Officiële statement Feyenoord over nieuw stadion

Officiële statement Feyenoord over nieuw stadion

Feyenoord heeft het nieuws van de afgelopen dagen bevestigd. De Rotterdammers gaan de komende maanden alle opties opnieuw bekijken en stoppen voorlopig met het stadionproject Feyenoord City. Renovatie gaat ook onderzocht worden. Het officiële persbericht van Feyenoord is hieronder te lezen.

Feyenoord: Ontwikkelingen in de bouwsector desastreus voor Nieuw Stadion
Recente ontwikkelingen in de bouwsector nopen Feyenoord Rotterdam om de jarenlange inspanningen om het beoogde Nieuwe Stadion te realiseren te heroverwegen. Feyenoord heeft dit afgelopen maandag besproken met de gemeente en Stadion Feijenoord. Het lopende stadionproject met de beoogde bouwcombinatie valt daarmee stil.

Feyenoord zal de nu ontstane situatie gebruiken om alle aspecten van het Stadionproject aan een grondige analyse te onderwerpen. Daarbij zullen naast de ontwikkelingen op de bouw- en grondstoffen markten ook de juridische structuur en financieringsopzet, ontwerp, alsmede mogelijke alternatieven voor Het Nieuwe Stadion mede (her)onderzocht worden.

Feyenoord denkt daar tot de zomer van 2022 voor nodig te hebben en hoopt in dit proces de komende maanden nauw samen op te trekken met de Gemeente en de Stichting Gebiedsontwikkeling aan de Maas, Stadion Feijenoord en andere betrokken belanghebbenden waaronder supporters.

De Raad van Commissarissen van Feyenoord, in deze vertegenwoordigd door voorzitter Toon van Bodegom en vice-voorzitter Gérard Moussault, zal morgen tijdens een persconferentie een nadere toelichting geven op bovenstaande.

Lees meer over
Feyenoord City
Plaats reactie
666

Joepie. +10179

Volgens Chris Woerts komt er 90 miljoen aan investeerders binnen met o.a. als voorwaarde renovatie v/d Kuip.

Investering zonder rendement op de lange termijn dus. Uit clubliefde.

Geloof er geen reet van.

22-11-2021 21:38

hvdv65 +8381

Geen woorden maar daden is wat dit dossier betreft in geen enkel opzicht van toepassing geweest. Het sleept zich al jaaaren voort. Ook nu moet er nog van alles bekeken worden. Weer uitstel naar volgend jaar zomer. Wanneer worden er eens spijkers met koppen geslagen?

De Kuip is doelbewust verslonst en verwaarloosd, dit MOET worden hersteld en wel zo SNEL mogelijk.

11-11-2021 16:44

BillemVanWanegem +802

Ik ben benieuwd wat de Kuip oplevert als die wordt verkocht, de grond is erg veel waard. Het is een superslecht idee om zoiets al te overwegen, maar nog altijd beter dan geen enkel idee. Met dat geld ziet de begroting voor Feyenoord City er ineens heel anders uit, voor alle betrokken partijen

11-11-2021 10:44

js +1671

Ze kunnen niets verkopen het is in onderpand.

11-11-2021 10:50

Robin Brouwer +104

Het stadion is niet van Feyenoord we huren het en is nu failliet wat snapt men daar niet aan Feyenoord heeft niks te vertellen daar

11-11-2021 12:00

js +1671

Misschien gaat de nieuwe eigenaar van het stadion wel een investeer vinden?

11-11-2021 10:24

stamplust +24653

Zakenmensen die moeten onderhandelen met ambtenaren en politici. Dat is sportvissen in moeilijk water. De zakenman is tactischer en gewiekster in het binnenhalen van de vis terwijl de ambtenaar zich senang voelt aan de kant.

11-11-2021 10:12

Vanderslagmulders +285

Kan iemand me (enigszins onderbouwd) vertellen waar het geld voor renovatie vandaan zou moeten komen en hoe die partij dat kan terugverdienen?

11-11-2021 08:31

Cor58 +1375

Ben bang dat het stil blijft rond jouw vraag.

11-11-2021 08:44

frankyboy +6802

Beide vragen sluiten op elkaar aan. Want de business case is bepalend of je financiers kunt vinden. Volgt uit de onderbouwde business case dat er een positief en duurzaam rendement uit de exploitatie valt te halen dan wordt het interessant om erin te investeren.
Eerdere onderzoeken hebben echter uitgewezen dan de exploitatie van een gerenoveerde Kuip gebaseerd op de bouwkosten van voor 2020 al niet heel rooskleurig zijn en bovendien niet duurzaam in vergelijking tot een heel nieuw stadion. Dus zullen ook de financiers niet in de rij staan.

Vergeet ook niet dat de Kuip in zijn huidige staat een product is van een renovatie. We zijn nog geen 30 jaar verder de Kuip zelf is alweer een jaar of 10/15 zwaar gedateerd in al zijn faciliteiten.

11-11-2021 09:20

frfanaticc1908 +1093

Oozettelijk achterstallig onderhoud heet dat.

11-11-2021 09:58

Robin Brouwer +104

Ja al 30 jaar dat men dat nu pas ziet. Gvd 43.000 man met Nederland nog ff pisvee is groter dadelijk .Vanwege veiligheid word het minder wat er ook gebeurd .ieder jaar weer kom er al 25 jaar en er is een likje verf over heen gegaan en beetje veranderd kwa eten .verders niks normaal schijten is er niet bij kk aso s allemaal

11-11-2021 12:03

Vanderslagmulders +285

Dank je wel nog, ik ben benieuwd naar die onderzoeken. Ik zie gewoon niet in hoe de kuip een paar miljoen per jaar extra moet gaan opleveren (die NIET door Feyenoord moet worden opgehoest). Ik weet ook niet of een business case op basis van meer evenementen op dit moment zo sterk staat. :s

13-11-2021 09:17

Peterk +34821

Feyenoord heeft geen eigen vermogen wat men in een renovatie of nieuwbouw kan stoppen dus alles moet je financieren. Ik denk dat beide opties mogelijk zijn zowel renovatie als nieuwbouw. De centrale vraag waar het eigenlijk om gaat is: wat voor voetbalbudget houdt de club er aan over als het aan zijn verplichtingen heeft voldaan zoals aflossing plus rente?

Duidelijk is nu wel dat de ideale oplossing er niet meer gaat komen. Wat betreft nieuwbouw zal je concessies moeten doen om de nieuwbouwprijs te drukken wat ten kosten gaat van de gebruiks- en verdienmogelijkheden en uitstraling.
En bij een renovatie zal alleen al zo'n 100 miljoen verdwijnen om het bestaande te conserveren en zal je om de kosten te drukken ook je wensenpakket niet optimaal uit kunnen voeren. Ook dan ga je niet het voetbalbudget krijgen waar je nu nog op gerekend of gehoopt hebt.

De meest ideale oplossing voor de club gaat er dus hoe dan ook niet komen. Die kans is een gepasseerd station. In dat kader ben ik wel benieuwd met welk verhaal men vandaag komt. Een verhaal met niet meer te realiseren vergezichten, ook wel in de volksmond een lulverhaal genoemd, of gewoon hoe de vlag er werkelijk voor staat.

11-11-2021 09:40

Vanderslagmulders +285

Je mist een paar belangrijke dingen. Ten eerste Feyenoord is niet de eigenaar van de Kuip. Feyenoord zal dus geen lening afsluiten waar ze vervolgens rente over meten betalen of dergelijke zaken. Feyenoord huurt de Kuip van Stadion Feyenoord NV maar die gaan waarschijnlijk failliet. In wiens handen de Kuip straks ook komt, het centrale punt is dat een investering (of het nou 40 miljoen of 150 miljoen is) moet worden terugverdiend binnen een tijdspanne die voor de kredietverstrekker interessant is. Laten we zeggen dat de kosten 100 miljoen worden en dat een investeerder dat in 20 jaar wil terugverdienen. Dat is vijf miljoen per jaar (zonder rente, want ik weet niet hoe hoog die moet zijn). Wie gaat dat betalen? Gaat Feyenoord 5 miljoen extra huur per jaar ophoesten? Waarschijnlijk niet. Dus hoe dan? Renovatie geeft ruimte voor extra evenementen, maar hoeveel levert dat dan op? Ik heb geen idee. 1,3 miljoen? 7,2 miljoen? Geen flauw benul.

13-11-2021 09:09

hvdv65 +8381

Dezelfde vraag zou je kunnen stellen over het project Feyenoord City. Kan iemand vertellen waar het geld voor nieuwbouw vandaan had moeten komen en hoe die partij(en) dat hadden kunnen terugverdienen? Ben bang dat het stil blijft...

11-11-2021 16:39

Vanderslagmulders +285

Nou, dat is niet zo moeilijk. Omdat de investeerders ook het gebied eromheen mochten ontwikkelen in een package deal. Daarnaast zou de exploitatie zelf al meer geld (dan exploitatie van De Kuip) opleveren doordat er veel meer faciliteiten zouden komen voor zowel grote als kleine evenementen/bijeenkomsten, verhuur van winkelruimte, etc.

Dat Feyenoord zijn aandeel niet kan betalen is een op zichzelf staand probleem. Ook andere partijen maken natuurlijk nieuwe rekensommen nu de kosten zijn gestegen, duidelijk.

13-11-2021 08:38

Jakkie +9140

Laten we eerst eens fatsoenlijke,betaalbare huizen bouwen voor de gewone man en daarna praten over luxe problemen zoals een nieuw stadion. De kuip heeft altijd voldaan en is ontworpen waar hij voor bedoeld is. Zonder al die high tech. In mijn beleving hoeft het geen verkapt restaurant, winkelcentrum en kledingzaak te zijn. Kein geloel.

11-11-2021 08:31

Gladdeharry +9143

De Kuip is 84 jaar oud. Er moet iets gebeuren. Verbouwen of nieuw stadion. Gewoon maar zeggen we laten het zo maar even kan niet

11-11-2021 09:02

ruudger +8414

RvC gaat voortaan iedere week persco geven met de mededeling dat Feyenoord City niet doorgaat. Het is gewoon een trucje van ze om de pyro buiten het stadion op te laten maken zodat ze dan tijdens de wedstrijd niks meer kunnen afsteken.... Ben ik dan de enige die dit opzichtige complot doorziet?

11-11-2021 07:12

Jurk +7082

Of ze proberen Goldman Sachs buiten de deur te houden en proberen ze volgend jaar het stadion te kunnen kopen na verkoop van diverse spelers…

11-11-2021 08:23

crashtestdummy +21878

Het is mij echt om het even. Ik vind het ontwerp van FC mooi, iconisch ... drijvend boven de Maas, maar die prachtige Kuip nóg mooier maken ( mits de levensduur dan ook echt met minstens 50 jaar wordt verlengd ) lijkt me ook goed. Wat het beste is voor onze mooie club. De plannen zijn alleen verzandt in partijpolitiek gekonkel, bestuurlijk gebrek aan daadkracht en een gebrek aan communicatie. Gudde kreeg het niet voor elkaar, Loeki al helemaal niet, en Koevermans koos voor zijn gezin ( al zal er wel meer gespeeld hebben ).
De term " geen woorden maar daden" is niet langer Rotterdams meer. Gelukkig worden op het veld nu wél stappen gezet. Misschien is dat dan toch de enige manier om er bovenop te komen, want Woerts zijn investeerders bestaan niet.

11-11-2021 06:59

Cor58 +1375

Mooi gesproken, ik ben het helemaal met je eens. Eerlijk gezegd ben ik nog wel een beetje nerveus nu alle stadions geïnspecteerd gaan worden.

11-11-2021 08:52

Kalouless +12672

Gelukkig was daar de GKL die de club daadkrachtig op faillissement af liet stevenen.

11-11-2021 08:57

Armin +8935

Dit is echt slecht nieuws voor de toekomst van onze club.

11-11-2021 06:42

beppie172 +65717

Dit is gewoon tijd kopen om te kijken wat haalbaar is en wat niet. Daarnaast heb je over een jaar een nieuwe politieke situatie op het gemeentehuis, want in maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen en daarna zal bijvoorbeeld die zure bom van 50 plus met haar grote muil lekker achter de geraniums zitten. Dan kan er samen met de gemeente en nieuwe bestuurders gekeken worden wat er haalbaar en betaalbaar is.

11-11-2021 08:19

Armin +8935

Ja deels met je eens. Maar de meeste hier snappen niet dat er iets moet veranderen en het onderhoud van de kuip gigantisch hoog is.
Er zal verandering moeten komen om stappen te maken.

11-11-2021 09:51

hvdv65 +8381

Ok, maar gaat er ondertussen nog wat aan de Kuip gedaan worden?

11-11-2021 06:09

beppie172 +65717

Daarvoor moet je bij Stadion NV zijn. Maar ik denk dat die nog even het onderzoek naar de bouwkundige staat en veiligheid afwachten.

11-11-2021 08:25

GO1984 +4815

Gelukkig gaan ze niet renoveren. Dat zou echt rampzalig zijn.

11-11-2021 05:41

fr_1993 +78240

Over twee jaar en 1.66 kalendermaand mag deze club met gepaste trots haar veertigjarig praatclubfestijn vieren.

11-11-2021 01:44

WeWordenKampioen +24684

Haha geen woorden maar daden, kennen we die nog

11-11-2021 01:30

010Pattaya +7107

Feyenoord City Kuip, ouwe instortende Kuip, Red de Kuip, De Moderne Kuip... we gaan het zien.

1 ding moet voorop komen te staan: Feyenoord's plan moet gebaseerd en gericht zijn op de wensen en mogelijkheden van Feyenoord. En NIET op de wensen van een uitgaand burgemeester die nog snel een prestige project wil verwezelijken om zijn stempel te drukken op Zuid en op de stad.

Pak als verantwoordelijke burgervader de ghettofisering van dat stadsdeel aan, zorg dat de door Saudi Arabie betaalde moskees niet hoger worden dan voetbalstadions en zorg dat de wijk leefbaar is, en blijft... want het zit onder het juk van de decennia lange verloedering geleidt door de PVDA.

En dan moet Feyenoord samen met fans, directie en financieerders kijken wat het beste is voor de club, de directe en langere toekomst en voor het team.

Een verloedert stadion is niet goed voor ons team en niet voor de fans.

Een te duur stadion met hoge schuldenlast is niet goed voor ons team en voor de (betalende) fans.

Dat zijn allebei FEITEN... 🚩🏳

11-11-2021 01:14

heuvie164 +1433

Wat heeft die moskee er nou mee te maken. leg uit.

11-11-2021 01:27

010Pattaya +7107

Dat het nergens over gaat om in een Nederlandse stad, in Rotterdam, naast DE voetbal tempel in NL, een hogere moskee te bouwen, die niet door de gelovigen zelf betaald of gewild was (Turken en Marokanen hangen een andere tak van het moslim geloof aan) maar een grote fuck you was (en is) van Saudi Arabie naar de westerse bevolking. Die had in dit formaat en op deze plek geen goedkeuring mogen krijgen. De Saudis nemen geen moslim vluchteling op maar flikkeren Europa ongevraagd wel vol moskees. Laat die gasten iets bouwen wat de wijk Feyenoord nodig heeft, met.... weet ik veel... een stadion?

Genoeg uitgelegd ouwe 'virtue signalist'?

11-11-2021 01:32

SEYVEN +14009

Zelden zulke onzin gelezen

11-11-2021 02:51

010Pattaya +7107

Leuk standaard zinnetje man, ik hoop voor je wijf dat je in bed origineler bent. Kritiek is okay, onderbouwing beter. Kom op helder licht, welk gedeelte is onzin? Of ben je zo'n figuur die alleen een beetje schreeuwt vanaf de zijkant?

11-11-2021 03:14

jimdundeegaming +2155

Lees je geboorte akte Dan is 😂🤣 #joke

11-11-2021 05:45

GO1984 +4815

Goed verhaal lekker kort. Doen we niets mee.

11-11-2021 05:42

010Pattaya +7107

Het is duidelijk dat de roze kameraden niet van lekker kort houden, jullie hebben het liever lang en dik. Mag hoor billeknijper, maar laat de mannen lekker over voetbal praten

11-11-2021 07:20

GO1984 +4815

Hoe weet je dat allemaal ervaringsdeskundige?

11-11-2021 15:36

beppie172 +65717

Toen de PvdA de grootste partij was, werd er niet zo geouwehoerd op het gemeentehuis en was het niet lullen maar poetsen. Mede dankzij die partij is de stad opgebouwd. Afgelopen decennia kunnen we zien dat de stad veel minder opschiet met telkens wisselende coalities van verschillende politieke kleuren waarbij teveel partijen betrokken moeten worden en het dus altijd leidt tot een slap compromis voor maximaal 3 jaar, want daarna wordt het alweer verkiezingstijd.

11-11-2021 08:34

sander71 +2919

Icoon aan de maas had er al moeten staan, de oude dame is op en moet vervangen worden..

11-11-2021 01:02

FREVER +16699

En maar vuurwerk afsteken 🥲 Dat nieuwe stadion gaat er hoe dan ook komen!

10-11-2021 23:48

Doellat +5427

Dubbele agenda's

10-11-2021 23:34

Doellat +5427

Het is toch niet te geloven! Wat een onvoorstelbaar slechte rvc is dit toch!

10-11-2021 23:33

Doellat +5427

Deze rvc gaat alleen voor short term.
Probeert geforceerd een landstitel te kopen op geforceerde manieren en schuift nieuwbouw of renovatie voor zich uit. Daarnaast wil het de club verkopen en dat kost achteraf altijd heel veel geld en ellende.

11-11-2021 09:25

Breakdown +10811

De RvC is voor nieuwbouw, wat per definitie een lange termijn beslissing is.
- We hebben de afgelopen jaren nauwelijks in de selectie geïnvesteerd, in ieder geval flink minder dan andere clubs, dus daarmee kun je geen landstitel kopen.
-Er is nog nooit een bericht naar buiten gekomen dat de RvC de club wilt verkopen, dat kan trouwens ook helemaal niet omdat we statutair maar 49% van de aandelen mogen verkopen.

11-11-2021 09:37

sk1969 +506

ze gaan nu alle aspecten grondig bekijken. hebben ze blijkbaar niet eerder gedaan...

10-11-2021 23:15

Solida +37342

Wss zal t zijn 'nóg ns bekijken'?

10-11-2021 23:20

mart80 +1345

krijg steeds meer het idee en gevoel dat er iets heel anders staat te gebeuren. Iets met een rijke yank of een aribier dat alles gaat regelen en leiden

10-11-2021 23:10

Solida +37342

Wishful thinking?

10-11-2021 23:21

Kalouless +12672

De Kuip overgenomen door Arie Bier. Klinkt goed.

11-11-2021 09:01

badeend +7735

Weer een jaar van onderzoek en analyses. Zo blijven we maar door etteren. Jammer dat ze jaren geleden niet gewoon hebben doorgepakt dan hadden we er al in kunnen spelen het nieuwe stadion. Geen woorden maar daden 💪

10-11-2021 22:57

LvV +633

Goh, een grondige analyse, goed idee.

10-11-2021 22:42

kunstgrashater +8524

vuurwerk tokkies rijden ook allemaal nog in een oldtimer emotionele waarden pfff

10-11-2021 22:35

Goos +25665

Echt gras is zooo 2010. Niet elke verandering is verbetering.

10-11-2021 22:56

stamplust +24653

En wonen in een pittoresk verzakt dijkhuis.

10-11-2021 23:44

FRSieb +87836

Vuurwerktokkiehater

11-11-2021 01:02

Km010 +5183

zomer
2022….

10-11-2021 22:32

rikkie12 +9256

Is het nou “Stadion Feyenoord” of “Stadion Feijenoord”???

10-11-2021 22:15

nielsen +2037

Als je dat nog moet vragen…

10-11-2021 22:56

rikkie12 +9256

Op het hek staat Feyenoord. Maar in de verklaring hierboven van Feyenoord staat Feijenoord…..

10-11-2021 23:14

Brutaal1908 +8967

Het is toch diep triest als je er over na denkt wat een bende we van dat stadiondossier hebben gemaakt? Niet allen bestuurlijk maar ook hoe de verdeeldheid tussen de supports. Een stelletje criminelen hebben dit dossier gekaapt en elke normale discussie hierover kan niet meer worden gevoerd.

10-11-2021 22:09

Vido56 +2426

hoe bedoel je we?

11-11-2021 10:03

rood-wit +3761

Ze hebben Te kloese gehaald en die neemt hopelijk ook een Amerikaan mee met poen voor een stadion

10-11-2021 22:08

mart80 +1345

precies dat

10-11-2021 23:11

Lenpa +4659

Of een Mexicaan.. de man heeft een grote naam daar.

11-11-2021 00:47

vandeburgerking +1154

Een kartel uit Mexico en dan snuif ipv kroketten verkoop zeker

11-11-2021 07:56

Lenpa +4659

Dan zijn we de rijkste club op aarde

11-11-2021 08:13

Breakdown +10811

Een cokeket?

11-11-2021 09:09

Maradollar +5690

1.000.000 Feyenoorders x 400 euro = Feyenoord City @Bodegom zet jij de kickstarter op?

10-11-2021 21:45

Kralingenfeyenoord +2719

Ik doe mee hoor. Maar wellicht een idee om dan 800 euro te doen. Dan hebben we gelijk een leuk elftal in dat nieuwe stadion.

10-11-2021 22:33

Maradollar +5690

Als Vak S hun snuifgeld doneert zijn we voor de kerst al rond ;)

10-11-2021 22:38

mart80 +1345

vakkie S is zo allang niet meer je noemt helaas het verkeerde vak

10-11-2021 23:12

jack98 +46908

Dit nieuws was te verwachten en dan komt er toch de eerder genoemde persconferentie al twee weken na het opstappen van Koevermans.

10-11-2021 21:29

crashtestdummy +21878

Als de bouwprijzen zo bizar gestegen zijn geldt dat voor renovatie net zo goed. Dan betaal je geen 250 miljoen maar 300 miljoen om het stadion uit 1937 nog dertig jaar langer mee te laten gaan. Nee, dat schiet op. Ik snap werkelijk niet wat die vuurwerkgekkies te vieren hadden. Zijn ze supporter van een gebouw of van een voetbalclub? Die laatste staat nu stil ... dus steek die vuurpijl de volgende keer maar in een plek waar de zon niet schijnt.

10-11-2021 21:10

avondrood +40719

En hoe wilde je het ooit terug betalen, dan houdt je helemaal geen budget meer over. Nog afgezien van het feit dat niemand er 100en miljoenen in gaat stoppen, speel je jaren in een bouwput of op spangen.....

10-11-2021 21:22

jepe1949 +6718

Die veel te hoge bouwprijs komt omdat dit nieuwe gebouw veel en veel te luxe is ontworpen.
Diezelfde fase zijn de bouwers voor 1937 ook doorgegaan voordat men a/d slag kon.
Gooi er alle toeters en bellen af en bouw een C & A gebouw i.p.v. super-de-lux Hilton stadion.

12-11-2021 16:16

Baksteen +3678

Die vuurwerkgekkies hebben op het moment wel gelijk gekregen. Misschien komt er nu een beter plan op tafel.

10-11-2021 21:22

klick44 +18107

Die wisten natuurlijk al 10 jaar geleden dat de materiaal prijzen zo snel stegen.

10-11-2021 21:58

Baksteen +3678

Het gaat niet alleen om de materiaal prijzen! Als dat het probleem was hadden ze 10 jaar geleden al kunnen starten met de bouw. Er word niet voor niks als decennia over gesproken.

10-11-2021 22:10

Casder +14088

Supporter van de club die in de Kuip hoort

10-11-2021 21:23

Since2002 +4697

Ik ben tegen al die vuurwerk gekkies die het doen voor de sentiment van de Kuip. Maar ik ben wel gaan beseffen dat de bouw van Feyenoord City heel optimistisch was.

10-11-2021 21:42

hakuna +2065

De vuurwerk gekkies roepen dat ze gelijk hebben. Nee de club zit in een spagaat die elk moment kan uitscheuren. De Kuip is een tempel de klaar is om naar het museum te gaan.Voldoet echt niet meer aan de hedendaagse eiden. Een nieuw stadion is veel te duur met het risico van faillisement. Wat is een club zonder stadion waar er voor business amper ruimte is.

10-11-2021 22:33

Vido56 +2426

zo eens met jou

11-11-2021 10:06

Nabbie +4059

Gewoon nationaal stadion van maken met Feyenoord als bespeler, naast het Nederlands elftal.

YNWA

10-11-2021 21:04

ron1872 +8163

in deze onzekere tijd moet je helemaal geen knopen gaan doorhakken voor de toekomst

10-11-2021 21:02

SjefSpecial010 +386

Wanneer is de tijd dan wel zeker, Ron? Je denkt toch niet dat de prijzen over 5 of 10 jaar lager zijn?

10-11-2021 21:27

klick44 +18107

Over een jaar wel

10-11-2021 21:59

Peterk +34821

je moet altijd je knopen tellen is mij altijd verteld...

10-11-2021 22:11

GO1984 +4815

Ja ron laten we wachten tot de kuip vanzelf instort.

11-11-2021 05:45

Wazzup +30686

Wat zal ik over een paar jaar lekker zitten in het nieuwe stadion....knal die vuurpijlen maar vast af!

10-11-2021 21:00

Baksteen +3678

Maak van dat jaar maar decennia.

10-11-2021 21:03

pellevg +4433

Dit vind ik wel erg optimistisch

10-11-2021 21:11

Bobs Rosewood +726

Gaat gewoon door, want de gemeente wil dat het doorgaat. Nu dus achter de schermen en straks met een andere bouwmaatschappij wordt de hele boel in alle rust met mekaar geritselt. De tokkies zijn geneutraliseerd.

10-11-2021 20:55

leefdebeef +24150

Dat zou geweldig zijn maar ik vrees dat we weer een paar jaar stil staan.

10-11-2021 21:19

Bobs Rosewood +726

Nee, kan niet. Feyenoord City als project is allang gestart. Het stadion is de trekpleister van het project, dat komt er sowieso. Dit is de enige manier om rust in de tent te krijgen. Je zult zien: Augustus of zo is alles rond, en gaat het feest na de bouwvak beginnen. En het geouwehoer is van nu af over, de anti's krijgen geen voer meer.

10-11-2021 21:40

klompus88 +20272

Red De Kuip

10-11-2021 20:31

willem_vos_efeffd +2777

Zonder derde ring, dat kost 200 miljoen en verdien je nooit terug, 52.000 plaatsen is genoeg

10-11-2021 21:00

vandeburgerking +1154

Het gaat niet alleen om ons de toeschouwers, daar verdienen ze het niet voor het grootste deel mee. A stadion moet van de club worden en B uitbreiding is voornamelijk voor meer skyboxen en business seats zodat daar goed geld verdient wordt

11-11-2021 07:58

MJ75 +4449

Als het nieuwe stadion (of variant) definitief niet doorgaat moet Feyenoord een kleine 3Mln betalen aan Stadion NV en die moeten uiterlijk mid 2024 een schuld van 17.5Mln aflossen aan GS. De Kuip moet alsnog opgeknapt worden of men verbouwt de Kuip grondig.
Is allemaal niet best en Feyenoord en R’dam schieten er voorlopig niets mee op maar een faillissement vd Stadion NV lijkt me vooralsnog niet aan de orde.
Gewoon kampioen worden dit jaar en 40Mln CL premie innen en het jaar erna weer… ;)

10-11-2021 20:29

wilbert17 +23476

Ik krijg hier een beetje hoofdpijn van.

10-11-2021 20:27

John84 +4407

Het is dan ook een hoofdpijndossier.

11-11-2021 04:41

dekuiper +1094

Is het vuurwerk al geweest?

10-11-2021 20:14

maaartijn +15741

Het is een kut dossier. Feyenoord zou naar een nieuw stadion moeten. Of dit plan het nou is onder deze voorwaarden is een tweede.

Ik concentreer me de komende maanden even op Slot en zijn mannen. Dat is een heerlijke afleiding.

10-11-2021 20:07

louisvanderploeg +12989

Ok vraag mij 1 ding af.
Waarom lukt het bouwen van een stadion wel in Amsterdam, Enschede , Alkmaar , Groningen en een grote renovatie in Eindhoven en Tilburg wel.

Hebben ze in Rotterdam echt zo een kut gemeenteraad?

10-11-2021 19:59

Baksteen +3678

Sowieso. Die schenken alles aan de bijstand trekkers.

10-11-2021 20:01

maaartijn +15741

Die hadden allemaal waardeloze onbenullige stadions en dan is het kennelijk allemaal makkelijker uit te leggen.

En in een speelveld van bedreigingen, agressie en politieke gedoe is er in Rotterdam niemand die de verantwoordelijkheid of het voortouw heeft willen nemen.

10-11-2021 20:10

Bassie666 +4840

Ja, alle partijen van links tot rechts die totaal niet op één lijn zitten hebben zich verenigd om de grootste partij, Leefbaar Rotterdam, uit te sluiten. Erg triest

10-11-2021 20:13

klick44 +18107

Eindhoven en alkmaar gingen ookkopje onder bijna

10-11-2021 22:02

JeePee12 +1286

Terug bij af. Feyenoord is immer, in wat men ook doet, terug bij af. En er zijn supporters die daar altijd weer blij mee zijn. Je zou verwachten dat deze alleen in 020 zitten, maar helaas ze zitten ook gewoon in De Kuip. Feyenooit….

10-11-2021 19:52

Baksteen +3678

In Amsterdam zien ze liever Feyenoord met een molensteen om hun nek. Net als jij!

10-11-2021 20:03

avondrood +40719

Renovatie van 100 en miljoenen....die je nooit terug gaat verdienen, over een molensteen gesproken. Oh nee renovatie is natuurlijk gratis.

10-11-2021 20:12

JeePee12 +1286

Je reactie geeft aan hoe goed je mijn reactie hebt gelezen. Geef ik een voorkeur? Nope. Jij maakt het er van. Je bent ieder geval representatief voor de kwaliteit van een deel van het legioen. Oliedom!

10-11-2021 20:37

samdjs +4201

Die mensen willen liever een Fiat Panda dan een masserati. Want die is goedkoper.

10-11-2021 20:38

Baksteen +3678

Als Feyenoord city zo geweldig idee was dan waren ze al aan het bouwen.

10-11-2021 20:58

Baksteen +3678

Je reactie spreekt boekdelen. Niks verhult je liefde voor Feyenoord city.

10-11-2021 20:59

Baksteen +3678

Klopt als je geen Masserati kan betalen moet je je niet ten koste van alles in de schulden steken om er toch 1 te kunnen rijden.

10-11-2021 21:02

JeePee12 +1286

Helemaal mee eens. Maar accepteer dan ook dat je in je lada nooit als eerste de finish haalt en blij bent met een top tien klassering.

10-11-2021 21:15

JeePee12 +1286

Mijn reactie zegt niet zoveel hoor. Het is wat jij er van wil maken nu. Er zijn zogenaamde supporters weer blij met een tegenslag voor Feyenoord. Dat is echt ziek.

10-11-2021 21:16

Baksteen +3678

We kunnen in de kuip gewoon 2de worden. Kampioen word lastig maar dat zou in Feyenoord city ook zo zijn. Wij hebben nu eenmaal geen 300 miljoen eigen vermogen zoals een of ander clupje uit Amsterdam.

10-11-2021 21:21

Persia +1859

Hahaha verstand van een baksteen .
Het is een geweldig idee nieuw stadion .
Probleem ligt wereldwijd alles word in rap tempo duurder .
Grondstoffen zijn zo snel in prijs gestegen . En of moeilijk verkrijgbaar.
Mensen gaan nu niet snel investeren.
En dat is de kern van het probleem!
Als er geen corona shit was ..
Was alles al rond en genoeg investeerders.

10-11-2021 21:45

Baksteen +3678

Ja daarom word er al meer dan 10 jaar gelult maar niks gebouwd. En dan anderen beschuldigen van geen verstand. Hoe simpel kun je zijn. Veel plezier op je reachtruck morgen.

10-11-2021 22:13

JeePee12 +1286

Je wenst mij een molensteen om mijn nek en relateert mij aan 020 maar zelf schrijf je De Kuip met kleine letters en die klote stad met een hoofdletter….

10-11-2021 22:22

GO1984 +4815

Shots fired beng beng.

11-11-2021 05:49

Baksteen +3678

Ik wens jou geen molensteen om je nek, beter lezen knul.

11-11-2021 06:54

rob-oostvoorne +199

Geen woorden maar daden. Niet lullen maar poetsen. Deze twee uitdrukkingen zijn helaas niet van toepassing op dit dossier.

10-11-2021 19:42

Nol +3139

Wat een bizarre soap is dit toch geworden. Bedenk even dat oorspronkelijk de bedoeling was dat het nieuwe stadion er al in 2018 had moeten staan.

10-11-2021 19:42

detrotsvanrotterdam +8625

Haha een bouwval voor 250 mln opknappen.
Hilarisch om dit weer uit de kast te halen.

10-11-2021 19:40

Baksteen +3678

Wel warme kroketten en echt bier.

10-11-2021 20:03

ron1872 +8163

en meer en schonere pisbakken, zonder in de zeik van een ander te staan

10-11-2021 21:10

Solida +37342

Hopelijk ÉÍN-DÉ-LÍJK komende zomer een oplossing die goed is voor ÍÉ-DÉ-RÉÉN!!!

10-11-2021 19:36

Grazianofr +564

Ha nog langer uitstellen, verrassend. Wat zullen we weer veel nieuwe inzichten opdoen de komende tijd.

Dit komt helaas door een gebrek aan capabele mensen binnen onze club. Wordt tijd voor een fatsoenlijke voorzitter die wel een team van goede mensen om zich heen kan verzamelen.

Wat een armoede

10-11-2021 19:36

SjefSpecial010 +386

1

Grote

Poppenkast

10-11-2021 19:33

radikale +6850

Ach ja laten we nog een keer een onderzoek doen en nog een keer, en overleggen over de bevindingen ! natuurlijk met zoveel mogelijk partijen!

10-11-2021 19:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties