Supportersgroepen schrijven open brief aan Raad van Commissarissen

Supportersgroepen schrijven open brief aan Raad van Commissarissen

Het geweld en de bedreigingen tegen Mark Koevermans worden door het grootste deel van de supporters afgewezen. Diverse supportersgroepen vinden het juist nu de tijd om de directie en de supporters weer dichter bij elkaar te brengen. De Raad van Commissarissen ontving vandaag een open brief die door zestien supportersgroepen ondertekend werd. De volledige brief is hieronder te lezen.

Beste Commissarissen,

Laten we maar gewoon met de deur in huis vallen: niemand is blij met de ontstane situatie, niemand wil dat deze situatie zich voordoet, voordeed of voor gaat doen in de toekomst.

Iets meer dan een maand geleden schreef RTV Rijnmond in een nieuwsartikel over de relatie tussen club en supporters: “Niemand weet nog hoe het nu verder moet bij Feyenoord”. Iedereen die Feyenoord een warm hart toedraagt weet dat dit de grootst mogelijke onzin is. Daarom hebben wij supporters ook met verbazing naar de persconferentie van vandaag gekeken, waarin werd gezegd dat er werd gezocht naar een oplossing voor de situatie. Er werden diverse partijen genoemd, maar één partij ontbrak structureel in deze passage: de supporters. Dat vinden wij bijzonder frappant, want elke Feyenoorder weet dat de oplossing even eenvoudig als doortastend is: bestuurders en supporters moeten met elkaar dezelfde kant op gaan bewegen, want kansen op succes worden vergroot als supporters vanaf het begin transparant betrokken worden.

Het grote onderliggende probleem van deze oneliner is dat supporters en club al tientallen jaren uit elkaar aan het groeien zijn, een feit dat voornamelijk voortkomt uit het principe dat het idee leeft dat ‘praten nergens toe leidt’. De vele honderden uren die club en supporters met elkaar om tafel hebben gezeten heeft niet bijgedragen aan enige vorm van acceptatie en/of toenadering. Een trieste conclusie die iedereen aan beide kanten zal kunnen onderschrijven.

Dit is dan ook de reden waarom deze open brief is opgesteld, want zoals gezegd weet elke echte Feyenoorder diep in zijn hart hoe het verder moet met Feyenoord: bestuurders en supporters moeten met elkaar aantonen dat een dialoog de club vooruit helpt. Nu er ruimte lijkt voor een frisse wind, willen we af van achterkamertjespolitiek en zoveel mogelijk supporters informeren én betrekken. Hierbij maken wij dan ook de eerste knieval en kiezen wij publiekelijk voor dit standpunt om aan te tonen dat intenties van supporters oprecht zijn:

Wij nemen hierbij het initiatief voor het wederom opstarten van de dialoog en vernemen graag wanneer we gezamenlijk met u allen aan de best mogelijke toekomst van Feyenoord kunnen beginnen.

Deze open brief heeft de ondersteuning van:

De Vereeniging van Zuid
Kerngroep Sfeeracties & Vrijwilligers
Feyenoord Supportersraad
SCF
De Legioenzaal
FIIIR
De NoordZijde
RJK
FRS1908
Stadion Feijenoord Unit-Houders
De Twaalfde Man
Lunatic News
LMF
Vrienden van De Kuip
Cabras Feliz
FRFC1908

Lees meer over
Mark Koevermans
Plaats reactie
666

Equinox +50349

Hoi, misschien een domme vraag maar stel hem toch, je kunt alleen maar positieve of domme antwoorden terug verwachten toch. Ik krijg alle boekjes van Het Legioen en van Hand en Hand en nadat ik ze gelezen heb smijt ik die bij het oud papier. Ik ben lid van beide omdat ik via die weg de club wil steunen, eigenlijk hoef ik die boekjes niet op papier.

Kan ik een andere Feyenoorder blij maken met deze boekjes, ik vraag enkel E0.50 per boekje en dan de verzendkosten... Waarom E0.50 zul je je afvragen, ik moet ook pakketjes gaan versturen en de auto rijdt helaas niet op lucht. Vooralsnog gaan ze bij het oud papier en dat is eigenlijk ook zonde...

Grtz FR Equinox

01-11-2021 14:27

Dekrommert +1403

Wat zou het op jaarbasis kosten om van alle clubs lid te worden (naast een SV en 3 maanden cel)? Ik vraag dit voor een vriend die niet kan kiezen.

29-10-2021 14:05

scritor +13590

wat een flutbrief. allereerst begint een toenadering met een échte knieval: ´wij veroordelen in de strengste bewoordingen alle vormen van geweld en intimidatie tegen ieder ander persoon, of dat nu supporters, bestuursleden, de koffiejuffrouw of de grasmaaier is van onze of welke andere club dan ook!´

deze ´brief´ zegt nix over niets. oh: en als je echt een ´signaal´ wil afgeven betrek je ook de roze kameraden bij de ondertekening.

29-10-2021 13:47

frvlissingen +3692

Als je nou eens was begonnen met excuus aan Mark Koevermans. Dan zou je geloofwaardig overkomen. Maar dit schrijven slaat als een tang op een varken. En bedenk maar wie het varken is.

29-10-2021 13:12

Máxima +262

Niveauloos briefje, ook qua taalvouten. Geen enkele blijk van zelfreflectie. Maar let wel, zelfs in FSV De Feijenoorder zitten elementen die goor gedrag zoals die muurschildering over bergrat rationaliseren. Dan ben je gewoon dom of kwaadwillend. Feyenoord hoeft geen kutjesclub te worden, het initiatief voor roze kameraden vind ik niet slim, ben geen voorstander van een stadion als molensteen om je nek maar echt, doe gewoon enigszins normaal joh.

28-10-2021 21:26

Tedje +836

Een BVO heeft een directie en een RvC, dat zijn bestuurders en bestuurders moet je laten besturen. Vervolgens een gemêleerd gezelschap aan supportersverenigingen. Dat hier dialoog tussen deze supportersverenigingen moet zijn is een feit. Net als dat er dialoog moet zijn tussen deze supportersverenigingen en de / het bestuur van onze BVO Feyenoord. Echter moet dit bestuur besturen, initiërend en organiserend zijn, en de supportersverenigingen bijdragend.

28-10-2021 20:37

Colby +3

Ik denk dat degene die deze brief geschreven heeft dit ook onder bedreiging heeft gedaan.Zo kansloos dit

28-10-2021 20:34

Ramon +367

Feyenoord is 1 club , is het niet vreemd dat er zoveel verschillende supporters verenigingen zijn?

28-10-2021 19:38

guykroudikorsou +8179

Je moet je als club nooit laten gijzelen door supporterverenigingen. Voer je eigen beleid om te club vooruit te helpen. Als je het als supporter daar iet mee eens bent zoek je maar een andere club waar je het wel mee eens bent om te supporten. Een club is niet van supporters. Zie wat er gebeurt is in Engeland met clubs als Nottingham Forrest, Sheffield Wednesday, Reading, enz. Noem nog maar een paar van zulke engelse clubs op. Dat zijn cult clubs geworden, gerund door supporters en helemaal in elkaar gestort gestort door hun domme kortzichtige supporter cult-beleid.

28-10-2021 19:05

frvlissingen +3692

Supporters clubs verenigd u/
Dan kun je misschien uit mijn naam spreken. Maar nu ff niet hoor. Ik laat zelf wel weten dat er kloothommels zijn die mijn club te gronde richten.

28-10-2021 18:23

soccer4future +1521

terwijl ze RJK de brief laten ondertekend, wie geen supporters vereniging is,
en ook een brief maken wat zo dom en slechtgemaakt is,
en nog kunnen denken voor de Feyenoord supporters kunnen spreken,
ze spreken voor de hooligans, niet voor de supporters wie gewoon van Feyenoord willen genieten

28-10-2021 18:05

TVDSFR +8

Jongen we hebben 17 miljoen euro verlies gedraaid dat is 17 met 6 nullen. genoeg om elk persoon in Nederland een euro te geven. Notabene met 13 uitgaande transfers. Nieuw stadion gaat dat echt niet oplossen. Koevermans weg wel. Hoe het gegaan is is niet de bedoeling maar ga nou niet met zijn allen de clubleiding lopen ophemelen.

28-10-2021 16:56

Dekrommert +1403

Is Koevermans TD ? Dat is de erfenis van Sjaak Troost en Martin van Geel.
Sjaak Troost ging daar overigens zitten, omdat op dat moment geen geschikte kandidaat wilde of beschikbaar was.

28-10-2021 19:50

TVDSFR +8

Koevermans is evengoed onderdeel gewoon van de staff en is bij elke beslissing geweest.

31-10-2021 11:49

Cluske +6502

Gaan we nu een brief schrijven om sorry te zeggen en te zeggen zich te distantiëren tegen dit zinloos tokkie, wappie geweld! We moeten als Feyenoord vooruit. Feyenoord city moet er gewoon komen. Alsof 020 geen sentiment had met de meer en olympisch stadion. Kijk wat het hun nu oa gebracht heeft. En heb respect voor alles wat met Feyenoord te maken heeft. Van onze Feyenoord mensen blijf je gewoon af.

28-10-2021 16:23

Cor Duijverman +43

Nu gaan ze een open brief sturen, dit moet niet nodig zijn. Altijd maar weer dat gepraat van dat er met elkaar erover gesproken moeten hebben.
Geen Woorden Maar Daden zeggen wij toch altijd, zij die rottigheid veroorzaken nemen deze woorden wel heel letterlijk.
Mijn oproep is dat diegene die een open brief hebben gestuurd naar de RVC, deze naar die malloten hadden moeten sturen. Nu is er weer een goede man vertrokken.

28-10-2021 15:05

rikkie12 +9256

Nou ja zeg. Heb ik net samen met mijn moeder de supportersvereniging “Mammie en ik voor Feyenoord” opgericht, staan we er niet eens bij!!!!!

28-10-2021 14:44

Reinbo +17591

Die gasten hebben allemaal de goedkoopste seizoenskaart. Elke skybox draagt afzonderlijk al meer bij aan de begroting van Feyenoord. Waarom denken ze uberhaupt mee te mogen praten? Omdat ze af en toe een liedje zingen (en verder de club met hun gedrag met de nodige boetes opzadelen?)

Zou er überhaupt een van hen ooit een diploma met het vak economie hebben gehaald?

28-10-2021 14:41

jonaathn +14724

Zijn vast allemaal van zulke gasten die dit ondertekend hebben:

https://media.dumpert.nl/foto/9a2196b6_EgB9j1lXoAEbojR.jpeg.jpg

28-10-2021 14:37

GijsFR +2546

Valt op dat er vooral wordt gewezen naar anderen en weinig de oorzaak van problemen bij zich zelf gezocht wordt. Hoe is het met het zelfreinigend vermogen van deze 17 groeperingen?

28-10-2021 14:29

Feyenoord078 +107330

Het probleem zit hem in het feit dat alle supporters denken, ook jij als FR12'er, overal een mening over te moeten hebben. Door dan steeds maar weer in herhaling te vallen ontstaat er op een gegeven moment een giftig sfeertje. Na verloop van tijd lopen de frustraties dermate hoog op dat het leed niet meer te overzien is.

28-10-2021 18:06

GijsFR +2546

Dat is wel de essentie van internetfora en FR12 in het bijzonder, het is een marktplaats van ideen en meningen.

29-10-2021 08:30

SnipsnapperFR12 +194

Wordt een Poolse landdag als iedere supporter(svereniging) zijn zegje mag doen....

28-10-2021 14:28

FactaNonVerbaX +373

Misschien moeten die 17(!) supportersverenigingen zich ook eens afvragen waarom de club en hun Supporters vereniging uit elkaar zijn gegroeid. Als ik hier gewon RJK en "Cabras Feliz" (??) tussen zie staan, verwacht ik niet dat dit altijd de meest vocabulair sterke mensen zijn.

En een club moet echt niet zijn oren laten hangen naar een stel herrieschoppers puur omdat ze met een groepje een vereniging hebben opgericht.

28-10-2021 14:17

asm64 +57

Zo prachtig dat 1 club 17 supporters clubs heeft.... zijn we dan niet allemaal voor Feyenoord? Waarom 17 clubs? Als deze zich nu eerst eens verenigen zodat het Feyenoord bestuur met 1 supportersclub kan praten. Verder zijn supporters geen bestuurders. Je kunt wel van een club houden, maar dat betekent niet dat je de club (mede) bestuurt. Je mening geven en wensen kenbaar maken; prima. En een bestuur wat daar naar luistert en indien mogelijk (samen met) ea realiseert. Maar een aantal opstandige tieners bepalen natuurlijk geen club beleid. Zeker niet als men denkt ïets" te moeten kunnen forceren..... wordt dan lid van FC Antartica of zo....

28-10-2021 13:47

Equinox +50349

Misschien moeten alle ondertekenaars eerst dat krapuul uit hun ledenbestand verwijderen.

28-10-2021 13:41

neerpelt +168

Dat zou een statement van jawelste zijn.
helemaal mee eens

28-10-2021 13:47

Qwerty +542

Mooi dat de supportersgroepen vooral verbaast zijn dat ze niet genoemd zijn en denken onderdeel te kunnen zijn van de oplossing, ipv zich druk te maken over de dreigementen. Het lijkt wel alsof het ze eigenlijk wel goed uitkwam

28-10-2021 13:38

beppie172 +65707

Bedreigingen kwamen in ieder geval van RJK en die staan gewoon bij de ondertekenaars. Niet serieus te nemen.

28-10-2021 13:41

paulus56 +255136

Ben benieuwd of ze daar wel bij horen beppie.
Ik hou het meer op een nieuwe groep die aandacht zoekt onder de naam feyenoord

28-10-2021 14:12

beppie172 +65707

Tja Paulus, ze spuiten het zelfs op het huis.
Volgens mij kan je er dan wel vanuit gaan dat deze stoere boyz erbij betrokken zijn.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1408511/Ruiten-Feyenoord-directeur-Mark-Koevermans-ingegooid-ook-graffiti-op-woning-gespoten

28-10-2021 14:16

Damdun +1489

Het stond in ieder geval bij Koevermans op de deur gespoten: RJK

28-10-2021 14:21

Kuytblessure +10418

Leden van deze "supporters"verenigingen persona non grata verklaren en stadionverbod geven. Het legioen is groot zat om de kuip te vullen met mensen die de club niet in diskrediet brengen, niet iemands oog eruit knallen en geen bestuurders in de vrije tijd bedreigen.

28-10-2021 13:36

Djim +8199

Zoals zovelen ken ik, als trouwe en fanatieke supporter, deze 17 ondersteuners van de brief niet eens allemaal. Dus ben ik maar eens een beetje gaan Google-en.
En dan lijkt bijvoorbeeld de Vereeniging van Zuid nog wel een reeele club.
Totdat je op de website komt en leest:
"Sluit je daarom aan bij De Vereeniging van Zuid zodat we samen, als een grote beweging, verandering bij Feyenoord kunnen forceren."

Forceren dus, net even iets anders dan in gesprek gaan

28-10-2021 13:30

Djim +8199

Het simpele feit dat RJK deze brief medeondertekend, betekent dat de andere groeperingen zich niet van de bedreigingen distancieren.
Hiermee zijn ze per definitie geen van allen kandidaat gesprekspartners meer van Feyenoord.

28-10-2021 13:21

Damdun +1489

Doe eens 12+

28-10-2021 14:23

soccer4future +1521

Ik zie weinig Feyenoord supporters deze brief serieus nemen, en die supportersgroepen
dezelfde supportersgroepen die het gedrag van die hooligans goedpraten en hun beschermen, laten ze gelijk zien dat ze dit probleem niks kan schelen,

als deze supportersgroepen deze incidenten serieus namen en de hooligans hard aanpakt,
waren ze nog serieus te nemen, want je moet ingrijpen bij deze incidenten, niet negeren en doen alsof het supporters zijn, want een groep als RJK zijn in ieder geval geen suppoorters van feyenoord en zijn toch in de brief

maar deze 17 groepen doen niets als een stel tokkies mensen bedreigd en aanvallen,
ze vieren zelfs dat Koevermans weg moest doordat malloten in deze groepen zijn die de veiligheid van hem en zijn Familie onzeker maakt,
en dan een gesprek eisen van de club alsof zij beter, want als zij brieven zo slecht als deze versturen,
en deze acties maar blijven goedpraten en de schuld bij de club te leggen, zie ik niet in wat dat gesprek op zou leveren, en of die moet komen,

goed ding dat Feyenoord niet door zulke figuren wordt bestuurd, want we zien dat het eindelijk goed beleid komt, en dat is niet door deze 17 groepen
Hopelijk worden die opgedoekt voordat ze ergere incidenten laten gebeuren omdat de club terecht niet luistert naar deze groepje hooligans wie niets om te club geven

28-10-2021 13:12

beppie172 +65707

Het is nog beroerder: De bedreigers van RJK staan bij de ondertekenaars. Daarmee is de inhoud van de brief direct waardeloos geworden.

28-10-2021 13:45

Fr12gebruiker +2056

Dus de groep die de roze kameraden heeft bedreigd en een sportschool in de brand hebben gestoken willen de dialoog aangaan met de RvC. Ben erg benieuwd wat zij kunnen bijdragen aan een beter Feyenoord.

28-10-2021 13:03

Flo93 +3405

Ik heb meer vertrouwen in de roze kameraden dan menig amoebe in een van die andere groepen.

28-10-2021 13:23

doctordesktop +9268

*'Supporters' bedreigen bestuur*

'Supporters': we groeien uit elkaar :((((

28-10-2021 13:00

RdamNoord +202791

Ondanks dat het goed bedoeld is, al deze groepen hebben ook een eigen mening en visie. De ene is voor een nieuw stadion en de ander weer tegen. En zo onstaan er weer eindeloze discussies.

28-10-2021 12:57

Ger alhier +2485

Ja hoor, er heerst altijd een geweldige sfeer in de Kuip, vooral het vuurwerk is prachtig zegt men! Wie ‘men’ zijn? Die vraag is snel beantwoord, de figuren die alleen aan eigen plezier denken en niet aan de club Feyenoord, want ja, ook deze stommelingen werken mee aan het slechte imago van onze club bij de UEFA met torenhoge boetes tot gevolg, die vervolgens bij de tekorten op de jaarbegroting kan worden bijgeschreven.
Natuurlijk zijn er ook volslagen idioten die bestuursleden terroriseren zodat die hun werk voor onze mooie club niet kunnen doen als zou moeten, met het gevolg dat onze voorzitter voor zichzelf en zijn gezin koos. Een te begrijpen besluit.
Die supportersgroepen, althans de meeste ervan, die hun naam bekend maakten op hun open brief, daar hadden de meesten van ons waarschijnlijk nog nooit van gehoord, de brief van hun is dus totaal nietszeggend en onnodig. Waarom zou de Raad van Commissarissen zich daar naar richten? Zo te zien vertegenwoordigen ze zéker niet een groot deel van de supporters, en kan dus worden afgedaan als goed gemeend maar niet van toepassing. Hadden ze een intekenlijst online gezet om steun van alle supporters te vergaren dan had het een ander verhaal geweest, nu is het een – misschien – goedbedoelde actie die slechts wordt ondersteund door een marginale groep.

28-10-2021 12:56

Tistogwa +50484

In tegenstelling tot de meeste zie ik wel degelijk redenen om met deze groepen in gesprek te gaan. Sterker nog ik denk dat op sommige zaken dit ook in het belang van Feyenoord is.
Daarbij moeten vooraf wel heel duidelijke afspraken gemaakt worden waar wel en waar niet over gesproken wordt. En dat de beslissingsbevoegdheid uiteindelijk altijd bij het bestuur ligt.
Maar b.v. de gang van zaken rondom combi regelingen, uitwedstrijden, sfeer acties en meer van dit soort supporterszaken, zouden de verenigingen een prima bijdrage kunnen leveren. Zij hebben tenslotte het meeste zicht op deze groepen.
Simpel roepen uitbannen, weren, oppakken klinkt allemaal heel mooi, maar iedereen weet van binnen ook wel dat dit in de praktijk niet zo werkt.

Neemt niet weg zoals ik gisteren ook al schreef, dat geen afstand nemen van de incidenten. de timing van de brief of niet gezamenlijk de verantwoording nemen, de positie van deze verenigingen er niet beter op heeft gemaakt.

De afkeer van het gedrag dat o.m. uit de reacties hier blijkt is logisch en terecht. Deze deel ik (als ik mijn emotie laat spreken). Maar ik ben ervan overtuigd dat een volledige afwijzing van enige dialoog niet zal bijdragen aan een structurele oplossing.
Er zal door de ondertekenaars misschien wel meer stappen gezet moeten worden dan alleen een brief en misschien ook wel meer dan ze lief is. Maar als ze echt het beste met Feyenoord voorhebben dan ligt daar hun kans.

Ik ben een ouwe knar ondertussen en je zou me advocaat van de duivel kunnen noemen in dit geval. Ik probeer logisch te blijven denken ook al bloed mijn rood witte hart.

28-10-2021 12:50

Kuytblessure +10418

Doe niet zo naïef. Deze mensen zetten zich buitenspel door de bedreigingen te wijten aan het gebrek aan overleg (lees: invloed).

28-10-2021 13:31

Likkertjedapp +1751

mag ik komen? ik ben analist op fr12 ik heb verstand van zaken!

28-10-2021 12:50

poehhee +3983

Dialoog is niet eens mogelijk met veel groepen omdat ze nergens aan mee willen werken.
Als ze meteen POSITIEF stonden tegenover het nieuwe stadion, konden ze tenminste nog meedenken en dingen als een supportershome regelen.
Maar het is alleen maar negatief en tegenwerken. Vind je het gek dat er dan weinig communicatie meer is.

28-10-2021 12:46

f3cuk +716

Kunnen al deze verenigingen hun leden met naam en toenaam even bekend maken bij Feyenoord? Kunnen zij mooi (preventief) een stadionverbod regelen. Deze idioten moet je liever kwijt dan rijk zijn.

28-10-2021 12:32

klick44 +18103

Raar dat de FSV zijn muil houdt

28-10-2021 12:31

Reinbo +17591

Niet meer dan logisch. Als zij dit ondertekend hadden, had ik direct mijn lidmaatschap opgezegd.

Enige echte supportersclub.

28-10-2021 12:40

Transfervrij +4200

Ondertekenen doen ze niet. Maar afstand ervan nemen ook allerminst...

"Als supportersvereniging van en voor iedereen omarmen wij elk initiatief om met elkaar de dialoog te vinden. Daarom plaatsen ook wij onderstaande open brief. Elke poging om de huidige impasse te verbreken verdient een kan"

Zie
defeijenoorder.nl

28-10-2021 12:48

Dwightx +745

De brief staat op de site van FSV onder het mom van impasse verbreken....

28-10-2021 12:49

Reinbo +17591

Da’s niet best. Ik ga opzeggen dan.

28-10-2021 12:56

BloedZuiger +947

precies dat, zelfs op mailtjes om afstand te doen van dit soort acties word niet gereageerd, ik heb mijn lidmaatschap alvast opgezegd

28-10-2021 17:30

0243572 +2473

Ik denk dat we beter de 17 supportersverenigingen kunnen saneren naar 1 met een behoorlijk bestuur erboven zodat we eens echt één belang ,nl Feyenoord kunnen , kunnen dienen

28-10-2021 12:30

Reinbo +17591

Die is er als. FSV, de club voor echte supporters.

28-10-2021 12:41

MarioFR +11898

Mwah, die doen ook geen ene reet om het tuig aan te pakken

28-10-2021 13:44

Maradollar +5689

Kan ik ergens geld doneren voor Feyenoord City? We hebben een frisse start nodig..

28-10-2021 12:29

Lazarus +63

Je kan dit toch niet meer serieus nemen.ik ben geen supporter van supportersgroepen, waardeloos

28-10-2021 12:15

giel079 +805

Wat een kutbrief. WAT - EEN - KUTBRIEF.. man man man.. en nog ondertekend ook door f#%+#% 17 verenigingen. Wat een aderlating. Laten we gewoon noemen waar het op staat. Bestuur en supporters groeien uit elkaar.. goh.. ik hoor iedereen alleen maar zeggen dat dit komt door het bestuur? Ja ammehoela.

Er is niemand maar dan ook echt NIEMAND van dat zooitje ongeregeld die de hand in eigen boezem steekt. Nee, zij doen toch nooit iets fout. Ik heb nog nergens een harde veroordeling gelezen over wat hier de voorbije weken is gebeurt. Ook bij deze verenigingen houdt men angstvallig het hand boven het hoofd van dit groepje eencelligen. Zij weten dondersgoed in welke hoek men het moet zoeken maar zijn zelf te schijterig om er tegen op te treden.

Wordt wakker, grow a pair of balls en wees zelf de oplossing van deze tweespalt. Die wat het beste is voor de club. Niet wat het beste is voor een klein groepje druktemakers. Feyenoord is groter dan ons allemaal.

28-10-2021 12:15

Proboscis +263

"Supporter" (volgens Van Dale): aan­han­ger van een sport­ver­eni­ging of van een bep. sport­fi­guur die bij een wed­strijd de spe­ler(s) gaat aan­moe­di­gen.
Uitgerekend het feit dat de 'supporters' zich met het bestuur van de club willen bemoeien, is de oorzaak van de problematiek van Feyenoord.

28-10-2021 12:08

Kalouless +12672

Je moet het gore lef maar hebben. De RJK bekladde onlangs nog het COC met anti-homoteksten en gaat nu in een brief klagen dat ze niet serieus worden genomen door Feyenoord.

a) Wat de f*ck bezielt je
b) Wat de f*ck bezielt andere supportersgroepen om daar geen afstand van te nemen

Dit is toch niet serieus te nemen?

28-10-2021 12:07

DutchVenitian +2306

En de drogreden dat “we” niet nog een andere supporters vereniging nodig hebben, geldt blijkbaar niet voor alle 16 splinter groeperingen. En die willen serieus genomen worden en meepraten?!

28-10-2021 19:25

FR_Domingo +14879

Denk dat het bestuur wel met de RJK en de F III R om de tafel wilt hoe ze de rellen/vuurwerk en intimidatie beter kunnen organiseren en faciliteren voor de boys.

28-10-2021 11:57

soccer4future +1521

Deze supportersgroepen denken dat ze zomaar een gesprek met de club kunnen eisen,
terwijl ze niets doen om de raddraaiers van de club weg te doen,
maar juist doen alsof er niets gebeurt is en die hooligans ook beschermen,
en wilt dat de club naar de hooligans luistert, alsof het de club schuld,
wat juist de schuld is van deze Supportersgroepen die niet ingrijpen en het goed blijven praten van de hooligans,

door deze groepjes kan Feyenoord niet doorgroeien,
omdat als er eindelijk beleid wordt gevoerd willen ze de club weer terug bij af brengen om hun macht te behouden, want ze willen niet dat hun macht weggaat
deze 17 groepjes zijn niet de type waarmee te onderhandelen valt, want zij zullen nooit luisteren totdat de club naar hun wil luistert

het is een goed ding dat Feyenoord niet naar deze groepjes luistert,
en we zien hoe we het goed zonder die gekken, vele malen beter,

En als we van hun brief moeten afgaan,
denk ik dat ze nog steeds niet serieus zijn te nemen.

28-10-2021 11:57

zekspeed +4433

Al die zogenaamde supporters zijn de reden dat wij maar niet vooruit komen. Je moet het eigenlijk gewoon omdraaien met een open brief. Als jullie je nu eens gaan gedragen willen wij in gesprek máár dan met 1 supportersvereniging die het echte geluid zijn van Feyenoord. Zie het als een soort ondernemingsraad.
Feyenoord moet baas worden in eigen huis en een keihard bewind voeren tegen al deze ideoten die ons alleen maar geld kosten en onze reputatie te grabbel gooien!

28-10-2021 11:53

Flo93 +3405

Onvoorstelbaar hoe groot sommige ‘supporters’ groepen zich voelen! Je moet bestuur en support gescheiden houden. Dat neemt niet weg dat een club best wel eens in gesprek mag gaan met supporters als een klankbordgroep, maar nooit, never, jamais op bestuurlijk niveau. Alsof Albert Heijn op bestuursniveau gaat luisteren naar haar klanten, tuurlijk niet!

28-10-2021 11:42

Flo93 +3405

Kansloze brief waar ik als supporter totaal niet achtersta. Hoop dat de lezers van deze brief verder kijken dan hun neus lang is, want gelukkig zijn veel supporters het niet met deze brief/groepen eens. Daarnaast: schrijf een brief zonder spelfouten en ze nemen je misschien ooit serieus ;).

28-10-2021 11:40

n.s.h +1444

En bied je excuses aan, dat zouden ze ook wel mogen doen.

28-10-2021 14:20

Flo93 +3405

Ja precies, en als het argument is: ‘maar daar zijn wij niet bij betrokken’ onzin, nu spreek je namelijk ook voor anderen.

28-10-2021 14:53

sidney +763

Voel toch een sterke ''ze wouden niet luisteren dus dan maar voelen'' vibe in deze brief. Ook bizar dat RJK wordt vermeldt onderaan de brief, samen met andere hooligan groepen. Dan kan ik deze brief gelijk minder serieus nemen. Jammer dat dit soort mensen denken namens het hele legioen te spreken.

28-10-2021 11:36

KeyFey +3076

Wat een verschrikkelijke brief is dit, zo van: Ja, dit komt er nu van als je niet naar ons luistert. Laten we samen de club gaan besturen.
Supporter verenigingen zijn er om te supporteren!! En om eventuele raddraaiers zelf aan te pakken zodat de club er geen last van heeft.
Verenigingen snappen blijkbaar niet dat de bestuurders van Feyenoord zelf ook helemaal gek van hun club zijn en dat ze er het beste mee voor hebben.
Verder hebben ze waarschijnlijk meer verstand van zaken dan supporters, en worden ze alleen maar geremd in hun werk door voorvallen in en om onze club.

28-10-2021 11:35

soccer4future +1521

Dus als ik het goed begrijp
eerst mensen laten bedreigen en aanvallen door een stel hooligans
Hun ramen laten ingooien en Graffiti laten spuiten
Bestuursleden van Union Berlin en Feyenoord zelf aanvallen en bedreigen,
en Koevermans zo erg bedreigen dat die moet opstapen voor de veiligheid van hen en zijn familie,
en dan het gore lef hebben te vieren dat Koevermans moet opstapen vanwege die dreigementen,
de hooligans beschermen en doen alsof die supporters zijn
ook nog Feyenoord de schuld geven van die hooligans,
en dan ook nog een domme en slecht gemaakte brief sturen naar de club waar je een gesprek eist,
waarin ze zetten dat ze voor de supporters spreken,

de enige waarvoor ze spreken zijn de hooligans,
en dit is niet de schuld van Feyenoord,
de echte supporters zijn klaar met die hooligans, die verzieken het voor iedereen,
en als die Supportersgroepen dat maar niet willen begrijpen moeten ze maar niet met de club bemoeien en opdoeken, want het enige wat ze doen zijn het beschermen van de malloten wie Feyenoord kapot maken

28-10-2021 11:30

sidney +763

Ondertekend door meerdere hooligan groepen zegt al genoeg! Niet buigen voor dit soort gasten..

28-10-2021 11:38
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties