Stengs: "Ik denk dat iedereen in Nederland dat ook wel weet"

Calvin Stengs stond na negen speelrondes al op zes assists en drie doelpunten en direct was duidelijk dat de aanvallende middenvelder een goede versterking was voor Feyenoord. Inmiddels heeft hij zich weer in het Nederlands elftal gespeeld, maar zit hij ook in een iets lastigere fase van het seizoen. De afgelopen weken moest Stengs een aantal wedstrijden aan zich voorbij laten gaan wegens overbelasting en moet hij zoeken naar zijn oude fitheid.

In gesprek met Voetbalshop krijgt Stengs diverse stellingen, waar hij vervolgens op mag reageren. We kunnen in ieder geval nog de nodige assists verwachten van de middenvelder. Hij wil de 'assistskoning van Feyenoord' zijn aan het eind van dit seizoen. "Volgens mij heb ik er nu negen en misschien staat Quinten ook op zeven of acht, maar ik ga hem verslaan. Hij weet het zelf al." Daarnaast kunnen we ook nog goals verwachten: "Meer dan tien doelpunten."

De volgende stelling gaat over Arne Slot. Eerder maakte Stengs zijn huidige trainer al mee bij AZ en zonder hem was de middenvelder waarschijnlijk niet naar Rotterdam gekomen. Slot is de beste trainer die stengs heeft meegemaakt. "Op tactisch gebied wel. Hij kan heel snel een switch maken in een wedstrijd, dan ziet hij dat en kan hij het snel aanpassen. Daarin is hij ook gewoon heel goed en ik denk dat iedereen in Nederland dat ook wel weet."

"Ik denk het niet", reageert de 25-jarige Feyenoorder op de vraag of hij tot nu toe het maximale uit zijn carriere heeft gehaald. "Er valt nog heel veel te verbeteren en ook als je ziet de jaren hiervoor, als ik naar mezelf kijk. Op dat moment zie je het fysieke deel nog niet helemaal in en denk je dat je dingen nog niet nodig hebt, omdat je net bent doorgebroken. Op een gegeven moment ga je naar een hoger niveau en merk je dat dingen nog beter kunnen. Ik heb een blessure gehad waardoor ik hard moest werken in de gym, dat heeft me wel een stukje inzicht gegeven dat het echt nodig is om topsport te doen."

Lees meer over
Arne Slot Calvin Stengs
Plaats reactie
666

FEY1307 +48

Hij is pas 25! Niet iedereen is dan al op de top van zijn kunnen en ik denk dat hij ons nog ( positief ) gaat verbazen de komende tijd..ik zie af en toe weer een glimp van de elegante en technisch begaafde middenvelder die ff in een dip zat!

29-02-2024 18:02

Dommeloempia1 +19629

Kansloze stelling, waarvan je het antwoord al weet

28-02-2024 17:53

Kwintsheul +14475

Daar kan ik uitsluitsel over geven want het antwoord is helaas Nee.
Sorry Arne, maar niet iedereen in NL weet dat van Stengs.

Heb het net nagevraagd aan mijn oma die niks om voetbal geeft en zij weet van niks, zegt ze.

28-02-2024 17:41

korsakov +93148

Mooi dat zelfinzicht

28-02-2024 17:32

FRlegend +16833

Fysiek nog steeds niet genoeg inhoud. Tijd om Kokcu een belletje te geven.

28-02-2024 16:52

Kellsss +6423

Die trainde bij Kroon. Vind dat wel meer spelers daar naar toe mogen. Ze werken daar niet alleen aan kracht, maar ook een explosiviteit, uithoudingsvermogen, reactiviteit enz.

28-02-2024 17:54

GVA +516

100% mee eens, wordt tijd dat Stengs naar "The house of Glory" gaat en heel snel dat hele programma daar volgt en afmaakt!!! Kökçü was daardoor een beest en kon waar andere de batterij leeg hadden, nog volle gas doorgaan!!

29-02-2024 04:01

Kellsss +6423

Ik weet dat hier mensen zijn die Hans Kroon en zijn zoon maar irritant vinden omdat ze de groei van Kokcu "opeisen". Maar dat doen ze niet, maar toen hij daar ging trainen werd hij echt een beest. Zelfde geldt voor Malacia.
Ik zou als Feyenoord zijnde een overeenkomst met Kroon aangaan, want wat ze daar ook doen, het werkt

29-02-2024 14:31

Zenn +11299

De meest overschatte speler van onze selectie . Zet onvoldoende druk ( Szymanski was zo veel beter ) , geen snelheid en geen duelkracht .

28-02-2024 16:52

010R074D +846

Corners jonge, corners...vrije trappen..simpele dingen doen. Geen domme balverlies en geen 1/5 inzet in duels..
Eerst dat allemaal..dan praten over andere dingen.

28-02-2024 16:18

jack.f +5026

Komt heus wel goed met hem.

28-02-2024 15:12

Zenn +11299

Waar baseer jij dat dan op ?

28-02-2024 16:53

JDJ +17825

Dacht dat hij zijn excuses zou gaan aanbieden voor zijn belabberde spel maar nee hoor. Hij kan gewoon niet mee op europees niveau en ook in de eredivisie doet hij vooral mee. Miskoop van het seizoen maar het kan ook zijn dat mijn verwachtingen gewoon veel te hoog waren toen hij kwam.

28-02-2024 14:08

tussenjaar +6128

Goede eredivisie speler maar dat is het

28-02-2024 14:30

Zenn +11299

Tegen RKC , tegen PSV of Twente is hij onzichtbaar

28-02-2024 16:53

sziep +8710

Niet overtuigd van Stengs! Moet echt veel meer fysiek worden! Is in duels echt net een meisje!
Cijfers van de laatste maanden zijn gewoon slecht!

Hopelijk revancheert hij zich volgend seizoen net als Timber! Voor 6 miljoen mag je toch wat verwachten…

28-02-2024 13:49

Boss63 +1407

Timbers ook blessure in eerste seizoen en door velen hier al afgeschreven. Dit seizoen een topper alleen neergeschoten door friendly fire. Nu op weg terug. Dat kan met Stengs ook volgend seizoen ( alleen niet blessure door friendly fire)

28-02-2024 15:44

Tegendraads +1486

Trekt naar mijn smaak te snel zijn been in bij een duel. Meer strijd gecomvineerd met zijn inzicht en techniek en hij wordt een grote. Misschien ff naar dezelde sportschool als Paixao?

28-02-2024 13:48

Boss63 +1407

Achter Timber aan bij breakfast club.

28-02-2024 15:45

Benijofar +2430

Laten we hopen dat hij volgend jaar net zo'n stap ,zet in zijn ontwikkeling als Timber dit jaar heeft gedaan.

28-02-2024 13:14

Leggie1 +345

Veel talent maar als hij verder wil moet hij vooral mentaal meer killersmentaliteit krijgen. Ging begin dit jaar de goede kant op maar daarna weer sterk terug gezakt. Met de juiste instelling zal hij ook harder werken om zijn fysiek verder op te krikken. Als hij dat niet doet zal hij blijven steken als talentvolle softie

28-02-2024 13:03

carpeventum +4283

Vorm (en goals) van Gimenez loopt gelijk met die van Stengs

28-02-2024 12:57

Maradollar +5679

Beter laat dan nooit maar pas na een blessure tot inzicht komen dat de gym nodig is voor topsport...?

28-02-2024 12:56

ibmebudh +3206

Op zich eens dat hij dat zelf ook had kunnen bedenken, maar van jonge gasten die ook nog eens snel veel geld en aanzien krijgen, mag je niet altijd enorme volwassenheid verwachten. Maar tenminste beter laat dan nooit.
Wat ik veel kwalijker vind is dat blijkbaar geen enkele (jeugd)trainer in Nederland dit duidelijk kan overbrengen op jonge spelers. Ze moeten allemaal eerst een (half) jaar bij Slot door de machine en dan komt dit inzicht. Stengs’ verhaal staat niet alleen, hetzelfde veel gehoord van andere spelers die bijv naar Engeland gingen of de afgelopen jaren bij Feyenoord kwamen. Dát zou eens aangekaart moeten worden ipv dat veroordelen van jonge, onvolwassen spelers die dat moet allemaal goed kunnen overzien.

28-02-2024 22:15

Mensini +14477

"Op tactisch gebied wel"...op welk gebied niet dan?

28-02-2024 12:40

ElPanzeFr +21035

Blij dat hij zelf ook inziet dat het beter kan en moet. Echt een goede voetballer, maar de verwachting dat hij er bovenuit zou steken bij Feyenoord is nog niet uitgekomen

28-02-2024 12:25

marc1 +2474

Bruin worden zonder zon

28-02-2024 12:20

Alvorens +6905

Die kaasstengel droomt wel groot maar blijft kleven.

28-02-2024 12:10

goedzopietertje +133

Ook wel te bewonderen eigenlijk

28-02-2024 12:47

Alvorens +6905

Het blijft onze jongens.

28-02-2024 12:48

rensrotterdam +3971

Het is jammer dat hij niet het hoofd van Toornstra heeft, die weet wat daar nodig is. Het is allemaal vrijblijvend bij Stengs en dat gaat nooit over. We horen over twee jaar weer hetzelfde verhaal maar dan bij andere club. Sport is niet alleen talent maar ook overgave.

28-02-2024 12:05

Kieboom +39339

25 jaar en nog niet weten wat er voor nodig is.
Een 10 met 3 doelpunten in een team, dat zoveel kansen krijgt.

En beweren dat hij over de 10 komt.

Nou laat ie dat maar eens laten zien dan.
Praatjesmakers hebben we niks aan.
Ik zie liever Ivanusec of zelfs Lingr op 10

28-02-2024 11:56

Feyenoord1 +102602

Moeten echt gaan kappen met dat Ivanusec op 10, slaat echt helemaal nergens op, heeft nog nooit gepresteerd op 10 in ze hele carriere.

En Stengs heeft helemaal niet maar 3 doelpunten voor Feyenoord gescoord, namelijk 7 + 11 assists. Dat zijn betere statistieken dan Szymanski heel vorig seizoen had, en dit seizoen is nog niet eens voorbij

28-02-2024 12:05

Kieboom +39339

Dat.zegt ie hierboven zelf 3 doelpunten.
Oh wacht hij heeft er al 20.

Ivanusec heeft rust aan de bal, overzicht een goed schot en kan een steekbal geven.
Allemaal.zaken van een 10.
Klootzak, je hebt totaal geen verstand van voetbal.
Bij Kroatië speelt hij hangend op.links en duikt regelmatig op, op de 10 positie

28-02-2024 12:08

Feyenoord1 +102602

“Calvin Stengs stond na negen speelrondes al op zes assists en drie doelpunten” Begrijpend lezen is moeilijk hè?

Heeft bij Dinamo meerdere seizoenen als 10 gespeeld, werkte niet is toen hangend naar links gegaan, werkte wel. En wat wil jij, hem op 10. Als je hem op 10 gaat lopen zetten haal je zijn grootste kwaliteiten weg, het naar binnen komen met een indraaiende schot of voorzet, met je je hebt geen verstand van voetbal haha, je kan niet eens lezen.

Zijn positie is hangend/zwervend linksbuiten, niet 10. Heeft nog nooit gepresenteerd op die positie

28-02-2024 12:11

Kieboom +39339

Hangend zwervend linksbuiten, werkt totaal niet bij ons.
We hebben buitenspelers nodig met diepte en die op snelheid iemand kunnen uitspelen, dat zijn niet bepaald zijn sterke punten
In alles is hij een klassieke 10, geen 10 ala Szymanski die ook nog eens druk kan zetten.
Maar dat is dan ook de reden dat we nu geen fullpress meer spelen.
Stengs heeft gewoon een amateur instelling, is veels te tevreden met zichzelf

28-02-2024 12:23

Tjerzz +836

Goed verhaal hoor, 1 verbetering het is gepresteerd ipv gepresenteerd :)

28-02-2024 12:26

Feyenoord1 +102602

Hangend/zwervend werkt wel bij ons, maar dan moet die ondertussen als de tegenstander de bal heeft druk zetten met een bepaalde intensiteit, dat kan die nog niet, daarom staat die ook geen basis. Want met de bal is die veruit onze beste buitenspeler. En ja eens, met buitenspelers met diepte, daarom moeten we ook een rechtsbuiten halen in de zomer, als je dat hebt met Ivanusec op links die dan de intensiteit heeft hebben we gewoon top buitenspelers

Ja Stengs zit in een mindere periode qua rendement en misschien ook mentaal en ik zou het echt niet erg vinden als die een keer niet start of iets, maar 100% fit is het gewoon onze beste 10, creeert kansen, kan mannetjes uitspelen en kan de ruimtes optimaal gebruiken.

28-02-2024 12:32

Feyenoord1 +102602

Haha scherp Therzz! :)

28-02-2024 12:34

Kieboom +39339

Ja tegen de zwakkere broeders en als de zon schijnt, dan kan hij wel goed voetballen.
Dat is ook het punt niet.
Een speler moet betrouwbaar zijn, constant minimaal een 7 scoren.
Szymanski was 3 klassen beter.
Ik zie in Ivanusec otaal geen buitenspeler.
Alleen een beetje zoals Berghuis, hangend .
Maar ik zie in Ivanusec meer op de 10, die zet de spits 3x per wedstrijd alleen voor de keeper.
Maar goed jij zal het wel beter weten.

28-02-2024 12:42

Benijofar +2430

Ivanusec kan bij ons niet op 10 spelen omdat hij daar de inhoud niet voor heeft, Slotbal vraagt iets anders dan een ouderwetse 10 die op een steekbal loert ( wat hij overigens wel goed kan)

28-02-2024 13:16

VanKlotelenBurg +3704

Hangend linksbinnen, is hij dan niet meer een 9?

28-02-2024 13:48

Feyenoord1 +102602

Dankjewel Benijofar, heeft nog nooit gepresteerd op 10, en zou dan al helemaal niet presteren op 10 bij ons met al dat inhoud

28-02-2024 14:06

Kieboom +39339

We spelen allang geen Slotbal meer, in ieder geval een ander soort.
Was je nog niet opgevallen?

28-02-2024 14:06

Kieboom +39339

Je kan wel met Ivanusec 4-4-2 hangend aan de zijkant.
Met Santi en Ueda centraal.

28-02-2024 14:07

Feyenoord1 +102602

Dat doet Ivanusec ook hangend op links, spits 3x ofso wegsturen. Zondag deed die het ook, als je dan ook nog een fitte Stengs op 10 hebt die ook de spits een paar keer kan wegsturen is het toch helemaal perfect. Wordt de spits 6x wegstuurt :)

Als je dan ook nog een goeie rechtsbuiten straks hebt met een Rodriguez bijvoorbeeld die kan scoren uit de moeilijkste hoeken en een mannetje kan passeren heb je toch een fantastische aanval

28-02-2024 14:10

Kieboom +39339

Probleem is dat als je met Stengs en Ivanusec speelt dat je dan overlopen wordt.
Ik zie liever een type Szymanski, zodat je weer pressie kan spelen

28-02-2024 15:44

Tjerzz +836

Haha t is nog vroeg he, vnv competitie darten, hopelijk ben ik dan net zo scherp :p

28-02-2024 16:17

MLoop84 +12559

Calvin mag wel wat beter zijn best gaan doen.

28-02-2024 11:55

keescf +26244

''Ik heb een blessure gehad waardoor ik hard moest werken in de gym, dat heeft me wel een stukje inzicht gegeven dat het echt nodig is om topsport te doen."
Dan ben je 25 en profvoetballer bij de grootste club van Nederland en dan kom je er nu pas achter dat de gym nodig is. Lol

28-02-2024 11:54

Djurr +2379

Stengs heeft een kutje

28-02-2024 11:53

VanKlotelenBurg +3704

Hoe weet jij dat?

28-02-2024 13:48

HuuV +5869

Shirt niet waard.

28-02-2024 11:51

Solida +37025

Put your money where your big mouth is, 'king of assists'

28-02-2024 11:42

TtomasK +662

Stengs: "Ik denk dat iedereen in Nederland dat ook wel weet"

Wat een nietszeggende titel.

28-02-2024 11:40

GoGo24 +152

Stengs is gewoon een mietje, zo snel mogelijk verkopen.
Elke wedstrijd loop ik mij te irriteren aan die gozer. Zal nooit is zijn poot erin klappen.

28-02-2024 11:34

Don.C +5255

Soepstengel Stengs

28-02-2024 11:28

FRSieb +86583

Soepstengsel

28-02-2024 11:33

VineFeye +8410

Ik denk dat de invloed van zijn schoonvader mede ervoor zorgt dat hij nog niet stabiel presenteert.

28-02-2024 11:27

detrotsvanrotterdam +8567

Hij moet sterker en explosiever worden om mee te kunnen in de (sub)top.

28-02-2024 11:26

Pelleboog1908 +42643

Stengs is het schoolvoorbeeld van een talentvolle Nederlandse voetballer die teveel is opgehemeld en vervolgens te snel naar het buitenland is gegaan voor de poen.
Nu zitten wij met een Stengs die een dikke bankrekening heeft en dik geld verdient en die het zich allemaal makkelijk laat aanleunen, want geld heeft ie toch al en als Feyenoord hem niet meer wil, kan hij nog overal aan de bak.

Wat ik wil zeggen is: afgezien van de voetballende kwaliteiten, die hij uiteraard wel heeft, ontbreekt het deze speler aan de juiste mentaliteit. In ieder geval de mentaliteit die wij van hem verwachten (strijd op het veld) en de mentaliteit om de top te willen halen (buiten de reguliere trainingen óók aan je fysiek en techniek werken).

Als je Stengs als links- of rechtsbuiten gaat zetten, heb je nog enigszins wat aan hem in de Eredivisie.
Als middenvelder komt ie, nu in deze staat, gewoon tekort. Vooral op Internationaal niveau.

28-02-2024 11:24

Pelleboog1908 +42643

U lult ook maar wat hè

28-02-2024 11:24

Pelleboog1908 +42643

Klopt. Daar is FR12 voor.

28-02-2024 11:24

joopkater +6282

Persoonlijkheden heeft U.

28-02-2024 11:32

Antonius91 +5737

Enige blessure die ik mij kan herinneren was dat hij zijn voorste kruisband afscheurde in de eerste wedstrijd van een nieuw seizoen als AZ speler. Dat was uit bij PSV en al na 6 minuten met brancard eraf. Dat was echt triest toen.

28-02-2024 11:14

dierenhulp +88866

Hij geeft aan dat hij een aantal zaken heeft verzaakt. En dat zien wij als Feyenoorders als hij speelt. Fysiek zwak.

28-02-2024 11:11

ToffeTony +46212

Met twee goede buitenspelers zou Stengs al op 20 assist staan

28-02-2024 11:00

1908-2008 +2561

Leg deze even uit.

28-02-2024 11:03

ToffeTony +46212

Buitenspelers kunnen niet afmaken, hebben 7 / 8wedstrijden droog gestaan

28-02-2024 12:41

KireH +18745

Als ik de laatste zin lees, heeft hij dus zaken links laten liggen zoals de gym. Als ik hem de laatste weken zo zie sloffen over het veld dan lijkt het net alsof hij aan zijn max zit dit seizoen qua fysieke inspanning. Er zijn dus nog stappen genoeg voor hem om te maken.

28-02-2024 10:49

luc86 +3606

Zorgelijk want je zou zeggen dat met alles dat gemeet wordt dit niet alleen onder persoonlijke verantwoordelijkheid valt...

28-02-2024 10:53

KireH +18745

Klopt, daar ligt ook een taak van een inspanningsfysioloog.

28-02-2024 12:33

luc86 +3606

Ik vermoed dat de terugval in prestaties van het hele elftal hier mee te maken heeft.

28-02-2024 13:40

SanchezPablo +3103

Alleen een goede speler als het hem uitkomt. Ik mis Seba

28-02-2024 10:46

svds +33179

Dom gelul

28-02-2024 10:54

Peterk +34614

25 jaar .....en dan nog fysiek te kort komen. Ook vòòr die blessure was hij in mijn ogen fysiek niet sterk genoeg. Mist duelkracht en laat zich altijd wel erg makkelijk aftroeven. Kokcu kwam destijds ook fysiek tekort maar heeft er hard aan gewerkt en Timber snapte ook dat er meer van je verwacht wordt aan de top. Of Stengs dat nog gaat lukken is voor mij de vraag. Misschien is dit wel wat het is en zit er niet meer in. En als dit het is dan gaat hij het moeilijk krijgen om in de basis te blijven want als club wil je ook een stapje omhoog maken...

28-02-2024 10:41

FR010FRDAM +42073

En nog een leuke. Ze zeggen dan dat Stengs niet levert tegen grote tegenstanders.
Stengs scoort en assisteert tegen Lazio, Celtic en AZ
Szymanski komt ook niet verder dan tegen Ajax, AZ en Roma.

Het ligt in ieder geval veel dichterbij elkaar dan dat iedereen nu wil doen geloven

28-02-2024 10:40

Spiderpig +172774

Vooral in het drukzetten was Szmanski veel beter

28-02-2024 10:52

FR010FRDAM +42073

Dat is ook het enige en ja dat mis je wel, maar dat doen we op dit moment toch al niet als collectief.
. In de kleine ruimte is Stengs weer veel veel beter.

28-02-2024 11:08

Spiderpig +172774

Was wel heel belangrijk voor ons spel ...Maar goed hopen dat Stengs z'n vorm weer terug vindt

28-02-2024 12:51

gezondekoolmees +24754

Verhuizen zemmers

28-02-2024 10:29

Fero079 +50425

Met mijn rollator naar de sportschool, net 4 kilo met bankdrukken gedaan, dus kijk uit he, niet sollen met mij

28-02-2024 10:27

paulus56 +247725

ben erg zielig

28-02-2024 10:27

Zuidelijker +123003

Moet jij weten

28-02-2024 10:27

paulus56 +247725

mot je klappen hebben ze is zo bij je hoor

28-02-2024 10:29

Zuidelijker +123003

Met het vliegtuig ja

28-02-2024 10:29

paulus56 +247725

dan maar niet kost teveel geld

28-02-2024 10:30

Zuidelijker +123003

Hamsters sws grotere spelers dan hazen
Kondigen ook nog eens korting aan

28-02-2024 10:23

Fero079 +50425

Vanmorgen uit de nachtdienst een haas dood gereden

28-02-2024 10:21

Floris22 +21637

Dat is toevallig ik zag hem liggen en ben er voor de zekerheid nog een keer overheengereden om zeker te zijn dat hij kapot is.

28-02-2024 10:23

paulus56 +247725

nee ze fat bike

28-02-2024 10:25

SlotZijMetOns +583

Toch geen groene?

28-02-2024 11:09

Wessi +132101

Toch knap dat de haas nog nooit on-topic gereageerd heeft, maar mensen voor minder verbannen zijn

28-02-2024 10:21

flying_dutchman +207479

Tra-la-la, tweedlee dee dee it gives me a thrill
To wake up in the morning to the mockin' bird's trill
Tra-la-la, tweedlee dee dee
There's peace and goodwill
You're as welcome as the flowers on Mockin' bird Hill

28-02-2024 10:20

appelstroop +259904

Voetballen doe je op papier volgens sommigen

28-02-2024 10:19

Pundit10 +48745

Daarom zo weinig mogelijk on-topic lullen maat.
De meesten begrijpen je sowieso niet. Tijdens wedstrijden ben ik er ook niet.

28-02-2024 10:20

FR010FRDAM +42073

Nee voetballen doe je op het veld

28-02-2024 10:21

Peter Schlijckelmann +5089

Die Badari heefr gisteravond nog een tegenvoorstel aan PSV, die gozer wil gewoon in Eindhoven blijven en.misbruikt Feyenoord voor meer poen. Is het Feyenoord shirt niet waard.

28-02-2024 10:19

FR010FRDAM +42073

Eens, tenzijj hij alsnog bij ons tekent, dan is het een goede kerel

28-02-2024 10:19

Arcor +175531

Blijft bij de lampen allemaal onderhandelingen

28-02-2024 10:20

grazianogyan +8224

En als hij wel naar ons was gekomen waren we ook gebruikt voor de poen.

28-02-2024 10:20

Mearte +8071

Jajoh ik ben er sowieso nooit vanuit gegaan dat hij komt. Ik zie t wel als er dikgedrukte letters zijn. Tot die tijd boeit het me vrij weinig eerlijk gezegd.

28-02-2024 10:21

Feyenoordqq +32109

Yo zal mij wat verrotten. De nieuwe Mo Taabouni mag ook lekker in Eindhoven blijven.

28-02-2024 10:21

svds +33179

Babadi heet die. En weet jij wat die wil droeftoeter.

28-02-2024 10:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties