VI: Clubs plegen coup en willen af van de KNVB

VI: Clubs plegen coup en willen af van de KNVB

Volgens Voetbal International is er een bom gebarsten in Zeist. Een groot deel van de voetbalclubs in Nederland wil de KNVB buitenspel zetten en is van plan om de NL League op te richten. Alleen Feyenoord en Ajax hebben momenteel hun jawoord nog niet gegeven.

Na bijna negen maanden van voorbereidingen hebben de clubs onder leiding van de Eredivisie CV een formatie-akkoord bereikt over de NL League. Wanneer de plannen daadwerkelijk doorgaan, dan heeft de voetbalbond vanaf 2025 niks meer te vertellen.

''Het gaat om een grote verandering'', reageert een woordvoerder van Feyenoord over de plannen. ''Van structuur en de herverdeling van gelden en zeggenschap. Daar kun je pas ja tegen zeggen als precies duidelijk is wat dat betekent. Daarnaast ziet Feyenoord nog geen vooruitgang voor de club hierdoor.''

AZ en PSV zijn groot voorstander, vooral omdat een groot deel van de Europese inkomsten verdeeld moeten gaan worden. Bij Ajax valt dit niet goed. ''In geen enkel land wordt een club gedwongen Europese inkomsten af te staan. Het is niet zo dat wij even rustig gaan toekijken hoe ze ons geld afpakken.''

Lees meer over
KNVB
Plaats reactie
666

Carolle +29

Hete meid wil een jongen ontmoeten - http://photo2574.porra.club

08-08-2021 19:09

Fan-On-Tour +2012

Gudde en van Geel bedankt om niet mee te doen met de KKD. SC Feyenoord helpen met promotie en dan samen gaan, je moet wat

30-06-2021 18:36

roger.lindenbergh +1000

zonder een solidair plan is er straks geen serieuze eredivisie meer over...

29-06-2021 23:32

HuuV +6064

Gaan we de Europese boetes ook verdelen dan?

29-06-2021 21:15

hondje1 +334

Goed idee :D

29-06-2021 23:44

ElPanzeFr +21206

Ik vraag me vooral al wat het probleem is waarvoor een oplossing nodig is? Als herverdelen van inkomsten door clubs niet lukt via de KNVB gaat het onder een ander naampje ook niet lukken

29-06-2021 18:17

beppie172 +65576

Wel als ze daar de macht centraal neerleggen bij een Commissioner. Dan kunnen er eindelijk beslissingen genomen worden die al jaren uitblijven.

29-06-2021 21:31

Kalouless +12670

Ja dag, straks moeten wij onze Europese inkomsten ook afstaan. Gaat ons tientallen euro's kosten.

29-06-2021 16:45

Vlaartjuh03 +546

Ja snap heel goed dat ajax dit niet helemaal een briljant idee vind haha! Geef ze helaas wel groot gelijk

29-06-2021 16:04

zekspeed +4426

Feyenoord moet Ajax naaien en meedoen.

29-06-2021 15:52

beppie172 +65576

Kan Ajax naar de Superkliek. Oh nee, die gaat niet door.

29-06-2021 20:26

klick44 +18096

Ga je je Europese gelden verdelen, en de grootverdiener doet niet mee. wat een poppenkast

29-06-2021 15:32

Willem10 +11981

Dan jaag je ze ook uit de eredivisie op deze manier. Dan stelt t helemaal niks meer voor. Maar zover zal t niet komen. En stel dat wij over twee jaar ineens eens wat gaan verdienen? Kan je een flink deel aan Sparta en Sc Heerenveen afstaan. Tv gelden eerlijker....oke. Europees verdient geld moet je afblijven denk ik.

29-06-2021 19:56

beppie172 +65576

Nou en, is er een CL plek voor de teams die wel mee doen.

29-06-2021 21:31

Roel_Driesvink +1836

Goed initiatief. Het hele verdienmodel moet op de schop. Alles draait alleen nog maar om geld tegenwoordig en hark je niet genoeg binnen uit Europees voetbal dan kun je het jaar daarop weer toekijken hoe de verhoudingen nog schever groeien.

Oja, had iemand al over berghuis gezegd dat het een vieze **rat is?

29-06-2021 15:30

klick44 +18096

Draait in deze opzet dus nog meer om geld. De verhoudingen zijn allang al zoek. zou ook niet willen betalen voor wanbeleid bij anderen

29-06-2021 15:33

TalkOfSBeek +3987

dus ik verdien minder geld dan mijn buurman, dus moet mijn buurman mij ondersteunen. kromme wereld. wie wint krijgt geld. zo werkt dat.

29-06-2021 15:18

cluepon +3832

De winnaar van de tour deelt ook met zijn ploeggenoten. Je bent deels afhankelijk van elkaars sterkte.

29-06-2021 19:52

TalkOfSBeek +3987

Ploeggenoten is anders dan andere clubs

29-06-2021 19:54

leofric +4474

Zoals het nu omschreven is, kan ik de reactie van Ajax goed begrijpen. Ik zou het ook heel vervelend vinden als Feyenoord een keer Europees goed draait om dan vervolgens het verdiende geld te moeten verdelen met clubs als Heerenveen, Sparta, Twente en al de rest. Maar ook voor dit geldt: eerst even afwachten in hoeverre alles klopt wat er nu geschreven wordt.

29-06-2021 14:12

JDJ +17879

Jan de Jonge heeft dit proces in werking gezet. Dacht dat Feyenoord tegen was omdat dit vooralsnog de plannen in de weg staat om Feyenoord onder 21 te laten doorstromen.

29-06-2021 14:11

beppie172 +65576

Alle jeugdteams er dan uit. Dan krijg je gelijkheid en kan je naar een kleinere eredivisie mocht de Beneliga niet doorgaan.

29-06-2021 21:36

TijnFR1990 +1137

Interessante ontwikkeling - ik snap alleen nog niet helemaal hoe dit dan echt in zijn werk zou moeten gaan. Komt het amateur voetbal tm eerste divisie onder de KNVB te staan en als je promoveert/degradeerd switch je van 'club'?

Ergens wel jammer dat het zover moet komen om verandering te krijgen. Ik scheld vaak en graag op de KNVB maar 90% van de zaken zijn goed geregeld.

Een competitie zonder 020 lijkt me echter wel wat ...... :)

29-06-2021 14:09

beppie172 +65576

Ere- en eerste divisie zijn samengegaan. KNVB is dan van de amateurs.

29-06-2021 21:37

theo_de_tokkie +12933

die verdeling is juist hetgeen wat een bayern of psg scenario voorkomt.

29-06-2021 13:54

ruudger +8412

Prima, kan de KNVB weer de aandacht richten op de amateurs en hun waar geven voor hun contributie. Waar hebben we de afgelopen 15 maanden lidmaatschap KNVB voor betaald? Wat heeft KNVB als overkoepelende bond en belangenbehartiger van de leden aan lobby werk gedaan bij de regering??

29-06-2021 13:50

Solida +37328

Helemaal als FdB niet de laan wordt uitgestuurd

29-06-2021 13:45

Fr_88 +15812

Slaat echt nergens op. Ik wil ook van de KNVB af, maar inkomsten uit prestatie horen niet verdeeld te worden. Dat klopt gewoon niet. Herverdeling van tv gelden etc kun je nog over nadenken. Maar van een anders verdiende geld blijf je af

29-06-2021 13:44

JimRTM +6929

Ah, das mooi! Dan ga ik Rutte even bellen of ik m'n loonbelasting terug mag.

29-06-2021 14:43

Fr_88 +15812

Dat was een leuke vergelijking geweest als hij klopte. Andere clubs betalen namelijk al geen loonbelasting over hun inkomsten uit de CL omdat ze niet meedoen.

Het is een beetje alsof je niet investeert in Shell maar wel dividend wil ontvangen

29-06-2021 15:01

beppie172 +65576

De balans in de verdiensten is totaal uit het lood geslagen door de CL gelden van de UEFA. Dat ze bij de UEFA er alles aan doen om de rijke clubs rijker te maken en daarmee de competities veel te voorspelbaar worden moeten zij weten, dit zou een prima tegenbeweging zijn die een voorbeeld kan worden voor veel andere landen waar de TV inkomsten laag zijn. Een voorspelbare competitie verkoopt ook niet goed en levert minder op. Belang dus om de competitie spannender te maken en dan is verdelen van een groot deel van de Europese verdiensten een prima alternatief als de verdeling ervan op basis van prestaties in de competitie plaatsvind. Zo komt er alsnog op basis van prestaties een mooi bedrag binnen bij de topclub, maar niet de factor 10 die het nu is.

29-06-2021 22:12

FR-Brabant +11051

Logische beredenering vanuit AZ en PSV, maar het feit wil dat het vooral alle clubs, behalve Ajax, voordeel oplevert. Ik snap hun standpunt ook zeker wel - ook al voelt het oneerlijk

29-06-2021 13:39

beppie172 +65576

CL vergoedingen zijn ook oneerlijk. Daar heb je geen invloed op. Hierop wel.

29-06-2021 22:13

Laurens +2

Een hele lastige discussie met meer haken en ogen dan ik eerst dacht. Ik kan het wel vinden met de mening van Ajax over het verdelen van het Europees verdiende geld. Stel wij draaiden goed in Europa hoezo dan ineens de winst in 18 stukjes verdelen. Al zie ik natuurlijk wel een sterke eredivisie waarin elke club gelijke kansen krijgt. Maar voor wat ik nu zie, zie ik dat plan, komende van AZ & PSV allereerst om Ajax af te stoppen onder het mom van "het verbeteren van de eredivisie". Aan het probleem moet zeker wat gedaan worden maar dit voorstel vind ik niet bijdragen aan de eventueel komende oplossing.

29-06-2021 13:29

Armin +8911

Is dit stukje van de speld?

29-06-2021 13:19

willykment +2143

Ik zou als Feyenoord zijnde alleen akkoord gaan als Jong Feyenoord in de eerste divisie kan spelen, die deal moet toch wel te sluiten zijn.

29-06-2021 13:19

WTSGD +18135

Als je bijvoorbeeld kijkt naar PL TV gelden

In 18/19 (meest recente wat ik snel kon vinden):
- Man City ontving 151 miljoen (meest)
- Huddersfield ontving 97 miljoen (minst)
- Man City dus 55% meer

Eredivisie:
- Ajax ontving 10,5 miljoen (meest)
- RKC ontving 1,8 miljoen (minst)
- Ajax dus 483% (!) meer

Echt heel gezond systeem inderdaad. Lekker eerlijk ook. En ja, wij profiteren daar ook deels van. Betekent nog niet dat je als supporter niet kritiek kan hebben op dat systeem.

29-06-2021 13:12

bowmanowns +5023

Percentages gebruiken bij zulke kleine bedragen zorgt voor scheve vergelijkingen.

Stel alsnog we verdelen de boel en Ajax levert 2 miljoen in wat direct bij RKC zou komen, is dat nog een druppel op een warme plaat. Voor RKC zou het iets betekenen, voor de bedrijfsvoering. Bij Ajax is het 1x CL spelen je trekt het gaat weer groter.

29-06-2021 13:21

WTSGD +18135

Je kan het ook omrekenen naar % van de totale TV gelden pot, maar het punt blijft hetzelfde. Is gewoon oneerlijk systeem. Je hoeft ook niet te streven naar een volledig gelijke competitie, maar een wat eerlijkere verdeling van TV gelden + bijdrage van Europese gelden kan al een enorm verschil maken. Zeker als je daar dingen tegenover zet bijv, zoals kunstgras weg en uitvakken groter (waar de grotere clubs weer van profiteren).

29-06-2021 13:28

bowmanowns +5023

Mijn punt is meer dat percentages bijna altijd cijfers maskeren. Vergelijkingen maken op basis van percentages zegt daarom niet zoveel. Het zegt enkel wat over verhoudingen. Even los van alle andere gelden, hadden we het in dit geval alleen over tv gelden. Grote verschil komt natuurlijk bij Europees geld.

Maar wat is eerlijk? Ik ben niet van mening dat Europees geld inleveren eerlijk is. Dat is dan weer persoonlijk, wat in dit geval bij de keuze van Feyenoord en Ajax ook een gegeven lijkt te zijn. De manier waarop je er naar kijkt maakt ook verschil, het aantal mensen dat jij trekt als kijker (grote achterban) zou dan per definitie meer geld op moeten leveren. Is nu ook niet het geval. Het resultaat van geld verdelen is waar je dan de nadruk op zou moeten leggen. Ik denk voornamelijk dat een sterkere interne competitie het grootste voordeel is.

Het zal daarin altijd een gevecht tussen de grote en de kleintjes blijven. Je kan ook kijken naar wat het aandeel van tv geld in de totale begroting is van een club. Is dat in Engeland groter of kleiner dan in Nederland?

Overigens heb ik er niet zo'n hele sterke mening over hoor, ik probeer het vooral in wat verschillende perspectieven te plaatsen.

29-06-2021 16:13

Bobs Rosewood +726

Dat heeft niets met inkomsten uit Europa te maken, en daar gaat het hier om.

29-06-2021 14:08

Ladinsky2021 +6052

In NL leiden de CL premies tot een enorme scheefgroei. Dus vind het eigenlijk geen raar plan dat je deze inkomsten (deels) herverdeelt.

In Engeland krijgen alle clubs al enorme bedragen uit de TV rechten dus dan zijn die extra CL inkomsten voor clubs als City en Chelsea in verhouding te overzien.

Uiteraard moet het ook voor de deelnemers aantrekkelijk blijven om Europees te spelen, dus een belangrijk deel van de inkomsten (50%?) zal wel aan de deelnemende clubs ten goede moeten komen.

29-06-2021 13:05

FRlegend +16955

TV gelden in Engeland zijn onderling eerlijker verdeeld dan in NL.

29-06-2021 13:06

FRlegend +16955

Iedere ton telt voor NLse clubs.

29-06-2021 13:48

Lorde +772

Dan voer je zelf uitstekend beleid om vervolgens hier niet de vruchten van te kunnen plukken en door te groeien en je winst te moeten delen met concurrenten. Ik snap volledig dat Ajax dit niet ziet zitten. Zie je dit zelf ook zitten bij je eigen bedrijf? Echt achterbaks ook van PSV en AZ.

29-06-2021 13:00

Heisenberg +6214

Het doel van een competitie is om competitief te zijn.

29-06-2021 13:02

Lorde +772

Ja en als clubs het verkloten mogen andere het financieel oplossen?

29-06-2021 13:03

driedetti +335

Nee dat is het doel van de clubs. Dat Feyenoord slecht bestuur heeft is geen reden om te bedelen bij anderen

29-06-2021 13:06

FRlegend +16955

Hoe kan je beleid maken als je beste talenten op hun 15e gek gemaakt worden met 3x zo hoog contract door de op CL gelden drijvende numero uno?

29-06-2021 13:07

Yorampaar +4082

Nouja dat gebeurde wel soortvan in Duitsland, toen Bayern financiële hulp gaf aan Dortmund

29-06-2021 13:07

Lorde +772

Het gaat hier niet alleen om geld maar ook toekomst visie, hoeveel spelers breken bij ons door? Wij spelen geen kkd etc. Ajax is ook gewoon een bedrijf met aandeelhouders. Die gaan als die clubs voor de rechter slepen mocht dit waar zijn.

29-06-2021 13:10

Lorde +772

En dan geeft de knvb straks de clubs een boete net zoals de uefa deed, is het weer huilen dat ze geen geld hebben. Ongelofelijk dit

29-06-2021 13:03

cluepon +3832

Als je dan toch richting bedrijven wilt trekken: daar zit dan een instantie die controleert of een markt wel concurrerend genoeg blijft. Zijn bedrijven in de USA voor opgesplitst.

29-06-2021 13:05

VakjeTT +4702

Ajaks wil het Bayern/PSG van Nederland worden. Elk jaar kampioen. Dan wordt de eredivisie nog minder intressant . En ook ondertussen wel al het talent bij de andere clubs weghalen. Maar aan de andere kant, Feyenoord heeft het echt 1000% aan zichzelf te wijten dat het zo ver heeft kunnen komen. Had Feyenoord het zelfde bestuur en beleid gehad als een club als AZ dan had Feyenoord met zo’n grote aanhang kunnen aanhaken bij Ajaks… maar nee hoor, alleen maar interne belangetjes bij Feyenoord en nooit eens echt doorpakken

29-06-2021 13:08

FRlegend +16955

Nouja, we voeren nu wel echt een andere koers. Nieuwe scouting, nieuw aankoopbeleid, andere speelstijl met Slot en Stam als head of methodology die dat in de jeugd moet doorvoeren. Gesprekken met externe financiers voor financiële impuls en nieuw stadion in aantocht. Duurt alleen paar jaar voor je die effecten goed in beeld hebt.

29-06-2021 13:13

fr1985 +6271

Precies. We zijn nu de goede weg ingeslagen. Het vervelende voor ons als supporter is dat we zeker een paar jaar geduld zullen moeten hebben voor we er de vruchten van kunnen plukken.

29-06-2021 14:57

duitser +4317

Maar hoe denken hun dan europees te gaan spelen? Uefa gaat ze echt niet zomaar toelaten

29-06-2021 12:56

cluepon +3832

In Spanje en Engeland heb je ook eigen organisaties die de competitie regelen, daar werkt het ook. het kan op zich best.

29-06-2021 13:06

Dezwartetulp +76658

Goed voor de clubs, maar wel even iets regelen om Oranje overeind te houden.

29-06-2021 12:53

MeneerLarsson +10978

Hele tijd van die plannetjes… waar slaat dit op? Dat PSV en AZ hier achter staan. Ik snap het wel, die willen Ajax niet te ver zien uitlopen.

Dat wil niemand, maar dit is ook debiel.

29-06-2021 12:52

driedetti +335

Ik ben ook helemaal klaar met al die clubs die weer een nieuwe competitie willen, natuurlijk krijgt de kampioen meer. Of moet Feyenoord ook een deel van de ticketinkomsten gaan afstaan aan clubs met een kleiner stadion, want anders zielig ofzo

29-06-2021 12:51

michiel2424 +29039

Maar dit plan gaat over zoveel meer dan alleen dat. Heb je het wel gelezen?

29-06-2021 13:11

Lorde +772

Dus als je al je zaken goed op orde heb, je meer wedstrijden moet spelen (Europees), moet je geld afstaan? Wat een totale onzin zeg.. Dan speel je toch lekker geen Europees meer, waarom zou je de zooi van andere clubs willen oplossen.

29-06-2021 12:50

fr_1993 +78222

Een club die 60.000.000 per jaar uitgeeft aan salarissen om Champions League te blijven halen is geen goed financieel fundament en schaadt diezelfde club op langetermijn.

29-06-2021 12:51

Lorde +772

Met die 60 mil doel je op de amsterdammers? Die gasten kunnen 6x cl mislopen omdat ze een berg eigen geld hebben, bij hun is het echt geen code rood als ze 3x cl mis lopen. En dat hebben ze ook pas de afgelopen 13 jaar zelf gecreëerd, was echt niet altijd zo.

29-06-2021 12:55

WTSGD +18135

Dit is precies wat er mis is in het voetbal. Omdat je er blijkbaar niet massaal geld kan harken, hoef je geen Europees meer te spelen.

Echt het teken van een gezond, sportief systeem…

29-06-2021 12:52

WTSGD +18135

Blijkbaar zijn veel mensen hier gewoon voorstander van een competitie met extreme scheefgroei, waardoor op den duur alle competitiviteit dreigt te verdwijnen.

Zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die het zo leuk vonden dat ajax goed presteerde in de CL. Oh wat was dat zo goed voor het NLse voetbal…

29-06-2021 12:49

RSRotterdam +833

Jan de Jong ook gewoon een gekkie die lijdt aan zelfoverschatting

29-06-2021 12:49

JDN1987 +22748

Ajax moet lekker uit het hele nederlandse voetbal stappen. Voor iedereen leuker.

29-06-2021 12:48

Southsider +2400

Tuurlijk niet man.
Waarom zou je dat willen? Zodat je dan 1 keer in de 10 jaar kampioen wordt i.p.v. 14 jaar?
De klassieker zal altijd moeten blijven. Dat is wat de twee clubs zo groot maakt.

29-06-2021 12:53

JDN1987 +22748

Waarom zou Feyenoord hier tegen zijn?

29-06-2021 12:46

WTSGD +18135

Waarschijnlijk omdat ze de illusie hebben in de buurt van ajax te komen met een nieuw stadion / nieuw beleid

29-06-2021 12:47

JDN1987 +22748

Toekomst en geschiedenis zijn een illusie . We leven in het hier en nu. En nu is Feyenoord net zo zwak als de rest. Dit is nadelig voor maar een club. Waarom staat Feyenoord naast ajax. Dit is een misplaatste arrogantie van Feyenoords kant. Zeker omdat psv voor is.

29-06-2021 12:51

frederico +275

Ajax is altijd superieur geweest aan Feyenoord en andere clubs. Die haal je nooit meer in.

29-06-2021 12:46

rbn_ +160

Ajax komt in de problemen als zij een paar keer CL inkomsten mislopen.

29-06-2021 12:48

Fey010_015 +94042

Maar die lopen ze precies niet mis (of ze worden kampioen dus directe plaatsing of anders via de voorrondes)… zeker niet als ze doorgaan met zwakker maken van eventuele concurrentie ala bayern

29-06-2021 12:51

YogimeI +3161

Je kan er geen genoeg van krijgen he 020?

29-06-2021 12:48

frederico +275

Heb niets met Ajax, echter, op sportief vlak een grootmacht.

29-06-2021 12:49

driedetti +335

Ja maar je praat er altijd zo positief over

29-06-2021 12:52

Juicher +62021

Hun prestaties zijn ook positief. Hun beleid ook. Mag gewoon gezegd worden hoor.

29-06-2021 12:56

gokufan +5457

Dan moe je maar kampioen worden en beter in Europa presteren tyfus pisvee en az

29-06-2021 12:45

samdjs +4201

een coup. nou nou

29-06-2021 12:45

eefb014 +5417

Als de c lubs die Europees gaan spelen hun geld af moeten staan is het probleem snel opgelost. Over 5 jaar is er geen geld meer uit Europa want dan doen we echt niet meer mee. Wat een idioot idee.

29-06-2021 12:45

Tilburgert +56725

Logisch. Er wordt hoog ingezet dan kan er goed worden afgedongen. Nederland is namelijk de extreemste competitie qua verdeling televisiegelden. In geen enkel ander land is het relatief verschil tussen het ontvangen tv-geld van de nummer 1 en de nummer 18 zo groot.

29-06-2021 12:44

SalsaSamba +6532

Dit wordt een drama. Clubs willen meer macht en hun zin doordrukken. Nu dat niet kan gooien ze het grootste geschut dat ze hebben in de strijd. Het is een illusie om te denken dat het nieuwe bestuur eerlijker en beter wordt

29-06-2021 12:44

Ratfield +3566

hahahahahaha GUDDE OUT ronde 2 .... zou het dan aan ons liggen Ertic? Of aan je eigen incompetente rotkop!

29-06-2021 12:44

johanna +131

Waarom moet het voetbal naar de kloten worden geholpen puur en alleen om geld. Het gaat tegenwoordig helemaal niet meer om het voetbal.

29-06-2021 12:42

Samfr +1168

Waarom beginnen ze niet met die beneliga in de vorm van een bekertoernooi om te proberen: gewoon top 8 van beide landen laten spelen, zijn Max 4 extra potjes in de 2e seizoenshelft, buitenlandse ervaring tegen teams die je anders niet treft, mooie affiches ook nog eens tegen Luik, Antwerp, Brugge, Anderlecht..

29-06-2021 12:42

Pas +6934

Geld geld geld….waar is de passie gebleven.. de liefde voor een club… trots dat je in een shirt van je club mag spelen waar je toen je jong was alleen maar van kon dromen. Bah…

29-06-2021 12:40

duitser +4317

Wat een kansloos en typisch nederlands gezeik

Waarom zou ajax hun inkomsten moeten afstaan?

29-06-2021 12:36

WTSGD +18135

Om een gezonde competitie te hebben? Ipv waar de titelwinnaar al vast staat voordat de competitie uberhaubt begint?

29-06-2021 12:39

frederico +275

Dat is ook echt Ajax's probleem he. Ajax is een voetbalclub geen organisatie die Nederlandse clubs verder helpt. Ajax heeft jaren goed beleid gevoerd en mede dankzij dat enorm veel centen gegenereerd. Bij Feyenoord zal dat een utopie zijn.

29-06-2021 12:41

Woeke +8622

Precies dit! Het heeft nu niets meer met sport te maken.

29-06-2021 12:42

Orgullo +7666

Nouja, het is wel degelijk ook het probleem van Ajax. Als je geen competitieve competitie hebt heb je geen tegenstand, willen spelers niet naar je toe komen en verzwakt de nationale competitie verder. Natuurlijk is het van belang van de clubs om in een sterke competitie te blijven spelen.

29-06-2021 12:43

WTSGD +18135

Uiteindelijk is het ook het probleem van de jeauden als het fundament van een gezonde competitie (competitiviteit) verdwijnt.

29-06-2021 12:44

eefb014 +5417

En die tegenstand hebben ze nu elk jaar, spelen namelijk cl.

29-06-2021 12:47

duitser +4317

Ach rot toch op man

Is hun eigen verdienste. Dat andere clubs zo kut spelen is niet hun probleem

29-06-2021 12:49

duitser +4317

Ja want niemand wil naar bayern 😂

29-06-2021 12:49

Lorde +772

Omdat clubs als Feyenoord (zie transferbeleid) ADO nac etc er een puinhoop van maken mogen andere het oplossen? Zou daar ook geen zin in hebben

29-06-2021 12:52

onbekend +89252

Die competitie is natuurlijk wel een stuk sterker...

29-06-2021 12:58

vakje-e +6743

Joden die op hun geld willen zitten, verrassend

29-06-2021 12:35

ankona +13665

Alles voor de centen. De BVO's vergeten alleen dat voetbal een volkssport is. Alle jongetjes (en steeds meer meisjes) voetballen bij de lokale verenigingen.

Wat de prof clubs doen is daar talenten shoppen en geld verdienen dankzij de brede populariteit. Vervolgens wordt de organisatie die vooral staat voor dat brede fundament buitenspel gezet omdat de elite er een paar centen extra aan over wil houden....

29-06-2021 12:34

YogimeI +3161

Haha wordt dus een competitie zonder degradatieregeling. Hoe kan je daar voor zijn?

29-06-2021 12:31

WTSGD +18135

Tuurlijk. Daarom zijn de KKD clubs ook voor?

29-06-2021 12:40

Korneev +5582

De UEFA gaat nooit toestaan dat de KNVB buiten spel wordt gezet. Die zijn wel klaar met de coupe pogingen en zullen dit gaan gebruiken om clubs te straffen die minder groot zijn dan Barcelona etc. Anderzijds zou het voor Feyenoord niet zo slecht zijn om mee te delen in de CL inkomsten van 020. Ze spelen al met onze talenten en spelers, dus dat klinkt best eerlijk. Wij moeten sowieso de komende jaren Europees voetbal zien te halen. Ben benieuwd....

29-06-2021 12:28

el_capitano +13916

Jamaar als wij europees voetbal halen dan moeten wij ook meer afstaan.

En we hebben al niet veel geld

29-06-2021 12:32

Breakdown +10793

Maar als wij door allerlei investeringen te doen en risico's te nemen kampioen worden en eindelijk de CL miljoenen opstrijken, is het dan nog eerlijk dat we dat moeten delen?

29-06-2021 12:33

Korneev +5582

Zie dat voorlopig, helaas, nog niet gebeuren. Eerst zullen we heel wat clubs voorbij moeten, voordat wij CL gaan spelen. De organisatie staat nog niet eens, als je realistisch kijkt, nog afgezien van de alle verschillende belangen in de top.
Denk dat wij de komende jaren met verdelen beter af zijn dan niet verdelen. Anders zouden PSV en AZ hier toch ook niet voor stemmen....

29-06-2021 12:38

Breakdown +10793

Dat is dus precies wat ik bedoel. Stel dat wij over 5 jaar structureel meedoen om de titel, dan gaan daar een aantal jaar aan vooraf waarin wij veel moeten investeren in de selectie, staf, accommodaties, energie moeten steken in het opleiden van spelers en het uitwerken van een succesvolle visie. Als je dat dan eindelijk zijn vruchten afwerpt komen er een aantal aasgieren die het "niet eerlijk" vinden en moet je ineens de helft van je inkomsten gaan afstaan. Zo werkt het niet in het leven.

29-06-2021 12:42

fr_1993 +78222

Ja. Je kunt van die 40mio inkomsten best een kwart afstaan aan de rest van de teams. Aan 30mio moet je per jaar toch een heel eind kunnen komen?

29-06-2021 12:53

ankona +13665

Precies, mooie kans voor FC Lisse om binnenkort CL te spelen.

29-06-2021 12:35

frederico +275

Al onze talenten. Heb je het over Ajacieden in Feyenoorddienst? Vejinovic, Vermeer, Elia, Jan Arie vd Heijden, Goossens, Basacikoglu, Hahn.

29-06-2021 12:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties