Slot legt vertrek Bullaude uit: ''Die aanpassing ging heel moeilijk''

Slot legt vertrek Bullaude uit: ''Die aanpassing ging heel moeilijk''

Arne Slot heeft meer tekst en uitleg gegeven waarom Ezequiel Bullaude tijdelijk mag vertrekken bij Feyenoord. De Rotterdammers zien nog altijd toekomst in de 22-jarige Argentijn, alleen hebben gemerkt dat Bullaude veel moeite heeft om zich aan te passen en dat hij ook aankomend seizoen niet hoeft te rekenen op speelminuten in het eerste elftal.

''Bullaude heeft afgelopen jaar amper gespeeld'', begint Slot zijn verhaal in gesprek met RTV Rijnmond. ''Hij heeft heel veel moeite gehad met zijn aanpassing. Eerst met de taal, en toch ook wel met de omstandigheden hier. Het klinkt heel raar, maar hij gaf afgelopen week ook aan dat hij heel erg moest wennen aan het gras hier. Het gras is daar anders dan hier, dus de snelheid van de bal en de timing van de aannames. Die aanpassing ging heel moeilijk, omdat hij zich niet heel goed verstaanbaar kon maken naar zijn medespelers, en ook niet naar ons en wij ook vrij moeizaam naar hem toe.''

''Dan heeft hij eigenlijk een heel jaar bijna niet gespeeld en ik voorzag niet dat dat komend seizoen drastisch anders zou zijn. Er kan af en toe wel een invalbeurt tussen zitten. Ik voorzag nog niet dat hij competitief was voor een basisplaats, dan is het voor de speler veel beter dat datgene wat hij geleerd heeft afgelopen seizoen mee te nemen naar een nieuwe club en daar elke week te gaan spelen. In de hoop dat hij zich daar dusdanig ontwikkelt dat wij volgend jaar een nummer tien hebben die wel competitief is om voor een basisplaats te vechten.''

Feyenoord bekijkt nu wat de beste optie is voor Bullaude. ''Het is niet alleen wat mij mijn voorkeur heeft. Daar denkt Dennis te Kloese ook over na en de speler heeft daar ook zijn mening over. Het is voor hem gewoon heel belangrijk om te gaan spelen. Dat vonden we bij Benita ook heel belangrijk. Er zijn heel veel spelers van ons waar clubs interesse in hebben, want die willen ze graag huren; dan heb je relatief goedkoop een goede speler. Als het voor ons om een speler gaat waar wij potentie in zien, dan vinden we het heel belangrijk dat ze gaan spelen. Dat is wat ik bij Dennis heb aangegeven als het gaat om Benita en Bullaude. Als wij volgend jaar een goede speler terug willen, moet die naar een club waar hij gaat spelen. Daar wordt uiteraard over gesproken met de zaakwaarnemer, de speler en de geïnteresseerde clubs.''

Lees meer over
Ezequiel Bullaude
Plaats reactie
666

dehelvandeurne +4107

Die komt niet meer terug. Als je wilt kun je bij "de nonnen" binnen 'n maand redelijk engels leren.
Hij wil terug naar Argentinië!

14-08-2023 19:22

evert.h17 +23

Je kunt hem wel uitlenen maar als mensen elkaar niet verstaan of begrijpen blijft het probleem. Jammer maar waar

02-08-2023 08:10

guykroudikorsou +8098

Waarom is dit anders voor Timber dan voor Bulluade? Bulluade heeft volgens mij zelfs meer rendement gehad in zijn speelminuten.

28-07-2023 20:02

guykroudikorsou +8098

Wat een gelul van Slot zeg. Ben ik de enige die hier moe van is?
Dat pseudo intelligente geouwehoer van hem altijd alsof hij zo slim is en iedereen in zijn onzin trapt.

28-07-2023 19:58

Frits.d +1673

Iemand die intelligenter is dan jij. noem je pseudo intelligent?

29-07-2023 00:03

loki420 +1118

Jij praat echt poep!

29-07-2023 01:17

huib.m +63

Jaartje paleis noordeinde,maxima leert hem wel Nederlands is ook een Feyenoorder

28-07-2023 17:41

Marc Greve +17

Hij kan moeilijk wennen aan het gras en daarom sturen we hem terug naar zuid Amerika. Logisch. De taalbarriere kan ik mij goed voorstellen en de leefomgeving ook. Allemaal punten die je als mens wel of niet geschikt maken om de top te bereiken. Blijkbaar heeft hij daar zoveel moeite mee dat hij niet geschikt is. Jammer. Voetballen kan die.

28-07-2023 15:20

FeyRot010 +23105

In artikel voetbalprimeur wordt ook over verkoop gesproken, vandaar dat Feyenoord ook in geaprek is met die Zuid-Amerikaanse club waars.

28-07-2023 13:54

Kieboom +39355

Slot is een uitstekende trainer.
Maar die spelers die via hem zijn binnengekomen doen het niet geweldig.
Persoonlijk vind ik Bullaude een betere voetballer dan Timber of Zerrouki.
Jahanbaksh en Dilrosun zijn wel aardig, maar je moet toch doorselecteren.
Hoewel ik Ali wel sympathie voor heb en die kan vannwaarde zijn voor het groepsproces

28-07-2023 13:50

Danny 91 +61180

Slot heeft gewoon te veel invloed op tranfers. Hij wilt er zo veel hebben. Dat hij ze dan ook gebruikt.

28-07-2023 13:37

Arcturian_ +3140

Tsja, waarom kan gimenez dan moeiteloos aanpassen, en paixao bijvoorbeeld.

28-07-2023 13:32

TinusTingTong +46596

Kun je die vraag echt niet zelf beantwoorden? Ben jij hetzelfde als je buurman?

28-07-2023 13:41

Pixeltje +2556

Bij een Argentijn die gewend is aan een hele open, gastvrije en warme cultuur kan ik het me voorstellen dat de meer afstandelijke en koude Nederlandse cultuur zo’n aanpassing niet makkelijker maakt. Ga er maar aanstaan als introverte 21 jarige jongen op een ander continent. Ik zou als 21 jarige ook zijn verzopen het eerste jaar als ik toen naar Argentinië was verhuisd, en Argentinië lijkt me door de warme en gastvrije cultuur juist makkelijker om in te aarden dan Nederland.

28-07-2023 13:25

Ulie +8141

Bullaude barst van het (technische) talent, maar ik weet niet of hij het juiste karakter heeft om uiteindelijk een Slot-voetballer te worden. Hij oogt ook vrij timide. Een jaartje verhuren en heel veel spelen zou daar antwoord op kunnen geven. Ik hoop echt dat hij volgend jaar terug komt en de stap gemaakt heeft.

28-07-2023 13:23

Lwd-Feyenoorder +10701

Gustafson 2.0

28-07-2023 13:31

Burgerking +2238

Wow dan leg je de lat wel erg hoog. Ik zie hem niet 1-2-3 veranderen in een killer op de 5 en 10 kilometer en plakken op de Olympische Spelen pakken. Maar als je je dan toch moet aanpassen aan Europa ga dan inderdaad all the way. Zou wat zijn als deze jongen zich in de kernploeg weet te schaatsen!

28-07-2023 13:43

jaapb +17872

Met een beetje carrière is het misschien verstandig om engelands te leren

28-07-2023 12:59

Feyenoord1908frfc +880

Bullaude een jaar bij een go ahead eagles, NEC, Heerenveen etc stallen! Daar komt hij hoe dan ook aan spelen toe, veel ervaring op laten doen. Bullaude heeft bizar veel potentie, dat zie je aan alles. De momenten dat hij WEL de kans krijgt laat hij veel zien. In de speelstijl van slot, waarbij je ook zonder de bal goed moet positioneren, loopt hij toch erg achter. Als hij dit goed oppakt, gaan wij veel plezier aan hem beleven.

IN SLOT WE TRUST

28-07-2023 12:49

Lapjesvlees +1493

Free Bullaude

28-07-2023 12:16

DeAnalist1 +990

Ik snap het verhuren van Bullaude nog steeds niet helemaal. Is op dit moment na Stengs de beste 10 in de selectie, en als we dubbel bezet willen zijn straks heb je hem wel degelijk nodig

28-07-2023 12:15

Feyenoord1908frfc +880

Als Feyenoord niet in balbezit is laat hij nog te weinig zien. Past daarom ( nog ) niet in de speelstijl van slot.

28-07-2023 12:51

rich_fr +3053

Komt (vooralsnog) te kort.

28-07-2023 12:53

lexie22 +168

Sorry maar op basis waarvan is hij op dit moment na Stengs de beste nummer 10... De momenten dat je hem ziet spelen is er inderdaad potentie maar zwemt hij enorm.

28-07-2023 12:57

Bati +38868

Wie is na Stengs volgens jou op dit moment de beste nummer 10 dan?

28-07-2023 15:20

VanKlotelenBurg +3711

Op zich eens met deze analyse analist, Bullaude kan ongelofelijke dingen met de bal. Maar ik denk dat Slot dingen ziet die wij niet zien, blijkbaar past hij toch niet in het team. Heel erg jammer, ik hoop dat hij wordt verhuurd, en zich op die manier verder kan ontwikkelen. Wie weet gaan we dan toch nog veel plezier aan hem beleven.

28-07-2023 12:58

taco_mundo +50639

Wist wel dat het om de taal ging. Daarom wilde Arne ook graag Nederlandse jongens erbij hebben. Dan kan hij zijn spelers meer meegeven.

Dat gedeelte over gras klinkt wel als klinkklare onzin

28-07-2023 12:11

Prutser +5785

Ik denk niet dat het perse om Nederlandse jongens gaat. De voertaal bij Feyenoord is al lang Engels namelijk.
Maar voor spelers uit Zuid Amerika is het ook helemaal niet zo vanzelfsprekend dat ze redelijk Engels kunnen.

28-07-2023 12:57

Dani.D +2252

Drop ff een naam die feyenoord nu moet kopen alvast als vervanger van hanco
Pascal struijk leeds united
23 je veel ervaring al en een linkspoot
Kan nu naar club Brugge maar Ie hem graag komen

28-07-2023 11:57

SEYVEN +14000

Is een 👃

28-07-2023 12:24

Dani.D +2252

Danilo ook
Vermeer ook
Arnold scholten ook
Witschge ook
Cruyff ook

28-07-2023 13:16

Burgerking +2238

Timber, Zerrouki, Dilrosun, Rinus Israël ook

28-07-2023 13:50

Dommeloempia1 +19630

Wat missen we pratto, had die jongen kunnen helpen..

28-07-2023 11:44

FeyRot010 +23105

Dan binnen Europa houden, Duitsland of Belgie

28-07-2023 11:39

Peterk +34615

Is het gras daar dan blauw? Maar serieus, verstandig om hem een jaartje elders te laten spelen.....

28-07-2023 11:39

syrius010 +1054

Onze gras is niet voor iedereen!

28-07-2023 11:38

rich_fr +3053

Onze gras abi.

28-07-2023 12:54

Raftel +6726

Dan is het raar om hem weer naar Zuid-Amerika te sturen.

28-07-2023 11:32

taco_mundo +50639

Jup , slaat idd helemaal nergens op

28-07-2023 12:11

010NATE +1507

Daar sturen ze hem dan ook niet heen

28-07-2023 13:14

FTIDJ +2072

Moeten ze hem ergens in Engeland proberen te verhuren voor de taal en het gras. Of in Nederland uiteraard maar dan voorzie ik nog steeds hetzelfde probleem.

28-07-2023 11:20

rovo +9226

Voortaan verplicht voor het aantrekken van een speler, de speler eerst even op het gras laten lopen in de kuip

28-07-2023 11:20

taco_mundo +50639

Echt belachelijk idd

28-07-2023 12:11

Koos1908 +535

Goed verhaal, wat een verademing om een trainer en directeur te hebben die intelligent is en aan de toekomst denkt. Niet alleen aan het hier en nu. Er worden duidelijke plannen gemaakt voor spelers. Die weten ook waar ze aan toe zijn. Hopelijk blijft deze koers voortbestaan.

28-07-2023 11:14

feyenoord_Freak +14015

Probeer hem teminste dan als nog hier in de eredivisie bij een club te stallen zodat hij dan minstens zich kan blijven aanpassen en als nog speelminuten krijgt .
Maar dan stuur je hem toch niet als nog naar het buitenland dan leert hij nog niks van de Nederlandse cultuur .😏

28-07-2023 11:05

fr1985 +6242

Inderdaad. Dus verhuren aan een eredivisie club met echt gras in het stadion. Moet toch een geïnteresseerde club zijn voor hem.

28-07-2023 11:15

SantiagoFR +5498

Zet hem weg voor een jaar in Spanje bij een middenklasser!

28-07-2023 10:59

FrBubba +19245

Leert hij nog geen Engels.

28-07-2023 11:04

SantiagoFR +5498

Laat eerst zijn voeten maar is wekelijks gaan spreken dan versta je alles

28-07-2023 20:22

Dennis.R +2085

Me gras, me gras...

28-07-2023 10:50

HoppaFeyenoord +1503

Het gras lijkt soms groener aan de overkant, ik kan je vertellen dat dat niet altijd zo is

28-07-2023 10:44

zandhaas +32417

Verhuren aan Saudi-Arabië

28-07-2023 10:36

hetmannetje +18558

Spreekt de taal niet!

28-07-2023 10:42

svanw84 +11017

Er kunnen geen spelers aan een land verhuurd worden.

28-07-2023 10:58

Liser +19817

Bullaude zou voor het rechterrijtje in de Eredivisie een aanwinst zijn. Bij een RKC of een Fortuna zullen ze maar wat blij zijn met zo'n jongen.

28-07-2023 10:26

Joszef69 +2058

Wat een onzin over gras. Kijk dat ie de taal niet onder de knie krijgt is wat anders. Ik vind het een aardige speler .

28-07-2023 10:22

DeBuurman +1773

Dat gras is ook elke dag weer anders 😳

28-07-2023 10:12

Engelbert Bakker +16330

Kan nog niet een woord Engels spreken dus. Maar naar een Spaanse club dan.

28-07-2023 10:04

thomasd +6902

Je begon het in de filmpjes van Feyenoord ook wat meer te zien, alleen maar met Marcos Lopez en/of Santi zijn. Onzeker voor de camera, niet echt een klik met de rest van de spelers. Als je dan een introvert bent, kan ik mij ook wel voorstellen dat aanpassen moeilijk(er) gaat dan bv bij een type als Santi. Alleen kom op zeg, na een jaar moet je toch ECHT wel aan de uitstekende mat bij Feyenoord gewend zijn! Dit is wel erg extreem, ook wat betreft het stukje verstaanbaar Engels leren..

28-07-2023 10:03

willykment +2143

Dat van het gras ging specifiek over zijn begin in Nederland. En volgens mij is zijn Engels door het jaar heen ook verbeterd.

28-07-2023 10:41

FeyRot010 +23105

Santi is ook introvert, let maar op.

28-07-2023 11:41

FR_Barendrecht12 +3040

Waarschijnlijk wel, maar hij is wel een lachebekje.

28-07-2023 12:41

01010 +1228

Hoe dan? Als in naar Zuid Amerika vertrek neem ik een cursus Spaans en kan je binnen 1 maand echt wel de basis van een taal.

Dat die jongen na 1 jaar Nederland nog steeds niet in het Nederlands kan communiceren dat iemand de bal moet spelen of druk moet zetten vind ik triest.

28-07-2023 10:02

Bossche Bol +7287

Kan ook in het Engels, maar daar zal hij ook problemen mee hebben.

28-07-2023 10:03

tatonka_tatonka +969

Zodra je tekent begin je toch direct een cursus Engels. Daarmee kun je in heel Europa uit de voeten. Je maakt mij niet wijs dat als iemand hier serieus mee aan de slag gaat, het niet zou lukken. Voor mij een kwestie van mentaliteit. Dus verkopen is beter.

28-07-2023 11:42

Kalouless +12607

Kortom, verhuren, volop laten spelen, hopen dat ie hoge ogen gooit en dan met winst verkopen aan een Spaanstalige club.

28-07-2023 10:01

rikkie12 +9255

Altijd weer dat gras in Nederland hè.

Daarom kwam Stengs ook niet echt uit de verf in Frankrijk, zit Malacia op de bank in Engeland, horen we nooit meer wat van Vilhena en bleek Pratto opeens niet te kunnen voetballen. Allemaal door ons afwijkende gras.
En anderzijds…. Dessers ging bij ons opeens wel scoren. En Trauner en Aursnes bleken opeens toppers te zijn toen ze op Hollands gras stonden!!! Daar is toch allemaal geen peil meer op te trekken. Zo krijg je nooit een evenwichtig team bij elkaar.

Ik stel voor dat ze zich in Brussel meer eens druk gaan maken om eenheid in gras. Dat maakt het allemaal een stuk overzichtelijker….

28-07-2023 10:00

Joost123 +33

Rikkie denk je nou serieus dat alles wat je zojuist hebt uitgelegd puur aan het gras ligt? Dan snap je het denk ik niet helemaal. Malacia speelt niet omdat zijn concurrent beter is, trauner was al de beste verdediger in Oostenrijk en ga zo maar door hahaha

28-07-2023 10:06

sebas1980 +6697

#Joost weleens van sarcasme gehoord?

28-07-2023 10:07

JozefKiprich +2749

Hahaha Joost lekker pik.

Neem eerst een ava en stel jezelf even voor.

28-07-2023 10:41

FrnickFr +6513

Vilhena noemen. zegt meer over jou dan over vilhena. Doet het gewoon prima in het buitenland.

28-07-2023 11:44

rikkie12 +9255

"Prima" in de zin zoals Patrick Laureij dat bedoelt zeker.... ;-)

Oke, dan klopt het wel inderdaad. Echt slecht doet hij het ook niet.
Maar als je als voormalig Europees toptalent via Krasnodar, de bank van Espanyol en Salernitana uiteindelijk terechtkomt bij Panathinaikos kun je toch niet echt zeggen dat je de Olympus van het Europese topvoetbal hebt bestormd....

28-07-2023 11:55

Eddepeddy +2260

Een jaar lang op Nederlands gras getraind en er nog niet aan gewend zijn. Zou nieuwspaal kunnen zijn.

28-07-2023 09:57

sebas1980 +6697

Een prof met een salaris waar je u tegen zegt kan zich na een jaar nog steeds moeilijk verstaanbaar maken. Dat komt op mij over dat hij er niet alles aan doet om te slagen en het met zijn mentaliteit niet helemaal goed zit. Ook het feit dat hij zegt dat hij moet wennen aan het gras na een jaar hier te zijn zegt heel veel.

28-07-2023 09:49

bonakalou7 +67566

Klinkt allemaal leuk zoals Slot het weer weet te formuleren en wordt als zoete koek geslikt, maar voor iemand die aan het gras moest wennen en met wie moeilijk te communiceren was, vond ik hem prima invalbeurten maken. Dus die zogenaamde problemen zag je op het veld helemaal niet terug. Maakte voor zijn leeftijd een hele volwassen indruk. Ballen naar de juiste kleur, stond fysiek zijn mannetje. Twee goals waarvan één afgekeurd en een prachtige aanname. Deze jongen kan duidelijk voetballen. Maar het is ook weer een kwestie van: welke kansen geef je hem. Hij heeft nooit mogen starten, wat logisch was omdat Szymański onomstreden was, maar dan moet je Bullaude geen probleem aanpraten. Als je niet binnen die lijnen staat heb je ook geen invloed op je functioneren.

28-07-2023 09:49

ibmebudh +3206

Ben wel met je eens dat hij leuke dingen heeft laten zien, maar dat doet Dilrosun ook. Maar een goal of een leuke aanname is natuurlijk niet zaligmakend. Ik zie op dit moment in beide niet het constante niveau dat we moeten nastreven. Dat komt er hopelijk wel, en daar is speeltijd voor nodig. Ik heb wel vertrouwen naar de toekomst, maar snap ook dat Slot en zijn staf het nu nog niet genoeg vinden.

Overigens is de taal (Nederlands of Engels) nog behoorlijk moeten spreken en aan gras grens wennen wel een apart verhaal. Dat mag na een jaar toch allebei wel op orde zijn?

28-07-2023 10:11

willykment +2143

Precies dit, eens met Bona.

28-07-2023 10:42

fr1985 +6242

Helemaal eens. In de weinige minuten die hij heeft gekregen was hij telkens dreigend en liet zien over een prima techniek te beschikken. Zag er totaal niet uit alsof hij last had van het gras. Dat hij de taal (Nederlands danwel Engels) nog niet machtig is snap ik ook wel, hoewel je na een jaar tijd wel mag verwachten dat hij een bepaalde basis heeft opgepikt. De andere kant van het verhaal is dan ook weer welke hulp Feyenoord hem daarin geboden heeft?

28-07-2023 11:22

abfab5300 +2672

Het is toch ongelooflijk, je traint je hele jeugd lang om profvoetballer te worden, hebt de grote droom in Europa te spelen, en niemand in je omgeving noch jijzelf komt op het idee om even wat Engels te leren. En wat voor scholen hebben ze daar überhaupt dat zo’n jongen helemaal niet kan communiceren met z’n teamgenoten?!

28-07-2023 09:48

royeboy +7914

Beste zou gewoon eredivisie club zijn.

28-07-2023 09:46

Alex1908 +4648

Zolang hij maar kan voetballen op Nederlands gras...

28-07-2023 09:46

Melvin785 +2977

Volgens mij ligt Vasco da Gama nou niet echt hier in de buurt.....
Daarentegen zolang er niks zeker is, kan hij zelfs nog verhuurd worden aan vv Prinsland

28-07-2023 09:43

jackfey +3046

Om hem te laten wennen kan je hem inderdaad het beste naar Brazilië sturen, toch bijna geen verschil met Nederland.

28-07-2023 09:35

Ron.O68 +1154

Had beter naar excelsior kunnen gaan

28-07-2023 09:44

jozef72 +2463

Helder en logisch verhaal.

28-07-2023 09:34

Michel.W +184

Meer speeltijd geven . Dan begint het wennen vanzelf . Andrr verhuren aan NL club om te laten wennen aan NL speelstijl

28-07-2023 09:30

svanw84 +11017

De NL speelstijl? Bij Utrecht of Vitesse voetballen ze anders dan bij Feyenoord. Er is niet echt een specifieke stijl hier in de competitie.

28-07-2023 11:03

ery66 +1960

Huren aan een club in Spanje, dat zal hem wel goed doen.

28-07-2023 09:22

svanw84 +11017

Moet er wel interesse zijn vanuit Spanje.

28-07-2023 11:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties