Slot: ''Ik wil Fer in bescherming nemen''

Slot: ''Ik wil Fer in bescherming nemen''

Arne Slot is opgelucht na afloop van de wedstrijd tegen FC Drita. De trainer had vooraf niet verwacht dat het zo moeizaam zou gaan om de volgende ronde te bereiken. De return was tot de laatste seconden spannend. ''Het was geen saaie wedstrijd'', concludeert Slot dan ook in gesprek met ESPN.

''Ik had dit vooraf niet verwacht, omdat je inschat dat je tegen deze tegenstander wel wat eenvoudiger doorgaat. Als je dan ziet van hoe ver het moet komen en het geluk dat je hebt gehad... Ik weet niet of het alleen met geluk te maken heeft, want we hebben natuurlijk ook een fantastische keeper. Ik vond dat we een goede mentaliteit in het team hadden. Ondanks de achterstand vechten we ons terug met een beetje geluk en fantastisch dat de supporters achter ons bleven staan. Dat zorgde ervoor dat we uiteindelijk door zijn.''

Slot zag wederom veel fouten en neemt zijn aanvoerder in bescherming. ''Leroy Fer gaat bij de tweede goal in de fout, maar ik wil hem in bescherming nemen. Deze trainer kiest ervoor om hem rechts centraal te zetten omdat hij tot vandaag geen andere opties had. Dan heeft hij denk ik vier weken geleden gehoord dat hij rechtercentrale verdediger werd en daar heeft die zijn hele leven niet gespeeld. Dan maak je fouten en vorige week vond ik hem echt uitstekend spelen zonder bal. Vandaag was hij daarin wat ongelukkig.''

Lees meer over
Leroy Fer Arne Slot
Plaats reactie
666

jaap100 +295

kom slot hoe oud is fer

30-07-2021 22:12

jack98 +46823

Trauner komt erin, Fer gaat eruit.

30-07-2021 17:48

Dennis Wonnink +100

Jammer, die fer, brengt niets extra

30-07-2021 12:15

dkuh013 +2071

gaat dit ubberhout goed komen in 1,2,a3 jaar ???

30-07-2021 11:42

betuwefr +156

wat voor hout??

30-07-2021 11:52

Bannisisdebasis +5095

Ubberhout, huppelkut, dwarreldwaus. Wat voor spul slik jij?

30-07-2021 12:10

Dennis Wonnink +100

Beledigd? Überhaupt, heet dat. Ga leren schrijven joh.

30-07-2021 12:18

Dennis Wonnink +100

Met je grote mond

30-07-2021 12:18

Dennis Wonnink +100

Dwarrel......, niet dwarreld...... 8 simpele woordjes, 2 taalfouten, en dan nog een grote mond. Leer ervan , dan zet je jezelf niet meer voor schut. En hoef je niet meer te schelden, dat is LAF, vanachter je computer

30-07-2021 12:22

GO1984 +4815

Nog compleet verkeerd verbeteren ook wat een kneus.

01-08-2021 11:36

Djabla +0

Ik zie heel veel neppe supporters hier👀

Als je het zo goed weet ga dan lekker zelf het veld op aub stelletjes 🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡

30-07-2021 11:42

dkuh013 +2071

geef hem maar de koffer mee

30-07-2021 10:23

jack.f +5029

Uitstekend spelen zonder bal, ja net wat die zeg. Lan ik ook wel nog mee zonder bal.

30-07-2021 10:07

woud_van_benen +3571

Toch wel schrijnend dat er nu al weer mensen aan de stoelpoten van Slot beginnen te zagen. Voor het seizoen wordt gezegd: we moeten Slot de tijd geven, dit seizoen wordt bouwen.

Iedereen kan zien dat het slecht was tegen FC Drita, maar Slot moet in zeer weinig tijd (het is pas juli) een team neer zetten waarbij zijn rcb geblesseerd is, zijn vervanger nog niet ingeschreven is in europa, onze belangrijkste speler ons heeft verraden en zijn vervanger nog geen volledige wedstrijd met dit team heeft gespeeld.

Laten we Slot alsjeblieft beoordelen op tactische aspecten en niet of hij wel of niet een Feyenoord hart zou hebben. Om hem hierop te beoordelen moet je ook wachten totdat hij daadewerkelijk spelers op de bank heeft om uit te kiezen (Balde terug, Geertruida terug, Trauner ingeschreven, Alizera wedstrijdfit).

Net als dat we naar mijn mening Advocaat wel Heereveen en AZ van vorige jaar mogen aanrekenen maar de ADO wedstrijd het elftal aan te rekenen valt, valt tegen Drita meer heeft elftal aan te rekenen dat Slot.

30-07-2021 09:30

Maarten Schakel +178

Dan heb je vorige week liggen slapen Arne. Want als Centrale verdediger, werd ook vorige wedstrijd tegen Drita achterin veel ruimte weggegeven. Het is dat het niet goed werd uitgespeeld, anders had je het zomaar moeilijk gehad.

30-07-2021 08:42

Arie Ent +2

Fer en Senesi zijn ook in de steek gelaten door middenvelders… door het vele balverlies komt de verdediging in de problemen..

30-07-2021 08:41

charlaykc +9491

Hij zal nooit meer in de verdediging starten lijkt me.

30-07-2021 08:08

svds +33420

Nooit meer opstellen die jongen kan gewoon niet meer. Gelukkig Trauner vanaf nu speelgerechtigd

30-07-2021 02:37

Jaeger +1665

no worries....Trauner komt de volgende wedstrijd Fer aflossen van z'n leed.......en ons leed.....

30-07-2021 01:35

guykroudikorsou +8162

Donder toch op (met Fer), man!

Mijn onderbuik gevoel bij deze trainer is echt heel slecht...

30-07-2021 00:26

Doc +412

Je kan aan de ene kant denken: zie je wel, Advocaat had gelijk je kunt met deze spelers niet zo spelen, die zag dit soort bokken allang aankomen en zijn reputatie naar de klote gaan!

Je kunt ook denken....zonder dit soort bokken verandert er nooit wat aan de speelstijl van Feyenoord en blijven we maar aanmodderen met het inspiratieloze teruggetrokken voetbal van de afgelopen jaren.

Ik heb juist wel een goed gevoel bij deze trainer, Stam probeerde het ook maar was tactisch niet goed onderlegd en gaf het al op voor hij goed en wel begonnen was. Deze trainer is denk ik wél in staat het over te brengen en het om te gooien. Zullen vast nog wel wat blunders en kut momenten aankomen en hij mag van mij hard doorgaan met het saneren van alle spelers die het gewoon niet aankunnen (en ja Fer eerste helft was echt verschrikkelijk), maar uiteindelijk denk ik dat we een goed voetballend en fris Feyenoord gaan zien.

You never walk alone!

30-07-2021 00:48

guykroudikorsou +8162

Ok, fair enough.
Stam probeerde het inderdaad niet eens, omdat hij (en dat straalde hij ook uit) niets met Feyenoord had.
Van Slot krijg ik een beetje hetzelfde idee: hij heeft niet zoveel met Feyenoord. Ben benieuwd hoever hij zal doorgaan om Feyenoord vooruit te helpen.
Ik zou meer fiducie hebben in een Kees van Wonderen.

30-07-2021 00:55

Doc +412

Slot heeft niets met Feyenoord???

Maar stapt wel over van een uiterst succesvol trainer van AZ met een onwijs talentvolle groep en heel veel toekomst.

Naar een Feyenoord dat geen cent te makken heeft, en nu blijkt ook dat hij idd niet allemaal beloften heeft gekregen over een grote zak geld die op hem lag te wachten.

Ik denk écht dat hij niet zo snel wegloopt en wel heel veel heeft met een prachtige traditionele club zoals wij zijn. Ik vind het al heel verfrissend dat ie niet zoals Advocaat al loopt te drammen om versterking voordat ie maar één poot op het jeugdcomplex heeft gezet, of iedereen een eerlijke kans geeft om zich te laten zien. Ja natuurlijk zou hij ook graag versterking willen, maar als het er niet in zit dan gaat ie tenminste niet gelijk als een klein kind janken...of willen we nog meer paniek aankopen en gokjes als Diemers/Pratto/ Texeira en Linssen?? Die bij elkaar denk ik een miljoentje of 3 van ons salarisbudget afpikken.

30-07-2021 01:04

guykroudikorsou +8162

Hij stond ooit op het punt om trainer van Ajax te worden. Het ging tussen hem en ten Hag en Ajax koos toen voor ten Hag. Anders had hij bij Ajax gezeten.

30-07-2021 01:11

Doc +412

Zeg wil je niet zo vloeken met dat woord :-P !!!

Enige wat daarover bekend is, is dat Overmars van hem gecharmeerd was/is, nooit dat hij daadwerkelijk in de race voor die functie was of om ten hag op te volgen als die weg zou gaan.

30-07-2021 01:20

maaartijn +15740

De kansen van Drita hadden weinig te maken met het feit dat Feyenoord hoog druk zet of met veel ruimte achter de verdediging speelt.

30-07-2021 01:21

Doc +412

Nou ja...we waren gewoon veel te slordig in balbezit, en in de omschakeling word je dan wel gepakt op het feit dat je snelle mensen (beide backs) zo hoog staan dat ze nooit op tijd terug kunnen zijn.

En dan komt het aan op Fer en Senesi, en Fer was vorig seizoen ook bijzonder slordig al en kon het niet meer belopen of maakte domme overtredingen. Maar dan stond er tenminste nog een verdediging achter, nu was een misser of slordigheid van hem direct dodelijk. Ik vind het aan de ene kant echt zonde want bij een type Fer zou je verwachten dat hij juist wel in staat is om box to box te spelen en overzicht heeft etc. Maar hij kan dat gewoon niet meer. nooit echt genezen van alle blessures die hij gehad heeft lijkt het wel.

30-07-2021 01:32

Bart.P +624

Mijn onderbuik houd maar niet op over die veelste goede pizza van gister avond

30-07-2021 06:01

hondje1 +334

Fer zit op zijn einddatum. Net als een paar anderen die van mij ook wel weg mogen en waar wij betere kwaliteit neer kunnen zetten.

30-07-2021 00:26

CeesSlagboom +291

FC Luzern beware, here comes Arne's army!

30-07-2021 00:21

hondje1 +334

Ik denk dat die half lachend op hun stoeltje hebben gezeten om Feyenoord met pijn en moeite door hebben zien gaan.

30-07-2021 00:24

FR-JJN +12867

Elke andere speler had het beter gedaan, wandelend ei

30-07-2021 00:03

daam1997 +2809

nette reactie van slot. niet alles in de media slingeren. intern bespreken. heb vertrouwen in de trainer. hoop dat iedereen geduldig is en dat hij een heel seizoen de tijd krijgt.

29-07-2021 23:58

Ronald.G +38

Mijn geduld heb je hoor, hoe lastig dan ook!!

30-07-2021 09:24

mavat +2440

Het is bijna grappig hoe dom mensen reageren. Feyenoord roeit met de riemen die het heeft. Voorlopig moeten we het daarmee doen.

29-07-2021 23:57

Ronald.G +38

Of niet het!!

30-07-2021 09:26

pauls +924

Slot moet keuzes maken in tactisch opzicht, zoveel lijkt mij wel duidelijk na dit tweeluik. Middenveld compleet uit balans en zelfs Drita loopt daar vrij gemakkelijk doorheen. Je backs staan zo hoog dat zij bij balverlies van Kökcü of Toornstra niet meer kunnen omschakelen. Zeker Kökcü grossiert in dom balverlies en bezit niet de snelheid en kracht dit te corrigeren dus keer op keer zorgt dit voor gevaarlijke situaties. Tekenend waren gele kaarten voor Toornstra en Sinisterra plus grote counter/kans na de gelijkmaker. Balverlies Kökcü en vanuit zijn rug kon men zo doorschakelen waardoor andere moesten corrigeren. Centrale verdedigers kunnen niet doordekken, zowel Fer als Senesi niet vanwege gebrek aan snelheid en inzicht waardoor balverlies op 70 meter van je eigen goal zelfs levensgevaarlijk kan worden. Zelfs Drita kon hiervan profiteren en af en toe met een counter er zo doorheen lopen. Je spitspositie is onderhand lachwekkend en je vleugels zijn of niet fit of niet in vorm. Al met al een zeer precaire situatie waarbij je als trainer sterk in je schoenen moet staan.

Je bent vandaag door het oog van de naald gekropen tegen een zeer matige tegenstander die in de Eredivisie tegen degradatie zou vechten. Blijf je spelen op deze wijze, dus zonder 6 en zeer offensieve backs ga je een ongelofelijk kut seizoen tegemoet. Ik mag hopen dat men lering trekt uit Drita Thuis, dat het toch nog ergens goed voor is. Vrees echter met grote vrezen dat wij volgende week al de deksel op onze neus gaan krijgen en dit weleens een zeer vervelende start kan gaan worden.

29-07-2021 23:53

teauvenoir +78084

Nodig:

Balvaste spits die ook zelf iets kan creeeren.

+

Betrouwbare rechtsbenige verdediger die zowel RB als RCV kan spelen

+

Creatieve, technische middenvelder

29-07-2021 23:47

RicoFR36 +26497

Eerste en laatste vooral.

Mocht Geertruida niet bijtekenen, dan wordt het tweede ook een prio.

30-07-2021 00:07

Jeffrey Brink +848

Ik zou Bijlow aanvoerder maken. Pedersen nog niet heel sterk. Ook Kokcu valt zwaar tegen. Til onzichtbaar, maar die heeft wel scorend vermogen voor de goal.

Verder moet Linssen gewoon als stand in van Sini spelen.

29-07-2021 23:46

DV-FR1908 +628

Pedersen was helemaal niet zo zwak. Die jongen had een drive niet normaal. Maakt wel een fout met die terugspeelbal maar voor de rest 1 van de betere. Bizar dat je hem benoemd. En eigenlijk was het een collectief falen zoals ze dat noemen en om dan Til onzichtbaar noemen in deze wedstrijd ben je misschien wel een beetje op zoek naar aandacht man.

29-07-2021 23:49

ShinjiOno18 +2959

Neem Fer nou is niet bescherming, ongelofelijk hoeveel debiele fouten mag hij nog maken

29-07-2021 23:40

Dani.D +2252

is het geen idee dat Denzel hall als back up als CV gaat spelen,dat heeft ie in de jeugd gedaan,is sterk en snel en redelijk groot en niet bang

29-07-2021 23:39

teauvenoir +78084

Nee. Is de hele voorbereiding al zwak.

29-07-2021 23:43

JoeJoe +9208

Trauner in, Fer out, Bijlow aanvoerder

29-07-2021 23:37

tdetank +11762

Hou toch op Arne. Afserveren en weg met Fer. Dit kan gewoon niet. Finito.

29-07-2021 23:37

mavat +2440

wie had hij vanavond dan wel op die positie neer moeten zetten?

29-07-2021 23:53

den_the_man +1128

Fer is geen centrale verdediger, dat kunnen we nu wel concluderen. Met Trauner er bij en Geertruida staat het achterin hopelijk weer wat beter. En een spits is ook echt nodig.......heel hard zelfs!

29-07-2021 23:36

mavat +2440

Dat is toch geen ontdekking? Fer is nooit centrale verdediger geweest.

29-07-2021 23:55

Mrunterwijst +10611

Die stond daar ook met het schaamrood op zijn kaken

29-07-2021 23:33

Danny 91 +61305

Hoe hard ik.ook Klink. Feyenoord Moet zeker nog 3 spelers halen. Voor al spits en middenvelder anders ga je heel zwaar krijgen.

29-07-2021 23:33

frtikkieterug +6701

Spits is idd broodnodig. Een verdedigende middenvelder moet intern opgelost kunnen worden vind ik door bijvoorbeeld AEB of hartjes.

29-07-2021 23:37

Danny 91 +61305

Nee goeie middenvelder Veerman ofzo. En spits moet je zeker hebben. En.misschien achter in zelf ook wel wat. Want op de bank is het niet veel.

29-07-2021 23:39

frtikkieterug +6701

Veerman is veel te duur en is niet goed genoeg.

29-07-2021 23:53

Danny 91 +61305

Ja snap ik ook duur is maar hij wel beter dan Kokcu. Ik bedoel maar gewoon goeie middenvelder met ervaring.

29-07-2021 23:56

Dani.D +2252

toornstra en til en kokcu dat gaat niet heel simpel,ik zou hartjes of antonucci ipv kokcu opstellen hebben meer diepgang en eisen geen nummer 10 op,ik vind hartjes de moderne frenkie de jobg,lekker snel en technisch en goed in de kleine ruimtes en speelt graag naar voren en is snel en behendig

29-07-2021 23:41

Danny 91 +61305

Denk beter is dat er ervaren speler gehaald wordt tuurlijk heeft hartjes talent. Maar om nu meteen basis te maken denk dat veel te vroeg is.

29-07-2021 23:42

Kevin.v45 +240

Zonder bal zegt tie erbij...gelukkig want hij was vorige week en deze week dramatisch aan de bal!

29-07-2021 23:30

Hogedruk +3485

ik niet meer, gewoon oprotten met die gozer AUB!

29-07-2021 23:29

badeend +7728

Mooi dat Slot dit doet, nu is hij misschien nog een ton of 2 waard als we hem kunnen verkopen. Maar kom op zeg, hij is vroeger rechtsback geweest daarna verdedigende middenvelder en dan is de stap naar laatste man niet heel groot vooral met iemand die zoveel ervaring dient te hebben afscheid nemen en jeugdtrainer ergens worden. Want hij heeft het echt al een paar seizoenen niet echt meer

29-07-2021 23:28

ron1872 +8153

En ik wil na jaren eindelijk eens een goede spits.

29-07-2021 23:25

fluub +8787

Heeft wel een punt. Fer is geen verdediger, maar moet er noodgedwongen spelen. Ik neem m niks kwalijks die Leroy.

29-07-2021 23:24

Danny 91 +61305

Dan nog hij heeft ervaring hij staat gewoon te slapen. Voor de rest snap ik het wel. En het uit fluiten gaat ook wel beetje ver.

29-07-2021 23:34

mellie +7534

Ben benieuwd hoe je reactie was geweest als het 1-2 was gebleven

29-07-2021 23:36

Peterk +34772

als Advocaat deze onzin verteld had dan was hij hier afgemaakt...

29-07-2021 23:23

FrankArnesanerenSlot +2482

Wat ziet Slot in Fer, wat ik niet zie?

29-07-2021 23:20

Robin76 +4453

Een tijdelijke cv...

29-07-2021 23:32

mellie +7534

Wat ziet hij in kokcu? Ik neem aan dat slot toch ook ziet dat het net lijkt of hij bij de tegenstander speelt.

29-07-2021 23:38

Babbel +4109

We waren het er bij zijn aanstelling massaal over eens dat Slot de tijd moet krijgen om er iets moois van te maken. Die mening deel ik ook nog steeds, maar als hij het nog één keer over "deze trainer" heeft dan wordt het Van Gaal gehalte wel zo hoog dat ik een ontslag op staande voet zeer terecht zou vinden. Heel eng trekje.

29-07-2021 23:15

Tistogwa +50397

Is juist een kwaliteit waarmee hij zijn spelers uit de wind probeert te houden. Hij neemt hier de verantwoordelijkheid op zich. Ik ben geen van Gaal fan maar die kon dat ook perfect. Dit zijn trainers waarvoor voetballers over het algemeen een stapje harder zetten.

29-07-2021 23:19

Babbel +4109

inhoudelijk was het ook prima, maar je kunt niet ongestraft over jezelf praten in de derde persoon.

29-07-2021 23:21

Tistogwa +50397

Nee klopt dat mag alleen de koning ;) Maar ik begrijp wat je bedoeld, vraag me wel af of Arne dat zelf in de gaten heeft.

29-07-2021 23:24

FrankArnesanerenSlot +2482

Krankzinnig als mensen in derde persoon over zichzelf praten in een serieuze context.

29-07-2021 23:19

Kalouless +12670

Inderdaad. Deze reageerder heeft daar ook een hekel aan.

29-07-2021 23:21

Robin76 +4453

Ja ongelofelijk dat hij in de derde persoon praat...

Ik begin bijna te twijfelen over zijn mentale welzijn... en dat is dan onze trainer...!

Wat een toestand....! Ik ben helemaal ontzet... het blijft maar door mijn hoofd spoken....

29-07-2021 23:35

Willem07 +8470

Is toch gewoon elke een verademing als ik hem hoor praten. Is de juiste man voor Feyenoord. Hij heeft alleen tijd nodig. Een echte Feyenoord Europa cup avond.

29-07-2021 23:15

FRSebbie +37596

Neem hem dan maar helemaal in bescherming en zet hem op de bank.

29-07-2021 23:14

JS-FR1 +17034

Malacia is stabiel LA, maar je mist Geertruida wel. Die had controle en speelde als een beest

29-07-2021 23:13

Dani.D +2252

malacia is verdedegind sterk maar in de opbouw en passing niet ie een hoop oefenen

29-07-2021 23:43

FrankArnesenFanclub +1326

Fer >>> OUT
Trauner >>> IN

Kokcu >>> OUT
Hartjes >>> IN

Toornstra >>> OUT
Antonucci >>> IN

29-07-2021 23:12

kingrvp010 +4259

jij hebt er kijk op

29-07-2021 23:13

Willem07 +8470

Dan zou ik Hartjes en Atonucci omdraaien al vind ik persoonlijk Hartjes verdedigend wel te licht nog voor die positie.

29-07-2021 23:16

Marco50 +565

Veel te licht.

29-07-2021 23:30

Dani.D +2252

wie speelt dan op 6 want hartjes qua fysiek zie ik dat niet doen,kokcu eruit en toornstra op 6 met hartjes en til

29-07-2021 23:43

JS-FR1 +17034

Alles is te verklaren vandaag. Fer is hier 4 weken geleden op gezet. Wat kan je ook verwachten

29-07-2021 23:11

CCS +2214

Weet niet wat ik erger vind. Fer die niet presteert op een positie die hem vreemd is, of “onze nummer 10” die er geen klote van bakt op “zijn” positie.

29-07-2021 23:11

sander71 +2919

Fer mag vertrekken, vanaf nu alleen nog trauner in de verdediging en maak Toornstra de nieuwe Captain..

29-07-2021 23:11

JLAW +6988

Hou aub op met je Toornstra..

29-07-2021 23:11

CroosWijk010 +573

Bijlow moet de nieuwe captain zijn man. Jens is een kleine kindje. Bijlow heeft schijt. Op en top Rotterdammer.

29-07-2021 23:42

JLAW +6988

Toornstra er heeeeeel snel uit. 26! x balverlies!

29-07-2021 23:11

CoMulder +16625

En Köcjcu erbij met 24x balverlies.

29-07-2021 23:12

themaniac +2760

Was de enige die een voorzet gaf dus dat snap ik wel.

29-07-2021 23:12

JLAW +6988

bizar he...

29-07-2021 23:13

Ulie +8158

'... en vorige week vond ik hem echt uitstekend spelen zonder bal.'


Lieve Arne, ik ben echt veel en veel beter zonder bal dan Fer, dus mag ik nu rechts centraal spelen?

29-07-2021 23:10

feyen00rd23 +5231

Met andere woorden volgende week fer niet centraal omdat nu wel de optie er is

29-07-2021 23:10

eno4 +4860

Ja dat lijkt me logisch

29-07-2021 23:19

Bankstel +1209

Komt wel goed!

29-07-2021 23:10

Solida +37328

Hij speelde uitstekend zonder bal..?

29-07-2021 23:10

fmd21 +1149

Slot heeft Drita erg onderschat.

29-07-2021 23:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties