel wil laten kantelen. Nee, we hebben voor 60% verloren van Higler, maar voor 40% ook door Slots misrekeningen.

28-02-2022 09:45

teauvenoir +78186

En hou heb jij die 60% versus 40% uitgerekend, Einstein?? Met je dikke duim zeker!?🖕

28-02-2022 09:46

Lambertus +1490

Zoiets ziet onze omhooggevallen trainer niet, die staat nog na afloop voor de camera te lachen ook.

28-02-2022 11:05

Skeptic +13613

Vind jij Slot toevallig omhooggevallen?

28-02-2022 12:47

1234567890 +175043

Bertus is weer lam gezopen

28-02-2022 17:13

Criticus +21933

Mee eens, dat viel me heel erg tegen. Toornstra als rechtsbuiten is inmiddels echt minder dan een Alireza die niet in vorm is. Een aantal spelers lijken het ff niet op te kunnen brengen: Til en Linsen bijvoorbeeld. Neemt niet weg dat Feyenoord die wedstrijd gewoon heeft gedomineerd en Higler de uitslag wat mij betreft heeft bepaald.

28-02-2022 09:45

Toktok +2225

Slot had Hendrix er nooit in moeten zetten. Maar op die plaats Geertruida en Pedersen op zijn eigen plek. Dan jammer genoeg is Linssen niet in zn goeie tijd, En Til was gisteren ook niks, zet denk gvd eerder Wålenmark er in
O ja Slot in Rusland zat Hendriks op de bank en ook b ij PSV masr jij laat hem spelen

28-02-2022 09:38

doellijntechnologie +9504

Dat is echt het enige waar je Slot op kan aanspreken. Hij houdt zich enorm vast aan ZIJN speelstijl, hij zal niet snel zijn tacktiek veranderen tijdens de wedstrijd. Nu duurde het ook tot de 82ste minuut totdat we echt gingen aanvallen.

28-02-2022 09:31

FeyRot010 +23235

Slot werd tactisch overklast. Pijnlijk.

28-02-2022 09:17

Thierry20 +10000

toornstra rechtsbuiten is een blunder van jewelste. die speelt zelden goed op die positie

28-02-2022 09:16

doellijntechnologie +9504

Ja en hij heeft die Wijndal het geen een keer lastig gemaakt, Ali zat daar veel korter op toen hij inviel.

28-02-2022 09:32

Feyenoordvrouwtje +2618

Wat nou veel aangepast. Iedereen roept dat Ali naar de bank moet. Voor de rest hetzelfde elftal (Frederik geschorst). We hebben maar van 1 man verloren. En die had een fluit in zijn mond. 🥳😭😭

28-02-2022 09:14

bloed_zweet_tranen +1975

Eens. Slot heeft hier gewoon de verkeerde tactiek gekozen. Tuurlijk, de penalties helpen niet maar AZ overliep ons ook gewoon.

28-02-2022 09:04

KFCVGEEL +2071

Waarom is Slot nu ineens de gebeten hond. Er wordt hier al weken geroepen dat Jahanbaksh uit de basis moet, is hij er uit en dan is het nog niet goed. Gisteren bleek vooral dat Aursnes onmisbaar is voor ons.
We hebben de wedstrijd gisteren in 25 minuten uit handen gegeven door slap spel en 2 discutabele momenten van onze vriend Higler.
We waren de 2e helft continu de bovenliggende partij. Zure nederlaag maar we moeten weer door. Alle vertrouwen in Slot en zijn mannen!

28-02-2022 08:58

elgardinero1993 +8330

Aursnes is de motor van dit elftal. Orrie speelde ook gelijk een mindere wedstrijd.

28-02-2022 09:11

Feyenoordvrouwtje +2618

Helemaal mee eens.

28-02-2022 09:15

SanFR1908 +9567

Jens is traag, lage handelingsnelheid en je kan er niet echt mee lekekr combineren. Aub voortaan als wissel

28-02-2022 08:57

hoekieuitzoekie +21670

Ik vond het jammer en vreemd dat hij voor zo'n defensieve rechterkant heeft gekozen. Zei het vrijdag al, met Toornstra én Geertruida op rechts speel je AZ gewoon in de kaart tegen die snelle en aanvallende linkerkant van hun. Je moet er juist voor zorgen dat iemand Karlsson terug dringt en dat hij ver van onze goal komt te spelen, maar op deze manier zorg je er juist voor dat ze komen te lopen waar ze graag willen lopen (Karlsson en Wijndal). Pedersen/Toornstra was een veel logischere optie geweest.

28-02-2022 08:33

wil.o +216

je kan aanpassen wat je wil van bv zoeen kutscheids win je niet

28-02-2022 08:29

Aidan_Exclusive +7786

Zoals Pedersen-Jahanbaksh niet zo goed werkt, is dat met Geertruida-Toornstra en waarschijnlijk Geertruida-Wålemark ook niet.

Het was gisteren voor het eerst dat ik bij deze trainer vond dat hij een onlogische keuze maakte, maar zelfs dan had deze wedstrijd niet verloren hoeven te worden...echt heel zonde, want met winst gisteren hadden we en az voorgoed achter ons gehouden en weer helemaal meegedaan voor het kampioenschap

28-02-2022 07:56

grazianogyan +8300

Ik denk dat Slot gewoon zekerheid wilde inbouwen en vandaar uit kijken hoe het zou lopen. Je zit al met Aursness die op een cruciale positie gewisseld moet worden voor Hendrix waardoor ons spel gelijk al anders is. Toch afwachten hoe dat uitpakt. Dat hij voor Geertruida kiest om Karlson op te vangen lijkt me ook niet verkeerd. Alleen Toornstra kan het allemaal niet meer belopen qua snelheid. Dat word wel pijnlijk.

28-02-2022 08:18

grazianogyan +8300

Kunnen we toch weinig over zeggen. Eigenlijk hadden we het onder controle tot de scheidsrechter met penalty's ging strooien. Uiteraard krijgt AZ dan vleugels en zakt het bij ons in mekaar. Tegen Psv was het wel een goede tactiek terwijl we toen eigenlijk alleen maar aan het tegenhouden waren en gelukkig waren in de counter.

28-02-2022 07:50

Rvpthemvp +1379

Significant verschil met de wedstrijd tegen psv is dat linssen werd geslachtofferd voor toornstra, je speelde toen met til en toornstra afwisselend vals in de spits en wel gewoon met vleugelspelers. Daarnaast had je in pedersen een back die er wel continu overheen vloog, daar kwam de 1-0 toen ook uit voort.

Tegen az speel je op papier met een spits maar eigenlijk zonder spits, linssen kwam totaal niet in het stuk voor, en zonder rechterkant. Met alle respect voor wat toornstra voor ons betekend heeft, op het middenveld heeft ie teveel concurrentie maar daar zou hij nog kunnen spelen, maar op rechtsbuiten heb je echt helemaal niks aan die jongen. Gisteren had je ook weer helemaal niks aan hem de eerste helft. Dan staat ook nog geertruida erin op rechtsback, terwijl je door de keuze voor toornstra een rechtsback nodig hebt die er continu overheen vliegt.

Slot heeft gisteren fouten gemaakt, maar dat kan ook eens gebeuren. Hij is tot nu toe uitstekend bezig en je kan niet alles goed doen. Maar de vergelijking met de wedstrijd tegen psv gaat totaal niet op, daar speelde je een compleet ander systeem.

28-02-2022 09:02

grazianogyan +8300

Ik ben het er wel mee eens dat Toornstra helaas niet meer kan op rechtsbuiten, hij word erg traag, waar hij zelf weinig aan kan doen verder. Die keuze snap ik ook niet helemaal. Wel begrijp ik dat Slot wat zekerheid wilde inbouwen na de schorsing van Aurness. Je weet niet hoe het gaat lopen met Hendrix, is toch een hele andere voetballer. Je kan beter dan voorzichtig beginnen en daarna aanvallend wisselen dan andersom. Even aan kijken hoe dat uitpakt. We weten gewoon niet hoe het anders was gelopen zonder die penalty's, vond niet dat we slecht speelde. Sinisterra werd nog weleens vrijgespeeld, maar creerde geen grote kansen. Iets waar we altijd wel moeite mee blijven houden. We kunnen het niet vergelijken met PSV uit maar toen was Slot een genie, terwijl we weinig te vertellen hadden, als die bal van Gakpo toen binnen viel bij 0-0 geloof ik nooit dat we nog resultaat zouden halen. Gisteren zaten we eigenlijk beter in de wedstrijd maar krijg je 2 goedkope penalty's tegen en dan ligt aan het Slot. Maar goed dat is voetbal.

28-02-2022 09:35

WvH +15419

Alleen naar beneden kijken..... Onzin. Alles wordt nu pas beslist.

28-02-2022 07:47

balvirtuoos +1226

Ik heb het vermoeden dat onze trainer Geertruida en Linssen een basisplaats beloofd heeft.
Met de diepgang van pedersen was gisteren ook de rechterkant ineens weer gevaarlijker. Die jongen heeft nooit gefaald deed het goed maar werd vanuit het niets ingewisseld voor Geertruida. Terwijl dat duidelijk geen back is.
En linssen in de spits is echt armoe maar hij werkt zo hard…

28-02-2022 07:46

beppie172 +65926

Vanuit het niets is onzin. Hij was een keer afwezig wegens een lichte blessure of ziekte, je zag dat hij zijn frisheid kwijt was, wat niet gek is als je 8 maanden non-stop aan het voetballen bent, vaak nog met dubbel programma ook, en door de tactische aanpassing van Slot tegen 5 mans verdedigingen was er minder ruimte voor Pedersen zijn opkomen en was de keuze voor Luts logisch. Dat hij gisteren niet speelde is dan weer wel vreemd, want die ruimte was er gisteren wel geweest.

28-02-2022 08:49

MMFeyenoord30 +7982

Iedereen die slot hier prijst. tuurlijk laat die een leuker voetbal zien en gaat het beter. maar hem hier als een god bestempelen wat iedereen doet hier is gisteren maar weer duidelijk dat de beste man nog veel moet leren.

slot heeft tactisch gisteren hard gefaald vind ik

28-02-2022 07:43

Spektakel +3643

Hoe had jij het liever gezien?

28-02-2022 07:50

MMFeyenoord30 +7982

door gewoon met 2 fatsoenlijke buitenspelers te beginnen

28-02-2022 08:01

Nietzobedoeld +1184

Mooi dat er nog groei in zit. Dan wordt hij nog beter dan dit.

28-02-2022 07:52

beppie172 +65926

Het ging goed tot de scheids zich ermee ging bemoeien. Met Bas Nijhuis had je er zeker geen 2 tegengekregen.
Falen vind ik daarom veel te sterk. Het is niet zo Zwart -Wit.

28-02-2022 08:53

Mat +3582

Nogmaals zet je Toornstra rechtsbuiten(op papier) moet je gewoon beginnen met Pedersen.
Die linksbuiten van Az had echt niet heel de tijd achter Pedersen aan gaan lopen,dat heb je in de 2de helft gezien.
Sowieso is het belachelijk dat je je als Feyenoord zijnde aanpast aan de tegenstander.

28-02-2022 07:40

palinho +289

Bepalende spelers gaven wederom niet thuis in een topper, met kokcu en senesi voorop.
Slot moet wel uitkijken dat hij niet verzand in mooie teksten want er werd bar weinig gecreëerd. Geeft niet maar het is wel tegen elke ploeg uit de top 6 zo.

28-02-2022 07:37

Mat +3582

Senesi speelde gewoon goed gisteren.

28-02-2022 07:41

MarioFR +11917

Ga toch weg zeg! Senesi was misschien wel een van de beste spelers en Kokcu was ook redelijk goed

28-02-2022 08:11

paulus56 +256603

Vind leuk om naar het voetbal van slot te kijken maar gisteren werd hij bestreden met zijn eigen visie en had daar de eerste helft geen antwoord op

28-02-2022 07:36

CoMulder +16625

Laat dat misschien maar weg. Onbegrijpelijk dat Pedersen in ongenade geraakt is bij Slot. Gelukkig kan hij er sinds gisteren niet meer om heen.

28-02-2022 07:32

WvH +15419

Natuurlijk kan hij dat wel. Zo zijn trainers.

28-02-2022 07:46

CoMulder +16625

Zou wel erg dom zijn. Slot lijkt me niet zo eigenwijs als Dickie.

28-02-2022 08:01

WvH +15419

Dat zeker. Ik ben ook pro Pedersen. Maar als Slot het niet in hem ziet zitten kan hij er echt wel om heen.

28-02-2022 09:02

1970hetjaarvan +7464

Ik denk dat dat meevalt; de eerste 20 min toonden aan dat er goede keuzes waren gemaakt. Het was meer wachten op wanneer de overmacht van Feijenoord in een doelpunt zou resulteren dan andersom. Dan krijg je in 10 min 2 keer een dubieuze pingel tegen........
Moet ook eerlijk toegeven dat Pedersen geweldig draaide op rechts in de tweede helft!

28-02-2022 07:26

klick44 +18131

Zeker weten

28-02-2022 07:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties