''Uiteindelijk maken ze hun eigen club kapot op deze manier''

''Uiteindelijk maken ze hun eigen club kapot op deze manier''

De laatste weken worden de incidenten rondom het voetbal steeds harder. De clubs en de KNVB hebben afgelopen week al overleg gevoerd over hoe ze dit probleem moeten aanpakken. De heren bij Veronica Inside praten hierover en ook Feyenoord komt uitgebreid aan bod in het verhaal. Algemeen directeur Mark Koevermans heeft aangegeven dat de maat nu echt vol is. Afgelopen woensdag werden bestuursleden van Union Berlin aangevallen. Koevermans wil dan ook zo snel mogelijk in gesprek met diverse partijen om meer problemen in de stad te voorkomen.

Journalist Valentijn Driessen ziet niet zo snel een oplossing. ''Dit gaat niet lukken. Het lukt al niet in zijn eigen stadion. Daar is hij dan verantwoordelijk voor, met onder andere het vuurwerk en het staan op de trappen. Ze hebben al boetes gekregen van in totaal 125.000 euro van de UEFA dit seizoen. Ze zijn niet de baas in eigen stadion. Hoe wil je dan baas in de stad zijn?''

''Zoals ze het in Engeland doen kan het wel, maar dat kan in Nederland niet'', vult Johan Derksen aan. ''Je moet die mensen een stadionverbod geven en tijdens de wedstrijd moeten ze zich dan melden op het politiebureau. Alleen: ze hebben geen mensen om dat te registreren. In Engeland werkt dat voorbeeldig. Als je daar het hek overstapt, krijg je tien jaar een stadionverbod.''

''We willen er alleen niet aan'', begint Rene van der Gijp. ''Ik denk dat je tegen zo'n heel gezelschap van Union Berlin beter 'pak lekker een tafel in het Hilton' kan zeggen. Daar is niks aan de hand. Ik denk dat als er een hele delegatie van AC Milan zit te eten in de binnenstad van Marseille, en de harde kern komt dat te weten, dan gaan ze er ook aan. Het is niet alleen een Nederlands probleem. Daar doe je niks aan.''

Derksen is van mening dat clubs harder moeten optreden. ''Er wordt altijd met een fluwelen handschoen gewerkt naar de harde kern toe. Mensen zijn er ook een tikje bang voor, want ze komen je ook thuis opzoeken. We moeten nu gewoon eens de daders bij de naam noemen en ze keihard aanpakken. Het is levensgevaarlijk om er in Nederland wat van te zeggen, want als je ze in de stad tegenkomt, dan ben je de lul. Het is toch te gek voor woorden dat ze de hele branche kapot maken? Er zitten zo 48.000 mensen in een stadion en 45.000 hebben er een gezellige dag uit. Dan heb je er drieduizend die er een teringzooi van maken.''

''Er gaan straks 2500 supporters met een kaartje naar Berlijn. Straks gaan er ook nog vijfduizend zonder kaartje. Dacht je dat het daar stil bleef?'', vraagt Driessen zich af. ''Tuurlijk niet!'', reageert Gijp. ''Het wordt een teringzooi weer. De supporters van Berlijn staan op scherp en die wachten ze op. Ze gaan om te zuipen en te snuiven en voor gekkigheid.''

Driessen begrijpt niet dat supporters hun eigen club zo in de problemen brengen. ''Nu gaan ze naar Berlijn en straks naar Praag. Koevermans slaapt daar echt niet van, dat kan ik me niet voorstellen. Je ziet het ook bij sponsors van Feyenoord of mensen die geld willen geven: die haken ook af, die willen hier niks mee te maken hebben. Het is dodelijk voor de club, want het is een geweldige club. Uiteindelijk maken ze hun eigen club kapot op deze manier.''

Plaats reactie
666

Toekomstvisie +452

Het vervelende is dat dit soort gasten niet snappen dat dit gedrag de reden is dat we geen topclub meer zijn en dat het vechten blijft tegen de bierkaai. We worden in gijzeling gehouden door een naar groepje

24-10-2021 11:11

frfanaticc1908 +1093

Moet je er wat aan doen.

24-10-2021 12:37

Toekomstvisie +452

Hier en in het stadion mensen aanspreken en indien ze niet willen gewoon net als bij 020 lwvenslang stadionverbod en meldplicht

24-10-2021 12:46

frfanaticc1908 +1093

Is dat niet wat, tja, achterlijk voor een fakkeltje?

24-10-2021 13:21

Toekomstvisie +452

Het gaat bij feyenoord al lang niet meer om een fakkeltje. Was dat maar zo. Het gedrag van de fans is een smet op de ploeg helaas

25-10-2021 18:28

Dommeloempia1 +19888

Gewoon degraderen naar kkd, blijven spelen in oude kuip met 10000 supporters....zijn we van het gezeik af

24-10-2021 10:33

soccer4future +1521

laat die gekken juist een eigen voetbalclub oprichten en in de kkd spelen, zijn we voor goed van ze af en kunnen zij hun eigen club voor schut zetten, en kunnen de normale supporters van Feyenoord genieten

24-10-2021 10:37

Muilpeer +2681

Of je begint met een normale fouillering. Kan me de laatste normale fouillering amper herinneren. Als je een beetje je best doet smokkel je zo een krat pils het stadion in. Gaat nergens over.

Ik ben een voorstander van sfeeracties en ik houd van de heksenketel in de Kuip, maar als er vuurpeilen en andere tyfuszooi bij andere supporters terechtkomen heb ik het wel gehad..

24-10-2021 10:23

soccer4future +1521

Hoop dat dit soort gekke worden gestopt, we kunnen deze mensen die niet Supporters van Feyenoord zijn, echte Feyenoord fans zullen de club nooit beschadigen, als we deze narcistischen nu niet aanpakken gaan we meer sancties en uitsluiting van Europa krijgen en dan gaat Feyenoord nog slechter worden, deze gekken moeten gestopt worden, en niet gewoon toekijken hoe deze gekken nog meer problemen veroorzaken,

24-10-2021 10:05

hvdv65 +8399

Er was eerst zo'n streng beleid dat zelfs mijn moeder (lief klein omaatje) werd gefouilleerd. Nu kan iedereen met van alles en nog wat naar binnen lopen. Met die vuurpijlen gaat echt nog eens een ernstig ongeluk gebeuren. Van de week was er al iemand geraakt aan het hoofd. Het is wachten op de eerste die het licht uit de ogen wordt geschoten. En kom nou niet aan met gelul over de jaren tachtig want toen werd dat ook niet geaccepteerd.

Die gasten die dit doen zijn zo ontzettend egoistisch. Ze kapen onze club om hun testosteron overschot uit te braken over de hoofden van gewone mensen die gewoon gezellig van hun cluppie willen genieten. Geweld en terreur maken de club kapot. Het is echt wachten tot Feyenoord Europese wedstrijden zonder publiek moet spelen of erger weer uitgesloten wordt.

Bedankt!

24-10-2021 09:33

Suri +8996

Bij de entree van het stadion ,lopen ze gewoon naar binnen die gasten .staan niet in de rij , klimmen over hekje en sluiten gewoon vooraan aan.de mensen die daar staan zijn niet machtig deze lui aan te spreken ,aan te pakken of te fouilleren.Politie staat en kijkt van afstandje en doen niks.Zoalng dit getolereerd wordt komt er vuurwerk binnen en blijven deze lui de sfeer bepalen.Het is zo duidelijk ,en Feyenoord en de mensen die klagen etc etc niemand doet er iets mee.

23-10-2021 23:01

blackson +2660

Wil me altijd graag mengen in discussies en mijn mening geven , maar helaas eindigt het hier te vaak in scheldkanonnades en beledigingen . Ik hoop dat we alle hetzelfde nastreven mooi voetbal en prijzen winnen in een vol stadion, Morgen winnen bij Cambuur zal ons humeur goed doen en dan komt het geloof in een plek bij de eerste 3 weer terug.

23-10-2021 21:56

rensrotterdam +3971

Het is allemaal zo jammer dat bepaalde supporters hun identiteit als harde kern boven dat van de club stellen. Wij willen toch succes op de lange termijn en niet een interne strijd. Feyenoord op 1 en dat moet toch kunnen zonder al die bizarre randverschijnselen.

23-10-2021 21:54

EIJK1969 +4284

Kwam vuurpijl vlak achter me neer op een kind in vak DD. Zou Feyenoord -Ajax en andere wedstrijden graag gewoon normaal willen kijken

23-10-2021 20:01

EIJK1969 +4284

Je zou (als Feyenoord) eens kunnen beginnen met controleren op vuurwerk. Hoe gaat Feyenoord - Ajax (met Berghuis) verlopen als je zonder (of beperkte) controle de Kuip inkomt. Dat was zo'n beetje iedereen al bekend rond 1800 uur (tegen Union).

23-10-2021 19:59

VakjeTT +4702

Was altijd blij dat wij als Feyenoord supporters niet meededen aan die Ultras-cultuur met trommels, mircofoons etc. Zie de laatste tijd wel trekjes opkomen helaas. O.a. dat knalvuurwerk. Hou het gewoon bij de fakkels en zing de longen uit je lijf. Hie kijkt de rest hier tegenaan?

23-10-2021 19:58

BrilletjevanvanDaele +5855

Nooit in de jaren 80 in de kuip geweest zeker?
Toen werd er nog veel meer knal vuurwerk ontstoken en liep je niet graag onder R S of T door.
Die enkele klap die je nu hoort.

En dan nog niet te spreken over de vuurwerkbommen die in vakken en.op het veld werden gegooid. En nee geen cobras

23-10-2021 20:36

JDN1987 +23034

Trommel zou je nooit tegen komen gelukkig. Ik was ook stomverbaasd dat die duitsers een trommel binnen kregen. Ik dacht dat die dingen de kuip niet in kwamen.

23-10-2021 22:42

hakuna +2065

Ik ben ervan overtuigd dat Feyenoord heel goed weet wie en wat. Ze zijn denk ik bang viir tegen maatregelingen. Met fcking 10 stewards met mobieltjes haal je die relschoooers er al uit. Gezichtherkenninssoftware is ook niet zo duur meer. Desnoods stop je de kaartverkoop gewoon voor die vakken. Moeten de goede maar onder de kwade leiden of andere keuzes maken.

23-10-2021 19:31

0243572 +2481

Beste Hakuna, ik denk niet dat Feyenoord dit allemaal weet (wie en wat) anders zijn de te nemen maatregelen simpel. Met de zin " viir tegen maatregelingen" bedoeoel je, denk ik, dat jij je wilt afzetten tegen het beleid tegen de mensen, die het beste met de club voorhebben.
Met "fcking 10 stewards met mobieltjes haal je die relscoooers er al uit. (typfout kan altijd, neem ik je niet kwalijk. Ik geef toe, dat ik geen verstand heb van de huidige technologie, maar wat voegt fcking toe ????, maar een steward met mobieltje begrijp ik niet. Ik neem aan dat jij mij hier een antwoord op kan geven?? Gezichtsherkenning, indien mogelijk, zal ik zeker toejuichen. Maar...............................kaartverkoop stoppen?????????. Dus terug naar corona, (zonder publiek)dat was noodgedwonen. Jij kiest daar vrijwillig voor ????. Gezien de laatste regel "de goede onder de kwaden leiden"(ik neem aan lijden), geef je duidelijk je intentie aan. IK ZONDER MIJ AF ALS SUPPORTER, of je sluit je aan als supporter en gedraag je naar de regels, die ook onze club opgelegd worden. Ik hoop op je te kunnen rekenen.!!!!!

23-10-2021 20:59

hakuna +2065

@0243573. Steward zitten nu achter de boarding het publiek in de gaten houden. Hoezo zou je deze niet uitrusten met cameras.
-de fcking is een uiting van irritatie van het wangedrag. Excuses daarvoor.
Hoezo zou je van de vakken waar de meeste onrust is dit vak niet geheel sluiten ? kunnen we niet terug naar dat we elkaar aanspreken op elkaars gedrag? Deze anarchisten zijn hopelijk echt wel in de minderheid.

24-10-2021 13:06

kokosmakreel +1927

"...stop je de kaartverkoop voor die vakken. " zouden ze dan geen kaartje kopen voor een ander vak?

23-10-2021 23:04

Arnezoon +1213

Rookbommetjes en fakkels prima, maar zo'n vuurpijl die laatste keer werd meegenomen is echt te gevaarlijk in een stadion

23-10-2021 18:58

Jenno Veldhuizen +1235

Uiteindelijk maken ze zichzelf kapot , helaas alleen voor die tijd onze club

23-10-2021 18:51

snotaapje +640

Waarom zou die voetbalwet hier niet kunnen?

23-10-2021 18:29

willem_vos_efeffd +2777

Waar het om gaat is, dat ons clublied Hand in Hand kameraden helemaal is verkracht door de ekte.
Het is een schande in hooguit 20 seconden afgeraffeld, ze kenne gvd de coupletten niet eens die er achteraan komen.
Ze kenne allemaal vuurpijltjes afsteken, maar van het clublied weten ze niks, daarom zingen al mijn drie kinderen, voorzien van een sk, het Hand in Hand maar thuis of in de ara en de kleinkinderen alleen thuis.
Het zal je kind maar zijn dat daar staat en beweert een ekte te zijn, dan ben je echt van het padje.

Je bent een ekte als je het beste met je club voor hebt en al dat andere volk, afschieten, ik hoop dat die moffe iedere klootzak definitief uitschakelen, dus met scherp schieten.

23-10-2021 18:18

JDN1987 +23034

Vroeger zong de hele kuip mee. Het hand in hand Allemaal in toon en normale tempo jong en oud deed mee Het hele lied. Net zoals oandere echte club liederen . Dus niet in een snelle pillen rot tempo zoals HAAAaAnd. HAAAaaanddd kameradeH . Haaaainnhaaaaaand FeyeH EEN ! Klaar. Dat de rest zegt tegen elkaar.. wat zongen ze nou? En dan zegt de andere jaaa iets tegen het bestuur of iets ik weet het niet . Ooooh zegt de ander….

23-10-2021 23:20

diever83 +2975

Geen woord aan gelogen in dit stuk

23-10-2021 17:50

FRVDG01 +3818

Valentijn is echt zo’n on-gelofelijke kwal. Standaard negatief.

23-10-2021 17:42

schoonschip +5249

Jij weet wel wat positief over dit onderwerp te vermelden dan?

23-10-2021 20:22

FRVDG01 +3818

Dat zeg ik niet, maar hem hoor je alleen maar wanneer er wat te zeiken valt over Feyenoord, de supporters, de spelers etc.

23-10-2021 22:31

JDN1987 +23034

Trouwens kunnen jullie nog herinneren toen de kuip net was gerenoveerd. Een beetje de eerste paar jaar. Dat iedereen moest zitten? Ik weet nog zelfs dat men op de nood tribunes voor vak s zelfs op hun stoel zat. En ook rondom. Er was zelfs een keer een orkest die het hand in hand speelde. En mensen zongen mee. Het was een korte periode. Maar men luisterde wel

23-10-2021 16:24

FRlegend +17082

Die opgeklopte cult van die fakkelverkopers is ook een eenzijdige blik op het legioen. Ze duwen je 1 beleving door de strot en de rest is nep. Geen idee wat Feyenoord inhoudt.

23-10-2021 16:55

JDN1987 +23034

Ook het hand in hand is in mijn ogen totaal verkracht. Vroeger kon iedereen in de maat mee zingen en was het mooi en duidelijk te horen. Jong en oud zong mee en dat klonk mooi. En dat was met meerdere echte liederen van de club zo. Nu is het net een door gespoeld cassette bandje. Versta er heen klopte van en de rest van het stadion zingt ook niet meer mee

23-10-2021 17:07

patakagopa +1366

Het vreemdste blijf ik vinden is het erna klappen voor jezelf!

23-10-2021 18:09

JDN1987 +23034

Man ik kijk graag oude wedstrijden en dan hoor je dat hele stadion ( in midden jaren 90 deden ze dat ook nog wel eens). Massaal in toon en normale tempo een club lied zingen. Zoals hand in hand. Huppie huppie. Feyenoord wij houden van die club. En wat is voor een club die club uit rotterdam. Zo mooi.

23-10-2021 20:54

Sjaak.O +110

Buiten het stadion kun je niets aan doen, word je zelf vervolgd.
In het stadion de van Genthkazerne uitnodigen en ze leren hardlopen.
Gelijk klaar.

23-10-2021 16:21

Paulus98 +152237

Lekker van de ene kant naar de andere kant, met een kruiwagen, zand laten rijden van 6 tot 6 uur en dan pas een beetje eten geven, dat zal ze leren die hersenloze figuren.

23-10-2021 17:51

JDN1987 +23034

Nou wat mij ook opvalt.. en ik weet niet of dat daar mee te maken heeft, maar ik vind dit seizoen het zakelijk wel erg rustig op de seats en in het maasgebouw. Opeens heb zat loop ruimte en je kunt zelfs plassen in de rust! Daar kon je je voorheen niets bij voorstellen. Toen was het zo druk dat je bent kon blijven zitten tot de wedstrijd weer begon. Of ik ging 4 minuten voor de rust al naar binnen om te plassen en bier te halen. En als iedereen er stond zat je met de konten tegen elkaar aan. Nu is het heel rustig dus. Zorgelijk.. voor het nieuwe stadion dalijk. Als dit de reden is dat men weg blijft. Ik heb geen andere verklaring hier voor

23-10-2021 16:20

FRlegend +17082

Wie neemt zijn zakenrelatie nou mee naar een club waar je bedreigd wordt als je er geld in wil steken?

23-10-2021 16:56

JDN1987 +23034

Als dat de reden is hebben we een groot probleem

23-10-2021 17:08

willem_vos_efeffd +2777

Dat hebben we zeker, maar probeem is dat de veroorzakers bijna niks met Feyenoord te maken hebben, dus ja, hoe je dat oplost, ik denk gewoon uitroeien

23-10-2021 18:22

JDN1987 +23034

Ik maak me zorgen er over. Ik ben misschien niet echt fanatiek en ik met een persoon die zit. Maar ben er altijd thuis en soms ook uit. Maar ben wel iemand die niet eet en moeilijk slaapt als het slecht gaat met de club

23-10-2021 20:49

Dominique Geers +1006

waarom doet feyenoord t nii zelf om bij t oplopen van t veld vuurwerk aan t zetten dan hebben we en geen boete en geen slachtoffers en we hebben wel de sfeer ik zeg n win win win situatie maar waarschijnlijk zullen er veel nii mee eens zijn😉

23-10-2021 16:10

ricodetico +13014

Helemaal eens

23-10-2021 16:19

MeneerLarsson +10997

Ik hoor Rita Verdonk nog steeds zeggen dat een voetbal wet in Nederland niet nodig is.

Al die jaren later en we hebben nog steeds malloten die club officials lastigvallen. Tragisch.

23-10-2021 16:00

PG70 +1623

Het zou wat zijn als we straks niet meer welkom zijn bij uitwedstrijden en misschien nog erger geen publiek meer aanwezig mag zijn bij thuiswedstrijden.

23-10-2021 15:33

MJ75 +4454

Het lijkt me erg lastig om iemand die met stoelen gooit naar etende mensen aan zijn verstand te brengen dat hij enorm dom bezig is en vooral Feyenoord schade toe brengt. Feyenoord heeft gewoon de pech dat deze figuren zich met Feyenoord willen verbinden en niet met een andere club of iets anders. De harde kern (SCF, als die nog bestaat) zou Feyenoord en alles wat daarmee te maken heeft voor 100pct moeten steunen op een positieve manier en zelf deze ellende moeten oplossen ipv het overlaten aan politie, knvb, uefa, bestuur, etc.

23-10-2021 15:29

DoubleSpy +8275

Nou, kom eens met wat suggesties.
Wat zou de harde kern dan moeten doen "om zelf deze ellende op te lossen"?

23-10-2021 15:57

MJ75 +4454

De harde kern moet duidelijk maken dat ze een aantal dingen niet meer accepteren:
- geen mensen op de trappen tijdens europese wedstrijden;
- geen zooi op het veld gooien naar spelers en scheidsrechters;
- blijf uit de buurt van het huis van onze AD en overige bestuursleden (verhaal halen bij het bestuur in het Maasgebouw moet mogelijk zijn voor enkele “leden”, men mag de boel best scherp houden maar zal niet altijd gelijk kunnen krijgen);
- laat “normale fans” van andere clubs en familie van spelers etc met rust (tenzij men zelf om moeilijkheden vraagt…);
- sloop iedere “harde kern” van welke andere club dan ook, als die erom vragen / uitdagen / in de buurt durven komen…

Ik hoef hopelijk niet uit te leggen hoe de harde kern van Feyenoord dit duidelijk kan maken aan de randfiguren die de naam van Feyenoord verpesten; ik ga er overigens vanuit dat de mensen die de stoelen gooiden naar het bestuur van Berlin wel bekend zijn bij de harde kern maar wellicht klopt dat niet en waren het echt fans ve andere club die feyenoord een slechte beurt wilden geven.

23-10-2021 17:37

willem_vos_efeffd +2777

Er is geen harde kern meer, die zijn allemaal tussen de 40 en 70 jaar oud, maar toentertijd gebeurden er ook genoeg dingen, maar waren er wel spelregels en wie zich daar niet aan hield, kreeg dikke klappe, dus dat flikte je maar 1 keer.
Nou zijn het jochies met een mes op zak.

23-10-2021 18:26

MJ75 +4454

Idealiter zou die nieuwe / jongere harde kern dezelfde (ongeschreven) regels hanteren waarbij het belang en supporten van Feyenoord bovenaan staat; wishful thinking wellicht…

23-10-2021 18:50

stikel +1491

Gaan we weer, de azijn droeftoeters met hun moraal gelul.
Derksen wenst niet geprikten het ergste toe en heeft geen moeite met uitsluiting en apartheid, muil houden dus.

23-10-2021 15:01

q-park_rotterdam +1819

NEC relletjes waren ook niet zo erg, maar die Feyenoorder joh.... wat een tuig

23-10-2021 15:06

BrilletjevanvanDaele +5855

niet geprikten tja vraag mij nog steeds af wat je op een vaccin tegen heb ? misschien om je ouders denken of je oma en opa. die wil jij niet op de IC zien liggen hoor, want dan kan je nog zon grote jongen zijn met armen vol tattoo's enz enz , je wordt zo klein als een baby .

Het is wat een prikje halen . ze snuiven maar wat raak ebben geen idee wat er in hun zooi zt, slikken pillen, maar wat eigenlijk. Totaal niet gecontroleerd En het vaccin tja best wel streng bekeken en nog.

natuurlijk zijn er mensen die een vervelende reactie hebben gehad en zelfs zijn gestorven, maar hoe groot is dat percentage ?

ik ben gevaccineerd ja , heb nergens last van gehad , en ja kan nog steeds besmet raken, , maar wordt lang niet zo ziek dat ik op de IC terecht kom. kans dat ik dat wel zou komen bij een besmetting is vrij groot. o,a hartpatient.

En nee ik houd mijn muil niet.

heb van die anti vaccers nog geen steekhoudend argument gehoord , waarom men het zou moeten weigeren . allemaal willem engel na lullers.

En moraal gelul? zeer zeker niet hier. maar doe eens een bezoekje aan de ic . of weet je wat doe maar niet.
lekker weer de ic vol laten stromen zodat we straks weer geen bedden rij hebben voor mensen die een open hart operatie moeten ondergaan, zodat er een dooie duif zonder vaccinatie een ic bed maanden bezet houd , Zou zo maar je opa of oma of je vader of moeder , misschien wel je kind, die dankzij deze operatie 1 dagje , let op 1 dagje op ic moet liggen, maar dankzij een anti vaccer de tyfus kan krijgen .

Dan ben je lekker bezig ;09 ben wel klaar met die anti vaccers. en het ergste krijgen wel nee gun hen een mooi gezond leven . ze maken het zelf wel kapot hoef ik hen dus niks toe te wensen.

Fijne dag dag

23-10-2021 15:47

BrilletjevanvanDaele +5855

tot je vader of moeder een ic bed nodig heeft. misschien wel je kindje . kijken of je dan nog zo reageer .

23-10-2021 16:22

JBH +1677

Diep man. Ik denk dat je ze nu wel hebt overtuigd. Mensen waren nog niet bekend met dit standaard riedeltje

23-10-2021 17:29

BrilletjevanvanDaele +5855

Boeit mij geen reet !

Vind die egoisten erger dan die zogenaamde hooligans waar ze hun bek van vol hebben.
En dan jankmuilen dat iemand hen het ergste wens.

Nou vooruit laat je kind dan langzaam kapot gaan omdat er nergens een plekje op de ic .
Wil je zulke reacties.
Leuk joh in de ambulance , je kindje ligt na een zware aanrijding met een auto te vechten voor haar /zijn leven . net als het ambulance personeel.
En ze kunnen niet in de dichtsbijzijnde ziekenhuizen terwcht en het moet naar duitsland.
, je zit ook in die ambu. En je kan niks . jij en je kind zijn hulpoos.
Fijne gedachte he.

Maar heyyyy je maakt zeker wel even een nieuwe.
En dit allemaal omdat er figuren bang zijn voor 2 prikjes.

23-10-2021 17:43

stikel +1491

Hersenloos schaap, ga je eens goed informeren, en neem dan nog maar dat expirimentele boosterprikje.

23-10-2021 23:47

BrilletjevanvanDaele +5855

Doorgesnoven volks idioot lekker achter willem engerd aan rennen.

Heb heel wat zaken door gelezen en niet van die volksidioten die jij op je blote knietjes aanbid.
Gewoon wetenschappelijke stukken. Die kan jij ook vinden.

Maar lekker egoitsisch zijn droeftoeter .
Maar nooit hijgend en piepend de EH gaan bezoeken he maar.lekker langzaam kapot gaan op je zolderkamertje

24-10-2021 12:21

JordyFR121908 +1511

De pyro moeten we er zeker in houden, maar laat Berlijn alsjeblieft geen Rome 2.0 worden.
Overigens vind ik wel dat we een fontein mogen slopen maar voor de rest normaal doen.

23-10-2021 14:02

Southsider +2400

Je was er zeker niet bij in Rome?
Was niks aan de hand, totdat we ingesloten werden.

23-10-2021 14:05

JordyFR121908 +1511

Nee ik was er inderdaad niet bij

23-10-2021 14:06

Since2002 +4697

Jullie weten ook echt alles goed te praten hè? Ik heb hieronder zelfs gelezen dat het incident wat is gebeurd(vuurpijl in het gezicht), diegene zijn eigen schuld is. Omdat je nou eenmaal risico loopt als in een stadion bent. Ben je echt zo dom? Of doe je zo dom? Want dan weet ik of ik erop in moet gaan.

23-10-2021 14:10

Pixeltje +2641

Ik zou zeggen dat het dan beter georganiseerd kan. Kies een veilige plek in het stadion, en huur een paar mensen in die daar vuurwerk afsteken. Desnoods nodig je wat mensen van vak S ofzo uit om mee te helpen. Krijg je geen boetes, zijn de vuurwerkfanaten tevreden, en raakt niemand zijn ogen kwijt door een fakkel of verdwaalde vuurpijl.

23-10-2021 14:26

FR-JJN +12873

Aansteller. Duizenden hebben zich voorbeeldig gedragen in Rome.
Kap met dat domme gezwam als je niks weet!

23-10-2021 14:35

KruytAmersfoort +412

Duizenden hebben geen tafel naar een clubbestuurder gegooid maar mooi voor aap staan we

23-10-2021 17:44

FR-JJN +12873

Om iets wat een paar onbekende kleutertje gedaan hebben. Schei uit hoor drama queen

23-10-2021 18:44

JordyFR121908 +1511

Kruytamersfoort heeft wel gelijk

23-10-2021 21:00

FR-JJN +12873

Ik laat mezelf of mijn club en mede kameraden geen schuld aanpraten voor iets wat een stel nietszeggende pubertjes hebben uitgevreten.
En mensen die daar een heel legioen of club op afrekenen neem ik sowieso al niet serieus.

23-10-2021 21:15

JordyFR121908 +1511

Jij misschien niet, wij weten zelf beter maar de rest van de wereld ziet dat niet vriend

23-10-2021 21:40

FR-JJN +12873

Mijn gebrek is een beetje dat ik niet zo gevoelig ben voor de rest van de wereld.
En nee het is een verre van sjieke actie van deze kleuters.

23-10-2021 21:42

FR-JJN +12873

U kameraad, U!

24-10-2021 14:23

fr_antwerp +2021

Haal de pyro-supporters die genieten van een ouderwetse sfeer niet door elkaar met de rellende hersenlozen...

Het eerste hoort wat bij de club, ondanks de boetes. Zo zijn er wel meer clubs en is, mijn inziens, niet het grootste probleem en helpt de spelers wellicht nog voor dat extra duwtje in de rug.
Dat Berlijn straks kort en klein geslagen wordt, dat is echt kwalijk voor de club en helpt echt niemand of niks wat met de club te maken heeft.

23-10-2021 14:01

froermond +1679

Stelling: Feyenoord moet (deels) van het puntensysteem af en een voorbeeld nemen aan PSV en fanatieke supportersgroepen, zoals De Noordzijde, voorrang geven op kaartverkoop. Zo gaat de sfeer in het uitvak omhoog en wordt er minder Pokemon Go gespeeld.

23-10-2021 14:00

Southsider +2400

Ik snap je punt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens.
Je hebt zeker gelijk dat er meer sfeer in het uitvak moet komen. Dat vind ik namelijk zelf ook.
Maar dat zou betekenen dat ventjes van 16 van De Noordzijde voorrang zouden krijgen op mij, die net komen kijken. Terwijl ik al jaren naar bijna iedere uitwedstrijd ga, en altijd me bek open trek.
Ik denk dat het heel lastig is om daar onderscheid in te maken.

23-10-2021 14:12

Dommeloempia1 +19888

Oproep om de trappen vrij te houden om vervolgens.... zegt genoeg

24-10-2021 10:29

jazekert54 +1025

en het ergste is dat als de politie komt gaan de helden op de loop

23-10-2021 13:50

jayjay49 +7839

10-over-12!!!!! ........... nog een keer, word wakker allemaal , voordat het echt te laat is!🤔😱😱
Zelfs bij Voetbal Inside hebben ze het probleem eindelijk door!!😯
Het wordt hoog tijd dat deze voetbal-MAFFIA keihard door de politie wordt aangepakt!
Dat slappe gedoe richting deze puberale criminelen MOET afgelopen zijn.
Het zijn ordinaire CRIMINELEN, die Feyenoord kapot willen maken.
Het imago van Feyenoord is dramatisch en bij elk volgend incident kan Feyenoord voor lange duur worden uitgesloten van Europees Voetbal ........... en dan is de club eigenlijk verleden tijd.
Investeerders in het stadion & Sponsoren lopen hard weg en dus worden aspiraties van de club doelloos en eindigen we zinloos, nutteloos in de Keukendivisie!
SOCIALE CONTROLE is NU vereist. Geef de namen - ook als het je 'vrienden' betreft - door van deze Criminele Maffioso, zodat de politie actie kan ondernemen!!
Laat Berlijn NIET de laatste wedstrijd van Feyenoord worden in het Europese voetbal!😱

23-10-2021 13:43

fr_antwerp +2021

Dat laatste is wel heel drama-queen, maar de onderliggende boodschap is 100% waar.
Laat ons hopen dat we eens kunnen tonen er een feest van te kunnen maken zonder dat hersenloos gevecht...

23-10-2021 13:57

Wessel0180 +2538

Al dat speculeren heeft nog nooit iets opgeleverd. Feyenoord zou eens moeten beginnen met fouillering wat nu gewoon niet gebeurd aan de poort vanwege de drukte. Ook georganiseerde vuurwerk acties had geholpen maar ook hierin faalt Feyenoord. Nee laten we de harde kern gebruiken als steward. Beter plan

23-10-2021 13:27

jepe1949 +6723

In de jaren dat ik elke wedstrijd in de Kuip bezocht werd er stelselmatig gefouilleerd.
Niks geen gedoe in het stadion destijds.
Geen idee hoe dat nu is.
Woon te ver weg om nog te gaan.

23-10-2021 14:03

speedy68 +3239

Als je stelt dat Feyenoord faalt, moet de vraag beantwoord worden wie verantwoordelijk is. Het stadion is niet van Feyenoord.

23-10-2021 14:10

Nol +3177

Dat spul komt niet met de toeschouwers mee. Dat spul komt het stadion in zodra bijvoorbeeld het spandoek komt. Zolang er vooraanstaande leden van de harde kern in het bestuur van de Feijenoorder en de FSV zitten gaat dit nooit uitgeband worden. Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd toen ze die Nouri verwijzing op een spandoek hadden geschilderd. Dat vond ik wel zo laag en iedereen wist wie erachter zat, maar gewoon van de domme houden. Toen was ik er wel klaar mee.

Ging overigens om dit spandoek:
https://www.ad.nl/rotterdam/ophef-over-onsmakelijke-verwijzing-op-spandoek-feyenoord~a84a27a6/

23-10-2021 14:39

0243572 +2481

Wanneer kappen we niet eens met deze "GASTEN" supporters te noemen, maar criminelen.
V.w.b. het vuurwerk verbaast het mij, dat er zoveel "ONGEZIEN" binnen kan komen, als een ieder gefouilleerd wordt en er in tassen e.d. gekeken wordt. Is de beveiliging hier dan zo lek als een mandje ????

23-10-2021 13:19

Wessel0180 +2538

Ik snap je punt en moet zeker iets gebeuren. Maar net doen of dit geen supporters zijn vind ik behoorlijk kort door de bocht. Als jij een verkeersovertreding maakt ben je dan geen mens meer? Beetje simpel

23-10-2021 13:28

leefdebeef +24559

Supporten is ondersteunen. Je club in 5 wedstrijden al 125000 euro boete bezorgen noem ik geen ondersteunen. Dus 0243572 heeft gelijk als hij zegt dat dit geen supporters zijn.

23-10-2021 15:06

0243572 +2481

Op zich uit je kritiek, absoluut geen probleem mee, alleen kort door de bocht ???, ik vind een (verkeers)overtreding kan verschillend uitgelegd worden. Bewust of onbewust . Een ongeluk kan gebeuren. Bezopen achter het stuur, drugs, 100 km per uur waar 50 mag, lachgas. Dit zijn criminele gedragingen vind ik, net zoals bij voorbaat rellen Staf Union Berlin)

23-10-2021 21:40

martino1987 +14729

Alleen de pyro zal ik altijd fan van blijven kijk ook elke keer de spelers genieten en de tegenstander die meer bezig is met de fans en het stadion en hopen dat ze er levend uitkomen. iedereen geniet ervan en ik ben er van overtuigd dat het de spelers naar de overwinning helpt en dat levert vele malen meer op

23-10-2021 13:16

Gers +13018

Oke en natuurlijk zijn dr weer een paar die hun holle kop in het zand steken ...probleem met je kop in het zand steken is dat je zomaar ineens in je reet genaaid kan worden.

Sponsors die afhaken . Zogenaamd klapvee publiek dat geen shirtje etc meer koopt. Nu valt het nog mee maar zo iets kan zomaar omslaan .

23-10-2021 13:11

Juicher +62303

Die Duitsers kunnen wel voor een paar dagen de oude regels hanteren. Tegen de muur met die gasten.

23-10-2021 13:05

Dekrommert +1403

Helaas is de muur er niet meer. Maar van mij mogen ze wel gewoon met de lange lat je kop achterstevoren slaan als je je misdraagt.

23-10-2021 18:31

Jurk +7082

Uiteindelijk heeft niemand het eeuwige leven…

23-10-2021 13:04

JaapFeyenoord +1355

Ze hebben helemaal gelijk...

23-10-2021 12:59

SCFEYY +391

niet zo overdrijven en janken

23-10-2021 12:52

Patron010 +2264

Niet zo overdrijven.

23-10-2021 12:50

FR*dennis*FR +857

Bij welke situatie deelt de UEFA eigenlijk straffen uit zoals (deels) zonder publiek spelen? Is dat na x aantal boetes of doen ze dat pas bij andere situaties? Hopelijk niet het eerste uiteraard. Want dan komt het waarschijnlijk akelig in de buurt.

23-10-2021 12:41

FRKEVV +5192

Delen zonder publiek is bij voorwerpen gooien/rascisme. Vuurwerk en op trappen staan zijn alleen boetes en worden verder alleen duurder maar niet zwaarder

23-10-2021 13:33

Josezara11 +937

vroeger stond er zo'n suppoost met een pet op de stoel bezetting op het vak te regelen.

23-10-2021 12:07

jellert +221678

Dat wil niemand.. Die krijgt gelijk een poffert op z'n neus

23-10-2021 12:55

FR-JJN +12873

Nu weten we in ieder geval ook wat die zelfgeile soapsterren ervan vinden. Nou nou

23-10-2021 12:05

rz1973 +2932

Het zo irritant dat er een groep is die precies het tegenovergestelde doet van wat er gevraagd wordt om de club niet te schaden.

Als er tijdens de wedstrijd wordt gevraagd om niets op het veld te gooien… dan is het bij de eerstvolgende corner een regen van gevulde bekers en aanstekers. Met als gevolg dat er de volgende Europese wedstrijd in een deel van die vakken geen publiek meer zit.

Als een spandoek (hoe belachelijk het ook is) niet getoond mag worden van de UEFA wordt er opgeroepen om opblaasbananen mee te nemen, want dan weet je zeker dat je daar een boete voor racisme voor krijgt.

Als er wordt gevraagd om geen vuurwerk af te steken dan nemen ze uiteraard veel meer vuurwerk mee.. en gooien ze dat ook op ons mooie veld, want dan weet je zeker dat je daar een boete voor krijgt. Dat er mensen gewond kunnen raken doet er niet eens toe. En die gasten steken ook nog eens alles af terwijl ze zelf maskers of bivakmutsen op hebben, want anders worden ze herkend… laffe zakken!!!

Om over het vrijhouden van de trappen nog maar te zwijgen… dat vinden ze sfeerverhogend… wat een flauwekul. Binnenkort krijgen we één of meerdere wedstrijden zonder publiek… dat is ook lekker voor de sfeer.

En dan nog die laffe klootzakken die, uit naam van Feyenoord, buiten wedstrijddagen om bestuurders van eigen en andere clubs, voorstanders van Feyenoord City en mensen van niet “stoere”, maar LHBTQ-Supportersverenigingen aanvallen en bedreigen. Allemaal is het extreem dom pubergedrag, maar dan niet alleen door pubers.

En de consequenties? Doordat de rechtssysteem niet genoeg capaciteit hiervoor heeft en er juridisch voor bewijslast veel te veel wordt gevraagd zijn de consequenties niet voor deze “pubers”, maar de échte supporters van de club en voor iedereen die Feyenoord wil laten groeien… sportief en financieel.

23-10-2021 12:05

KalePik +155

Gewoon heel de vak afsluiten door de politie en allemaal arresteren.Dan zo harde boetes uitdelen dat ze nooit meer van plan zijn om iets dergelijks te doen.

23-10-2021 12:53

SCFEYY +391

weet je wat pas irritant is? mensen die niet kunnen accepteren dat feyenoord zo is, en hun gedram bij elke vergelijkbare actie is nog veel irritanter. donder op als het je niet aanstaat

23-10-2021 12:54

jellert +221678

Dat feyenoord zo is. Gast jij spoort niet

23-10-2021 12:56

fr_antwerp +2021

Dat bepaalt hij natuurlijk, vanachter zijn pc'tje... waar dacht jij dat het Feyenoord
-DNA anders vandaan komt?

23-10-2021 14:06

Since2002 +4697

Hij spoort idd niet, lees zijn reacties eens terug. Hij zegt letterlijk: degene die geraakt is met vuurwerk afgelopen wedstrijd, het is je eigen schuld. Moest je maar niet in de stadion komen, je loopt risico.

Wanneer gaan we als land een stok voor steken? We laten mensen zoals dit onze club kapot maken.

23-10-2021 14:08

SkirMisch +189

Mafklapper.

Resultaat van incest op zijn best.

23-10-2021 15:07

soccer4future +1521

Feyenoord is geen hooligans club, deze hooligans kunnen geen fans zijn als ze de club zo in de problemen brengen

23-10-2021 15:10

Bobs Rosewood +726

JIJ BENT FEYENOORD NIET. Dat jij een laffe egotrippende blaaskaak met criminele neigingen bent, heeft niets met onze mooie club te maken. Donder op!

23-10-2021 16:42

Josezara11 +937

Op vak R bijv. waren hele rijen leeg maar toch stonden ze op de trappen. Ik bedoel maar.

23-10-2021 12:05

Echte supporter +184

Beetje bullshit allemaal.
1. Wat er in de stad gebeurt is niet in handen van Feyenoord. Dit is een probleem van de lokale overheid. Supporters van andere clubs kunnen met een Feyenoord sjaal om schade berokkenen aan de club, dit kun je niet uitsluiten.
2. Zogenaamde supporters die naar Berijn gaan zonder kaartje zijn geen supporters. Dit zijn relschoppers die geen moer om Feyenoord geven. Wat moet je er zoeken zonder kaartje?
3. Vuurwerk in het stadion is fantastisch, enorm sfeer verhogend. Iedere supporter geniet van dit fenomeen. Helaas de UEFA maffia niet, misschien dat Feyenoord gewoon ieder Europees kaartje 5 euro duurder moet maken, dan hoeft er verder ook niet gezeurd te worden over de boetes.
4. Trappen in het stadion gaan alleen leeg als je er een rij ME neer zet. Maak deze keuze of betaal de boete.
5. Feyenoord zeurt over het vuurwerk maar doet er zelf niets aan om het te voorkomen. De afgelopen Europese wedstrijden zijn we in Geel niet eens gefouilleerd.

23-10-2021 11:17

kuurie69 +13012

3 leg dat maar eens uit aan die gozer die die vuurpijl weggekopt heeft, dus dat het sfeerverhogend is gaat voor hem niet op, sterkte jongen trouwens

23-10-2021 11:22

Breakdown +10824

Ja dat is natuurlijk een triest incident. Maar zo kun je alles wel kapot trappen. Die ene jongen die op het circuit slipt en zijn auto in puin rijdt heeft het ook niet zo naar zijn zin, maar de overige 99% heeft wel een leuke dag.

23-10-2021 12:15

FR*dennis*FR +857

Niet mee eens. Iemand die mee doet aan het circuit neemt het risico om zijn auto in puin te rijden. Als een supporter zichzelf verminkt tijdens een sfeeractie is dat zijn eigen schuld en zal niemand daar rouwig om zijn. Maar in deze situatie is iemand gewond geraakt die ergens rustig boven in een hoekje zit en zodoende niks met de sfeeractie te maken heeft.

23-10-2021 12:47

SCFEYY +391

Zelfde geldt voor iemand die naar het stadion komt, dan loop je ook risico

23-10-2021 12:56

Since2002 +4697

Hoe durf je zoiets goed te praten? Hoe kan je serieus zeggen dat iemand die naar een voetbalstadion komt, risico loopt op brandwonden? Hoe durf je zoiets te zeggen. Ik hoop dat dit voor de rest goed te zien is... ik hoop echt dat deze Feyenoord supporter erboven op komt, en tegen jou wil ik zeggen ga vooral door met onze club kapot te maken! Ik hoop echt dat een gedeelte van jullie levenslang verbannen word uit de Kuip.

23-10-2021 13:23

FR_Domingo +14899

Wat is er gebeurd? Heb dit gemist

23-10-2021 13:29

kuurie69 +13012

Een jongen een vuurpijl tegen zijn hoofd gehad

23-10-2021 13:36

kuurie69 +13012

Stond op de site

23-10-2021 13:36

fr_antwerp +2021

Wat gebeurde er precies eigenlijk? Vanwaar kwam die pijl?

23-10-2021 14:07

kuurie69 +13012

Vanuit een ander vak

23-10-2021 14:13

kuurie69 +13012

https://twitter.com/EiserneHilfe/status/1451252705725407232?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1451252705725407232%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.fr12.nl%2Fnieuws%2Fhorroravond-voor-union-berlin-hooligan-aanval-gewonde-fans-en-een-nederlaag

23-10-2021 14:15

kuurie69 +13012

4 trieste beredenering, pleur gewoon op van die trappen daar hoef je niet te zijn

23-10-2021 11:23

Echte supporter +184

Zolang de stoelen hier niet genummerd zijn en drie personen vaak 4 stoelen bezet houden omdat het allemaal krap is wordt dit moeilijk. Tevens zie je veel jongeren in Q doorlopen naar S. Zolang Feyenoord het zelf niet beter regelt houd het op.

23-10-2021 11:35

viggesz +2779

Lastig verhaal. Ik vrees dat het stadion binnenkort gesloten zal worden door de UEFA. Vuurwerk is natuurlijk prachtig voor de sfeer, maar op deze manier gaan we weer een keer de lul zijn

23-10-2021 11:48

DeeSanto +621

Ik snap je punt 3 niet zo goed aangezien je een link maakt met UEFA Maffia. Als je voor door rood licht rijden een boete krijgt, je rijdt door rood, politie geeft je een boete. Is het dan ook Politie Maffia? Het zijn toch gewoon regels? Ik denk als je het bij het stukje georganiseerde vuurwerk had gehouden en het spandoek, was de sfeer ook top geweest en had ook iedereen erover gesproken. Alleen dan op een positieve manier.

23-10-2021 11:55

FR_Domingo +14899

Dat stukje georganiseerd vuurwerk zou indd een slimme actie vd directie zijn

23-10-2021 13:31

Skexis +2048

Je mag op je blote knieen hopen dan nr 3 niet een keer gruwelijk mis gaat, want dat ben je met nummer 4 echt de pineut. De UEFA doet dit voor JOUW veiligheid, niet omdat ze dat zelf zo leuk vinden.

23-10-2021 14:09

guc75 +11000

Dames en heren. Er kan toch maar een conclusie worden getrokken: de directie van Feyenoord vindt het goed van het vuurwerk, van het inbreken in het stadion, van de trappen die alsmaar vol lopen. Anders hadden ze er wel wat aan gedaan. En dan bedoel ik niet afgelopen week maar in de afgelopen jaren/decennia.

23-10-2021 11:15

youri-fr12 +154

Jij snapt het! Ik zou solliciteren voor Koevermans zijn functie. Is het zo opgelost.

23-10-2021 11:22

De blonde pijl +2741

Bij de Hamburger zag ik hetzelfde vuurwerk!,

23-10-2021 11:28

Bossche Bol +7390

Ze weten heus wel wie dat vuurwerk naar binnen brengt, laten dit gewoon toe Ik vind fakkels nog niet zo erg, of rook, maar vuurpijlen zijn gevaarlijk, er komt steeds zwaarder vuurwerk naar binnen. over een paar jaar kunnen zo een halve tribune opblazen. En dan die geldboetes is gewoon zonde, als je die niet hebt kunnen de prijzen van de kaartjes of seizoenkaarten ook omlaag. die boetes betalen wij gewoon mee.

23-10-2021 11:10

eppo +72526

30 jaar geleden werden er al matten afgestoken.

23-10-2021 11:36

demasque +0

Spandoek 1 do you miss... sloeg op de geseponeerde stadion verboden

Spandoek 2 precies wat daar staat het bang maken van het bestuur en hebben gemaakt

spandoek 3 is om te spugen

als je de dumpert video met 3/4 vertraagd kan je zien waar de gebroken vuurpijl vandaan komt het groepje van 6 staat voor en na de pyro in zelfde samen stelling .. alleen wat boven kleding veranderd , het laat zich raden dat het vuurwerk al lang en breed binnen is ,gebracht ze misbruiken de vrijheid die ze krijgen mbt Spandoek.. En het vuurwerk op de vakken krijgen stelt geen neuk voor .. en zo wordt de heleboel gegijzeld om dat alles geoorloofd is in hun ''oorlog'' tegen feyenoord city

En zo strooien ze zand in het ogen van elke bezoeker De groene kleur kan veel camoufleren of afleiden .maar niet voorkomen dat er gepraat wordt

Ik ben nog geen eens boos meer dat dit wordt ingezet voor hun gewin. dat het zover is gekomen zegt veel misschien wel alles

23-10-2021 11:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties