Van Hanegem: ''Dan zou ik hem gewoon meteen weer opstellen''

Van Hanegem: ''Dan zou ik hem gewoon meteen weer opstellen''

Feyenoord verloor in eigen huis van FC Twente. De Rotterdammers liepen het veld af met een 1-2 nederlaag en dat moet toch een vervelend gevoel geven. Willem van Hanegem denkt vooral dat Ofir Marciano een deuk heeft opgelopen in zijn zelfvertrouwen.

''Natuurlijk zat de spanning op de laatste speeldag alleen bij de clubs in degradatienood, toch heb ik zoveel mogelijk geprobeerd mee te pikken van Feyenoord'', begint Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. ''De laatste wedstrijd voor de finale, dan kan het zijn dat de spelers er in de competitie niet helemaal bij zijn. Geen probleem, maar ik denk toch dat de keeper met een klotegevoel dat veld is afgestapt.''

De tweede doelman zag er vandaag niet zeker uit. Van Hanegem hoopt op Justin Bijlow. ''Ofir Marciano liet het bepaald niet zien en dan kunnen het voor hem echt tien lange dagen tot de finale worden. Als Justin Bijlow er daadwerkelijk in slaagt om volledig mee te trainen, dan zou ik hem gewoon meteen weer opstellen in Tirana. Waarom niet? Als je het geen optie vindt, laat hem dan rustig aan doen en zich helemaal richten op de nieuwe competitie.''

Lees meer over
Justin Bijlow Willem van Hanegem
Plaats reactie
666

Dennis Wonnink +100

Tuurlijk geen wereldtemperatuur, maar het is niet alleen zijn schuld, er werd ook zeer slecht, slap verdedigd, met de meeste van zijn blunders. Als je nu weet dat ofir niet mee kan voetballen, en dan geef je ook nog zo'n slechte bal, tja, verder de verdediging stond erbij en keek ernaar.

18-05-2022 11:35

FF13 +608

Helemaal met je v Hanegem. Want Ofir moet de derde keeper zijn.
Tjongejonge wat is die man slecht joh. Bijlow als die kan spelen Opstellen!

17-05-2022 20:15

frvlissingen +3670

Voor mij Bijlow graag. Want die ofir wat was die aan het doen gisteren?

16-05-2022 12:00

voetbalotelli +825

Niet alleen gisteren. Oogt in het uitkomen altijd onzeker, hoge of lage ballen. En daarnaast dekt hij z’n eigen hoek nooit goed af

16-05-2022 13:05

BlankeVla +7842

Als Bijlow maar 1 kruk nodig heeft is hij beter dan Ofir.

16-05-2022 11:03

Peterk +34651

Grappig dat een paar dagen terug er hier nog bosjes waren die liever Marciano zagen keepen omdat die het volgens hun zo "aardig" deed.... maar iedereen kon zien dat de man bepaalde basisvaardigheden die een keeper moet hebben gewoon mist. Deze man kan gewoon niet beter....

16-05-2022 09:35

js +1669

Laten we hopen dat Justin op tijd fit is.
Als er een bal op Marciano afkomt ben ik al bang.

16-05-2022 09:33

voetbalotelli +825

Jep hou ook m’n hart vast

16-05-2022 13:06

zoowiezo +2636

Ik hou mn harde vast

16-05-2022 13:19

hagroe +616

Heb je die weleens dan?

17-05-2022 16:20

box +86526

Ik voel hetzelfde scenario aankomen als de Europa cup1 finale in 1970, toen Eddy Treitel op het laatste moment gepasseerd werd en zijn plaats af moest staan aan Eddy Pieter Graafland. Als het resultaat ook hetzelfde is dan teken ik ervoor

16-05-2022 09:13

AadvandeNaad +21345

Nee niet met Marciano. Die pakt helemaal niks

16-05-2022 09:28

box +86526

Dat bedoel ik toch ook Aad, dat Bijlow op het laatste moment Marciano vervangt

16-05-2022 12:03

AadvandeNaad +21345

Top Kameraad!

Gr Aad

16-05-2022 13:10

corfr1912 +8859

Als wij beter willen worden (en dat willen we)dan zal er toch een kwaliteits injectie moeten komen. Afscheid nemen van Ali 2e keeper Hendriks Wölemark (uitlenen Bannis etcetera. Ik heb het al vaker geopperd wij moeten een speler hebben ala Guardado die toen bij PSVheeft gespeeld een geslepen vos die de verlengde arm van de trainer is op het veld. En daar een ploeg om bouwen. Onze Zweedse vriend proberen te verhuren want die heb ik nog niet veel goeds zien doen. Of het zou moeten zijn dat O 21 promoveert dan spelen ze 2e divisie wat betekend dat er veel meer weerstand komt.

16-05-2022 09:33

guusbrox +3890

afscheid van Hendriks? ben jij niet goed wijs of bedoel je daadwerkelijk Hendrix?
scheelt 2 letters maar wel enorm veel kwaliteit.

16-05-2022 12:00

Yorampaar +4055

Als je denkt dat Wålemark* niet veel goeds heeft laten zien, betwijfel ik of je de wedstrijden wel kijkt

16-05-2022 12:36

Umpedump123 +6242

Als hij fit zou zijn zou ik hem zeker weten laten keepen. Hij is 10 klasse beter dan Marciano, en is niet voor niets onze 1e keeper.

16-05-2022 09:12

LarsFR1908 +5604

Bijlow is ook niet heilig.
Mist wedstrijd ritme en is uit zijn vorige blessure ook niet lekker gekomen
Volgend seizoen wel een goede 2de keeper nodig

16-05-2022 09:04

feyenoord69 +491

ik vertelde het gisteren al in een andere topic,zelfs een halve Bijlow is beter dan een hele Marciano dus ik zou zeggen als Bijlow zelfstandig zijn veters kan strikken, direct opstellen volgende week. Zit nu al in spanning.

16-05-2022 08:08

guc75 +10953

Marciano heeft het naar behoren gedaan en we staan in de finale ook dankzij Marciano. Als Bijlow terug is moet hij gewoon keepen, we hebben dit .et zijn allen gedaan, het zal niet afdoen aan de prestatie van het team en van Marciano zelf, geen scheve gezichten maar juist blije gezichten als Bijlow er weer in staat.

16-05-2022 07:50

Umpedump123 +6242

Ik vond hem vooral uit bij Marseille goed, maar we zien natuurlijk liever Bijlow.

16-05-2022 09:12

jack98 +46455

Natuurlijk moet je Justin opstellen. Marciano is te vaak onbetrouwbaar en mist het zelfvertrouwen om in het doel te gaan staan en alle ballen tegen te houden.

16-05-2022 06:56

Willem_B +54867

Wellicht lag het ook aan de absentie van Malacia en zeker Trauner. Tel daarnaast op dat er nergens meer om gestreden hoefde te worden en dan worden er veel fouten gemaakt. En de fouten die een keeper maakt leiden vaak tot een tegengoal.
De laatste wedstrijden was hij gewoon goed bezig, dan is dit weer erg jammer en ga je nog gespannener richting Tirana.

16-05-2022 05:56

LarsFR1908 +5604

Marciano keept gewoon in Tirana

16-05-2022 07:09

robert_bozenik +18109

Bijlow op krukken is nog beter misschien. Marciano deed t de laatste potten prima maar vandaag weer klassiek slecht manmanman

16-05-2022 01:36

Bergje63 +1280

Eens met Willen, zoals zo vaak!!

16-05-2022 00:54

FactaNonVerba12 +14715

Met een keeper zou ik wel het risico durven te nemen. Marciano maakt zoveel blunders te bizar

16-05-2022 00:07

ramsteijn +4883

Willem ,de doelman maak al zo vaak verkeerde beslissingen.het niveau wat wij willen berijken , lukt niet met deze doelman. Maar geeft hem wel het vertrouwen omdat hij het wel verdiend.

16-05-2022 00:04

Okkie +1936

Marciano is een KUTkeeper. Ik hoop op Justin.

15-05-2022 23:44

Andone +1556

Ik vind Marciano ook geen beste keeper maar we kunnen hem het beste maar steunen.
En hoe goed is die 2e keeper eigenlijk?

15-05-2022 23:20

frtikkieterug +6700

Marciano is de 2e keeper

16-05-2022 01:49

harlemshuffle +4370

Sinisterra Dessers
Toornstra

Kokcu Linssen Aursnes

Malacia Senesi Trauner Geertuida

BIJLOW

15-05-2022 23:15

Matthy +1840

never change a winning team. Dus ik zou gwn met Nelson en Til spelen

15-05-2022 23:58

frtikkieterug +6700

Niet te gek doen.
Sini Dessers Nelson
Toornstra
Kokcu Aursnes
Malacia Senesi Trauner Geertruida
Bijlow

16-05-2022 01:51

Wietse +23716

Die vriendin van Marciano leidt vreselijk af. Ik snap zijn fouten van vandaag wel.

15-05-2022 23:10

FRJari +4383

Manmanman wat is die Marciano een partij treurnis in de goal zeg

15-05-2022 22:51

Andone +1556

Ja het is echt een droevige keeper

15-05-2022 23:15

Maradollar +5679

Het was verdedigend niet onze sterkste opstelling dan zie je dat Ofir meer werk moet verzetten en fouten gaat maken.. mis dat een beetje in z'n analyse

15-05-2022 22:42

LosBollos +1922

Bijlow op 1 been straalt meer vertrouwen uit dan Marciano.

15-05-2022 22:41

Kieboom +39363

Marciano is wisselvallig, kun je niet echt op bouwen.
Maar op Bijlow ook niet.
Ook in goede doen, maakt ie nog zat fouten.

15-05-2022 22:40

Fnort +1585

Bijlow ziet er niet altijd goed uit idd maar Marciano ziet er eigenlijk altijd uit alsof hij liever de bank warmhoud, 0 zelfvertrouwen

15-05-2022 22:43

nieuwsgekkie +8979

Willem recyclet mijn post van deze week. Spoot bij Bijlow in zijn poot en opstellen daar in Albanië.

15-05-2022 22:34

Feyenoord078 +105148

Ik zou gewoon stoppen met deze stemmingmakerij.

15-05-2022 22:28

frtikkieterug +6700

Niks stemmingmakerij. Marciano heeft bewezen het niveau niet aan te kunnen. Dan wordt je vervangen als de mogelijkheid zich voordoet. Zo gaat dat in topsport

16-05-2022 01:53

aw_vakj +5591

Dan moet er wel een reële kans zijn. Is die er niet kun je beter volle bak vertrouwen aan Marciano geven

16-05-2022 04:42

FeyRot010 +23106

Als Bijlow in de finale geblesseerd raakt hoeft ie nooit meer te komen.

15-05-2022 22:27

eeuwigtrouw +3931

Bijlow moet geen keuze

15-05-2022 22:19

Meent +6479

Je hoop vestigen op een keeper die voor zijn blessure al niet in goede doen was
Ik hoop dat hij het kan

15-05-2022 22:14

eppo +70513

Wordt aan voorbij gegaan en overschaduwd door de onkunde van Marciano.

15-05-2022 22:26

fr_1993 +78116

BIJLOW KAN DIT.

15-05-2022 22:12

FeyRot010 +23106

Bijlow opstellen en meteen verpatsen in de zomer. 2 goede niet-blessuregevoelige keepers terughalen. Bijv Unnerstahl en nog iemand.

15-05-2022 22:09

broodje +5779

Oh god... we hebben weer tegen Twente gespeeld en iedereen is geil van Unnerstahl

15-05-2022 22:10

onno +15926

Is niets mis met Unnerstall. Zou inderdaad een goede en betrouwbare keeper zijn voor ons.

15-05-2022 22:21

Vateau +3236

Naja, ik heb vaker geroepen dat het samen met bijlow de beste keeper is op de Nederlandse velden dit jaar. En daar blijf ik bij.. Zou geen verkeerde zijn om onder de lat te hebben

15-05-2022 22:36

1970hetjaarvan +7382

Ja en ook geil op ‘ nog iemand’…….

15-05-2022 22:38

grenzeloos +13922

Ben jij dat Vincent Bijlo?

15-05-2022 22:40

petje +10557

Justin opstellen,al heeft hij gebroken tenen
istie nog altijd beter

15-05-2022 22:02

ezechiel +2218

Kan nog wel wat flaters opnoemen van bijlow dit seizoen, heeft ons punten gekost

15-05-2022 22:19

Andone +1556

Beker tegen Twente

15-05-2022 23:18

Burgerthegoat +196

Alles beter dan Marciano. Die kan nog niet eens mee met de 5e klasse amateurs man

15-05-2022 21:59

grenzeloos +13922

Jij mag volgend jaar een seizoenkaart PEC Zwolle gaan kopen.
Doei doei!

15-05-2022 22:41

FR08pjotr +20362

Gewoon Marciano laten staan. Niet raar gaan doen nu, Bijlow kan ook flink blunderen en al helemaal als je geen wedstrijdritme heeft

15-05-2022 21:58

ozkitheozk +874

En dan kotst iedereen hem uit.

15-05-2022 22:04

Transfervrij +4186

Die keeper van Excelsior, van Gassel, keept wel aardig.

Dit gekloot met die keepers dit seizoen mag je Arnesen en Slot wel aanrekenen. Het is niet zo dat een blessure bij Bijlow een ondenkbaar senario was. Dan moet je gewoon een goede tweede keeper hebben. Marciano lijkt gescout door Pot. " En hij ken een doeltrap nemen"

15-05-2022 21:53

FeyRot010 +23106

Kijk, hij kan ook ballen vangen! Ik zeg doen.

15-05-2022 22:10

Technicus +18706

Lul toch niet zo stom man, arnesen heeft 5 basisspelers moeten halen voor 4 miljoen, dan is het gevolg dat je niet een paar miljoen kunt neertellen voor een tweede keeper. Sommigen denken echt dat het allemaal zo makkelijk is hè.

15-05-2022 22:30

1970hetjaarvan +7382

Dankudankudanku!
Eindelijk realisme!
En kijk wat er wél gehaald is
Trots op

15-05-2022 22:40

ramsteijn +4883

Maar het blijf wel een probleem ,en daar heeft iedereen wel een , eigen mening over? Verder geef ik jou wel gelijk. het is wel triest ,als een topclub geen geld heeft. , Alles draait om, Monnie, Macht en de Mediea. .Oplossing zou zkunnen zijn? geldschieters.

16-05-2022 00:43

Transfervrij +4186

Ik zeg nergens dat Arnesen een slechte prestatie heeft geleverd hè. Alleen de tweede keeper, die bij ons een belangrijke rol speelt, is gewoon kut. Ik weet vrij zeker dat ze Marciano nooit in het echt hebben zien spelen. Van Gassel van Excelsior is twee klasse beter en is transfervrij opgehaald..da's achteraf makkelijk praten, maar wij zijn dan ook geen td.

16-05-2022 06:36

frtikkieterug +6700

Kan hij ook een penalty nemen?

16-05-2022 01:55

ezechiel +2218

Bijlow was drama na z'n interland periode, heeft ons ook punten gekost met blunders

15-05-2022 21:52

frtikkieterug +6700

Best veel gelijkenissen met Marciano dus. Enige verschil is dat Bijlow niet elke keer op de grond ligt voordat er geschoten wordt.

16-05-2022 01:56

panache +7872

Ik zou voor Wellenreuter gaan. Dat is een stuk betere keeper dan Marciano

15-05-2022 21:47

rood-wit +3748

Lee Towers is vast ook beter keeper dan Marciano

15-05-2022 21:47

panache +7872

Dat weet ik niet. Is al op leeftijd.

15-05-2022 21:48

rood-wit +3748

We hebben het wel over Marciano, ik ga voor Towers

15-05-2022 21:49

paardelul +2423

Stevie Wonder schijnt ook niks te doen te hebben...

15-05-2022 22:37

alexnultien +6000

Eens, ook Bolat is transfervrij

15-05-2022 21:49

frtillygrp +813

wil niet op de bank zitten, althans bij zn eerdere clubs

15-05-2022 22:00

John84 +4405

Ik hoop dat Bijlow niet fit is tegen die tijd, want Slot kan het nooit goed doen, mochten we de finale onverhoopt verliezen.

15-05-2022 21:46

nelisvoorst +885

as zomer zul je een keeper moeten aantrekken . bijlow is te blesuregevoelig . unnerstal zou een uitstekende stand in zijn voor bijlow . Simon mingolet zou ik ook een goede optie vinden

15-05-2022 21:44

onno +15926

Denk niet dat Unnerstall als 2e keep zou komen. En gelijk heeft ie. Vind hem minstens net zo goed als Bijlow.

15-05-2022 21:52

Joepie. +10169

Gewoon 2 blunders. Die tweede was echt comedycapers.

15-05-2022 21:42

Akelo010 +1067

Was Danilo in de kuip? Ik zien hem nu in Rotterdam btw!

15-05-2022 21:42

Joepie. +10169

Kan die keepen?

15-05-2022 21:44

Sinister +12974

Toevallig nog begroet? Ben benieuwd of hij de taal een beetje spreekt

15-05-2022 21:50

stanleymessi +448

Heeft al een huis gekocht in rotterdam, denk dat het al zekerheidje is voor volgend seizoen

15-05-2022 21:53

GuusTilbal +419

Zeker doen! Maar wel zuur voor Ofor dan.

15-05-2022 21:40

Symex010 +5491

Nou dan heeft ie thuis een verrassing op hem wachten, wat een vrouw is dat zeg.
Die vrolijkt hem wel ff op.

15-05-2022 21:51

alexnultien +6000

Kost je ook een wissel als Bijlow gaat keepen

15-05-2022 21:39

duitser +4317

Als ie fit is is ie fit

15-05-2022 21:41

dennis-zuid +4220

Ik zou dat risico wel nemen voor de belangrijkste wedstrijd in 5 jaar

15-05-2022 21:47

frtikkieterug +6700

Liever daarvoor een wissel dan Ali erin

16-05-2022 01:57

Brutaal1908 +8959

Hij gaat ook 100% spelen. Hij is met een gebroken voet nog 2x beter dan die marciano

15-05-2022 21:39

Spiderpig +172869

Denk het ook hoor... Anders had Slot allang gezegd dat hij niet gaat keepen... Die wordt gewoon klaargestoomd voor de finale

15-05-2022 21:40

nelisvoorst +885

vind marciano met de week beter worden

15-05-2022 21:45

Keienkop010 +69531

Er zat stijgende lijn in , zag je vandaag niet veel van .

15-05-2022 21:58

ramsteijn +4883

ja, dat klopt, maar marciano maakt wel verkeerde beslissingen. je moet er gewoon staan en punten pakken bij een club als Feyenoord. Jammer dat er geen geld is voor frank, en arno. Maar we doen het samen en ook met Marciano,die onze steun wel verdiend. Alles is mogelijk.

16-05-2022 00:59

frtikkieterug +6700

Dan ben ik benieuwd waarop jij hem beoordeelt

16-05-2022 01:58

teauvenoir +77829

Unnerstall keeper van het jaar

15-05-2022 21:38

eppo +70513

Beide zien er niet helemaal koosjer uit maar qua uittrappen en rust heeft Bijlow een voordeel.

15-05-2022 21:36

Spiderpig +172869

Uit z'n goal komen bij voorzetten en als er een bal over de verdediging gaat... Zeg maar in alle punten is hij veel beter

15-05-2022 21:38

eppo +70513

Het is nog lang geen de Goeij. Bijlow is dan echt een bleek bang jongetje daarmee vergeleken. Je hebt gelijk dat ie beter is dan Marciano maar echt hoor, een matig niveau. Topclub onwaardig.

15-05-2022 21:43

Spiderpig +172869

Bijlow is nog steeds een talent die langer fit moet blijven... Maar die Marciano is een bron van onrust in de verdediging...
Bijlow zou in potentie beter kunnen worden dan De Goey en Dudek, maar daar is hij nu nog lang niet nee

15-05-2022 22:06

eppo +70513

Hahaha mooi man.

15-05-2022 22:17

alexnultien +6000

Een stabiele keeper erbij zou geen kwaad kunnen nee...

15-05-2022 21:35

robin_superfeyenoord +1816

Jank er een injectie in, Bijlow moet echt spelen in de finale. Heb inmiddels een kastje op me hart gekregen door Marciano..

15-05-2022 21:35

onno +15926

Beter dan je hart op een kastje

15-05-2022 21:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties