"Het zou toch onbegrijpelijk zijn als Feyenoord nu een nieuwe keeper haalt"

"Het zou toch onbegrijpelijk zijn als Feyenoord nu een nieuwe keeper haalt"

Net als vorig seizoen deed Feyenoord zondag een beroep op reservedoelman Timon Wellenreuther nadat Justin Bijlow geblesseerd was weggevallen. En opnieuw hield de Duitser zich erg goed staande. Toch gaf trainer Arne Slot na de wedstrijd tegen Sparta (2-2) aan dat de club op zoek gaat naar nog een extra doelman. Die beslissing is niet voor iedereen een logische.

"Het zou toch onbegrijpelijk zijn als ze nu een nieuwe keeper gaan halen", stelde Ibrahim Afellay zondagavond in Studio Voetbal. "Op een gegeven moment gaat Bijlow terugkomen. Het is voor iedereen duidelijk dat hij dan weer de eerste doelman is. Ze hebben onlangs ook Kostas Lamprou aangetrokken, die schuift nu even door naar tweede doelman. Dan zou je jezelf onnodig met een probleem opzadelen."

De optredens van Wellenreuther in het kampioensjaar, toen hij Bijlow ook een tijdlang moest vervangen, liggen nog vers in het geheugen. "Wellenreuther heeft al aangetoond dat hij een waardige vervanger is voor Bijlow. Als Slot aangeeft dat ze niet zoveel financiële middelen hebben, dan moet hij zich eerder op andere plekken gaan versterken. Op het middenveld missen ze echt een loper, zoals Szymanski dat vorig seizoen was. En ze hebben echt een goede buitenspeler nodig. Ik zou het een heel onnodige aankoop vinden als ze zich met nóg een keeper gaan versterken."

Persconferentie Slot
Dat Feyenoord toch voor een extra doelman zal gaan, bleek vrij duidelijk uit de persconferentie van Slot na afloop van de wedstrijd tegen Sparta. "Dit zijn interessante weken voor een technisch directeur, maar wij moeten in ieder geval een keeper aantrekken. Of dat gaat lukken, is de vraag." Daarbij gaf hij ook aan nog niet te weten of het om een nieuwe eerste keeper gaat, of een tweede keeper achter Wellenreuther. Bovendien benadrukte hij dat de komst van een nieuwe doelman ten koste zou kunnen gaan van de transferplannen op andere posities. "We zijn geen club die onbeperkt geld kan uitgeven."

Een extra keeper zou een zinvolle versterking zijn
Lees meer over
Justin Bijlow Timon Wellenreuther
Plaats reactie
666

svds +33815

Mits er niks meer vertrekt zijn we dus klaar. Geen Bitello dus. Selectie is ook overvol dus logisch

25-08-2023 16:49

svds +33815

Wellenreuther mooi eerste keeper laten. Bijlow genoeg kansen gehad nu. En Wellenreuther bewezen prima te zijn.

25-08-2023 16:48

jacques_troosteloos +2988

Bijlow kennede is hij weer maanden afwezig. Wellenreuter kan ook zomaar een keertje geblesseerd raken of een griepje oplopen. En dan loop je het risico dat je met die boskabouter de CL in moet. Daar moet je niet aan denken. Het is jammer. maar Bijlow is al 5 jaar een onzekere factor. Wanneer het hier geen kind van de club betrof was hij allang afgefakkeld.

22-08-2023 10:57

Devlin.B +37

Kaap die keeper van Benfica

22-08-2023 09:36

Alvorens +7306

Hallo meneer Koeman de Bondscoach met Feyenoord. Goeden dag Feyenoord wat kan ik voor u doen?
nou meneer Koeman we hebben besloten dat Feyenoord de komende jaren met de Duitse muur en de tank Timon Wellenreuter doorgaan, het is ons logisch gezien dat u naar een andere keepers moet gaan kijken.
Dank u wel Feyenoord ik zal het met de KNVB gaan overleggen.
Dag Feyenoord aan de maas.
Dag KNVB in Zeist.

22-08-2023 00:41

Arneblijft +5939

We weten pas of een nieuwe keeper zinvol is, als we weten wat er werkelijk met Justin aan de ‘hand’ is…

21-08-2023 22:35

Broekhoester +831

Waarom contracteren we Ricky vd Bergh niet? Die gaat wel keepen als het nodig is.
Komt wel voor een paar bakken bier :-D

21-08-2023 20:32

FReeler +121

Is Slot de weg kwijt?
Waarom geld uitgeven aan iets wat je al hebt?
Geef is wat meer uit voor een echte nummer 10!

21-08-2023 20:11

Broekhoester +831

Valt me mee dat je niet zegt "Eens Slot de weg kwijt?"
;-)

21-08-2023 20:33

FRM010 +6838

Gewoon jeugd keeper erbij. Zullen toch niet zo debiel slecht zijn dat je alsnog een keeper moet halen?

21-08-2023 19:30

rob57 +3051

Haal dan Berger maar bij de selectie.

21-08-2023 18:40

Alvorens +7306

Wij willen geen van Gaal kloontje of olijf, wij hebben Timon Wellenreuter de killer. zonder Timon Wellenreuter waren wij echt geen kampioen geworden hoe men het went of keert en met Sparta zouden wij er zeker wel verloren hebben met Bijlow in het doel.
Met Timon Wellenreuter gaan wij de prijzen pakken en de CL overwinteren dat heeft de goden het lot beslist voor Slot.
Slot moet maar eens het geld verstandig gebruiken en de ogen weid opendoen niet weder miskoop doen"
Gewoon en heel simpel Chavez, Thiago Almada, Ivanusec binnenhalen inplaats onzinnigheid uitkramen nieuwe doelman en ondankbaar zijn naar Timon en de publiek supporters toe.

21-08-2023 18:20

jbutcher +1967

Je hebt een punt denk ik als je zegt geen doelman halen,
Hoe geweldig Wellenreuter ook is, toch sla je een beetje door t.o.v Bijlow en doe je zo'n goeie doelman tekort!!! ( ook al is hij broos) dit verdient meer respect. En Arne zegt helemaal niets en is ook geen TD het enige wat hij zegt is dat alles overwogen moet worden !!! Daar zeg je niets verkeerd mee

21-08-2023 20:10

rob_roos +86

Wellenreuther prima keeper misschien wel beter als Bijlow…..!! Dus geen keeper halen. Ik hoop dat ik gehoord wordt.

21-08-2023 17:15

kazan +1463

bijna helemaal eens met Bijlow hadden we verloren gisteren gewoon laten staan deze man .

21-08-2023 17:36

kcg4cq9vq8 +4810

Wellenreuther gewoon eerste keeper. Niks geen andere keeper. Deze man heeft al heel erg lang laten zien dat hij er staat. Dit is nou eenmaal een goede Duitser. Sorry pa!!

21-08-2023 16:10

fey82 +2810

Waarom wordt er geroepen naar een concurrerende keeper naast Wellenreuther?

Komt eerder over als, dat er geen vertrouwen is in hem als 1e keeper.
We hebben Lamprou als 2e toch.
Die is beter dan onze ex keeper van Isreal Offrei en die keepte zo nu en dan redelijk.
Dus waarom al die Paniek?
Bijlow komt terug en dan vecht ie maar voor zijn plek met Wellenreuther.
Zolang neem je voor nu maar 3e keeper uit jong Feyenoord.
En focus geld op de benodige veld spelers.

21-08-2023 15:02

robbie_rev +351

Beter die Kroaat met spoed halen het was weer niet om aan te gluren tegen dit verdedigende Sparta , creativiteit 0,000

21-08-2023 14:46

rockn_roll +8282

Waarom heb je Lamprou dan gehaald? Als daar een Thijs Jansen had gezeten had ik het nog wel begrepen maar diet moet meer dan genoeg zijn

21-08-2023 14:29

ElleFR1406 +37927

Timon doet het prima. Heeft ons bij Ajax ook gered en geholpen aan het kampioenschap en gisteren stond hij er ook gewoon weer.

21-08-2023 14:28

leukeditter +1088

jammer van die eerste goal, zeer matig en slap gekeept

21-08-2023 15:48

Feyenoordisnoglangnietmoe +1160

Het doet wel pijn, deze transfer zomer. Wat waren we eindelijk weer is hoopvol. We mochten ons sinds vele jaren weer is titelfavoriet noemen. Team redelijk intact gehouden, nou nu gaat het gebeuren. We pakken door! Maar helaas is niks minder waar. We grijpen naar de meest voor de hand liggende transfers, we geven de veelbelovende jeugd geen kans, want ja al die miljoenen voor o.a Timber en Zerrouki. Dat geeft druk als club. Zonde dat ik er weer ingetrapt ben dat we titelfavoriet zijn. Het seizoen is nog jong en wil dan ook positief blijven, maar het begin is sportief erg teleurstellend net als de transferzomer.

21-08-2023 14:12

rockn_roll +8282

Timber liep hier al een jaar rond. Welke miljoenen? De enige andere dure naast Zerrouki is Ueda en die is gewoon goed dus wat is je punt?

21-08-2023 14:28

stamplust +24737

Dit slaat door. Een reserve doelman halen die je niet bekwaam vindt om reserve doelman te zijn is een brevet van onvermogen.

21-08-2023 13:50

ina +48

Waarom wordt er niet een keeper uit een "oudere" jeugdteam klaargestoomd? Is goedkoper en staat er gelijk een opvolger klaar.

21-08-2023 12:57

ElPanzeFr +21977

Snap het ook niet. Wellenreuther is gewoon een goede keeper en we kunnen het budget beter gebruiken dan nog een keeper halen

21-08-2023 12:55

Fien Janssens +1507

Is Nick Marsman niet iets voor ons, als 2e keeper

21-08-2023 12:52

gerard1951 +1334

Als je geen keeper heb houdt het op,,een spits kan je nog in de achterhoede zetten of een achterhoede speler in de spits als die er niks van bakken oke maar je moet gewoon een goedekeeper hebben.

21-08-2023 12:52

Bema777 +1035

En die hebben we.
Daarnaast zien ze lamprou dus ook als goede keeper anders zouden ze die niet hebben gehaald.
Een goede keeper is belangrijk, maar zonder goede spits zien we straks alleen maar gelijkspellen.

21-08-2023 13:10

Jimmy1908FR +1350

Net zo onbegrijpelijk als dat er bijna 19 miljoen word uitgegeven aan een reservespits en reserveremiddenvelder word uitgegeven, dus we zullen niet raar opkijken in ieder geval..

Blijft eeuwig zonde dat deze club nooit kan verder groeien na een kampioenschap.

21-08-2023 12:52

paf +625

Slot is inderdaad een mannetje van kopen. Wordt er voor miljoenen gekocht dan zijn het niet spelers die, zegt hij nu, Feyenoord meteen beter maken. Wordt een beetje zeuren. Had beter uit zijn ogen moeten kijken toen de als bijna als miskoop beschouwde nieuwelingen werden gekocht. En het zijn bijna steeds ex-AZ'ers.

21-08-2023 12:33

MathijsFR95 +6576

Marsman is transfervrij, pik die dan op als je zo nodig nog een extra doelman wilt hebben die kan concurreren met Wellenreuther. Maar ga er geen grote bedragen voor uittrekken. Er zijn belangrijkere posities in het veld waar we versterkt moeten worden.

21-08-2023 12:28

RotterdamFeyenoord110 +2192

Marsman voor een half jaartje is geen overbodige luxe

21-08-2023 12:27

Wazzup +30933

Hebben we geen 17 jarig keepertje meer lopen binnen Feyenoord! Daar heb ik nu al volle vertrouwen in!

21-08-2023 12:24

luc86 +3725

Je had gewoon een goed talent als 3e keeper moeten hebben ipv iemand die goed in de groep ligt. Gewoon weer een hele slechte keuze.

21-08-2023 12:22

CoMulder +16625

Wordt tijd dat Slot op z’n plaats gezet wordt. Al genoeg verziekt met ZIJN aankopen.

21-08-2023 12:17

ndroock1 +2443

Volledig mee eens. Hij was gisteren totaal de kluts kwijt. Hopelijk kijkt hij er inmiddels fris tegenaan.

21-08-2023 12:22

Limbow1 +3069

Misschien ook de frustratie dat hij wéér geblesseerd is

21-08-2023 14:48

pluisie +248

Wellenreuther is een prima keeper, geef hem een eerlijke kans om de strijdt aan te gaan met Bijlow als die weer fit is. Lamprou 3e keeper en eventueel nu een jeugdkeeper als 4e.

21-08-2023 12:08

Wazzup +30933

Hoi Pluisie, rechtsboven kun je een ava nemen door er op te klikken foto te selecteren en klaar...

Je krijgt anders een berg gezeik hier 🤭

21-08-2023 12:16

Limbow1 +3069

Krijg je ook met ava 😉

21-08-2023 14:49

Rechtsbinnen +3543

Als Arne maar geen ex AZ keeper ergens opduikelt.

Wellenreuter doet het prima.
Geen geld weggooien in paniek aan een extra keeper, we hebben nog een redelijke 3e keeper op de bank. Als de 3e keeper ook geblesseerd raakt zet je gewoon een keeper uit de jeugd op doel.

We zijn geen Chelsea om onnodig spelers te kopen,.
We zijn net uit de geldzorgen houdt het svp zo.

21-08-2023 12:08

Mischa.V86 +371

Zeg toch Feyenoord mist een echte TD.Het is een soepzooitje aan het worden.Want slot begint paniek uit te stralen en te kloese weet niet hoe en wanneer hij iets aantrekt.Dit jaar gaat het hem niet worden. En dat meen ik werkelijk serieus 😥🤔😡

21-08-2023 12:08

nelis24 +2157

En wat als wellenreuther as zondag zijn been breekt dan staat die kleine griek op doel . het is niet onverstandig met bijlow die zo blesuregevoelig is om een degelijke 2e of 3e keeper aan te trekken

21-08-2023 12:02

MarkFeyenoord1 +2064

Wat als Wellenreuther en de nieuwe keeper beide hun been breken?

21-08-2023 12:05

janos +4689

Als het maar geen Cillesen wordt

21-08-2023 12:08

paf +625

Dan ga ik op doel. Ik ben 1,90.

21-08-2023 12:24

nelis24 +2157

Das een mooie lengte voor een keeper dan moet het wel goed komen

21-08-2023 14:27

Doellat +5463

Kijk dat is praat. Ook weer opgelost.

21-08-2023 15:53

Limbow1 +3069

En stel het gebeurt niet. Heb je dadelijk 3 eerste keepers in je selectie. Geef het geld wat je hebt uit aan creativiteit op het middenveld en vleugels.

21-08-2023 14:51

zitanero +7375

Slot sprak uit teleurstelling vermoed ik. Een porseleinen 1e keeper kan niet. Je vervalt direct in het al oude imago van tobclub. Er overheen stappen Arno en in je directe omgeving zoeken. Wellenreuter is niet veel minder dan Bijlow. Er is vast wel een goede keeper ergens in de regio als 3e keeper te vinden. Lamprou is in de basis een uitstekende keeper maar 30 cm te klein. Ja, dat zegt mijn vrouw ook altijd, ik ben je voor😛maar kan de nieuweling prima begeleiden. Keepers zijn t probleem niet.

21-08-2023 11:52

FRnoord +37

Siepel doe ik door mijn eten

21-08-2023 15:04

Opdebrommert +1574

Lekker dichtbij Rotterdam Kralingen staat ook een blok van een keeper. Goedkoper dan die van Rotterdam West.

21-08-2023 11:35

cipolini +14275

Keeper is niet het probleem momenteel. Haal Ivanusec.

21-08-2023 11:35

frlfr1908 +626

Wellenreuther goede keeper. 1e maken, Bijlow 2e. Het is niet anders.

21-08-2023 11:26

frpeanuts +5130

Wellenreuther gewoon definitief 1e keeper maken. Bijlow maar gewoon 2e man is meer geblesseerd dan dat die speelt. Timon is betrouwbaarder dan Justin.

21-08-2023 11:20

vnete +25551

Het is tegenover timon bijna niet neer te verkopen dat ie 2e keeper blijft. Staat er altijd, passie, coachend,

21-08-2023 11:18

Kieboom +40554

Ik vond die Vaessen vorig jaar wel aardig keepen.
Maar gister was t Comedy Capers

21-08-2023 11:17

Pensionado +508

Wellenreuther presteert prima, heeft gisteren ook uitstekend gekeept

21-08-2023 11:11

Joszef69 +2095

Timo is goed genoeg voor eerste doelman te zijn. Als je nog een keeper gaat halen zit je er met vier.
Is gewoon geld uitgeven om niks. Dan had je miet Kostas moeten halen.

21-08-2023 11:11

Mensini +14673

Als er iets met Wellenreuther gebeurt dan is in de winter vroeg genoeg om er 1 te huren...?

Dan zou trouwens die pols van Bijlow ook al beter moeten zijn...

21-08-2023 11:10

Abdelilah Bennouh +2315

We hebben momenteel andere prioriteiten dus niet aan beginnen.

21-08-2023 11:08

ravegten +936

Totale onzin om weer een extra keeper te gaan halen. Haal gewoon tijdelijk de derde keeper uit de jeugd ofzo

21-08-2023 11:04

Patrick.V97 +699

Precies dat ja! En je geld spenderen aan spelers die we echt nodig hebben.

21-08-2023 11:05

ravegten +936

En welke keeper je dan ook haalt, zal geen goede keeper zijn want de echte goede keepers komen niet om op de bank te zitten

21-08-2023 11:07

janos +4689

En Wellenreuter dan.

21-08-2023 12:06

janos +4689

Voor mij hoeft er nu ook geen nieuwe keeper bij, maar ik kan niet in zijn medisch dossier kijken. Misschien is het weer een oude breuk die opnieuw gebroken is. Dan blijft het een risico als je met hem door blijft gaan. Als deze breuk gekomen is toen hij gewoon een bal pakte is er duidelijk iets meer aan de hand.

21-08-2023 12:06

ravegten +936

Ik hoorde ze toevallig gisteren op ESPN zeggen dat hij al eerder dat botje in zijn pols had gebroken. Dacht dat de vorige keer één van zijn middenhandsbeentjes was gebroken. Niet dat dat veel verschil is maar toch haha

21-08-2023 14:01

VSNFR +12199

91%....... Denken die dan dat Bijlow over 3 a 4 weken weer kan keepen dan? En dat hij daarna 40 weken fit blijft??? Ga er met polsbreuk maar vanuit dat hij er zo een week of 8 uitligt hoor, afhankelijk van breuk en plaats natuurlijk.

21-08-2023 10:58

Jones_held +11692

Maar waarom hebben we dan Lamprou gehaald als het blijkbaar niet de bedoeling is dat hij ooit gaat keepen? Als het paniekerige halen van een keeper voor de komende 6 weken betekent dat we geen broodnodige versterking op het middenveld en in de aanval kunnen halen zou dat echt een schande zijn.

21-08-2023 11:02

VSNFR +12199

Wie heeft het over 6 weken? Ik geloof eerder 8-10 weken eerlijk gezegd.

21-08-2023 11:03

Jones_held +11692

Dat verandert niks aan mijn punt

21-08-2023 11:04

rich_fr +3110

8.82% mensen zonder hersencellen.

21-08-2023 10:48

jenneke_hennink +19

Je moet er toch niet aan denken dat Lamprou in de goal moet!

21-08-2023 10:54

rich_fr +3110

Binnen 1/2 maanden is Justin er weer, heb je Wellenreuther als 2e doelman, die kabouter als 3e doelman en dan wil je er nog een 4e bij hebben? Waarvoor?

21-08-2023 10:57

Joszef69 +2095

Hadden ze eerder moeten nadenken.

21-08-2023 11:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties