Kuyt adviseert Geertruida en Gimenez over toekomst

Kuyt adviseert Geertruida en Gimenez over toekomst

Lutsharel Geertruida en Santiago Gimenez moeten nog minimaal een jaar bij Feyenoord blijven, dat stelt Dirk Kuyt. De oud-voetballer is van mening dat de aanvaller en verdediger nog niet uitgeleerd zijn in De Kuip en pas moeten nadenken over een vervolgstap na het spelen van de Champions League met de Rotterdamse club.

Vooral Geertruida wordt de laatste weken nadrukkelijk in verband gebracht met een mogelijk vertrek uit De Kuip. De rechtsback van Feyenoord staat in de belangstelling van RB Leipzig, en er zijn al twee keer miljoenenboden afgewezen door algemeen directeur Dennis Te Kloese. ''Ik vind het dan niet meer dan terecht dat je hem op dezelfde lijn zet als iemand als Timber'', vertelt Kuyt. ''Oké, Geertruida heeft nog geen Champions League-ervaring, maar hij heeft zich wel al staande weten te houden tegen serieuze Europese tegenstanders. Meer dan dat, zelfs.''

''Ik denk dat het in zijn geval een hele verstandige keuze is om nog een jaar te blijven, misschien wel twee'', vervolgt de oud-Feyenoorder tegenover VoetbalPrimeur. ''We hebben gezien hoe groot de stap naar een topcompetitie kan zijn voor jongens uit de Eredivisie. Hoe meer bagage je hebt voordat je de stap maakt, hoe beter. Zeker als Feyenoord volgend jaar weer succesvol is en daarna opnieuw Champions League gaat spelen. Dan heb je toch wat meer bagage en wordt de stap net iets makkelijker. Ik denk dat Geertruida in de toekomst voor een Europese topclub kan spelen. Met alle respect, maar daar schaar ik Leipzig niet onder.''

Feyenoord heeft meerdere malen aangegeven dat geen enkele club zich nog officieel heeft gemeld voor Santiago Gimenez. Echter speelde de 22-jarige spits een hoofdrol in de finale van de Gold Cup. Het is dus de vraag of Gimenez nog te behouden is. Kuyt is ook duidelijk over zijn toekomst: ''Hij is ook zo'n speler die net iets meer dan een halfjaar een vaste basisspeler is bij Feyenoord. Hij heeft zich ontzettend goed ontwikkeld, maar er is nog heel veel potentie bij Feyenoord. Zowel voor de speler als de club verwacht ik een enorme groei en veel meer mogelijkheden als ze op Champions League-niveau gaan acteren.''

Lees meer over
Dirk Kuyt Lutsharel Geertruida Santiago Gimenez
Plaats reactie
666

bokitoo +4357

Als ie maar niet over botox begint

05-08-2023 18:27

RoodWitZwartHart +428

Iets meer begrip voor hem zo wel op zijn plaats zijn. Vergeet niet dat Geertruida van Zuid komt. Die jongen kan in één keer zijn hele familie financieel onafhankelijk spelen. . Als je daar vandaan komt, moet je wel heel sterk zijn om nee tegen zo veel geld te zeggen.

05-08-2023 13:56

lacdegeus +2739

Gewoon luisteren naar Ome Kuyt, die weet hoe het is. Voor altijd Hattrick Held!

03-08-2023 09:50

Peter.Z +83

Namens gedupeerden die Dirk om gokadvies vroegen. Nooit naar luisteren.

03-08-2023 08:28

gekkert +27422

Ik vind het jammer dat sommige mensen zo negatief zijn over kuyt de laatste jaren. Als klein jochie was Kuyt mijn favoriete speler, en ik vond het daarna altijd prachtig als ik hem weer zag spelen bij Nederlands elftal. En om dan je jeugd idol terug te zien komen en je Feyenoord voor de allereerste keer kampioen ziet worden, is helemaal speciaal. Kuyt is absoluut een held en voor mij eerder onderschat dan overschat..

18-07-2023 03:42

Django +9566

Zijn prive leven en karakter doet er weinig toe. Wat hij voor Feyenoord heeft getekend, welke termijn dan ook is ongekend. Absolute held!

19-07-2023 19:02

Benmexico +118

Geweldig spelen was Kuyt

19-07-2023 20:58

TovenaarVanTatabanya +690

Kuijt heeft gewoon heel veel gebracht bij onze mooie club en dat ook nog een 2e keer toen ie terug kwam.
Het is gewoon een strijder die ren hoog niveau heeft gehaald in zn carrière.
Hij kan het als trainer niet overbrengen. Tja je hoeft niet alles te kunnen.
Maar als speler alle respect.

29-07-2023 13:04

Fworldcup1970 +11324

Kuyt adviseert alle goede spelers bij Feyenoord te blijven. Goed advies.

18-07-2023 00:59

GerseGer +7284

Zou Santi weten wie Dirk Kuijt is?

17-07-2023 22:32

SantiagoFR +5591

Dat lijkt mij wel want Dirk was een held in. Liverpool

19-07-2023 23:49

TovenaarVanTatabanya +690

En dirkie heeft natuurlijk ook tegen mexico gespeeld. Met die penalty die niet gegeven had moeten worden volgems vele...
Ik denk dat onze gimenez die wedstrijd ook heeft gezien met kuijt erin.
Die Mexicanen zijn nog steeds niet over dat trauma heen las ik.

29-07-2023 13:07

GerseGer +7284

Met Robbe die die Schwalbe maakte. Heerlijke pot was dat, toen WK's nog mooi waren....

29-07-2023 14:18

Lenpa +4690

Nou nou Dirk! Ben het helemaal met je eens!

17-07-2023 21:25

rob57 +3051

Verstandige opmerking van Kuyt.

17-07-2023 21:19

FR-Brabant +11101

Iedereen heeft wel kritiek op Kuyt, ook ik vaak, maar 1 ding kun je hem niet ontzeggen; op het juiste moment pas de stap omhoog maken.

Dirk Kuyt heeft altijd gewacht tot hij genoeg ervaring/bagage had om een niveau hoger aan te haken en zich tot basisspeler op te werken. Bijna alle jonge spelers uit de Eredivisie maken deze stap veel te vroeg waardoor ze op de bank belanden. Donny vd Beek en Klaassen zijn daar prima voorbeelden van. Malacia en Sinisterra daarentegen doen het prima!

17-07-2023 19:18

RemcoFR +27301

Klopt. Maar je moet wel sterk zijn om nee tegen veel geld te zeggen.
En dat hebben veel spelers niet.

17-07-2023 19:22

MansoryFR +3346

Eens. Koester de beste vent als de voetballer die heel veel waarde was voor Feyenoord, zijn woord hield en terugkwam om kampioen te worden. De overige zaken die geen binding hebben met Feyenoord moet geen aandacht gegeven worden. Meningen verschillen inderdaad maar het staat hem vrij om te doen wat hij wil ook als bekende ex-voetballer met laatste tijd veel nieuwsitem op zijn naam.

17-07-2023 20:37

Jeroen.W69 +463

Precies dat, ik denk dat hij veel persoonlijke shit heeft meegemaakt met zijn scheiding en gokken. Maar de voetballer was een pure prof met top mentaliteit.

18-07-2023 06:58

Drie90 +8437

Je kan ook zeggen dat vd Beek en Klaassen op het juiste moment de stap gemaakt hebben, want uiteindelijk blijken her middelmatige voetballers. Neem Sven van Beek die nu bij Heerenveen speelt zonder de bankrekening die hij bij Monaco had kunnen vullen.

17-07-2023 21:23

FR-Brabant +11101

Ook met Sven van Beek hoef je financieel echt geen medelijden te hebben!

17-07-2023 22:16

ElleFR1406 +37927

1000% mee eens. Je kan een transfer maken maar wie zegt dat jij gelijk in de basis staat of blijft? En dan?

Etc

17-07-2023 19:11

TFO +125

Reijnders bij AZ weg voor 20 mio. Tja..dan is de 25 mio voor kokcu een fooi en vormt hij een mooi referentiekader voor Geertruida. Die is jonger, veelzijdiger en International. Drijft AC Milan de prijs mooi op zo.

17-07-2023 18:22

Hans.N +879

Excuseer mijn lompheid in deze wist niet dat jij universitair bent opgeleid en zoveel andere spelers kan opnoemen die in jouw beleving allemaal minder waren

17-07-2023 18:16

Cluske +6615

Ik hoop dat ze luisteren naar het advies van dirk, maar het zijn allemaal brood voetballers. Liever meer salaris, dan een betere carrière. Jongens als taabouni gaan nu voor het geld, maar belanden straks in de kkd of nog lager.
Kijk eens naar 020. Wie van die spelers heeft het nu echt gemaakt, na 1 goed seizoen in de eredivisie? Ik ken er geen 1. Allemaal zitten ze op de bank en spelen nauwelijks.
Laat onze spelers eerst hier maar eens een aantal jaren constant zijn en zich meten in de CL.
Santi kon geen vuist maken tegen de centrale verdedigers van as Roma. Alleen rode kaart en schorsing.

17-07-2023 17:21

Bati +40446

Ja en tegen de verdedigers van Lazio wel

17-07-2023 17:29

SirFR +532

Kuyt is en blijft een HELD en zijn goals legendarisch. De stilte voor zijn goal tegen Heracles in de 1e(!) minuut. Kippenvel.

17-07-2023 17:19

Cluske +6615

Helemaal mee eens.

17-07-2023 17:22

Ray1988 +545

Dat moment zal altijd blijven opkomen als je het over Kuyt heb! Onze Dirk!

17-07-2023 17:22

GeorgeMartin +2565

Lekker Dirkie..held!

17-07-2023 17:15

FRlegend +17151

Gimenez minimaal 50 miljoen voor vragen. Geert zal voor 30 wel vertrekken.

17-07-2023 17:08

rikkie12 +9259

Wat een gezeik hier over Dirk (door sommigen).
Oke, hij predikt wat veel. En die botox zou ook niet echt mijn ding zijn. Maar hij is nog steeds een van de grootste helden die ooit in ons shirt heeft rondgelopen. En bovendien iemand die precies weet hoe je met (met alle respect) niet bijster veel talent toch meer uit je carriere kunt halen dan er in zit. Heeft natuurlijk zelf een fantastische carriere gehad met fenomenale afsluiting waar we allemaal nog steeds kippenvel van krijgen....

Dus ja: hij heeft gelijk. Op je 21e je zakken vullen klinkt leuk, maar uiteindelijk verdien je meer door je carriere op een slimme manier op te bouwen.

17-07-2023 17:04

ron59 +200

zo is het RIkkie

17-07-2023 17:14

CyberBliek +5561

Rikkie als ik 100.000 likes zou kunnen geven, kreeg je ze..

17-07-2023 18:35

rikkie12 +9259

Hou ze wel van je tegoed... ;-)

17-07-2023 18:39

CyberBliek +5561

Haha is goed Dibbus

18-07-2023 13:48

berberis +2050

Een van onze grootste helden…. is 12 je leeftijd Rikkie?

17-07-2023 20:21

rikkie12 +9259

Nee schatje. Ik stond in 1970 al op de Coolsingel.
En jij?

17-07-2023 22:47

Drie90 +8437

Vergeet ook de gevallen Sven van Beek niet. Bij spelers die vroeg gaan wordt een mislukte carrière toegeschreven aan verkeerde planning, maar het kan ook zijn dat veel spelers het niveau niet hebben. Over meerdere seizoenen wordt dat duidelijk. Ik snap heel goed dat veel spelers kiezen voor een gevulde bankrekening. Alleen de echte toppers kunnen zich veroorloven te blijven.

17-07-2023 21:25

FRGino +481

Ze moeten ook blijven, maar geld jongens.. als je weet dat je ergens miljoenen kan gaan verdienen... is de keuze snel gemaakt..

17-07-2023 16:53

rikkie12 +9259

Je moet op je 21e niet kijken wat je de eerste 3 jaar kunt verdienen, maar wat je over een periode van 15 jaar kunt verdienen....

17-07-2023 17:06

SantiagoFR +5591

Of je enkels afbreken en nooit meer op niveau komen dan baal je wel dat je die miljoenen niet heb gepakt

19-07-2023 23:57

korsakov +95488

Hierin kan ik onze Dirk wel gelijk in geven

17-07-2023 16:46

dehelvandeurne +4208

Begrijp niet dat er over Santiago gepraat wordt alsof het de nieuwe Kindvall is! Wat heeft hij nu werkelijk nog laten zien? Ligt geloof ik goed bij onze jonge supporters, dames en, oh ja, zijn naam is ook interessant! Santi Gimenez! Laten wij hopen op een 2e Kindvall, maar dan moet er nog heel wat gebeuren!

17-07-2023 16:36

Southsider +2400

Volgens jou heeft hij dus afgelopen seizoen niks laten zien?
Ik mag hopen dat dit sarcastisch is, anders moet je jezelf echt laten opnemen.

17-07-2023 16:42

rikkie12 +9259

Volgens mij bedoelt hij niet dat hij niks heeft laten zien, maar dat hij nog heel veel te leren en ontwikkelen heeft. En dat kan bij Feyenoord beter dan ergens in een grote competitie op de bank.....

17-07-2023 17:08

SantiagoFR +5591

Ik zit ook pas 1 jaar bij de club waarvan half jaars basis ja en dat ik goed lig bij de vrouwtjes…jaloers?

20-07-2023 00:01

ron1872 +8214

Hoeveel van die kansparels uit de nederlandse competitie belanden in het buitenland op de bank? Dirk heeft gewoon gelijk. Ze gaan veel te vroeg en vallen dan letterlijk en figuurlijk door de mand om later op hangende pootjes weer terug te komen in Nederland. Op de bank in het buitenland speel je je never nooit niet in de picture.

17-07-2023 16:35

Jatochnietan +23874

Laat Kuyt lekker z’n wijf in de gaten houden….

17-07-2023 16:33

jepe1949 +6730

Welke van de twee?
De oude?
Of de nieuwe?

17-07-2023 17:01

Jatochnietan +23874

Hahahaha…

17-07-2023 20:45

WvH +15556

Wow mindblowing. Wat een inzicht heeft onze Dirk. Bizar. Dit kon gewoon niemand anders bedenken. Ga zo door.

17-07-2023 16:31

dehelvandeurne +4208

Kijk naar Malacoa, zakken gevuld, maar weg echte roem in Rotterdam!!

17-07-2023 16:29

jepe1949 +6730

Waar is die ook alweer naartoe gegaan?
Naar Monchaster Enatid toch?

17-07-2023 17:02

keescf +26518

Eens, maar ik snap best als iemand toch vertrekt. Zeker als je ineens 4 keer meer ergens anders kan verdienen.

17-07-2023 16:25

Arnold +449

Wat n misselijke reacties over Dirk.
Vergeet niet dat ie n belangrijk aandeel had in t kampioenschap van ‘17.
En laat buiten beschouwing wat ie in z’n privé leven doe en betreft z’n geloofsovertuiging.
T is n gouwe gosert voor ons geweest, die t rood witte shirt ech waard was .

17-07-2023 16:24

edje010 +1066

Het orakel van Katwijk

17-07-2023 16:18

Echte_Fan +25264

Originele teksten van Dirk. Hij weet waarover hij praat.

17-07-2023 16:17

CyberBliek +5561

Waar blijft het likes geven. Ik zie weer reacties om van te smullen. Wil likes geven!

17-07-2023 16:15

Maradollar +5718

Kuyt de Messias spreekt

17-07-2023 16:15

sjaarloos52h +21985

Het meervoud van bod is biedingen, geen boden….

17-07-2023 16:10

mfr23 +6273

Moeten ook niet doen alsof 10 minuutjes en een goal in de Gold Cup tegen een paar stratenmakers uit Panama nou opééns doorslaggevend zijn ten opzichte van een heel seizoen presteren. Als ze voor Gimenez zouden komen komt dat niet door deze ene goal. Die plotselinge ‘paniek’ slaat nergens op.

17-07-2023 15:56

Peterk +35302

Niet zo min doen over Panama. Zo'n kanaal graven was destijds een prestatie van formaat...

17-07-2023 16:03

sjaarloos52h +21985

en met de hand…

17-07-2023 16:10

WvH +15556

Die Martin heeft 80 minuten gehad en wist niet te scoren. Dus.......

17-07-2023 16:33

Pat82 +5114

In principe kunnen Geertruida en Gimenez onder de vleugels van Slot natuurlijk nog prima doorontwikkelen. Het financiële argument is op zich te billijken. Al lijkt het mij echt geen ramp om jaartje extra te blijven om vervolgens met CL ervaring en in het geval van Geertruida wellicht ook nog vaste waarde in oranje de stap te maken naar een echte topclub.
Doemscenario's als in "wat als hij zijn been breekt" vind ik altijd een non-argument.

17-07-2023 15:41

VDVD +20690

Dankjewel Dirk

17-07-2023 15:39

NullEinzNull +2309

Kom op zeg: elk weldenkend mens vertrekt als je opeens 3 a 4 miljoen per jaar kan gaan verdienen en in Duitsland of Engeland kan gaan spelen. Ook Kuyt.

17-07-2023 15:33

NullEinzNull +2309

Bovendien: stel, je raakt geblesseerd en haal nooit je niveau meer.. Sta je dan.

17-07-2023 15:33

medtown +5962

Ligt eraan, denk je dat dit je enige kans is, dan wel.
Denk je dat je nog door kan groeien, uitzicht op nationale ploeg hebt, dan zou ik voor speelminuten gaan.
Grote geld komt dan ook.

17-07-2023 15:37

Peterk +35302

Je hebt helemaal gelijk, je zal de eerste en laatste speler niet zijn die ernstig geblesseerd raakt en nooit meer zo'n kans krijgt. De mensen die zeggen dat iemand moet blijven komen nooit voor de keus te staan dus dat is makkelijk praten. Daarom moet je zo'n kans altijd direct pakken als deze komt...

17-07-2023 16:00

theone +10555

Geertruida zit bij Feyenoord in de bovenste categorie salaris, die gaat daar niet 3 a 4m verdienen. Maar als ze niet betalen wat Feyenoord wil dan vertrekt hij helemaal niet.

17-07-2023 16:09

rikkie12 +9259

Hij zegt ook niet dat hij het niet snapt, maar dat het niet verstandig is.
Tuurlijk, lekker verdienen daar. Maar wat als je op de bank terechtkomt en nooit speelt (kans is daar veel groter)? Wat is dan je volgende stap en wat verdien je dan als je ontwikkeling 2 of 3 jaar heeft stilgestaan? En je dan natuurlijk ook niet meer in Oranje gespeeld.
Of ben je beter af als je hier verder ontwikkelt, CL speelt, Oranje haalt en over 2 jaar weggaat.

Op je 21e voor het geld kiezen is op korte termijn leuk, maar op de lange termijn kan het je juist geld gaan kosten.
En dat is wat Dirk bedoelt.....

17-07-2023 16:56

SantiagoFR +5591

Drie jaar tekenen in Engeland is minimaal goed voor 15 miljoen en ben je vast binnen voor de rest van je leven vanaf je 24e, je kan het maar hebben en daarna zie je wel, groot gelijk als ze weggaan

20-07-2023 00:08

smerik1985 +4786

Wijze woorden van Dirk!

17-07-2023 15:27

haai79 +10619

Kuyt held!

17-07-2023 15:26

lion63 +14189

Dirk trapt weer eens 12 open deuren in....

17-07-2023 15:22

croomer1 +7316

Hij trapte er ook 3 in tegen Heracles en hield toen de schaal omhoog. Beetje respect Lion

Edit door een spel correctie van een of andere leraar hier op de site

17-07-2023 15:28

Rotterdamfanatico +336

Hielt, netjes man

17-07-2023 15:28

croomer1 +7316

Lekker les gaan geven op school

17-07-2023 15:30

lion63 +14189

Zeker respect voor zijn daden maar van zijn woorden ben ik minder onder de indruk....

17-07-2023 17:26

croomer1 +7316

Daar zijn wij dan ook niet van hè ;)

17-07-2023 17:58

rob52 +1275

Hoezo , heb jou dit niet horen zeggen hier , dus hoezo 12 open deuren ??

17-07-2023 15:51

Hans.N +879

Dirikie is nogal verguld van zich zelf en daar houden we bij FEYENOORD niet zo van . Boek gelezen pffffde grote ik ik ik show . Als speler oke/ top maar als mens een vreselijke ego tripper

17-07-2023 15:21

croomer1 +7316

Gelukkig niet gelezen. Jij even Ava nemen svp en stel je even voor

17-07-2023 15:22

Zenn +11516

Niet bepalen

17-07-2023 15:46

badeend +7897

hou toch op te zeiken over die kinderlijke ava's net als de likes. Het is verdomme geen facebook of kleuterschool hier

17-07-2023 15:52

croomer1 +7316

Zegt de man genaamd Badeend

17-07-2023 17:59

tanne1701 +369

Als jij een boek over jezelf schrijft gaat het toch ook niet over je buurman?

17-07-2023 15:32

medtown +5962

DIRK KAMPIOENENMAKER! OLE OLE!

17-07-2023 15:38

Hans.N +879

In zijn uppie???? Had daar de rest van het team keihard voor nodig

17-07-2023 15:52

medtown +5962

Sowieso zeg ik dat niet, maar bijvoorbeeld Nelom, of Bilal, of Nieuwkoop, of Woudenberg waren net iets minder hard nodig dan Kuyt, slimmerik.

17-07-2023 17:02

fr.Joey +133

Toch wel apart dat er zo slecht over Kuyt gesproken wordt onder de supporters terwijl hij zoveel voor ons betekend heeft..... Boeiend hoe hij eruit ziet of wat hij heeft laten doen, is wel een echte Feyenoorder

17-07-2023 15:10

erikt +429

Helemaal mee eens! Klassespeler met een fantastische inzet. Geen woorden maar daden ten voeten uit. Dat hij de laatste jaren op minder leuke wijze in het nieuws is gekomen doet daar niks aan af.

17-07-2023 15:20

jonaathn +14832

Jammer hè

17-07-2023 15:20

Lebowski +5888

Natuurlijk is Kuyt een Feyenoorder en hij draagt de club een warm hart toe. Wij zullen ook niet vergeten wat hij betekend heeft voor de club. Maar ik heb de indruk dat Kuyt iets te hoog grijpt voor het trainerschap en het geven van zijn mening en adviezen. Daar zit niet iedereen op te wachten.

17-07-2023 15:23

croomer1 +7316

Kan je nagaan hoeveel invloed die snor heeft op voetbal minnend NL. Die is heel die hetze tegen Kuijt begonnen.
KUIJT=HELD

17-07-2023 15:23

Peterk +35302

Er is natuurlijk een wereld van verschil tussen de voetballer Kuyt en de adviseur Kuyt. Een goede adviseur moet buiten het voetbal ook iemand op basis van zijn verleden en ervaringen de juiste richting wijzen. En daar is het met Kuyt mis gegaan. Daarom is het goed dat de vader van Giminez hem begeleid. Want nagenoeg al die adviseurs zijn enkel zakkenvullers...

17-07-2023 16:12

SuperLutsha +21953

2017 Kuyt brengt heel veel mooie herinneringen terug

17-07-2023 15:07

realistisch1953 +14291

Hoop niet dat Dirk hem gaat adviseren om iets aan zijn gezicht te laten doen, is bij Dirk namelijk totaal mislukt....

17-07-2023 15:01

vlo +7118

Het is net Dagobert Duck

17-07-2023 15:03

Peterk +35302

alleen heeft hij geen geldpakhuis....

17-07-2023 15:14

crashtestdummy +22281

Kuyt, eindbaas ...

17-07-2023 15:00

vlo +7118

Dit kan alleen Dirk maar bedenken wat een genie die man .
Toptrainer in wording , maar dat hebben we allemaal al kunnen zien natuurlijk

17-07-2023 15:00

Kuyteroe_son +2041

Kuyt spreekt, iedereen is stil en luistert aandachtig.

17-07-2023 14:51

edtfeyenoordpedt +28629

Die Kuyt zegt tocht weer goede dingen hoor. Dit had ik ff niet aan zien komen! Geniale tips van hem!

17-07-2023 14:51

Peter Schlijckelmann +5179

Nou Dirk daar waren we zelf ook al achter. Kan die open deur nog verder open.

17-07-2023 14:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties