copyright proshots 24469254

Slot over wissel Ueda: "Dachten dat de kans op een goal dan groter zou zijn"

Feyenoord kan het vizier richten op de topper tegen PSV van aankomende zondag. Donderdagavond werd er afgerekend met FC Groningen in de halve finale van de KNVB Beker. De wedstrijd tegen de nummer zes van de Keuken Kampioen Divisie verliep absoluut niet gemakkelijk, want de uitploeg toonde veel lef met aanvallend spel en daar had het elftal van Arne Slot veel moeite mee. Uiteindelijk waren de invallers weer belangrijk en schoot Ondrej Lingr de Rotterdammers naar de finale tegen NEC.

Op de persconferentie na afloop van de wedstrijd wordt er aan Slot gevraagd hoe het komt dat Ayase Ueda weer geen indruk wist te maken. "Dat is heel moeilijk", reageert de trainer. "Ik zeg altijd dat onze spitsen altijd scoren, want ze krijgen altijd kansen. Ayase heeft vandaag weer kansen gehad en hij heeft ze niet gescoord."

Een verklaring voor het uitblijven van die doelpunten kan Slot niet geven. "Ik blijf het maar zoeken in dat hij hopelijk ergens een moment gaat vinden dat ze er in gaan. Ik durf het bijna niet te zeggen, omdat het vaak misbruik wordt, maar de ketchuptheorie. Het is makkelijk om dat nu te gebruiken, maar het is wel pijnlijk dat je op een bepaald moment besluit een aanvallende middenvelder in de spits te zetten, omdat we toch dachten dat de kans op een goal dan groter zou zijn."

Agressiviteit
Dat Ueda gewisseld werd had ook te maken met het feit dat de spits steeds vermoeider begon te worden en hij het tempo niet meer aan kon. "Het tempo en de agressiviteit waarmee Lingr bij die tweede goal de zestien aanvalt, dat vond ik prettig om te zien. Het is heel mooi voor hem dat hij nu die waarde heeft in het scoren van een goal."

Juist het maken van doelpunten is iets waarmee Lingr zich dit seizoen wel bewezen heeft. "We zien ook dat dat zijn grote kwaliteit is, maar meestal moet hij invallen als tien en dan wordt ook veel gevraagd in de slimheid van vrijlopen en het herkennen waar de ruimtes liggen. Omdat Santiago nu geschorst was, konden we hem als spits brengen. Dat heeft hij met die goal heel erg goed ingevuld. Ook een hele goede assist van Ivanusec en de indirecte assist was van een andere invaller, namelijk Ramiz Zerrouki."

Lees meer over
Arne Slot Ayase Ueda
Plaats reactie
666

Cornelis +684

Update heeft nog geen goal gemaakt en is een grotemiskoop tot op heden

02-03-2024 17:56

lacdegeus +2743

Het ontbreekt aan geloven in dat je sterk bent en dat je ergens overheen walst, zosls Pitbul, Lingr. Wat een geluk zeg.l

02-03-2024 08:32

ruudgullit +1340

Ik weet niet over welke kansen Slot het heeft. Dat Ueda beperkt is in het mee voetballen weten we allemaal. Maar echte kansen heeft ie niet gehad. Wij hebben dit type spits gekocht na uitgebreid scouten, dan moeten we ook een plan hebben om er rendement uit te halen. Want scoren kan hij echt wel.

02-03-2024 08:24

guykroudikorsou +8379

Kan iemand mij uitleggen wat Slot hier nou alllemaal lult? Ik volg het niet zo.
Slot is gewoon een domme jongen die intelligent probeert te doen.

01-03-2024 18:37

Detrein +734

En ben jij een intelligente jongen die dom probeert te doen?

01-03-2024 19:17

sjaarloos52h +22112

Lampie aan en nog eens goed lezen. Slot lult allesbehalve!

01-03-2024 22:20

Joepie. +10228

Hey Te Kloese ga eens heel gauw die 9 miljoen terug storten.

01-03-2024 16:06

fr-vako +6472

Zij moeten aan ons terugstorten he

01-03-2024 17:47

sjaarloos52h +22112

*terughalen

01-03-2024 22:21

RemcoFR +27398

Maar dat we weer opzoek moeten naar een nieuwe spits is wel iets wat DTK te doen staat.

01-03-2024 13:39

Rotterdamzuid7 +5166

Houd vertrouwen mensen!

01-03-2024 13:22

Plaswijk +805

Wat gebeurt er nu met zo'n boef die een tegenstander het ziekenhuis in schopt? Dat was niet zo maar een ongeluk, het was een aanslag. De gele kaart was een gotspe.

01-03-2024 13:20

taco_mundo +55475

Tegen een vermoeide tegenstander is het wel makkelijker ..weet u nog wel?

01-03-2024 13:02

Joepie. +10228

Die moet je met de eerste de beste AliXpress boot die terug vaart meesturen.

01-03-2024 12:54

Chitown-Rivera +15369

Als jij dan maar wel meegaat

01-03-2024 13:21

sjaarloos52h +22112

Kwam uit België met de trein….

01-03-2024 22:21

AadvandeNaad +21897

Gewoon 10 mil weggetyft. Echt bizar. Ben gisteren echt geschrokken van hem. Letterlijk alles mislukt. Nee die heeft niet de kwaliteit wat we willen nastreven.

Helaas.

Gr Aad

01-03-2024 12:38

Joepie. +10228

Het ergste is nog, als Santi weggaat. Wordt Ueda 100% de nieuwe spits. Notabene je record aankoop.

01-03-2024 12:55

ron1872 +8265

zeg maar gerust, je record miskoop

01-03-2024 13:33

Jacobus +2216

Ueda gaat hem niet worden. Mist fysiek en kan daarnaast ook niet voetballen. Degene die hem verkocht heeft aan ons lacht zijn ballen uit zijn broek. Wie haalt er nou zoiets. Bij nec spelen ook twee japanners maar die kunnen wel voetballen. Wij halen altijd miskleunen voor veel.

01-03-2024 12:29

Mensini +14788

Kan men ook niet analiseren waarom Ueda wel in België vaak scoorde maar hier niet?

...of wordt daar veel slechter verdedigd?

01-03-2024 12:24

Feijenoord +5600

Volgens mij is daar het niveau flink gedaald de afgelopen jaren. Waar vroeger clubs als Brugge en Anderlecht ook nog ver kwamen in de CL. Stelt qua niveau toch niet veel meer voor. Zou een goede vraag zijn voor Jan Boskamp.

01-03-2024 12:28

TinusTingTong +51730

Ik woon in België maar volg de Belgische competitie maar matig. Ik heb wel de Belgische betaalde sportzender en daar hoor ik vaker dat er in België beter verdedigd wordt en in NL verzorgder gevoetbald. Ikzelf denk dat Ueda vorig jaar in België een onbekende was, speelde bij Cercle Brugge (rechterrijtje) en werd daar misschien minder serieus aangepakt. Hij scoorde uit alle hoeken en gaten. Nu bij Feyenoord is hij opeens de spits van de landskampioen en hangen ze met1,5 man in z'n nek. Misschien dat dat het verschil maakt tov zijn vorige successeizoen in België. Ik heb hem nog niet afgeschreven. Hopelijk vindt hij de manier om te slagen bij ons want een goalgetter is het zeker.

01-03-2024 13:19

Mensini +14788

Kan zijn, Aurelio Vidmar was ook geen succes...

04-03-2024 09:13

Liser +19944

Laten we het erop houden dat hij nog moet wennen. Toch is het wel prettig dat hij een goal gaat maken, of in ieder geval een bal op goal schiet.

01-03-2024 12:20

fey82 +2833

Geen miskoop, komt er nu niet goed uit
Ik geloof in deze man, balvast, duikt de goeie ruimte in maar ontvangt ze daar niet, tevens Gimenez ook.
Maar dat ziet men niet omdat hij in begin veel heeft ingetikt.
Nu is aanvoer net zo kut als naar Ueda.
Ueda kopsterk.
Volgens seizoen wordt ie de man met nog een spits erbij klaar.

01-03-2024 11:59

ron1872 +8265

jij hebt zeker ook 3 jaar lang geloofd in Jorgensen?

01-03-2024 12:03

Themas +426

Die Jorgensen vergelijkingen elke keer slaan werkelijk nergens op.
- Ueda is 25 jaar
- Is hier nog geen jaar
- Speelt amper ivm 2e spits
- Wordt hier niet gehouden omdat hij zo belangrijk is
- Er is niemand die 15m op Ueda geboden heeft

Daarnaast kunnen we Jorgensen over 100 jaar nog herhalen, maar die gast is intussen al bijna bejaard. Elke club maakt wel eens een fout zoals dit, volgens mij hebben we meer succesvolle transfers gehad onder Slot/te Kloese, dan niet.

01-03-2024 12:19

Chitown-Rivera +15369

En jij brandde Timber, Sinisterra en Ivanusec zeker ook af in het begin?

01-03-2024 13:23

Feijenoord +5600

Ueda kreeg gisteren een aantal keer het moment om te springen op een hoge voorzet en te koppen. Maar ik zie hem er dan niet volledig ingaan. In mijn ogen is het een beetje luie spits die perfecte momentjes afwacht.

01-03-2024 12:30

ron1872 +8265

type Te Vrede

01-03-2024 13:35

ricodetico +13110

Ivanusec Gimenez Minteh
Lingr
Timber Wieffer
Hartman Hancko Beelen Geertruida
Wellenreuther
Geen Nieuwkoop rechtsvoor. Zorg er maar voor dat Dest achter Minteh aan moet ipv wij achter Dest. Lingr in de rol van Guus Til. Druk zetten, middenveld ontregelen en de 16 van de tegenstander induiken.
Dan zondag nog maar 7 punten verschil

01-03-2024 11:47

Alvorens +7338

De tegenstanders zijn fysiek veel sterker en leiken wel reuzen tegenover Ueda' die jongen loopt zicht helemaal vast .

01-03-2024 11:27

gravencityfr1908 +3786

10 miljoen in de Maas gegooid!

01-03-2024 11:14

eppo +74396

Ik zie het nog niet.

01-03-2024 11:13

1908_Paul_12 +740

Toch heeft ie het voor Japan net wel prima gedaan en goals gescoord raar dat het er bij ons alleen niet uitkomt

01-03-2024 10:54

RicoFR36 +27473

Ja, tegen geweldige landen...

01-03-2024 10:59

Seasider +553

Maakt Minteh een actie weet Ueda niet of én wanneer hij de bal krijgt. Daar kun je dus geen loopactie op maken als spits. Enorm frustrerend ook.
Paixao heeft dat meer. Vooral als hij op rechts speelt, een actie en een voorzet, of direct een snelle voorzet op de spits.
Maar Paixao speelt veel vanaf links.
Ueda en Gimenez hebben behoefte aan aanvoer. Maar belangrijker nog. Vertrouwen dat de aanvoer komt.
Dus geen buitenspelers die steeds voor eigen succes gaan.

01-03-2024 11:13

ron1872 +8265

Op zich is dat niet raar. Als een vleugelspeler eenmaal weet dat de spitsen nogal wat verprutsen, dan gaan ze voor eigen succes. Kwestie van vertrouwen die er niet echt meer is.

01-03-2024 11:55

fey82 +2833

Eindelijk iemand die het goed uitlegt inplaats Ueda af te branden.
Gimenez heeft namelijk het zelfde probleem.
Heeft in begin andere aanvoer gehad waardoor ze erin gingen. En dat is weken na niet het geval en scoort hij niet.
Ueda kan je dus niet beoordelen op de verkeerde aanvoer.

Wat ik Ueda wel aanreken is dat hij dus soft is.

Maar die jongen is balvaster dan Gimenez en kopt uitstekend door.

Wordt een goeie voor nieuwe seizoen als ook zijn fysiek veranderd.

01-03-2024 11:55

Chitown-Rivera +15369

Je hebt gelijk maar zie dat dat domme Neanderthaler volk hier maar eens uit te leggen

01-03-2024 13:25

JeanPaulvanBoetius +740

Letterlijk elke club speelt tegenwoordig met naar binnen trekkende vleugels. En met dezelfde vleugels heeft 20 ook al een vracht ballen binnen gelegd.

Het probleem is juist dat deze Jap geen enkele goal gaat maken zonder ze perfect op een presenteerblaadje te krijgen. Als het allemaal zo perfect moet zijn alvorens een speler van 9 miljoen een goal kan maken, kun je net zo goed Peter Houtman opstellen.

01-03-2024 15:03

Kritisch +22866

Alleen zijn de tegenstanders van Japan veelal amateur niveau…
En dat is niet overdreven

Het is veelzeggend dat ze in België er niet rouwig om waren dat hij vertrok. Ook hun zagen dat het een one season wonder is, een eendagsvlieg

01-03-2024 11:15

jack.f +5087

Komt goed met hem hoor, nieuwe seizoen let op. Ik geef ook toe wat die nu laat zien dat het nog steeds niks is.

01-03-2024 10:46

Chitown-Rivera +15369

Klopt, ik heb ook nog vertrouwen in hem

01-03-2024 11:12

jacques_troosteloos +3012

Die kan er helemaal niets van. Je merkt niet eens dat hij meedoet. Totale miskoop voor heleboel geld. Japanners van nec zijn beter en goedkoper.

01-03-2024 10:46

Sneekshit +10674

Heel jammer, maar complete miskoop. Wel een hele dure maar zit niks in.

01-03-2024 10:44

Chitown-Rivera +15369

Onzin natuurlijk net zoals al die andere jankers hier. Timber was een mega miskoop vorig seizoen. Sinisterra moest maar terug naar Colombia in zijn eerste seizoen. Als hij volgend seizoen niet levert oke dan is het een probleem maar voor nu zijn er veel paniekerende kutjes hier

01-03-2024 11:15

Sneekshit +10674

Mag jij vinden. Ik zie er helemaal niets in.

01-03-2024 11:49

SteffieFR +6787

Ueda ben ik wel klaar mee. Ik heb hem lang verdedigd, omdat hij toch vaak wel goede loopacties had, maar vaak niet goed begrepen werd imo.

Maar het is wel heel heel mager wat hij laat zien. Hij blinkt ook nergens in uit. Is niet echt sterk, niet snel, niet technisch; slechte aannames en geen passeeractie, veel te slap in de afronding, veel te veel onzichtbaar, ook niet echt de drive en loopvermogen om in het drukzetten belangrijk te zijn.

Ik vond het al raar dat je 10 miljoen betaalt voor een speler die 1 goed seizoen bij een Belgische middenmoter heeft gedraaid. Toch had ik wel vertrouwen in de scouting. Maar volgens mij heb je gewoon een soort Bjorn Vleminckx of Malki te pakken.

01-03-2024 10:41

HuuV +7362

Ivanusec aan de zijlijn dreigen naar buiten, een tikkie naar binnen en vervolgens verder terugdraaien om in te inleveren bij de centrale verdediger. Allemaal in slowmotion.
Op een paar leuke acties na weinig dreiging en rendement vooralsnog.

01-03-2024 10:22

Sneekshit +10674

Dit ging over ueda toch?

01-03-2024 10:44

hallo1987 +890

Mis zo'n type elmander dat vond ik persoonlijk een goede spits

01-03-2024 10:11

jack98 +48072

Spits zijn van Feyenoord is ook lastig gezien de geringe hoeveelheid goede voorzetten van de buitenspelers...

Maar dan horen de aannames nog steeds goed te zijn en kun je meer met het spel mee doen door je aan te bieden

01-03-2024 10:05

010dragert +4971

Bij Cercle duurde het 390 minuten voor ie z'n eerste maakte, het kan nog makkelijk goedkomen.

01-03-2024 10:03

S.A.F +5686

Alsof hij verder wel iets van kwaliteit laat zien…

01-03-2024 10:07

010dragert +4971

Zeiden we van Timber ook z'n eerste 600 minuten.

01-03-2024 11:24

Cluske +6617

Wat moeten ze toch een spijt hebben dat ze Danilo verkocht hebben.

01-03-2024 09:53

RicoFR36 +27473

Danilo niet... Desser is beter inderdaad. Liever een heel andere spits. 2 Miljoen extra voor Pepi was ook beter geweest.

01-03-2024 11:01

kungfu-fraser1 +369

Lingr in plaats van Stengs

01-03-2024 09:46

NelisHoe +4209

Bal op Hancko is wat het verschil maakt....
Niet alle 11 hoeven als gekken te rennen en vliegen.

01-03-2024 09:49

Feynoord1 +5725

Zijn balverlies maakt ook het verschil

01-03-2024 10:20

NelisHoe +4209

Op basis van de laatste 2 wedstrijden kan je Wieffer er dan ook wel uithalen.

01-03-2024 10:23

kungfu-fraser1 +369

Klopt, maar het lijkt er sterk op dat we Stengs zondag gaan missen. Met Lingr op 10, Luka op links en Paixão op rechts maken we die lampies helemaal gek

01-03-2024 11:09

Feydiedje +5212

De invallers gisteren allemaal goed

01-03-2024 09:42

bas-j +810

Onze spitsen missen vooral een speler om hun heen. Nu staan ze vaak in hun eentje daar voorin tussen een leger aan verdedigers en is het hopen dat er een speler vanuit de verdediging doorkomt die dan nog niet gedekt wordt.

Eerder hadden we met Til en daarna Szymanski een nr10 die aansloot bij de spits, waardoor de verdediging keuzes moest maken qua dekking waardoor er meer ruimte voor de spits was.

01-03-2024 09:39

MKF +7890

Ik begrijp ook niet waarom Ivanusec niet op die positie staat. Daar komt hij volgens zichzelf beter tot zijn recht

01-03-2024 09:44

SteffieFR +6787

Ik zie Ivanusec ook graag op 10, zeker tegen de kleinere ploegen. Maar ik denk dat hij wel het loopvermogen mist, om ook in de grote wedstrijden daar belangrijk te kunnen zijn.

01-03-2024 10:46

rodjeknor +5442

Het is niet hopen dat een verdediger doorkomt, dat is het plan. Timber, Wieffer en Geertruida komen erbij in de 16, Stengs soms, maar soms is hij ook de man die de pass moet geven. Het probleem is niet dat ze alleen staan maar dat ze geen duelkracht hebben zoals De Jong of Brobbey waardoor je niets aan ze hebt in het doorvoetballen in de 16.

01-03-2024 09:47

Bannisisdebasis +5273

Zeg het niet graag, maar ik mis Danilo. In alles een klasse beter dan Ueda

01-03-2024 09:38

S.A.F +5686

Kun je nagaan, want ook Danilo was niet Feyenoord-waardig.

01-03-2024 10:08

ron1872 +8265

Danillo pikte regelmatig een doelpuntje mee.

01-03-2024 11:59

S.A.F +5686

Precies. En wij hebben spitsen nodig die elke wedstrijd scoren, dus je geeft zelf het antwoord al.

01-03-2024 13:11

Frankie62 +1818

Helemaal niks die UEDA

01-03-2024 09:35

keescf +26584

Ueda is ook een slappe vent, totaal geen pit. En de man loopt erbij als een grote jongen met zn geverfde haar

01-03-2024 09:35

NelisHoe +4209

En Gimenez dan? Zelfde probleem.
We zitten met een te krappe en uitgeknepen selectie.
Slecht op geanticipeerd, zeker met de Afrika cup en Azie cup die er nog bij kwamen.

01-03-2024 09:51

keescf +26584

Gimenez heeft in ieder geval nog veel gescoord.

01-03-2024 10:19

NelisHoe +4209

Voor de winterstop, ik bedoel nu/de laatste reeks wedstrijden.

01-03-2024 10:22

Seasider +553

Gaat helemaal goed komen met deze jongen.
Heeft ook geen ritme kunnen opdoen door wissel zitten en spelen tegen een muur van verdedigers.
De buitenspelers moeten hem ook gaan zoeken in zijn sterkte. Goede aanvoer dus.

01-03-2024 10:40

Legionist +1800

Lingr in de spits. En die slordigheid in de passing is echt te erg.

01-03-2024 09:35

RidderkerkFeyenoord +2424

Ik krijg steeds meer t gevoel dat Slot het minder naar z’n zin heeft sinds Pusic weg is. Ik denk z’n laatste seizoen bij ons.

01-03-2024 09:31

Bannisisdebasis +5273

Complotdenker

01-03-2024 09:40

rodjeknor +5442

Ben benieuwd waarop je dat baseert en bij elke variant van onderbuik ben je af.

01-03-2024 09:50

Brabant +929

Je had er alles aan moeten doen om Seba te houden. Zo fucking dom. Had je nu héél véél gezeik gescheeld. Hadden Santiago en Ayse ook stukken beter gerendeerd.

01-03-2024 09:27

mfr23 +6317

Ik denk niet dat Ueda hier had geweest als Szymanski hier had geweest.

01-03-2024 09:49

Brabant +929

Beter Zerrouki deal laten schieten en Seba houden.

01-03-2024 09:52

mfr23 +6317

Dat zeker. Die was ik ff vergeten.

01-03-2024 09:53

NelisHoe +4209

Dat riep je na Atletico uit en Lazio thuis zeker ook?

01-03-2024 10:02

mfr23 +6317

Ja, en in 2022 toen de eerste geruchten er waren ook.

01-03-2024 10:04

tdetank +12086

En dat is gebleken. Niet fijn om te zeggen maar Ueda was dramatisch. Ligt dit alleen aan hem? Of ook aan het systeem en de rest van de aanval en Stengs?

01-03-2024 09:19

Alchemist +12780

De manier van voetballen helpt ook niet. Hoeveel kansen krijgen onze spitsen nou echt? Echt een kans met hun gezicht richting de goal en de bal voor de voeten?

01-03-2024 09:21

RidderkerkFeyenoord +2424

Idd. Je speelt met buitenspelers die nooit n voorzet geven of de achterlijn halen. Santi ook, wordt heel de wedstrijd overgeslagen en dan krijgt hij nog de schuld ook.

01-03-2024 09:32

rodjeknor +5442

Het is wat mij betreft andersom: als je zo veel inspeelpasses en kaatsen verziekt omdat je uit vorm bent, heeft het ook geen zin om je in te spelen. In het begin was alles dat Santi deed goud, nu is alles wat hij doet gegarandeerd balverlies. Gewoon, omdat zijn aanname slecht is. Idem Ueda.

Geeft allemaal niet, komt vast weer goed.

01-03-2024 09:55

S.A.F +5686

Inderdaad. Onze trage manier van spelen (opbouw) helpt niet voor onze aanvallers. Er is daardoor geen enkele ruimte.

01-03-2024 10:09

Alchemist +12780

Precies. Er wordt vaak gezegd dat de tegenstanders zich ingraven, dat is ook zo, maar niet de hele wedstrijd.
De momenten waarop er ruimte is kiest men ervoor terug te kappen en dan alles vanaf achteruit te doen. Dan staat de 16 vd tegenstander alweer vol met mensen en is het te laat.

01-03-2024 10:50

lilmos09 +1658

en laat dat nou net zijn sterkste punt zijn

01-03-2024 11:26

Kalouless +12775

Tegenstanders weten al enige tijd hoe ze het spel van Slot kunnen aanpakken. Gimenez scoort ook al maanden niet meer. Het is niet voor niets dat Feyenoord juist tegen de sterkere tegenstanders die hun eigen spel blijven spelen (Roma, PSV) beter voor de dag komt. En je mist Kokcu, die kon vorig seizoen passes en steekballen geven die ik dit hele seizoen nog nauwelijks gezien heb.

01-03-2024 09:24

Voetbalgek123 +7077

Eigen spel blijven spelen? Psv speelt toch het zelfde als ons?

01-03-2024 09:35

Kalouless +12775

PSV past zich niet aan aan Feyenoord zoals Groningen dat wel doet. Graven zich dus niet in, geven daardoor meer ruimte weg, waardoor het spel van Slot beter werkt.

01-03-2024 09:38

rodjeknor +5442

Tja, als je een vrije schietkans niet eens op doel krijgt, ligt het niet aan het systeem.

01-03-2024 09:51

svanw84 +11244

Wat is die Ueda zonde van de 8 miljoen zeg. Wat een drama.

01-03-2024 09:17

jonathan_van_der_krogt +2325

Onze aanval krijgt weinig ruimte en dat maakt dat we moeilijk tot voetballen en uitgespeelde kansen komen.

01-03-2024 09:33

GeertuidaGoldenboy +1674

Dat weinig ruimte kunnen we ons niet meer achter verstoppen nadat al maanden het geval is. Het is zorgelijker dat we er nog geen antwoord op hebben.

01-03-2024 09:41

mfr23 +6317

En dat ligt niet aan Ueda, maar aan het tactische (on?)vermogen van de technische staf. Ik heb het idee dat Slot niet verder komt dan een 2-3-5 spelen bij een achterstand in de 75e minuut en dan maar hopen dat je net zoveel geluk hebt als heel het vorige seizoen. Kun je daarna bij de persconferentie zeggen 'jaaah maar geluk dwing je ook af he'.

Eigenwijs week in week uit een trechter in spelen. Volgens mij hebben al die 'kleinere' clubs onderling afgesproken dat ze allemaal roepen dat het moeilijker is tegen Feyenoord dan PSV, waardoor wij denken 'zo, vasthouden dit'. Stiekem vinden ze het wel lekker. Relatief makkelijk verdedigen en je weet dat er altijd kans is op een handvol counters.

01-03-2024 09:50

rodjeknor +5442

Dat is natuurlijk onzin als je ziet dat Lingr wel meteen scoort.

01-03-2024 09:56

taco_mundo +55475

Conclusie: Lingr moet altijd invallen in diezelfde minuut?

01-03-2024 13:07

JeanPaulvanBoetius +740

Deze gast kan echt letterlijk niets, Mislintat aankoop

01-03-2024 09:15

FANtasticFR12 +2291

Beetje de oude Barcelona versie. Veel opkomende mensen vanuit het middenveld. Zouden we vaker moeten doen. Onze spits staat altijd op een eiland. Iedere tegenstander weet intussen de passlijnen eruit te halen. Zou goed passen bij Arne's manier van spelen.

01-03-2024 09:11

Keingeloel +666

Snap ook niet waarom we niet met een diepgaande 10 spelen. Werkte prima afgelopen 2 seizoenen met Till en Szymanski

01-03-2024 09:24

rodjeknor +5442

Omdat we nu spelen met een passende 10 en de inlopende spelers zijn vooral Timber en Geertruida. Geen wonder dat die back zoveel scoort.

Til was een inlopende 10 die de pass kreeg van met name Kokcu. Nu komen die passes van Stengs, zoals gisteren op Hancko.

01-03-2024 09:57

Adriaaantjeeeeeee +26620

Prima gezien dit keer.

01-03-2024 09:07

bollano82 +1726

Gevalletje kuipvrees???

01-03-2024 09:01

Symex010 +5619

Tuurlijk wel makkelijk ballen de laatste 10/15 min als onze tegenstander al op het tandvlees loopt.

01-03-2024 09:00

hichelay +737

Dat is dan ook een kracht van dit team, onder leiding van de staf. Zelfs ondanks de volle agenda van de afgelopen weken, waarin te weinig tijd is geweest voor voldoende herstel.

01-03-2024 10:59

mfr23 +6317

Kansen gehad? Jaja. Nadat ik Arne hoorde zeggen dat hij niet op de hoogte was van het rendement van de buitenspelers (hij moest via de tv horen dat ze sinds september oid 1x hadden gescoord) kan ik hem niet meer serieus nemen. Zoiets hoor je te weten, zeker als je loopt te klagen over je spitsen.

01-03-2024 09:00

Mearte +8414

Laat Arne lekker werken zoals hij dat wilt. Als hij bijvoorbeeld minder waarde hecht aan cijfers, maar meer aan wat hij en zijn staf zien dan is dat toch gewoon prima. Daarnaast is Slot zo ongelooflijk veel bezig met het voorbereiden op wedstrijden etc dat hij waarschijnlijk niet eens de tijd heeft om uren lang cijfers te gaan bestuderen. Het gaat uiteindelijk om de resultaten. Iedere trainer heeft z'n eigen manier.

Wat hij met Feyenoord ieder jaar, inclusief deze, weer bereikbaar gaat een andere trainer niet zomaar voor elkaar krijgen hoor

Krijg je weer zo'n gevalletje az met Pascal Jansen, dat gaat ook zo lekker daar.

01-03-2024 09:13

mfr23 +6317

Ik ben hartstikke blij met Slot. Echter, hij loopt constant met data te smijten. Dan is het vreemd dat je dit soort dingen niet weet. Het kan namelijk een indicatie zijn van een veel groter probleem, en dat is het in dit geval ook wel. Geen enkele buitenspeler presteert, en dat is echt niet omdat ze er allemaal niks van kunnen. Maar omdat ze zo hard lopen zal het wel goed zijn. Buiten het feit dat er om de week een ander paar staat.

01-03-2024 09:44

Mearte +8414

Maar Slot weet echt wel dat zn buitenspelers ondermaats presteren. Daar heeft hij die data echt niet voor nodig.
Die data zou werkelijk waar toch niets toevoegen als je het probleem al lang en breed kent. Data met betrekking tot vermoeidheid en overbelasting lijkt mij bijvoorbeeld een stuk belangrijker.

Daarnaast wissels Slot sowieso vaak zn buitenspelers. Dat doet hij al jaren. Alleen dit jaar springt er geen bovenuit. Nieuwkoop rechtsbuiten is bijvoorbeeld een tactische keuzes, die heel goed te onderbouwen is. Paixao speelt al lange tijd veel minuten en leek iets beter in vorm te komen.

Laatste weken gaat het toch weer iets minder en maakt Ivanusec meer minuten omdat die weer beter in vorm komt. En Minteh speelt ook veel buiten de wedstrijden waar Nieuwkoop rechtsbuiten staat. Het gaat er vooral ook om hoe je dit communiceerd. Daarnaast is Feyenoord een topclub. En een basisplaats moet je ook gewoon afdwingen.

Als je zo speelt als Paixao gisteren dan is het logisch dat je snel gewisseld wordt. En met succes want Ivanusec heeft toch wel weer zn aandeel gehad in de overwinning. Slot wisselt gewoon met het idee om de wedstrijd te winnen, dat kun je hem toch niet kwalijk nemen?
Zeker niet als de resultaten er naar zijn.

Maar het mag duidelijk zijn dat de buitenspelers te weinig rendement hebben. Gisteren gelukkig wel weer een assist voor Luka. Ik heb bijvoorbeeld meer kritiek over waarom er ze weinig overlappingen tussen de backs en buitenspelers zijn. Gisteren tussen Hancko en Luka zag ik het ineens weer. Nieuwkoop rent ook iedere keer erover heen, maar heb Minteh serieus nog niet 1 x de bal aan hem zien geven als hij eroverheen ging. Dat vind ik wel bijzonder, aangezien dat een hele simpele en effectieve manier is om tot een gevaarlijke voorzet te komen.

01-03-2024 10:40

rodjeknor +5442

Het rendement van buitenspelers alleen meten in doelpunten. Tja. Buitenspelers zijn er natuurlijk met name voor de assists.

01-03-2024 10:02

mfr23 +6317

En hoe staat het daarmee?

01-03-2024 10:05

rodjeknor +5442

Het eerlijke antwoord is dat ik het nu niet weet. Maar voor de winterstop was het rendement (assists en goals) van al onze buitenspelers bij elkaar beter dan al onze buitenspelers vorig jaar. Recente cijfers heb ik niet. Maar zo moet je natuurlijk kijken.

01-03-2024 13:58

mfr23 +6317

Bij elkaar hebben de buitenspelers op dit moment 26 G+A (Dilrosun meegerekend) in de Eredivisie. Vorig jaar waren dat er, over het gehele Eredivisie seizoen, 46.

22/23:
Paixao: 7G 5A
Idrissi: 4G 6A
Dilrosun: 5G 5A
Jahanbaksh: 5G 7A
Walemark: 2G 2A

23/24:
Nieuwkoop: 1G 0A
Paixao: 4G 3A
Ivanusec: 1G 2A
Sauer: 1G 3A
Minteh: 5A 3A
Jahanbaksh: 0G 1A
Dilrosun: 1G 1A

Ik neem aan dat je bedoelde dat ze met deze winterstop beter waren dan met de winterstop vorig jaar, en niet het totale seizoen dan?

01-03-2024 14:04

rodjeknor +5442

Yep, dat bedoel ik. Bedankt voor het uitzoeken. Kan me voorstellen dat met ons minder scoren (en vaker de nul) het aantal doelpunten en assists daalt als een oude onderbroek tov vorig seizoen.

01-03-2024 15:57

nelis24 +2192

Pijnlijk voor ueda . je zou toch zeggen dat hij het scoren niet verleerd kan zijn heeft er toch 22 ingelegd in Belgie vorig seizoen

01-03-2024 08:57

svanw84 +11244

Zegt genoeg over het niveau van de Belgische competitie.

01-03-2024 09:17

nelis24 +2192

Denk niet dat dat zo veel lager ligt als in Nederland hoor Vincent Janssen scoorde er bij AZ meer als bij Antwerp

01-03-2024 13:07

svanw84 +11244

Daar heb je wel weer een punt haha.

01-03-2024 22:13

YausFR +383

Ueda is net als Santi een afmaker, dit zijn spelers die op de juiste positie staan en de bal er in (kunnen) schieten.
Ze zijn beide niet van de passeer acties en zijn ook niet echt creatief.
Ze zijn juist van de loop acties of wel ze hebben voorzetten van de flanken, het liefst een vroege voorzet die net achter de verdediging valt of een splijtende steekpass vanaf het middenveld nodig.
Krijgen ze die op maat, dan zijn beide dodelijk effectief.

Nu krijgen onze spitsen ongeveer 2 onbruikbare voorzetten per 4 wedstrijden en een steekpass van uit het middenveld heb ik volgens mij sinds het kampioenschap niet meer gezien?

Daarnaast zie je dat veel spelers de tijd nodig hebben om zich aan te passen .
Timber was vorig jaar volgens velen (inclusief mijzelf) weggegooid geld en kon het niveau niet aan.
Hij bewijst nu zijn waarde (okay tegen Groningen was het niet best, maar dat lijkt mij een incident).

Geef Ueda de tijd, hij komt wel tot scoren en dan spreekt iedereen hier weer over een miljoenen transfer!

01-03-2024 08:56

ElPanzeFr +22179

Schrok er vooral van hoeveel duels Ueda verloor, ook op belangrijke momenten. Daardoor kwamen veel acties van hem, die op zich goed uitgedacht leken, ook niet uit de verf

01-03-2024 08:53

rodjeknor +5442

Dat is het natuurlijk. Als je de duels niet wint, speel je nooit een goede wedstrijd, kun je niet scoren en word je steeds minder aangespeeld.

01-03-2024 10:04

Geert-Jan.v +2621

En dan nu verlopig lingr in de spits of op 10 zetten zeker zondag

01-03-2024 08:51

Menco87 +14982

Haha wat denk je zelf ? Slot zet zerrouki erbij om stengs te vervangen. En bartje mag weer rechtsbuiten. Vervolgens zetten we linksbuiten paksie neer die alleen maar op de grond flikkert en dat was em weer.

01-03-2024 09:20

rodjeknor +5442

Lijkt me, op Paixao na, inderdaad het beste tegen PSV.

01-03-2024 10:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties