Lingr: "Kijk ernaar uit om in deze formatie te werken"

Lingr: "Kijk ernaar uit om in deze formatie te werken"

Ondrej Lingr heeft nu al een enorm drukke zomer achter rug. Hij is getrouwd, speelde het EK met Tsjechië en sloot deze week weer aan bij Feyenoord, waar hij zaterdagmiddag tegen Cercle Brugge zijn eerste minuten van de voorbereiding maakte. Vrolijk als altijd, maar wel bekaf verscheen hij na afloop voor de camera van Feyenoord ONE.

"Een beetje moe, maar het is goed om weer terug te zijn. Ik heb deze prachtige stad wel gemist", beantwoordde Lingr de vraag hoe het met hem ging. "Ik heb nu een paar trainingen meegedaan met het team, en nu dus ook mijn eerste wedstrijd. Het hete weer maakte het lastig, maar ik was blij om weer op het veld te staan."

3-4-3-systeem

Daarbij moest de Tsjech wel even wennen aan zijn rol als middenvelder in het nieuwe 3-4-3-systeem. "Ik heb het er met de coach over gehad dat ik het zou proberen. Ik moet eraan wennen en leren hier te spelen. Volgende wedstrijd zullen we zien of ik weer hier speel, of wat verder naar voren. Maar ik zal overal proberen het team te helpen."

Hoe hij zelf tegen de nieuwe formatie aankijkt? "Ik ben er blij mee. Ik heb tegen Priskes Sparta Praag gespeeld met Slavia en zij waren heel sterk in die formatie. Ik moet deze formatie en andere dingen van hem gaan leren. Ik kijk ernaar uit om met hem te werken."

Lees meer over
Ondřej Lingr
Plaats reactie
666

Paardensnorkel +156

*offtopic: welk nieuwe shirt van een andere club vind u mooi? Ikzelf vind het nieuwe Chelsea shirt very nice.

21-07-2024 14:19

ElleFR1406 +37760

Lingr weet altijd precies op de juiste plek te staan om een balletje erin te schoppen, hebben echt wel wat aan hem gehad vorig jaar. Hopelijk blijft hij en is het dit jaar hetzelfde!

Als supersub

21-07-2024 13:15

mout10051981 +4805

Prima speler!! Een winnaar!

21-07-2024 10:56

SantiagoFR +5586

Geen enkel team speelt in een wedstrijd in een systeem dus prinsje voegt dit toe en dat is alleen maar uitstekend met name in de Nederlandse competitie

21-07-2024 05:42

Struukangeren +8216

Iedereen die deze man graag ziet spelen wilt weer terug naar de tijden onder Mario Been.

21-07-2024 01:03

crashtestdummy +22223

Is en blijft een ideale supersub. Geen basisklant. Wel sympathieke gast.

21-07-2024 01:25

Struukangeren +8216

Kijk maar uit naar een nieuwe club.

21-07-2024 01:01

Marlin +1028

Come on Lingr!

21-07-2024 00:05

Houtman +4702

Lingr is geen basisspeler. Heb meer vertrouwen in Milambo en Zechiel, dit zijn jonge spelers die moeten gaan doorbreken. En Sauer uiteraard

20-07-2024 22:42

louisvanderploeg +13020

Als nou iedereen gewoon eens even afwacht totdat iedereen weer terug is, en dit systeem onder de knie heeft.
Nu al gaan lopen zeuren heeft totaal geen zin. We weten allemaal dat we vorig bijna geen wedstrijd makkelijk wonnen, omdat iedereen het systeem van Slot wel doorhad, en er eigenlijk geen plan B was. Ja, aan het einde alle aanvallers erin, maar dat vind ik geen echt plan, alleen paniek voetbal.
Ik hoop dat we eindelijk even van dat eindeloze getik in de zestien van de tegenstander af zijn, en we makkelijk gaan scoren. Dat tikken was ook de oorzaak dat Santi bijna geen bruikbare ballen kreeg. Vanmiddag al een paar hele leuke combinaties gezien, waar kansen uit kwamen. En als iedereen het goed door heeft, gaat dat echt wel succes geven.

Ik zeg niet dat Arne er het laatste jaar niet alles heeft uitgehaald, maar verandering van spijs doet eten.

Dus geduld allemaal, en geef Priske gewoon een eerlijke kans

20-07-2024 22:01

JeanPaulvanBoetius +740

Lingr zou een goeie wingback zijn in dit systeem

20-07-2024 21:28

Wisselspeler +7872

Komt voetbaltechnisch tekort.... verkopen/huren

20-07-2024 23:02

Struukangeren +8216

Ja dat voetbaltechnische gaat hij binnen een jaar wel elder leren.

Nee hoor, zit er niet in. Doorselecteren. Next!

21-07-2024 01:02

Alvorens +7264

Als de schaal maar naar Rotterdam gebracht wordt en de winst in de competitie wedstrijden anders mag hij terug naar prakkie.
Te voorspelbaar kwetsbaar dit systeem en helemaal als je geen sterkhouders hebt.

20-07-2024 19:36

brockie +110921

Simpelweg gewoon een kutsysteem. Hou m'n hart vast als we tegen PSV, Twente, Az en ja zelfs ajax met hun nieuwe coach moeten spelen met 343. Veel te kwetsbaar zonder de juiste spelers. En daar missen we er genoeg van.

20-07-2024 20:56

Alvorens +7264

Helemaal eens' 💯👊

20-07-2024 20:59

Ger.J +1915

Zo mee eens!!

20-07-2024 21:48

nieuwsgekkie +9180

De grootste grap van deze voorbereiding is natuurlijk dat Lingr denkt onder Priske wel een kans te hebben. Niet goed genoeg.

20-07-2024 19:27

frbergh +13315

Ik hoop dat Lingr dit jaar een kans krijgt en dat hij hem waar maakt

20-07-2024 19:26

mruigrok +3007

Ja hopen doen we het allemaal, maar ook wat ik van hem gezien heb tijdens zijn invalbeurten op het EK heeft me verre van overtuigd. Alleen met veel inzet kom je er niet!

20-07-2024 21:44

frbergh +13315

Vind je dan ook niet dat hij bij de invalbeurten bij ons ontzettend doelgericht was.
Als hij er in kwam gebeurde er wat door zijn energie. Tenminste dat vond ik

20-07-2024 22:37

mruigrok +3007

Dat klopt wel, maar zie hem niet als basisspeler.

20-07-2024 23:26

ArneSlotOfficial +3583

Lingr en Hancko worden de sterkhouders komend seizoen.

20-07-2024 19:17

fermeer +25856

Lingr gaat dit seizoen harder knallen dan Thomas Matthew Crooks

20-07-2024 19:14

dEADER20 +2671

Met de kerst spelen we alweer 4-3-3

20-07-2024 19:00

barbari1505 +441

Iedereen die zegt : ja maar onder Slot ging toch alles zo goed, waarom alles over een andere boeg en ga zo maar door. Jij en jou collega doen het ook anders alleen het eind resultaat is belangrijk. Als Brian aan het einde van het seizoen die schaal omhoog gooit maakt het mij niet uit hoe die speelt !

20-07-2024 18:51

LarsFR1908 +5643

Systeem van slot had men dit seizoen ook wel door

20-07-2024 20:26

Twan.V52 +8247

Ik probeer nog steeds de 3-4-3 te begrijpen

20-07-2024 18:08

No-one-likes-us +11293

Ga je zo ook niet begrijpen het is 1-3-4-3

20-07-2024 18:27

Mearte +8294

Het is vooral een goed systeem voor hoge druk via de zijkanten om vervolgens in het midden de bal te veroveren en voor snel aanvallend voetbal/counters.

20-07-2024 18:33

Boss63 +1424

Merendeel van de wedstrijden is dit zo met name in E.D. CL is andere koek en zakken we terug naar 523 en als het kan schakelen we SNEL door naar 343. Dus niet eindeloos op eigen helft die bal breed tikken en wachten tot de tegenstander weer goed staat.

20-07-2024 19:02

switzer +11010

Er zit nauwelijks verschil tussen 3-4-3 en 5-2-3. Het is maar net hoe hoog de wingbacks staan.

20-07-2024 19:51

mruigrok +3007

Sterker nog, er zit totaal geen verschil in!

20-07-2024 21:46

Twan.V52 +8247

Dat zou on CL handig kunnen zijn tegen sterkere teams maar in de eredivisie niet

20-07-2024 22:53

Mearte +8294

Dat ligt er natuurlijk volledig aan hoe de formatie gebruikt wordt. Ik snap niet zo goed waarom zoveel mensen zich zo blind staren op die formatie. Zeker in het huidige voetbal waarin formaties steeds minder zeggen. Het team van Slot stond in veel wedstrijdsituaties ook 3 - 4 - 3 bijvoorbeeld. Al zal dat wel weer anders ingevuld zijn dan het onder Priske gaat zijn.

Wat dat betreft zal ik me in ieder geval niet storen aan de formatie maar eerder aan de uitvoering daarvan. Wat toch een stuk crucialer is.

20-07-2024 23:10

Rendiertje +14137

Alleen goed als backup komt te kort voor basis

20-07-2024 17:51

FRRMS +26294

Matige speler

20-07-2024 17:47

Demolic +3436

Lingr heeft ook maar een paar keer getraind in het nieuwe systeem
Laten we zijn prestatie vandaag maar onwennig noemen maar ik schrijf hem nog niet af hij staat wel vaak op de goede plek die kwaliteit heeft hij wel

20-07-2024 17:31

foreverfey +26600

Toch aardig wat geld voor hem betaald. Hopelijk is hij bruikbaar in dit systeem.

20-07-2024 17:28

jack98 +47415

Mooi dat Lingr zo fanatiek en positief is; op naar een beter tweede seizoen met een belangrijke rol voor hem in deze formatie!

20-07-2024 17:20

Rob.v95 +3755

Waarom alles over een andere boeg ging toch goed onder Slot..
Ik laat mij verrassen..

20-07-2024 17:12

Ger.J +1915

Dat begrijp ik ook niet Rob, maar dat zal wel weer aan ons liggen.

20-07-2024 17:21

Pascal .K +2135

Waarom niet, iedere trainer heeft zijn eigen visie

20-07-2024 17:23

FRRMS +26294

Je hele club heb je ingericht op het spel wat slot speelde en nu ga je 343 spelen

Verdedigend staat t ronduit slecht

20-07-2024 17:47

jacques_troosteloos +2983

Priske heeft nog niet de beschikking over de verdedigers van de basis. Veel ruimte voor verbetering, maar ik herinner me nog ene Leroy Fer tegen Drita, ondef Slot. Zo beroerd heb ik het nu nog niet gezien.

20-07-2024 17:55

Pascal .K +2135

Inderdaad hij is net een paar weken bezig zonder sterkhouders. Ik vond het 1e jaar onder slot het beste en natuurlijk we afgelopen seizoen goede wedstrijden gezien. Laten we hem iig even de tijd geven. Afserveren kan altijd nog

20-07-2024 18:23

Animism +6507

Begrijpt niemand, maarja het is zo dus moeten we er het beste van maken. Het is vooral nadelig voor de jeugdopleiding, die Slotbal speelt

20-07-2024 17:23

Rechtsbinnen +3492

Kan er weer eens een voetballer opstaan die lekker erop los babbelt en echte dingen zegt.

Al die loze woorden, verspilde tijd.

"Deze trainer snapt het echt niet."

"Laat ze de kleren krijgen met hun terugverdedigen."

"Als ze maar elke maand mijn poen storten."

"Ik ben geiler op de bal dan op mijn wijf."

"Heb je ook goede vragen?"

"Wat kom jij hier doen met je microfoontje tuthola, ga lekker naar dat wijvenvoetbal en neem dat dom stuk vreten van Studio Sport mee.
Opdonderen!"

20-07-2024 17:04

Animism +6507

Ik hoor het u zeggen, mijnheer Rechtsbinnen.

20-07-2024 17:24

Heyplaat +1300

Die jongen kan echt totaal het niveau niet aan. Verlies pakken en verkopen.

20-07-2024 17:02

FRNelom +3697

Er is nog steeds kans dat hij terug gaat naar Slavia

20-07-2024 16:52

Brommerpech +73743

Gelijk doen. We moeten van heel veel spelers af om een gezonde salarishuishouding te krijgen.

20-07-2024 16:53

Wisselspeler +7872

Gaer toch nog steeds vanuit dat Lingr verhuurd verkocht gaat worden. Komt toch duidelijk te kort.

20-07-2024 16:51

Ptet +325988

Inpakken en wegwezen..

20-07-2024 16:51

nultien10 +1003

Wordt nauwelijks nog gepraat over renovatie/uitbreiding van de Kuip.
Zwevende 3e ring, minimaal 25.000 duizend extra capaciteit is wenselijk.
Feyenoord is hot en 43.500 is gewoon te weinig.

20-07-2024 16:50

Wisselspeler +7872

Nieuwbouw was en is de enige optie. En dat wilde het publiek niet. Dus geen tempel aan de Maas, maar straks ergens in de Alblassewaard.

20-07-2024 16:52

stamplust +24698

Helemaal geen gekke gedachte buiten Rotterdam een locatie betrekken.

20-07-2024 16:56

Kieboom +40342

Priske wil een nieuw systeem, alleen is de selectie meer geschikt voor 4-3-3.
Gaan we weer alles omgooien, terwijl we de lijn Slot zouden doortrekken.
Middenveld met Milambo en Zerrouki, de 1 is nog luier dan de ander

20-07-2024 16:49

Tistogwa +51573

Ik ben het volledig met je eens. Ze hadden een grote mond over voetbalfilosofie en nu gaan we weer achter een trainer aan hobbelen.
Ze leren het misschien dan toch niet. ;)
Weten we over een paar jaar Kieboom.

20-07-2024 16:54

Wisselspeler +7872

Dat jij iets tegen Zerrouki hebt is tot daar aan toe, maar erkennen dat hij vandaag een van de beste spelers was mag ook. Milambo heeft zich al vaak genoeg onderscheiden en deed dat vandaag ook weer. Dus pijlen op anders spelers: voorstel: Wellenreuther, Lingr, Ueda...

20-07-2024 16:54

stamplust +24698

Wellenreuther maakte vandaag weer eens duidelijk dat Bijlow beter is.

20-07-2024 16:57

Ger.J +1915

Ben wel een voorstander voor wellenreuther, maar heb niks gezien, was het zo erg dan?

20-07-2024 17:24

Brommerpech +73743

Verzoek aan Priske: graag Zechiel en Sauer als basispelers gebruiken dit seizoen.

20-07-2024 16:47

Ptet +325988

Wordt je geen kampioen mee...

20-07-2024 16:48

Brommerpech +73743

Klopt, maar met de spelers die op hun positie spelen al helemaal niet.

Zolang dit de selectie is die jongens laten spelen. Of toppers kopen op die positie en hen daar direct achter zetten zodat ze voldoende tijd krijgen.

20-07-2024 16:49

GSVK +229400

Ik ben een versterking aan de bovenkant

20-07-2024 16:46

Ptet +325988

Een stevige buik telt niet mee....

20-07-2024 16:47

010forlife +3046

Shit zooi, had zoveel vertrouwen dat ik een versterking aan de bovenkant was, nu kom jij met de tekst, voel gelijk ondergewaardeerd.

Maar gun je die titel, misschien dat het daar fout gaat dat ik andere meer gunt dan mezelf.

20-07-2024 17:11

Tistogwa +51573

Lingr brengt als invaller veel energie en zou in die rol van waarde kunnen zijn. Het lijkt erop dat hij moeite heeft met het tactische deel van het spelletje. Dat was vorig jaar al het geval en dat gaat nu niet anders zijn.
Van de huidige groep gaan er nog een hele partij afvallen en of verhuurd worden.
De transferwindow is nog open tot 4 September. Dat is nog ruim 6 weken.
Ik zie nu al mensen het geduld verliezen, dat worden dan lange weken. :)

20-07-2024 16:46

Brommerpech +73743

We hebben al een mega grote selectie met een enorm salarishuis. Dan wordt er dus alleen iets gekocht als er ook verkocht wordt en worden we er dus niet perse sterker op.

20-07-2024 16:48

Tistogwa +51573

Gaat ook nog gebeuren Brommerpech. Geert en mogelijk ook Justin dan maak je al aardig wat ruimte. Van de jeugd gaan er zeker nog een aantal verhuurd worden.
Maar geduld ze hebben tijd.

20-07-2024 16:50

Brommerpech +73743

Je moet juist van veel van die breedte meuk af. Kasanwirjo, Lingr. Van de Belt, Bullaude, Lopez, Pedersen en Ueda kan je eigenlijk ook niet serieus nemen. Als we een beetje pech hebben komt Alireza daar nog bij. Smal, Hadj Moussa, Carranza en Nadje zijn ook geen basisspelers.

Dan zie je wel waar het probleem zit toch?

20-07-2024 16:53

mruigrok +3007

Nou, Hadj vond ik vorige week heel goed spelen en die Carranza nog geen minuut op het veld gestaan, dus hoe kan je die dan nu al afschrijven?

20-07-2024 21:53

Brommerpech +73743

Waar zeg ik iets over afschrijven. Ik zeg dat het geen directe basisspelers zijn. Het zijn ook geen knallers van versterkingen en die hebben we wel nodig wil je met PSV meekunnen.

20-07-2024 22:23

Brommerpech +73743

Alireza als versterking aan de bovenkant?

20-07-2024 16:46

GSVK +229400

Ik ga zo ff hasj moussa roken

20-07-2024 16:46

Benito +86237

Ik zie zojuist GSVK bij de buurvrouw naar binnen lopen

20-07-2024 16:45

GSVK +229400

Oei dat moest geheim blijven

20-07-2024 16:46

Sinister +13126

Ik kijk ernaar uit om een drie/viertal spelers te zien komen die in de basis zouden kunnen spelen

20-07-2024 16:45

Feyefries +1724

Hadj Moussa geblesseerd?

20-07-2024 16:45

fr--opa +110872

Die CKN speelde tegen Cercle Brugge echt als een ongeleid projectiel...

Leek net op De Taap (Tapia), hele rare riskante passes door het midden, keiharde passes die veel te hard zijn en dus afketsen, zomaar door de verdediging zwerven en balverlies leiden ...

20-07-2024 16:45

fr--opa +110872

CKN die nieuwe jongen van Versailles

20-07-2024 20:40

mruigrok +3007

Nadje bedoel je?

20-07-2024 21:55

fr--opa +110872

Ja maat zo is zijn afkorting Chris Kevin Nadje haha

20-07-2024 22:01

Danny 91 +61888

Die is niks.

20-07-2024 22:30

NelisHoe +4180

Keiharde passes die niet veel te hard zijn hebben mijn voorkeur.

20-07-2024 20:42

fr--opa +110872

Nelis eebs, lekker strak inspelen en snel door maar hij deed dat echt erg haha

20-07-2024 22:01

GSVK +229400

Ga er zo ff een Slingr aangeven

20-07-2024 16:45

GSVK +229400

Hahahahaha goeie maat

20-07-2024 16:45

Jozsef75 +2979

Wel glaassie water erna

Warm he

20-07-2024 16:46

Benito +86237

Ik kijk ernaar uit om Lingr te zien spelen in de basis

20-07-2024 16:45

Jasonking1908 +108442

Lingr gewoon super sub

20-07-2024 16:44

Wisselspeler +7872

hebben Sauer, Milambo, Zechiel, Read, Hadji Moussa, Paixao, Carrenza en de nieuwe nr 10 al. Dus overtallig.

20-07-2024 16:58

alexnultien +6095

Je moet gaan zorgen dat je selectie zo goed als rond is bij de JC Schaal anders heb je een groot probleem....

20-07-2024 16:43

Danny 91 +61888

Is het toch ook alleen wieffer is weggegaan.

20-07-2024 16:44

Ptet +325988

Kwam je vorig jaar ook te kort mee...

20-07-2024 16:44

Danny 91 +61888

Wij pakken PSV bij de strot

20-07-2024 16:47

alexnultien +6095

Je hebt 80% jeugd, 10% puin en 10% basis

20-07-2024 17:06

Danny 91 +61888

Vorig jaar met deze selectie wel 2de geworden. Alleen Wieffer is weg. Daar moet een goeie vervanger gehaald worden. En nog een buitenspeler vervanger voor Minteh. Als de rest blijft heb je prima selectie met jonge spelers.

20-07-2024 17:12

Eef1908 +220018

De grote mannen zoals Hancko Bijlow Trauner Gimenez en Geertruida doen nog nieteens mee en we winnen alles al.
Priske onze nieuwe tovenaar.

20-07-2024 16:43

Ptet +325988

Er moet echt wel iets bij hoor Eef...

20-07-2024 16:43

Eef1908 +220018

Komt er ook wel maar Priske is gewoon een fanatieke trainer die de spelers op hun huid zit.
Komt goed

20-07-2024 16:45

Boss63 +1424

De meeste wedstrijden spelen we in de E.D.! Dat redden we echt wel met deze gasten maar willen we hogerop in de CL moeten we meer investeren. Eindelijk zijn we zover dat we kunnen investeren, daar ben ik heel blij mee.

20-07-2024 19:09

petertje73 +250261

Hulde voor Feyenoord

20-07-2024 16:41

DeEijk +92317

Ik ben geen fan van 3-4-3. Zet gewoon de lijn door met een aantal gerichte aankopen die een versterking zijn aan de bovenkant

20-07-2024 16:40

Brommerpech +73743

Eens. Ik snap hier ook niet veel van.

20-07-2024 16:41

Danny 91 +61888

Straks gewoon 30 spelers. Kun je elke week andere elftal opstellen.

20-07-2024 16:40

Linkshandig +170382

Nog 4 spelers halen dan

20-07-2024 16:40

fr19982002 +236747

Lingr sws geen basis speler

20-07-2024 16:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties