Van Basten: "Wat dat betreft is het net niet helemaal rond"

Van Basten: "Wat dat betreft is het net niet helemaal rond"

In de laatste weken van 2023 valt er veel te bespreken rondom het huidige Feyenoord. De Rotterdammers gaan als nummer twee de winterstop in, hebben AS Roma geloot in de tussenronde van de Europa League en op woensdagavond komt het elftal van Arne Slot nog in actie voor de KNVB Beker tegen FC Utrecht. Met Earnie Stewart, technisch directeur van PSV, te gast bij Rondo gaat het veel over PSV, maar komt ook Feyenoord ter sprake.

"Doe het dan een keertje goed, dit is een kans", begint Ruud Gullit over de loting waarbij er weer tegen AS Roma gespeeld zal worden. De oud-Feyenoorder heeft ook nog een tip voor de trainer van Feyenoord. "Je hoeft hem niet mooi te winnen en stop nou heel veel veren bij Mourinho in zijn reet. Niet zeggen dat je niet gekeken hebt en dat je Guardiola vooral volgt. Mourinho is gewoon een geweldige trainer met een ongelofelijke staat van dienst, dus dat respect verdient hij ook wel."

Of Feyenoord inmiddels verder is dan vorig seizoen? "Ze hebben toch wel wat deukjes opgelopen. Ze blijven wel de energie behouden en het ding doen waar ze goed in zijn. Dat vind ik een heel positief ding van Feyenoord. Maar de verwachtingen zijn nu ook hoger. Vorig jaar was het geweldig en dat moet je blijven doen, dat is gewoon moeilijk. De tegenstander past zich beter aan je aan."

"Afgezien van de afgelopen weken, heb ik het idee dat ze beter voetbal hebben gespeeld dan afgelopen jaar. Als je die wedstrijd ziet in Madrid, daar speelden ze geweldig", oordeelt Youri Mulder. Ook Marco van Basten heeft een mening over de vorm van de Rotterdammers. "Celtic-thuis hadden ze mazzel. Ik vind dat Feyenoord goed speelt en een goede ploeg heeft, maar de buitenspelers die echt het verschil kunnen maken, die hebben zij eigenlijk al twee jaar niet."

De voormalig topspits gaat verder met het bespreken van de buitenspelers. "Ivanušec was tot op zekere hoogte nog wel een goede buitenspeler, maar dat missen ze toch echt. Want de spits is goed, middenveld is goed en de achterhoede is ook goed. Wat dat betreft is het net niet helemaal rond."

Plaats reactie
666

fr-vako +6304

Celtic thuis mazzel?
Oke we speelde niet werelds, maar mazzel was het echt niet

19-12-2023 17:36

kunstgrashater +8518

Italianen je kunt er niet van winnen maar je kunt er wel van verliezen

19-12-2023 17:28

12345 +13998

Het is inderdaad heel simpel je mist 2 goede spelers op de flanken en een goede rechtsback verder is alles top. In de winter Geert naar zijn plek in het centrum, aanvoerdersband geven en voor een monsterbedrag verkopen deze zomer. Trauner kan toch niet alles spelen en tegen Roma en andere top wedstrijden moet je hem ook niet laten starten die foutjes zijn ons duur komen te staan tegen Roma, heb er nog nachtmerries van.

19-12-2023 17:07

EIJK1969 +4282

Vind Wieffer nu niet echt soepel om snel te spelen.

19-12-2023 20:38

Mrunterwijst +10611

Dan zou ik toch eens wat beter opletten want Wieffer is echt ontzettend goed

19-12-2023 23:06

bloed_zweet_tranen +1975

Hoezo thuis tegen Celtic mazzel?

19-12-2023 14:14

wiet piet +8878

Eerste 20 minuten onder druk dan twee rode kaarten

19-12-2023 14:25

bloed_zweet_tranen +1975

Nein. Luister nooit muziek.

20-12-2023 14:33

Visionair +6639

Gewoon Sulejmani halen, dan komt het helemaal goed

19-12-2023 14:06

kunstgrashater +8518

Speeltie nog

19-12-2023 17:25

1234567890 +172708

Ruud en Marco hebben gewoon gelijk

19-12-2023 13:54

Marcel.v37 +2717

Al 2 jaar niet? Sini vergeten??

19-12-2023 13:40

8terhoek +1011

Vieze hond die Mourinho

19-12-2023 13:38

Detrein +725

Tja, dat heb je met die beesten. Lopen een beetje aan elkaars kontgat te ruiken, gaat stinken aan die neusjes.

19-12-2023 16:24

gwmd1 +4083

Zakelijk proberen die pot te winnen.

19-12-2023 13:18

goldendick +7074

Paixao deed het juist altijd goed tegen Roma, zou hem sowieso opstellen

19-12-2023 13:18

realistisch1953 +14109

Open deur intrappen wat van Basten doet...iedereen kan zien dat de linker en rechteraanvallers van mindere kwaliteit zijn...

19-12-2023 12:21

wiet piet +8878

Realistisch gezien is dat zijn werk als analist

19-12-2023 14:26

realistisch1953 +14109

Open deuren intrappen?

19-12-2023 16:50

wiet piet +8878

Als dingen vanzelfsprekend zijn kunnen zij benoemd worden misschien niet nodig maar kan wel.

19-12-2023 17:22

EIJK1969 +4282

Ivanusec is in dit Fey beter op 10. Wacht daar niet mee

19-12-2023 20:39

realistisch1953 +14109

Denk ook niet dat Ivanusec op 10 uit de voeten kan, de hele uitstraling van die jongen is niet goed, zijn lichaamstaal geeft duidelijk aan dat hij het totaal niet naar zijn zin heeft. Helaas een "miskoop" kan gebeuren, niet iedere aankoop is van het kaliber Wieffer.....

19-12-2023 20:57

EIJK1969 +4282

Nou Wieffer heeft 2 bewegingen nodig om bal te controleren. En is een aantal spelers bij Fey niet geslaagd, die daarna een mooie club kregen. Amrabat. In de combi is ie goed. Dat komt ie vanzelf op 10. Bovendien heeft hij in het Kroatische eltal op beide posities gespeels. Daar kan ie wel linksbuiten. Maar daar komen ze in de combinatie. Tikkie takkie. En Geertruida Gimenez Paixeio kunnen er dan ook niet veel meer van sinds november. Slot moet beter kijken hoe hij max rendement uit zn ploeg haalt. Ik denk Iva op 10 maakt al verschil. Maar als hij die kans niet krijgt. Dan houdt het op. Kroatisch international voor Fey te slecht. Het systeem past hem niet als linksbuiten. Bij Fey rennen ze allemaal weg of strafschopgdbied in.

19-12-2023 21:07

EIJK1969 +4282

Wieffer en Santi ook aanpassingsperiode

19-12-2023 21:08

EIJK1969 +4282

Wieffer had half jaar aanpassing nodig.

19-12-2023 21:09

jack98 +46818

Allle vertrouwen erin dat de spelers weer goed op niveau zijn na de winterstop!

19-12-2023 12:21

Spiderpig +174244

Mourinho is gewoon een lul...punt uit

19-12-2023 12:09

FRRMS +26121

Geen woord van gelogen

19-12-2023 12:15

guykroudikorsou +8159

Waarom, omdat hij Slot steeds aftroeft?

19-12-2023 18:01

Spiderpig +174244

Hoe kinderachtig hij vorig seizoen was tegen Feyenoord en Slot.
Sloeg nergens op vooral als je zo'n grote trainer bent.
En na de finale was hij misschien wel nog erger bezig ...

19-12-2023 18:54

EIJK1969 +4282

Ik maak me meer druk over onze (juiste) opstelling dan over Mourinho

19-12-2023 20:40

EIJK1969 +4282

Ja daar zit hij mee

19-12-2023 20:39

FRRMS +26121

Ik vind het toch bijzonder dat mensen zich blindstaren op de buitenspelers en onze verdediging zo prijzen (en ja er mag meer van de zijkanten komen) maar we hebben al 25 goals tegen in alle officiële wedstrijden.
In de competitie misschien evenveel als vorig jaar maar de manier waarop oogt vaak enorm knullig.
En op de 0 spelen, een pot dood maken of een Europees gelijkspel eruit halen kan deze groep nog niet.

19-12-2023 12:09

Danishweirdo +3614

Dood maken kan geen enkele Nederlandse ploeg maar verdedigend staat er wel een goede ploeg, maar 14 doelpunten tegen in de competitie dat is gewoon zeer goed.

19-12-2023 12:29

FRRMS +26121

Van die 14 goals zijn er zeker 10 uit persoonlijke fouten
Dus zo goed is het niet

19-12-2023 12:32

Danishweirdo +3614

10 is overdreven als je de verdedigers bedoeld want ook middenvelders en aanvallers kunnen hun taken niet goed uitvoeren waardoor er een tegendoelpunt valt. Als Geertruida un vorm is is het 1 van de beste verdedigers van Nederland, Hancko vind bijna iedereen een topper, Trauner was iedereen lyrisch over en nu ineens na een paar wedstrijden niets meer waard en over Hartman hoeven we het niet eens te hebben.

19-12-2023 13:51

FRRMS +26121

Het zijn vaak knullige tegengoals
Of dat onze middenvelders met timber voorop te diep staan waardoor tegenstanders met een paar x aanraken voor ons doel komen
Vorig jaar had je met kokcu iemand die veel meet vuile meters maakte om dat eruit te halen.
Dat het voorin minder gaat qua drukzetten ben ik mee eens
Met name in het druk zetten tov vorig seizoen.
Maar we hebben in de eredivisie bijna geen een uitgespeelde goal tegen gehad vaak gaat er een persoonlijke fout aan vooraf
Tov vorig seizoen is er maar 1 speler anders in de eerste 6 spelers excl keeper en dat is timber
Dus je zou denken dat t beter moet staan
Ga je verder vooruit met paixao erbij heb je maar 2 andere en dat is stengs en een buitenspeler
Stengs vs Szymanski, de laatste maakte ook meer vuile meters in de omschakeling

Imo gaat daar de afstelling niet helemaal goed
De 8 en 10 maken minder vuile meters tov kokcu en Szymanski
Voetballend zijn we erop vooruit maar de details in de restverdediging mag wel aan gesleuteld worden

19-12-2023 14:46

EIJK1969 +4282

Dan ga je er dus uit tegen Roma. Slot ga schelden ala Koeman bij elk onnodig balverlies. Willen we nu de top halen of niet?

19-12-2023 20:42

EIJK1969 +4282

Maar minder individuele fouten en minder hoog gaan staan

19-12-2023 20:43

FRRMS +26121

Of meer vuile meters willen/kunnen maken zoals Szymanski en kokcu wel deden.
Vooruit staat t wel beter (mede door andere type spelers)

19-12-2023 20:52

Sekou4president2 +2183

Standaard situaties tegen is ook een onderdeel van verdedigen..

20-12-2023 00:51

teauvenoir +78082

We spelen een ontzettend aanvallend en dominant spel. Dat je dan af en toe goals tegen krijg is ingecalculeerd en acceptabel. Je moet alleen veel meer scoren. In zo’n aanvallend systeem zijn onze vleugels veel te anoniem, dat kan gewoon niet. Als we Lang, Lozano of Bakoyoko hadden gehad, hadden we gewoon in de CL overwinterd.

19-12-2023 13:02

taco_mundo +52588

Veel meer scoren of veel minder goals tegenkrijgen...

In het algemeen geldt dat als er in een wedstrijd veel goals gemaakt worden, dat er niet goed aangevallen wordt, maar slecht verdedigd wordt.

19-12-2023 13:33

EIJK1969 +4282

Nee want we verliezen er teveel punten mee. En onnodig.

19-12-2023 20:44

EIJK1969 +4282

Zie psv en lazio. Madrid

19-12-2023 20:44

EIJK1969 +4282

Ja vorm Geertruida Wieffer en Gimenez mag ook weleens genoemd worden. Trauner.

19-12-2023 20:41

Kieboom +39648

Wat van Basten zegt, klopt wel
De problemen liggen bij de buitenspelers, die maken het verschil niet voldoende.

ga je er nu een extra buitenspeler bij halen?

je hebt nu al, Jahanbaks, Dilrosun, Minteh, Ivanusec, Paxiao en Sauer en Stengs kan ook nog r.buiten spelen.
Dat zijn er 7.

Volgens mij moet dat wel voldoende zijn.

ik zou Ivanusec op 10 proberen en dan Stengs rechts en Sauer links.

Gewoon omdat dat volgens mij de beste voetballers zijn.

19-12-2023 11:52

progress +2313

Je zou het slecht aangekocht kunnen noemen.

19-12-2023 12:00

EIJK1969 +4282

Wie weet Sauer volgend jaar

19-12-2023 20:46

F5 +2821

7 buitenspelers zou in aantal voldoende moeten zijn maar ze hebben geen van alle de kwaliteit die je nodig hebt op Europees niveau. Sauer zeker eentje voor de toekomst maar daar kan je nog niet op bouwen denk ik, paixao en Ivanusec in vorm hebben kwaliteit. Stengs als enige wel goed genoeg denk ik maar als die er niet lekker inzit heb je niemand verder en het is er maar 1. Jahanbaks, dilrosun, minteh (gehuurd uiteraard dus na dit seizoen) weg doen en 1 echt goede buitenspeler erbij lijkt me de oplossing

19-12-2023 12:10

FRRMS +26121

Naja prima als ze er niet voorbij komen maar doe t dan zonder bal maar 9/10x vragen ze in de voeten niet in de diepte en weg tempo.
Of geef een vroege voorzet maar de bal wordt ook amper voorgegooid wordt op Santi bijv die in Mexico bij de beste koppers behoorde
Ze doen haast niet mee in de combinatie op Ivanusec afgelopen weekend na
Of ze krijgen te veel opdrachten mee of ze zijn allemaal hun vertrouwen kwijt wat het ook is ze hebben het stuk voor stuk niet
Alleen Sauer is nog onbevangen - ben benieuwd voor hoe lang nog

19-12-2023 12:15

EIJK1969 +4282

Ja zoek combinatievoetbal. 0-2 en gemiste kans Iva (wel op goeie plek 53m) zijn goede voorbeelden.

19-12-2023 20:48

Djk1 +5696

Een groter probleem ligt bij het (mee)verdedigen, mn bij standaardsituaties. We scoren genoeg maar krijgen ze te gemakkelijk tegen.

19-12-2023 12:26

Pelleboog1908 +42987

En dat gaat o.a. fout bij de opgehemelde Stengs.

19-12-2023 13:37

Kieboom +39648

Nou er worden nog teveel kansen gemist.
Dat breekt je ook op, ook daarom sta je 10 punten achter

19-12-2023 21:11

EIJK1969 +4282

Linksbuiten erbij. Stengs naar rechts. Iva op 10. Elftal in balans. En gevaar van buitenkanten

19-12-2023 20:45

Kieboom +39648

Je hebt gewoon Sauer, geef die jongen gewoon de kans.
Je hebt 8 buitenspelers gaan we er toch niet weer 1 halen

05-01-2024 18:11

Azzurri +12458

Ik verwacht nou ondertussen van de spelers ook wel een bepaald soort gogme. Eigenlijk heeft alleen Gimenez dat. Probeer zo'n scheidsrechter al vroeg slim te bespelen, probeer een reactie uit te lokken bij een van de Roma spelers etc.

19-12-2023 11:50

AntonioSanting +16594

Net als Timber kan Ivanusec nu een miskoop zijn en over weken één van je meest bepalende spelers

19-12-2023 11:49

Josezara11 +936

Alleen Nieuwkoop is een miskoop .

19-12-2023 12:02

Djk1 +5696

Op fr12 kan alles

19-12-2023 12:17

teauvenoir +78082

Hancko nooit afgebrand. Vanaf allereerste minuut indrukwekkend.

19-12-2023 12:59

Djk1 +5696

Stengs, Wieffer, Geertruida, Dessers, Linssen, Til etc.
Zerrouki nu ook en die gaat het na de transfer van Wieffer ook uitstekend doen.

19-12-2023 15:39

taco_mundo +52588

Luka mist nog teveel inhoud. Timber had meer om op terug te vallen.

19-12-2023 13:37

fan-realist +3919

Driemaal is scheepsrecht, maar wat heeft dat hiermee te maken?

19-12-2023 11:47

HandigeHarry1 +4711

Het net niet. Maar de bal wel.

19-12-2023 11:37

joopkater +6328

We gaan gewoon goed uit de winterstop komen, zoals we tot nu toe iedere keer onder Slot zijn gekomen.

Het kost tijd om "de inhoud" te kweken die Slot en co graag zien. Daarom stroomden tot nu toe de "aankopen" pas door na de winterstop (Gimenez, Dessers, Nelson, Paixao, Wieffer), na een half jaar de grens opzoeken, met 3x per week wedstrijden op niveau met weinig wisselingen is die basisconditie wel in orde. Nu 2 weken rust, wat vooral voor Santi wel lekker is, die heeft sinds vorige winter iedere week wel een wedstrijd moeten spelen (ivm Gold cup).

Zelfde zal voor Ivanusec gelden, kwam bovengemiddeld fit binnen omdat die voorrondes met Zegreb al lang en breed bezig waren. Toen raakte hij geblesseerd en ging het ritme eruit, na de winterstop zal hij er weer staan.

19-12-2023 11:37

zutphen +14741

Tegen roma 5-3-2

19-12-2023 11:31

AfstandsSchot +9405

Marco, Marco. Dat ik jou dit nog moet uitleggen. De BAL is rond, het NET is dat ding met gaatjes.

19-12-2023 11:29

rockn_roll +8226

Marco die geen wedstrijden kijkt en overal mislukt na zn carrière als speler met zn autistische trekjes gaat een topcoach als Slot adviseren. Juist

19-12-2023 11:29

Feyenoord_R +11289

Beetje respect voor San Marco

19-12-2023 11:30

frvlissingen +3684

Mourinho is niet het punt. Het punt is het gelul van hele goede oud voetballers die denken dat ze analist zijn.

19-12-2023 11:27

rockn_roll +8226

Geweldige trainer? Heeft ooit gepiekt met Porto toen ie de CL won. Maar met Manchester de EL winnen en met Roma de Confi cup winnen is toch niet bijzonder Marco. Hij is verder overal ontslagen en dat was met Roma ook gebeurd als ze niet toevallig in de laatste wedstrijd van het seizoen nog met veel mazzel Europa League haalden. Je zit weer te lullen

19-12-2023 11:25

svanw84 +11053

Met Porto is hij 2x kampioen geworden, de CL gewonnen, Taca de Portugal gewonnen en de Supertaca. Met Chelsea is hij 3x kampioen geworden. Heeft hij de FA Cup, Community Shield en 3x de EFL cup gewonnen. Met Inter 2x kampioen geworden. De CL gewonnen. En de Coppa Italia en Supercoppa gewonnen. Met Real kampioen geworden. En de Copa del Rey en supercopa gewonnen. Met Man United de Uefa Cup, Community Shield en de EFL cup gewonnen. En met AS Roma de Conference League gewonnen. En dan heeft hij ook nog een hele shitload aan individuele prijzen gewonnen.

Is idd niet zo'n goede trainer........

19-12-2023 11:32

onno +15990

Was allemaal puur geluk 😜

19-12-2023 11:58

rockn_roll +8226

Allemaal resultaten die je mag verwachten

19-12-2023 13:51

svanw84 +11053

Zo kan je alles wel goed praten ja

19-12-2023 22:52

rockn_roll +8226

Kom op. EL met een PL top club en conference fucking Roma waar ie in een dramatische periode in de serie S van alle topclubs niet eens top3 haalt. Geweldig

19-12-2023 23:18

Kieboom +39648

Jammer dat iedereen zich hier nu al gek laten maken door Mourinho .

Gewoon uitgaan van eigen kracht en professioneel doorgaan.

Dus als je vlak voor tijd voorstaat, tijdrekken en blessures voorwenden .

Dat is wat die Zuid Europese ploegen en Sparta en Twente ook doen.

Scheidsrechters treden daar toch niet tegenop

19-12-2023 11:15

Danny.8 +159

Morgen avond is het Net wel rond het veld

19-12-2023 11:15

sidney +763

Grootste fout die we vorig jaar maakte was na de 1-1. Dan moet je de bal vasthouden bij de cornervlag, zo theatraal mogelijk vallen en zoveel mogelijk tijdrekken.. Dat kunnen NL'se ploegen niet en daarom gaan we zo vaak ten onder tegen dit soort ploegen. Misschien dat Mourinho dat bedoelde met vaker naar Roma kijken.. Als we 1 ding van ze hadden kunnen leren was dat het wel. Die 1-1 hadden we nooit meer mogen weggeven.

19-12-2023 11:07

Jorg2017 +297

Drm, of en ja ik meen het heel slim iemand een rotschop/nare tik. Gele kaart incasseren, maar dat kost ook weer tijd

19-12-2023 11:15

Kaasiejj +1824

Iedereen zit op voorhand al weer te janken zal je zien dat Ivanosec de winnende maakt dan is het weer een geweldenaar.

19-12-2023 11:04

Likmereet +2235

Oh ja? En als het nou niet zo is?

19-12-2023 11:16

Bossche Bol +7331

Ik moet eerlijk zeggen, hij oogt niet als buitenspeler, buitenspelers zijn meestal kleine snelle mannetjes. Ik vind het meer een middenvelder.

19-12-2023 11:25

FCDeWijckagent +79411

51 seconde over Feyenoord in dat joden programma. Cancelen die hap

19-12-2023 11:03

badeend +7728

Ik zou zeggen alle buitenspelers verkopen en 4 nieuwe halen. Helpt ook als je de scout op spelers zet die nu geen club hebben. Daar zitten soms ook goede rva/lva bij. In ieder geval zo gaat het altijd bij fifa manager :)

19-12-2023 11:00

Bosje +63

Nie zoveel janken samen, wat hebben ze zelf bereikt als Trainer!!!!!!!!!!
NIKS

19-12-2023 10:53

Snelterugnaardetop +36138

Alleen om die TERING JODINHO te verslaan zou ik deze winter alles op alles zetten om 1 vleugelspeler te halen die er METEEN staat..

Iemand van t kaliber elia Sinisterra in hun goede jaren bij ons..

19-12-2023 10:50

badeend +7728

Sinitera had misschien begin dit seizoen gekund toen Leeds degradeerden

19-12-2023 11:01

Snelterugnaardetop +36138

Dan weet ik zeker dat we nu gewnog Champions league hadden gespeelt..

Onze buitenspelers zijn niet beter als die van Heerenveen bijvoorbeeld

19-12-2023 11:02

badeend +7728

Ben ik met je eens, al was ik wel bij het begin blij verrast met Ivanuvic. Maar jammer genoeg haalt hij niet het niveau op dit moment. Al was dat bij Sinitera in zijn eerste seizoen natuurlijk ook niet het geval.

19-12-2023 11:04

Snelterugnaardetop +36138

Das waar. We blijven hoop houden

19-12-2023 11:05

SerieHeus +10750

Sinistera heeft ook de kans gehad tegen Roma, heeft er ook niet voor gezorgd dat we de finale wonnen.

19-12-2023 11:11

spzm +13098

"Je hoeft hem niet mooi te winnen en stop nou heel veel veren bij Mourinho in zijn reet"

Zei ik ook al. Ziener ik

19-12-2023 10:35

Harry +2032

Gullit en van Basten waren geweldige voetballers maar voor deze analyse krijgt hij van mij ook punten beide hebben helemaal gelijk 👍

19-12-2023 10:32

Snelterugnaardetop +36138

Ik haat taal nazi's.

19-12-2023 10:47

badeend +7728

Laat ze toch, dat geeft ze een vein gefoel om te reacheren

19-12-2023 11:02

FCDeWijckagent +79411

Leer je taal dan dombo

19-12-2023 11:03

Mrunterwijst +10611

*taalnazi's

19-12-2023 11:06

lfr1908 +22168

Ik zou toch echt met een Paixao/ Minteh spelen op de zijkanten. Maximale snelheid benutten daar.

19-12-2023 10:30

Kieboom +39648

Doe dan maar Sauer en Minteh

19-12-2023 11:13

FRGino +481

Mourinho verdient helemaal geen respect, vuile tyfus hond is het

19-12-2023 10:29

FR4everandalways +122389

Je moet in de winterstop zeker 1 goede buitenspeler en een rechtsback halen die er gelijk staan. Desnoods 2 toppers huren.

19-12-2023 10:25

avondrood +40582

Als het maar echte kwaliteit is, niveau Nieuwkoop heb je niets aan.

19-12-2023 10:42

FR4everandalways +122389

Eefs. Moeten echt toppers zijn die Feyenoord direct beter maken.

19-12-2023 12:44

Willem07 +8462

De juiste analyse van San Marco. Werk aan de winkel voor de scouts en Don Kloesoe.

19-12-2023 10:20

MRV +1791

Zou Luka weleens op 10 willen zien, komt snelheid tekort op de linkerflank.

19-12-2023 10:19

Dreezy0110 +940

Ik denk wel dat hij op linksbuiten kan. Veel linksbuiten spelen niet met krijt aan de schoenen tegenwoordig en komen in de zogenaamde halfspaces/tussen de linies. Er moet dan dynamiek om hem heen zijn, lopende spelers...zoals Hartman buitenom bijv. Ook denk ik dat hij baat bij spelers met wie hij kan fijn combineren, omdat hij graag de combinatie zoekt. Daar liggen de kwaliteiten van Timber niet. Wel kan je je afvragen of hij het geld waard is, maar als je hem in zijn kracht krijgt..is het aan de bal echt een hele goede speler. Alleen ja nogmaals, kan je je afvragen of hij het geld waard is..aangezien hij inderdaad niet de snelste is en daarom niet snel zelf meerdere spelers echt uit zal spelen. Al heb ik hem dat ook zien doen puur op techniek.

19-12-2023 10:40

Dreezy0110 +940

Ik mis ook een leider in dit Feyenoord. Iedereen is vorig jaar enorm in gestegen in aanzien en ik denk soms te merken aan de keuzes aan de bal dat iedereen zich heel goed is gaan vinden of belangrijk wilt zijn.

Hancko wilt ineens heel erg graag crossen. Timber kan soms snel aan de buitenspeler meegeven, maar nee even kijken of hij zelf de eindpass of actie kan zetten om dan uiteindelijk een simpele bal breed te geven of aan de buitenspeler en t moment dan al weg is. Geertruida die ineens overal loopt en hele moeilijke oplossingen bedenkt. Hartman wilt soms ook te graag zijn goede voorzet etaleren. Geen grip op t spel van Minteh. Dit is natuurlijk niet te bewijzen of iets, maar valt me wel op als ik naar ons Feyenoord kijk. Kokcu leek me wel iemand waar de rest naar luisterde.

19-12-2023 10:19

taco_mundo +52588

Hoe zou het komen dat de vleugelspelers geen voorbij komen? Allemaal een "vormdip" tegelijk? Het kan zijn dat ze nu zonder vertrouwen spelen, maar het is ook vaak zo dat ze dubbele dekking hebben. Ze laten onze centrale verdedigers vrij. De rest zetten ze vast. Resultaat... bal tussen Hancko en Trauner heen en weer. Geertruida of Hartman wordt gezocht en die kunnen kant meer op. Valt het niet op dat Hartman en Geertruida ook een "vormdip" hebben?

We kunnen wel zeggen dat er niet genoeg bewogen wordt voorin, maar dat is niet helemaal waar.

19-12-2023 10:18

Noud +11076

De vraag is welk Feyenoord we gaan zien. Als je het niveau weet te halen wat we tegen Atletico uit of Lazio thuis wisten te halen dan kan je As Roma ook opvreten.

Maar zijn we een tandje minder zoals PSV thuis en Lazio uit dan weet je zeker dat het zon verschrikkelijk tweeluik wordt dat we op 1 of 2 momenten van scherpte verliezen.

19-12-2023 10:16

FrFranken +862

Buitenspelers die snel zijn, een tikkie terug kunnen geven maar ook een man kunnen passeren kosten tegenwoordig al minimaal 20 mil.
Binnen ons budget kunnen ze alleen een tikkie terug spelen en zichzelf blesseren.

19-12-2023 10:11

ColDirtyBassett +62991

Niet helemaar waar. Feyenoord heeft al meerdere spelers gekocht tegen lage prijs door goed te scouten. Dus er zijn wel zeker mogelijkheden.

19-12-2023 10:13

FrFranken +862

Is ook een beetje gechargeerd. Maar echte diamantjes koop je er niet voor.
Ik zie het niet snel gebeuren dat wij buitenspelers gaan verkopen voor bedragen die worden genoemd voor bijv. Geertuida en Gimenez.

19-12-2023 10:25

ColDirtyBassett +62991

Dus wat is de oplossing? Accepteren dat het nooit iets gaat worden?

19-12-2023 10:57

FrFranken +862

Meer risico nemen. Ik snap dat we een moeilijke lange weg hebben afgelegd om nu te staan waar we staan. En dat dit geen garantie is voor de toekomst. Maar kijk naar het transfer beleid van PSV en het risico wat zij daar in durven te nemen. Wellicht kunnen wij ons na dit seizoen ook eens doen en meer dan 15 mil. voor een buitenspeler wegleggen.

20-12-2023 09:05

MarcoG +11303

Meer, Anthony koste al 90 miljoen en kan dat allemaal niet.

19-12-2023 10:25

Reinbo +17567

Vorig jaar rond deze tijd zaten Wieffer en Gimenez nog op de bank. Geef ze even de tijd. Beelen komt er aan en wellicht vind Dilrusun zijn bloedvorm terug

19-12-2023 10:09

Wingcommanderbell +6959

Haha, bloedvorm van Dilrosun... Dat is dus het probleem... hij is gewoon zijn hele leven al niet in vorm!

19-12-2023 10:17

Wingcommanderbell +6959

Onzin, support hem als hij speelt. Maar hij is helaas niet goed genoeg. Geen schande, maar mag wel gewoon gezegd worden.

19-12-2023 13:08

hetmannetje +18562

Van Basten had zeker nooit last van een vormdip?

19-12-2023 10:05

lion63 +13746

Wat is je punt? Omdat hij vroeger wel eens een vormdip heeft gehad mag hij nu zijn werk niet meer doen?

19-12-2023 10:08

Snuf +967

Het heeft met de blessures van Ivanusec ook even niet mee gezeten. Die moet er ook weer even in komen. Laten we na de winterstop oordelen, we hebben nog genoeg om voor te spelen. Een speler komt na een mindere periode niet ineens te kort of is na een goede periode goed voor Real Madrid. Paixao begon het seizoen goed en was volgens iedereen echt doorgebroken. Zit nu ook even in een mindere periode. Onze mindere posities nu, de zijkanten, waren nog sterker dan vorig seizoen volgens 'de kenners' begin van het seizoen.

19-12-2023 10:04

Vince78 +11536

Het vervelende is dat de buitenspelerrs allemaal tegelijk in die vormdip terecht lijken te zijn gekomen.

Voorheen wisselde Slot dan en dan maakten de wisselspelers de goals. Nu haalt zo'n wissel zelden iets uit lijkt het.

19-12-2023 10:11

MarcoG +11303

Als het vroeg donker wordt en de temparatuur pomlaag gaat heb je weinig aan Paixao, die gaat weer beter spelen in maart.

19-12-2023 10:27

Alsvartr1908 +7058

Grote probleem bij Feyenoord dat het allemaal te lief en braaf is. Jongens kunnen enorm goed voetballen, als is soms wat laconiek. De jongens zijn goed voor en met elkaar, zijn respectvol en devoot. Maar om topwedstrijden te winnen heb je venijn nodig, moet je de grens (durven) op te zoeken. Hoe goed we ook gaan spelen tegen AS Roma zonder een stukje meedogenloosheid gaan we uiteindelijk wederom niet redden.

19-12-2023 10:04

Vince78 +11536

Daar moeten ze nog een paar stappen zetten inderdaad. Zolang alles sprankelt komen ze ermee weg. Maar het zal niet altijd sprankelen.

Dus ze moeten ook om kunnen schakelen naar mes tussen de tanden modus....

19-12-2023 10:15

tboy68 +1997

Ivanusec komt er wel. International van Kroatië dat beter is dan Nederland. En paixao heeft een dipje maar is echt wel klasse voetballer.

19-12-2023 10:04

Maarten262626 +1185

Met Ivanusec komt het goed, geef hem even paar wedstrijden het vertrouwen.

19-12-2023 10:39

Willem.H +15525

Van Basten verteld precies zoals 90 procent van de kenners t zien. Wij hebben geen enkele buitenspeler die echt goed zijn en t verschil met een individuele aktie of structurele assist kunnen maken. Het blijft daarom van grote klasse dat je zonder buitenspelers toch nog als een Gimenez zoveel x gescoord heeft. Stal je voor dat een Bakayoko, een Berghuis, een Noa Lang, een Lozano maak niet uit wie van die gasten aan je buitenkanten had gestaan, hoeveel Goals Gimenez dan wel niet meer had gescoord
Als je van die buitenspelers er 2 had gehad zaten we nu in de CL nog en zat je nu heel dicht tegen Psv aan, zoniet eroverheen.

19-12-2023 10:03

rodjeknor +5307

Helemaal eens, maar ik denk niet dat dan Gimenez meer scoort. PSV heeft die buitenspelers wel en Luuk de Jong scoort veel minder. En echt, De Jong is als spits niet zo veel minder. PSV draait nu goed omdat ze deze zomer de fitheid van de spelers hebben opgekrikt tot ons niveau. Hun spelers waren individueel altijd al beter dan die van ons, zeker als je de invallers meeneemt. Lang en Lozano vallen weg, dan zetten ze er gewoon Tillman neer. Die kost 14 miljoen.

19-12-2023 10:07

Vince78 +11536

De Jong is altijd en iveral aanspeelbaar door de lucht. En als hij zo aangespeeld wordt, scoort hij ook ontzettend veel.

Dat is echt een wapen. Bij ons kijkt het of vrijwel niemand een fatsoenlijke voorzet door de lucht kan geven. Dat zagen we al bij 95% van alle dode spelmomenten dit seizoen. Daar valt nog veel winst te behalen.

19-12-2023 10:17

Willem.H +15525

De buitenspelers van nu worden niet beter of sneller. Volgend seizoen zou je toch echt afscheid moeten nemen van een Paxiao, Minteh, Dilrosun, Jahanbaks. Haal er 2 hele goede ,ja dure, buitenspelers van klasse er voor terug. Geen 4 nieuwe buitenspelers die ergens uit een 2e divisie komen , 0 snelheid hebben en geen individuele aktie. Nee klasbakken.

19-12-2023 10:20

Skeptic +13540

Die laatste zin hahaha

19-12-2023 10:07

Wingcommanderbell +6959

Kan wel als we onderling dan gewonnen hadden.

19-12-2023 10:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties