"Feyenoord heeft nog genoeg om op terug te vallen"

"Feyenoord heeft nog genoeg om op terug te vallen"

Terwijl er nog wordt nagepraat over de matige wedstrijd van Feyenoord tegen AZ, komt dezelfde tegenstander woensdag alweer op bezoek. In FC Rijnmond werd daarom ook kort vooruitgeblikt op dat duel. Gaan we in De Kuip net zo'n matige wedstrijd zijn als in Alkmaar?

"Dat is niet te hopen natuurlijk, maar er is ook geen reden om dat te denken", luidde het antwoord van Sjoerd Mossou. "Je hebt altijd wel eens een mindere dag, ieder team heeft dat. Feyenoord heeft nog genoeg om op terug te vallen. Het is niet over hele wedstrijden goed geweest en vaak zat er te veel verval in wedstrijden, maar er is geen aanleiding om te denken dat je nog een keer zo speelt als zondag."

Harry van der Laan denkt hetzelfde: "Het verschil tussen uit en thuis komt er ook nog bij. De manier van spelen in Alkmaar, het vooruit verdedigen en vastzetten... Ik denk niet dat AZ dat in De Kuip ook gaat doen." Mossou denkt zelfs dat de matige wedstrijd in Alkmaar op het juiste moment kwam voor Feyenoord. "Je moet een belangrijke fase van het seizoen in, je hebt slecht gespeeld, maar toch gewonnen. Daar kun je als trainer ook weer slimme dingetjes uit halen om het weer beter te krijgen. En Arne Slot is daar een meester in."

Stengs twijfelgeval
Achter de naam van Calvin Stengs staat nog wel een vraagteken. Hij keerde dit weekend terug, maar het is de vraag of hij de komende weken fit genoeg zal blijken om alles te kunnen spelen. "Net als met Trauner wordt er dan gekeken wat de reactie zal zijn na deze wedstrijd", lichtte clubwatcher Dennis Kranenburg toe. "Het was fysiek best een pittige wedstrijd. Gezien het belang van woensdag zal hij er in ieder geval bij zitten", voorspelde hij. "Dan ben ik ook benieuwd: zet je hem weer aan de zijkant, of wil je zijn creativiteit juist op het middenveld gebruiken?"

Lees meer over
Calvin Stengs
Plaats reactie
666

Tullamoredrew +1961

We smelten de kazen.

06-02-2024 10:53

Tullamoredrew +1961

We smelten de kazen.

06-02-2024 10:53

TheHideAway +38528

Één keer smelten is voldoende.

06-02-2024 18:25

RidderkerkFeyenoord +2141

Woensdag rol je ze met 4-0 op. Az heeft meer gegeven dan in de laatste 10 duels, die zijn op.

06-02-2024 07:09

GernotKokcu +3949

Plus pavlidis is er ook niet bij. Hun gevaarlijkste speler

06-02-2024 09:13

DJ225 +372

4-4-2 zou ik wel eens willen zien .

Gimenez Ueda

Zerrouki Timber Wieffer Stengs

Hartman Hancko Trauner Geertruida

en bij 4-3-3 met Paixao en Sauer en Santi in de spits !!!!

06-02-2024 01:34

Dennis.R +2099

Lingr ipv Zerrouki..rest eebs

06-02-2024 08:28

kazan +1458

gewoon met Japan en Mexico voorop en 8 er achter die van elkaar weten wat ze moeten doen en we zijn een ronde verder

06-02-2024 00:47

Arcturian_ +3167

Tsja matige wedstrijd maar je wint wel en geeft vrijwel niets weg

Probleem ligt in de voorhoede, misschien 4-4-2 spelen?

06-02-2024 00:32

WvH +15339

Ok. Het loopt niet helemaal lekker. Maar ik vertrouw nog steeds volledig op Slot en DtK. 3 jaar geleden was het bijna over en sluiten bij ons. Arnesen, DtK en Arne hebben alles weer vlot getrokken. Finale CL Kampioen. Spelers zijn weer veel waard.

Hoop spelers nu uit vorm. Maar als Arne vindt dat Slory, Ivanusec, Sauer, Lingr etc nog niet goed genoeg zijn dan accepteer ik dat en we gaan het zien. In Slot we trust.

06-02-2024 00:26

R2-D2 +10355

ik vind Lingr eigenlijk altijd wel prima spelen als hij mee doet, mag van mij meer tijd krijgen

05-02-2024 22:16

kungfu-fraser1 +362

Niemand groter dan de club.

Hoogstens helden. Van Persie, van Hanegem, Moulijn.

Misschien Kuyt, De Wolf, Gio.

Sorry Justin, Santi jij ook (nog) niet.

Als je blijvend succes wil hebben zal je moeten door selecteren door aan de bovenkant aan te vullen

05-02-2024 21:29

FR-Arnhem +49849

U vergeet hier Tininho. Verder eens!

05-02-2024 21:38

Pritstift +1158

Lord Nelom uiteraard

05-02-2024 21:42

Drie90 +8324

Feyenoord heeft onder Slot ieder seizoen moeilijke perioden meegemaakt. Vaak wel aan het begin van het seizoen. Resultaat in deze fase het belangrijkst, beter spel komt vanzelf wel

05-02-2024 21:23

rockn_roll +8226

We vallen meestal terug. Beter deze keer niet

05-02-2024 20:39

MaartenTT +19847

Veel betweters hier weer. Zoals de citroenclub betaamd voor 80% met een negatieve insteek.

Het doet mij pijn te lezen dat er veel posters zijn die de - door ons allen zo gehate - Ajax-arrogantie volledig hebben overgenomen. Na een aantal PRIMA jaren (ook dit seizoen) is alles en iedereen ineens bagger.

Jammer.

05-02-2024 20:18

Tapiaz +28530

helemaal mee eens, kijk nou eens waar we vandaan komen! FC Drita, weet u nog? Gewoon 2e worden, is al helemaal prima dit jaar. 40 miljoen pakken door CL-deelname en rustig door gaan met de wederopbouw!

05-02-2024 20:39

Janjaapdepaapknaap +2085

Haha de citroenclub, mooie!

Je hebt een heel goed punt over de Ajax-arrogantie, merk ook dat daar meer van is. Maar voor mij is het hier niet ineens bagger. Altijd al veel negativiteit geweest, sowieso overal op 't internet. Hadden we maar wat meer mantelzorgers, familieleden, vrienden of onbekenden om tegen aan te zeiken, dan was de citroenclub hier vast in de minderheid.

Met zoetzure groet

05-02-2024 20:49

010forlife +2977

Zoetzuur ? Ben je een halve citroen haha

06-02-2024 00:00

kunstgrashater +8518

Feyenoord thuis gekkenhuis 🤝

05-02-2024 20:13

rodjeknor +5307

Komt iedereen weer met die fantasieopstellingen met spelers die het op hun favo positie niet laten zien en dan maar op een andere plek het moeten gaan doen. Hoe ruk Paixao ook speelt, Sauer heeft behalve potentie nog niks laten zien waaruit blijkt dat hij aanvallend onze redder gaat zijn. Die moet je laten invallen in een goeddraaiend elftal. Ivanusec kan het niet belopen op rb, dus zeker niet op 10. Minteh gaat niet ineens meer overzicht dan Stengs krijgen. Kortom: je eerste lijn is gewoon je beste lijn, ook al draait het even wat minder.

05-02-2024 20:11

beppie172 +65575

Je hebt Stengs nodig als 10 en Timber als 8. Dan kan Minteh op de flank. Kan ie af en toe ook nog wisselen kan kant met Paixao.

05-02-2024 21:58

rodjeknor +5307

Komt iedereen weer met die fantasieopstellingen met spelers die het op hun favo positie niet laten zien en dan maar op een andere plek het moeten gaan doen. Hoe ruk Paixao ook speelt, Sauer heeft behalve potentie nog niks laten zien waaruit blijkt dat hij aanvallend onze redder gaat zijn. Die moet je laten invallen in een goeddraaiend elftal. Ivanusec kan het niet belopen op rb, dus zeker niet op 10. Minteh gaat niet ineens meer overzicht dan Stengs krijgen. Kortom: je eerste lijn is gewoon je beste lijn, ook al draait het even wat minder.

05-02-2024 20:11

arthurschopenhauer +23102

Wtf is er nu weer met Stengs? Hij is toch net terug?

05-02-2024 19:53

JonaS +1218

Wat heedt die paixao nou de afgelopen maanden gepresteerd? Helemaal geeen ene klote!

05-02-2024 19:47

arthurschopenhauer +23102

Heeft geen pepernoot geraakt. Waarom hij zoveel krediet krijgt is mij echt een raadsel.

05-02-2024 19:53

bd +1192

Wie anders dan? Ivanusec nog meer uit vorm, nieuwkoop??

05-02-2024 20:01

loki420 +1123

Slory, Sauer

05-02-2024 20:06

rz1973 +2918

Wellenreuther
Geertruida - Trauner - Hancko - Hartman
Wieffer - Timber
Stengs
Minteh - Gimenez - Sauer

Stengs, Minteh & Sauer de opdracht geven om Gimenez te bedienen... en niet voor eigen gewin te gaan.

(gedurende de) 2 helft vervangen:
Stengs -> Lingr
Minteh -> Paixao
Gimenez -> Ueda
Sauer -> Ivanusec

05-02-2024 19:43

arthurschopenhauer +23102

Gimenez er heel snel uit aub. Kan dat gestuntel niet meer aanzien. Met de rest akkoord.

05-02-2024 19:55

Sodom +2796

Gewoon kaasfondue..

05-02-2024 19:15

Dave +1201

Gimenez Paxiau Stengs niet in vorm . Tja dit is je complete voorhoede dus het is te hopen dat de vorm snel weer terugkomt

05-02-2024 19:11

arthurschopenhauer +23102

Sauer; Ueda en Minteh inbrengen. Problem solved.

05-02-2024 19:55

tdetank +11757

Laat Stengs gewoon een paar weken bijkomen. Op deze manier hebben we er niets aan.

05-02-2024 18:55

1970hetjaarvan +7416

‘Gewoon’
‘Een paar weken’
Mooie termen, goed advies

05-02-2024 19:23

arthurschopenhauer +23102

Ja sterk geformuleerd

05-02-2024 19:56

GentlemanGio +1764

Nou inderdaad, zulk sterk advies zal Slot zeker ter harte nemen

05-02-2024 20:13

CoMulder +16625

Stengs op 10 en Paixão op rechts, waar hij verreweg het beste rendeert. Hoe moeilijk kan het zijn. Moet Stengs natuurlijk wel fit genoeg zijn.

05-02-2024 18:52

GentlemanGio +1764

Tsja op papier lijkt dat wel de sterkste optie. Ik denk alleen dat Slot niet weet wat-ie dan met linksbuiten aan moet. Als hij Ivanusec daar nu neerzet, gaat die bakken met kritiek krijgen en niet beter spelen. Sauer mag van mij best, maar ik vrees dat ook hij wordt afgemaakt als het dan een paar wedstrijden niet loopt. Plus, dit is niet de tijd van het seizoen om te experimenteren, denk ik… het blijft een lastige keuze

05-02-2024 20:16

beppie172 +65575

Stengs terug op 10 en Minteh rechtsbuiten. Verdedigen ze dan weer zover vooruit, dan kies je de lange bal op onze voorste drie waarbij de snelheid van onze Gambiaan dan een belangrijk wapen is.

05-02-2024 18:48

Bati +39318

Paixao rechtsbuiten, Sauer linksbuiten

05-02-2024 19:48

FRW4 +292

Lingr op de plek van stengs
Ueda op de plek van santi
Beelen op plek van trauner

05-02-2024 18:32

CollinKazimRichards +13204

Goed Peter Bosz!

05-02-2024 18:44

beppie172 +65575

Je hebt de invallers na 80 minuten bij een voorsprong waarschijnlijk goed voorspeld.

05-02-2024 18:49

Thewizzard +10923

Plus Sauer op linksvoor en Paixao/Minteh op rechtsvoor

05-02-2024 19:08

wateringer +15987

Nee, gewoon Santi laten starten, niet straffen door hem op de bank te zetten, die gast weet ook wel dat het beter moet en dat kan alleen door te spelen niet door stil te zitten.

05-02-2024 19:20

louisvanderploeg +12979

Zou Arne het aandurven om Luka op de plek van Stengs te zetten. Kijken hoe hij de ballen weg steekt en het spel verdeeld.

Vonden jullie overigens ook niet Feyenoord dat opbouwen van achteruit wel een beetje aan het overdrijven is.
Afgelopen zondag begonnen ,e zo goed, lekker snel bal spel, goed bewegen, maar na de 0-1 ging het ineens stukken langzamer allemaal.

05-02-2024 18:31

tussenjaar +6196

Ik zou dat niet aandurven.

05-02-2024 18:32

VSNFR +12031

Het opbouwen van achteruit werd minder toen Bijlow ervaf moest. Voetballend is er dan toch wel een stukje minder vertrouwen in Wellie maar voor de wedstrijd gisteren pakte dat juist wel positief uit, even weer wat verder van de goal spelen.

05-02-2024 18:48

Km010 +5179

Ok mooi zo

05-02-2024 18:30

René.V73 +75

Stengs gewoon rust geven, Nieuwkoop op rechts, minteh ipv paxaio op links en Lingr op 10!!! Met daarachter Wieffer & Timber, komt het helemaal goed

05-02-2024 18:16

F5 +2821

Gimenez timber trauner Wieffer en paixao sparen. 2e plek is heilig.

Ueda zerrouki milambo van Beelen en Sauer erin. Prima kwaliteit om van az te winnen

05-02-2024 18:04

jonathan_van_der_krogt +2324

De beker is ook heilig. Elke prijs is er één. Timber en Wieffer gewoon laten starten. Als het heel goed gaat kun je ze altijd wisselen. Op links kwamen ze te vaak door in Alkmaar dus starten met Bartje is misschien zo gek nog niet.

05-02-2024 18:24

beppie172 +65575

Je kan ook Minteh voorin zetten, dan kunnen ze het risico niet nemen.

05-02-2024 18:51

Geert-Jan.v +2581

Mossou niet zo lullen een mindere wedstrijd er dijn al 5 a 6 wedstrijden die slecht zijn

05-02-2024 18:03

Technicus +18707

Nee hoor totale onzin

05-02-2024 18:11

lobbie +4953

Hoezo totale onzin, de man heeft een punt

05-02-2024 18:28

Technicus +18707

Nee hoor totaal niet

05-02-2024 18:40

R2-D2 +10355

ik vind Lingr eigenlijk altijd wel prima spelen als hij mee doet, mag van mij meer tijd krijgen

05-02-2024 18:01

FR-Arnhem +49849

Het begint allemaal wel met de absolute wil om zo’n tegenstander op te vreten. Dat mis ik al heel lang. Het is veel te gezapig

05-02-2024 18:00

jonathan_van_der_krogt +2324

Dat dus. Zowel in woord als daad. Het klinkt allemaal teveel op zijn Slots. De spelers mogen best wat meer passie laten zien. De bodycheck van Timber bij Lang was wel werelds.

05-02-2024 18:26

narcisto +561

Slot heeft blijkbaar iets persoonlijks tegen lingr, anders zou ik het niet weten waarom hij niet opgesteld wordt. Altijd smoesjes over lingr.

05-02-2024 18:00

Alchemist +12387

Onzin maakt gewoon te weinig indruk op de trainingen.

05-02-2024 18:01

Technicus +18707

Ja man als Slot zegt dat hij voetballend te kort komt is dat uiteraard een smoesje🤡

05-02-2024 18:12

wateringer +15987

Ja, ik denk dat dat het is, hij mag hem niet.

Anders ga je ff zoeken.

05-02-2024 19:23

ankona +13665

Waarom zou AZ anders gaan spelen dan hoe ze ons gisteren uit ons spel wisten te halen? Het is echt aan Slot om voor andere dynamiek te kiezen en voor AZ om te proberen daar dan een antwoord op te vinden. (en dan denk ik dat onze bank breder is met meer mogelijkheden)

05-02-2024 17:58

rodjeknor +5307

Omdat het publiek niet reageert op hun drukzetten. Daardoor komt er geen feedback en dus ook geen stress in de wedstrijd als zij dat doen.

05-02-2024 20:06

rodjeknor +5307

Omdat het publiek niet reageert op hun drukzetten. Daardoor komt er geen feedback en dus ook geen stress in de wedstrijd als zij dat doen.

05-02-2024 20:06

Kieboom +39648

Belang van woensdag,
nee belang van zondag.

2e plek is veel belangrijker.
Ze kunnen ook wel zonder Stengs voor de beker

05-02-2024 17:55

Plaswijk +805

Wat vind je van beide, 2de en de beker?

05-02-2024 18:14

Kieboom +39648

Ja dat is t mooiste, maar de beker mag niet ten koste gaa n van de de 2e plek.
Twente heeft veel minder wedstrijden

05-02-2024 18:25

jonathan_van_der_krogt +2324

Sterkste opstelling starten, pas gaan veranderen als je goed voor staat.

05-02-2024 18:27

Kieboom +39648

Gewoon Sauer, Minteh en Beelen dat soort gasten de kans geven

05-02-2024 19:35

rodjeknor +5307

Gewoon die beker winnen. De rest zien we daarna wel.

05-02-2024 20:06

Kieboom +39648

Beker is voor boeren

Volgend.jr CL is 70 miljoen.
Dan kan jeieder jaar meedoen

05-02-2024 20:14

rodjeknor +5307

Je doet net alsof je moet kiezen tussen twee wedstrijden waarvan je er maar een kan winnen.

06-02-2024 08:35

Kieboom +39648

Nee ik wil niet dat je straks door de vele.wedtrijden veel blessures en overbelasting
tkrijgt.
En daardoor de 2e plaats verspeeld.
De beker is een mooie gelegenheid om jonge spelers een kans te geven
En een aantal rust te geven

06-02-2024 10:23

guykroudikorsou +8158

Stengs rechtsbuiten.
Middenveld: Wieffer, Ivanusec, Zerrouki.
Achter: Hartman, Hancko, Geertruida, Nieuwkoop.

05-02-2024 17:52

dr_driller +2024

Timber maar banken dan

05-02-2024 17:55

dmnq1992 +3170

Onze top 3 beste voetballer van het seizoen, zet hij gewoon ff op de bank. De andere in mijn ogen zijn Wieffer en Gimenez.

05-02-2024 17:59

jonathan_van_der_krogt +2324

Timber banken... never.

05-02-2024 18:29

wateringer +15987

Haha, en waarom vind jij dat?

05-02-2024 19:24

brian85 +4597

Vind de opstelling van Slot laatste tijd niet alles, maar blij dat jij Slot niet bent.

05-02-2024 18:03

VanKlotelenBurg +3843

Dat zijn er 8. Je vergeet Wellenreuther, Santi en Paixao. Verder wel mee eens, het wordt hoog tijd voor Ivanusec op 10

05-02-2024 18:06

onno +15990

Stengs het liefst op 10, maar mocht Stengs woensdag niet kunnen spelen, dan graag eens proberen met Ivanušec op 10. Of anders Lingr. Svp even geen Zerrouki.

05-02-2024 17:50

JDJ +17879

Appeltje eitje woensdag. Zeker als de toevoer vanuit Clasie wordt gestopt dan blijft er weinig over van het jeugdelftal van az.

05-02-2024 17:49

jonathan_van_der_krogt +2324

Timber er dus opzetten.

05-02-2024 18:29

Vriend +56

Feyenoord wordt kampioen

05-02-2024 17:39

Thijs.M +15870

Gewoon minstens een doelpunt meer dan de tegenstander hebben wanneer de wedstrijd eindigt.

05-02-2024 17:38

JDJ +17879

dat kan beter.

05-02-2024 17:50

goldendick +7074

PSV dus komende maanden met maar twee vleugelspelers. Laten we hopen dat die Lozano ook nog de vinkentering krijgt

05-02-2024 17:26

theone +10299

Laat m maar staan voetbalt als een vent van 80.

05-02-2024 17:29

onno +15990

Valt inderdaad zwaar tegen.

05-02-2024 17:51

Timberman +97122

Baka en lozano?

05-02-2024 17:34

fr_1993 +78222

Stengs op CAM, Sauer op linksbuiten, Paixao op rechtsbuiten en pompen.

05-02-2024 17:22

lion63 +13746

Slot gaat Sauer niet in de basis zetten...

05-02-2024 17:31

Bosj +5960

Sauer gaat Slot niet in de basis zetten

05-02-2024 17:42

lion63 +13746

Samen niet in de basis..

05-02-2024 18:07

lion63 +13746

Slot gaat Sauer niet in de basis zetten...

05-02-2024 17:32

Bati +39318

Juist, maar Slot heeft het niet zo op Sauer en jeugdspelers in z'n algemeenheid

05-02-2024 17:48

Kieboom +39648

Buurvrouw pompen

05-02-2024 17:56

teauvenoir +78082

Slot moet zich aan een aantal basisprincipes houden:

- Stengs nooit meer op 7. Op 10 of op de bank.
- Nieuwkoop nooit in de basis
- het is óf Wieffer óf Zerrouki, nooit samen. Wieffer dus.
- Timber alleen als 8 gebruiken.
- stel je buitenspelers op die in potentie en qua kwaliteiten het meest op een goede buitenspeler lijken, ook al zijn ze allemaal uit vorm. Gaat om: snelheid, actie, onvoorspelbaarheid, voorzet. Minteh, Paixao en Sauer hebben allemaal 3 van deze 4 kwaliteiten. Jahanbaksh en Ivanusec slechts 1. Dus alleen nog maar kiezen uit Sauer, Minteh en Paixao voor de vleugels.

Verder krijgt Arne van mij de vrijheid zijn opstelling te maken zoals hij wil, maar dit zijn wel echt vuistregels waaraan hij zich moet houden.

05-02-2024 17:15

Brambino +20478

Heeft Paixao snelheid en een actie ja?? Nog niet gezien. Onvoorspelbaar?? Speelt alles terug, komt nog geen lantaarnpaal voorbij.

Pas uw lijstje aan.

05-02-2024 17:23

teauvenoir +78082

Paixao is snel, heeft een voorzet en in potentie een actie, maar moet het wel veel vaker laten zien. Ik ben dan ook voor Sauer en Minteh in de basis, met Paixao als eerste reserve.

05-02-2024 17:27

leonardonl +21776

Is appelstroop al terug?
Dat senseo apparaat is al kapot

05-02-2024 17:14

appelstroop +262438

Die lantaarnpaal ook

05-02-2024 17:23

1234567890 +172708

Net even Minteh geholpen was gevallen

05-02-2024 17:12

DieGuzman +1789

Het kan alleen maar beter…. Toch?

05-02-2024 17:11

leonardonl +21776

Waarom moet de Guzman dood?
Lijkt me een aardige gast

05-02-2024 17:12

DieGuzman +1789

Klopt en dat komt allemaal door de Rabobank

05-02-2024 17:13

40jaarfrustratie +41594

Gemekker over matige wedstrijd. Je wint een op papier één van de lastigste uitwedstrijden. Mindere fase, dus gewoon een perfect resultaat. Dom geblaat altijd.

05-02-2024 17:11

leonardonl +21776

Zag net Minteh een lantaarnpaal passeren. Daarna struikelde hij over een Senseo koffie pad

05-02-2024 17:10

w4zfs5n2zn +69352

Owww ja die zijn geniepig

05-02-2024 17:12

Michel010 +317099

Smeerworst underrated

05-02-2024 17:10

Fero079 +52498

Smeerworst ranzig

05-02-2024 17:11

Bushalte 67 +8552

Als Stengs niet kan spelen gewoon Lingr laten spelen

Maar wil nu echt eens deze beste optie zien

Wellenreuther Geertruida Trauner Hancko Hartman Wieffer Timber Stengs Paixão Gimenez Ivanusec

Wissels Lingr en Sauer voor Stengs en Ivanusec

05-02-2024 17:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties